موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

حفظ سهم 50 درصدی مصاحبه در پذیرش داوطلبان دکتری 99

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رییس سازمان سنجش ضمن تشریح جزئیات مصاحبه علمی پذیرفته شدگان اولیه آزمون دکتری ۹۹ گفت: سهم مصاحبه های دکتری در پذیرش داوطلب به همان میزان سابق خواهد بود.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب در خصوص جزییات مصاحبه علمی پذیرفته شدگان اولیه دکتری سال ۹۹ اظهار کرد: بر اساس سیستم پذیرش دانشجو در مقطع دکتری، ۵۰ درصد نمره طبق آزمون و ۵۰ درصد نیز بر اساس مصاحبه دکتری و بررسی سوابق علمی و پژوهشی ارزیابی می شود  که البته ۲۰ درصد از ۵۰ درصد بررسی سوابق علمی آموزشی به مصاحبه داوطلبان اختصاص دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: در شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی دو پیشنهاد در خصوص داوطلبان دکتری ۹۹ مطرح شد یکی از پیشنهادات که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان شد؛ این بود که سهم ۲۰ درصدی مصاحبه در پذیرش داوطلبان دکتری را به ۵۰ درصد آزمون کتبی اضافه کنیم. پیشنهاد دوم هم که از سوی وزارت علوم عنوان شد این بود که  ۲۰ درصد مصاحبه را به سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلب اختصاص دهیم. اما چون نحوه ارزیابی فوق یک قانون بود و شورای سنجش و پذیرش نمی توانست فراتر از قانون عمل کند در نتیجه پیشنهادی به صورت مکتوب به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال کرد که در نهایت این پیشنهادها مورد تایید ستاد ملی مقابله با کرونا قرار نگرفت.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین تاکید کرد: بنابراین پیشنهادات فوق تا زمانی که از سوی ستاد مقابله با کرونا مصوب نشده باشد اجرایی نمی‌شود و سهم مصاحبه های دکتری در پذیرش داوطلب، به همان میزان سابق خواهد بود.

دکتر خدایی با بیان اینکه انجام مصاحبه پذیرفته شدگان دکتری به صورت مجازی مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو و ستاد ملی مقابله با کرونا است، گفت: در ابن خصوص ابلاغیه ای نیز از سوی معاونت آموزشی وزارت علوم درباره انجام مصاحبه به شکل مجازی به دانشگاه ها ابلاغ شده است و ما مشکلی در این زمینه نداریم و دانشگاه های ما نیز آمادگی برگزاری مصاحبه مجازی را دارند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

24 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
س
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

دوستان توصیه نامه رو تو زمان ثبت نام باید آپلود کنیم؟

م
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۹:۲۸ ب٫ظ

من نمی دونم دلیل این همه تاکید بر مصاحبه حالا چه حضوری چه مجازی چیه؟ مگه غیر از اینه که شما برای اپلای کردن حتی تو بهترین دانشگاه های دنیا، حالا هر جا که میخوای باش، مجازی درخواست میدی و مدارک رو می فرستی نهایت جوابش میاد که آره یا نه
دیگه وقتشه یه خرق عادت اساسی صورت بگیره، هممون عادت کردیم به یه روش نادرست. فقط میخوایم تراز بیاد پایین بریم مصاحبه بدیم، بابا چرا توجه نمی کنید این قضیه از اساس بی معناست و لزومی نداره، خواهشا دوستانی که موافقن یه کمپین برا این موضوع تشکیل بدن تا ان شاا… حمایت کنیم و از روال قانونی خودش پیگیری بشه‌. به امید روزی که:
پذیرش دکترا= آزمون کتبی+ رزومه پژوهشی

سحر
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  م

در دانشگاههای خارج از کشور وقتی شما در مقطع دکتری اپلای میکنید، مخصوصا اگر دانشگاه استاد محور باشه بعد از اینکه شما رزومه ارسال میکنید و استاد رزومه شما رو تایید میکنه حتما با شما یک جلسه مصاحبه برگزار میکنه که میزان تسلط شما رو بسنجه. بعضا در این جلسات به جز شخص استاد اعضای دیگر اون دپارتمان هم ممکنه حضور داشته باشن. بعد از این جلسه هست که جواب نهایی صادر میشه. در دانشگاههای کمیته محور هم بعضا همین موضوع مطرحه و وقتی رقابتها نزدیک میشه این مصاحبه از طریق کمیته آموزشی انجام میشه تا اونها بتونن شایسته ترین افراد رو انتخاب کنن.
اگر برای این موضوع دانشگاههای برتر رو ملاک قرار می دین حتما بهتر از بنده میدونید که اونها امتحان تستی شبیه به کنکور ما ندارن.

م
شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ ۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

بله درسته اونها کنکور ندارند اما یک سیستم ارزیابی مطمئن دارند که با وجود اون نیازی به برگزاری کنکور نیست. در شرایط کشور ما، برای برقراری عدالت آموزشی، برگزاری کنکور کاملا ضروریه.
زمانی میتونیم از حذف کنکور و جایگزین شدن مصاحبه صحبت کنیم که مطمئن باشیم عدالت کاملا برقرار بشه. در شرایط فعلی حداقلش اینه که داوطلبان میدونند در صورت داشتن پشتکار و مطالعه لازم، حداقل ۵۰ درصد مسیر براشون همواره.

م
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۸:۴۱ ب٫ظ

لطفا حمایت کنین و شیر بدین درگروها تون

https://www.farsnews.ir/my/c/38498

دولتی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۸:۲۴ ب٫ظ

پول مصاحبه مشکل ساز شده…این همه پول رو از کجا بیاریم….تحت پوشش کمیته امداد هستیم….روند پذیرش رو مثل وزارت بهداشت برگزار کمین تا هم عدالت رعایت بشه و هم این همه هزینه ندیم…خداوکیل نداریم.

مونا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  دولتی

دقیقا
الان نزدیک ۲ میلیون فقط هزینه مصاحبه است
خدایا چرا هیچ فکری نمیکنن

محسن صنعتی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ ۲:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  مونا

دو میلیون چه خبره مگه چند جا میخواید برید
من که کلا ۴۰۰ تومن دارم میدم
شما روی اونجایی که مطمئن هستید تمرکز کنید به نظرم

شادی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۷:۵۷ ب٫ظ

۲۰ درصد مصاحبه رو به کتبی اختصاص بدیم راحت

دلدار
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۷:۰۲ ب٫ظ

خواهشا رسیدگی کنید، خیلی از دانشگاه های دولتی میخوان حضوری مصاحبه انجام بدهند در این شرایط کرونایی.

مسولین امر رسیدگی کنند.

شهاب
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  دلدار

خیلی از دانشگاه های دولتی؟!! مستنداتی در این خصوص دارید؟

سعد
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  دلدار

ما ک هرچی دیدیم از صنعتی شریف و مدرس و تهران و علامه مجازیه. شاید منظورت ازین در پیتیاست

بهی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۶:۱۶ ب٫ظ

چرا دانشگاه شهید چمران با توجه به وضعیت قرمز استان خوزستان
مصاحبه رو حضوری کرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

س
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۶:۰۰ ب٫ظ

اطلاعیه دانشگاه علم و صنعت رو کسی دیده؟؟

۹
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  س

هنوز نزده

راضیه
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۵:۳۰ ب٫ظ

ولی امروز چند تا از دانشگاه ها اعلام کردن مصاحبه حضوریه

v.x.B
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۵:۱۸ ب٫ظ

ما وقتی دانش خودمون رو تو آزمون تخصصی نشون دادیم دیگه تو این شرایط مصاحبه نیازی نیست، سوابق پژوهشی و آزمون بهترین گزینه هست

آنیل
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۴:۳۸ ب٫ظ

کاش دانشگاهها زودتر اطلاعیه بزنن

ج
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۴:۱۵ ب٫ظ

سلام دوستان- بنظرتون رزومه ۵۰ درصد مصاحبه است یا سوالات مصاحبه این ۵۰ درصد مصاحبه را شامل خواهد شد

فنایی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۴۶ ب٫ظ

(بر اساس سیستم پذیرش دانشجو در مقطع دکتری، ۵۰ درصد نمره طبق آزمون و ۵۰ درصد نیز بر اساس مصاحبه دکتری و بررسی سوابق علمی و پژوهشی ارزیابی می شود)، جناب دکتر خدایی عزیز شما در شرایط حاضر این سیستم را اجرا نمی کنید چرا که تنها سوابق علمی و پژوهشی کسانی که رتبه و تراز عالی دارند از سوی دانشگاه های مطرح مورد بررسی قرار می گیرد و سوابق علمی و پژوهشی دیگر داوطلبان مورد بررسی قرار نمی گیرد که این خود نقض قانون است. پی اچ دی تست عزیز لطفا پیگیری کنید و پاسخ مسئولین را منعکس نمایید.

حسین
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۳۷ ب٫ظ

پس چرا امروز بعضی دانشگاه ها اعلام کردن که مصاحبه، حضوری برگزار میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دولتی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

امسال اگه بخاد پارتی بازی بشه تکلیف این همه جوان چیه…بابا به خدا خیلیها توی فقر دارن زندگی میکنن و فقط از راه علم دارن این شرایط رو تحمل میکنن….حق بچه ها رو با لابی نخورین….جوان اگه به خواسته برحق خودش نرسه فکرش هزار جا میره…افسرده میشه…حق خوری نکنین لطفا.

امیرعلی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  دولتی

بابا پدر ما رو دراوردین با این پارتی بازیتون..آخه سلیقه گرایی تا کی؟بچه نقطه صفر مرزی ام بدون هیچ امکاناتی تو گرمای ۵۵ به بالا در مقطعی بدون کولر،بدون کولر درس خوندم رتبه خوب اوردم،بعد میری تو مصاحبه لابی و پارتی حرف اول و آخر رو میزنه…..مرفهین بی درد دیگه بسه تو رو خدا….به کی بگیم…سازمان سنجش لطفا به داد ما برسین….خدا به دادتون برسه بااین همه بی عدالتی.

سام
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۵:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

احسنت