موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

توقف گسترش کمی در دوره دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: سیاست ما این است که در دوره دکتری دیگر گسترش کمی نداشته باشیم.

به گزارش مهر، غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم یکی از برنامه‌های این معاونت را ملی کردن پذیرش دستیاران پژوهشی و جذب پژوهشگران پسادکتری در پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: این برنامه از آن جهت مهم است که ما در دوره دکتری از نظر کمی رشد کرده‌ایم به طوری که هم اکنون ۱۰۰ هزار دانشجوی دکتری داریم و سالانه ۲۰ هزار دانشجوی دکتری، دانش آموخته می‌شود. سیاست ما این است که در دوره دکتری دیگر گسترش کمی نداشته باشیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

64 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرامرز
مهر ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

با عرض سلام. کدام کشوری تو دنیا پیدا می کنید که این همه دانشجوی دکتری بگیره متاسفانه خیلی از این داوطلب ها حتی دیپلم هم نباید می گرفتن. این هم مثل بقیه چیزاست. فکر کردیم اگر کمی توسعه بدهیم یعنی پیشرفت کردیم.

حسن
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۸:۱۳ ب٫ظ

واقعا تاسف باید خورد برای کشوری که علم اموزی رو به روشی برای کسب درامد تبدیل کرده و با این کار ارزش مدارک علمی رو نابود کرده..به نظر بنده تمام سهمیه ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی به طور کامل حذف بشه پذیرش به صورت کشوری انجام بشه و ظرفیت ها کم بشه به خصوص ظرفیت دوره های پولی

ایرانی
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

ببخشید بجای پولی دوره های کیلویی صحیح است.

مخالف افزایش ظرفیت
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۱:۳۷ ب٫ظ

این‌چه وضعیته. دانشگاه دولتی در رشته ما شبانه روزانه و پردیس روی هم ۱۵ نفر پذیرش داره بعد دکتری آزاد رشتمون ۸۶ نفر پذیرش می کنه. چه خبره انگار شده کارخونه ی دکتری سازی. دکترای ماشینی مثل جوجه ماشینی. کمیت بالاااااا کیفیت پاییییین. نکنید تورو به قرآن دیگه دکتری رو مثل ارشد بی اعتبارش نکنید که هر کی با مادر خودش قهر کرد بره مدرک دکتری بگیره. آزاد هم می خواهید بگیرید حرفی نیست اما ظرفیت آزادو کم کنید دانشگاه آزاد هم کمی تو پذیرش سختگیرتر بشه خروجی باکیفیت تری خواهد داشت. یک بنده خدایی از آشناها می خندید می گفت سر جلسه دکتری نخونده بودم گرفتم خوابیدم تخصصی ۲ درصد زده بود الان دانشجو دکتراست در دانشگاه آزاد.

1
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۱۸ ب٫ظ

دقیقا . اگه کیفیت واسشون مهمه ( که نیست ) از ظرفیت دانشگاه های آزاد و پردیس کم کنند. از سراسری کم کم می کنند و ظرفیت دانشگاه پولی ها رو زیاد می کنند .

مسعود
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۵:۳۶ ب٫ظ

تنها دانشگاه آزاد نیست، پردیس های دولتی بدتر از دانشگاه آزاد شده.سخت نگرفتن در پذیرش از سوی دانشگاه آزاد نسبت به دولتی البته پس از سازمان سنجش، تا حدودی درست است ولی در حین تحصیل حجم دروس ارائه شده چندان تفاوتی دانشکاه آزاد با پردیس ها و دانشکاه های دولتی نداره و ای بسا در مواردی هم سخت تر شده است. متاسفانه وقتی هدف گرفتن پول بشه همه دانشگاه ها اعم از شبانه های دولتی و پردیس ها و پیام نور گوی سبقت از دانشکاه آزاد برده اند و از کیفیت بالایی هم برخوردار نیستند

هوشیار
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

دانشگاه ازاد در هر رشته دو سه استاد در سطح دکترای تخصصی دارد و بقیه اساتید وضعیت نامناسبی دارن….بهتر است دکترای تخصصی ازاد جمع شود……

مهتاب
مهر ۱۷, ۱۳۹۹ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

چه حرفایی میزنید خداوکیلی ادم روده بر میشه از خنده

رضا
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۷ ب٫ظ

اگه قبول نشدی بازم این حرفا رو میزنی؟ مطمئنی بعدش نمیری دنبال کمپیمن تکمیل ظرفیت!

مخالف افزایش ظرفیت به آقا رضا
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

جناب من الان سال دومی هست که شرکت می کنم. سال اول رتبه ۱۴ اوردم امسال رتبه ۵ . اگر ده سال دیگه هم پشت کنکور بمونم بازم معتقدم ظرفیت پذیرش دکتری باید کم باشه باید سخت گیری باشه تو پذیرش. یعنی چی که هرکیو می بینی شده دکتر.مدرک کیلویی می دن. شما تو یه مجلس صدا بزن دکتر ، صد و پنجاه نفر برمی گردن می گن بله . نود درصدشون هم هیچی بارشون نیست

رضا
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۷:۰۲ ب٫ظ

چه ایرادی داره توی یه جمع ۱۵۰ نفر دکتر باشند! شما مگه برات مهمه که تنها دکتر اون جمع باشی؟

مخالف افزایش ظرفیت به آقا رضا
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۹:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

گویا شما متوجه عرایض بنده نیستید یا خودتونو رو به اون راه می زنید. اعتراض بنده به بالا رفتن تعداد ورودی و پایین آمدن کیفیت خروجی است. وگرنه به آمپول زن بیمارستانم می گن دکتر. من هم هنوز فوق لیسانسم و هنوز در مقطع دکتری پذیرفته نشدم که بخوام تنها دکتر جمع باشم. من می گم برای پذیرش دانشجوی دکتری باید سختگیری بشه. باید با وسواس بیشتری دانشجو پذیرفته بشه. نه که در دانشگاهو باز کنن هررررررکی از راه رسید بگن بفرما برو سر کلاس دکتری

رضا
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

دوست عزیز شما به زبان فارسی هدف تون رو از گرفتن دکتری بیان کردید. شما داری میگی حالا که من مدرک میگیرم دوس ندارم توی جامعه پر بشه از دکترهای فله ای. تا ارزش کار من حفظ بشه. ولی در کنارش دم از کمک به جامعه و منافع ملی میزنی! حداقل به اون قسمت اشاره نکن! فقط قسمت کمک به جامعه رو بگو.
ما آدما خوب شعار میدیم. موقع ای که سیل سیستان و بلوچستان بود، جمع زیادی از کاربران سایت گفتن کنکور دکتری باید عقب بیفته تا کمکی به اون بنده خداها بشه. شرایط شون بده و فلانه
من پیشنهاد دادم چه کاریه کنکور عقب بیفته. مث کنکور ارشد که شرایط مشابه بود سنجش واسه شون یه سهمیه کوچک درنظر گرفت ما هم همین کار رو بکنیم! اکثرا حرف شون رو پس گرفتن و گفتن نباید سهمیه بدند. ما عادت کردیم که اهداف شخصیمون رو به منافع ملی وصل کنیم.
دوست عزیز شما که متوجه صحبت خودت هستی، حداقل هدف شخصی خودت رو توی کامنت ننویس و فقط به بی کیفیت بودن خروجی و مشکلات بعدش اشاره کن. در ضمن پرسنل زحمتکش توی بیمارستان رو بهش میگن پرستار نه آمپول زن!

مخالف افزایش ظرفیت به آقا رضا
مهر ۱۷, ۱۳۹۹ ۶:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

من منظورمو واضح گفتم. اگر شما دلتون می خواد یه طور دیگه برداشت کنید مشکل خودتونه و منم لزومی نمی بینم که وقت و انرژیمو بزارم برای اینکه منظورمو به کسی ثابت کنم.
شما حتی کوچکترین مثال منو یه چیز دیگه برداشت می کنید. اینو برای بالارفتن سطح اطلاعاتتون می گم، آمپول زن فردیه که در بخش تزریقات کار می کنه و گاها سوادی هم نداره. محض اطلاعتون ،پرستار آمپول زن بیمارستان نیست بلکه در بیمارستان کارهای پیچیده تر و تخصصی تری انجام می ده که دست کمی از کارهای یه پزشک نداره. شما وقتی سرما می خوری پرستار بیمارستانو پیج نمی کنن بیاد براتون آمپول بزنه بلکه می ری بخش تزریقات یه فردی اونجا هست که تزریقات انجام می ده.
در ضمن گویا شما هم از اون دسته پذیرفته شدگان یا امیدواران به پذیرش در دانشگاهای پولی کم کیفیت هستید که انقدر سنگشونو به سینه می زنید. از قدیم گفتن حرف رو که بندازی وسط صاحب حرف خودش برش می داره. نگران نباشید به حرف من و امثال من بساط کاسبی این دانشگاها برچیده نمی شه و می تونید با خیال راحت به تحصیلاتتون در این دانشگاها ادامه بدید. من با کنار کشیدن خودم از این بحث بی سرانجام، براتون آرزوی موفقیت می کنم
از ویکتاریون عزیز هم سپاسگزارم. دقیقا صحبتهاشون تاکیید و اثباتی بود بر عرایض بنده.

مهتاب
مهر ۱۷, ۱۳۹۹ ۶:۲۴ ب٫ظ

کسی که کار پژوهشی کرده و مقاله داره و مشتاق ادامه تحصیله باید محدود بشه ؟چه تفکراتی دارید .به نظرتون بهتر نیست سطح علمی مقطع دکتری بهتر بشه تا اینکه محدودیت ایجاد بشه

ویکتاریون
مهر ۱۷, ۱۳۹۹ ۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

ایرادش اینه که “دکتر” فقط یه عنوان نیست. انتظارات و توقعاتی باهاش همراهن. اون ۱۵۰ نفر همه شون می خوان هیئت علمی و مدیر این اداره اون سازمان بشن و به طول و عرض یه سیستم عریض و طویل و بی مصرف بروکراتیک اضافه کنن.
می گید انقدر وارسته و چشم بر دنیا بسته هستن که این توقع براشون ایجاد نمیشه؟ خب این حرف غلطه. و حتی اگر چنین افراد استثنایی ای هم وجود داشته باشن، بعد ۵ سال آموزش عمدتا تئوری به درد کار دیگه ای نمی خورن.

فروهه
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

باید ورود به مقطع دکترا مثل تمام دنیا توایرانم آزاد وراحت باشه دیگه بعدش کار گیرشون بیاد یا نه یا اینکه هزینه میکنن فقط وفقط به خود داوطلب مربوط میشه چون با خواست واراده خودشون میرن میخونن ومجبور نیستن براتحصیلات تکمیلی از ایران خارج بشن

هوشیار
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  فروهه

خب به اندازه استاد باید اون موقع جذب کنند که استاد در سطح دکترای تخصصی بسیار کم هستن و بتبع تعداد معدودی دانشجوی دکترا جذب میتونن داشته باشن ….یعنی یکدهم ظرفیت حاضر هم نمیشه……..ضمنا مدرک زبان و ازمون جی مت قبل از ورود باید بدن که بسیاری حتی زمان دفاع هم در ایران مشکل دارن……همچنین سیستم دانشگاهی هم بشدت اصلاح و سختگیرانه باید شود……روی هم رفته با اینکار خروجی بسیار بسیار کمتر از حال حاضر خواهد شد…..

احمدیان
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

امیدواریم هم در مقطع ارشد و هم دکتری کاهش پیدا کند و واقعا خیلی از دانشگاه های پیام نور، غیر انتفاعی و واحدهای شهرستانی دانشگاه آزاد از نظر کیفیت و سایر مسائل مرتبط با آموزش بسیار در سطح پایینی هستند و فقط افراد مدرک به دست داریم تحویل جامعه می دیم و واقعا یک کشور بدون ضابطه و بدون هیچ نیاز سنجی صحیح چرا اینقد دانشجو مقطع تکمیلی خصوصا دکتری جذب می کنند؟ نه برای هییت علمی این قد لازم داریم و نه در صنعت و .. . و این در اینده برای کشور فاجعه بار خواهد بود.

تقاضای تکمیل ظرفیت
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۰:۱۲ ق٫ظ

با سلام و عرض ادب و احترام لطفا تکمیل ظرفیت دکتری ۹۹دررشته های علوم انسانی دانشگاههای ازاد و دولتی برگزار بشه ممنونم

کیانمهر
مهر ۱۸, ۱۳۹۹ ۱:۵۲ ق٫ظ

بگذارید ببینید اگر ظرفیت ها خالی موند چشم ما هم حمایت میکنیم تا تکمیل ظرفیت برگزار بشه

ا
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۸:۰۷ ب٫ظ

ظرفیت دانشگاه آزاد در مقطع ارشد و در یک دانشگاه بی کیفیت ۱۲۰نفر پذیرش کرده ولی در دفترچه زده ۲۰نفر من موندم این همه دانشجو بی کیفیت استاد راهنما و مشاور برای پایان نامه از کجا میارن

سعید
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۳:۱۵ ب٫ظ

شما یه نگاه به دفترچه دکتری دانشگاه ازاد بکن می بینی تا دلت بخواد دانشجو میگیرن…اقای رحیمی درست میگن..بهرحال بیش از ۱۰۰ میلیون هزینه یه بنده خدا توی دانشگاه ازاد هست..باید برای این فرد حداقل کار باشه این همه درس خونده و پول تو جیب حضرات کرده…دانشجوی دانشگاه سراسری که بیشتر هزینه برای دولت داره و سودی براشون نداره…چه لزومی داره که پذیرشش رو بیشتر بکنن…

هوشیار
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

در مقطع دکترا غیرانتفاعی پیام نور پردیس و ازاد بهتر است جمع شود….

مهتاب
مهر ۱۷, ۱۳۹۹ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

چشم بهشون میگیم هههههه

مرضیه
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

ببخشید تعریف شما از یک دانشجوی دکتری چی هست و طبق تعریف شما باید دانشجوهای بی کیفیت فقط به خاطر پول جایگاه ها رو اشغال کنند و واقعا متاسفم برای همچین طرز فکری

کیانمهر
مهر ۱۸, ۱۳۹۹ ۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

. حالت خوبه داداش؟ مگه کسی مجبورشون کرده پول خرج کنند.؟؟

امین
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۴۷ ب٫ظ

اصولاً اینا چاقویی که دسته داشته باشه نمی سازن
سالها، بدون هیچ محاسبه و ضابطه ای، پذیرش دانشجوی دکتری را در دانشگاه آزاد افزایش دادند.
این همه فارغ التحصیل دکتری دانشگاه آزاد، که کلّی سرمایه به باد دادن، الان بیکار و خسته و ناامید، دنبال شغل می گردن.
پس سیاستگذاری جذب دانشجوی دکتری، در دانشگاه آزاد اشتباه بوده نه در دانشگاه دولتی!!
دانشگاه آزاد باید ظرفیت پذیرشش توی مقطع دکتری را کم می کرد نه دانشگاه دولتی
ولی مدیران ما، سرنا را از سر گشادش دارن می نوازن!!!!
توی روز روشن، ملّت را از حق اساسی خودشون که آموزش رایگان هست، محروم می کنن.
مسئولین وظیفشونه که آموزش را در همۀ مقاطع، برای همه به صورت رایگان ارائه کنن

هوشیار
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  امین

جذب پولی در مقطع دکترا اشتباه هست نه فقط ازاد…….متاسفانه دهها برابر نیاز جامعه دانشجوی دکترا در این چندسال جذب کردند……اگر همین رویه را پیش بروند بسیاری از صندلیهای دکترای پولی حتی دانشجو داغون هم نخواهد داشت…..بهتر است هر چه زودتر جذب پولی بشدت محدود گردد و دانشگاهها ادغام شوند…..و غیرانتفاعیها تعطیل گردند…..

بی نام
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

شما پول نداری لازم نیست دستور بدی دانشگاه ها جمع شه! هر کی به ازاد و غیر انتفاعی و پردیس بد میگه از زور دلش و بی پولیشه!
٩٠ درصد دانشگاهای دولتی از فقرا تشکیل شده و اینا با کسانی که پول دارن خصومت دارن برای همین دانشگاه های پولی رو تحقیر می کنن!
شما هم اگه پولدار بودی الان ازاد درس می خوندی وقتتو پشت کنکور تلف نمی کردی

هوشیار
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

عزیز بنده هم دولتی روزانه قبول شدم و بقیه دانشگاههای پولی……ولی بنده فقط یکی دو دانشگاه مورد قبول خودم میرم و ربطی به پول نداره………ضمنا بنده از مخالفان افزایش ظرفیت ارشد از سال ۹۰ و دکترا از سال ۹۳ بودم و هستم……بهتر است ظرفیت پولی به صفر میل کند……ضمنا جهت اطلاع شما بنده طرح جامع برای رایگان کردن تحصیل کلیه دانشجویان پس از طی پنج سال را دارم که دیگر دانشگاه پول دانشجو را نیاز ندارد البته اگر سیستم به اندازه کفایت دانشجو جذب کند…..البته اگر از این مدیریت بهم ریخته دست بکشند و علاقه به اصلاح سیستم اموزشی داشته باشند….

بی نام
مهر ۱۷, ۱۳۹۹ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

بنده هم با پذیرش بیش از اندازه دانشجو در ارشد مخالفم
ولی سراسری بودن ربطی به سواد داشتن نداره
خیلی از استادای دانشگاه سراسری بر این باورن که دانشجو باید خودش درس بخونه اصلا تدریس درستی ندارن
ولی دانشگاه های غیر دولتی با پیش فرض این که شاگردشون قوی نیست از پایه تدریس می کنن و شاگرد هم اگه فعال باشه خیلی جلو میفته
من لیسانسم سراسری بود هیچ چیزی ازون دانشگاه یاد نگرفتم!
پس جمع بندی که همه سراسری ها خوبن همه غیر دولتی ها بد مضخرفه
بنده ارشدم غیر انتفاعی بود، دکتری تک رقمی اوردم.

هوشیار
مهر ۱۸, ۱۳۹۹ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

اولا بنده دکترای پولی مدنظرم هست نه مقاطع دیگر…..ثانیا دانشگاه ازاد قبل از سال ۹۲ در مقطع دکترا مشکلی نداشت و جذبش بسیار کم و منطقی بود و به نسبت اساتید در سطح دکترا بود…..ولی از سال ۹۲ به بعد دهها برابر شد و به افتضاح کشیده شد….دقت کنید هدف تغییر کرده است و بهتر است کامل جمع شود…..دانشگاههای غیرانتفاعی هیچکدام بدرد دکترای تخصصی نمیخورد……ضمنا برخی از دانشگاههای شهرستان دولتی برای دکترای تخصصی توانمند نیستن…….وقتی دکترای تخصصی رو بهمریخته کردن دیگر فرصت به اصلاح مقطع کارشناسی نمیرسد…پس ابتدا اصلاح مقطع دکترای تخصصی….ضمنا انقباض شدید در دانشگاههای پولی که در دهه اخیر به بهانه انبساط و گسترش علمی جذبشان بشدت افزایش یافته باید صورت گیرد تا تخریب شدید علمی بساطش جمع شود….جذب دانشجوی پولی در سراسر کشور باید در تمام مقاطع تحصیلی حداقل پنجاه درصد جذب دانشجوی رایگان باشد تا ضعف علمی در کشور بوجود نیاید…..

هوشیار
مهر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

اصلاحیه: ….جذب دانشجوی پولی در سراسر کشور باید در تمام مقاطع تحصیلی حداکثر پنجاه درصد جذب دانشجوی رایگان باشد تا ضعف علمی در کشور بوجود نیاید…..

ویکتاریون
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

همین کامنت به خوبی ثابت می کنه که محدود و جمع کردنشون یه تصمیم اخلاقیه.:))

...
مهر ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

فقر مالی بهتر ار فقر علمیه

بی نام
مهر ۱۷, ۱۳۹۹ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ...

علم ربطی به دانشگاه نداره!
من خودم هم سراسری بودم هم غیر انتفاعی
از دانشگاه سراسری هیچی یاد نگرفتم
استادا دانشجو دکتری بودن فرصت نداشتن شب قبل مطالعه کنن!
در صورتی که ما تو غیر انتفاعی حداقل هفته ایی سه تا کتاب میخوندیم و کلی مقاله
و همین که خودمون میرفتیم دنبال دانش بیشتر

کیانمهر
مهر ۱۸, ۱۳۹۹ ۲:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

یک چیزی بگو که خودت باورت بشه بی نام عزیز. هفته ای سه تا کتاب؟ ادم رمان هم بخواد بخونه هفته ای سه تا کتاب نمیتونه بخونه. شما یا کتاب نمیدونی چیه یا نمیدونی عدد سه چیه

بی نام
مهر ۲۱, ۱۳۹۹ ۶:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

خب دانشگاه ما اینجوری بود!
حالا شما سالی یک کتاب هم نمیخونی مشکل خودتان است

...
مهر ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

استادهای ما واقعا خیلی خوب بودن ، اصلا هم دانشجوی دکتری نبودن، استاد تمام بودن، و واقعا ما سطحمون بالا رفت ، طوریکه بدون درس خوندن برای کنکور ارشد ، رتبه های خوب ۲ رقمی آوردیم.
نمیتونید تعمیم بدید به همه دانشگاه های سراسری که خوب درس نمیدن .

...
مهر ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

دوست من دقیقا رشته من رو در دانشگاه آزاد میخوند، نصف کتابی که به ما درس میدادن هم به اونها درس نمیدادن ، سطح علمیشون هم پایین بود . حتی بعضی استاد هاشون میدیدن اینا درس بخون نیستن بهشون ۱۰۰ تا سوال میدادن که ازینا بخونید همینا تو امتحان میاد، ولی بازم نصف کلاسشون مردود میشد.
وقتی اینقدر سطح علمی پایین باشه، استادا سعی میکنن فقط مطالب پایه رو خوب بهشون درس بدن به چیزی فراتر نمیرسن.

بی نام
مهر ۲۱, ۱۳۹۹ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ...

دانشگاه ازاد های تهران معمولا سطحش بالاتره
بله شهرهای دیگه دانشگاه ازاد ضعیف هم داره
دانشگاه سراسری شهر کوچک از ازاد تهران پایین تره
چون استاد ملاکه نه اسم دانشگاه

...
مهر ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

هفته ای ۳ کتاب و کلی مقاله :)
روخونی هفته ای ۳ کتاب هم سخته چه برسه بخوای تمام مباحث رو یاد بگیری.
کلی مقاله؟
فکر کنم شما یه دانشجوی کارشناسی دانشگاه غیر انتفاعی هستی که نه درباره دانشگاه دولتی چیزی میدونی، نه در مورد کتاب ۳۰۰ صفحه ای و مقاله

بی نام
مهر ۲۱, ۱۳۹۹ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ...

رشته ما اینجوریه
فقط کتاب خوندن و پژوهش
من مهندسی نمیخونم که فقط دوتا فرمول حل کنم قضیه تمام شه
ما همیشه باید در حال خوندن بودیم
یادمه برای تعطیلات عید ۵ تا کتاب باید میخوندیم

بی نام
مهر ۲۱, ۱۳۹۹ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ...

شماهایی که هفته ایی سه تا کتاب خوندن واستون عجیبه
معلومه اخرین کتابی که خوندین تصمیم کبری توی دبستان بوده!

...
مهر ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

واقعا

داوطلب دکترا
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

خسته نباشید!!!! رشته مشاوره و راهنمایی که همینجوریشم ۳ تا الزهرا برمیداره و ۴ تا علامه تماااام و ۴۳ درصدم کمش کردین امسال قراره چی کار کنین؟؟!!!

.
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۲:۲۳ ب٫ظ

سلام . امسال کنکور دکتری شرکت کردید ؟

مهدی مهندسی مکانیک
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

سلام هر زمان بحث تناسب ظرفیت پذیرش دانشجو با شرایط کشور و ظرفیت جذب در بازار کار و مراکز آکادمیک لزوم هماهنگی برنامه ریزی آموزشی و برنامه های اقتصادی اجتماعی می شود یک عده ای از دوستان پیام های در ظاهر دلسوزانه ای میدن که گویا نگران خروج ارز از کشور هستن و انگار قرار است اگر این همه واحد فاقد صلاحیت از پذیرش دکتری محروم بشوند ما سیل خروج نخبگان را داشته باشیم!!! اولا که با این قیمت ارز آنهایی هم که رفته اند در دو سال گذشته ناچار به بازگشت و نیمه تمام ماندن تحصیل شده اند.پس نگران خروج ارز نباشید. ثانیا اگر فردی توان مالی ادامه تحصیل در مقطع دکترا در خارج از کشور را دارد چه بهتر که این اتفاق بیفتد. وقتی تحصیل در دوره دکترا در یک دانشگاه نه تنها چیزی به تو اضافه نمی کند و عملا تبدیل به کارخانه تولید مدرک شده چرا ژست دلسوزانه می گیریم و صحبت هایی می کنیم که بله” دانشجو حق دارد در کشور خود تا سطوح عالی درس بخواند و پژوهش کند و دانشجوست که باید تلاش کند و ارتباطی به دانشگاه ندارد و دانشجو با این وضع از کشور خارج می شود و به هند و…می رود و…”این قبیل صحبت ها دروغین بودنشان از همان ابتدا معلوم است. مشکل از جایی است که دقیقا برای منفعت شخصی خودمان که دوست داریم عنوان دکتر پشت اسممان بیاید دلمان می خواد سیاست های کلان کشور هم مطابق نظر ما باشد. عادت کردیم حتی با درصدهای منفی و رزومه… ادامه نظر»

مهدی نیکفر
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۰۹ ب٫ظ

مخالم

هوشیار
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۲۴ ب٫ظ

جذب پولی برای مقطع دکترا سم مهلک است…..جذب دکترای معدلی هم برای سیستم اموزشی مضر است….جذب بدون وجود سقف درصدی هم مضر است……استادانی که عملا توان جذب دانشجوی دکترا ندارن نیز زیانبار هستند……آیا گوشهای مسولان اموزشی شنوا و چشمان آنها بینا خواهد شد؟….آیا افتضاحات بوجود آمده در مقطع ارشد و خصوصا دکترای تخصصی را تا حدودی ترمیم خواهند کرد؟

حسام
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۹:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  هوشیار

یکی دیگر از مشکلاتی که در بحث دانشجویان دکتری هست اینه که الان مد شده دانشگاهها ب جای پذیرش یک دانشجوی جوان و پر انرژی که انگیزه زیادی داشته باشه برای ادامه تحصبل؛ روی آوردن ب پذیرش کارمندان و افراد سن بالا که سرکلاسا خوابشون میاد. همش با تاخیر سرکلاس میان؛ شونه خالی می‌کنند از زیر بار مسیولیت و پروژه و در نهایت با هزار سلام و صلوات بعد از چهارده ترم یه رساله عملا بی کاربرد و بی کیفیت تحویل دانشگاه میدم.
کلا انگار هیچ نظارتی بر هیچ چیزی در مقطع دکتری نمیشه حالا اینا اومدن پذیرش کم کنند.
دانشجو کارمند دکترا میشناسم با یک مقاله سمیناری الان داره در مقطع دکترا تحصیل می‌کنه و بازذهیش در حد صفر خواهد بود.من ب شخصه از این موضوع ناراحتم و حرص میخورم.

برق
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۷:۴۸ ب٫ظ

منم قبلا مث شما فکر میکردم. میگفتم باید اونایی که احساسی تصمیم میگیرن رو به راه راست هدایت کنم! مثلا یه دوستی داشتم میخواست از برق دانشگاه خواجه انصراف بده میگفت من به هنر علاقه دارم! بهش گفتم این یه سال باقی مونده رو تموم کن بعد برو هر رشته ای دوس داشتی بخون. آخرش هم کار خودش رو کرد. با اینکه تا حدودی گند زد به کلی از فرصت هایی که میتونست داشته باشه ولی پشیمون نیست. برنامه و افق بلند مدت آموزشی و این مسائل واسه کسی مهم نیست. آدما کاری رو میکنن که حالشون خوب باشه. اون حال خوب شاید واسه یکی گرفتن مدرک و خطاب شدن دکتر باشه. حتی اگه بعدش مجبور بشه خیاطی یا گارسونی کنه! اما در مورد ظرفیت دانشگاه ها؛ نظر من اینه، اینا چی شون درست بوده که حالا من دلم به حال سیستم آموزشی کشور بسوزه. من میدونم برای منی که میخوام دکتری بگیرم همچین طرزفکری درست نیست ولی مهندس برای ما چیکار کردن؟ مشکل چیه؟ بیکاری فارغ تحصیلها راه حل اینا چیه؟ ظرفیت رو کم کنیم آیا واقعا فقط همین یه راه حل رو داریم؟ هیچ راه دیگه ای نیست که ما آمار بیکاری توی این مقطع رو کاهش بدیم؟ قوانین که ما وضع کردیم رو ببین، مثلا یه موردش آیین نامه ارتقا استاد. هرچقد مقاله بیشتری داشته باشه، مرتبه علمی بالاتر میره، حقوق استاد هم بالاتر میره. توی این وضعیت خروجی چیه؟ سیستم آموزشی ما درست بشو نیست چون به خیلی از متغیرهای دیگه ای مثل اقتصاد وابسته است.… ادامه نظر»

محمد غلام پور
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۶ ق٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/40800 تکمیل ظرفیت دکتری

فرزانه
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

اینا فایده ای هم داره؟

اعظم
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

نه فقط کمپین می زنن تند تند . هیچ کدوم اثری نداره

حمید
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۸:۳۰ ق٫ظ

اول: توقف و حتی کاهش کمی؛ الزاماً به افزایش کیفیت نمی انجامد و مشکل جای دیگری است.
دوم: زین پس شاهد سیل متقاضیان به سمت هند و … خواهیم بود.
درود بیکران بر سیاست گذاران فهیم

هوشیار
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

از یک طرف تعداد شرکت کنندگان دکترا بشدت کم شده و از طرف دیگر انگیزه برای تحصیل در دانشگاههای ضعیف و برگشت به ایران بدلیل بیکاریشان وجود ندارد….پس هند و غیره منتفیست…
کاهش کمی باعث جلوگیری از افراد داغون به مقطع دکترا میشود….

امین
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۸:۱۴ ق٫ظ

نوشدارو بعد از مرگ سهراب.
تا بوده، همین بوده..

منطق
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  امین

like

هوشیار
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  امین

متاسفانه مسولان و داوطلبان دکترا با اعتراضاتی که از سال ۹۳ تاکنون بدلیل جذب وحشتناک انجام میشد بیتفاوت بوده و حتی مخالفت بسیار شدید داشتند……

‍♀️‍♀️
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۶:۱۷ ق٫ظ

رشته هایی که در گذشته گسترش کمی نداشتن چی؟؟ مثل رشته مدیریت پروژه و ساخت که ده ها دانشگاه در مقطع ارشد این رشته رو پذیرش میکنه و هرساله تعداد زیادی داوطلب پذیرش دوره دکتری مدیریت پروژه و ساخت هستند اما ظرفیتش همیشه در حد ۳ الی ۴ نفر بوده!
حالا که نوبت رشته ماا رسید گسترش کمی بد شد؟؟؟؟ ۴ نفر در سال چه دردی از مملکت دوا میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

hasan
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  ‍♀️‍♀️

دقیقا

محمد والی
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۲۶ ق٫ظ

به تکمیل ظرفیت دکتری ۹۹ رای بدهید
https://www.farsnews.ir/my/c/40800