موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

امکان شروع تحصیل از ترم بهمن برای دانشجویان ارشد داوطلب دکتری ۹۹

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزارت علوم برای دانشجویان کارشناسی ارشد که در آزمون دکتری قبول شده‌اند، اما هنوز دفاع نکرده‌اند، تمهیداتی را در نظر گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن دانشگاه‌ها بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی «دکتری و ارشد» با مشکل مواجه شدند.

بیشتر دانشگاه‌ها شرایط دفاع مجازی از رساله و پایان نامه را راه اندازی کردند و دانشجویان به صورت مجازی دفاع کردند، با این وجود برخی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به دلیل محدودیت‌های تردد و  در دسترس نبودن اساتید موفق نشدند در مهلت مقرر دفاع خود را انجام دهند.  

بسیاری از این دانشجویان دوره کارشناسی ارشد، در کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ شرکت کرده و قبول شده اند و در مرحله دوم گزینش علمی و بررسی سوابق پژوهشی، دعوت به مصاحبه شده اند. در صورتیکه این دانشجویان تا زمانی که موفق به دفاع نشوند حتی اگر در این مرحله قبول شوند از تحصیل در مقطع دکتری باز می‌مانند.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم در نامه‌ای به سازمان سنجش اعلام کرده است: 

با عنایت به اضطرار پیش آمده ناشی از همه‌گیری بیماری کروید۱۹، در جهت کمک به آن عده از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که در حال گذراندن پایان نامه خود و در آستانه دانش آموختگی بوده‌اند، و به ناگزیر زمان دانش آموختگی آنان با تاخیر مواجه شده است، موافقت می‌شود.

در ادامه این نامه آمده است: در صورت تایید دانشگاه محل تحصیل، آن عده از دانشجویانی که در آزمون ورودی دکتری تخصصی سال ۱۳‌۹۹ پذیرفته می‌شوند، بتوانند «در صورت اتمام دوره کارشناسی ارشد» تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴‌۰۰‌-‌۱۳‌۹‌۹، تحصیل در دوره دکتری را از نیمسال دوم سال تحصیلی مذکور آغاز کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

27 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا
آبان ۲, ۱۳۹۹ ۸:۴۳ ب٫ظ

سلام من ۶ اسفند ۹۸ دفاع کردم ولی هنوز مدرکمو نگرفتم و دکتری قبول شدم برای ثبت نام با گواهی فارغالتحصیلی کارم راه میوفته؟

عماد
مهر ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۳ ب٫ظ

دوستان استدعا دارم این خبر رو پیگیری کنید. ایمیل بدید. از دانشگاختون بپرسید ببینید موافقت کردند یا خیر. آیا اصلا خبرش رو شنیدند یا ابلاغ شده بهشون. خیلی حیاتی و مهمه. آینده ی من و خیلیا بهش وابستس.

محمدی
مهر ۳, ۱۳۹۹ ۵:۲۴ ب٫ظ

منبع این خبر کجاست؟ فقط پی اج دی تست اعلامش کرده…
—-
yjc.ir/fa/news/7500913

محمدی
مهر ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

ممنون بابت گذاشتن لینک
لطف کردین

دانشجو
مهر ۳, ۱۳۹۹ ۳:۱۶ ب٫ظ

سلام. چقدر این خبر صحت داره؟ پس کی قراره سنجش اعلام کنه؟ مصاحبه ها را که دارن میگیرن

خیری
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

خیر ترم آبان به صورت فشرده برگزار میشه این بخشنامه برای افراد کارشناسی ارشد است که در دوره دکتری قبول شدند ولی هنوز نتوانستند دفاع کنند میتونند از ترم بهمن بیان خوب بخوانید متوجه میشید

ماری
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۷:۲۴ ق٫ظ

با سلام
دوستان کسی بوده تا الان برا سنجش از طریق پیشخوان الکترونیکی درخواستی فرستاده باشه و بهش عمل کرده باشن؟ یا الکی میگه از طریق پیشخوان خدمات بفرستید و……؟ لطفا جواب بدین

الی
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  ماری

من برای اصلاح معدل پیام دادم ، کاری نکردن ولی جواب دادن .
گفتن باید موقع مصاحبه به دانشگاها بگی برات اصلاح کنن

ماری
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۴:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  الی

من برای جابه جایی اولویت انتخاب رشته درخواست دادم تو سیستم فوری جواب دادن ک جابه جایی امکان پذیر نیس ولی تا قبل نتایج نهایی می تونی ب پیشخوان خدمات الکترونیک و…یا فاکس بدی برات حذف کنن اولویتی ک میخوای، ب نظرتون عمل میکنن ب گفتشون؟؟؟؟چون من جای دو اودویت را میخواستم عوض کنم

samira
مهر ۳, ۱۳۹۹ ۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  ماری

پارسال اینجا بودن دوستانی که حذف کد رشته انجام دادن، حتما میشه

مهدی
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  ماری

من کد نظام وظیفمو اشتباه وارد کرده بودم که هنوز به درخواستم نه جواب دادن نه درستش کردن

مهدی
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۸:۴۷ ب٫ظ

کسانی که فارغ التحصیل شدند هم میتونن از بهمن بیان یا فقط برای کسانی که در حال دفاع هستن این موضوع صادقه؟؟؟؟

سودا
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۸:۴۶ ب٫ظ

نمیدونن چطور بگن ترم تحصیلی از بهمن شروع میشه. وقتی دانشجوی ارشد که ترم داره میتونه از بهمن بره سر کلاس دکترا یعنی اینکه تمام ورودی ۹۹ از بهمن باید برن سر کلاس ، چون دانشگاه که نمیاد هر دو ترم درسی را ارائه بده.

گندم
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  سودا

دقیقا
با یکی از اساتیدم که صحبت کردم گفت کلا ورودی از بهمنه

Mehran
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  گندم

خیر ورودی جدید از بهمن نیست. ایشون اشتباه فرمودن.ترم فشرده از ابان شروع میشه

سودا
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  گندم

منم صحبت کردم همینو گفتن که ورودی از بهمنه.اصلا اگه هر دو ترم بخوان ورودی داشته باشن(یعنی یه سری از بهمن بیان و یه سری آبان) برنامه هاشون بهم میریزه. فرض کنید استاد بیاد ترم دوم هم واحدهای ترم اول را تدریس کنه. اونوقت تکلیف درسهایی که ترم دوم ارائه میده چی میشه.چون اصلا وقت کم میاد و تداخل به وجود میاد. حالا تا نتایج صبر میکنیم ببینیم چه تصمیمی میگیرن

Mehran
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سودا

قرار نیست ترم ورودی های جدید از بهمن شروع بشه. اون کسی هم که مشمول این شرایط باشه و از بهمن بره کلاس، یک ترم عقب افتاده. شروع ترم از ابان ماه تصمیم عاقلانه ای بود که وزارت علوم گرفت تا نظم اموزشی کشور بهم نریزه.

گندم
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  Mehran

بعد چطور برا اون یه نفر که یه ترم عقب افتاده میخوان هزینه کنن و کلاس بزارن میشه بفرمایید

Mehran
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  گندم

قرار نیست همچین کاری کنن. اون فرد ترم دومش رو با بچه های ورودی ابان شروع میکنه و درس های ترم ۱ رو با ورودی های سال بعد می گذرونه. این چیز جدیدی نیست. قبلا هم موارد مشابه این حالت اتفاق افتاده.

سودا
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  Mehran

ما چیزهایی که از اساتیدمون شنیدیم توی این صفحه به اشتراک گذاشتیم. نمیگیم که حتما قبول کنید.بالاخره تا یک ماه آینده تکلیف همه مشخص میشه. موفق و موید باشید دوست عزیز

Mehran
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۸:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  سودا

اخبار ۲۸ امین جلسه رئسای دانشگاه های مادر رو پیگیری کنید. نیمه شهریور برگزار شده. اونجا صحبت از شروع ترم از بهمن نیست قراره در موعد مقرر همه پذیرش بشن. رئسای دانشگاه های بزرگ ملاک هستن و بقیه دانشگاه ها از دانشگاه های مادر پیروی میکنن.

سودا
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  Mehran

نقل من هم از زبان استادم از دانشگاه تهران بود.

....
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۸:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  سودا

در صورت موافقت دانشگاه……

..
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۸:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  ....

شریف و تهران هرگز موافقت نخواهند کرد. نظم سیستم اموزشی زمان امتحان جامع و خوابگاه و هزار مورد دیگه

ویکتاریون
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ..

در عمل خیلی بعیده کسی که هنوز پایان نامه ش رو جمع نکرده و یه ترم مونده به دفاعش، جایی به جز دانشگاه ارشد خودش قبول بشه. اگر اون دانشجو انقدر براشون خاص باشه که بدون پایان نامه قبولش کنن، یه ترم هم باهاش راه میان.

ریحانه
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۸:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  Mehran

درواقع اون نفری که بهمن فارغ التحصیل میشه از آبان میاد ولی وقت داره تا مدرکش رو تا بهمن ارائه بده

رضا
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۸:۰۵ ب٫ظ

امکان داره دانشگاه ها موافقت نکنن؟