موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اطلاع رسانی های غیررسمی دانشگاه آزاد درخصوص مصاحبه دکتری 99

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در حالی که مقرر شده بود مصاحبه های دکتری دانشگاه آزاد به طور مجازی در محل واحدهای دانشگاهی برگزار شود، این دانشگاه از طریق پیامک از لغو شیوه درنظرگرفته‌شده خبر داده است.

به گزارش پی اچ دی تست، بر اساس زمان بندی اعلام شده از سوی دانشگاه آزاد اسلامی، مقرر بود مصاحبه دکتری 99 به صورت مجازی اما در واحد دانشگاهی محل سکونت از 5 مهرماه آغاز شود. اما در اولین روز برگزاری مصاحبه ها، سامانه مصاحبه مجازی دانشگاه آزاد با مشکل فنی مواجه شد و همه مصاحبه های روز اول لغو شد.

در حالی که سایر داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد که در روزهای بعد مصاحبه داشتند، خود را برای حضور در مصاحبه آماده می‌کردند، دانشگاه آزاد از طریق پیامک، خبر از لغو مصاحبه ها تا اطلاع ثانوی داد. این خبر به صورت رسمی منتشر نشد و بودند داوطلبانی که این پیامک را به علل مختلف دریافت نکردند و پس از مراجعه به واحد دانشگاهی در زمان مقرر برای مصاحبه، از لغو مصاحبه ها مطلع شدند.

در شرایطی که داوطلبان دکتری دانشگاه ازاد در انتظار اعلام زمان بندی جدید مصاحبه بودند، بار دیگر دانشگاه آزاد تصمیم گرفت بدون اطلاع رسانی رسمی و از طریق پیامک، خبر از لغو برگزاری مصاحبه ها به شیوه قبلی بدهد. متن پیامک ارسال‌شده برای داوطلبان به شرح زیر است:

داوطلب گرامی، بدینوسیله به اطلاع می رساند برنامه زمانی اعلام شده جهت مصاحبه دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور حفظ سلامت داوطلبان عزیز لغو شده است. زمان و نحوه مصاحبه این دوره به زودی اعلام خواهد شد.

همچنین برخی واحدهای دانشگاه آزاد نیز متن زیر را در فضای مجازی منتشر کردند:

با سلام و احترام؛ به استحضار مدیران محترم گروه می رساند؛ با عنایت به مشکل فنی ایجاد شده در امر برگزاری مصاحبه مجازی دانشگاه آزاد اسلامی و با توجه به شرایط ویژه این روزای بیماری کرونا در کشور، مرکز سنجش،پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه اعلام می دارد که برگزاری مصاحبه ی دکتری تخصصی سال ۹۹ بصورت مجازی ملغی گردیده و انشالله طی چند روز آینده فرایند برگزاری مصاحبه دکتری به شیوه ی جدید را خدمت مدیران و سروران گرامی اعلام خواهد نمود. لذا؛ جا دارد به نوبه ی خود و از جانب مدیران محترم و عوامل اجرایی این مرکز از حضور مدیران و اساتید محترم گروه پوزش طلبیده و بابت تلاش مجدانه و همکاری شما عزیزان در امر برگزاری مصاحبه مجازی کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. خداوند یار و نگهدارتان باشد انشالله.

همزمان با ارسال پیامک و انتشار این خبر در فضای مجازی، کارت مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد نیز از سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی این دانشگاه حذف شد.

بسنده کردن اطلاع رسانی از طریق پیامک بدون اعلام رسمی از سوی دانشگاه آزاد در خصوص مصاحبه دکتری، اتفاقی عجیب و غیرقابل پذیرش است؛ چرا که علاوه بر این که احتمال عدم دریافت پیامک وجود دارد، برخی از داوطلبان از صحت پیامک دریافتی اطمینان خاطر ندارند.

در شرایطی که به واسطه بیماری کرونا و تعویق های مکرر آزمون دکتری، داوطلبان شرایط روانی مناسبی را تجربه نمی کنند، لغو مصاحبه ها که خود موضوعی تنش‌زا است و نشان‌دهنده برنامه ریزی نامناسب است، این نوع اطلاع رسانی نیز به دغدغه ای جدید برای داوطلبان تبدیل شده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

28 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد حسین
مهر ۹, ۱۳۹۹ ۹:۵۶ ق٫ظ

دیشب با یکی از اساتید دانشگاه مجازی دانشگاه آزاد تهران صحبت می کردم , گفت مصاحبه حضوری خواهد بود.

123
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۲:۳۰ ب٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/40800
درخواست تکمیل ظرفیت

زهرا
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۱:۵۵ ب٫ظ

برای من کارت مصاحبه صادر نشد و گفتن خودمون زمان مصاحبه رو پیامک میزنیم حالا حتی پیامک کنسل شدن هم برام نیومده….دوبار هم زنگ زدم و هر دوبار اول پرسیدن شما پول واریز کردین!!انگار اون پول بیشتر اهمیت داره براشون.

مدیریت۹۹
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۱:۱۲ ب٫ظ

واقعا اینا قبل از برنامه ریزی وصدور کارت یکبار اون سیستمشونو امتحان نکردن ببینن کار میکنه یا نه؟

مونس
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

از یک محیط دانشگاهی و علمی انتظار میره در مقابله با چنین بحرانی مثل کرونا با برنامه ریزی و اجرای تمهیدات لازم از قبل برنامه ریزی می کردند نه با شروع نیسمال تحصیلی و آغاز فصل سرما ضمن اعلام برگزاری مصاحبه آنهم حتی بصورت مجازی در این شرایط و یا لغو برنامه مصاحبه اقدام کنند که : ” متعاقبا برنامه اعلام خواهد شد ”
تازه اطلاع رسانی بصورت پیامک که غیر منطقی و عجیبه که با این اوضاع داوطلب هم سرگردانه و نگران از اینکه پیامک دریافت کنه یا نکنه ؟! اگه دریافت نکنه به کجا و چطوری پیگیری کنه و هم اینکه چطوری تصمیم گیری میکنند، کی ترم شروع میشه و…

سعید
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مونس

محیط علمی؟ دانشگاه آزاد؟

آنیتا
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

پس شما بفرمایید اگه دانشگاه آزاد محیط علمی نیست پس چی هست ؟
تا جایی که آگاهی داریم ( که امیدوارم داشته باشید) هر مکانی که در آن به تحصیل و کسب علم و دانش اقدام شود را محیط علمی گویند .
چه خوبه به جای نازیدن و تعصب بی جا به دانشگاه ، کمی هم به فکر افزایش دانش و کسب معلومات باشید تا جایی که من می دونم دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی تنها تفاوتشون در پولی بودنشون هست اما به لحاظ کسب علم و دانش افزایی هیچ فرقی ندارند
لطفا به جای تعصب بی جا کمی دیدتون رو وسبع تر بفرمایید

بهنام
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  آنیتا

دقیقا.

بهنام
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

من خودم دانشگاه دولتی خوندم ولی می شناسم کسانی که آزاد خوندن و در سطح سواد علمی چیزی از دولتی کم ندارن.

ترانه
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  آنیتا

من لیسانسم رو آزاد خوندم، ارشدم رو دولتی.
واقعا تفاوتی وجود نداره.
۳ تا از استادای ارشدم تو لیسانس هم بودن. فقط خود دانشجوست که تفاوت رو ایجاد میکنه. اگه واقعا دنبال درس باشه آزاد و سراسری تفاوتی ندارن.

سمیه
مهر ۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  آنیتا

باهاتون کاملا موافقم که تعصب دانشگاه خاصی را نداشته باشیم .من خودم دیروز دانشگاه چمران اهواز مصاحبه داشتم قرار بود سر ساعت آنلاین باشم ولی قبل ساعت مقرر زنگ زدند و گفتند حاضرید می خواهید مصاحبه کنیم به صورت تلفنی .در نهایت تلفنی به مدت ۳-۴دقیقه ۴تا استاد سوال پرسیدند.حالا اگه این کار را آزاد کرده بود چه بلوایی به پا میشد.

سویل
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

من فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه ازاد و رتبه ۱ آزمون دکتری امسال هستم
اینو گفتم فقط دیدتونو عوض کنید

Sarina
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۵:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

نه! دانشگاه سراسری با اساتید زیر خاکی و باندبازی های فراوون برای پذیرش دانشجو که خدارو شکر از قبل رزرو شدن!

دل
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۵:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

محیط علمی نداره دانشگاه ازاد مراکز استانی؟
چه طور اکثر اساتیدشون از دانشگاه های ملی هستند؟

خواهشا کمتر مسخره بازی در بیارین.

زشته با این سن و سال و داوطلب بودن مقطع دکتری سیستم آموزشی خودمونو نابود کنیم.

اتفاقا بعضی از مراکز دانشگاه آزاد از خیلی دانشگاه های دولتی یک سر و گردن بالاتر هست. حداقل در زمینه امکانات آزمایشگاهی تخصصی.

آریانه
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

نمی خواهم حرف شما را نقض کنم یا از چیزی دفاع کنم. فقط چیزی را که دیدم و تجربه کردم را می نویسم. زمانیکه از دانشگاه آزاد با مدرک لیسانس فارغ التحصیل شدم، خیلی ناراحت بودم که مدرکم از آزاده و از محیطش خیلی شاکی بودم. زمانیکه با مدرک ارشد از دانشگاه دولتی فارغ التحصیل شدم، اینقدر اذیت شده بودم که فقط خاطرات خوب دانشگاه آزاد یادم می اومد. علاوه بر اینکه دانشگاه آزاد باشگاه پژوهشگران جوان داره که امکانات مالی خوبی داره برای کارهای تحقیقاتی و دانشجویان بسیار فعالی در آن کار می کنند. سطح علمی شون هم خوبه. حتی تخفیف هایی برای شهریه برای اعضای فعال داره و چندین امکانات خوب دیگه. می تونی یک رزومه عالی واسه خودت جور کنی. من این رو حداقل در دانشگاه ارشدم ندیدم. البته دانشگاه های دولتی مختلف با هم فرق میکنه و آنها هم مزایای خودش رو داره که قابل مقایسه با آزاد نیست. هر دو دانشگاه آزاد و دولتی الان تقریبا در یک سطحند و به این نکته هم توجه کن که بعضی از اساتید دانشگاه آزاد، اساتید دانشگاه دولتی هم هستند.

محمد حسین
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

کسی خبر داره که قرار با مصاحبه چه برخوردی داشته باشند؟ حضوری باشه؟مجازی از منزل؟ارسال کلیپ یا ویدئو؟یا اینکه کلا حذف بشه؟ خبری شنیدید اعلام کنید

طیب
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

بنظر میرسه ب سبک دانشگاه های سراسری وزارت علوم

لی لی
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  طیب

یعنی چه طوری

طیب
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  لی لی

با ادوبی کانکت

جنیدی
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

احتمالا کلیپ بشه.

عابدی
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

مصاحبه ها رو به صورت دانشگاه های علوم پزشکی برگزار کنید بزار تمام بشه مردیم از این استرس تو این شرایط هر روز یه خبر.

حمید
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

برگزاری مصاحبه همانند علوم پزشکی بسیار معقولانه است، لطفا حمایت کنید
https://www.farsnews.ir/my/c/40297

اعظم
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

بهتر که حذف شد .

مجید
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  اعظم

حذف بشه بهتره
پذیرش باید از روی تراز کنکور+سوابق اموزشی و پژوهشی که خلاصه انها برای دانشگاه ارسال شده انجام بشه

فرید
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

من از دوستانم شنیدم که توی بعضی واحدها مصاحبه داره همین امروز برگزار میشه. حتی به من هم توصیه کردن حتما برم برا مصاحبه. حالا نمیدونم چکار کنم؟؟؟؟

مونس
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرید

بهتره به محل آزمون سر بزنید خودتون هم جویا شید و مطمن تر

فرید
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مونس

شما هم شنیدین که برگزار شده باشه جایی؟

کامران
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرید

مصاحبه ها لغو شده، جایی هم برگزار نشده.
جو را متشنج نکنید.