موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

آزادی عمل بیشتر اساتید در جذب دانشجویان دکتری با طرح جدید سنجش و پذیرش

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون وزیر علوم: طرح جدید پذیرش دانشجوی دکتری این آزادی عمل را به اعضای هیات علمی می دهد تا آن کسی را که شایستگی بیشتری دارد به عنوان دانشجو انتخاب کنند.

علی خاکی صدیق در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: ظرف ۲ ماه آینده طرح سنجش و پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری نهایی می شود و اعضای هیات علمی آزادی عمل بیشتری برای انتخاب دانشجوی دکتری خواهند داشت.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی گفت: وزارت علوم در حال کار بر روی طرحی است که مربوط به سنجش پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری است.

وی با بیان اینکه این طرح ظرف دو ماه آینده نهایی می شود، افزود: در این طرح بر روی نحوه پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری کار می شود، در حال حاضر حد نصاب هایی که دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو اختصاص می دادند لغو شده و به نوعی بلااثر است.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: اعضای هیات علمی که می خواهند با داوطلبی یک کار دکتری را شروع کنند و دانشجو شود باید درک متقابلی از نظر علمی داشته باشند که در ادامه مسیر بتواند بازدهی داشته باشد.

وی افزود: در مقطع دکتری به ویژه بخش تحقیقات دیگر فرد به فرد شده و استاد و دانشجویی می شود. این خیلی مهم است که بین استاد و دانشجو مسامحه ایجاد شود.

خاکی صدیق افزود: طرح سنجش پذیرش دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد این آزادی عمل را به اعضای هیات علمی  می دهد تا آن کسی را که شایستگی بیشتری دارد را به عنوان دانشجو انتخاب کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

59 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
۱۴۰۰⁦⁩
آبان ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۲۱ ب٫ظ

هرسال همین اوضاع هست…..ناعدالتی ها‌…..خدایا به دادبرس

مجتبی سازه به امیر
آبان ۲۴, ۱۳۹۹ ۲:۳۶ ب٫ظ

سلام
آخه مگه دانشگاه ارث پدری اساتید است که اختیار اونو داشته باشن؟فقط همسن سوال رو جواب بدید کافیه

دکتر لئونارد هافستادر
آبان ۲۲, ۱۳۹۹ ۹:۴۰ ب٫ظ

آزادی عمل بیشتر ؟!

بخندیم یا گریه کنیم ؟؟

خب کنکور دکتری رو حذف کنین، شرایطی رو فراهم کنین دانشجوهایی که ارشد قبول میشن مستقیم و بدون دردسرِ کنکور و مصاحبه و رزومه بتونن تو مقطع دکتری همون دانشگاه ادامه تحصیل بدن. چرا لقمه رو دور سر می‌گردونین ؟!

jk
آبان ۲۱, ۱۳۹۹ ۳:۳۳ ق٫ظ

جالبه! یعنی دانشجو در خدمت استاد! یعنی مهم اون استادی هست ک میخاد با دانشجو کار کنه! تا النشم بی نهایت بی عدالتی میشه! جالبه هرساله نظرسنجی میزارن ک باید شیوه پذیرش چطوری باش چنددرصد کنکور و چنددرصد دست دانشگاه ها و قطعا اکثریت نظرسنحی وزن بیشتر میدن ب کنکور و بعد دقیقا برعکسش عمل میکنن!

علی
آبان ۲۱, ۱۳۹۹ ۰:۳۵ ق٫ظ

خدا کنه همین امسال اجرا بشه!اخه کجای دنیا برا ی دکتری ازمون تستی میگیرن!!

ستوده
آبان ۲۱, ۱۳۹۹ ۴:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

حتی ترکیه هم کنکور داره. کنکور تخصص ها در جهان فقط چند نفر برای هر تخصص بر مبدارند. چرا فکر میکنید فقط ما کنکور میدیم،
بعدهم بدون آن بازهم معلوم هست چه کسی مدرک زبان انگلیسی نداره حالا تست زبان نده برو آیلتس شش میلیونی بگیر.

رامین
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۵۶ ب٫ظ

پذیرش بایستی بر اساس نمره آزمون کتبی باشد یعنی ۱۰۰درصد نمره آزمون کتبی ملاک پذیرش داتشجو قرار گیرد شیوه پذیرش الان به صورت ۵۰ درصد کتبی و ۵۰ مصاحبه و سوابق آموزشی در واقع ظلمی است در حق داتشجویان چون در ۱۰ دقیقه مصاحبه توان علمی داوطلب مشخص نمی گردد.

شقایق
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۸:۳۰ ب٫ظ

همینطوری هم هر کس رو خواستند جذب کردند منتهانتونستند ظرفیت رو خالی بگذارند اما بعضی اساتید علاقه زیادی به خالی گذاشتن ظرفیت داشتند

یلدا
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۷:۳۴ ب٫ظ

دیونه شدیم ،چقدر شل کن ،سفت کن در آوردن!!!!!

امیدوار
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۵:۴۴ ب٫ظ

به نظر شما مسخره نیست..دانشگاه های تهران، بهشتی، علامه امسال انقدر تراز رو رو بالا بردن که عملا کسی برای مصاحبه نموند گاها برای ۳ تا صندلی چهارنفر رو دعوت به مصاحبه کردند و بعد بقیه که رتبه های نزدیک داشتند یا موندند برای روزانه شهرستان یا پردیس یا سال آینده….از اون طرف دارنند من غریب بازی درمیارند که ما داوطلب خوب ندیدیم….بخشی از دکتری زبان و استعداد هست…
اگه داوطلب زبانش خوب نباشه چطور می تونه از منابع خارجی استفاده کنه
اکه داوطلبی استعدادش خوب نباشه(در حد ۳۰%) چه طور می تونه یک متن رو خودش بخونه و تحلیل کنه یا تو فنی با حل سولات ریاضی مسئله ای رو حل کنه…..
به نظر من اول باید اساتید با خودشون به این نتیجه برسند که چند چند هستند..درسته شیوه کنکور خیلی مشکل داره ولی حداقل تا حدودی جلوی پارتی بازی ها رو می گیره …همین دانشگاه ها و اساتید صاحب نظر با این شیوه ترازشون به مشکلاتش صد برابر اضافه کردند

رضا
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۵:۳۷ ب٫ظ

سلام علیکم . ضمن عرص ادب و احترام .
اگر اساتید محترم خودشون برای مصاحبه سواد کافی داشته باشند و مورد اعمال نفوذ قرار نگیرند خوب میشه وگرنه راه برای بی عدالتی باز میشه و اگر استاد محترم وجدان را کمرنگ ببینه اون که پارتی و قدرت و ‌تفوذ نداره خیلی سخت بتونه قبول بشه

امیر
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۴:۲۱ ب٫ظ

بسیار عالی. کیفیت دانشجویان دکتری در چند سال اخیر به شدت افت کرده است. واقعا ازمون چهارگزینه ای برای پذیرش مقطع دکترای تخصصی چه معنی دارد؟؟؟؟

شقایق
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

بله بعضی از دانشجویان مثل جنابعالی خیلی در کارهای پژوهشی قوی هستند!!!!!!فقط بیس و پایه ضعیف دارند که از پس هر امتحانی بر نمیان چه تستی چه تشریحی. حالا چه شود پژوهشگر بدون پایه علمی!!!!!!

امیر
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

بنده به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه و مشاهده عینی این مورد را بیان کردم. مسلما برای پژوهشگر بودن نیاز است که فرد پایه نظری قوی داشته باشد. اما اگر قرار باشد ازمونی هم در کار باشد باید تشریحی باشد و قدرت تحلیل و بحث فرد را بسنجد. و دوست گرامی یک مورد مهم دیگر اینکه یکی از خصوصیت های مهم یک فرد اکادمیک این است که تحمل پذیرش نظر مخالف را داشته باشد و با مباحثه منطقی مطلب خود را بیان کند نه با توهین یا تمسخر.

شقایق
آبان ۲۱, ۱۳۹۹ ۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

اگر استاد هستیدچند سال سابقه دارید و کجا و چطوری دکترا گرفتید؟ لطفا بگید چرا کسی رو ندیده و نشناخته رد میکنید؟ چرا در مرحله مصاحبه امتحان تشریحی نمیگیرید؟ چرا حتی از ما سوال درسی و تخصصی هم نپرسیدین؟ چرا میپرسید وضع مالی شما چطوره؟ آیا من که رتبه ۳ آوردم و حقم روزانه هست باید حتما پولدار باشم ؟ آیا قراره از اساتید محترم وام بلا عوض بگیرم؟ آیا اگر کسی پولدار نبود و اصلا گدا بود و درس خوند و تونست نمره بالایی و تراز بالای هفت هزار بیاره حق درس خوندن در دانشگاه تاپ رو نداره؟ چرا ما رو مدام به دانشگاه خارج پاس میدید؟ آیا ما حق نداریم در کشور خودمون درس بخونیم و زندگی کنیم؟ چرا نور چشمی های شما فقط در امتحان خود شما نمره تاپ دارند نه در امتحانات سراسری یا حتی دانشگاه دیگر؟ چرا در مصاحبه میگید فلانی استایل دانشجوی دکترا را نداره؟ مگه همه اساتید روزی دانشجوی دکترا نبودند آیا همه استایل یکسان دارند؟
در جذب بعضی از دانشجویان چه خیری هست که در جذب بقیه نیست؟
و آخرین سوال چرا بعضی اساتیدبه آزمون msrt نمره نمیدن و میگن فقط آیلتس؟؟ ؟

حسن
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

کاهش کیفیت دکترا بیشتر از دانشجویان خود اساتید مقصر هستن.. میگن حرمت امامزاده رو متولی اون نگه میداره ..وقتی دانشگاهها کیلویی مدرک صادر میکنن, وقتی دانشگاهها کیفیت رو فدای کمیت میکنن باید منتظر این شرایطم بود..وزارت بهداشت جرات داشته و ارزش پزشکی رو حفظ کرده ولی مسئولین وزارت علوم چی؟ خیلی راحت در مقابل فشارها راه مدرک گرفتن رو باز گذاشتن و ارزش علم و دانش رو با خاک یکسان کرده طوری که دیگه مدرک دکترا هم ارزشی در جامعه نداره و این مسئولیتش گردن اساتید هست چون روسای دانشگاهها معاونینشون و همینطور مسئولین ارشد وزارت خونه خودشون مثلا استادن ولی خیلی راحت خودشون دانشگاه رو به مکان کسب درامد تبدیل کردن

تورج
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۳:۲۶ ب٫ظ

آره شایستگی یعنی من که رتبه ۱۱ آوردم فردوسی منو برنداشتن بعد دانشجوی خودشونو با رتبه ۵۳ بدون مقاله برداشتن. مرتیکه چرت و پرت نگو

مهران
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۳۱ ب٫ظ

دانشجویی که ۵۰ درصد کتبی رو خوب بزنه و سوابق آموزشی و پژوهشی نسبتا خوبی داشته باشه و در مصاحبه به سوالات خوب پاسخ بده لیاقت قبولی داره
به نظرم بی کار موندن نمیدونن چکار کنن

امیر
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

دوست عزیز ازمون تستی به هیچ عنوان نمیتونه ملاک مناسبی برای دانش فرد برای مقطع دکترای تخصصی باشه. اصلا مطالب سطح دکترا را چطور در قالب ازمون ۴ گزینه ای سنجید؟

نفس
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

درست حرف شما منطقیه. پس کنکورو بردارن که یک نفر وقتشو نراره برای کنکوری که ارزش نداره و بشینه کارای پژوهشی شو جدیتر انجام بده. اینقدرم استرس کنکور نگیره. این بهترین راهه. بالاخره که استادا تصمیم گیرنده ان. حداقل یک کنکدر الکی و استرس الکی برای بچه ها حذف بشه.

امیر
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  نفس

مشکل اصلی نگاه سطحی نگرانه ایست که به مقطع دکتری ایجاد شده است و بعضا اطلاعات ناقصی که متقاضیان گرامی در مورد دوره دکتری و هدف از این دوره دارند. این دوره با دوره کارشناسی که دوره ای فراگیر است کاملا متفاوت است. در دوره کارشناسی هر فردی می تواند در رشته مورد علاقه دانش کلی کسب کند و در مقطع ارشد این دانش تخصصی تر می شود. اما مقطع دکترا فقط مناسب فردی است که پژوهشگر است یعنی به انجام تحقیقات علمی در زمینه رشته تخصصی علاقه مند است و مشکلی با صرف وقت زیاد در این زمینه ندارد. حتی در خارج از کشور یک شغل محسوب می شود.اما در کشور ما دوره دکترای تخصصی متاسفانه تبدیل به یک دوره فراگیر شده است که افراد بسیاری برای ورود به ان در کنکور شرکت می کنند بدون اینکه از مورد مذکور اگاهی داشته باشند. حتی پس از قبولی در دوره هم معمولا افراد متوجه میشوند که با چیزی که در ذهن داشته اند متفاوت است و اصلا برای ورود به این دوره ساخته نشده اند. و مورد مهم تر اینکه فرد ۵ یا ۶ سال از عمر خود را صرف تحصیل در این مقطع می کند بدون اینکه بداند ایا اصلا جامعه در رشته مورد نظر نیازی به افراد متخصص در سطح دکترا دارد یا خیر. بسیاری از متقاضیان هم جذب به عنوان هیات علمی را در ذهن دارند بدون اطلاع از شرایط موجود.از سال ۹۸ مجوزهای جذب هیات علمی به حداقل رسیده است زیرا در بسیاری از رشته ها… ادامه نظر»

نفس
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

۷ دقیقه فقط معرفی خود طرفم معیار سنجش درستی نیست از یک نفر باطبع. یکی از دانشگاها به خاطر اینکه اولویت اولم نبوده نمره مصاحبه رو داده صفر. یکم منطقی باشیم. این چیزا تو خارج از ایران جواب میده نه اینجا

شقایق
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۸:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

به امیر
مشخصه از اون دسته افرادی هستی که استاد بهت وعده داده فقط تراز کتبی بدی داشتی.

امیر
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

بنده خیلی وقت پیش این موارد پشت سر گذاشتم و هدفم فقط اگاهی بخشی به عنوان یک دوست بود که چندین سال است تجربه حضور در اموزش عالی را دارد. برای همگی ارزوی موفقیت دارم.

پردیس
آبان ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

اینقدر ناحقی و نامردی و پارتی بازی دیدیم که هممون حرف این بچه ها رو تایید میکنیم. من با سه تا مقاله آی اس آی کیو وان، ۶تا علمی پژوهشی داخلی، سه تا طرح پژوهشی، مدرک زبان با مره عالی و رتبه خوب و مصاحبه ۴۰ دقیقه ای بسیار عالی رد شدم حتی دانشگاههای شهرستان… بخدا قسم اساتید بحدی بی انصاف و ناجوانمرد شدن تا سفارشی نباشی به راحتی پذیرش نمیشی حتی اگه رتبه یک باشی، جناب امیر خان خودت قضاوت کن ایراد کار من کجاس؟ بخدا قسم پروپوزال تز دکترامم آماده بوده، اینق اندازه من انگیزه و هدف داشتم… یکی از دانشگاهها بمن داده ۱۲، یکی داده ۲۸… شاید حرفمو باور نکنید اما بخدا قسم تک تک سوالای تخصصی رو کامل جواب دادم به اندازه ای تو تخصص خودم مطالعه دارم بعید میدونم اساتید برترین دانشگاههای گرایش خودم اندازه من از این علم اطلاعات داشته باشن یا مقالاتی هم سطح من چاپ کرده باشن… دیگه لطف کن اصلا توجیه نکن که میری رو اعصابم…نکته آخر در جواب اونی که گفت باید ظاهر آراسته و مقبول باشه، اتفاقا جز زیباترین ها نباشم جز خیلی خوبها هم هستم. اینجا آخر بی عدالتیه…

امیر
آبان ۲۱, ۱۳۹۹ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  پردیس

لطفا به چند نکته توجه داشته باشید. ۱. مسلما شما و خیلی از عزیزان دیگه شایستگی های علمی بسیاری دارند و در این شکی نیست اما… ۲. ایا باید تمام ارزو و زندگی خود را به قبولی دکترا خلاصه کنید؟ جوانی خود را صرف تحمل انواع استرس های این دوره کنید؟ ۳. ایا به هدف خود از ورود به دوره دکترا تا به حال عمیق فکر کرده اید؟ ۴. منصفانه از دید اساتید به قضیه پذیرش نگاه کنید. در دانشگاه های معتبر جهان پذیرش در مقطه دکترا به این صورت است که شما با توجه به حیطه علاقه مندی خود به استادی در ان حیطه کار میکند درخواست ارسال می کنید و استاد مربوطه با بررسی رزومه شما نسبت به پذیرش یا عدم پذیرش اقدام می کند. یعنی حتما حیطه تحقیقاتی اساد و دانشجو یکسان است. حال بر فرض شخص در کنکور ( تستی) رتبه ۱ را اخذ کرده است و دانشگاه های معتبر هم دعوت شده است. ایا لزوما حیطه علاقه مندی اش با اساتید یکسان است؟؟ اساتید مربوطه از چه طریق به این نتیجه برسند که می توانند با ایشان کار کنند؟ ۴. در مقطع دکترا فرد باید از مهارت نوشتاری اکادمیک و دانش زبان خارجی بسیار بالایی برخوردار باشد تا بتواند با استفاده از منابع علمی معتبر مقالات علمی بنویسد و در ژورنال های معتبر به چاپ برساند. ایا لزوما فردی که در یک ازمون تستی رتبه بالا اورده دارای چنین خصوصیاتی است؟؟ چه رابطه ای بین ازمون تستی و این ویژگی ها وجود دارد؟؟

مریم
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۰۵ ب٫ظ

الان هم که دارن همین کار رو میکنن. دیگه بیشتر از این آزادی عمل داشته باشن. تو مصاحبه ها اونقدر حق کشی میکنن که تلافی تموم محدودیت هاشون دربیاد

علی
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۸:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

خب دیگه باز به این حد راضی نیستن خودم رو مثال میزنم من امسال رتبم شد ۹ اما مصاحبه یکی از دانشگاهای تهران به من داده بود ۲.۹ اما بازم من قبول شدم مطمینم اساتید اون دانشگاه خیلی حرص خوردن که با وجود نمره پایین دادن به من بازم من قبول شدم چون نمره کتبی در اختیارشون نبود و من با توجه به بالا بودن نمره کتبیم قبول شدم

برق قدرت
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۰۴ ب٫ظ

سلام.یعنی بااین قانون باید کنکور بدهیم یا خیر؟بدون کنکور با نظر استاد پذیرفته میشیم؟

امیر
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۱۴ ب٫ظ

عمرش به این دولت قد نمیده برای سال اینده تازه شاید اجرایی بشه

علی
آبان ۲۱, ۱۳۹۹ ۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

مطمئنین؟

زلیخا
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

سلام شهریه چی میشه کم میکنن بنظرتون؟

Mahdi
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

سلام
البته این طرح ابتدا باید در وزارت علوم تدوین و تصویب شود بعد در هیات دولت مطرح و تصویب شود بعد به کمیسیون آموزش مجلس فرستاده شود در آنجا بررسی شود و بعد از تصویب در کمیسیون نوبت طرح در صحن علنی بگیرد بعد در صحن علنی مجلس طرح مطرح شود و رای گیری شود. اگر رای آورد به شورای نگهبان برود اگر تایید شد رئیس مجلس آن را به هیات دولت ابلاغ کند بعد رئیس جمهور دستور اجرای آن را بدهد بعد در وزارت علوم این قانون قابلیت اجرا خواهد داشت. با این وصف بعید است این طرح به کنکور امسال برسد.

زلیخا
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  Mahdi

واقعا

عاشق عدالت/متنفر از رانت
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  Mahdi

نه نیازی به این مراحل نیست. در صورتی که در یک موردی قانون بالادستی برای وزراتخانه ها وجود نداشته باشد‌ وزارت خانه ها می توانند مستقل قوانین را تصویب کرده و به اجرا بگذارند

Mahdi
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ب٫ظ

با سلام و احترام
در زمینه سنجش و پذیرش دانشجو قانون مصوب مجلس وجود دارد بنابر این طرح فوق نیازمند مصوبه مجلس و گذراندن مراحل فوق است. چون این طرح مغایر قانون مصوب مجلس است چند روز صبر کنید تا واکنش کمیسیون آموزش مجلس را ببینیم.
سلامت و شاد باشید.

عاشق عدالت/ متنفر از رانت
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  Mahdi

با سلام
بله درست می فرمایید. چون همونطور که عرض کردم در صورت وجود قانون بالادستی وزارت علوم سرخود نمی تواند این قانون رو انجام دهد.

راضیه
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

پردیس کیش دانشگاه تهران با آزادی کامل اساتید دانشجو میگیره خوب معلومه که دارن کیا رو قبول میکنن. حالا فکر کنین همه دانشگاه ها اونطوری پذیرش کنن، دیگه افراد عادی اصلا نمیتونن هیچ جایی دکتری قبول بشن

زهرا
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

هردم و دقیقه یه حرفی میزنن. لطفا تکلیف را زودتر روشن کنین

حاج حسن
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۷:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

Welcome to Iran

رزیتا
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

متاسفانه برخی مواقع دانشجویانی که شایستگی دارند کنار گذاشته میشن و برخی دیگه که شاید شایستگی کمتر و.. دارند بالامیرن، به نظرم زمانی این طرح نتیجه خوبی میده که اساتید از نام و چهره دانشجو بی اطلاع باشه و فقط بر اساس شایستگیها دانشجو رو انتخاب کنه

متقاضی
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  رزیتا

دقیقا درست می فرمایید.

شقایق
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  رزیتا

اتفاقا فقط شایسته ها قبول میشن. البته شایسته اینها با شایسته ما فرق داره. شایسته اساتید یعنی آشناهاشون

حسن
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

صحبت اقای صدیق درسته ولی در جذب دانشجویان دکترا طبق روال قبل هم نظر اساتید لحاظ شده بود ۳۰ درصد ضریب خوبی برای اساتید بوده و بنده هم مدافع این موضوع بودم ولی ۴۰ درصد زیاده و فرایند جذب رو ممکنه دچار مشکل کنه.. تازه چه تضمینی برای عدم رفتار سلیقه ای در جذب دانشجو وجود داره؟ از نظر بنده اشکال رو باید از سرچشمه رفع کرد از پذیرش بی حد و اندازه ی در مقطع کارشناسی و بعدش ارشد.. بهتره اول بر تعداد پذیرش بی حد و اندازه ی دانشگاهها تمرکز کنن همچنین میزان پذیرش دانشگاها و دوره های پولی رو کاهش بدن با این کار دیگه افرادی به مقطع دکترا و ارشد راه پیدا میکنن که از شرایط علمی مناسبی برخوردار هستن و فرایند جذب خیلی راحتر و بهتر قابل اجرا هست

علی
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

احتمالا شرایط برای پارتی بازی و رشوه و رانت مساعدتر میشه

-
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

الان برا امسال این اجرا میشه؟

حسن
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  -

امسال رو کنسل کردن ولی برای سال بعد ظاهرا اجراش میکنن

آبی
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

به به خیلی پارتی بازی کم بود این طرح افزایش هم میده اینجور مسائل رو

حسن
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

سلام همه جای دنیا پذیرش دانشجو دکتری براساس زمینه علمی مشترک با استاد مربوطه و سوابق علمی دانشجو صورت می گیرد نه براساس کنکور و تست
الان چقدر دانشجوی دکتری داریم که طرف روش پژوهش هم بلد نیست و نه بلد مقاله بنویسه و فقط به واسطه رتبه رفته دکتری می خونه دانشجوی دکتری یعنی کسی که پژوهش و تحقیق بلد باشه نه کسی که تست خوب بزنه

حسن
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

حرفتون تا حدودی درسته ولی اون در شرایطی قابل اجراس که افراد قابل قبولی به مقطع دکترا وارد بشن و این کار باید در طول تحصیل اجرا بشه یعنی در جذب مقطع کارشناسی در دوره ی تحصیل مقطع کارشناسی و ارشد باید چنان طرح ریزی بشه که افرادی که واقعا استحقاق تحصیلات تکمیلی رو دارن مدرک ارشد رو بگیرن باید مقطع ارشد چنان سخت باشه که افرادی که توانایی مقاله نویسی یا پژوهش رو ندارن به صورت اتوماتیک حذف بشن نه این که بهشون مدرک بدیم بعد بگیم تو دکترا جلوشو بگیریم باید تو همون دوران تحصیل دانشجویان فیلتر بشن

لینا
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

کسی که شایستگی بیشتری دارد یا کسی که نورچشمی تر است و پارتی شایسته تری دارد ؟

محسن
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

بله دست اساتید برای رانت و رانت بازی کاملا باز شد

رضاخان
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

ایول حرف حق

ha
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ق٫ظ

فقط اونی ک دوست داره رو بر میدارن, دیگه اصلا درس خوندن و رتبه برترم باشی حذف میشی.
خیلی راحت.

نرگس
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  ha

واقعا اینجوری به ضرر دانشجوهاییه که دانشگاه خودشون دکتری نداره یا میخوان برن دانشگاه های تهران

Ali
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  ha

وقتی استادی نخواد با ادم کار کنه رتبه اول هم بشی قبولت نمیکنه رتبه ۳ ای تی فارغل شریف دیدم دکتری رفت اصفهان!

محسن صنعتی
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

این که دلیل نمیشه علی آقا شرایط و رزومه و مهارت هر فردی رو باید جداگانه بررسی کرد نمیشه که یه قانون کلی که این بنده خدا رتبه سه از شریف بوده رو به عالی بودن ایشون نسبت داد ممکنه بعد از فارغ التحصیلی کار نکرده یا هر دلیل دیگه ای موجب پایین اومدن سطح علمیشون شده شاغل بوده یا متأهل یا اینکه نتونسته خودشو برای مصاحبه آماده کنه

رضا
آبان ۲۱, ۱۳۹۹ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

سلام نظر علی را بخونید چند نظر بالاتر . با رتبه ۹ و مصاحبه ۲.۹ علیر غم نظر منفی اساتید در دانشگاه تهران قبول شده

روژینا
آبان ۲۱, ۱۳۹۹ ۸:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

بله من هم بسیار موافقم که نمره ی علمی وآزمون خیلی بیشتر از مصاحبه موثر باشه ،مصاحبه یعنی نظر شخصی و سلیقه ای افراد ولاغیر.اما آزمون یعنی فرصت برابر برای همه ونمره ای که بدست میاید بسیار واقعی تر از نمره ی مصاحبه است.در مصاحبه هم فقط رزومه و هدف فرد از دکتری درخواست شود ،بسیار زشت و زننده است که اساتید بعد از یک کنکور سخت ،مجدددر مصاحبه سوال علمی میپرسند.سوال رو تو کنکور جواب دادیم .قوانین کشور ما رو کسانی وضع میکنند که منفعتی برای خودشون دربر داشته باشه.ظرفیت پذیرش دولتی برای رشته ی من ۲۹ نفر در ۶ دانشگاهه و ۲۵۰۰ متقاضی داره،به نظرشما این چه برنامه ایی که این همه جوان باهوش و توانمند رو معطل یه عدد دو رقمی پایین میکنه،بقیه هم باید میلیونی خرج کنند در آزاد….یه انقلاب علمی باید درکشور ایجاد بشه که نظر دانشجو هم دراون اعمال بشه،تک روی بسه خیلی بس