پارسه
موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

حمایت مالی ویژه وزارت علوم از رساله‌ های دکتری کاربردی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیر علوم گفت: به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی که در راستای نیازهای صنایع و جامعه باشند و کاربردی نوشته شوند ۲ برابر پژوهانه و اگر فناورمحور باشند تا ۳ برابر گرنت تعلق می‌گیرد.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره برنامه سال جدید وزارت علوم در راستای جذب دانشجویان در صنعت اظهار کرد: در کنکور ۱۴۰۳ شرایطی را برای استادانی که علاقه‌مند به فعالیت در زمینه نیازهای جامعه هستند، اختصاص داده‌ایم تا خودشان به جذب مستقیم دانشجو اقدام کنند.

ظرفیت تحقیقاتی کشور به سمت نیازهای صنایع و جامعه سوق داده می‌شود

وی افزود: مثلا، اگر استادی بر اساس نیازهای ثبت شده در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) طرح دانشجویی تعریف کند، نامش در دفترچه کنکور لحاظ می‌شود و از همان قسمت به صورت مستقیم دانشجو پذیرش می‌کند و دانشجو هم می‌داند که در خصوص چه موضوعی باید انتخاب رشته کند.

زلفی گل تصریح کرد: مسیر دوم جذب دانشجو در صنعت مربوط به دانشجویان استعداد درخشان است؛ بر همین اساس استادانی که در راستای نیاز صنعت با صنایع قرارداد منعقد کرده یا متناسب با سامانه نان طرح نامه یا پروپوزال دانشجویی تعریف کنند از بین استعدادهای درخشان که جزء ۲۰ درصد ورودی رشته خودشان هستند، می‌توانند مستقیم به صورت استاد محور دانشجو پذیرش کنند و دیگر نیازی به شرکت دانشجو در کنکور نیست.

وزیر علوم ادامه داد: با انجام فعالیت‌های مذکور به تدریج بخشی از ظرفیت تحقیقاتی کشور به نیازها و مسائل کشور سوق داده می‌شود، از طرفی برای استادانی که ارتباط خوبی با صنعت دارند، مبلغ قراردادهایشان تا ۳ برابر افزایش می‌یابد، مثلا، اگر استادیار رشته انسانی حقوق ماهیانه ۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کند و مبلغ قراردادی که با صنعت منعقد کرده است ۶۰ میلیون تومان است، می‌تواند به جای دریافت سالانه یک پایه تشویقی سالانه ۳ پایه تشویقی دریافت کند.

حمایت مالی ویژه از رساله‌های کاربردی و فناور محور

زلفی گل گفت: به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی که در راستای نیازهای صنایع و جامعه باشند اگر کاربردی نوشته شوند ۲ برابر پژوهانه و اگر فناور محور باشند تا ۳ برابر گرنت اختصاص تعلق می‌گیرد. مثلا، به رساله عادی دانشجوی دکتری ۲۵ میلیون تومان گرنت و به رساله کاربردی ۵۰ میلیون تومان و به رساله فناور محور ۷۵ میلیون تومان گرنت اختصاص خواهد یافت.

وزیر علوم در پایان بیان کرد: تعداد پذیرش دانشجویان در صنایع مختلف بدون هیچ محدودیتی عملیاتی خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میرزا مرتضی
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

واقعاً بنده شخصاً آرزومندم که بودجه‌هایی که بخش خصوصی در کشور بابت سینما و برخی طنزهای آبکی و… و فوتبال و… برخی کنسرت‌های خالی از معنا و محتوا و …هزینه میشه، بیاد و به دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها تخصیص داده بشه؛ و صد البته برای پژوهش‌ها و پروژه‌های چالشی و موثّر و مطرح روز دنیا.
گرنت ها و جوایز پژوهشی با رقم‌های بالا داده بشه و…
مثلا یک نمونه جایزه بریک‌ثرو داخلی رو ایجاد کنیم….بعدش با همکاری کشورهای سرمایه دار عربی، مبلغ رو بالا ببریم و با همکاری هم، اتحادیه جایزه بریکثرو خاورمیانه رو ایجاد کنیم….
واقعا این ظرفیت در کشور هست تا با آکادمی‌های برجسته ایالت متحده رقابت کنه. همین IPM رو ببینید….
موفق باشید.