موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

رایزنی دانشگاه‌های بزرگ با سازمان سنجش برای تغییر شیوه پذیرش دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه های بزرگ برای جذب دانشجوی دکتری فرایندهایی را در داخل دانشگاه تعریف کرده اند و سخت‌گیری‌هایی را به مراتب بیشتر از آنچه وزارت علوم می خواهد، تدوین کرده اند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرگزاری مهر، مهمترین محورهای بیست و نهمین اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور را تشریح کرد و گفت: قرار شد با سازمان سنجش برای تغییر شیوه پذیرش دانشجو مذاکراتی داشته باشیم.

جبار علی ذاکری، درباره جزئیات اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور که به تازگی برگزار شد، اظهار داشت: بیست و نهمین اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور روز گذشته به میزبانی دانشگاه اصفهان و با حضور روسای ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور، استاندار اصفهان و معاونان پژوهشی و آموزشی وزیر علوم به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

وی یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این اجلاس را الگوی جدید تخصیص دانشجو به دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: معاون آموزشی وزیر علوم در خصوص تمرکز زدایی و تفویض اختیار به دانشگاه های بزرگ خصوصا در حوزه پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی نکاتی را مطرح کرد.

ذاکری ادامه داد: در این زمینه همفکری هایی صورت گرفت و نقطه نظرات روسا شنیده شد. به نظر می رسد که باید در دستورالعمل های جاری وزارت علوم اصلاحاتی صورت گیرد. قرار شد معاون آموزشی وزارت علوم در جلساتی با سازمان سنجش، نقطه نظرات را منتقل کند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت درباره این نقطه نظرات توضیح داد و گفت: گاها بین وزارت علوم، شورای گسترش و دانشگاه های بزرگ اختلاف نظراتی در خصوص شیوه پذیرش دانشجو و یا توسعه دوره های تحصیلات تکمیلی وجود دارد. بنده و سایر مسئولان دانشگاه های بزرگ معتقدیم که دانشگاهها قطعا یک سری چهارچوب ها و قوانین برای پذیرش دانشجو دارند و این گونه نیست که حتی اگر اختیار کامل به دانشگاه های بزرگ بدهند، دانشگاه ها بدون ضابطه دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه های بزرگ فرایندهایی را در داخل دانشگاه تعریف کرده اند و سخت گیری هایی را به مراتب از آنچه وزارت علوم می خواهد، تدوین کرده اند. نباید فراموش کنیم دانشگاه های بزرگ ظرفیت های خوبی دارند و در حال حاضر هم خوشبختانه این دانشگاه ها در مجامع علمی بین المللی خوش درخشیده اند و دانش آموختگان این دانشگاه ها نه تنها در داخل کشور بلکه در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی به عنوان اعضای هیات علمی حضور دارند.

ذاکری اضافه کرد: دانشگاه ها چهارچوب های خود را با افزایش جامعه دانشجویی عوض نمی کنند و به دنبال پذیرش بی حساب و کتاب دانشجو نخواهند بود؛ لذا خود وزارت علوم هم به این نتیجه رسیده که برخی اختیارات را به دانشگاه ها تفویض کند. از جمله بحث پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی اما در شیوه پذیرش اختلاف نظرهایی وجود دارد؛ مثلا اینکه پذیرش ها بی آزمون یا با آزمون باشد و یا اینکه اصلا چه آزمون هایی از دانشجو گرفته شود. در این زمینه مقرر شد با سازمان سنجش مذاکراتی صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: معاون پژوهشی وزیر علوم نیز در خصوص سامانه تاپ (سامانه توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) توضیحاتی ارائه کرد و از دانشگاه ها خواسته شد از ظرفیت این سامانه بیش از گذشته استفاده کنند. صنایع مختلف الزاماتی دارند در این خصوص که باید بخشی از درآمدهای خودشان را در قالب پروژه های پژوهشی هزینه کنند و دانشگاه ها در مقابل باید تعامل بیشتری با صنایع داشته باشند؛ همچنین از این طریق دانشجویان دکتری با پذیرش این پروژه ها به محل درآمدی خواهند رسید و از آن ها حمایت خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

65 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایرانی
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۷:۰۹ ب٫ظ

این حرف ها تکراری است. در ادامه به بی عدالتی منجر میشه

صادق
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۱:۱۵ ب٫ظ

مصاحبه باید کتبی همراه با رزومه زیر نظر کمیته ای در سازمان سنجش در هر رشته باشه مثل مقاله ها علمی دانشجو و استاد باید ناشناس باشن برای هیئت داوری.اینجوری باشه هر کاری میخوان بکنن ۱۰۰ تا امتحان بگیرن به هر شکلی که میخوان ولی گروه تصمیم گیرنده و دانشجو برای هم ناشناس بمانند و نتایج رو سنجش اعلام کنه.

خسته از زندگی
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

من انتخاب اولم پژوهشکاه دانش های بنیادی قبول شدم . رفتم واسه ثبت نام که چهارتا استاد منو کشوندن تو یه اتاق بی رودربایستی و در کمال وقاحت گفتند نمیخوایمت ما تو رو نمیخواستیم سنجش تو رو به ما انداخت . نمره مصاحبه رو بهت کم دادیم و الان هم برو انصراف بده . من انتخاب دومم که شریف بود قبول شدم . الان من بخوام اولی رو خذف کنم برم انتخاب دومم دقیقا چیکار باید بکنم . به نظر شما الان میشه همچین کاری کرد؟. کسی براش همچین اتفاقی افتاده ؟ به کجا باید نامه بدم . اصلا حالا که شریف دانشجوهاشو گرفته میشه حذف کرد. یکی تو رو خدا جواب بده . پنج روزه که خوابم نمیبره از اعصاب خوردی . فقط با قرص خواب میخوابم

م‌. م
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۶ ب٫ظ

دانشگاه خوارزمی هم دقیقا با من چنین رفتاری رو انجام دادند و گفتند برو حذف کد رشته محل رو انجام بده

خسته از زندگی
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  م‌. م

حذف کد رشته محل رو چطور انجام دادی ؟گزینه حذف کد رشته تو سایت دیگه نیست.ممنونم اگر بیشتر توضیح بدید

شهرام
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۲۷ ب٫ظ

اگه اینطوری باشه واقعا واسه کشور یک فاجعه است مسئولین باید رسیدگی کنن

زهرا
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  شهرام

پژوهشگاه دانش های بنیادی فکر کنم ماهی ۵ میلیون حقوق میده اصلا نرو حذف کن . بیخود کردن که به شما همچین توهینی کردن . ارامش خودتو حفظ کن و همونجا بمون

Babak
آبان ۱۸, ۱۳۹۹ ۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  شهرام

حتما رسیدگی میکنن…

البته امیدوارم نتیجه تا ۱۴۱۰ مشخص بشه….

ساره
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۲۷ ب٫ظ

عزیزم من شریف قبول شدم شریف همین بلارو سر منو سی نفر دیگه آورده انتخاب دوم من بهشتی منم میخوام اینکارو انجام بدم دانشگاها امسال شورشو درآوردن

پریسا
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۷ ب٫ظ

ثبت نام پذیرفته شده ها در تمامی دانشگاهها غیرحضوریه شما چطور حضوری رفتی؟ من این دیالوگ رو چند جا شنیدم و فکر نمیکنم واقعی باشه.. اگر دانشگاهی نخواد دانشجوییو بگیره راحت بهش نمره پایین میده.. بعد چطوری شما پژوهشگاه مواد رو اول زدی شریف رو دوم؟ شریف غیر انتخاب اول باشی ریجکتت میکنه! جالبه ولی حس من اینه صداقت ندارید

خسته از زندگی
آبان ۱۸, ۱۳۹۹ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  پریسا

پژوهشگاه دانش های بنیادی گرایش ذرات بنیادی از شریف هم بالاتره و کلا ۴ نفر میگیره . دوما ثبت نامش حضوری بود و اساتید قبل ثبت نام اینو به من گفتن .شما ای پی ام رو نمیشناسی با پژوهشگاه مواد اشتباه گرفتی . برای ثبت نام من هفته قبل رفتم و اینو بهم گفتن. دوما من ارشد شریف بودم و اونجا رو نمره مصاحبه شو گرفتم .ولی انتخاب دومم بود شریف. لطفا در مورد چیزی که نمیدونید نظر ندید

خسته از زندگی
آبان ۱۸, ۱۳۹۹ ۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  پریسا

دوما امسال نمره حد نصاب رو برداشتن و اساتید نتونستن اعمال سلیقه کنند . وگرنه نمره مصاحبه رو پایین دادند ولی نمره تراز کنکور من بالا بود و نمره پایین مصاحبه ۱۳ رو جبران کرد. ۱۰نمره سوابق پژوهشی و ۳ نمره که اساتید دادند

ویکتاریون
آبان ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

من این حرف هایی که بچه ها درباره ی این وضعیت زدن رو باور می کنم. امسال به خاطر حذف حد نصاب نتونستن ظرفیت رو خالی نگهدارن دیگه. بهش نمره ی پایین دادن ولی نفرات دیگه انتخاب های دیگه شون رو رفتن و ایشون قبول شده. اگر حد نصاب برقرار بود مردودش می کردن و قضیه حل بود.این رفتار زشتی که این دو سه تا دانشگاه در پیش گرفتن باعث شده که برای سال آینده سهم نمره ی مصاحبه بشه اندازه ی آزمون کتبی. کاش حدنصاب رو حذف نکرده بودن. یه سری دانشجوهای شریف هم به مشکل خوردن که خودشون اینجا گفتن.

ساره
آبان ۱۸, ۱۳۹۹ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

نمیدونم چیکار کنیم زنگ میزنیم سنجش میگه باید ثبت نام کنن شریف جواب نمیده زنگ میزنم گفتم من ی نفر از اون سی نفرم گوشیو قط کرد تا این حد برخوردن بد داشتن ما ب کی بگیم من نمیخوام برررررم شریف سکه پولم کنن انتخاب بعدی دارم بهشتیو برام اوکی کنن ممنونشون هستم

علی
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

لطفا صدای ما دانشجوها را به وزارت علوم و سنجش برسونید… به شدت مخالف مصاحبه و برداشتن کنکور دکتری هستیم …لطفا کنکور دکتری هم مثل کنکور ارشد و سراسری فقط با آزمون باشه…

شهران
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دقبقاگمنم موافقم،ولی نشدنیه،مگه اینکه همگی به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم حداقل حدنصاب موسسه رو حذف کنند.

منصف
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

سلام.به نظر من دانشگاههای ماهنوز از نظر علمی و اساتید به ظرفیت مناسب جهت انتخاب دانشجو نرسیدن.من کاملا مخالفم.ما حتی در انتخاب پزشک که سلامت انسانها دست انهاست مصاحبه نداریم.اسا تیدمحترم با باور ، شخصیت و بار علمی متفاوت نمیتوانند در انتخاب موفق باشند.ضمن احترام به اساتید کاملا اگاه هستیم که بعضی اساتید در دانشکده و گروه خود بخاطر مقاله،انتخاب دانشجو جهت پایان نامه انتخاب پست و …….با هم رقابت و مشکل دارند.باید شاخص ها و اساتید استاندارد انتخاب شوند که کار سختی است.همون کنکور اما به شیوه درست بهترین راه حله.با تشکر

شهرام
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

کلا مصاحبه حذف بشه بهتره و خود سازمان سنجش براساس رتبه آزمون و روزمه دانشجو امتیاز بده در این حالت حق هیچ کس به خاطر پارتی بازی و سلیقه بازی اساتید ضایع نمیشه و عقلانی تر هم هست مصاحبه کلا احوال پرسیه

سام
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  شهرام

مواااااااااااااااااااااااااااااااااااااافقم وزارت علوم محترم و سازمان سنجش لطفا پیام های ما رو بخونیدمصاحبه حذف بشه پذیرش از طریق ازمون و رزومه باشه

م‌. م
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  شهرام

احسنت
در دانشگاه امیرکبیر هم استاد دانشگاه دقیقا دانشجوی خودش رو با تراز ۲۲۰۰ انتخاب کرد که پایان نامه اش هیچ زمینه ای با موضوع کار این استاد نداشت و بنده که ۲ تا مقاله داشتم و ترازم ۲۷۰۰ بود و پایان نامه من هم مطابق با چیزی بود که این استاد در موردش کار می خواست بکنه بود رو انتخاب نکرد

داوطلب
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

باز هم ظلم ظلم ظلم. لطفا تصمیماتی نگیرین که مردم رو بیش از پیش ناراضی کنین. الان قشر تحصیل کرده رو هدف گرفتین. نباید قبولی توی دکترا انققققدر بخاطر مصاحبه ناعادلانه باشه.

صادق
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۸:۵۱ ق٫ظ

با سلام چرا باید این قد به بچه های دوره دکتری سخت گیری بشه اینم باید مثل پزشکا فقط نمره ازمون کتبی ملاک قبولی باشه چون در مصاحبه سلیقه ای برخورد می شه و حق خیلیا ضایع می شه اصلا باید مصاحبه حذف بشه و در صورتی که دوره دکتری بسیاری از رشته ها هیچ اینده روشنی هم نداره کسی که در دوره دکتری ۴،۵ سال زحمت می کشه و درس می خونه چرا ایندش با این همه سخت گیری روشن نیست پس لطفا مصاحبه حذف بشه متشرم

سام
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۸:۳۳ ق٫ظ

سازمان سنجش و وزارت علوم به اندازه کافی با این ازمون دکترایی که برگزار میکنن پول به جیب میزنن هنوز میخوان زحمتای یه سال دانشجو رو ندید بگیرن و همه چیو بسپارن به دانشگاه ها والا دانشگاه ها به اندازه کافی رانت میکنن این نوع پذیرش دانشجو مشروعیت نداره مخااااااااااالفیم پی اچ دی تست صدای ما رو به وزارت علوم برسون لطفا

سام
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۸:۰۵ ق٫ظ

چقد دانشگاه ها پرو هستن همین جوری سلیقه ای عمل میکنن هنوز سخت گیریهای بیشتر از سازمان سنجش رو میخوان اعمال کنن کلا مخاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالفم پذیرش دانشجو فقط از طریق ازمون باس باشه دانشگاه ها و اساتید مصاحبه گر به اندازه کافی سلقیه گرا هستن

Sahar
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ب٫ظ

بنظر من قبولی فقط با آزمون منطقی هست و در مصاحبه نظر شخصی اساتید اعمال میشه که حق خیلی ها ضایع میشه…

محسن
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۹:۳۵ ب٫ظ

با سلام
در چند تا دانشگاه که مصاحبه علمی نداشتند به من دقیقا نمره ۱۲ دادند ! نمی دانم مفهوم این عدد ۱۲ چیست ؟
قطعا تصادفی چند تا دانشگاه به صورت دقیق چنین نمره ای نداده اند .
مهندسی کردن نمرات روال منصفانه ای نیست .

شهرام
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

باز وضعش شما خوبه،دانشگاه تهران به من ۹ داد،پردیس علامه طباطبایی تهران۸ داد

محسن
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۸:۲۰ ب٫ظ

با سلام
متاسفانه دانشگاه ها در مصاحبه به هیچ وچه شیوه نامه سازمان سنجش را رعایت نمی کنند و به راحتی نمره دلخواه
خود را به افراد می دهند . پس این شیوه نامه مصاحبه برای چه نوشته شده ؟ اگر در مصاحبه ها ظابطه ای نیست باید وزن آن کم شود در حد ۲۰% ، تا رسیدن به شرایط پایدار اصل باید آزمون باشد .
در ضمن اساتید محترم ، در جذب بدون آزمون ، طبق سلیقه خود عمل کنند ولی خدا وکیلی نتیجه زحمات افرادی را که ماه ها برای آزمون وقت می گذارند ضایع نکنند .
اگر در آزمون سراسری و ارشد بخواهند این گونه اقدام کنند چه آشوبی به پا می شود !؟
خواهشمند است مسئولین زحمت کش سایت این موارد را به آموزش عالی و کمیسیون آموزش مجلس انتقال دهند .

با تشکر و به امید تحقق عدالت

الهه
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۸:۱۲ ب٫ظ

چرا همیشه دانشجو ….
چرا اساتید نه ….که بی حساب و کتاب شدند عضو هیات علمی و واسه خودشون خدایی میکنند و کسی جرات نداره بگه بالای چشمتون ابروست

دکتری۹۹
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۸ ب٫ظ

سلام دوستان
میشه یکی لطف کنه واسه من در مورد وام توضیح بده،ثبت نامش از سایت صندوق رفاه دانشجویانه؟ یعنی همونجا ثبت نام کنم واسه مبلغ چهار میلیون و دویست کافیه؟ یا از طریق بانک هم باید اقدام کنیم؟بعد بازپرداختش چه جوریه یعنی مثل وام های بانکی باید با بهره پس بدیم؟
راستی من روزانه ام
لطفا هر کی اطلاعات داره دریغ نکنه،ممنونم ازتون

علی@
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری۹۹

اگه قبلا وام دانشجویی داشتید که فقط مقطع جدید از حساب کاربری خود در صندوق رفاهی ایجاد می کنید و بقیه مراحل اما اگه تا الان نداشتید از صندوق رفاه دانشجویی از دانشجو جدید الورود اقدام میکنید و باز ادامه مراحل که چند فرم و ضامن هستش.
ولی برای جدید الورودها هنوز فعال نشده و از اواسط این هفته فعال خواهد شد من تماس گرفتم اینطور گفتند.
مبلغ وام هم که برای روزانه ها ۶۰۰یا ۷۰۰هزار در هر ترم دکتری هست.این مبلغ را هم از همین صفحه خواندم دانشگاه در مورد مبلغ چیزی نگفت.

صنم
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی@

۷۰۰ تومن هر ماه نه ترم

دکتری۹۹
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی@

ممنون که پاسخ دادین، ۶۰۰-۷۰۰ واسه هر ماه یا هر ترم؟ من فکر میکردم ترمی ۴میلیون و ۲۰۰ هزار باشه.
راستی در مورد بهره اش اطلاع دارین؟ روش سود و بهره میاد یا نه واسه تسویه اصل مبلغ رو بر می گردونیم؟

علی@
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری۹۹

درباره سود وام، ارشد که من داشتم سودی نداشت و اصل وام باز پرداخت می شد که در ۶۰ماه باز پرداخت می شود آن هم بعد از تسویه نهایی از دانشگاه بود با قبولی دکتری میگن متوقف خواهد شد.
در هر ترم مبلغ وام پرداخت میشود نه هر ماه.
البته در فرم خوابگاه و تغذیه هم من وام دیدم اما نمی دانم که همین بود یا برای اونا هم باید درخواست بدیم چون در ارشد من از خوابگاه استفاده نکردم.

دکتری۹۹
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۸:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  علی@

خیلی ممنونم ازتون

علی@
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری۹۹

در آگهی امروز نوشته ماهانه ۷۰۰مبلغ هست که شش ماه یکجا واریز می شود و ۴۲۰۰هستش

صنم
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری۹۹

سود ۴ درصد دوست عزیز

رضا
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۷ ب٫ظ

سلام مجلس شورای اسلامی تاکنون نشان داده از عدالت آموزشی حمایت می کند. اگر نمایندگآن محترم در جریان این مسیله قرار بگیرن اطمینان داشته باشید مخالفت خواهند کرد.

و
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۷:۲۷ ب٫ظ

هرکاری میخوان بکنن مقاله میخوان زبان میخوان نمره میخوان هرچی میخوان اشکال نداره ولی زیر نظر یه جای ثابت زیر نظر یه نهاد بی طرف اصلا ۵۰ صفحه انگلیسی امتحان بگیرن ولی سلیقه شخصی و مهندسی توش نباشه.

و
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۷:۲۳ ب٫ظ

آقا قبول نمیکنن من ۳ ساله امتحان میدم امسال ۱۵ شدم ۳۲ نفر میخواست مقاله هم داشتم زبان هم بلدم نمره مصاحبه من ۳۰ تا ۳۷ بود نمیدونم دیگه چند بشم تمام دانشگاها مجموع ترازم از ۵۵۰۰ تا ۶۷۰۰ بوده به غیر از دوتا دانشگاه درجه سه.اونایی که درجه سه بودن به من مصاحبه ۱۲ دادن چون ترازش پایین بود میخواست با نمره مصاحبه مهندسی کنن نتیجه رو.بابا به کی بگیم مهندسی میشه نتایج.من نمیگم هرکی قبول میشه پارتی داره ولی ۷۰ درصد تا ۸۰ درصد صندلی ها مهندسی میشه

شهرام
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  و

دقیقا

سحر
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۰ ب٫ظ

قانون حد نصاب دانشگاه ها رو فقط یک سال برداشتن صدای همه اساتید و دانشگاهها بلند شده… البته در متن اشاره شده با هماهنگی سازمان سنجش قراره یک سری آزمون دیگه هم تخصیص داده بشه. اگر با هماهنگی سازمان سنجش باشه هیچ مشکلی نداره. اما بعید میدونم این اتفاق بیفته….

فرهود
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۳۵ ب٫ظ

آفرین بر این همه انحصار گرایی گزینش دست افراد باشه مثلا سلیقه اعمال خواهد شد کار به جایی رسیده که آموزش دولتی هم داره دست انحصارگرایی میافته و مجلس باید اجازه چنین کاری رو نده. قبولی فقط باید با آزمون باشه و الا مشروعیت نداره والسلام

شقایق
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرهود

کاملا قبول دارم حرفتون رو. نمایندگان مجلس باید به داد ما برسند

عسل
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۲۶ ب٫ظ

دیگه بسه
همینجوری با سیاست فعلی حق همه مون ضایع شده کافیه دیگه کامل بیافته دست دانشگاه ها دیگه چی میشه
دقیقا علم و صنعت جزو دانشگاه هایی بود که به به و چه چه خیلی گفت به من
همش الکی بود

ساره
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۰۷ ب٫ظ

من شریف قبول شدم شریف منو سی نفر دیگه رو ثبت نام نمیکنه اگه از این قانونا بزارن من یکی کنار میکشم اندازه کافی خسته شدم پارسال رفتم مصاحبه علم و صنعت و این خواجه نصیر بعد کلی آفرین آفرین خوب هم جواب دادم با نمره خیلی کم رد شدم اینم از امسال بهشتی و مدرس با شریف مصاحبه رفتم مدرس هم کلی آفرین دخترم گفتن و رتبه ۱۲ بهم دادن بهشتی خب تا دلتون بخواد سوال نکته ای پرسیدن جواب دادم انگار قبول شدم ولی انتخاب اولم شریف بوده کلی بازی سرمون درآوردن الان هم ثبت نام نمیکنن مارو

Vv
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ساره

چرا ثبت نام نمیکنن،?

ساره
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  Vv

دوس دارنو نمیکنن چیکارشون کنیم همه چی عشقیه منم برمیگردم انتخاب دومم سنجش باید بهشتیو برام خالی کنه

خسته از زندگی
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ساره

سلام واسه منم همین داستان پیش اومده . رفتم آی پی ام واسه ثبت نام میگن ما تو رو نمیخواستیم سنجش تو رو به ما انداخته و برو انصراف بده . رفتم ثبت نام کنم با کلی ذوق و شوق که چهارتا استاد منو بردن تو اتاق گفتن تو به مثابه فرزند نامشروعی هستی برای ما برو انصراف بده .من انتخاب دومم که شریف بود قبول شدم. الان میخوام اولویت اولم رو حذف کنم برم شریف . شما واسه حذف دقیقا چیکار کردید؟ ممنون میشم توضیح بدید. این چند روزه کلا اعصابم خراب بود . فقط با قرص خواب خوابم میبره

ساره
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۳۷ ب٫ظ

ن والا عزیزم منم اطلاعی ندارم من خودمم درگیرم دیگه خستمون کردن بخدا ااااااا من یکی خسته ام ده روز مدام زنگ میزنم آقا چیکار کردین آقا کمکم کنین سنجش انتخاب بعدیو اوکی کنین خجالت نمیکشن انگار با بچه طرفن بسه اذیت اگه سنجش انتخاب کرده شماها دیگه کی هستین چون پارتی بازی نبوده

tr
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ساره

خیلی عجیب بود برام واسه این پرسیدم
انشالله که خیره و زودتر ثبت نام بشی

ساره
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  tr

ثبت نامم نمیکنن منتظر پیام سنجشن

شقایق
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ساره

الان شما چیکار می کنین؟

ساره
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

نمیدونم ببینیم سنجش چی ب شریف میگه

م.ک
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۳:۴۲ ب٫ظ

ک قانون دل بخواهی بیشتر بشه؟ من با رتبه ۷ براحتی رد شدم رتبه ۱۱.۱۲ براحتی رفتن …با سهمیه…..کی جوابگوی اون همه زحمت و اشتیاق هیچ کی

شهرام
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۲:۰۹ ب٫ظ

این قانون کلا باعث انحصار و رانت بازی در دانشگاهها میشه حتی با آزمون هم دانشگاهها دانشجوی دلخواه خود رو میگیرن و رتبه کنکور خیلی تاثیر نداره من خودم رشته اقتصاد رتبه ام ۲۲۰ بوده و فقط چمران مصاحبه رفتم و رد شدم در حالی که رتبه ۲۵۰ و ۲۳۵ گرفته و رزمه مون هم برابر بوده حالا اگه آزمون نباشه دیگه کلا پارتی بازیه

علی
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۱:۴۴ ب٫ظ

اینطوری خیلی بده چون اونکه معدلش خوبه بره دانشگاه
خوب دولتی اونیی که معدلش بده بره ازادپول بده

ستوده
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

صحبت معدل نیست اصلا مقاله و آیلتس میخوان با معدل چه کار دارند

حامد
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۱:۴۱ ب٫ظ

دوستانی که متقاضی دکترا سال آینده هستند. حواستون باشه این تصمیمات خیلی به ضرره اونها هست.

ش
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

چیکار از دستمون برمیاد که حواسمون باشه

مرضیه
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۱:۱۵ ب٫ظ

اجازه ندهید دانشگاه تصمیم بگیرد شدید پارتی بازی می کنند من چند سال رتبه کتبی آوردم مصاحبه ردم کردند حتی گاهی دعوت هم نکردند سالی که قبول شدم وقتی بود که کنکور سراسری شد و تازه دانشگاه خواجه نصیر جلوی چشم ما استاد شیمی اش آمد یک دختر خانم که با همسرش آمده بود را برد و قبولش کرد کمی با همسرش صحبت کرد بعد قبل از ما رفت داخل اتاق مصاحبه . دانشگاه تربیت مدرس قبل از رفتن ما سر مصاحبه دانشجویش را گرفته بود و به ما چرند می گفتند حتی یک سوال علمی نکردند دانشگاه امیر کبیر غیبت زده بود که من اعتراض کردم فقط شهید بهشتی چند سوال علمی کرد و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی

1Vahidl
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

الان هم تقریبا همینطور هست و دانشگاه ها دانشجو رو انتخاب میکنن ولی با این قانون یعنی آقازاده ها و نور چشمی ها دیگه لازم نیست حتی برای آزمون دکتری هم زحمت بکشن و بعد گرفتن مدرک مستقیم میرن تو دانشگاه های خوب!!!
یعنی کلا بشه پارتی بازی
قانون خیلی خوب و عالی هست !!!!!

مهمان
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  1Vahidl

سلام
احسنت برشما
نکته خوب ، بجا ، و حقیقتی انکار ناپذیر اشاره فرمودید…
خوشا بحال آقا زاده ها ….(مثل زمان های قدیم که طبقاتی شکل بگیره…
طبقه اشراف زادگان.کشاورزان.رعیت ها.نظامیان و…
حالا دیگه
بقیه هم چوپان شوند.

زهرا
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

لطفا سریعتر تصمیم بگیرین ماهم تکلیفمون روشن شه.

مهرداد
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

متاسفانه فقط دنبال انحصار هستند. این سیستم برای ایران سم است. چون افراد با استعداد نمیگیرن و با این طرح ها دنبال گرفتن اشنا ها و دانشجوهای خودشون و به ضرر علمه.