زمان‌بندی برگزاری آزمون های زبان انگلیسی در آذر 99

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

بر اساس زمان‌بندی اعلام‌شده، یک نوبت از آزمون‌های زبان انگلیسی شامل MSRT،MHLE ،EPT، تولیمو و تافل در آذرماه برگزار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری آنا، دانشجویان دوره دکتری در زمان تحصیل باید در آزمون‌های زبان استاندارد در نظر گرفته‌شده شرکت کنند و نمره قبولی در این آزمون‌ها را به دانشگاه محل تحصیل خود ارائه دهند.

برای این دانشجویان آزمون‌های متعددی تعبیه شده است که می‌توان به آزمون‌های MSRT،MHLE ،EPT، تولیمو و تافل اشاره کرد.

آزمون MSRT

آزمون زبان انگلیسی MSRT آزمون رسمی وزارت علوم است که از سوی سازمان امور دانشجویان برگزار می‌شود. ثبت‌نام در نوبت آذرماه این آزمون ۱۸ آبان به پایان رسیده است و اگر محدودیت‌های کرونایی باعث تغییر در زمان برگزاری آن نشود، این آزمون در روز ۱۴ آذرماه برگزار خواهد شد، آزمون آبان‌ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. نتایج این آزمون در صورت برگزاری ۲۵ آذرماه اعلام می‌شود.

آزمون تولیمو

آزمون تولیمو دیگر آزمون زبان استاندارد دانشگاه‌هاست که دانشجویان دوره دکتری می‌توانند در آن شرکت کنند. مسئولیت برگزاری این آزمون با سازمان سنجش آموزش کشور است. بر اساس اعلام این سازمان این آزمون ۴ و ۱۸ آذرماه برگزار می‌شود. داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید در مراکز منتخب سازمان سنجش حاضر شوند.

آزمون MHLE

آزمون زبان انگلیسی MHLE آزمونی است که از سوی وزارت بهداشت برای دانشجویان دوره دکتری گروه پزشکی برگزار می‌شود. این آزمون را مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار می‌کند. بر اساس اعلام مرکز سنجش ثبت‌نام در این آزمون تا ۱۲ آذرماه ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی ثبت‌نام کنند. آزمون MHLE در روز ۲۰ آذرماه برگزار خواهد شد. نتایج آن در روز ۳۰ آذرماه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

آزمون EPT

آزمون زبان EPT نیز آزمون زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی است که برای دانشجویان دوره دکتری این دانشگاه برگزار می‌شود. البته آن دسته از دانشجویان دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی که با دروس عربی سروکار دارند می‌توانند در آزمون استاندارد زبان عربی شرکت کنند.

بر اساس اعلام قبلی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی این آزمون‌ها ۲۱ آذرماه برگزار می‌شود. ثبت‌نام در این آزمون از روز اول آذرماه آغاز می‌شود و تا ۷ آذرماه ادامه دارد. یادآوری می‌شود که نوبت قبلی آزمون EPT در آبان ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده است.

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره برگزاری این آزمون عنوان کرد: در خصوص برگزاری آزمون زبان EPT دانشجویان دوره دکتری در شرایط کرونا تاکنون تنها یک مرحله آن به تعویق افتاده است. اگر این آزمون با توجه به شرایط کرونا دو یا سه بار دیگر به تعویق بیفتد، تصمیم‌گیری لازم انجام خواهد شد.

آزمون تافل

دانشجویان دوره دکتری اگر قصد دارند نمره قبولی در آزمون تافل را به دانشگاه‌ها ارائه دهند باید به مراکز مورد تأیید سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. آدرس این مراکز در سایت سازمان سنجش درج شده است. آزمون تافل در ایران به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. نزدیک‌ترین زمان آزمون تافل ۲۱ نوامبر هم‌زمان با اول آذرماه است. دانشجویان می‌توانند با مراجعه مراکز تأییدشده و انجام مراحل ثبت‌نام در آزمون شرکت کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ماه
دی ۱۷, ۱۳۹۹ ۷:۰۷ ق٫ظ

باسلام لطفا اگر هم آزمون برگزارنمیشه حداقل فرصت ثبت ازما گرفته نشه .سامانه رابرای ثبت نام باز بگذارید تا وقتی تاریخ آزمون ونحوه آن اعلام شد بتوانیم شرکت کنیم .واقعا این همه ایجاد استرس از قشر سطح بالای علمی در حانعه بعیده .

الینا
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

از اول اذر محدودیت کرونا گذاشتن نمیشه msrt شرکت کرد لذا تقاضامندیم ۱۴ اذر حذف بشه

m
آذر ۱, ۱۳۹۹ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  الینا

۱۴ آذر حذف بشه و فرصت ثبت نام به کسانی که ثبت نام نکردن داده بشه.