موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

لازم الاجرا بودن ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری 99

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سازمان سنجش با ارسال نامه‌ای به دانشگاه‌ها اعلام کرده است که ثبت نام داوطلبان معرفی شده از طرف سازمان برای همه دانشگاه‌ها لازم‌الاجراست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: عدم ثبت نام برخی دانشگاه‌ها از داوطلبان دکتری ۹۹ برای تعداد انگشت شماری ازدانشجویان اتفاق افتاده است.  

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: سازمان سنجش با ارسال نامه‌ای به دانشگاه‌های مورد نظر اعلام کرده است که ثبت نام داوطلبان معرفی شده از طرف سازمان برای همه دانشگاه‌ها لازم‌الاجراست.

گفتنی است، نتایج نهایی پذیرفته شدگان در مقطع دکتری ناپیوسته برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۳۹۹،  اول آبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت. پذیرفته شدگان در دوره‌های دکتری دانشگاه‌های  دولتی، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس‌های خود گردان برای ثبت نام باید از ۶ آبان و با به همراه داشتن مدارک لازم به دانشگاه و موسسه محل قبولی مراجعه کنند.

اما هم اکنون و در آستانه پایان آبان برخی از قبولی‌های دکتری تخصصی کنکور ۹۹ هنوز در دانشگاه‌ها ثبت نام نشده اند. برخی از داوطلبان دکتری که در دانشگاه‌های پذیرش شده اند اعلام کرده اند که دانشگاه از ثبت نام آن‌ها ممانعت به عمل آورده است.

این داوطلبان که قبول شدگان در دانشگاه‌های برتر کشور نیز هستند اظهار داشته اند که  بدون توجه به اینکه اسامی آن‌ها به عنوان پذیرفته نهایی از سوی سازمان سنجش اعلام شده است، دانشگاه‌ها آن‌ها را ثبت‌نام نکرده اند و در مقابل دانشگاه اعلام می‌کند که دانشکده‌ها استاد معرفی نمی‌کنند و استادی نیز شما را نپذیرفته است.

یکی از داوطلبان که رتبه ۹ دکتری را کسب کرده است، می‌گوید: دانشگاه اعلام کرده که شما انتخاب ما نبودید و ما داوطلب دیگری را انتخاب کرده بودیم.

داوطلب دیگری نیز این موضوع را تائید کرده و گفت: من هم این مشکل را دارم و دو هفته است که در دانشگاه از این اتاق به آن اتاق می روم.

یک داوطلب پذیرفته شده در یکی از دانشگاه های برتر تهران اظهار کرد: در حالی که معاونت فرهنگی دانشگاه مدام به ما پیامک تبریک قبولی را ارسال می کند دانشگاه از ثبت نام ما ممانعت به عمل می آورد، اما پذیرش ما بیشتر از ظرفیت هم نبوده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

50 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خسته از زندگی
آذر ۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

سلام اونایی که مشکل ثبت نام داشتن مشکلشون حل شد؟

Ali
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۸:۱۹ ب٫ظ

سلام.دوستان کسی اطلاع داره دانشگاه آزاد تهران شمال، بالاخره چه زمانی اجازه انتخاب واحد به ورودی های جدید دکتری میده.الان نزدیک به ۲۰روزه که شهریه رو هم واریز کردم ولی هیچ خبری نیست.ترم تموم شد!!

بدون پارتی دکترای سازه روزانه قبول شدم.خدایا ممنون
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۵۶ ب٫ظ

خداروشکر قبول شدم و از دست اینا راحت شدم.
انشالله همتون به آرزوهاتون برسید

دانشجو
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

با سلام جواب اعتراض کسی اومده

زهرا
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

اینقدر ساده نباشید

این دانشگاها با دیر ثبت نام کردن این دانشجوها میخوان بگن ما این روش رو قبول نداریم وبرای سال بد خومون تعیین میکنم

مهران
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۷:۳۶ ب٫ظ

دانشگاه یه حد نصاب میده واسه دعوت به مصاحبه از طرف دیگه میخواد دوباره برای مصاحبه باز حدنصاب بذاره یعنی دوتا حدنصاب مسخره ست

مرتضی رستمی
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۷:۰۳ ب٫ظ

بچه ها خبری از تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد نشد؟تو بخداجواب بدید

مجتبی سازه
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۹:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی رستمی

تکمیل ظرفیت سه ساله حذف شده

مهری
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی سازه

اینا که دم به دیقه بیانیه صادر میکنن، بخوان میتونن تکمیل ظرفیت بذارن.

مجتبی سازه
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهری

بله.میتونن ولی ز سه سال قبل گفتن که دیگه تکمیل ظرفیت نیست.گویا حتی در مقاطع دیگه هم تکمیل حذف شده.
توی دفترچه هم نوشته بد

زهرا
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۲۲ ب٫ظ

متاسفانه خود سازمان سنجش هم قوانین را اجرا نمیکند، از سال ۷۶ قانون مصوب مجلس و جزء آئین نامه ها و دستورالعمل های روزنامه جمهوری اسلامی قوه قضائیه است، ولی متاسفانه کارشناسان سازمان سنجش نیز آشنا به قوانین نیستند و اکنون یک ماهه از طریق پیشخوان الکترونیک که تعیین کردند؛ جواب های غیر منطق داده وبرای اعتراض تلفن های روابط عمومی سرکاریه، یا اشغاله یا میگه خارج از ساعات اداری تماس گرفتید تا حالا که جواب نگرفتم.

شقایق
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۸:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

چه قانونی مربوط به سال ۷۶ هستش؟

مهران
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

من موندم با یک مصاحبه فرمالیته که شامل سوالاتی مثل معرفی خودت و کجا درس خوندی و از این قبیل سوالات در حد دو سه دقیقه میشه در مورد صلاحیت علمی یک نفر برای ادامه تحصیل در دوره دکتری قضاوت کرد ولی با ۸۰ تا سوال کاملا استاندارد که شامل همه دروس و منابع می باشد نمیشه

سام
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

خدا خیرت بده مهران حرررررف منم همینه چرا کسی صدای ما رو نمیشنوه

فرهنگ
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

کارنامه ثبت نام شده های شریف رو نگاه کن نصفشون اصلا جای دیگه مصاحبه نرفتن
داوطلبان دکتری پیش از مصاحبه بازنده این ازمونن

آزمون دستگاه اجرایی
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴ ق٫ظ

سلام به نظر شما با تصمیمی که برای تعطیلی دو هفته ای تهران و برخی شهرها گرفته شده، آزمون در ۶ و ۷ آذر برگزار میشه؟؟ خسته ام.

مدیریت ورزشی مشهد
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۳۵ ب٫ظ

برگزار میشه

شقایق
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۸:۳۵ ب٫ظ

شما بنا رو بذار به برگزار شدن

زهرا
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۹:۲۲ ق٫ظ

این چه وضعشه . هیچ مدیریتی نمیشه. یا بسپارین دست سنجش یا دانشگاه. همیشه باید یه عده بخاطر عدم تصمیم گیری درست بسوزند.

مهدی
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۳۹ ق٫ظ

دانشجویی که ثبت نام نمی شود و استادی حاضر نیست ایشان را بپذیرد، چه اصراری به ثبت نام دارد؟ در دوره دکتری و پس از مصاحبه، وقتی هیچ یک از اساتید حاضر به پذیرش فرد نمی شوند، یعنی سازمان سنجش اشتباه کرده که با نمره مصاحبه ضعیف ایشان را پذیرفته شده اعلام کرده اند. داوطلب گرامی، دکتری دوره ای نیست که بدون جلب نظر و رضایت استاد راهنما بتونی ادامه بدی. خودت انصراف بده و به دانشگاه هزینه اضافی وارد نکن. بله با زور س. سنجش بالاخره وارد میشی. ولی وجدان خودت کجا رفته؟ رتبه هم مهم نیست. مهم این است که استادی حاضر نشده با شما کار کند.

کبری
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

دقیقا درست میگی حالا انصراف ندن ولی به دانشگاه های بعدی که نمره مصاحبه خوبی دارن برن. متاسفانه دوستان همش میان میگن ما رتبه خوبی آوردیم و… که نشون میده تصورشون از دکتری در حد مقطع کارشناسی هست. فقط میخوان وارد دانشگاه بشن و هیچ تصوری از ادامه راه ندارن

فرهنگ
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  کبری

تو کارشناس آموزش شریفی؟ طرفداری قانون گریزی دیگه نوبره، دانشگاه تهران به من نمره قبولی داده ولی با عملکرد خلاف قانون و عقل دانشگاه شریف شانسمو از دست دادم

شقایق
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرهنگ

به فرهنگ
نه ایشون یک کسی هستند مثل خانم…. یکی از بچه های دانشگاه ما که به قول اساتید خیلی با استعداد و شایسته دکترا هستند اما متاسفانه تراز کتبی خیلی پایین دارند. خالی ماندن ظرفیت اساتید به نفع امسال این نخبه هاست نخبه هایی که مدام در امتحانات نمره کم می گیرند

شقایق
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۹:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

امثال

محمد
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  کبری

حالا تو چرا داری جوش میزنی.یه طوری داری حرف میزنی انگار در جریانی که افرادی رو که ثبت نام نمیکنن تو کدوم دانشگاها درس خوندن.لطفا سرتون تو کار خودتون باشه و در مسائلی که هیچ ربطی بهتون نداره دخالت نکنین.

شقایق
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  کبری

به کبری:
پارسال هم اولش گفتند بعد مجبور به تمکین از قانون شدند.
اگه داوطلبی برو درستو بخون و به وعده اساتید دلخوش نکن.
اگر استادی که به وضع موجود عادت میکنی

شقایق
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

اولا نمره های مصاحبه چه بالا چه پایین فقط و فقط بر مبنای سلیقه استاده.ثانیا این که استاد دانشجو رو انتخاب کنه غلطه چون بودجه رو دولت میده اونم از پول ملت نه مثل بعضی کشورها از جیب مبارک استاد که استاد تعیین کنه. ثالثا استاد به دلیل صلاحیت علمی کرسی تدریس در دانشگاه رو گرفته بنابراین به عنوان یک تحصیل کرده قانونی عمل کنه و فقط و فقط وظیفه خودش رو انجام بده!!!!!!

ویکتاریون
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

خب از نظر سیستم پذیرفته شده ن و دانشجوهای خوبی بودن که به رغم نمره ی مصاحبه ی پایین پذیرفته شدن. امکان رفتن به انتخاب بعدی رو از دست دادن چون توی انتخاب بالاترشون قبول اعلام شدن. استادی که توی سیستم دولتی کارمند دولته چه حقی داره که فراتر از قانون عمل کنه؟ مگه همه ی استادا توی مصاحبه حضور دارن که همونجا معلوم شه میخوان با کی کار کنن؟ مگه دانشجو انقدر انعطاف نداره که فیلدش رو تغییر بده؟ هیچ راه مدارایی نبود؟ اساتید می خواستن سر حفظ حد نصاب بجنگن. می خواستن غیبت رد کنن تا دانشجو انتخاب بعدیش رو از دست نده. از کی تا حالا وجدان داشتن به معنی قربانی نابخردی های سیستم و هوس این و اون شدنه؟

فرهنگ
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

از مغزت استفاده کن من شریف نمره مصاحبم کم بوده ولی همه دانشگاهها پذیرفته شدم
دانشگاه غلط میکنه دانشجو نمیخواد میگه میخوام بچه ها رو اواره میکنه

مجتبی سازه
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرهنگ

محکم از حقتون دفاع کنید.مطمئنا به حقتون میرسید

نفس
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

مگه از جیب شما کم میشه که نگرانی. بیخیال وجدان ما. شما به فکر خودت باش که به خاطر قضاوت اشتباه اون دنیا باید جوابگوی خیلیا باشی. متاسفم که اینقدر سطحی فکر میکنی.

امیر
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام. بله دقیقا درست. رتبه در یک ازمون تستی به هیچ عنوان نشان دهنده شایستگی فرد برای دوره دکترا نیست. دوره دکترا دوره کارشناسی نیست. توانمندی های متفاوتی نیاز دارد. دوستان حس میکنند افراد باهاشون مشکل شخصی دارند در صورتیکه اینطور نیست. واقعیت را بپذیرید. متاسفانه قانون غلطی به نام کنکور دکتری در سال ۹۰ تصویب شد که نتیجش سقوط کیفیت این دوره شده است.

شقایق
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

به امیر
لابد اون آزمون هماهنگ نشده و غیر استاندارد فرمالیته که هر دانشگاه به طور مجزا برگزار میکرد و فقط افراد پیش بینی شده در اون نمره می آوردن ملاکه

ناشناس
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۴:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

بله دقیقاااااا. ازمون دکتری که سال ۹۰ تصویب شد ملاک خوبی نیست بعد این مصاحبه های بی سروته و به دور از قانون و با پارتی بازی ملاک خوبیه و میزان کیفیت رو بالا میبره ؟؟؟؟!!!!!!!! واقعا متاسفم. در ضمن اقای امیر الان که فقط ۵۰ درصد مصاحبه است انقدررررر حق خوریو پارتی بازی میشه توسط اساتید، اگه کلا کنکور رو بردارن که فقط خدا عالمه که چقدر حق خوریو پارتی بازی میشه. در ضمن چرا بهونه سقوط کیفیت رو میارین بگین میخاین براحتی با پارتی قبول شین جناب.

متاسف
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۳۹ ق٫ظ

جالبه آخه سازمان سنجش یهو حدنصاب رو برداشته اینه که دانشگاه ها که هر سال به یک عده حد نصاب نمیدن تا برن پی کارشون قبول شدن چقدم زورشون زیاده این دانشگاه ها

فرهنگ
آبان ۲۴, ۱۳۹۹ ۸:۵۳ ب٫ظ

من بجز خودم ۱۲ تای دیگه رو فقط تو شریف و امیرکبیر میشناسم حالا تهران و بهشتی بماند
شاید خانم زرین ۶ انگشتیه که ما رو انگشت شمار اعلام کرده
شایدم انگشتای پاشم شمرده

نفس
آبان ۲۴, ۱۳۹۹ ۹:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرهنگ

خود دانشگاه به من گفت شما و ۳۰ نفر دیگه تو شریف این مشکلو دارین. بقیه دانشگاهام بماند

sara
آبان ۲۴, ۱۳۹۹ ۶:۳۶ ب٫ظ

جواب اعتراض به نتایج قبولی دکتری کی میاد؟خواهشا پیگیری کنید.

هادی
آبان ۲۴, ۱۳۹۹ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  sara

سلام منم اعتراض زدم، گفته بودن یکماه پس از اتمام مهلت اعتراض، یعنی تا دهم آذر ماه نتیجه اعتراض باید اعلام بشه

امید
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  sara

برای من هم نه کد پیگیری اومد نه چیزی نظیر اعتراض به غیبت درمصاحبه!
برای اعتراض شما در سامانه کدی هم ارسال شد؟؟
ممنون میشم جواب بدن دوستان

پردیس
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  امید

سلام
بله برای من کد پیگیری اومد و میتونم از تو کارتابلم روند پیگیریشو مشاهده کنم، دیروز برام از دانشگاهی که بهش اعتراض داشتم استعلام گرفتن.

غریب
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  پردیس

برای من نوشته پاسخ داده شد ولی چیزی نمی بینم. جریان چیه؟

هادی
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  غریب

اون پایین اگه نگاه کنی اقدام انجام گرفته رو نوشته، برای من بالا نوشته پاسخ داده شد اما پایین دوتا کادری که ارجاع خورده ریز نوشته استعلاماز دانشگاه شهید بهشتی

غریب
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  هادی

فقط پایین صفحه نوشته، برای اقدام لازم بعد نوشته پاسخ داده شد

فرهنگ
آبان ۲۴, ۱۳۹۹ ۶:۳۰ ب٫ظ

دانشگاه میگه اگر هم فشارن بیارن ثبت نامتون کنیم چون اساتید وادار به اینکار شدن بخاطر نمره های کم اخراج میشید
همون طور که پیش از مصاحبه ما رو به رقبامون بازوندند
پیش از امتحانم نمره کم دادن

فرهاد
آبان ۲۴, ۱۳۹۹ ۶:۰۰ ب٫ظ

من دیگه رد دادم

مهناز
آبان ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۵۷ ب٫ظ

تکمیل ظرفیت نداریم؟؟

سام (سید ابراهیم)
آبان ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۴۸ ب٫ظ

خدا قوت دلاور خسته نباشی پهلوون…

آرش
آبان ۲۴, ۱۳۹۹ ۳:۴۱ ب٫ظ

اینجا ایران است….

صادق
آبان ۲۴, ۱۳۹۹ ۲:۲۹ ب٫ظ

عجب!!!