پارسه
موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

استقبال داوطلبان از آزمون دکتری در شرایط قرنطینه کرونا

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

آمار ثبت نام آزمون دکتری 1400 حاکی از توقف روند کاهشی تعداد داوطلبان این آزمون در سال جاری است.

به گزارش پی اچ دی تست، در سال 99، با اتمام مهلت قانونی ثبت نام، آمار داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۷۴ هزار و ۴۴۶ نفر اعلام شد. البته با توجه به باز بودن سامانه ثبت نام پس از اتمام این مهلت و ثبت نام های غیررسمی از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش، در نهایت ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب در آزمون دکتری 99 ثبت نام کردند.

این در حالی است که بر اساس آمار اولیه ثبت نام کنکور دکتری 1400، 179هزار و 192 نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند.

در شرایطی که تعداد داوطلبان کنکور دکتری هر ساله روندی کاهشی را طی می کرد، به نحوی که در سال 98، تعداد داوطلبان 196هزار و 437 نفر بود و بنابراین در سال 99 با کاهش حدود 17هزار نفری مواجه بودیم، نزدیک بودن آمار ثبت نام در سال جاری به سال گذشته قابل تأمل است.

این امر می تواند ناشی از شرایط ویژه کشور و اعمال قرنطینه و در نتیجه وجود فرصت کافی برای کسب آمادگی برای آزمون دکتری باشد. از سوی دیگر، مجازی شدن موقتی تحصیل در دانشگاه ها به علت محدودیت های کرونایی نیز می تواند منجر به ایجاد انگیزه برای ادامه تحصیل به ویژه در داوطلبان شاغل شده باشد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

45 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدی
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۹ ب٫ظ

یک فکری درباره ارایه مقاله بکنید
ارایه مقاله رو بگذارید بعد از دفاع و به عنوان شرط فارغ التحصیلی
این هم منطقی هست و هم درست
خودتان را به آن راه نزنید
نصف دانشجویان منتظرند

داوطلب
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

سلام.به نظر بنده که اموزش مجازی خیلی ام خوبه.کاهش رفت وامد ها ودرنتیجه کاهش هزینه های ان برای دانشجویان،اساتید دانشگاه،صرفه جویی در وقت،رسیدن به کارهای دیگر روزمره ودرنتیجه گذاشتن وقت اضافه وحتی شوق وانگیزه بیشتر برای مطالعه بیشتروکیفیت بهتر،امکان تحصیل برای افراد شاغل خصوصاخانمهای شاغل درکنار کارو وفرزندو..،
آغاز فعالیت اموزش مجازی می بایست خیلی زودتراز اومدن کرونااتفاق می افتاد که هم مسئولین دولت وهم مردم امادگی واگاهی کامل را داشته باشند،این اقدام نشان پیشرفت کشور دربحث اموزش را دارد.
چرا عده ای به اموزش مجازی انتقاد کرده اند؟

Sahar
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

بخاطر اینه که هنوز پشت کنکوری و وارد دوره دکتری نشدی ببینی آموزش مجازی چه بلایی میتونه سرت بیاره

سعیده
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

همه امکانات شمارو ندارن. خیلی از خانواده ها پر جمعیتن و دانشجو محیط خلوت برا خوندن و برگزاری کلاس پیدا نمیکنه. خیلی از درسها پر از فرمول هستن و واقعا مجازی خیلی سخته خوندنشون. انرژی خیلی بیشتری از آدم میگیره. چشم آدم ضعیف میشه. خیلی از رشته هارو نمیشه تمرکز کرد. از خونه اساتید صدای جیغ و داد بچه هاشون میاد. اساتید وسط مهمونی کلاس برگزار میگنن (برا ما که فهمیدن درس براموم مهمخ اعصابمون واقعا خورد میشه). خود اساتید درس نمیدن و لم میدنو برا دانشجو سمینار تعیین میکنن. همه اینایی که گفتم فقط بخش کوچیکی از مساعل هستن. مشکلات خود دانشجو در خانواده بماند که جلوی رفت و آمد بعصیا و بچه هاشونو نمیشه گرفت و فرهنگ مراعات کردنو ندارن. داعم جیغ و داد بجه های فامیل هست.

سعیده
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سعیده

و بعصی اساتید کم مونده زندگی خیلی خصوصیشون هم برا دانشجو معلوم بشه.

الف
آذر ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  سعیده

من دانشجوی دکتری هستم و استاد دانشگاه هم هستم.
اصلا نظرات شما را قبول ندارم.
مجازی درس دادن از نظر هزینه و رفت و آمد و صرفه جویی در وقت کاملا می صرفد.
تا حالا از خانه هیچ استادی صدای جیغ نشنیدم و منزل خودم هم که استادم کاملا آرام و ساکت است.
بعضی دانشجوهایی که غر میزنند کلا در مواقع عادی هم اهل درس و کتاب نیستند.

سعیده
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  الف

به الف
عجب استدلالی. چون شما صدایی نشنیدین. یعنی بقیه هم نشنیدن؟ جامعه آماریتونو یه مقدار گسترده تر کنین. همین پیامها رو بخونین متوجه میشین که فقط شما نیستین.

ویکتاریون
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

چرا عده ای انتقاد کرده اند؟ الف) نقش اجتماعی: دانشگاه به عنوان یک نهاد اجتماعی در حال حاضر موجودیت خودش رو از دست داده. ب) دلایل اقتصادی: آموزش رایگان تقریبا بی معنی شده. به جز تدریس نصفه نیمه ی استادها( که چون سختشونه بیشتر از همیشه کار رو روی دوش اسیست ها و خود دانشجوها انداختن) در حال حاضر هیچ امکانات دیگه ای ارائه نمیشه. هزینه ی اینترنت هم با خودمونه.( در مورد سامانه های تدریس که مشخص نیست با چه کم و کیفی رایگان شدن و دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم که هزینه ی سرچ و ریسرچش رو از جیب میده دیگه.) این در صورتیه که موقع آزاد کردن مدرک نمیان پول این حداقل یه سال رو از بدهیمون کسر کنن. دوره های شهریه پرداز هم تخفیف خاصی نگرفتن. ج) کیفیت آموزش: از نبود کتابخونه و کیفیت اینترنت و شرایط خونه ی استاد و دانشجو که بگذریم، تعامل درستی توی کلاس مجازی صورت نمی گیره. سوالی که توی کلاس حضوری پرسیده میشه اگر برای همه مفید نباشه فقط وقتشون رو می گیره. همون رو توی کلاس مجازی بپرسی به جز وقت زیادتری که میگیره ، چون به خاطر کیفیت صدا شاید مجبور به تکرارش باشی، کلی حجم اینترنتشون هم به باد میره. بنابراین خیلی ها ترجیح میدن چیزی نپرسن که فقط سروته کلاس هم بیاد. یا توی حالت حضوری با یه کسب اجازه از استاد می تونستی بری سر کلاسی که واحدش رو نداری بشینی، ولی الان توی بیشتر سامانه ها همچین امکانی وجود نداره. د) خالی بندی درباره ی… ادامه نظر»

به الف
آذر ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

عجبببب! حتی استادایی که مجازی رو قبول ندارن هم حتما اهل درس و کتاب نیستن آره؟ استاد من که یکی از خفن ترینهاس تو رشته مون استاد تمام و بسیاااار فعال جوری که معروفه به اینکه از جون و دل میذاره واسه دانشجوهاش، از وقتی مجازی شده همش داره گله و شکایت میکنه میگه اصلا خوب نیست اینجوری! میگه حاضرم چند برابر بیشتر بشه تایم کاریم توی دانشگاه ولی مجازی نباشه!
اتفاقا من فکر کنم شما اهل درس و کتاب نیستی و میگی چه بهتر اینجوری کمتر انرژی میذارم و راحت!

پژوهشگر هنر
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۱:۴۹ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
ببخشید برای ۱۴۰۰ ممکنه شرایط دکترا بدون آزمون دانشگاه ازاد تغییر کنه؟ من سال ۹۹ از ۶۰۰۰ امتیاز لازم ۴۳۲۰ آوردم. میخوام بدونم امیدی هست؟ رشتم پژوهش هتر هم ارشد هم انتخابی که برای دکترا داشتم. معدل پایان نامم ۱۸ و معدل کل ۱۹.۱۶ . نمره زبان آیلتس ۵.۵ دارم و مقاله در کتاب به صورت گروهی هم دارم. راهنمای گردشگری کارت دار میراث هم هستم با زبان ترکی استانبولی.

سلی
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۱:۱۴ ق٫ظ

دلیلش اینه: خیلیا که دنبال اپلای کردن و رفتن بودن الآن که دیدن مجازی شده و از مهاجرت خبری نیست، ترجیح دادن بمونن همینجا دکترا بخونن

نه بخاطر اینکه دکتری اینجا ارزشش نزدیک دکتری اونجاست!
بخاطر اینکه اینا هنری جز درس خوندن ندارن

الیسا
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سلی

موافقم دقیقا

معارف
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

از مصاحبه مجازی ۵ دقیقه شون مشخصه که روش مجازی بسیار مزخرفه ، امسال حق خیلی‌ها با همین روش تضییع شد کسی هم متاسفانه پاسخگو نیست،

بهار
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  معارف

ببخشید ب نظرتون کنکور عقب میوفته؟توراخدا جواب بدیت من تاحالا شروع نکردم واسه خوندن دکترا

هیوا
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

صد در صد.و الا که من خودم هنوز شروع نکردم.

سمانه
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  معارف

واقعا همین طوره …..

محمدرضا
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۷:۲۸ ب٫ظ

آموزش مجازی بسیار بی کیفیت است. بازدهی ۲۰-۳۰ درصدی نسبت به حضوری
من به همین خاطر امسال انصراف دادم

علی
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

منم همینجور انصراف زدم

حسین (دانش آموخته فلسفه غرب)
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۹:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

دقیقا حقیقت رو بیان کردین محمد رضا جان،حقیقتا خیییلی بی کیفت هست این آموزش مجازی،،شما کار بسیار خوبی کردین که انصراف دادین؛من حقیقتا نمیدونم،چرا این همه دارن تبلیغ این آموزش بی کیفیت مجازی رو می کنن این آقایان!!!؟؛..به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی این آموزش بی کیفت مجازی، هیچ بازده ای جز بار آوردن تعدادی دکتر بی سواد نداره فقط همین.این روش بسیار بی کفیت و بی کارآمد است و جز تربیت یه مشت دکتر بی سواد هیچ دست آورد مثبتی نخواهد داشت.همین وتمام.

م
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۷:۲۲ ب٫ظ

کاهش ظرفیت دکتری با دو پارامتر روبروست یکی محدویت اقل ظرفیت نهایی پذیرفته شدگان ،دیگر اختیاراتی است که به اساتید داده اید نه شرایط کرونایی.

اکبری
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۷:۱۳ ب٫ظ

آموزش مجازی بهترین آموزش دنیاست

حسین (دانش آموخته فلسفه غرب)
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۹:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  اکبری

به اکبری،_بله بهترین آموزش دنیاست در تولید یه مشت دکتر بی سواد در آینده!!!!؛….برای آدمایی که فقط مدرک گرا هستن و اصلا کیفیت آموزش براشون هیچ اهمیتی نداره بایدم بهترین آموزش دنیا باشه!!!. آموزش مجازی حاصلی جز تربیت یه مشت دکتر بی سواد نخواهد داشت.

عاشق عدالت/متنفر از رانت
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

بستگی داره.
در رشته های علوم انسانی که خبری از فرمول و مسائل سنگین ریاضی نیست آموزش مجازی انصافا اگه به بهترین شکل برگزار شود در بیش از ۹۰ درصد موارد همان کیفیت آموزش حضوری رو خواهد داشت اما در رشته های فنی و علوم پایه قطعا کیفیت و بازدهی آموزش حضوری بهتر از آموزش مجازی است. به همین خاطر به نظرم حتی می شود در دوران پساکرونا برخی از رشته های علوم انسانی را برای همیشه به صورت مجازی برگزار کرد.

حسین (دانش آموخته فلسفه غرب)
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۴۳ ق٫ظ

به عاشق عدالت/ متنفر از رانت،اصلا اینطور نیست؛ آموزش مجازی کلا بی کفیته چه درخصوص رشته های علوم انسانی باشه و چه غیر علوم انسانی،… این آموزش مجازی فقط به درد افرادی میخوره که علاقه ی چندانی به علم و تحقیق و پژوهش ندارند و هدفشون از دکتری نه علم آموزی و تحقیق و پژوهش که ارتقای رتبه ی شغلیشون و با لا رفتن حقوق و درآمدشون در اون نهادی که مشغول کارن از طریق مدرک گرایی هست؛ این افراد هم، اکثر قریب به اتفاقشون نه اهل علم آموزی هستن و نه تحقیق و پژوهش…. و نه اساسا این چیزا براشون اهمیتی داره،اون چه که برا این فراد اهمیت اول و آخر رو داره و با عث شده که انگیزه ای بشه براشون برا خوندن دکتری،… فقط و فقط ارتقای رتبه شغلی و افزایش حقوقشونه.

پدر ژپتو
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

استدلالتون مخدوشه.

شما یا به علم علاقه داری و پژوهشگری یا به علم علاقه نداری و پژوهشگر نیستی. آموزش حضوری یا غیر حضوری هیچ نقشی در این رابطه ایفا نمیکنه.

مگه دوره ابتداییه که معلم بخواد دانش آموز رو «راه» بندازه و نقشِ چرخ سوم دوچرخه رو موقع یاد گرفتن ایفا کُنه ؟؟

فرضیه پژوهش از ذهن خودِ پژوهشگر شروع میشه. چه ارتباطی به «شیوه دریافت مطالب» درسی داره ؟!

اتفاقاً از منظر صرف وقت واسه پژوهش آموزش مجازی نسبت به آموزش حضوری دست برتر رو داره. به خصوص در رشته های علوم انسانی.

سعیده
آذر ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

اگه قرار باشه کسی خودش تو خونه درس بخونه اصلا نیاز به تعیین استاد راهنما و صرف بودجه دولت نیست. شمارو نمیدونم ولی ما در تعامل با استاستو بقیه پزوهش میکنیم و در این کلاسهاست که پیشرفت میکنیم ولی به صورت مجازی واقعا بدون هیچ امکانات و هزار تا مشکل ناشی از مجازی در عذابیم. راجع به رشته های انسانی هم نمیدونم چون انسانی نیستم و داعما با فرمول و اثبات سر و کار دارم. به نظرم بهتره اگر یه عده خوششون میاد برا اونها مجازی بشه. و همه به چوب اون عده نسوزن.

سعیده
آذر ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سعیده

بهتره از این به بعد شیوه مجازی و حضوری رو به عنوان گزینه های انتخابی بزارن. تا هر کی اونطور که به صلاحشه انتخاب کنه. و اونی که مجازی میخواد بخونه نیازی به پول دادن برای آزاد کردن مدرک نداشته باشه چون همه زحمتو خودش میکشه. از مجازی تا حالا چیزی به علم من اصافه نشده. اگر هم چیزی بوده (که حتی ۱۰ درصد حضوری هم نمیشه) زحمت و رنج خودم بوده. نه به لطف آموزش مجازی.

پدر ژپتو
آذر ۲۱, ۱۳۹۹ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سعیده

الحق که تواضع از ویژگى هاى بارز دانشجوهاى دکتریه!

پدر ژپتو
آذر ۲۱, ۱۳۹۹ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سعیده

همونطور که خودتون گفتین، از اونجایى که رشته تون انسانى نیست و “داعما” با فرمول و اثبات سر و کار دارین، با تحلیل استدلالى بیگانه هستین و نمى تونین بین مسائل تفکیک قائل بشین.
اولاً اکثر دوره هاى دکترى در نظام آموزش عالى ایران در حال حاضر به صورت آموزشى _ پژوهشى ارائه میشه. یعنى سه ترم آموزش و امتحان و بعد پژوهش (یا همون رساله). مرحله تعیین استاد راهنما و صرف بودجه دولت، مرحله تدوین رساله است و به اون مرحله هم مى رسین.
ثانیاً ما سال قبل واسه آزمون دکترى “خودمون تو خونه درس مى خوندیم” اما الان با توجه به نظر اساتید برنامه مطالعه و پژوهش خودمون رو برنامه ریزى و اجرا مى کنیم. پس اساتید به آموزش ما نظارت میکنن.
ثالثاً پیشرفت خودتون رو مشروط به حضور فیزیکى در ساختمان دانشکده نکنین. قرار نیست دیگران با بیمارى و مرگ هزینه پیشرفت شما رو پرداخت کنن. فعلاً تا توزیع واکسن چاره اى نیست و بهتره پیشرفتتون رو با شرایط خاص فعلى تنظیم کنین.

سعیده
آذر ۲۱, ۱۳۹۹ ۴:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

رشته ها باهم متفاوتن. ما برای اینکه کارمون سریع تر پیش بره و بازدهی بهتری داشته باشیم مطالب و دانسته هامونو از طریق سمینار نوبتی به اشتراک میگذاریم وگرنه هر کی بخواد خودش تنهایی پیش بره ده سال طول میکشه. ولی تو حالت مجازی وقتی یه سوالی برات پیش میاد طرف مقابل که میخواد توصیح بده اصلا خیلی به ندرت میتونه مطلبو به خوبی منتقل کنه و انرژی خیلی زیادی ازمون میگیره. همینطور برای خود من هم سمینار دادن سخته. در ضمن من نمیگم الان که کرونا هست کلاسا حصوری باشن. ان شالله برا بعدش. وگرنه از خدامه استادم به من کاری نداشته باشه خودم بخونم. ولی هر روز بهم مبگه اسلاید درست کن و بیا کاراتو برا بقیه توصیح بده. ایشونم حق داره چون باهم کار کردنی سریعتر پیش میریم ولی برا من عذابه واقعا و افسردم کرده.

سعیده
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۷:۰۷ ب٫ظ

آموزش مجازی مزخرفترین نوع آموزشه

021
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سعیده

اونهم با اینترنت ایران

حسین (دانش آموخته فلسفه غرب)
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۹:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  021

به۰۲۱،حتی اگر اینترنت هم این مشکلات رو نداشت بازم این روش آموزشی به هیچ عنوان نمیتونست جای روش حضور در کلاس رو بگیره.این روش اساسا اشتباه هه.

فاطمه
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۶:۴۷ ب٫ظ

با عرض سلام وادب .من فرزند یک سرهنگ ارتشی ایثارگر هستم که درجنگ دارای جراحات وصدمات زیادی شده به دلیل اینکه از وطن دفاع نماید وفرمانده گردان بوده اند اصلا به فکر خودش وثبت این جراحات نبوده درحالیکه همرزمان ایشان همگی شاهد این وقایع بوده اند و اکنون هم که حدود شش ماه هست گه این مدارک را به تهران فرستاده هیچ جوابی برای گرفتن سهمیه بیست وپنج ودرصدری که درفبش حقوقی ایشان وفرزندانش هست هیچ چیز ثبت نشده است فقط پدرم بلکه همه انها وفدزندانشان که باید ماه ها وسالها ضجر کشیدند بدون سرپرستی مادرمان هم پدربوده وهم مادرآخر این چه ظلمیست که ورحق پدران ما وفرزندان انها روا می دارید؟ شما که دم از عدالت می زنید این عدالت کی اجرا میشود هیچ خبر از حال ماخبر دارید هیچ از خبری ار گرانی واجاره نشینی های سنگین وصاحبخانه های بی رحم دارید نه سواره کی از پیاده خبر دارد؟ اصلا ما زنده ایم به خداقسم که با این همه مصیبت ما مرده ی متحرک هستیم ما با این همه درد چیکار کنیم ؟ اخه این چه همسان سازی به دردنخوری وظالمانه ای هست با این تحریم تا کی ظلم پس این عدلی که از ان مرتب در رسانه ها میگویید کجاست نه شما کاخ نشینان چه خبری از ما ارتشیان وفرهنگیان بیچاره دارید وحتی نمایندگانی هم نداریم که له انها رجوع کنیم فقط تا رای گیری تمام نشده قول ها قشنگی می دهند ولی بعد از ان درناز ونعمت زندگی می کنند این همه فقر وبیکاری با وجود… ادامه نظر»

ماری
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۶:۲۶ ب٫ظ

آمار کاهشی بوده که نسبت به پارسال.
چرا میگن کاهشی نبود؟
پارسال ۱۹۶ هزار نفر بود امسال ۱۷۹ هزار نفر

محمدرضا
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ماری

۱۹۶ برای سال ۹۸
پارسال ۹۹ بود
امسال ۱۴۰۰

زیبا
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۷:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ماری

۱۷۷ هزار نفر بود پارسال

ناهید
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۵:۵۴ ب٫ظ

چرا فکر کردن چون آموزش مجازی شده داوطلبان استقبال کردند. همه دانشجویان به آموزش مجازی معترضن.

حسین (دانش آموخته فلسفه غرب)
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  ناهید

به خانم ناهید،_به این دلیل که منافعشون و سودشون در این هست که به اذهان اینطور القا کنن.

غزال ی
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۵:۱۷ ب٫ظ

جه تحلیل ضعیفی ارائه دادین!

محسن
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۳:۲۱ ب٫ظ

شاید هم حاکی از جا ماندن افراد بیشتری باشد که سال پیش از کرونا ترس داشتن

نازنین پارسا فر
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۸:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

من متوجه زمان ثبت نام نشدم خدا کنه یه فرصت دیگه بدن اونایی‌ که جا موندن ثبت نام کنند

یکی
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۳ ب٫ظ

یه دلیل مهم دیگش تاکید مسئولین مربوطه به عوض شدن فرایند کنکور در سال بعده…نزدیک ثبت نام چپ و راست مصاحبه کردن که از سال بعد قراره اختیارات دانشگاهها خیلی بیشتر شه و کنکور حذف شه و … اینجوری کسایی که تو هیئت علمی آشنا ندارن یا به هر دلیلی نقطه قوتشون آزمون کتبی بوده، استنباطشون این بوده که این دیگه آخرین باره.

محسن
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  یکی

اختیار بیشتر به دانشگاه اتفاقا بر عکس گفته شما فرصت مناسب تری رو برای پارتی بازی فراهم می کنه

وراگی
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

یک بار دیگه بخون