موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

نامه دانشجویان دانشگاه آزاد در اعتراض به لغو اعتبار پیش دفاع دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در اعتراض به بخشنامه جدید دفاع از پایان‌نامه‌های مقطع دکتری این دانشگاه، نامه‌ای به رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ارسال کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در پی اعتراض به بخشنامه جدید دفاع از پایان‌نامه‌های مقطع دکتری، نامه‌ای به حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و عضو هیئت جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کردند.

متن نامه به این شرح است:

احتراما ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) همانطور که مستحضرید، ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ ۷ اسفند ماه ۹۸ طی بخشنامه شماره ۱۰/ ۷۹۵۳۴، دستورالعمل جدیدی برای ساماندهی دفاع و پیش دفاع از رساله دکتری تخصصی به روسای استان‌ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی صادر کرد که بر اساس بند پایانی بخشنامه فوق‌الذکر، مقرر شد دستورالعمل نامبرده، از تاریخ یکم اردیبهشت ماه ۹۹ لازم‌الاجرا شود.

با توجه به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و مواجه با همه‌گیری ویروس کرونا، این دانشگاه با صدور بخشنامه دیگری به شماره ۳۰/ ۱۶۵۹۷ در ۲۹ تیرماه ۹۹ اجرای دستورالعمل مربوطه را تا ۱۵ آبان ماه ۹۹ به تعویق انداخته و مقرر شد، دفاع دانشجویان دکتری تا ۱۵ آبان ماه ۹۹ مشروط به تایید شورای گروه آموزشی مربوط و استادان راهنما و مشاور مبنی بر برآورده شدن اهداف پروپوزال و ثبت اطلاعات پایان نامه/ رساله در سامانه پژوهشیار، بدون احتساب در سنوات تحصیلی و بدون پرداخت شهریه ترم جدید بلامانع شود.

همچنین برابر تبصره ۲ بخشنامه موسوم به متمم دستورالعمل ارزیابی رساله‌های دکتری تخصصی به شماره ۳۰/ ۳۳۲۲، ۲۱ مهر ماه ۹۹ مقرر شد تا کلیه دانشجویان دوره دکتری تخصصی پس از تاریخ ۱۵ آبان ماه ۹۹ باید بر اساس مفاد بخشنامه شماره ۱۰/ ۷۹۵۳۴ دستورالعمل جدیدالصدور نسبت به انجام پیش دفاع و دفاع اقدام کنند. با عنایت به اینکه مطابق شرح ذکر شده در بالا اجرای دستورالعمل جدید ساماندهی دفاع و پیش دفاع از رساله دکتری تخصصی تا تاریخ ۱۵ آبان ماه ۹۹ به تعویق افتاده و در طول این مدت، دانشجویان دکتری تخصصی ورودی ۹۵ و قبل از آن بر اساس بخشنامه قبلی به شماره ۷۳/ ۳۵۲۶۸۱، ۲۲ دی ماه ۹۲ و نیز دیگر بخشنامه‌های پیشین، می‌توانسته‌اند با ارائه گواهی ارسال «Submit» مقاله، قانونا و رسما، پیش دفاع خود را برگزار کنند.

لذا تعداد کثیری از دانشجویان براساس همین قاعده مستقر و قانونی، اقدام به برگزاری پیش دفاع خود کرده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد، در اقدامی عجیب و مغایر انصاف، گویا دانشگاه آزاد اسلامی در استعلامات غیرمکتوب واحد‌های دانشگاهی عمدتا به صورت تلفنی «به آنان اعلام داشته که» تمامی دانشجویان دکتری که قبلا پیش دفاع خود را انجام داده، ولی تا تاریخ ۱۵ آبان ماه سال جاری موفق به انجام دفاع نهایی نشده‌اند، پیش دفاع انجام شده آن‌ها «کان لم یکن» می‌شود و لازم است طبق دستورالعمل جدید، مجددا پیش دفاع برگزار کنند. لذا با عنایت به موارد مطروحه در فوق و نیز با توجه به شائبه و احتمال تضییع حقوق عامه جمع کثیری از دانشجویان مشمول شرایط فوق، ذکر نکات ذیل به استحضار حضرتعالی رسانده می‌شود.

۱) اصل «عطف به ما سبق نشدن قوانین» از موازین اصلی و بنیادین حقوقی است که در کلیه شعبات حقوقی اعم از حقوق خصوصی، عمومی، جزاء و حتی حقوق بین‌الملل، از اصالت و اعتبار ویژه‌ای برخوردار است. بر اساس ماده ۴ قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران» اثر قانون نسبت به آتیه است و قانون نسبت به ما قبل خود اثر ندارد. مگر اینکه در خود قانون مقررات خاصی نسبت به این موضوع اتخاذ شده باشد «براین اساس، حتی اگر کلیه بخشنامه‌های مبحوث فیه، در حکم و همطراز با قانون مفروض شود، با توجه به این که در هیچ‌یک از بخشنامه‌های مذکور، صراحتا به ملغی شدن اعتبار پیش دفاع‌های صورت گرفته بر اساس گواهی ارسال «Submit» مقاله پیش از ۱۵ آبان ماه ۹۹ اشاره‌ای نشده است، نه تنها لغو اعتبار پیش دفاع‌های صورت گرفته عملی غیرقانونی، بلکه حتی توصیه به اعاده آن نیز فاقد وجاهت حقوقی و قانونی به نظر می‌رسد؛ حال آن که بخشنامه‌های صادره همگی در حکم نوعی تصمیم اداری و داخل در قلمرو حقوق اداری هستند.

۲) حتی با این فرض که در یک یا چند مورد از بخشنامه‌های فوق‌الذکر، ملغی شدن اعتبار پیش دفاع‌های مذکور، صراحتا مورد اشاره قرار میگرفت، با عنایت به این که، بخشنامه‌های صادره فوق‌الذکر همگی ماهیتا از نوع اعمال و تصمیمات اداری بوده‌اند و عطف به ما سبق نشدن اعمال اداری در حقوق اداری نیز با عنوان «اصل عطف به ما سبق نشدن اعمال اداری» یک اصل به رسمیت شناخته شده و جزو اصول مسلم حقوقی تلقی می‌شود؛ لذا شایسته بود بازگشت اثر قانون به پیشینیان آن متوقف و مرتفع شود.

در فرض مذکور، حتی اعمال اثر قهقرایی برای اعمال اداری، صرفا از صالحیت‌های قانون‌گذار و آن هم با ملاحظه تفسیر به نفع شهروند بوده و مقامات اداری به هیچ روی، حق عطف به ما سبق کردن اعمال اداری به جز در مواردی که ماذون از قبل مقنن باشند را نخواهند داشت. با عنایت به اینکه کلیه بخشنامه‌های فوق‌الذکر، صادره توسط مقامات اداری بوده و در ظاهر امر، چنین به نظر می‌رسد که مستقیما و صراحتا از سوی قانون‌گذار در دانشگاه آزاد اسلامی که همانا هیئت امنای آن می‌باشد صادر نشده است، عطف به ما سبق کردن آن، عملی فاقد وجاهت حقوقی و قانونی به نظر می‌رسد.

در این زمینه، نظر حضرتعالی، به رای شماره ۵۶۰ دیوان عدالت اداری مورخ ۷ آبان ماه ۸۵ در خصوص ابطال مصوبه جلسه ۵۳ شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی- کاربردی ۵ شهریور ۸۴ جلب می‌شود. هر چند دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل ماهیت غیردولتی بودن خود، در حدود صلاحیت‌های رسیدگی و صدور رای دیوان عدالت اداری، مندرج در ماده ۱۰ «قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری» قرار نمی‌گیرد، اما از آن جا که دیوان مذکور، همین نقش را در مورد کلیه دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی ایفا می‌کند و در عین حال، دیوان عدالت اداری، یکی از مراجع عالی برای دعاوی خاص علیه دستگاه‌های دولتی و مقامات اداری دولتی است، آراء و نظرات آن از حیث مشورتی و اثر هنجارسازی عرفی می‌تواند الهام بخش و مهم باشد.

در پرونده اشاره شده، دانشجویان به عنوان شکات پرونده، با اعلام این که دانشگاه مذکور، پس از تصویب مصوبه‌ای، آن را عطف به ما سبق کرده و دریافت مدرک کاردانی آنان را الزاما منوط به شرکت و قبولی در امتحان جامع کرده؛ در صورتی که این گونه شروط و تکالیف را باید در ابتدای ثبت‌نام مشخص می‌کردند «اقدام به تقدیم دادخواست کرده که هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با رای صادره خود» مصوبه مورد شکایت را از این جهت که مبتنی و متکی بر مراتب و اصول قانونی نیست، ابطال می‌کند.

۳) از آن جا که دانشجویان دکتری تخصصی که تا پیش از تاریخ ۱۵ آبان ماه ۹۹ بر اساس گواهی ارسال «Submit» مقاله، با اعتماد به حاکمیت قانون و نیز اعتماد به قوانین رسمی و مستقر، اقدام به پیش دفاع از رساله خود کرده‌اند، نه تنها به انجام یک عمل کاملا قانونی مبادرت ورزیده‌اند، بلکه از این نظر که نسبت به دیگر دانشجویان این مقطع، که نسبت به تکمیل مراحل تحصیلی خود بی‌تفاوت بوده و با بی‌اعتنایی، خود را در معرض زحمات لازم برای رسیدن به مرحله پیش‌دفاع از قبیل تکمیل نگارش رساله، اخذ نظر اساتید راهنما و مشاور و اعمال نظر و اصلاحات نهایی آنان، استخراج و تنظیم و تدوین مقاله مستخرج، ارسال مقاله به مجله، طی کردن فرایند ارزیابی گواهی ارسالی «Submit» مقاله توسط واحد دانشگاهی تکمیل فرایند اداری اخذ نوبت برای انجام پیش‌دفاع در واحد دانشگاهی خود و نیز برگزاری جلسه پیش‌دفاع قرار نداده‌اند، شایسته تقدیر هستنند و نه مانع تراشی و نادیده انگاری زحمات آنان!

تضییع زحمات و تلاش‌های نامبردگان، علاوه بر این که از مصادیق تضییع حقوق مکتسبه و حقوق عامه دانشجویان مذکور به شمار می‌آید، هرگز نمی‌تواند مصداق خوبی برای جامه‌ عمل پوشاندن به این آیه شریفه قرآن کریم که میفرماید: هَلْ جَزَاء الْإِحْسَانِ إِلََّا الْإِحْسَانُ باشد.

۴) برخالف مسئولیت‌ها و رسالت‌های ذاتی مورد انتظار از نهاد دانشگاه در تلطیف و تنشزدایی از آثار و تبعات منفی بحران‌های اجتماعی و نقش مسئولان‌های که از نهاد علم و دانشگاه در کاهش آسیب‌پذیری جامعه انتظار می‌رود، ملغی کردن پیش‌دفاع دانشجویان مذکور در ایام مواجه عمومی با بحران همه‌گیری کرونا، در حالی که دانشجویان با انواع و اقسام استرس‌های روزانه دست و پنجه نرم می‌‍کنند، بار دیگر، زمینه را برای تردید در هرگونه فلسفه سازنده و یا خیرخواهانه این تصمیم، فراهم می‌سازد.

۵) هر چند که آثار سوء مالی و اقتصادی این تصمیم بر دانشجویان شهریه‌پرداز دوره دکتری تخصصی، برای حضرتعالی مکتوم نیست لیکن، از فرصت نگارش این مرقومه استفاده کرده، نظر دیگر مسئولان امر را به تحمیل هزینه‌های سنگین ناشی از این تصمیم بر جمع کثیری از دانشجویان مشمول آن، جلب می‌کنم.

خاصه این که، تصمیم فوق‌الذکر دانشگاه آزاد اسلامی موجب می‌شود تا تعداد کثیری از دانشجویان مذکور، ملزم به پرداخت شهریه تمدید ترم به طور متوسط به ازای هر ترم تحصیلی معادل ۴ تا ۵ میلیون تومان و برای چندین ترم شوند و از این حیث، بار مالی سنگینی بر افراد تحمیل شود. از سوی دیگر، اصرار بر چنین امری، موجبات نارضایتی عمومی و سرخوردگی جمع قابل توجه از فرهیختگان و دانشجویان توانمند دانشگاه آزاد اسلامی و نیز تزریق یاس و ناامیدی از حاکمیت و ثبات قانون در رویه‌های پیش روی آن‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم خواهد کرد.

امید است که مدیران ارشد دانشگاه، در این زمینه تدبیری بیندیشند و هرگونه حرکت‌های اصلاحی در روند توسعه و بهبود دانشگاه آزاد اسلامی را با فرض کارشناسی و سودمند بودن آن‌ها با خیر عام، سود همگانی و منافع عمومی نیز همراه سازند.

با عنایت به موارد گفته شده در فوق، از حضرتعالی که همواره نزد قاطبه دانشجویان، با وصف حریت و آزادگی شناخته شده‌اید، تقاضا می‌شود که از باب مقابله با تضییع حقوق عامه، اختیارات نظارتی و نیز مسئولیت نهاد نمایندگی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران در دانشگاه‌ها، در پرونده فوق ورود کرده، دستور دهید پیش دفاع‌های رسمی و قانونی انجام شده تا پیش از تاریخ ۱۵ آبان ماه ۹۹ به قوت خود معتبر باقی بمانند و نسبت به تصمیم ماخوذه، از دانشجویان رفع مزاحمت شود. امید است تا در پرتو عنایات الهی بتوان گام مهم و موثری در راستای اعتلای نهاد علم و آموزش در ایران اسلامی برداشت.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

92 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لیلا محمودى
خرداد ۲۱, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۱ ق٫ظ

سلام
بنده ورودى ٩۵ هستم پیش دفاع را در ابان٩٩ انحام دادم و متاسفانه بنابر بخشنامه لغو شد!!!! با توجه به هزینه و وقت و … لطفا تجدید نظر بفرمایید… دوستان براى بار دوم هم عدم کفایت گرفتند با اینکه بیشتر اصلاحات را انجام داده بودند! مهمترین ضعف جلسات ،تغییر داوران مى باشد اگر همان داوران در نوبت دوم حضور داشته باشند متوجه تغییرات مى شوم و زحمات دانشجو زیر سوال نمى رود چرا که رساله اول را خوانده اند…

لیلا
آذر ۶, ۱۴۰۱ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا محمودى

لطفا زمان١٨ ماه که باید بین پذیرش و چاپ مقاله دوم باشه را حذف کنید..
یک پذیرش و چاپ دارم و مقاله دوم رو هم پذیرش گرفتم احازه دفاع نمیدن میگن از پذیرش تا چاپ مقاله دوم باید ١٨ ماه فقط باشه خدایا بدادمون برس
نا گفته نماند که دانشگاه استعلام این پذیرش رو در ١۴٠٠ گرفت گفت مبارکه الان که مى خوام دفاع کنم میگه نه نمى تونى!!!!!

سحر
شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۵ ب٫ظ

خواهش میکنم این پیش دفاع رو حذف کنید بنده ورودی سال ۹۴ هستم و اون دوره این بخشنامه نبود مسلما بنده ثبتنام نمیکردم حالا که ۷ سال جوونیمو و زمانمو پولمو گذاشتم پای دانشگاه این واقعا بی انصافیه که پیش دفاع با ۷ داور بگذارید، هر کی هم که ویش دفاع انجام داده ردشون کردین چه فایده ای داره فقط میخایین ما رو عذاب روحی بدین

محمدی
شهریور ۷, ۱۴۰۰ ۵:۴۳ ق٫ظ

پیش دفاع متمرکز را لغو کنید

این کار نه علمی است و نه درست است و هیچ جا هم در دنیا این گونه روند دفاع از رساله نیست.
این همه انسان اینجا کامنت نوشته اند.

ناشناس
بهمن ۷, ۱۳۹۹ ۸:۱۴ ب٫ظ

لطفا بخشنامه را لغو کنید ما که قبلا پیش دفاع انجام داده ایم و منتظر اکسپت مقاله چه گناهی مرتکب شده ایم، این ظالمانه است

ناشناس
بهمن ۲, ۱۳۹۹ ۶:۲۴ ب٫ظ

شماها چقدر ساده اید این کارها فقط به خاطر پول هست همین. وقتی که دکتری بگیری اگر ۱۰ تا مقاله داشته باشی ولی کار نداشته باشی حیف است به فکر کار باشید که عمرتون تلف نشه. عزیزان سبزی خشک کردن هم خودش یک کار هست. تجربه خیلی مهم است دانشجویان این را بفهمید. از زیر کار در نروید برید دانشگاه جوانیتون هدر میره.ایمان به خدا داشته باشید. اول کار یا ازدواج بعدا درس اگر علاقه داشتید.
اگر هم تز دکتری را به عنوان یک تجربه کاری انجام بدید بد نیست.
فی امان الله

دانشجوی دکترا
دی ۲۹, ۱۳۹۹ ۵:۳۸ ب٫ظ

با یک مقاله وزارتین داخلی میشه پیش دفاع انجام داد؟

azad
دی ۲۸, ۱۳۹۹ ۳:۴۹ ب٫ظ

اگه دانشگاه آزاد مثل دانشگاههای معتبر دنیا خدمات علمی و آموزشسی و پژوهشی خاصی برای دانشجوهاش انجام داده بود، میشد بگی حق داره که سه تا مقاله چاپ شده مستخرج از رساله بخواد؛ ولی در شرلیطی که دانشجوهاش حتی نمیتونن مقاله خارجی دانلود کنن و این امکان ساده هم براشون فراهم نیست و فقط سر ترم به ترم پروفایلشونو برای گرفتن شهریه میبنده دیگه توقعاتشو بیاره پایین

کاوه
دی ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  azad

واقعا” مقاله دوم ظلمه خواهش میکنیم حذفش کنید

r
دی ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸ ب٫ظ

مقاله دوم حذف بشه خدایا

azad
دی ۲۸, ۱۳۹۹ ۳:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  r

مقاله دوم رو هم چاپ کنی، تازه حداقل امتیاز قابل قبول رو در دفاع از رساله به دست میاری. باید به فکر چاپ مقاله سوم باشی

فرزاد
دی ۲۷, ۱۳۹۹ ۰:۵۲ ق٫ظ

نتیجه چی شد؟

مری
دی ۲۶, ۱۳۹۹ ۸:۱۲ ب٫ظ

اینقدر دانشگاه فشار آورد تا ۱۵ آبان دفاع کنید من یازده دفاع کردم با استرس شدیددددد که بعدش دچار معده درد شدید شدم حالا بیا تحویل بگیر مقاله دوم ریجکت شده. چه فرقی داره قبل ۱۵ دفاع بود یا بعد آون اتفاقی نیفتاد مدرک را ندادن

r
دی ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مری

بچه ها همه اعتراض کنیم به مقاله دوم برای تسویه و فارغ التحصیلی

مری
دی ۲۹, ۱۳۹۹ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  r

خب بایست به دیوان شکایت کنیم که عمر و جوانیمون با این قانون ها تلف شد

r
دی ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵ ب٫ظ

مقاله دوم برای تسویه را حذف کنید … اجازه بدید فارغ التحصیل بشیم خدا خیرتون بده…

دفاع کرده
دی ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  r

دردسری شده این مقاله دوم..

به داد ما برسید !
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

امروز رفتم دانشگاه تو این کرونایی مسئولای مالی دانشگاه بهم گفتن هرموقع خواستی دفاع کنی که با این اوضاع دیگه معلوم نیست کی بشهه چون باید مقاله چاپ بشه ، باید ۵میلیون تومن هم بابت تمدید شهریه ات بدی ! ! ! بهش میگم منکه یه بار بموقع پیشدفاع کردم و شما هم تو این بخشنامه جدید گفتید تا قبل از انچام پیشدفاع باید تمدید شهر یه بدیم بعدش نباید بدیم…. اوئنوقت میگه نه!! اون ماله پیشدفاع متمرکزه!!!!! شما پیشدفاعتو قبلا انجام دادی که باطله!!! و باید دوباره انجام بدی و چون فاصله افتاده باید تمدیدشهریتو بدی……

سها
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۵ ب٫ظ

از امروز قشنگ یک سال دیگه عقب انداختنم با این بخشنامهشون………… آقایون مسول یه جایی پس میدید…….. مطمئن باشید….

حامد
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۸ ب٫ظ

کسی میدونه نتیجه این نامهه چی شد؟؟؟؟ به کجا رسیده؟؟؟ انگار قرار بوده مسولای سازمان مرکزی با نماینده دانشجوهای معترض صحبت کنن؟؟ کسی میدونه؟؟

دانشجو
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۸:۱۱ ب٫ظ

دوستان کدوم قسمت سایت سازمان مرکزی میشه نظر گذاشت؟ به نظر میاد هیچ قسمتی نمیشه نظری ارسال کرد!!

صمدی
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

با دفتر دکتر عراقیه در سازمان مرکزی تماس بگیرید و اعتراضی اگر دارید مطرح کنید… از امضا کنندگان این بخشنامه تاریخی(!) هستند!

دانشجوی دکترا
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۴:۴۹ ب٫ظ

با این بخشنامه جدید ، منظور از پیش دفاع باید از پایان نامه دفاع کنن یا فقط پروپوزال؟

دانشجو
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۶:۴۹ ب٫ظ

باید از پایان نامه پیش دفاع کنند و برای این جلسه پیش دفاع هم باید پذیرش مقاله را داشته باشید. و مربوط به سال های قبل هم بود و ربطی به بخشنامه جدید ندارد.
یعنی ابتدا دفاع از موضوع، بعد دفاع از پروپوزال، بعد پیش دفاع از پایان نامه و در نهایت دفاع از پایان نامه…
میتونید از واحد دانشگاهی محل تحصیلتون هم بپرسید.

دانشجو
دی ۲۷, ۱۳۹۹ ۷:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

پیش دفاع قبلا شرط مقاله isi نداشته است.

دانشجوی دکترا
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۳:۲۳ ب٫ظ

منظور از پیش دفاع که میگن چیه ؟ یادم بیاد تا قبل بهمن ۹۸ چنین عنوانی نبود دانشجو از پروپوزال دفاع میکرد بعد پذیرش مقاله دفاع میکرد و تموم . من هم بهمن ۹۸ از پروپوزال دفاع کردم منتظر پذیرش مقالات بودم . با این حساب مال من پیش دفاع بوده یا نه ؟ و اینکه از این به بعد دانشجویان هم باید از پروپوزال دفاع کنن بعد پیش دفاع بعد دفاع نهایی ؟

دانشجو
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۳:۵۷ ب٫ظ

عزیز جان …ما یکبار از موضوع دفاع کردیم ….یکبار از پروپوزال ….یکبار پیش دفاع یعنی قبل از دفاع آخر. …و یک بار هم‌باید دفاع آخر را انجام دهیم ..حالا نمیدونم این که شما انجام دادید چه مرحله ای بوده است …

دانشجوی دکترا
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

زمانی که شما پیش دفاع کردین مقاله در دست داشتین؟ چون تا پارسال پیش دفاع فقط به دفاع پروپوزال گفته میشد .

دانشجو
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۱۲ ب٫ظ

عطف به ماسبق در همه جای دنیا غیرقانونی است….

دانشجو
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۲ ق٫ظ

سلام به همگی ….من هم دانشجوی دکتری که پیش دفاع را انجام دادم و قربانی این بخشنامه هستم ….لطفا لطفا لطفا لغو پیش دفاع ها را برطرف کنید. …وقتی یادم میفته چقدر زحمت کشیدم و چقدر دویدم ….این ظلم را نمیتونم بپذیرم ….لطفاااااا رسیدگی کنید

سارا
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

منم همینطوررررر چیکارش میشه کردددد آخه کسی را نداریفم به دااادمون برسه واقعا ظلم کردند چطنوری اینقدر راحت این تصمیما رو میگیرن؟؟؟ کسی میدونه باید چیکار کرددد؟؟؟ :(((
لطفا همقکری بکنید یه کاری بکنیم…. دارن طولش میدن که دانشجوها کوتاه بیان

زهراخ
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۷:۲۰ ق٫ظ

لطفا پی اچ دی تست عزیز موضوع شهریه دانشجویان دکتری انصرافی امسال رو هم پیگیری کنید که دو ماه است هنوز عودت داده نشده و کسی پاسخگو نیست

محمد جواد
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۳:۴۳ ق٫ظ

این نامه میبایست برای تمامی دانشجویان باشد نه یک عده که به قول خودشان درس خوان بوده اند و قبل از ۱۵ آبان پیش دفاع کرده اند ..
عطف به ما سبق در کجای دنیا اتفاق می افتد دانشجویی آمده به مرحله نهایی دفاع بعد از ۴ یا ۵ سال با زحمت می خواهد دفاع کند به یکباره مرز ۱۵ آبان مشخص میشود یعنی کسانی که ۱۴ آبان دفاع کرده اند با کسی که میخواهد ۱۶ آبان دفاع کند دو قانون متفاوت واقعا تاسف انگیز است که دانشگاه آزاد چنین مسئولینی با چنین سطحی از دانش حقوق ….وزارت علوم چرا ساکت است و تذکر نمیدهد دانشجویان چه گناهی مرتکب شده اند

دری
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

دانشجوی ۹۵ از همون ورود زبان میخونه دنبال موضوعه
نکه بعد سه سال یاد همه چیز بیفته

آرمان
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۸:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  دری

دوست عزیز!
ظاهرا شما نه متن نامه را خوانده اید و نه اگر خوانده اید متوجه محتوای آن شده اید!
دانشجویانی که توانسته اند در سال ۹۸ و ۹۹ به مرحله ی پیش دفاع برسند یعنی همانطور که شما گفته اید از همان ابتدای ورودشان در سال ۹۵، زبان خوانده اند و موضوع رساله انتخاب کرده اند تا در سال ۹۸ و ۹۹ به مرحله ی پیش دفاع رسیده اند؛ ابتدا کمی دقت کنید بعد سخن بگویید؛ دانشجو برای این که بتواند در سال ۹۸ و ۹۹ پیش دفاع انجام دهد یعنی باید یک سال از تصویب و دفاع پروپوزالش گذشته باشد(یعنی سال ۹۶ و ۹۷ دفاع پروپوزال کرده باشد) و قبل از آن هم حداقل سه ترم نظری و یک ترم آزمون جامع و زبان گذرانده باشد(یعنی در سال ۹۵ و ۹۶)! چقدر ساده با مسائل برخورد می کنید… همین است که مملکت به این روز افتاده…. حتما دانشجو یا فارغ التحصیل دکتری هم هستید!!!
دانشجویانی که پیش دفاع آن ها لغو شده، کاملا مطابق نظم و روال تحصیلی شان و بدون هیچگونه وقفه ای به این مرحله رسیده اند؛ جالب است بدانید که “””این ها چون زودتر از بقیه ی هم ورودی هایشان پیشدفاع کرده اند به این روز افتاده اند و اگر مثل بقیه بی توجه بودند و کارهای تحصیلشان را عقب می انداختند، امروز زحماتشان به برکت بی تدبیری مسئولینی با سطح هوش و دقتی مثل شما، به باد نمی رفت!””””” باور کنید اندیشیدن هیچ ضرری برای سلول های خاکستری مغز ندارد! موفق باشید

دانشجوی دکترا
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

ممنون اقا ارمان از راهنمایی تون. لطفا منو هم راهنمایی کنین. من که بهمن ۹۸ از پرووزال دفاع کردم اون زمان بخشنامه و عنوانی به نام پیش دفاع نبود . حالا منم باید پیش دفاع کنم ؟

آرمان
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۸ ب٫ظ

سلام بر شما: این اطلاعات را عرض می کنم امیدوارم به دردتان بخورد… دانشجو در مقطع دکتری این الزامات را حتما باید به دست بیاورد: ۱- گذراندن کل دروس نظری(حداقل سه ترم) ۲- اخذ نمره ی زبان (انگلیسیept و یا عربی برای رشته های انسانی و معارف) ۳- قبولی در آزمون جامع بعد از موارد فوق، دانشجو در مقطع دکتری ۳ دفاع باید انجام بدهد: ۱- دفاع از پروپوزال ۲- پیش دفاع ۳- دفاع هر سه دفاع رسمی است و با حضور اساتید راهنما و مشاور، داوران داخلی و خارجی و ناظر دانشگاه برگزار می شود. اگر هر مرحله را نگذرانده اید حتما باید بگذرانید. همه ی رشته ها همین روال را دارند. به جز دکترای حرفه ای و دستیاری(که مربوط به رشته های پزشکی هستند). برای رسیدن به مرحله ی دفاع، حتما باید یک سال از دفاع از پروپوزالتان گذشته باشد و زودتر از یک سال نمی توانید دفاع کنید. اما برای پیش دفاع این شرط نیست. یعنی ممکن است یکی دو ماه قبل از اینکه به پایان آن یک سال برسید درخواست پیش دفاع و برگزاری آن را بدهید. با قوانین قانونی و رسمی و مستقر قبلی (قبل از ۱۵ آبان ۹۹) که دانشگاه آزاد آن ها را به طور غیرمنصفانه، غیرحقوقی و ناجوانمردانه با عطف بما سبق کردن بخشنامه ی جدیدش تحت الشعاع قرار داد، می توانستید صرفا با ارائه ی سابمیت(گواهی ارسال مقاله نه پذیرش یا چاپ مقاله) پیش دفاع خود را انجام داده و به محض دریافت گواهی پذیرش مقاله با شرط گذشت یکسال از… ادامه نظر»

دری
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۶ ب٫ظ

سلام
منم دانشجو دکتری بودم
انقد هم دنبال بهانه برای ندادن امتحان زیان و چاپ مقاله نداشتم
خیلی بهم سخت گذشت اما تلاش کردم
الان از بس همه با پول دارن وارد دانشگاه میشن دکتری شده عین لیسانس

محمد جواد
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۳:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  دری

آفرین به شما
ولی قدری هم به مر قانون توجه نمایید بد نیست عطف به ما سبق غیر قانونیست
با این تحلیل شما واقعا دکتری مثه لیسانسه

آرمان
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۸:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  دری

دوست عزیز! دانشجویانی که امروز پیش دفاع آن ها (به ناحق) لغو شده، یعنی قبل از آن هم امتحان زبان داده اند و هم امتحان جامع و “””””هم اینکه مطابق با قانون رسمی دانشگاه آزاد اسلامی(که شاید شما هم بر اساس همان قانون مراحل تحصیلی تان را گذرانده اید!) اقدام به برگزاری پیش دفاع کرده اند”””””. نمیدانم شما دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بوده اید یا نه و حتی نمیدانم کدام واحد درس خوانده اید؛ چون سطح سخت گیری و بروکراسی اداری واحدهای جامع از واحدهای کوچک تر بیشتر و پیچیده تر است، اما هرجا که درس خوانده اید بروید بپرسید برای گرفتن مجوز پیش دفاع چند نفر در پایین مجوز را باید امضا کنند؟ استاد راهنمای اول و دوم/استاد مشاور اول و دوم/ مدیرگروه/ کارشناس پژوهشی دانشکده/ معاون پژوهشی دانشکده/ کارشناس آموزش دانشکده/ کارشناس بررسی مقالات دانشگاه/ مدیرکل پژوهشی دانشگاه/ مجددا مدیرگروه/ و مجددا کارشناس پژوهشی دانشکده…. ۱۲ نفر پایین فرم مجوز شما را داخل اتوماسیون داخلی دانشگاه امضا می کنند تا شما تازه بتوانید مجوز پیش دفاع را بگیرید! پس مطمئن باشید برای ما که کسی را در بالا نداریم، کلیه ی صلاحیت های لازممان توسط ۱۲ نفر چک می شود تا بتوانیم پیش دفاع برگزار کنیم! آن وقت بزرگواری مثل جنابعالی همه چیز را زیر سئوال برده؛ زحمات را نادیده می گیرید؛ و همه را به یک چوب می زنید… چرا؟؟ ما بیشتر از حقمان نمی خواهیم… ما اصلا نمی گوییم بخشنامه عوض شود… یا آزمون زبان نگیرند… یا حدنصاب قبولی آزمون زبان را پایین بیاورند… نه… ما… ادامه نظر»

علی م
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۵:۱۹ ب٫ظ

یک مشکل بزرگ دانشگاه آزاد داره اینکه دانشجو تا بیاد فارغ تحصیل بشود هزار بار قانون تغییر می کند چرا دانشجویی که با شرایط و قوانین سال ۹۵پذیرش شده باید با قوانین ۹۸فارغ تحصیل بشود شاید اگر قوانین ۹۸را می دانست وارد دوره دکتری آزاد نمی شد

ساکت
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی م

احسنت، همینو بگو، خود همین قابل شکایته، دانشجوها که مسخره مسئولین ابله و بی کفایت دانشگاه آزاد نیستند، شب بخوابند صبح به دانشجوی در شرف فارغ التحصیلی بگویند باید ۴ سال دیگه وایسی

سمانه
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۳:۳۰ ب٫ظ

دوستان آیا کسی از شما دانشگاه آزاد تهران شمال پیشدفاع جدید انجام داده؟؟؟ معیار انتخاب داوران متمرکز چی بوده]]؟؟ کی انتخابشون کرد؟؟؟ این کار یعنی اینکه دانشگاه آزاد به واحدهاش اطمینان نداره؟؟؟؟

بهنام
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  سمانه

دقیقا میخواستن از دست واحد دربیارن!

هادی
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۳:۲۷ ب٫ظ

رفقای عزیز و گرام!
من فقط اینو بگکم که ما خدا را داریم. دللخوش به هیچکس نباشید. من به پیشدفاع دیماه نرسیدم و رفت برای اردیبهشت۱۴۰۰. زوره آره ولی چه میشه کرد. همینه. التماس دعا.

بهنام
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  هادی

با اینکه همه مدارکمون اماده است، میگن برید اردیبهشت ۱۴۰۰ بیاید برای پیش دفاع! چرا؟ چون میگن پیش دفاع متمرکز شده!!!

بهنام
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  هادی

امور پژوهشی سازمان مرکزی درخواست بزنید که ترتیب اثر بدن!
چرا وقتی همه مدارک ما اماده پیش دفاع هست، باید تا اردیبهشت ۱۴۰۰ صبر کنیم؟

محمد جواد
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۳:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  هادی

شاید اردیبهشت یه قانون دیگه بسازن دانشگاه آزاد است دیگر ..

امین
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۳:۲۴ ب٫ظ

انتظار می رفت لااقل یکی جواب ما را بده… نه تلفن ها را جواب می دهند نه پژوهشیار کار می کنه…. نه وادافا کار می کنه….. نه داخل واحد جواب تلفنو میدن….. چرااااا؟؟؟ واقعا چرااااا به ما که رسید اینطور شد؟؟؟ :((((

محمد جواد
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۳:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  امین

همیشه همین بوده دانشجو مساوی است با پول و هر تصمیمی هم بر این مبناست

شیما
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۳:۲۲ ب٫ظ

من شخصا نمیگم کل بخشنامه را بذارن کنار. فقط مایی که زودتر پیش دفاع انجام دادیم را لغو نکنند. ما بیشتر زحمت کشیدیم زودتر پیش دفاع برگزار کردیم حقمون نیست که با بقیه یکسان دیده بشیم. به کی بگیم؟؟؟

بهنام
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  شیما

ببخشید ولی شاید شما بیشتر زحمت نکشیدید! و صرفا با اطلاع قبلی از اینکه چنین بخشنامه سخت گیرانه ای میاد، اساتید رو مجاب به پیش دفاع کردید، حتی فقط با سابمیت مقاله!!!
در صورتیکه من دو مقاله Q1 چاپ شده دارم ولی هنوز پیش دفاع نکردم!!! فقط به جهت اینکه استاد میگه باید سه تا مقاله بدی، بعد پیش دفاع کنی!!!

شیما
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۹:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  بهنام

آقای بهنام عزیز: من و شما در اعتراض به این بی عدالتی صورت گرفته، در یک سو هستیم و من از مشکل شما هم به همان اندازه ی مشکل خودم ناراحتم…! بنابراین ما در یک طرف هستیم؛ نباید مقصد مطالبه مان را اشتباه بگیریم و خدایی نکرده به جای حل مشکل بخشنامه، به پاسخگویی علیه هم مشغول شویم…! مشکل جای دیگر است که باید حل شود… بعید نیست افرادی از طرف خود صادرکنندگان بخشنامه، بین کامنت گذاران مشغول ایجاد تفرقه شوند…

شیما
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۹:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  بهنام

یک مسئله دیگه هم که هست ما بنده ی منطقیم… بنده ی قانون و حقوق! نه سلیقه ی افراد(چه سلیقه ی صادرکنندگان بخشنامه و چه سلیقه ی خود ما دانشجویان)… هر چه قانونی بوده باید انجام می شده… اگر شما دارای سه مقاله یا ده مقاله یا کمتر و بیشتر بوده اید و صرفا یک فرد(استاد محترم) علی رغم قانون به شما اجازه نداده است که دفاع کنید، استاد محترمتان خلاف قانون انجام داده و نباید ما را به زحمت نکشیدن متهم کنید. هم ما زحمت کشیده ایم، هم شما…. هم ما در حقمان جفا شده است، هم شما… که با توجه به گفتار خودتان، در حق شما بیشتر جفا شده است ولی هر دوی ما زحمت کشیده ایم….
من واقعا با شما همدردی می کنم… امیدوارم صدای ما به گوش یک فرد دلسوز و دارای برش در تصمیم گیری برسد… ما می خواهیم قانون حاکم شود بر تصمیمات افراد نه سلیقه ی مدیران. موفق باشید

سارا
بهمن ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  شیما

بیایید همه با هم اعتراض کنیم

سید رضا موسوی اصل
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۳:۲۰ ب٫ظ

لطفا رسیدگی کنید به خدا این درست نیست که ما دانشگاه آزادی ها ررا به حال خودمان رها کرده اند

سعادت
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۳:۱۸ ب٫ظ

خب بهتر است از این دوستان بپرسید که نوشتن نامه چه فایده ای داشت؟ آیا کسی به داد ما رسید؟؟؟!!

امیر حسینی
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سعادت

جواب میده کم کم
این بخشنامه باید لغو شود یک کلام
بچه ها از بالا پیگیر برخورد قانونی با مسولین صادر کننده بخشنامه هستند مثل دکتر ع…

سارا
بهمن ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیر حسینی

ما هم اگر بخواهم در این اعتراض هماهنگ باشیم باید چکار کنیم؟

بهنام
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  سعادت

سازمان مرکزی امور پژوهشی همه دوستان دارن نامه درخواست میدن! حتما اقدام کنید!

بهنام
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  سعادت

نامه درخواست بدین برای لغو بخشنامه

مسعو
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۱:۵۴ ب٫ظ

حیف وقتمان که گذاشتیم برای دانشگاه آزاد‌ هر روز یه قانون جدید!!!

رامتین
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

متاسفانه دانشگاه آزاد هیچ حمایتی از دانشجوها نداره و فقط جذب میکنه .. همینکه هنوز شرط چاپ مقاله را برای دفاع برنداشتند و دانشجو باید بشینه و همش پول هنگفت ترم هارو بده .. نمیخوایم مقاله خارجی حذف بشه اما حداقل که میشه شرط چاپش برداشته شه!

زهرا نورایی
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۶:۰۲ ب٫ظ

علوم تحقیقات بی اعتبار ترین مرکز اموزش عالی ایران هست حتی مدرکش از تمام مراکز پیام نور ها و غیر انتفاعی ها و علمی کاربردی ها پایین تر است و دانشجویان علوم تحقیقات در تمام رشته هایش بهره هوشی بسیار کمی دارند

منصور
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۷:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا نورایی

راستش نمیخوام دانشگاه آزاد رو زیر سوال ببرم و خودم هم دانشجوی سراسری هستم اما دو سال پیش با رتبه ۶۲۰ دکترا تهران قبول شدم که واقعا مایه تعجبم شد و حتی خودم خودم رو قبول نداشتم و مونده بودم که چطور دانشگاه آزاد منو پذیرش کرد و بخاطر همین هم بعد از ثبت نام انصراف دادم.
خدایی باید شرایط پذیرش دکترا قویتر و سخت تر از این حرفها باشه

نسیم
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  منصور

وقتی دانشجوی دانشگاه ازاد نیستی برای چی میایی کامنت میذاری اگر امکانات و شرایط سهل و اسانی که دانشگاه سراسری برای شما قرار میده برای دانشجوهای دکتری دانشگاه ازاد میداشتن مطمئن باشین براحای دفاع میکردن مقاله چاپ میکردن و براحتی هم در دانشگاه تدریس میکردن و احتیاجی به نظر شماها نیست

الهام
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۹:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  منصور

یعنی رتبه تو دیدی شک نکردی؟ مصاحبه رفتی شک نکردی ؟ ثبت نام رفتی پولم ریختی بعد فهمیدی بدرد مقطع دکتری نمی خوری و انصراف دادی؟ دانشگاه آزادو ولش کن فقط بگو کدوم دانشگاه دولتی الان توی این مرحله از ذکاوت شما رو پذیرفته که انقد داغونه؟

صدرا
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  منصور

انشالا که گوش شنوایی باشه اگر ملاک پیشرفت جامعه هست .

سینا
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا نورایی

معلومه خیلی دوست داشتی علوم تحقیقات درس بخونی

زهرا نورایی
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  سینا

چرا معلومه دوست داشتم . علوم تحقیقات بی اعتبارترین مدرک را می ده

شایان
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا نورایی

اتفاقا دانشگاه علوم تحقیقات معتبر ترین دانشگاه آزاد لطفا بر اساس نادانی حرف نزنید

زهرا نورایی
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  شایان

خوب منم گفتم نسبت به سایر دانشگاه ها مدرکش بی اعتبار هست نه به بقیه ازاد ها دیدید سطح هوشی تان بسیار کم هست

الهام
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا نورایی

دانشگاه علوم و تحقیقات برنده و شما وقتی اطلاع نداری از روی ناکامی سخن نران تا متهم نشی بچه جان.
سطح علمی دانشجوهاشم بالاست چون اساتیدش بهترینای دانشگاههای دولتی هستن.
من خودم علوم تحقیقات نیستم الان ولی مقطع قبلی بودم و فضای علمی شو میشناسم. واقعیتو نمیشه انکار کرد.

صدرا
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا نورایی

درسته

میثم
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۵:۴۶ ب٫ظ

این چه کاریه که صدای اعتراض همه رو درآورده؟؟؟ یعنی یکی نیست رسیدگی ماجرا جمع شه؟؟

بابک
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۵:۳۰ ب٫ظ

اصل بخشنامه جدیر دفاع از رساله مشکل داره، مشکل فقط پیش دفاع این افراد نیست

بهنام
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  بابک

اصل بخشنامه باید لغو بشه! نامه درخواست بدین به سازمان مرکزی

شکوفه رسولی زاده
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۴:۵۹ ب٫ظ

این نویسندگان عزیزی که این نامه را به رشته ی تحریر درآورده اند واقعا جای بسی تشکر و قدردانی دارد،،، حرف دل ما را زدید،،، خدا برایتان خوش بخواهد

ایمان محبی
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۵:۱۹ ب٫ظ

باید بخوان از مسولان؛ هر کسی که مسبب به زحمت افتادن دانشجویان بوده را باید از کار برکنار کنند

سید علی
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۴:۵۳ ب٫ظ

مسولان امر لطفا توضیح دهید چگونه به این نتیجه رسیدید که بخشنامه ی جدید را عطف به ما سبق کنید؟؟؟؟ باتشکر:)

دکتر صادق
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سید علی

متاسفم که این را میگم ولی هر مدیری میاد میخواد خودی نشون بده… ستمش برای من و شماست

محمد جواد
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۳:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر صادق

بله درسته و این ناشی از بی برنامه بودن این دانشگاه است که قایم به فرد و تصمیمات آنی و گذراست

شیما
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۴:۴۶ ب٫ظ

عجیبه که فکر می کنند پیش دفاع برگزار کردن دکمه داره!! بزنی، خودش برگزار بشه! چون آسون به نظرشون رسیده فکر می کنند میتونند به همین راحتی دستور به لغو پیش دفاع بدن!
دست بردارید تو این شرایط… خوبه کرونا زده شدیم وگرنه چه بلایی می خواستید سرمون در بیارید….

سجاد
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۴:۴۲ ب٫ظ

خیلی نامردیه که بعد از گرفتن ۲۰ تا امضا(دقیقا ۲۰ نفر امضا کردن) بتونی مجوز پیش دفاع بگیری، اساتید راهنما و داور را بعد از کلی هماهنگی با هزار ضرب و زور دعوت کنی بیان جلسه ی پیش دفاع را با ناظر رسمی دانشگاه برگزار کنی، صورتجلسه بشه، قبولی پیش دفاع بره در پرونده و سامانه ی پژوهشی داخلی و پژوهشیار سراسری ثبت بشه و توی پژوهشیار بری مرحله ۱۵ (منتظر نمره دفاع) بعد یه دفعه بگن: “””پیش دفاعت کان لم یکن!!!!!!””””

محمد جواد
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۳:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  سجاد

نامردی نیست …بی نظمی و هرج و مرج است

پیمان
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۳:۱۱ ب٫ظ

امتحان غیراستاندارد!! زبان ای پی تی رو هم چندین ماه هست که به دلیل کرونا برگذار نکردند و به تعویق انداختند و کلی دانشجو عقب افتادند! چندین بار هم به دروغ گفتند که قرار هست که مجازی برگذار کنند ! که البته معلوم بود دروغ میگند و این کار رو نمیکنند!! الان هم خیلی راحت و طلبکارانه باز هم چند وقت دیگه! صبر میکنند و بعدش هم دوباره آزمون زبان حضوری رو شروع میکنند!!! انگار نه انگار که دانشجو هم حقی داره! عقب افتاده خیلی! مشکل داره! و خیلی چیزهای دیگه…!!!

ابوالفضل
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  پیمان

ازمون ept رو دوباره حضوری کردن ۳ بهمن البته فقط برای کسانی که مهر ماه ثبت نام کردن خداوکیلی دیگه کلا دانشجو رو بیخیال شدن دوره هم موز میخورن تصمیم میگیرن

ایرج بهزادی
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

من دانشجوی دکتری تاریخ ورودی ۹۵، هستم.در تاریخ ۱۴ ابان پیش دفاع کرده ام.مقاله من کیو ۳ جی اس ار بود.پیش دفاع ما به شکل ناجوانمردانه لغو شد و شرایط مقالات تغییر کرد و حتی من فرصت مجدد در پیش دفاع پانزده دی تا سی دی پیدا نکردم…در کجای دنیا چنین بی عدالتی و بی رحمی و تیر خلاص وجود دارد آقای طهرانچی؟

بهنام
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  ایرج بهزادی

میگن باید اردیبهشت ۱۴۰۰ بیاید پیش دفاع!!!!
چرا وقتی همه مدارک ما کامله باید چهارماه صبر کنیم برای یک جلسه پیش دفاع!؟؟؟؟

مینا
دی ۲۹, ۱۳۹۹ ۴:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

من هم همین مشکل رو دارم. خواهشا بیایید نامه اعتراضی امضا کنیم به سازمان بدیم بلکه یه تغییری بدن. این قوانین رو کی نوشته.کسی که به مدرک دکتراش احتیاج داره و کل مدارک دفاع و پیش دفاعش آمادس چرا باید ۴ ماه منتظر بشینه؟؟؟؟؟؟

محمد جواد
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۴:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  ایرج بهزادی

دانشگاه آزاد قدری پولسازی را دوست دارد و هر تصمیمی که پول درست کند آن خوب است دانشجوی دکتری باید حداکثر پول را بپردازد

محمد جواد
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۴:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  پیمان

آزمون eptفقط و فقط دکانی برای دانشگاه و موسسات تجاری زبان است و لزوما سطح دانش زبان انگلیسی فرد را مشخص نمیکند