موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

حذف شرط چاپ مقاله در نشریات علمی – پژوهشی برای دفاع از رساله دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

هیات عمومی دیوان عدالت اداری شرط چاپ مقاله علمی – پژوهشی مستخرج از رساله دکتری برای دفاع را خلاف قانون دانست و آن را ابطال کرد.

به گزارش ایسنا، دیوان عدالت اداری اعلام کرد: به دنبال شکایت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ودرخواست تقاضای ابطال ماده ۱۹ آیین نامه آموزشی دوره دکتری تخصصی دانشجویان مصوب ۱۳۹۴ ، در خصوص اینکه “دانشجو پس از تدوین رساله به شرط کفایت دستاوردهای علمی و چاپ یک مقاله علمی – پژوهشی مستخرج از رساله با تایید استاد راهنما مجاز است در حضور داوران از رساله خود دفاع کند”

هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی و با این استدلال که بند ۴ قسمت (ب) ماده ۲ قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب سال ۱۳۸۳یکی از وظایف و اختیارات وزارت علوم را  تعیین ضوابط، معیارها و استانداردهای علمی موسسات آموزش عالی و رعایت اصول انعطاف، پویایی رقابت و نوآوری علمی قرار داده، و ماده ۱۹ آیین نامه آموزشی دوره دکتری تخصصی دانشجویان مصوب ۱۳۹۴ مغایر با اصول انعطاف، پویایی رقابت و نوآوری علمی می باشد، چرا که از یک سو صرف پذیرش مقاله و صدور گواهی پذیرش مقاله به امضای سردبیر مجله علمی – پژوهشی مبین احراز اوصاف علمی بودن مقاله نگارش شده می باشد و از سوی دیگر چاپ مقاله جزء مصادیق معیارها و استانداردهای علمی نیز نمی باشد و همین طور طولانی بودن فرآیند چاپ مقالات و الزام آنها به چاپ مقاله به صورت مطلق و بدون وجه به شیوه مدیریت حاکم بر مجلات علمی – پژوهشی موجب اضرار به منافع عموم دانشجویان می باشد، با اکثریت  آراء ماده ۱۹ آیین نامه آموزشی دوره دکتری تخصصی دانشجویان مصوب ۱۳۹۴ را قابل ابطال دانست و مقرر نمود صرف ارائه گواهی پذیرش مقاله در نشریات علمی – پژوهشی برای مجاز شدن دانشجوی دوره دکتری برای دفاع از پایان نامه خود کفایت می‌کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

78 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
طیبه
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۷:۱۸ ق٫ظ

این بخشنامه های جدیدباید برای ورودی های همان سال تصویب و بعد از ان اجرا بشه نه برای دانشجویی که ترم ۱۱ هست و با هزار سختی تونسته ی مقاله چاپ کنه وتازه حالا باید بره دنبال ی مقاله دیگه. باید دانشجو از زمانی که میخاد پروژه رو شروع کنه تکلیفش روشن باشه که از کارش چندتا مقاله باید چاپ کنه.

امید
دی ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

لطفا دوستان دانشجو تا زمان لغو بخشنامه های جدید دفاع و پیش دفاع پیگیری خودمون رو از طرق مختلف باید انجام بدیم.دانشگاه آزاد فقط به فکر دو چیز است:اول، دریافت شهریه بیشتر از دانشجویان دکتری با افزایش مدت زمان دفاع و دوم چاپ مقاله برای اساتید جهت ارتقائ مرتبه هیات علمی….با توجه به اینکه صادرکنندگان بخشنامه های جدید دانشگاه آزاد هیات علمی و ذینفع هستند بنابراین طبیعی است که چنین بخشنامه های من دراودی صادرکنند.همه با هم تا لغو بخشنامه های جدید دانشگاه آزاد در خصوص پیش دفاع و دفاع پیگیری خواهیم کرد.

بهنام
دی ۱۸, ۱۳۹۹ ۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  امید

موافقم

بهنام
دی ۱۸, ۱۳۹۹ ۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  امید

دقیقا همینطوره که شما میگید

طیبه
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۶:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  امید

موافقم

طیبه
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۶:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  امید

دوستان هنوز خیلی از دانشجویان دکتری که خارج از دانشگاه پروژه خود رو تکمیل میکنند و درگیر رفع ایراد از مقاله و کارهای جانبی آن هستند از بخشنامه جدید خبر ندارند وفکر میکنند که با یک مقاله میتونن دفاع کنن. باید ی جا که همه باخبر شوند اطلاع رسانی بشه و بعد همه ماهم به دیوان عدالت شکایت کنیم.خیلی از بچها چون هنوز مقالشون اکسپت نشده و کار هم میکنند از همه جا بی خبر هستن وقتی بیفتن دنبال کارهای امور پژوهشی تازه متوجه میشن مقاله کم دارن یا نمیتونن دفاع کنن

منصف
دی ۱۶, ۱۳۹۹ ۱:۰۷ ب٫ظ

سلام اگر موافق هستین برای ازمون eptهم معترض بشیم.این انصاف نیست که بخاطر پول سنوات ما افزایش پیدا کنه و شهریه بیشتری بدیم.

r
دی ۱۵, ۱۳۹۹ ۹:۲۱ ب٫ظ

مقاله دوم رو برا فارغ التحصیلی حذف کنه دانشگاه ازاد
کاش اجازه تسویه بدن با مقاله دفاع

رفیعی
دی ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۲۸ ب٫ظ

دوستان دنشجوی دوره دکتری بیایید همه با هم نسبت ارائه شکوائیه به دیوان عدالت جهت حذف بخشنامه جدید پیش دفاع و دفاع دانشگاه آزاد که بسیار سختگیرانه است اقدام نماییم.زیرا این بخشنامه ها عملا کار دفاع را برای ما بسیار دشوار می کند و فقط به نفع دانشگاه آزاد است تا بیشتر زمان بگذرد و بیشتر شهریه بپردازیم.لطفا تک تک دوستان که توانایی ارائه شکوائیه به دیوان دارند،موضوع را پیگیری نمایند.

مینا
دی ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  رفیعی

باسلام. بله با شما مدافقم

ارش
دی ۱۵, ۱۳۹۹ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  رفیعی

سلام منم موافق هستم

امید
دی ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  رفیعی

دوست عزیز – این کار قبلا اتفاق افتاده است- دیوان عدالت اداری از نظر قانونی اجازه ورود به دانشگاه آزاد را ندارد.

مری
دی ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  امید

من واسه مقاله دوم زنگ زدم گفتن بخشنامه وزارت علوم هست. اینقدر دانشگاه آزاد بی در و پیکر نیست هر چی دلش خواست انجام بده

طیبه
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۶:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  رفیعی

موافقم

م
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۴۶ ب٫ظ

دوستان موافق تعویق کنکور دکتری از لینک فارس من با عنوان
《درخواست آزمون دکترا به اردیبهشت ۱۴۰۰》 حمایت کنید

بهنام
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۳۵ ب٫ظ

در هر صورت تا استاد اجازه دفاع به دانشجو ندهد، حتی با ده تا مقاله چاپ شده ISI با ایمپکت بالا و کیفیت Q1 دانشجو نمیتونه دفاع کنه!
بنابراین چیزی تغییر نمیکنه!
تا زمانی که ارتقا اساتید وابسته به مقالات دانشجویان است، این مشکل حل نخواهد شد!!!!

بهزاد
دی ۱۵, ۱۳۹۹ ۸:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  بهنام

چه جالب!
از یک طرف می گویند کسانی که با این روش مصاحبه های عجیب و غریب وارد مقطع دکتری می شوند نشاندهنده توانایی علمی آنهاست
از آن طرف این دانشجوی مستعد توانایی چاپ یک مقاله در طول چند سال را هم ندارد..

مری
دی ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهزاد

ببین دانشگاه آزاد تهران رفتیم میدونی یعنی چه ؟؟؟ یعنی خوابگاه نداشتیم. کدوم امکانات درسی را داشتیم ؟؟ در روز من ده ساعت سر کار میرفتم جوانی و عمرم را گذاشتم و شهریه دادم. دو تا مقاله q2 بدون پول که یکیش ریجکت شد و قبل ۱۵ آبان دفاع کردم. خب دانشگاهی که پول میگیره و هیچ امکاناتی به دانشجو نمیده بایست کوتاه بیاد با یک مقاله دفاع و فارغ التحصیل. من که قرار نیست هیات علمی جایی بشم چون هر کی میخواد رزومه اش خیلی بالا میبره و بعدش میره شریف درس میخونه نه آزاد تهران و یا دانشگاه سراسری شهرستان چون محاله شهرستان ملی هم باشی استخدام هیات علمی شی. الان بچه های شریف با مقاله های q1 عالی موندن یعنی وزارت علوم به سواد هم بها نمیده وگرنه اونا که من میشناسم بایست کم کم هیات علمی شهرها خودشون میشدن نه همش ثبت نام در سامانه هیات علمی کنن !!! در کل من حوصله کنکور نداشتم ولی یه جوری دکتری را دوس داشتم نمیدونستم اینقدر قرار سختی بکشم. از شهرستان که میومدم تهران از ساعت ۴ تا هفت صبح داخل ترمینال آزادی از سرما یخ میکردیم شب هم بلیط برگشت. در صورتی که دانشگاه حتی یک روز به دانشجوی دکتراش خوابگاه نمیداد. فقط خدا از مسولاش نگذره. کسیکه در روز ده ساعت کار میکنه چطور برسه درس بخونه. الان هم بعد از هفت سال مدرک را میخواد بکشه بالا خیر سرش. آخه مدرک ما به چه درد شما مسولای آزاد میخوره. الان مقاله دومم را بفرستم سه… ادامه نظر»

بهنام
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۴:۵۹ ب٫ظ

دانشجویان دانشگاه آزاد هم باید به دادگستری شکایت کنن، مخصوصا دانشجوهای قدیمی که در زمان پذیرش بخشنامه جدید صادر نشده بود.
دانشگاه آزاد حق نداره به صورت یک طرفه مقررات رو برای دانشجوهای قدیمی به کلی تغییر بده، باید از اول می گفتن ۳ مقاله، نه اینکه بعد از ۶ سال در آستانه فارغ التحصیل شدن این بخشنامه رو شامل همه کنن

محمد
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

چه فرقی بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم هست ؟ دانشگاه آزاد هم باید از این حکم دیوان تبعیت کنه

به دنبال چاپ ۳ مقاله
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۳۱ ب٫ظ

دانشگاه آزاد هرچی دلش خواست گند زد به دوره دکترا به کلی دفاع از رساله را تغییر داد البته به نام اینکه به نفع دانشجو است….. که از قیاسش خنده آید خلق را……و همه هم میدانیم وزارت علوم هم الان زورش به دانشگاه آزاد نمیرسه گرچه میدانیم که این کامنت ها هم تاثیری بر وجدان خفته مسولان دلسوز و همیشه در صحنه ندارد ولی حداقل قدری تخلیه میشویم . و درخواشت ۱۰۰ درصد دانشجویان رشته دکتری این است که ما نمیخواهیم به نفع ما شما زحمت بکشید بخاطر خدا دفاع از رساله را به روال سابق برگردانید.

پشیمان از دکتری
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

تصمیم گیرندگان محترم دانشگاه آزاد اسلامی: این ۵ امتیاز پژوهشی که شامل سه مقاله علمی پژوهشی می شود در بازار مکاره چاپ مقالات امروز که از میدان انقلاب شروع میشود و تا سراسر کشور گسترش پیدا کرده امکان پذیر هست ؟؟ هر نشریه ای هم چندتا دلال دارند که فقط میخواهند خون دانشجو را بمکند. لطفا لطفا تجدید نظر کنید چون جز نابود کردن روح و روان دانشجویان، هیچ توسعه علمی را به دنبال ندارد. شما که دنبال پول هستید خودتان پول را بگیرید و ما را سرگردان نکنید.

دانشجوی دکتری
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

دانشگاه آزاد و سراسری نداره ، اگر دانشگاه ازاد هم تخلف کرد بجای پیام زدن و اعتراض های این شکلی که هیچ اثری نداره از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری کنید ..دانشگاه ازاد هم زیر نظر وزارت علوم و مجوزش این وزارتخانه میده فرقی نداره

بهنام
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۵:۰۱ ب٫ظ

نه متاسفانه دانشگاه آزاد، یک نهاد دولتی نیست و قوانین خودشو داره، باید از طریق مراجع قضایی و دادگستری ازش شکایت کرد

بهنام
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۲۳ ب٫ظ

دقیقا با بخشنامه جدید باید سه تا مقاله بدیم! چون حتی مقالات با کیفیت Q2 هم فقط ۵ امتیاز میگیره و نمره در نهایت فقط میشه با درجه “خوب”!
برای نمره بسیار خوب و عالی باید سه تا مقاله داد!!!

نسیم
دی ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  بهنام

دانشجوهای دکتری ازاد باید یه کاری کنن
ما الان سال ۶ دکتری هستیم با این بخشنامه به راحتی نمیشه دفاع کرد

پشیمان از دکتری
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

قانون برای همه است و شامل تمام دانشگاه های کشور میشود از این به بعد ۵ امتیاز پژوهشی( سه مقاله) که واقعا غیر ممکن بود و هدف دانشگاه آزاد این بود دیگر کسی در دوره دکتری شرکت نکند، حذف میشود و با پذیررش یک مقاله میشود دفاع کرد . تصمیم گیرندگان دانشگاه آزاد یک لحظه خودتان را جای ما بگذارید چگونه میشود با این بازار دلالی پول سه مقاله را جور کرد؟؟؟

روانشناسی سلامت
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۵۲ ب٫ظ

کارتون و به مجله پولی ندین که دردسر میشه بعدا

رضا
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۶:۳۶ ب٫ظ

مجله بدون پول کجا گیر میاد شما یکی را معرفی کنید اکثر نشریات دلال دارند و تا پول قلمبه نگیرند از پذیرش خبری نیست

الیسا
دی ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام رشته تون چیه؟ من توی رشته خودم تا حالا سه تا پژوهشی بدون دلال و باز زحمت خودم و هزینه کم چاپ کردم

بهرام
دی ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  الیسا

سلام رشته مدیریت بازرگانی چه نشریه ای هست؟

محسن علوی
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

سلام
من برداشتم از این خبر این هست که دیگه الزامی به ارائه مقاله ISI نیست و صرفا یک مقاله در مجله علمی – پژوهشی کفایت میکنه.؟؟؟؟؟

کمپین اعتراض به بخشنامه جدید
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  محسن علوی

خیر،‌صرفا نیازی به منتظر چاپ بودن نیست (شرطی که برخی دانشگاه ها گذاشته بودن تا چاپ نشه نمیشه) الان پذیرش و اکسپت‌کافیه.

دانشجوی دکتری
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

چرا میفرمایید خیر …ایشان کاملا درست میگن ..تنها چاپ یک مقاله علمی و پژوهشی کفایت میکنه …حال این مفاله علمی و پژوهشی میتواند داخلی ، خارجی ، Isc و یا isi باشد ….پس کاملا درست هیت و نیازی به isi نیست و یک نشریه معتبر هم میتواند مجوز بگیرد

بهنام
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۲۱ ب٫ظ

اول و آخر حرف آخر رو استاد میزنه و تا استاد قبول نکنه برای دفاع، حتی با ده تا مقاله چاپ شده هم نمیذاره دفاع کنه!

ویکتاریون
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  محسن علوی

از پاراگراف اول نباید چیزی برداشت بکنی. اون آیین نامه که استخراج یه مقاله الزامیه قبلا هم وجود داشت. خودش هم نوشته مصوب ۹۴، منتها دانشگاه ها و دانشکده ها هر کدوم خودشون دستورالعمل می دادن و تعداد رو زیاد می کردن یا شرط کیفیت رو بر اساس نوع نشریات می ذاشتن. این مسئله سر جاشه و تغییر نکرده.
خبر درباره ی ابطال شرط چاپ هست. یعنی ابطال ماده ی ۱۹ آیین نامه. و به ما میگه که اکسپت کافیه.
برای اینکه بدونین چنتا مقاله باید بدین به شیوه نامه ی دانشکده تون مراجعه کنین. یه دونه مقاله حداقل هست و اون کلمه ی علمی پژوهشی هم نباید به نشریات داخلی تعبیر بشه.

مطمئن
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

بله همین طوره. فقط شرط چاپ حذف شده و مقالات عین قبل اند.
ضمنا عنوان علمی پژوهشی و ترویجی حذف شده و داخلی ها همه شدن علمی. سری به سایت وزارت علوم بزنید.

دانشجو
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

سلام، آیا برای پیش دفاع هم باید مقاله داد؟
مقاله isi باید فرستاد یا علمی پژوهشی کافی است؟

بهنام
دی ۱۸, ۱۳۹۹ ۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

برای پیس دفاع حداقل باید پنج امتیاز پژوهشی بگیرید
برای پنج امتیاز باید یا یه مقاله Q2 در JCR داشته باشید. یا دو مقاله علمی پژوهشی داخلی.

با این پنج امتیاز تازه نمره تون میشه “خوب”!

فاطمه فردوسی
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۱۶ ق٫ظ

با عرض سلام وادب .بلاخره باورمون شد هنوز کسانی هستند که خواهان عدالت واهل انصاف پیدا میشوند تا سیستم های اشتباه را تصحیح نمایند چون از کودکی تاکنون که امثال من کم نیستند درحال کنکور دادن وامتحان پس دادن هستیم حالا عادلانه وچه غیر عادلانه که دومی مانند سرطان پیشرفت قابل توجهی با تزریق پارتی ویا سلیقه ای بدون درنظر گرفتن شرایط دانشجویان داشته است .باتشکر فراوان از این عملکرد بهینه ی شما خواستار تصویب این قانون دردانشگاه آزاد درمقطع دکترا نیز لطفا مورد مرحمت خویش قرار دهید ولله قسم اسمش دانشگاه آزاد است قصد توهین به دانشگاه های دولتی ندارم ولی اگر روند تحصیلی وامتحانات سختر نباشد به هیچ وجه به هیچ وجه آسانتر نیست چون حتی دانشجویان دانشگاه سراسری هم شاهد وناظر این وضعیت بوده وهستند باز استدعا میکنم لطف خویش را شامل حال دانشگاه آزادنیز بفرمایید من نمیتوانم ناحق بگویم ولی در رشته های دیگر باور بفرمایید شاهد کارکرد دانشجو واستفاده کردن استاد از مقالات وترجمه های دانشجویان به نام خودش استفاده کرده اند یدک گشیدن نام دکتر به چه قیمتی وقتی باید تقاص پس بدهیم.باتشکر

زا
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۷:۵۴ ق٫ظ

سلام
این مصوبه هم مثل سایر مصوبات فقط ماسمالی هست. ما برای پذیرش همون مدت علاف هستیم و خیلی از دانشگاه‌ها از قبل این شرط را برداشته بودن.
مساله اصلی این است که اساتید از دانشجو کار اضافی می‌خواهند، الکی گیر میدن از استاد رد میشی میرسه به نظر نشریه، اون هم تا سه-چهار ماه اصلن نمیگه خوب یا بد!
باید تصمیم بهتری بگیرن.
اساتیددارن از قبل ما دانشجوها رتبه و درجه میگیرن، این را بایدحل کرد…

دانشجو
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۳:۱۳ ق٫ظ

دستشون درد نکنه
جانفشانی کردند
اخه مشکل ما گرفتن پذیرش هست. اغلب دانشگاه ها با با گواهی پذیرش مقاله هم میشه دفاع کرد. اگه راست میگن اینو حذف کنن. دیوان عدالت اداری بداند که گرفتن پذیرش جانکاه هست نه چاپ مقاله

روانشناسی سلامت
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۲۶ ق٫ظ

دوستان این عملا خیلی تغییری ایجاد نکرد، چون قبل از این هم با اکسپت گرفتن میشد دفاع کرد، من نمیدونم این قانون چیش جدیده؟ همون پروسه اکسپت گرفتنه که طولانی میکنه این دوره‌رو، در ضمن دوستان سعی کنین مقاله هاتون و خوب کار کنین و برای مجلات خارجی بفرستین مقاله هاتون و، زودتر جواب میدن و تکلیفتون و معلوم میکنن، مجلات داخلی خیلی طول میدن، به نقطه و ویرگول ایراد میگیرن آخرشم رد میکنن کارتون رو.

حسن
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۰:۵۶ ق٫ظ

سلام درود می فرستیم برشما تصمیم واقعا بجا و درستی بود: وقتی مقاله شده دست یک عده ابزار برا خودشون مغازه باز کردن وقتی زیرساخت در رشته های مختلف درست نیست تو رشته ما در مجموع ۵ تا مجله علمی پژوهشی هست یکی از یکی لنگ تر و بی برنامه تر وقتی مجلات قدرت داوری یک مقاله رو در یک ماه ندارن و یکسال به تعویق می اندازن خودشم ده تا تعهد می گیرن مبادا جای دیگه ارسال کنی مقاله رو (تعهد مبارزه . تعهد معارضه . تعهد مبادله) برای سه بار ارسال مقاله باید یکسال و نیم تو صف باشی اونم معلوم نیست اکسپت کنن یا با یه گیر الکی کار چند تا استاد دانشگاه و یک مقاله حاصل از رساله دکتری رو کنار بذارن وقتی پذیرش مقاله در مجلات بین اساتید دانشگاه ها . دانشجویان دکتری و .. و افراد خارج از مجموعه مشترک صورت می گیرد. و اول مقاله داوران و سر دبیر تو هر دوره چاپ میشه وقتی مجله مقاله ای رو که سه تا استاد دانشگاه در رساله دکتری رو که تایید کردنش براش گیر الکی میده و ردش می کنه این دوستان در وزارت علوم باید کسی که ۵ سال یا بیشتر زحمت کشیده دکتری گرفته مدرک ش رو بدن بعد مدارک دکتری هر سال ارزیابی بشن در یک سامانه سراسری اون افرادی که بتونن بیشتر پروژه های علمی . تحقیقاتی معابر انجام بدن رو امتیاز بدن تا مدرک کیفی تر بشه نه اینکه با این اوضاع خرابه مجلات مردم رو استرس بدن زندگی… ادامه نظر»

حقی
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۷:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

سلام
صحبت شما کاملا درسته ولی این در اصل ماجرا تغییری بوجود نیامد.همین مسئله الان در دانشگاهها در حال اجراست و بنظر من وزارت علوم در صدور این حکم نقش اساسی ایفا کرده

سعید
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

دوست عزیز فقط چاپش رو گفته ها. مقاله رو باید بدی. زیاد احساساتی نشو.

دانشجوی دکتری
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۰:۲۸ ق٫ظ

درود بر شرف دیوان عدالت اداری و تصمیم درستشان ،امروزه در دنیا سهم تعداد مقالات به عنوان یکی از شاخص‌های تولید علم محسوب می‌شود.که از جهاتی نیز درست می‌باشد. ولی این موضوع در کشور ما به گونه ای دیگری است و تعداد مقالات کشورسهم بسیار ناچیزی در توسعه و تولید علم دارد و نشانگر آن نیز عدم توسعه در زیر ساخت‌های همین تولید علم است مانند نسبت تولید علم به تولید ناخالص ملی وسایر نرخ‌ها و نسبت های دیگر از طرف دیگر مقالات تولید شده قابلیت کاربردی ندارند و موضوعات انتخابی غیر کاربردی، تکراری فقط رشد قارچ گونه عدد و رقم تعداد این مقالات است که هیچ دردی را دوا نمی‌کند. البته بخش عمده ای از آن به سیاست های آموزش عالی و بسیاری از تصمیم گیرندگان بر می‌گردد که در این زمینه دارای تعارض منافع هستند و به خاطر ارتقا رتبه علمی و افزایش حقوق خود که هیچ نقشی هم در روند تولید مقاله ندارند و گاها نیز تصمیم گیرندگان سردبیر مجلات هستند و یا منافعی دارند و یا اینکه بخاطر ارتقا رنکینگ مجله و دانشگاه است که در این میان دانشجویان با هزینه های آنچنانی و توسل به دلالانی که گاها قیمت پذیرش و چاپ مقاله به ده ها میلیون می‌رسد از این موضوع متضرر می‌شوند.

ویکتاریون
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۴:۳۷ ق٫ظ

فقط ضرورت چاپ رو حذف کردنا. اکسپت لازمه‌. یعنی مدت زمان لازم برای فرایند چاپ رو می تونی از زمانبندی ارسال مقاله ت حذف کنی و اگر چندماه دیرتر از برنامه ی قبلی بفرستیش هم به دفاع می رسی. همین. که البته خیلی خوبه.

سعید
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۱۸ ق٫ظ

دوست عزیز فقط چاپش رو گفته ها. مقاله رو باید بدی. زیاد احساساتی نشو.

حسین
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۰:۲۵ ق٫ظ

دوستان روند پیش دفاع دانشگاه آزاد (بخشنامه جدید)چگونه پیش خواهد رفت؟

بهنام
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

حداقل یک مقاله ISI با کیفیت Q1 (هفت امتیاز) باید بدید برای پیش دفاع!
اگه Q2 بدید(حتی اگه ایمپکت مجله ده هم باشه)، باز امتیازتون میشه ۵ امتیاز. باید یه دونه دیگه بدی که نمرت بشه “عالی” وگرنه با یه دونه Q2 نمره نهایتا “خوب” خواهد بود!!!حتی “بسیار خوب” هم نمیشه!

بهنام
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۲۰ ب٫ظ

دانشگاه آزاد ۳ تا مقاله چاپ شده می خواد، خدا ان شاء الله ریشه ظلم دانشگاه آزاد رو بخشکونه

دانشجوی دکتری
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  بهنام

دانشگاه آزاد هم باید از این قانون پیروی کنه …در صورت عدم استفاده میتونید از دیوان عدالت اداری کمک بگیرید

پشیمان از دکتری
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  بهنام

قانون برای همه است و شامل تمام دانشگاه های کشور میشود از این به بعد ۵ امتیاز پژوهشی( سه مقاله) که واقعا غیر ممکن بود و هدف دانشگاه آزاد این بود دیگر کسی در دوره دکتری شرکت نکند، حذف میشود و با پذیررش یک مقاله میشود دفاع کرد . تصمیم گیرندگان دانشگاه آزاد یک لحظه خودتان را جای ما بگذارید چگونه میشود با این بازار دلالی پول سه مقاله را جور کرد؟؟؟

مری
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۷:۵۰ ب٫ظ

بجای این مسخره بازی واسه اونا که دفاع کردن مقاله دوم را حذف کنه و مدرک را بهمون بدن .

دفاع کرده
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مری

۶ ماهه دفاع کردم و یکساله دنبال پذیرش مقاله دوم هستم ولی ای دل غافل…
شما کی دفاع کرده ای؟

مری
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  دفاع کرده

من آبان امسال یعنی دو ماهه. خیلی ناراحتم هفت سال از زندگیم گذشت چقدر استرس . البته من کلی مشکل کاری هم داشتم که درب و داغون شدم. ولی آرزو دارم مدرکم را بهم بدن مقاله دومم پنج روز قبل دفاع ریجکت شد بخاطر فقط یه داور دو تا دیگه قبول کرده بودند. بنظرت چکار کنیم؟ من درس نمیخونم و اصلا هم قصد هیات علمی و … ندارم. همین کار معمولی را دارم ولی جلو بابا مامانم خیلی ناراحتم هفت سال!!!!

r
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مری

دقیقا مقاله دوم برای تسویه و فارغ التحصیلی یه مورد اضافی و وقت گیری هست خواهشا مسئولین بفکر حل این مشکل هم باشند…

دانشجوی دکتری
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۷:۴۴ ب٫ظ

مقاله علمی _پژوهشی که راحتتره ، ISI که نمیخواد ؟ دانشگاه ازاد هم ISI و هم علمی پژوهشی میخواد …با این شرایط ما هم باید مثل دانشگاه دولتی استفاده کنیم و علمی پژوهشی میشه چاپ کرد

باغبان 077
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۲۰ ب٫ظ

بهتره به جای ISI از WOS استفاده کنید
در ضمن اینا همه ایندکس هستن یعنی همون ISI که شما میفرمایید هم جز علمی پژوهشی ها هست اما انگلیسیش.. امیدوارم منظورمو خوب رسونده باشم.
احتمالا این شرایط به زودی به همه دانشگاه ها از جمله آزاد اعلام میشه

دانشجوی دکتری
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  باغبان 077

سلام ممنون از پاسختون ….اما تا اونجایی که میدونم متفاوت علمی پژوهشی با ISI , چون علمی پژوهشی ها در ایران نیز توسط دانشگاهها و کنفرانسها و مجله هایی مثل سیولیکا و یا ISC قابل قبولند ولی isi نشریات معتبرتر هستند و به تظر بنده فرق دارند

فرهاد
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۷:۴۴ ب٫ظ

من سال ۹۰ یه مقاله دادم اکسپت شد و دفاع کردم، ولی مدرکم رو نمیدن میگن باید بعد از دفاع هم یه مقاله بدین و چون پروسه چاپ مقاله طولانی و بود و چند بار رد کردن مدرکم رو نمیدن

مهندس
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۷:۲۶ ب٫ظ

دانشگاه ازاد مصوبه داد دفاع از پایان نامه الزامی نیست و میتونید ۶واحد درس بردارین بجای پایان نامه ولی دانشگاه ها اجرا نمی کنن. این قانون هم مثل اون میشه، برای خودشون قانون گذاشتن

احمدیان
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۷:۲۶ ب٫ظ

معلوم نیست که چرا دیوان تو هر چیز دخالت می کنه. واقعا وزارا علوم چه کاره است. این یک کار تخصصی است. اگر هم قراره تغییر کنه. خود وزارت علوم باید این کار رو بکند.

علی
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  احمدیان

دیوان هم که همینجوری رای تنیده.. به قول شما با بهره گیری از نظر متخصصین حوزه مربوطه مبادرت به انشا رای میشه

دانشجو دکتری
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۴:۳۲ ب٫ظ

خب چیزی تغییر نکرده، مشکل اصلی دانشجوهای دکتری، پذیرش مقاله اس نه چاپش، یک مقاله تا بررسی و داوری شه حداقل یکسال زمان می بره، وقتی یک مقاله گواهی تایید بگیره مسلما چاپ میشه و الانشم خیلی از دانشگاه ها با همون گواهی اجازه دفاع میدن

سعید
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۵:۱۲ ب٫ظ

خیلی از دانشگاهها هم اجازه نمیدن. خیلی از نشریات هستن که تو ۳ ماه میشه پذیرش رو گرفت. اما چاپشون ممکنه بیش از یک سال زمان ببره.

دانشجو دکتری
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۶:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

اکثر فصلنامه های علمی پژوهشی روند داوری مقاله شون حداقل یکسال زمان میبره و بخاطر همین دانشگاه ها ارائه گواهی تایید رو قبول میکنن، اکثر دانشگاه های دولتی چون فرایند رو میدونن گواهی رو میپذیرن، اما مشکل اصلی اینه که درصد پذیرش مقاله در فصلنامه ها در بهترین حالت ۱۵ درصده و معمولا مقالات رد میشن

سعید
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۲۴ ق٫ظ

دوست عزیز به هیچ عنوان چنین چیزی نیست. ۱۵ درصد در بهترین حالت هم درست نیست. چون خیلیا بیشتر از اینا هستن. من خودم ۳۰ و ۴۰ درصد هم دیدم. ضمنا اون حداقل یک سال هم براب مجلات صحیح نیست. من مجلات مختلف پژوهشی تا الان ارسال کردم. فقط یه بار یک سال شد و دفعات دیگه نهایتا ۶ ماه.

بهنام
دی ۱۵, ۱۳۹۹ ۰:۴۸ ق٫ظ

دانشگاه آزاد مقاله چاپ شده میخواد نه پذیرش مقاله!

باغبان 077
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۲۶ ب٫ظ

کمتر پیش میاد ببینم داوری و پذیرش یکسال طول بکشه.. یا رشته شما ژورنالاش خیلی خاصه یا از انتشاراتی های فست پابلیش حوزه خودتون اطلاع نداری… بهتون پیشنهاد میکنم استاد مشاور خارجی بگیرید و نگاهی به انشاراتی MDPI بندازید برای چاپ (پروسه داوریشون ۲ تا ۳ هفته و چاپ هم ۵ هفته) کاملا مورد تایید دانشگاه های ایران و اکثر ایرانی ها دارن با خارجی ها لینک میشن و مقاله پایان نامشونو این انتشاراتی میفرستن… یه پیشنهاد بود امیدوارم به دردتون بخوره
موفق باشید

بهنام
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  باغبان 077

سلام این انتشارت مجلات خوبش به صورت پولی هست که دانشگاه ازاد طبق بخشنامه اصلا چاپ مقاله در مجلات پولی رو قبول نمیکنه!

بهنام
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  باغبان 077

ضمنا بسیار هم مبالغش بالا هست

بهنام
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  باغبان 077

با هزینه بالای این مجلاتی که شما نام بردید، ساپورت مالی پرداخت هزینه مجلاتMDPI با کیست؟ آیا دانشجو توان پرداخت چند میلیون برای چاپ مقاله را دارد؟ اساتید و دانشگاه که به هیچ وجه حمایت مالی نمیکنن!!!

اساتید خارجی که دانشجویان را ترغیب به چاپ در این مجله میکنن، حمایتهای لازم مالی رو از طریق گرنتی که دارن انجام میدن ولی در ایران هیچ حمایتی در کار نیست!

حسین
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  باغبان 077

میشه بفرمایید شما چه رشته ای هستین و اینکه دفاع کردین یا نه؟ می تونم چند تا سوال ازتون داشته باشم؟

مهران
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۴:۱۲ ب٫ظ

سلام. شامل دانشگاه آزاد هم میشه؟ آخه دانشگاه ازاد چندی پیش بخشنامه های دفاع از رساله دکترا را تغییر داد .

محمدی
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

مهران جان سلام
طبق کدوم بخشنامه دفاع از رساله دکتری رو تغییر داد؟؟
این بخشنامه ای که من دارم ۷اسفند ۱۳۹۸ هست
بعد از اون بخشنامه ای اومده؟؟

بهنام
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

منظو بخشنامه قبل بود.