موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

برگزاری غیرحضوری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد فقط در مناطق قرمز و نارنجی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

بر اساس شیوه‌نامه اجرایی آزمون جامع دوره دکتری تخصصی غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، آزمون تنها در مناطق قرمز و نارنجی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، «شیوه‌نامه اجرایی آزمون جامع دوره دکتری تخصصی (غیرپزشکی) در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹» از سوی دکتر جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها ابلاغ شد.

این شیوه‌نامه به منظور بهبود کیفیت اجرای ارزیابی جامع دوره دکتری تخصصی و جلوگیری از تضییع حقوق دانشجویان و در راستای حفظ کیفیت برگزاری آزمون با رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا و در راستای حفظ سلامتی دانشجویان دوره دکتری تخصصی ابلاغ شده است.

در این شیوه‌نامه آمده است: بخش کتبی (طرح سؤال) آزمون جامع در تمامی رشته‌ها، منطقه‌ای بوده و برگزاری آن به‌صورت حضوری است. ضرورت دارد کمیته برگزاری آزمون جامع با محوریت استان معین در هر منطقه تشکیل شود تا هماهنگی لازم در زمینه برنامه‌ریزی و برگزاری را به عمل آورند. ارزیابی کتبی در واحد مرکز استان یا سایر واحدهای استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور تعداد مراجعان حداکثر ۳۰ نفر در هر محل متناسب با امکانات واحدهای دانشگاهی در هر مقطع زمانی صبح و بعدازظهر برگزار شود. در مناطق قرمز و نارنجی، ارزیابی کتبی در تمام رشته‌ها می‌تواند به‌صورت غیرحضوری (با استفاده از سامانه اعلام شده از سوی مرکز فناوری دانشگاه) برگزار شود.

براساس بندهای این شیوه‌نامه؛ دانشجویانی که با توجه به وضعیت شهر محل تحصیل آن‌ها ملزم به شرکت در آزمون جامع به‌صورت حضوری هستند، می‌توانند نزدیک‌ترین واحد دانشگاهی به محل سکونت خود را به‌عنوان محل برگزاری آزمون کتبی ارزیابی جامع انتخاب کرده و مراتب را به واحد دانشگاهی مبدأ اعلام کنند. واحدهای دانشگاهی مبدأ و مقصد ضرورت دارد که هماهنگی لازم را به عمل آورند. واحدهای مقصد باید ضمن تنظیم صورت‌جلسه و تهیه رونوشت از پاسخنامه‌ها، در اسرع وقت نسبت به ارسال اصل پاسخنامه‌ها به واحدهای دانشگاهی مبدأ اقدام کنند.

در بخش پایانی این شیوه‌نامه آمده است: بخش شفاهی آزمون جامع به‌صورت غیرحضوری و از طریق سامانه «دان» یا دیگر سامانه‌های آموزشی واحدهای دانشگاهی برگزار می‌شود. در این خصوص ذخیره فایل بخش شفاهی ارزیابی جامع ضروری است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

25 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجید
اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۰ ۱:۲۵ ق٫ظ

واقعا متاسفم
جز استرس و نگرانی هیچ ارمغانی برای دانشجو نداشتید چرا معادل سازی معدل انجام نمیشه؟؟؟؟؟؟دارید روی کدوم اصول کار میکنید آخه؟؟؟؟؟؟؟

حاجیان
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰ ۲:۴۵ ق٫ظ

سلام چرا برای دانشجو دکترایی که در این مقطع میخواهد به نتیجه دلخواه برسد رو با کم کردن یک ماه از زمان مطالعه دروس برای امتحان جامع دچار استرس و نگرانی میکنید ؟؟؟؟

سیف
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰ ۲:۴۲ ق٫ظ

سلام چرا آزمون جامع دکترا رو در این شرایط سخت بیماری غیر حضوری برگزار نمیکنید و یا اینکه معدل این ۳ ترم رو برای جامع قرار نمیدین ما آگه علاقه ای به درس خواندن نداشتیم با این اوضاع مالی خراب که ادامه تحصیل نمیدادیم

دانشجو
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰ ۶:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  سیف

جانا سخن از زبان ما میگویی

دانشجوی دکتری
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  سیف

احسنت بر شما

دانشجوی دکتری
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  سیف

اینهمه شهریه واریز کردیم، تمام دروس تخصصی رو با این کلاسهای بی کیفیت مجازی گذراندیم.حالا باز جامع اونم حضوری!!!! واقعا کجای دنیا چنین ظلمی میکنند؟؟ ما راضی هستیم از نمرات پایان ترم تمام دروسی که باید در جامع، آزمون دهیم میانگین بگیرید و نمره جامع را رد کنید.شهریه ای که واریز کردیم هم فدااااای سرمان. دوستان لطفاً همگی متحد باشیم، با این اوضاع و استرس و کرونا هیچ کسی تمرکز ندارد برای این آزمون پراسترس درس بخواند.خواهش میکنم از تمام واحد‌های دانشگاهی با سازمان مکاتبه کنیم تا نتیجه بگیریم.

Daneshjoo
بهمن ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

اوج بی برنامگی و عدم مدیریت ، دانشجویان دکتری رو در سه ترم قبل بیچاره کردید، انواع سامانه ها، کلاسهای عملی غیر حضوری و آنلاین با هزینه های هنگفت ولی بل نصف خدمات، ۱۸ ساعت قبل از آزمونept پیامک فرستاند که فردا(۳بهمن) بیاین آزمون ept شرکت کنتد، بعد از سه ماه تعطیلی آین آزمون ، دیگه هیچ حرفی برای گفتن نزاشتید، واقعا متاسفم برای این همه پول مفتی که دارید از گلوی دانشجوی بیچاره میکشید بیرون و هیچ خدماتی نمیدین

پویا
دی ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

وای کی گفته خروجی تحصیل در مقطع دکترا آسونه؟ من دانشگاه آزاد هستم به والله سختی های تمام زندگیم‌ یک طرف سختی ها و مصیبت هایی که من داخل این سه ترم‌کشیدم یک طرف . تمام این سختی ها از ترم پیش و الان مربوط به یکی از اساتید هست. واقعا پدرما رو دراورد. داخل یک سال ونیم تحصیل ده سال پیر تر شدم‌

مجتبی
دی ۳۰, ۱۳۹۹ ۴:۱۳ ب٫ظ

سامانه دان دیگه چیه ؟؟؟؟؟
یک روزسامانه وادانا معرفی میکنید
یک روز سامانه آموزشیار معرفی میکنید
امروز هم سامانه دان اضافه شد .
معلوم هست چیکار میکنید ؟؟؟
برای ورود به هر سامانه هی باید کد و رمز جدید هم بدیم .
چرا آخه مسئولان لقمه رو میچرخونید .
وقتی نمره آزمون جامع تو معدل تاثیر نداره چرا اصلا استانی و منطقه ای کردین آزمون جامع رو ؟؟؟

دانشجوی دکتری
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

باید جمع کنند این آزمون مسخره رو. وقتی ما یک درسی رو‌قبول شدیم چرا باید دوباره پول بدیم و امتحان بدیم؟؟؟؟ دانشگاه آزاد فقط پول دانشجو رو‌میبینه ، دریغ از ذره ای خدمات….. حیف واقعا حیف از پول حلال ما

Barane
دی ۳۰, ۱۳۹۹ ۳:۳۰ ب٫ظ

ازاد وسراسری آزمونش جداشده؟

نینا
دی ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۴۶ ب٫ظ

سلام متاسفم که ما دانشجویان دکترا تا این حد مظلوم واقع شدیم تو این دانشگاه آخه ما چه گناهی کردیم که بخاطر ادامه تحصیل اینقد زجر بکشیم اونم با هزینه های گزاف..من الان آزمون ept دارم اول گفتن مجازی الان گفتن حضوری اینجوری باشه قید ادامه تحصیلو میزنم نمیشه جون خودمون و خونواده رو به خطر بندازیم که بریم حضوری ازمون هارو بدیم اونم آزمونی که فقط تو شهرای بزرگه

نوبل
دی ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۲۸ ب٫ظ

من که دانشجوی دکتری نیستم
ولی فکر کنم
دوره دکتری فقط مصاحبه اولش سخته
بقیه اش آسونه
همون قضیه قیف برعکس
ورودش سخته
خروجش آسونه

مجتبی
دی ۳۰, ۱۳۹۹ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  نوبل

نه دوست من انشالله قبول بشی میبینی که بعضی از اساتید نابلد چه انتظاراتی و چه مسیولیتی از دونشجو می خوان . بعنوان مثال مساله انتهای فصل منبع معرفی شده رو خودش نمیتونه حل کنه چون میخواد کتابش کنه میگه برید حل کنید بیارید.
دوراز جون بعضی از اساتید ولی بعضی هاشون کلمه تئوری رو از روکتاب تیوری میخونن.

سادات
دی ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  نوبل

برعکس فقط کنکور و مصاحبه راحته.بعد مصیبت هر درس و مقاله بعد آزمون زبان .بعد فاجعه آزمون جامع و استرس مصاحبه آزمون جامع .تازه راحت شدی پذیرش عنوان پایان نامه و دفاع از عنوان و دفاع از پروپوزال و انتخاب استاد راهنما و مشاور و مصیبت عظیم چاپ مقاله و…خلاصه هفت خان رستم به معنای واقعی واقعا پیر شدیم با دکتری

مژگان
دی ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  نوبل

بنظرم شما اگه یک بار در زندگی نظر اشتباه داشته باشید این هست دوست عزیز، چون تنها چیزیش که آسونه ورودی و مصاحبه دکتری هست….
انشالله قبول میشید و هرروز به این جملتون فکر میکنید…

سارا
بهمن ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  نوبل

نه برعکسه

دانشجو
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  نوبل

دوست عزیز شما خیلی اشتباه میکنید چنین فکری میکنید. بیا ببین با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنیم.این دانشگاه لعنتی مارو پیر کرد ، پولمون رفت جوانی مون رفت ، واقعا هزاران بار پشیمانم از دکتری خوندن در این دانشگاه مزخرف

ANA
تیر ۲۰, ۱۴۰۰ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  نوبل

اصلا هم اونجوری نیس. قبول شدن اسونه خوندنش سخته با این اساتید و دانشگاههای بی نظم. !!! من خیلی پشیمونم از اینکه دکتری خوندم.متاسفم برا دانشگاهم و خودم

ناشناس
دی ۳۰, ۱۳۹۹ ۱:۴۱ ب٫ظ

مگه چند نفر در هر واحد دانشگاهی دانشجوی دکتری جذب شدهکه باید غیر حضوری باشه. این کاری داره اینقد بزرگش می کنید. می تونند هر رشته رو تو یک روز یا هر چند تا رشته رو با هم تو یک روز برگزار کنند و با رعایت فاصله لازم به اندازه کافی کلاس و واحد وجود دارد. ما دانشجوها هم به جای بهانه بریم درس بخونیم نه اینکه غیر حضوری کنند و فقط فکر تقلب باشیم! مثلا دانشجوی دکتری هستیم.

کیا
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۰ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

ناشناس عزیز من برای اینکه برم باید، ۵مسیر رو طی کنم مشکل ما اینه نه درس

خلیلی
دی ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۹ ق٫ظ

دانشگاه آزاد ویروس مناطق رنگی و رنگ بندی شده رو به خدا نمی شناسه چطوری باید متوجه بشید زرد نارنجی و قرمز و بنفش و آبی و صورتی و …. چه معنایی داره باید تحت هیچ شرایطی تجمع صورت نگیره چون این بیماری درمانش تو دنیا زدن ماسک و دوری از جاهای شلوغه همین. واکسن هم تا به امروز مشخص نشده که بتونه جلوی این بیماری رو بگیره.

پیمان
دی ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۱۹ ق٫ظ

**سلام. لطفااا دانشجوهای عزیز این متن رو اگر وقت فرمودید تا آخر بخونید. ممنوووووووون./// سامانه آزمون زبان ای پی تی دانشگاه آزاد یک مرتبه امروز یکشنبه ۲۹ دی ماه بعد چند ماه مسکوت بودن! و بی خبری!!! اطلاعیه گذاشته که کسانی که مهرماه آزمون زبان ثبت نام کرده بودند جمعه باید برن مراکز استانها برای امتحان حضوری!!! من واقعاااا دلم میخواد بپرسم از مسئولان این دانشگاه که آخه ظلم و زورگویی واقعاا چه میزان حد و مرزی میتونه داشته باشه؟!!! البته میدونم صدای ما جایی شنیده نمیشه! و برای مسئولین دانشگاه آزاد کمترین اهمیتی نداره!! فقط ممنون و سپاااس از این سایت خوب پی اچ دی تست هستیم که میتونه صدای فریاد مظلومیت دانشجویان این دانشگاه باشه!! چند ماه همه رو سرکار گذاشتند!! و گفتند امتحان رو مجازی برگذار میکنند!! الان یهو دوباره شروع کردن به حضوری برگذار کردن!! که البته من در کامنت یک ماه پیشم نوشته بودم که دقیقاا اینها همین کار رو انجام میدن!!! فقط سوال بزرگم این هست که در شرایط امروز کشور که خود مسئولان وزارت کشور و ستاد کرونا تاکید میکنند که هیچ گونه تجمعی نباید برگذار بشه!! امتحانها رو هم مجازی کردند همه ی مراکز دانشگاهی!! واقعاا مسئولان دانشگاه آزاد با چه فلسفه و رویی بدون توجه و تبعیت از دستورات نهادی یا جایی بودن!! خیلی شیک آزمون زبان حضوری برگذار میکنند!!! واقعاا اینها به نهاد و سازمان و جایی جوابگو و پاسخگو نیستند؟!!! در ضمن هنوز در اکثر مناطق کشور منع تردد شهر به شهر و استان به استان برقرار هستش!!! این… ادامه نظر»

Daneshjoo
بهمن ۴, ۱۳۹۹ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

به نظرم باید دوباره تمدیدش کنند

دکترای اقتصاد
دی ۳۰, ۱۳۹۹ ۱:۳۲ ق٫ظ

واقعا بایست تاسف خورد بابت این همه بی برنامگی. طول یک ماه حدودا ۴ الی ۵ بار نحوه امتحان جامع رو عوض کردن. در واقع دانشجوا رو مسخره کردن.