تأکید عضو کمیسیون آموزش مجلس بر غلط بودن انتشار مقاله به عنوان شرط دفاع دانشجو

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه منوط کردن دفاع دانشجو به نوشتن مقاله و انتشار آن، یک رویه غلط بوده است، گفت: رأی دیوان عدالت اداری باعث می‌شود جلوی کم‌کاری برخی اساتید گرفته شود.

احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره رأی دیوان عدالت اداری و حذف شرط چاپ مقاله در نشریات علمی برای دفاع از رساله دکتری، اظهار کرد: رأی دیوات عدالت اداری، رأی درستی است. 

وی افزود: اساساً منوط کردن دفاع دانشجو به نوشتن مقاله، انتشار و چاپ، یک رویه غلط بوده است. به نظر بنده، رأی دیوان عدالت اداری بسیار درست و به جاست. 

نادری گفت: متأسفانه برخی از همکاران دانشگاهی در زمینه مقاله نویسی فعالیتی ندارند و چون نظام ارتقای اساتید بیشتر بر پایه پژوهش‌های مقاله محور است؛ لذا این یک راه خوبی بوده تا اساتیدی که کمتر کار می‌کردند از این فرصت برای ارتقاء خود استفاده کنند. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متأسفانه مجلات به شیوه‌ای فعالیت می‌کنند که اول نام اساتید در آن درج می‌شود و در آیین‌نامه‌ها هم آمده که باید نویسنده نام استاد را به عنوان مسؤول قرار دهد که این موضوع فرصتی برای اساتید ایجاد می‌کرد که کمتر کار پژوهشی انجام دهند و راحت‌تر ارتقاء پیدا کنند. 

وی تأکید کرد: رأی دیوان عدالت اداری باعث می‌شود جلوی کم‌کاری برخی از اساتید گرفته شود؛ لذا از رأی دیوان عدالت اداری دفاع می‌کنم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

22 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
منتظر پذیرش مقاله دوم بر ای فراغت از تحصیل دکتری
بهمن ۳, ۱۳۹۹ ۸:۴۳ ب٫ظ

لطفا در مورد لغو شرط پذیرش مقاله دوم برای فارغ التحصیلی دکتری دانشگاه آزد هم تصمیم گیری بفرمائید.
با سپاس

طاها
دی ۲۹, ۱۳۹۹ ۷:۵۶ ب٫ظ

سلام دوستان من یه مقاله به یک مجله ارسال کرده بودم و همه اصلاحات و بازنگری ها را انجام دادم و پذیرش نهایی شده و آماده چاپ بود متاسفانه الان نوشته شده حذف توسط سردبیر. فکر می کنید مشکل از کجاست لطفا منو راهنمایی کنید اگه درخواست بازنگری بدم درست میشه؟؟/

شهاب
دی ۲۹, ۱۳۹۹ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  طاها

سلام. منم چندین سال پیش یه مقاله ارسال کردم و داورها اشکالاتشو مشخص کردن و رفع کردم ولی وقتی فرستادم سردبیر قبول نکرد. علتی هم که عنوان کردن این بود که فیلد کاری مقاله با موضوعات اون مجله جور نیست. نمیدونم چرا از اول نمیگن آدمو معطل میکنن

مریم
دی ۳۰, ۱۳۹۹ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  طاها

سلام داخل سایت پدیرش نهایی زده بود؟نامه پذیرش هم گرفته بودید؟چندوقت بعد حذف شد؟ماراهم دل نگران کردید

امیر
دی ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

سلام.شما مثل اینکه به عنوان عضو کمیسیون اموزش در جریان نیستید که محتوای رای دیوان این است ( چاپ مقاله پذیرفته شده برای دفاع ضروری نمی باشد و تنها گواهی پذیرش کفایت می کند) نه اینکه کلا مقاله ای نوشته نشود.

ت
دی ۲۹, ۱۳۹۹ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

کاش فقط یک مقاله بود…

مری
دی ۲۷, ۱۳۹۹ ۸:۲۳ ب٫ظ

بنظرم جز دانشگاه شریف بقیه دانشگاه ها سطح مقاله و کیفیت اشان یکی هست. این دانشگاه اولا هزینه تحصیلی نداره دوما در هر گرایشی حداقل از دانشجوهای خودش هیات علمی داشت که در نوشتن و دادن راه حل به دانشجوهای دیگه عالی هستند و دانشجو با کمک اونا سریع مقاله q1 میده در ضمن فرصت مطالعاتی به خارج از کشور را بچه ها دارند البته قبولیش هم خیلی سخته ولی حالا امکانات نداشتیم شهریه دادیم یا هر چی سختی خودمون را کشیدیم. بنظرم بعد از دفاع دانشگاه فرصت مقاله دوم را بده اگر نشد مدرک را تحویل بده چون هیچکس کمکمون نمیکنه و نخواهد کرد و مدرک هم الان خیلی بی ارزش شده فقط ببینید سر هیات علمی چه داستان های هست یعنی موندنه ما فایده نداره چون با دو تا q2 هیات علمی نمیشی به هیچ وجه حالا یه دونه هم فرقی نداره بقیه بازار کار هم کارگری مطلق بدون در نظر گرفتن تحصیلات دانشگاهی فقط برای بستن زبان فامیل من یکی سمت دکتری آمدم و دیگه علاقه هفت سال پیش که از سال سوم متنفر شدم.

نوبل
دی ۲۷, ۱۳۹۹ ۶:۲۹ ب٫ظ

من دکتری ندارم
ولی به نظرم دکتری
فقط مصاحبه اش سخته
بقیه اش هلویه بیا برو تو گلو
شب می خوابی صبح بیداری میشی
دکترا زیر بغلتته

شهاب
دی ۲۸, ۱۳۹۹ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  نوبل

شما اگه دکتری نداری لازم نیست نظرات کارشناسانه بدی. اول دکتری قبول شو بعد ببین چه خبره. زورت اومده دکتری قبول نمیشی داری ارزشش رو پایین میاری

محمدی
دی ۲۷, ۱۳۹۹ ۲:۲۵ ب٫ظ

دستور بدید دانشگاه آزاد بخشنامه جدیدی صادر کنه
منتظریم

علی
دی ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۵۰ ب٫ظ

درود بر شما
خییییییییلییی از اساتید کوچکترین دخالتی در انجام پایان نامه و مقاله ندارند. باید جلوی ارتقا این اساتید تنبل و خودخواه گرفته بشه. دریغ از کوچکترین کمکی تو نوشتن پایان نامه. همین که بری گزارش پایان نامتو بهشون بدی هر چن وقت یکبار براشون سخته و البته وقت ندارن

ت
دی ۲۹, ۱۳۹۹ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

در ضمن وسه نوشتن مقاله که اصلا توجه ندارن و حتی جواب تلفن و پیام رو نمیدن… بعد سینه سپر میکنن باید تو مقاله اسمم باشه

منتظر
دی ۲۷, ۱۳۹۹ ۸:۲۵ ق٫ظ

افرین

لیلا
دی ۲۷, ۱۳۹۹ ۸:۲۰ ق٫ظ

بلہ درستہ

لیلا
دی ۲۷, ۱۳۹۹ ۸:۱۹ ق٫ظ

کاملا درستہ

منصف
دی ۲۷, ۱۳۹۹ ۷:۴۴ ق٫ظ

درود بر شما که با واقعیت و کارشناسی شده صحبت می کنید

دانشجو
دی ۲۷, ۱۳۹۹ ۷:۰۵ ق٫ظ

دقیقا درسته، در آیین نامه دکترا مسئول نوشتن مقاله استاد راهنما است نه دانشجو، ولی متاسفانه از دانشجو سو استفاده میشود، متاسفانه برخی از افراد جامعه از قوانین اطلاعی ندارند و فکر میکنند که دانشجوی دکترا وظیفه نوشتن مقاله را دارد، در صورتی که این وظیفه را ندارد و فقط به علت کم کاری استاد راهنما مجبور به این کار است.

مهدی
دی ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۵۸ ق٫ظ

دیوان گفته که با پذیرش میشه دفاع کرد دیوان نگفته که اصلا مقاله ای چاپ نشه! یا من نفهمیدم یا ایشون کلا از دیوان و هیچی خبر ندارن؟

شهاب
دی ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

والا هیچکدومشون نفهمیدن قانون چی بوده. آقایون مسئوووووول، توی قانون گفتن که مقاله فقط پذیرش بگیره کافیه و نیازی نیست دانشجو تا چاپش منتظر بمونه. ای امااااااان یکی بیاد بهشون حالی کنه

فرزاد
دی ۲۷, ۱۳۹۹ ۰:۴۸ ق٫ظ

احسنت

مری
دی ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۵ ب٫ظ

خب مقاله دوم را تعیین تکلیف کنید خواهشششششش میکنم .

...
دی ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۶ ب٫ظ

دقیقا درسته.