موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پیشنهاد راهکارهایی جهت حل مشکل مدرک زبان دانشجویان دکتری از سوی وزارت علوم

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی وزارت علوم از ارسال نامه به دانشگاه ها و ارائه راهکارهایی برای حل مشکل مدرک زبان جهت شرکت در آزمون جامع دوره دکتری خبر داد.

علی خاکی‌صدیق در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره مشکل ارائه مدرک زبان آزمون جامع دکتری، اظهار کرد: می‌دانیم دانشجویان به دلیل شرایط کرونا با مشکلاتی مواجه‌اند، اما هدف اصلی مدرک زبان این است که دانشجویان باید حداقل تسلطی بر زبان انگلیسی برای اجرای دوره دکتری داشته باشند؛ بنابراین دانشگاه‌ها می‌گویند اینکه دانشجویان مدرک زبان را زمان دفاع بیاورند بی‌معنی است و نقض غرض از مدرک زبان است.

وی افزود: در رابطه با برگزاری زبان آزمون جامع دکتری به دانشگا‌ه‌ها نامه ارسال کردیم و از آنها خواستیم حتی‌الامکان تعداد آزمون‌ها را در سال بیشتر کنند تا دانشجویان کمتر با مشکل مواجه شوند؛ همچنین دانشجویان از هر دانشگاهی که مدرک زبان آوردند، دانشگاه محل تحصیل‌شان آن را قبول کنند و اینکه اگر امکان داشته باشد آزمون‌ها به صورت الکترونیکی برگزار شود و دانشگاه‌ها هم نتیجه آزمون الکترونیکی را بپذیرند. 

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه کرد: عموم دانشگاه‌ها با اینکه مدرک زبان خواسته نشود یا با به تعویق انداختن تحویل مدرک تا زمان دفاع، مخالف هستند و این موضوع را درست نمی‌دانند. 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

13 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۴:۳۵ ب٫ظ

لطفا برای مصاحبه ورود به دوره دکتری هم یه فکری کنید. ما تازه درسمون تموم شده. با توجه به این وضعیت کرونا و مشکلاتی که توی این یکسال داشتیم و تعویق های پی در پی کنکور در سال گذشته، خیلی مشکلات داشتیم. از فاصله دفاع من از پایان نامه ارشدم هنوز ۶ ماه نشده. ما به هیچی نرسیدیم. حداقل الزام برای مدرک زبان رو به زمانی منتقل کنن که ما دانشجوی دکتری شده باشیم. اونجور دیگه تکلیفمون مشخصه دیگه بار فشار کنکور و رزومه رو نداریم با خیال راحت زبان میخونیم و مدرکش رومیگیریم و ارائه میدیم خدمت مسئولین محترم دانشگااااه

شهاب
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۳:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

الانشم داشتن مدرک زبان برای ورود به دوره ی دکتری الزامی نیست ولی معمولا اساتید رو تحت تاثیر قرار میده و نمره میدن بهش. با اینکه نمره داره برای مصاحبه اما الزامی نیست.تا آزمون جامع باید تحویل داده بشه

ویکتاریون
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۴:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

مدرک زبان برای مصاحبه الزامی نیست که. امتیازه. فکر می کنم پارسال به خاطر شرایط بعضی از دانشگاه ها تاثیر امتیازش رو کم کرده بودن. ولی خب قابل حذف نیست. بالاخره یه عده مدرک دارن و حق دارن از امتیازش استفاده کنن.
اگر به خاطر مصاحبه ی معاون دانشگاه تهران فکر کردی اجباریه نه اینطور نیست. ایشون صرفا درباره ی علاقه مندی هاش صحبت کرده.

نازی
شهریور ۲۳, ۱۴۰۰ ۹:۵۷ ب٫ظ

سلام حداقل دو ظرفیت جداگانه برای ثبت نام دانشجویان دکتری و داوطلبان دکتری در نظر بگیرید و در دو روز مختلف برگزار کنید تا ظرفیت ها بیشتر بشه و دانشجوهای دکتری که نیاز شدید دارن راحت بتونن ثبت نام کنن و ظرفیت فورا تکمیل نشه. واقعا اینقدر سخته

نگین
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۳:۲۱ ب٫ظ

سلام دوستان. من کارشناسی ارشدمو از یه دانشگاه روزانه تموم کردم، تصمیم دارم تو یه رشته دیگه ای ارشد شرکت کنم. کسی اطلاع داره که من می تونم دوباره ارشد دوره روزانه شرکت کنم؟ ممنون میشم کسی راهنماییم کنه

دکتری مالی
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

سلام
دقیقا متوجه برنامه شما نشدم که راهنمایی کنم

موسوی
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۵۴ ب٫ظ

چرا دانشگاه تهران فقط نمره ۸۰از ۱۰۰ را برای ازمون زبان اشتمال قبول میکنه؟! برا رشته هایی مثل زبان وادبیات عربی!

موسوی
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۵۲ ب٫ظ

و اینکه چرا دانشگاه تهران برا بعضی از رشته مثل زبان وادبیات عربی فقط نمره ۸۰از ۱۰۰قبول میکنه !
دوبار ازمون دادم ودوبار هم باوجود اشکالات تایپی و…سؤالات، بالای ۶۰شدم! ولی قبول نکردن!!
با این وضعیت سخت وهزینه بالای رفت وآمد از دورترین مناطق کشور، چرا اخه دانشجو باید اذیت بشه، چرا؟! کاش مسؤلی از وزارت علوم این پیام منو هم ببینه! ووضعیت ازمون زبان اشتمال در دانشگاه تهران را جویا بشه!
سپاس از سایت پی اچ دی تست!

داوطلب
دی ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۰۲ ق٫ظ

اگر زحمتی نیست اصل همین نامه ارسالی را با متن خبری که در سایت چاپ شده است را در سایت Phdtest.ir بیاورید تا قوت قلبی باشد برای کسانی که قصد دارند در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند و دغدغه آزمون زبان دارند.
“در رابطه با برگزاری زبان آزمون جامع دکتری به دانشگا‌ه‌ها نامه ارسال کردیم و از آنها خواستیم حتی‌الامکان تعداد آزمون‌ها را در سال بیشتر کنند تا دانشجویان کمتر با مشکل مواجه شوند؛ همچنین دانشجویان از هر دانشگاهی که مدرک زبان آوردند، دانشگاه محل تحصیل‌شان آن را قبول کنند و اینکه اگر امکان داشته باشد آزمون‌ها به صورت الکترونیکی برگزار شود و دانشگاه‌ها هم نتیجه آزمون الکترونیکی را بپذیرند.”

سعید
دی ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۵۱ ق٫ظ

لطفا” این خبر را به دانشگاه ها هم ابلاغ کنید تا به صورت بخشنامه در بیاید و از همه مهمتر، با توجه به شرایط اقتصادی امروز، موقع امتیاز دادن به نمره مدرک زبان، زیاد به آزمونهای بین المللی نگاه نکنند. به امید آن روز که این خبر، جزئی از جدول امتیاز مدرک زبان باشد.

ویکتاریون
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۴:۴۷ ق٫ظ

کاش یه نفر به وزارت علوم و دانشگاه ها خبر می داد که بین آزمون جامع و دفاع از رساله، یک مرحله ی دفاع از پروپوزال هم قرار داره که میشه ازش به عنوان “سر گردنه” یا ” شبیه ساز پل صراط” بنا به سلیقه استفاده کرد.

علی
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۳:۲۸ ب٫ظ

جناب آقای دکتر صدیق، معاون محترم وزارت علوم به استحضار می رساند: ما دانشجویان دیگه بیچاره شدیم رفت، یک سال پر استرس و خیلی چیزای دیگه، حالا شما الان به فکر آزمون چندین باره دکترا هستید. خواهش می کنم کاری کنید، نمره های مشروطی قبول اعلام شوند.

...
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۳:۱۹ ب٫ظ

بهترین راه اینکه نمرات مشروط زبان را قبول اعلام کنند.