موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

سد آزمون زبان در برابر دانشجویان و داوطلبان دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در حالی که بسیاری از آزمون های زبان متزلزل هستند، دانشجویان زیادی با مشکل دفاع و شرکت در آزمون جامع مواجه شده اند.

به گزارش پی اچ دی تست، با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته، بسیاری از آزمون های سراسری در مقاطع مختلف با مشکل مواجه شدند.

وجود حساسیت بالا بر روی آزمون های زبان و اعتبار رسمی مدارک آنها هم باعث شد تا برگزاری مجازی آنها چندان مورد توجه مسئولین قرار نگیرد.
این امر موجب شد تا بسیاری از دانشجویان دکتری با مشکلات فراوانی مواجه شوند. بسیاری از دانشگاه‌ها اخذ نمره معتبر در آزمون های زبان را شرط لازم برای شرکت در آزمون جامع و یا دفاع از پایان نامه می دانند و این موضوع باعث شده تا دانشجویان دکتری نتوانند مراحل تحصیل خود را در موعد مقرر طی کنند.

نکته مهم این جاست که فعلا برگزاری آزمون‌های لغو شده و زمان ازسرگیری برگزاری آن‌ها هم مشخص نیست؛ چرا که تغییر شرایط موجود به علت کرونا زمان معینی ندارد.

از طرفی دانشگاه آزاد به دانشجویان خود فرصت داده تا بدون مدرک زبان در آزمون جامع شرکت کنند و سخنگوی دانشگاه آزاد نیز از پیگیری برای برگزاری مجازی آزمون EPT خبر داده است. اما برگزاری آزمون‌های زبان داخل کشور که مدرکشان مورد تایید دانشگاه‌های سراسری است، هنوز تعیین تکلیف نشده است. البته آزمون زبان دانشگاه تهران بعضا برگزار می‌شود، اما لازمه برگزاری این آزمون حضور در شهر تهران است و برخی دانشگاه‌ها نیز مدرک آن را به عنوان مجوز شرکت در امتحان جامع نمی‌پذیرند.

گرچه تسلط بر زبان (در حد نمرات مورد نیاز دانشگاه‌ها) برای دانشجویان دکتری ضروری به نظر می رسد، اما پیش بینی راهکارهای جایگزین برای اثبات آمادگی دانشجویان در شرایط فعلی نیز لازم و ضروری خواهد بود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

47 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
بهمن ۱۶, ۱۳۹۹ ۳:۴۲ ب٫ظ

دوستان عزیز اگه اطلاع دقیق دارید لطفا راهنمایی بفرمایید؛
اگه مدرک زبانم فقط تا پایان ترم یک دوره دکتری اعتبار داشته باشه …من ورودی ۹۸ هستم و تا بهمن ۹۸اعتبار دو ساله مدرکم تمام شده، با این شرایط مدرک زبانم برای آزمون جامع و رساله قابل قبول هست؟ اکه قانون و تبصره ای وجود داره ممنون میشم بهم بگید.

سحر
دی ۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

وقتی کسی جوان هست دائم تشویق می شه که وارد دانشگاه بشه.خانواده و دوستانش می گن که برای آینده ت واجب هست بری دانشگاه ولی وقتی از دانشگاه خارج بشی می بینی که ورود به دانشگاه هیچ اثری روی زندگیت نداره. در واقع سختی آزمون و امتحان و ساعت طولانی کلاس و… فقط باعث می شه سردرگم بشی. همه نعمتها از خداست و روی زمین هر جا که باشی و برای هرچیز تلاش کنی خداوند اجر تلاشت رو میده و بهت ظلم نمیشه.برای وارد اون ساختمان شدن آدم نباید این قدر خودش رو اذیت کنه چون مدرک تحصیلی واقعا فقط یک ورق کاغذهست،عمر آدم مهمه که در چه راهی صرف میشه.

...
دی ۵, ۱۳۹۹ ۷:۰۸ ب٫ظ

اصلا دکتری چی توش هست که اینقدر فکر میکنید !!!!!

استاد دانشگاه
دی ۴, ۱۳۹۹ ۲:۲۵ ق٫ظ

کسب نمره حداقل از آزمونهای زبان عمومی یا تخصصی استاندارد باید پیش نیاز ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی باشد، که هنوز این امر اجرا نمی گردد. چنانچه فردی نمره حداقل را کسب کرد سپس مجاز به شرکت در آزمونهای ارشد و دکتری شود. تا در ادامه تحصیل دچار مشکل نشود. جای تاسف است که در این خصوص اقدامی نمی شود و سالانه دانشجویان زیادی با سواد ناکافی انگلیسی وارد مقاطع تحصیلات تکمیلی می شوند.
نکته دیگر شرط سنی است. دانشجوی ارشد ۴۰ ساله یا دانشجوی دکتری ۵۰ ساله چه کارایی می تواند در طی تحصیل یا پس از آن داشته باشد. اجرای محدودیت سنی حداکثر ۳۰ سال برای ارشد و ۳۵ سال برای ثبت نام در آزمون ارشد و دکتری بنظر منطقی است.

یلدا
دی ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

یک نفر که پیشرفت کرده و به سطح مدیریت ویا ارتقا شغلی رسیده بهتر میتونه مطالب دکترا درک کنه و درعمل به کار بگیره یا دانشجوی الاف که فقط نشسته تو خوابگاه درس خونده و به جامعه هزینه تحمیل کرده.
زگهواره تا گور دانشجو و بجوی

استاد دانشگاه
دی ۴, ۱۳۹۹ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  یلدا

مشغله کار و زندگی هرگز اجازه نخواهد داد دانشجوی دکتری شاغل کار خوب و مطلوبی انجام ‌دهد.

دانشجوی دکتری
بهمن ۱۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۷ ق٫ظ

آفرین… به نظرم دانشحوی دکتری باید تمام وقت باشد. ینی شغلش فقط درس خوندن در مقطع دکتری باشید…. ✅✅✅

ویکتاریون
دی ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

هیچ کدوم به این شکلی که گفتین ضروری نیست. نه آزمون های ارشد و دکترا به انگلیسی برگزار میشن و نه تدریس توی ایران به انگلیسی انجام میشه. بنابراین دلیلی نداره نمره ی زبان پیش شرط ورود به این مراحل باشه. و توجیهی نداره کسی پیشاپیش برای کسب مدرکی که تاریخ انقضا داره زمان و هزینه صرف کنه. جای درست مدرک زبان همون جاییه که الان هست. قبل از آزمون جامع. چون انگلیسی توی مرحله ی پژوهشی برای دانشجو ضرورته و قبل از اون امتیازه.( و مثلا روش دانشگاه آزاد که موکولش می کنه به دفاع نهایی غیرمنطقیه.)
در مورد محدودیت سنی هم، برای افراد مسن تر توی مصاحبه بیشتر سختگیری می کنن و افراد بالای ۳۵ یا ۴۰ سالی که روزانه قبول میشن انقدرا زیاد نیستن. توی دوره های شهریه پرداز هم توجیهی نداره برای کسی که هزینه ی تحصیل خودش رو میده محدودیت بذارن. اون آدم حتما دلیلی برای ادامه تحصیل داره. حالا چرا باید محدودیت سنی به یه قانون روی کاغذ تبدیل بشه که بعد هزار راه و تبصره برای دور زدنش بیاد؟

استاد دانشگاه
دی ۴, ۱۳۹۹ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

مقداری بسته به رشته تحصیلی هم دارد و گاهی بسیار هم ضروری است. محققی که بواسطه سواد اندک زبانش نداند در دنیا چه خبر است و از علم دنیای امروز بی خبر باشد نمی تواند کار خوبی انجام داده و یا نتایجش را به یک مقاله و گزارش خوب ختم کند.

ویکتاریون
دی ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

توی دوره ی آموزشی دکترا ارائه ی مقاله ی آی اس آی یا حتی علمی پژوهشی ضروری نیست. به طور کلی تبدیل تکالیف درسی به مقاله ی اصیل ضروری نیست. درسته که خیلی از اساتید نمره دادن رو منوط می کنن به ارائه ی مقاله از درسشون. ولی این یه تصمیم سلیقه ایه و قانونی براش نیست. در حالی که لازمه رساله اصیل باشه. پس باید دانشجو سوادش رو برای سرچ پیشینه و پژوهش های مشابه و احیانا مقاله نوشتن به انگلیسی به اثبات برسونه. بنابراین ارائه ی مدرک ضروری میشه.اما تا وقتی تدریس و تکلیف انگلیسی ضروری نیست ارائه ی مدرک هم ضروری نیست. حالا اگر رشته یا دانشگاه یا استادی تصمیم داشته باشه دانشجو رو به ترجمه یا تالیف انگلیسی تکالیف درسیش وادار کنه، توی مصاحبه دانشجویی که مدرک زبان داره رو توی اولویت قرار میده. یا ازش سوال انگلیسی می پرسه. یا دانشجوی بدون مدرک رو نمی پذیره. همه ی این اختیارات به مصاحبه گر داده شده و دانشجوهای این رشته ها هم بعد از گذروندن ارشد یه حداقل درکی از شرایط سرچ ساده و گزارش نویسی توی رشته شون دارن قاعدتا. منتها آشنایی با زبان تخصصی یه بحثه و ارائه ی مدرک یه بحث. سازوکار فعلی از نظر زمان ارائه ی مدرک مشکلی نداره. مشکلش دانشجوهایین که توی زمانبندی خطا می کنن و مدرک رو به موقع نمی رسونن.( البته به استثنای شرایط خاص امسال). عقب افتادن از جامع می تونه برنامه های دانشگاه رو به هم بریزه. من نمی دونم این مشکل چه قدر فراگیره.… ادامه نظر»

سحر
دی ۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

بله به هر حال تحصیل در دانشگاه یک انتخاب هست و اگر کسی داره وقت و انرژی صرف میکنه تا وارد دانشگاه بشه، حتما دلیلی برای این کار داره و راه براش باز هست.انگلیسی هم یک الزام نیست، خیلی از منابع به زبان فارسی موجود هست.خیلی از کتابهای درسی دانشگاهی که به زبان انگلیسی موجود هست ممکن هست نیاز شما رو برآورده نکنن.در دانشگاههای ما خیلی روی منابع انگلیسی تاکید میشه که به نظر من درست نیست.

شهاب
دی ۴, ۱۳۹۹ ۸:۱۵ ب٫ظ

با بحث آزمون و مدرک زبان که فرمودید موافقم اما شرایط سنی نه. خیلیها هستن که کارمندن و برای ارتقای شغلی ادامه تحصیل میدن. شاید یه نفر هم پیدا بشه که‌واقعا بخواد توی موقعیت و جایگاهی که هست فرد مفیدتری باشه

Mahdi
دی ۶, ۱۳۹۹ ۲:۲۴ ب٫ظ

با سلام.
توجه داشته باشید که بسیاری از عزیزان هیات علمی دانشگاهها در سنین ۶۰ سال و بالاتر مدرک دکترای خود را دریافت کرده اند.

Mahdi
دی ۶, ۱۳۹۹ ۳:۱۷ ب٫ظ

با سلام مجدد.
برای اطلاع استاد بزرگوار, در دانشگاههای آمریکا و کانادا لحاظ کردن شرط سنی در پذیرش دانشجو مصداق “تبعیض” است و جرم تلقی می شود. در کشور عزیزمان ایران نیز همینطور است. به استثنای شرط سن ۴۰ سال برای هیات علمی دانشگاه شدن. سلامت باشید.

مهندس
دی ۴, ۱۳۹۹ ۰:۱۸ ق٫ظ

دانشجوی دکتری اگر زبانش ضعیف باشه، جای تعجب داره. دکتری است ، و تسلط به زبان.
نباید صورت مسآله حذف بشه، باید حل بشه. آزمون باید استاندارد بشه، سر موقع برگزار بشه، کلاسهای آمادگی و آموزشی مناسب برگزار بشه و…

Ali
دی ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۱ ب٫ظ

این ازمون که هیچ فایده ای ندارد و کاملا غیر استاندارد هست حتی منابع ان نامشخص است حذف کنید ما اماده دفاع از رساله هستیم گیر مدرک زبانیم مدرک زبان چه ربطی به دروس دکتری دارد شما ازمون از ما گرفته اید در کنکور سراسری دکتری امتحانات را چندین ماه بدلیل کرونا خودتان حذف کردید چرا ما باید باسنوات و شهریه سنگین تاوانش را بدهیم خسته شدم شهریه سنگین بیست میلیون تومان هزینه های رساله و ازمایشگاه و مواد ان برای تحقیقات اشتباه کردیم در راه علم قدم گذاشتیم بعدش هم هیچ جایگاهی نداریم کلی از عمرمان تلف شد یعنی یک دلسوز پیدا نمیشود کمک کند

...
دی ۴, ۱۳۹۹ ۹:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

دقیقاً

نوید
دی ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۲ ب٫ظ

متاسفانه دانشگاه آزاد با سدی بنام ept دانشجویان دکتری را با شرایط بحرانی مواجه ساخته، ظاهرا منافع دانشگاه آزاد با این رویکردها تامین میشه

رز
دی ۳, ۱۳۹۹ ۹:۴۴ ب٫ظ

بسیاری از دوستان دکتری هستن که مقالشون اکسپت شد ولی ازمون زبان لغو شود و بعدش هم بخشنامه ای اومد ک اونارو از دفاع منع کرد درصورتی که یکسری ها حتی تونستن با مقاله علمی پژوهشی دفاع کنن و بخشنامه جدید شاملشون نشه از دید یعنی دانشگاه ازاد مدرک زبان ارزشش بیشتر از چاپ مقاله است و با لغو زبان خیلی ها عقب افتادت و باید شهریه بدن ایا این درسته با دانشجوهایی که ۱۵سال دارن فقط درس میخونن اونم تو این شرایط بد اقتصادی دوباره بخواید تلکشون کنید.لطفا مساعدت کنن و بچه هایجامونده از زبان با بخشنامه قدیم امتحان بدن و در اولین ازمون ننره زبان ارائه بدن.یا اینکه شهریه دانشگاه رو لحاظ نکن

raso
دی ۳, ۱۳۹۹ ۵:۲۳ ق٫ظ

با سلام
دانشجویان دکتری آزاد ضرورت دارد کمپین بزنند برای موارد ذیل که واقعا در شرایط کرونایی مهم است:
۱-کمپین درخواست تغییر روش برگزاری فعلی آزمون ept به روش اخذ و گذراندن چند واحد زبان انگلیسی در فضای ادب کانکت که در طول یک ترم مجازی از سوی اساتید زبان دانشگاه آزاد رایگان تدریس شود و دانشجوی دکتری موفق به اخذ نمره قابل قبول می گردد و یادگیری زبانش هم به مراتب بهتر از استرس دو ساعته تستی ای پی تی خواهد بود و در یک دوره در طول ترم با گذراندن فرضا دوتا ۴ واحد زبان انگلیسی برای همیشه از شر کلی هزینه های آموزشگاههای خصوصی زبان که برای خود مافیایی شده اند رهایی می یابد و با گذراندن این واحدها در فضای مجازی adob connect موفق به دفاع از رساله د کتری خویش می گردد.
۲-کمپین دیگر که باید تشکیل شود به جهت تمدید رساله دکتری و اخذ شهریه به خاطر تمدید رساله دکتری است که بعضی دانشجویان دکتری چند ساله که بخاطر ای پی تی و عدم کسب نمره در ای پی تی موفق به دفاع نشده اند و در طول چند سال کلی به صندوق رفاه دانشگاه آزاد بابت تمدید رساله دکتری بدهکار شده اند که ضرورتا این بدهی های دانشجویان دکتری آزاد به صندوق رفاه دانشگاه آزاد باید قانونا مورد معافیت و بخشودگی صد صد قرار گیرد. این توصیه ها را جدی بگیرید و عملی نمائید ان شاء الله

...
دی ۴, ۱۳۹۹ ۹:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  raso

دقیقا

محمد
دی ۳, ۱۳۹۹ ۰:۱۲ ق٫ظ

مگه کلاس میتونستیم بریم که شما آزمون رو حضوری میگیرید؟ یکسال عمرمون بخاطر ept عقب افتاد و هر ترم ۲۲ میلیون هم دادیم بخاطر آزمون زبان، ب ریم از ظلم دانشگاه ازاد شکایت کنیم، حداقل پولمونو پس بدن، مگه ما دکتری زبان میخونیم، درس اصلی رو الکترونیکی از بچه ها امتحان گرفتن، آزمون زبان پیش رو الکترونیکی امتحان گرفتن، اما یکساله در شرایط بد کرونا، از ازمون زبان الکترونیکی کوتاه نمیان، پسر و دختر شما هم تو کرونا میتونه کلاس زبان و سر آزمون بره؟ آقایون مسئول در دانشکاه آزاد؟

مری
دی ۲, ۱۳۹۹ ۴:۱۹ ب٫ظ

ازمون زبان خوب بود مقاله دوم فارغ التحصیلی اون چی؟؟

Mohammad
دی ۲, ۱۳۹۹ ۳:۰۳ ب٫ظ

با سلام و وقت بخیر
خواهشمند است با توجه به وضعیت کنونی(ویروس کرونا و نامشخص بودن تا وضعیت سفیدشاید چند سال طول بکشد) حداقل ممکنه حد نصاب نمره قبولی ۴۰ شود هم ارزش آزمون زبان پابرجاست و فکر کنم مشکل خیلی از دوستان تا مشخص شدن آزمون توسط ستاد مقابله با کرونا حل خواهد شد.چون با این مشکل اقتصادی ترم هفده میلیون بابت رساله واقعاسخت است.باتشکر

...
دی ۲, ۱۳۹۹ ۶:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  Mohammad

دقیقاً.

محمد
دی ۲, ۱۳۹۹ ۲:۴۷ ب٫ظ

مثل دانشگاه تهران و همه کشورهای دنیا و بقیه امتحانات آزمون دکتری، زودتر مجازی برگزار بشه.

آرش جهانبخش
دی ۲, ۱۳۹۹ ۲:۳۷ ب٫ظ

آزمون زبان نبود من دکترا می خواندم، نمی دانم چرا اینجا اینقدر به انگلیسی ارزش می دهند؟ جالب این است با این همه آموزش سطح آیلتس پایین است. مشکل کجاست؟

قاسم
دی ۲, ۱۳۹۹ ۲:۳۵ ب٫ظ

سلام.یعنی برای ارائه در مصاحبه های دکترا و شرکت در آزمون جامع نمره آزمون دو سال اعتبار داره و اگر بیشتر گذشته باشه ، باید مجددا آزمون داد.

مهدی
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱:۲۳ ب٫ظ

جریان اعتبار ۲ سال مدرک زبان چیه؟

آرش
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

کاملا واضحه….یعنی اعتبار مدرکت ۲ ساله است و بعدش تموم میشه

خدای کنکور
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

سلام راهنمایی کنیداعتبار علمی و مدرک دکتری این دانشگاه غیر انتفاعی ها و پیام نور به نظرتان از واحد علوم تحقیقات بیشتر است یک نفر می گفت علوم تحقیقات اصلا دانشگاه نیست بنگاه فروش مدرک دکتری است و اصلا نه درسی و نه کلاسی پول بده مدرک بخر

ویکتاریون
دی ۲, ۱۳۹۹ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  خدای کنکور

اگر کسی نظرش اینه که دانشگاه آزاد بنگاه فروش مدرکه، این نظر شامل همه ی دوره های پولی مثل پردیس و غیرانتفاعی و پیام نور میشه. پس اگر همچین آدمی قراره رئیس شما باشه هیچ کدوم از مدارک مذکور رو قبول نمی کنه.
ولی این یه نظر عمومی نیست. و اگر هرکسی به جز رئیستون همچین نظری داره لازم نیست جدی بگیرینش. بین دوره های شهریه پرداز، علوم تحقیقات قدیمی تر از اون سه تاس و از این دو تایی که گفتی اسم بزرگتری داره. قدمت و اسم از معیارهای اعتبارن.

قاسم
دی ۲, ۱۳۹۹ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

سلام.
پردیس از همه دوره های شهریه پرداز بهتره چون دولتیه و کلا با دوره روزانه دارای کلاسها و اساتید مشترکه ولی علوم و تحقیقات هم کاملا معتبره و این حرفا رو کسانی که نمیتون بهش برسن میگن.

ساناز
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

ساعت خواب! تولیمو هم امروز اعلام شد!

علی
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

مارو بیچاره کردند. من بخاطر نمره زبان و استرسهای کنونی بیخیال تحصیل شدم.می توانستند نمره ی مشروطی رو قبول اعلام کنند.

...
دی ۲, ۱۳۹۹ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کاملا درسته

محمدی
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

مشکل دیگری هم هست
یک برنامه ای بگذارند که با گرفتن نامه پذیرش مقاله در نشریات دانشگاه آزاد بشود دفاع کرد و شرط چاپ را بردارند، یعنی نمی دانند چاپ شش ماه تا دو سال طول می کشد؟؟؟
این کارهای خوب و بد تصمیم گیرندگان فعلی در خاطر یک نسل می ماند
زودتر تصمیم گیری و فکر معقول بکنند
منتظریم
با شما مسیولین هستیم
مخاطب سایت نیست. شما هستید

مهدی
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

این شرط چاپ خیلی مسخره هست. از کی داره اجرا میشه؟

سارا
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

من الان میخوام دوماه دیگه دفاع کنم وای مدرک زبانم یکماهه دیگه مهلت دوسالش تمام میشه یه فکری هم به حال ما کنن لااقل تمدید کنن واسه مایی که ept داریم

مهسا
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
دانشگاه ها معمولا میگن تا آزمون جامع و یا تا آخر ترم ۱ دکتری مدرک زبان باید ارائه بدید. همین که یک بار مدرک رو ارائه بدید دانشگاه (حتی اگه تو مصاحبه دکتری هم داده باشید)، کفایت میکنه و نیازی نیست که تا زمان فارغ التحصیلی یا آزمون جامع اعتبار داشته باشه.
بنابراین مشکلی ندارید شما. نگران نباشید.
فقط اگه مدرک رو ندادین زودتر ببرین بدین به دانشگاه.

مهدی
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

نه اینطور نیست. من سال ۹۵msrt دادم و ۵۳ دادم و باهاش جامع دادم و الان برای دفاع نمی پذیرن تا سازمان مرکزی هم رفتم کلی بحث کردم و نمی پذیرن خیلی مسخره هست

کمپین اعتراض به بخشنامه جدید
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

به خاطر اعتبار ش نیست بخاطر نمره پایین تر از نرمی هست که جدیدا گذاشتن روی ۶۵ فکر کنم

مهدی
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

جریان این دوسال مدرک زبان چیه؟ من msrt 53 دارم ولی ازم قبول نمی کنن! من موقع جامع که سال ۹۵ میشه msrt 53 داشتم و الان ازم نمی پذیرن. لطفا اگر دلیلش را میدونید راهنمایی کنید. ممنون

عکس
دی ۲, ۱۳۹۹ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام
مدرک زبان MSRT تاریخ انقضا دارد به مدت ۲ سال

ساحل
دی ۳, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

جالبه از ۹۵ نمره msrt رو نگه داشتید الان میبرید داانشگاه تازه تحویل بدید ؟؟؟؟

قاسم
دی ۲, ۱۳۹۹ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

طبق قانون اگر در زمان ورود به دوره دکترا مدرکتون اعتبار داشته دیگه نیازی به دادن آزمون مجدد ندارید.

فاطمه
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

سلام.پس تکلیف دانشجویان برای آزمون جامع چی میشه؟ تورو خدا بخاطر کرونا مدرک زبان رو موقع دفاع از ما بخواهید کل زندگی داریم عقب میفتیم دانشجو الان جامع میده موقع دفاع ازش مدرک زبان بخواهید. تشکر