موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

احتمال پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی آخرین وضعیت مصوبه حمایت از دانشجویان دکتری را تشریح کرد و از پیگیری این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

منصور کبگانیان در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره آخرین وضعیت تحقق مصوبه حمایت از دانشجویان دکتری گفت: حمایت ویژه از دانشجویان دکتری مصوب و ابلاغ شده است و من دوباره به این بهانه اعلام می‌کنم این، کمک یا احیاناً حقوق کارمندی نیست بلکه حق آنها است.

وی ادامه داد: دانشجویان دکتری ما نخبگانی هستند که کار پژوهشی آموزشی حتی اجرایی در دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی می‌کنند برای همین وظیفه نظام است که از آنها حمایت کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حمایت از دانشجویان دکتری، حمایت از علم کشور است، یادآور شد: ما شاهد هستیم که این دانشجویان در سنی هستند که اکثراً ازدواج کرده و دارای فرزند هستند و باید استقلال مالی داشته باشند و وظیفه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های علمی کشور حمایت از آنان است.

قائم مقام ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: چون موضوع حمایت از دانشجویان دکتری را مصوب و ابلاغ کرده ایم آن را رها نمی‌کنیم و مرتب در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیر آن هستیم گزارشی دراین خصوص جمع آوری کرده ایم البته وزارتخانه‌ها زحماتی کشیده اند وام‌هایی برای این دانشجویان ایجاد کرده اند ولی حرف ما فقط وام نیست.

وی افزود: دانشجویان دکتری کار پژوهشی و آموزشی در دانشگاه‌ها انجام می‌دهند و کسب درآمد از انجام پژوهش‌های دانشجویان دکتری حق طبیعی آنهاست و حق مشخصی دارند که در همه جای دنیا وجود دارد. منابع آن نیز اگرچه توسط وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های علمی کشور عنوان می‌شود که وجود ندارد، اما احساس می‌کنیم به صورت پراکنده در کشور وجود دارد که نیازمند ساماندهی است و ما نیز در این خصوص کمک می‌کنیم و با سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز باید همکاری شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

14 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانشجوی شیمی
خرداد ۱۳, ۱۴۰۰ ۵:۲۰ ب٫ظ

واقعا باید این موضوع اجرایی بشه و حقی که برای ماست داده شود..من دانشجوی شیمی ام و همش مواد ازمایشگاه باید تهیه کنیم که خیلی گرون و واقعا برای هممون سخت..

سالاری
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

امیدوارم اجرایی بشه، من دانشجوی دکتری نانوشیمی هستم و با وجود این که دوره ی روزانه هستم استادم هیچ کدوم از هزینه ها رو تقبل نکردن و باید همه رو خودم بپردازم، واقعا برام سخته و به همچین کمک هزینه ای احتیاج دارم.

مهندس
فروردین ۱, ۱۴۰۰ ۷:۲۱ ق٫ظ

انشالله که اجرایی بشه و حتما گام خیلی موثری در پیشرفت علمی و پژوهشی کشور هست.

دانشجوی خسته
دی ۱۵, ۱۳۹۹ ۹:۰۰ ب٫ظ

امیدوارم در حد حرف نباشه و اجرایی بشه…

دانشجوی دکتری برق
دی ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۰۰ ب٫ظ

اگه ماهیانه پولی برای دانشجویان دکتری بدن، خیلی خوب میشه، آدم نمیدونه کار کنه، درس بخونه، خونواده مدیریت کنه، بچه رو مدیریت کنه، مقاله بنویسه، فکرش هزارتا جا هست، واقعا عالی میشه.

داوطلب
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۷:۳۶ ب٫ظ

تا زمانی که سازمان سنجش و وزارت علوم دست دانشگاه ها رو بدین صورت باز بزاره و هیچ نظارتی نداشته باشه نباید تکمیل ظرفیت گذاشته بشه. آخرین سالی که تکمیل ظرفیت انجام شد (۹۶ فکر می کنم) چند دانشگاه به واسطه آگاهی از تکمیل ظرفتیت هیچ یک از دانشجویان دعوت شده به مصاحبه را پذیرش نهایی نکردن و همه را مردود و کلیه ظرفیت خود را خالی نگه داشتن و زمان تمیل ظرفیت با کاهش شدید تراز دانشجویان مد نظر و … را پذیرش کردند

احسان
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۳۹ ق٫ظ

مرا به خیر تو امیدی نیست،شر مرسان!

نیلی از (قدیمی های سایت)
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ب٫ظ

تازه دارین میرسین به ۶۰ سال پیش آموزش عالی دنیا ….

بهزاد
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۲۱ ب٫ظ

اصل پذیرش اینها زیر سوال است
حقوق هم می دهید؟
اول پارتی بازی را جمع کنید

Phd
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

داداش شما بگو وام رو واریز کنن. حقوق پیشکش

دانشجو
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  Phd

دقیقا
چرا وام هارو واریز نکردند هنوز
درصورتی که تو سایت ها نوشته که ۳ ماهه پاییز رو واریز کردند

Ept
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

آقای پی اچ دی لطفاپیگیر امتحان ای پی‌تی چاپ دو مقاله برای دفاع (تقریبا۲سال زمان می بره)بخش نامه جدیدپیش دفاع و…باش علت حضور ما درسایت شما پیگیری مطالبات دانش جویان هست نه وقت گذرانی

ش
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  Ept

شرط چاپ مقاله برای دفاع امروز لغو شده

باران
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ش

سلام. برای دانشجویان دانشگاه آزاد هم لغو شده؟؟؟