موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

انتقاد معاون آموزشی دانشگاه تهران از عملکرد افراطی در پذیرش دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه در پذیرش دانشجویان دکتری افراطی عمل می‌شود، گفت: در سال جاری نصاب قبولی در مورد پذیرش دکتری حذف شد و این مسئله ممکن است موجب شود افرادی که داوطلب می‌شوند کفایت لازم را نداشته باشند.

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرگزاری آنا،‌ با بیان اینکه رویکرد پذیرش دانشجویان دکتری باید تغییر کند؛ بر لزوم انجام اقدامات کیفی در خصوص آموزش دانشجویان دکتری تاکید کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در زمینه پذیرش دانشجویان دکتری افراطی عمل می‌شود و جمعیتی که پذیرش می‌شود متناسب با اقتضائات کشور نیست.

حسینی با اشاره به اینکه در سال جاری نصاب قبولی در مورد پذیرش دکتری حذف شد، تصریح کرد: این مسئله ممکن است موجب شود افرادی که داوطلب می‌شوند کفایت لازم را نداشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم جدی گرفتن ملاحظات در پذیرش دانشجویان دکتری گفت: درصورتی‌که در پذیرش کیفی عمل کنیم قطعاً برگزاری دوره‌ها کیفی‌تر خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در صورت نادیده گرفتن ملاحظات در پذیرش دانشجویان،‌ برداشتن حدنصاب و نحوه ورود و … مسائل آموزشی با چالش‌های زیادی همراه خواهد شد که آسیبی برای این دوره به‌حساب می‌آید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

29 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الی
بهمن ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

دانشگاه تهران که اونقدر کلاس می زاره و …. دانشجوهای خودشم قبول نداره حتی با سی وی خوب و می گه ضرورتی نداره در همه گرایشها همه ظرفیت اعلامی پربشه !!! پس این آمار بالا مربوط به کجاست؟!!

هرسال هم که برای همه گرایش ها اعلام ظرفیت نمی شود !!!!!!

در مقطع قبلی هم زمانی که دکتری غیرمتمرکز بود من خودم که دانشجوی دانشگاه تهران بودم خودم شاهد بودم به راحتی همین کار می شد و در تابلوهای دانشکده حتی می زدن که هیچ کدام از دواطلبان فاقد صلاحیت نبود !!! و من شاهد اعتراض شدید دانشجویانی از دانشکده خودمون و با معدا ۱۹ بودم که در دانشگاه تهران پذیرفته نمی شد ن و چقدر از این موضوع سرخورده بودن!!!

حالاهم اوضاع ما با آزمون متمرکز به همان منوال است!!!!!

خیلی دیگه جرات نمی خواد تو این اوضاع و احوالی که ما اریم- واضح صحبت کردن و ذکر آماردانشگاه هایی که مثل … با تعدادغیرقابل تصور و بخاطر پول و فقط هم بخاطر پول دانشجوی می پذیرن؟ !!۱

وضعیت مدیریت دانشگاه ها با نیروهای متخصص این است وای به حال سیستم های دیگر !!۱

فارغ التحصیل دکتری کشاورزی
بهمن ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۲۴ ق٫ظ

سلام
مدرکمو گرفتم از دانشگاه دولتی و روزانه، به موقع دفاع کردم با دو مقاله علمی پژوهشی و یک ای اس ای q1 و سه همایشی بین المللی و معدل بالا و رتبه اول، اما …
محل کارم که اتفاقا دانشگاه هم هست، مدرک ما رو اعمال نمی کنه و می گه فقط یک مقطع. بماند که هم کار کردیم و مدیرهای بدخلق را تحمل کردیم و هم درس خوندیم و پوستمون کنده شد. آیا این ظلم اشکاری نیست خداییش؟ جنابان خودشون خرشون از پل گذشته شدن واضع قانون برای بقیه. هیات علمی شدن بماند همین مدرکمونم تو حکم اعمال نمی کنن در حالیکه بهمون مجوز دادن. خدایا با اینهمه ظلم چه باید کرد؟
بماند برای قیامت
یا حق

...
بهمن ۱۱, ۱۳۹۹ ۳:۴۶ ب٫ظ

دوستان شرافتا کی آزمون استخدامی قبول شده….

رضا
بهمن ۱۲, ۱۳۹۹ ۸:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  ...

سلام خانم من با درصدهای خیلی خوب قبول نشده زبان حدود ۸۰ رایانه حدود ۵۰ و تخصصی حدود ۳۰ در رشته دبیری علوم

ناشناس
بهمن ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

احتمالا بومی نبوده….

باهاتون قهرم
بهمن ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ...

سلام، آرزو به دل موندم بتونم یه آزمون شرکت کنم

عسل
بهمن ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

مطمئن باشید اوضاع همینجوری نمیمونه. اینهمه ظلم دامن شما رو خواهد گرفت. نتیجه اش رو در آخر عاقبت بچه های خودتون میبینید. وقتی هزینه های سرسام آور از دانشجو میگیرید به این فکر نمیکنید که چقدر کفایت داره، یا اصلا خودتون چقدر مجوز دارید که اینهمه پول بگیرید؟ وقتی برای یه ثبت نام جا ماندگان دو برابر هزینه ثبت نام میگیرید به این فکر نمیکنید که چقدر کفایت داره؟ مثل ریگ بیابون دانشگاه تاسیس میکنید فقططططط برای اینکه پول بگیرید بعد که دانشجو میره توی اون دانشگاه ها درس میخونه و فارغ التحصیل میشه بهش میگید مدرکت از دانشگاه غیر معتبره، اون موقع به کفایت فکر نمیکنید؟

مرضیه
بهمن ۱۰, ۱۳۹۹ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

ببین من دانشجوی روزانه هستم. رشته مهندسی. تازگی ها استادا زمزمه می کنند شما که شهریه نمی دین ضرورتی نبوده که بیشتر ازرلیسانس بخونید پس بیاین برای آزمایشگاه دستگاه بسازین دانشگاه بودجه نداره. هزینه دستگاه ۵۰ میلیون تومن میشه. من نمی دونم واقعا وقتی من خودم خوره نرم افزار و برنامه نویسی هستم و میتونم کار عددی کنم چرا آزمایشگاهی؟

Mahdi
بهمن ۹, ۱۳۹۹ ۹:۵۱ ب٫ظ

سلام.
دوستان یک سوال. بطور اتفاقی در اینترنت مقاله مستخرج از پایان نامه چند سال پیش خودم را دیدم که یک استاد از یک دانشگاه دیگر نام خودش را جایگزین نام استاد راهنمای من کرده و آن را در پورتال علوم انسانی ثبت کرده و به عنوان استاد برتر با بیش از یکصد و بیست مقاله از ایشان تقدیر شده است. به نظر شما باید موضوع را پیگیری کنم؟

عسل
بهمن ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  Mahdi

کار خدا بوده که مقاله خودت رو ببینی. اصلا اتفاقی نبوده. باید حتما پیگیری کنی. این دزدی علنی بوده. پیگیری کن و اجازه نده با زحمات تو یه مال حرام خور ترقی کنه.

عسل
بهمن ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  Mahdi

به استاد راهنمات هم اطلاع بده و از او مشورت بگیر. مطمئنا استادت هم پشت این مسئله رو میگیره.

ویکتاریون
بهمن ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  Mahdi

به استاد راهنمات بگو پیگیری کنه.

Mahdi
بهمن ۱۱, ۱۳۹۹ ۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

سلام.
تشکر
سلامت باشید.

حمید کرج تو کف دکتری
بهمن ۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

هر دم از این باغ …. میرسد

آقای دکتر یک سال حد نصاب حذف شد جامعه علمی رفت زیر سوال؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

من ۶ سال دکتری شرکت کردم عین هر سال حد نصاب بود و علی رغم نظر سنجش دانشگاه ها غیز قانونی برگزار کردند

آیا این غیر قانونی باعث تاسف برای جامعه علمی نبود!!!!

بعدش شخصی که مقاله ۲۰ صفحه مینویسه میشه پرفسور !!!!!!!!!!!!!!!

اما اونی که ۳۰ تا منبع اصلی درس رو مسلطه هر چند مقاله نداشته باشد میشود بی کفایت

چه قیاسی مع الفارقی

رضا
بهمن ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

سلام آقای حمید البته بنده از سال ۹۱ دارم شرکت میکنم. سوالی داشتم” برای امسال هم حذف شده حد نصاب مصاحبه؟”

حمید کرج تو کف دکتری
بهمن ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام بزرگوار

امسال مقرر کردند که دومرتبه حد نصاب اعمال بشود

مهتاب
بهمن ۸, ۱۳۹۹ ۸:۱۹ ب٫ظ

سلام. داریم به آزمون روز به روز نزدیکتر می شیم. کیا آماده هستن؟ من دوست دارم بیشتر فرصت درس خواندن داشته باشیم. واقعا زمان خیلی کمه برای آزمون دکتری ۱۴۰۰. خدایا کمکمون کن

مدیریت ۱
بهمن ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

خدا کند عقب بیفتد

دستجردی
بهمن ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

باسلام
دانشجوی لایق کیست ؟؟
ایا همان نیست که باشرایط مریض اموژشی درس میخواند ومیخواند تا با تدابیر شما همه ی صندلی ها را به نور چشمی ها ولایق ها به اصطلاح بدهید؟؟
ایا همان نیست که به امید درس میخواند وباماامیدی اینهمه کم ظرفیتی مواجه میشود؟؟
تعبیر شما از لایق دقیقا چیست؟؟
پولداریا آشنا
مطمینا درسخوان وبانگیزه که نیست!!!؟؟

نیروانا مرادی
بهمن ۸, ۱۳۹۹ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  دستجردی

عالی

عسل
بهمن ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  دستجردی

دقیقااااا احسنت به شما حرف دل همه ما رو زدی

شیما
بهمن ۱۰, ۱۳۹۹ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  دستجردی

عالی

داوطلب دکتری
بهمن ۷, ۱۳۹۹ ۸:۳۶ ب٫ظ

درود معاون محترم و سایر همکارانشان در دانشگاهها از آسیبی در آینده صحبت میکنید که در گذشته بشدت به دانشجویان زده شده است. آیا شما آسیب را تا بحال ندیده‌اید؟ پس تابحال گوش شنوایی بر درد داوطلبان و دانشجویان نداشته‌اید. زین پس هم نخواهید داشت. حد نصابی که میگویید امسال حذف شد، از چند سال پیش حذف شده بود ولی تهران و دانشکاههای دیگر بصورت غیر قانونی اعمال میکردند که دست دانشجویان باز هم کوتاه بود. امسال فقط تا حدی قانون اجرا شد! دانشجوی با سواد کیست، آنکه برای اساتید مقاله مینویسد؟ استاد خوب کیست؟ کسی که در مصاحبه‌ها ملاک واحدی نداشته بیشتر مانند استخدام کاری بصورت آشنایی از قبل اقدام میکند و یا بدون هیچ دخالتی در پروژه‌های دانشجو، اسمش را پای آن میآورد؟ یکبار نظر سنجی بگذارید و نظر دانشجویان را در مورد اساتید ببینید! اقای معاون, دانشجوی خوب ، معمولا از این کشور میرود(رفته است)، هم ما میدانیم هم شما، به دلایلی که سالهاست فریاد میزنیم و گوش نمیدهید. آن دانشجوی خوب هم که نرفته، یا شرایط خانودگی نداشته یا حمایت مالی و در کنکور و مصاحبه سردرگم است، تا مگر دل اساتید را به دست بیاورد یا اگر شانس بیاورد در دانشگاهی قبول شود و یا بیخیال تحصیل شده‌ و میرود پی بدبختی‌اش. آقای معاون، همانطور که شما به ما دانشجویان میگویید بی کفایت، بپرسید ببینید آیا دانشجویان در مورد اساتید چه نظری دارند!؟ بنظرم دانشجویان هم متقابلا این نظر را دارند. البته اگر نظرشان را بپرسید، تعجب خواهم کرد. چون شما ارباب هستید و ما… ادامه نظر»

زهرا
بهمن ۷, ۱۳۹۹ ۹:۳۱ ب٫ظ

من کامنت های شما همیشه میخونم

واقعا حرف دل مارو میزنید

الهی بهترین ها براتون اتفاق بیفته وهمیشه سلامت باشید

داوطلب دکتری
بهمن ۱۱, ۱۳۹۹ ۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

درود‌ . محبت دارید. همچنین بقیه دوستان. واقعا تعداد من و ما خیلی بیشتر هست. ولی یسری فرآیندهای نانوشته‌ای حاکم هست که صدای ما خفه شده و بگوششان نمیرسه(البته گوش نیست, وگرنه صدا هست) و عمرمان هم در حال سپری شدن … امیدوارم روزی ترقی نسلهای بعدی رو اقلا با چشمهامون ببینیم.
در ابتدا سلامتی و متعاقبا زندگی‌‌ای دلیرانه و موفقی براتون ارزو دارم

عل
بهمن ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۴ ب٫ظ

درود بر شما
حرفاتونو باید با طلا بنویسن
هرگزززززززززز نمی بخشیم

رضا
بهمن ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

با سلام و احترام ضمن تشکر سوالی داشتم ، یعنی در کنکور امسال هم حد نصاب مصاحبه حذف شده است؟

Aki
بهمن ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

آره عین حقیقت بود، جگرمون سوخت عین عمر و جوانی و همه ی استعدادامون.

امیر
بهمن ۸, ۱۳۹۹ ۳:۰۷ ب٫ظ

خیلی ممنون که حرف دل ما را زدی واقعاً همینه عمرمون بخاطر بی عدالتی به هدر رفته