موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعلام جزئیات جدید برگزاری جلسات دفاع دکتری در دانشگاه آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جزئیات جدید برگزاری جلسات پیش دفاع متمرکز و دفاع رساله‌های دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، معاون علوم، مهندسی و کشاورزی و معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی طی دستورالعملی، «متمم بخشنامه برگزاری جلسات پیش دفاع متمرکز / دفاع رساله های دکتری تخصصی» را ابلاغ کردند.

دکتر جواد علمایی معاون علوم،‌ مهندسی و کشاورزی و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی طی دستورالعملی، «متمم بخشنامه برگزاری جلسات پیش دفاع متمرکز/دفاع رساله های دکتری تخصصی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها ابلاغ کردند.

براساس این دستورالعمل که در راستای یکپارچه‌سازی ارائه مجوزهای دفاع دانشجویان دکتری تخصصی ابلاغ شده، ارائه گاهی قبولی در آزمون زبان (معتبر طبق بخشنامه‌های مصوب) دانشگاه، ارائه پذیرش یا چاپ مقاله معتبر مطابق با آیین نامه سال ورود دانشجو (مقاله موظفی دفاع) با تأیید استاد راهنما، مشاور و مدیر گروه، ارائه گواهی قبولی در آزمون جامع، تأیید رساله توسط استاد راهنما، مشاور و شورای گروه و بارگذاری و ثبت اطلاعات توسط دانشجو در سامانه پژوهشیار و طی مراحل لازم برای رسیدن به مرحله پنجم، جهت بارگذاری در سامانه پژوهشیار الزامی است.

دانشجویانی که تا تاریخ 99/10/15 پذیرش یا چاپ مقاله معتبر مطابق با بخشنامه‌های سال ورود خود (مقاله موظفی دفاع) را اخذ کرده باشند و کفایت دستاوردهای رساله به تأیید استاد راهنما، مشاور و شورای گروه رسیده و در سامانه پژوهشیار ثبت و اخذ کد شده باشد، می توانند حداکثر تا تاریخ 99/12/20 از رساله خود دفاع کنند.

همچنین دانشجویانی که در اولین دوره پیش دفاع متمرکز، کفایت دستاوردهای علمی را دریافت نکرده‌اند، در صورت تمایل می‌توانند نسبت به اصلاحات رساله طبق نظر هیأت تخصصی اقدام کرده و پس از تأیید مدیر هیأت تخصصی، مطابق با شرایط بخشنامه‌های سال ورود خود (داشتن مقاله موظفی دفاع) پس از ثبت‌نام نیمسال دوم 1400-1399 و بدون پرداخت شهریه، تا 1400/1/31 از رساله خود دفاع کنند، در غیر این صورت باید در پیش دفاع متمرکز بعدی شرکت کنند.

در این دستورالعمل تأکید شده است: دانشجویانی که در اولین دوره پیش دفاع متمرکز قبول شده‌اند، در صورت تمایل می‌توانند مطابق با بخشنامه‌های سال ورود خود نسبت به دفاع اقدام کنند.

دانشجویانی که تا تاریخ ابلاغ این بخشنامه، پس از قبولی در امتحان جامع، 5 نیمسال برای واحدهای رساله دکتری تخصصی ثبت‌نام کرده‌اند ولی موفق به پذیرش مقاله نشده‌اند، به مدت 2 نیمسال از پرداخت شهریه تمدید رساله دکتری تخصصی معاف می شوند تا نسبت به پذیرش مقاله پیش دفاع و انجام آن اقدام کنند. ضمناً در کارنامه 2 نیمسال معاف از شهریه، عبارت «در انتظار پذیرش مقاله» نوشته می شود.

دانشجویانی که تا تاریخ ابلاغ این بخشنامه، نسبت به ارسال مقاله معتبر مطابق بخشنامه های سال ورود خود اقدام کرده باشند، لازم است پس از ارائه پذیرش مقاله مذکور، نسبت به انجام پیش دفاع متمرکز اقدام کنند. بدیهی است این دسته از دانشجویان باید سایر دستاوردهای مستخرج از رساله خود را به نحوی انتخاب کنند که در مجموع با کسب 5 امتیاز پژوهشی، بتوانند نسبت به دفاع و تسویه حساب اقدام کنند.

براساس بندهای این دستورالعمل؛ نداشتن منع موارد آموزشی، پژوهشی و مالی در واحد دانشگاهی و گذشتن یک سال از تاریخ تصویب پروپوزال در گروه/دانشکده/واحد تا زمان دفاع ازجمله شرایط و نحوه اجرای برگزاری جلسات پیش دفاع متمرکز و دفاع رساله های دکتری تخصصی است. همچنین تمام مستندات دانشجو قبل از بارگذاری در سامانه پژوهشیار، باید توسط شورای پژوهش و فناوری واحد بررسی شده و مورد تأیید قرار گیرد.

معاونان پژوهش و فناوری/علمی واحد دانشگاهی موظفند جلسات دفاع دانشجویان حائز شرایط را تا تاریخ های مذکور برگزار کرده و فهرست این دانشجویان جهت اطلاع طی نامه‌ای تا تاریخ 99/12/20 به ادارات کل امور پژوهشی و تحصیلات تکمیلی معاونت های موضوعی سازمان مرکزی ارسال کنند. شرایط داده شده به هیچ وجه قابل تمدید نیست.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

20 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
..
بهمن ۲۱, ۱۳۹۹ ۶:۴۴ ب٫ظ

ای کاش کمپین راه بندازید برای حذف امتحان جامع.
دروسی که در طول ترم امتحان داده شده اند و نمره قبولی کسب شده اند، چرا مجدد باید امتحان داده شوند و شهریه اضافی داده شود؟!!!
واقعا چرا؟!!
فقط و فقط پول!

..
بهمن ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ..

⚜⚜⚜

♨️ در صورت عدم اصلاح ساختار شهریه، بسیاری از دانشجویان مجبور به ترک تحصیل می‌شوند!

جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در نامه‌ای به رئیس دانشگاه آزاد نوشتند: در صورت عدم اصلاح ساختار، تعداد زیادی از دانشجویان به علت عدم توان پرداخت شهریه مجبور به انصراف از تحصیل خواهند شد.

ناشناس
بهمن ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۷ ب٫ظ

ما آبان پیش دفاع کردیم خیلی هم کامل و قانونی، تو این شرایط کرونا و دوری مسافت چقدر سختی کشیدیم برای پیش دفاع حالا میگن باطله، پیش دفاع متمرکز هم قبل از بخشنامه بوده علم غیب که نداشتیم اونو هم شرکت کنیم تکلیف ما چیه که اونو از دست دادیم

محمدی
بهمن ۲۰, ۱۳۹۹ ۳:۴۹ ق٫ظ

یعنی ما که پیش دفاع کردیم الان می تونیم دفاع کنیم. منعی نداره؟؟ درست می فهمم؟؟

دانشجو
بهمن ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۴۳ ب٫ظ

اینا رو خود سیستم باید به صورت اتومات اعمال کنه نه اینکه با این اوضاع کرونا تازه بری دانشگاه کارشناس مربوطه رو (در صورت حضور البته) توجیه کنی

فرزاد
بهمن ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۱۵ ب٫ظ

خدا برای مسئولین فعلی دانشگاه آزاد نسازه که تخصصشون شده ابداع بخشنامه و متمم من در آوردی…

مهدی
بهمن ۱۹, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ق٫ظ

من ۵ ترم هست بعد از جامع تمدید کردم یعنی الان نباید شهریه بدم؟

نگار
بهمن ۱۸, ۱۳۹۹ ۹:۰۹ ب٫ظ

تا بیست اسفند ارائه بدیم چرا باید شهریه بدیم حتی بخاطر کرونا یک ساعت هم از دانشگاه استفاده نکردیم

محمدی
بهمن ۱۷, ۱۳۹۹ ۰:۵۸ ق٫ظ

بالاخره یک مقاله علمی پژوهشی در نشریات مصوب دانشگاه آزاد پذیرش بگیره برای دفاع کافیه؟؟؟

مجتبی
بهمن ۱۶, ۱۳۹۹ ۹:۵۵ ب٫ظ

آقا مثل قبل دفاع رو بدین دست خود دانشگاه چرا خودتونو و دانشجو و شآن دانشگاه رو پایین میارید ‌ بعضی از مدیران نالایق چرا هعی از جیب پدرشون قانون درمیارن .
چرا انقدر مرض میریزید آخه خدارو خوش میاد . .چهارتا بیسواد جمع شدن دور هم اسم خودشونو گذاشتن مدیران دانشگاه آزاد .
بابا نکنید اینکار هارو زشته از مسلمونی به دوره چوب لای چرخ بقیه گذاشتن .

ب
بهمن ۱۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۹ ب٫ظ

سلام
دانشگاه آزاد که شده فقط پول و متاسفانه هر کسی داره وارد مقطع دکتری میشه اینکه بخواد مقاله تسویه حساب هم حذف شه یه خیانته به این مقطع

مری
بهمن ۱۷, ۱۳۹۹ ۹:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  ب

خب دانشمند پول از کجا آمده؟ ؟؟ کار کردیم!!!! بجای خوشگذرانی دادیم به دانشگاه. دانشگاه آزاد هیچ امکاناتی به دانشجو نداد که حالا مقاله تسویه میخواد. بعدش مقاله تسویه به چه درد دانشگاه میخوره؟؟؟ من مدرکم را فقط میخواهم که برم از این کشور داره سنم بالااااا میره بفهمید!!! تو وضع ات خوب هست من همین الان اکسپت مقاله پولی میتوانم بگیرم ولی نمیخوام پول بدم به پولم احتیاج دارم واسه چی بابت صفر امکانات پول مقاله تسویه بدم . اشتبااااااه کردم از فوق لیسانس نرفتم.

ا. ا
بهمن ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۰ ب٫ظ

لطفا برای تسویه حساب مقاله دوم را حذف کنید

محمدی
بهمن ۱۶, ۱۳۹۹ ۰:۰۶ ق٫ظ

الان دیگه مقاله در نشریات علمی پژوهشی دانشگاه آزاد باشه کافیه؟؟
دیگه حتما نباید وزارت علوم باشه؟؟

مری
بهمن ۱۵, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ب٫ظ

وزارت علوم چرا حرفی راجع به مقاله تسویه حساب نمیزنه؟؟؟؟ خب کلی پول گرفتن که . مقاله در نمیاد دیگه. آخه چرا ما را زجر میدید؟؟؟

دفاع کرده
بهمن ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مری

بله..کاش صحبت میکردند… شما چند وقته دفاع کرده اید؟ البته درمیاد و لی همه جا ریجکت میشه

مری
بهمن ۱۶, ۱۳۹۹ ۲:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  دفاع کرده

سه ماهه .

فیزیولوژی
بهمن ۱۵, ۱۳۹۹ ۷:۰۰ ب٫ظ

سلام به مسئولین دانشگاه ازاد ……. چی میشه از مقاله تسویه صرف نظر بکنید به خدا خیلی فشار رو ماها هست به خدا مقاله ها پذیرششون بان بازی هست هزینه زیاد میخواد …. فشار اشغال نداشته ی اینده و سربازی خیلی چیزای دیگه ….ایا واقعا شما میدونید این هارو …….. به خدا استاد راهنما ها بلد نیستند مقاله بنویسند بلد نیستند مقاله سابمیت کنند همه این فشار ها رو ماها هست ……… کاش نوشته ی منو مسئولین دانشگاه ازاد ببینند درک کنند …….. مدرک مارو ازاد کنید بابا ما بیچاره شدیم همش منتظریم همش صبر صبر ..یکم به استاداتون گیر بدین که به محض رضای خدا هیچی از مقاله سر در نمیارند………….

مری
بهمن ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۴۵ ب٫ظ

خب مقاله دوم هم بگید که انصراف از مقاله بدیم و نمره امان را کم کنند ولی مدرک فارغ التحصیلی را بدهند . خسته شدیم بخدا . این همه پول دادیم به دانشگاه. مدرک بدید آبرویمان پیش همه رفت همه میگن طرف الکی میگه دفاع کردم کو مدرک ؟؟؟

دفاع کرده
بهمن ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مری

من از نمره انصراف دادم. ولی میگن برای تسویه مقاله دوم الزامیه