موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

حذف ناگهانی دکتری مدیریت فرهنگی از کنکور 1400

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد گفت: حذف رشته مدیریت فرهنگی در تحصیلات تکمیلی باعث می‌شود که بیش از 3 هزار دانش‌آموخته و فارغ‌التحصیل مقاطع مختلف قادر به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نباشند.

رمضانعلی رویایی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره حذف رشته مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی از دفترچه کنکور سال 1400، اظهار کرد: سال 1373 با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور و نیازی که اهالی اندیشه و هنرمندان به مسائل تجاری و اقتصادی داشتند رشته مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی را به شیوه کاملاً نو و بدیع طراحی کردم.

وی افزود: بعد از تصویب طرح در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد سرفصل‌ها برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی شدند و  حدود 10 سال بعد رشته مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی در مقطع دکتری نیز راه‌ا‌ندازی شد که برای ارتباط بین بخش فرهنگی و نظریه‌پردازان فرهنگی جامعه اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شورای انقلاب فرهنگی و حوزه هنری بود.

وی اضافه کرد: با توجه به علاقه روزافزون علاقه‌مندان به رشته‌های فرهنگی، درخواست دانشگاه‌ها و فارغ‌التحصیلان در جامعه به این رشته بیشتر شد؛ همچنین فرهنگ و هنر بخش مهمی از اشتغال و تولید ناخالص ملی را تأمین می‌کنند و برای تلطیف روحیه مردم، ترغیب و تشویق آنها به خرید کالاهای هنری به‌خصوص هنرهای تجسمی اهمیت دارد. 

رویایی گفت: افرادی مانند نقاشان، مجسمه‌سازان و گرافیست‌ها که اهل آفرینش و خلق هستند باید درک درستی از مدیریت باشند. 

وی افزود: رشته مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی را در مقاطع  کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌های غیرانتفاعی و علمی‌کاربردی تعمیم داده‌ایم که متأسفانه حذف این رشته در تحصیلات تکمیلی منجر به این خواهد شد که بیش از 3 هزار دانش آموخته و فارغ التحصیل مقاطع کاردانی و کارشناسی گرایش‌های مدیریت فرهنگی و هنری، قادر به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نباشند و همین امر آسیب جدی  به  جذب بیشتر دانشجو و درست کردن یک ساختار قابل تطبیق با شرایط و نیازهای جامعه در آینده خواهد بود. 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
N
بهمن ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

دوستان پیچ پی اچ تست در اینستا استوری کرده تعویق آزمون دکترا باکد۴۹۲۹۵فارس من باعنوان

درخواست انتقال ازمون دکترا به اردیبهشت ۱۴۰۰

لطفا برین حمایت وامضا

Phd @llameh
بهمن ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

سلام دوستان تا همین چند ماه پیش من هم مثل شما مدام به اینجا سر میزدم کنکور دکتری گذشته با همه سختی هایش تموم شد و خدا رو شاکرم که قبول شدم روانشناسی دانشگاه علامه.به همتون این پیشنهاد و دارم زمان رو ازدست ندید مرداد ماه امسال که کنکور گذشته برگزار شد شرایط خیلی بدتر بود ولی برگزار شد و کل تقویم آموزشی به هم ریخت مطمین باشید امسال به تعویق نمیندازن.

Sharareh
بهمن ۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

خخخخخ. باید کلا مقطع دکتری را حذف کنند چون در کشور ارزشی ندارد.

سعید
بهمن ۱۰, ۱۳۹۹ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  Sharareh

خخخخخخخخخ. از سر زدن جنابعالی به این سایت معلومه چقدر به حرفت اعتقاد داری

ایرانی
بهمن ۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

چرا تعویق؟

مانی
بهمن ۹, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ق٫ظ

امیدوارم تعویق بیوفته.

مهتاب
بهمن ۱۰, ۱۳۹۹ ۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مانی

الهی آمین

عسل
بهمن ۹, ۱۳۹۹ ۱:۱۱ ق٫ظ

وزارت علوم عزیز لطفا از ستاد مبارزه با کرونا کسب تکلیف کنید در خصوص تعویق یا عدم تعویق ازمون دکتری امسال. اگه زودتر بدونیم تکلیف چی هست برنامه ریزی دقیق تری برای این بازه زمانی تا کنکور خواهیم داشت.