احتمال اصلاح حدنصاب آزمون دکتری 1400

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سازمان سنجش آموزش کشور قصد دارد حدنصاب آزمون دوره دکتری را اصلاح کند، اگر این طرح تا زمان اعلام نتایج اولیه تصویب شود، ملاک پذیرش قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری آنا، این روزها که مقدمات برگزاری آزمون دوره دکتری در حال فراهم شدن است بسیاری از داوطلبان درباره تغییرات احتمالی در روند پذیرش می‌پرسند.

موضوع حدنصاب آزمون دوره دکتری همواره بحث‌برانگیز و حاشیه‌ساز بوده است. بر اساس اعلام احسان جمالی، معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور؛ در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مصوب شد که پس از تصویب لایحه حدنصاب دکتری برای سال ۱۴۰۰، وزارت علوم موظف شود لایحه سنجش پذیرش مربوط به تحصیلات تکمیلی را به شورای انقلاب فرهنگی ارائه کند، بحث‌های کارشناسی این لایحه نیز در حال انجام است.

کلیت لایحه مذکور به این صورت است که در ابتدا برای پذیرش دکتری، یک آزمون اولیه توسط سازمان سنجش انجام و حدنصاب‌ها توسط دانشگاه‌ها مشخص می‌شود. در مرحله بعد، بنا به نظر دانشگاه، سوابق علمی و عملی داوطلبان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد یا آزمون ثانویه‌ای برگزار می‌شود. نهایتاً پذیرش توسط دانشگاه‌ها انجام می‌شود. در واقع هر داوطلب با نظر گروه و استادی که قرار است بعداً راهنمایی وی را بپذیرد، گزینش می‌شوند و فقط نمره ملاک پذیرش نخواهد بود.

به گفته معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور؛ این طرح قوانین و مقررات دست‌وپا گیری که باعث ایجاد نگرانی در قشری خاص شده، اصلاح می‌کند. جمالی ادامه می‌دهد: این طرح را می‌توان گام‌به‌گام شروع کرد و در فاز عملی قدم‌به‌قدم آن را بررسی کرد و ارتقا داد.

البته هنوز این لایحه نهایی نشده و اگر تا زمان اعلام نتایج اولیه نهایی شود دانشگاه‌ها می‌توانند دانشجویان سال آینده خود را این‌گونه پذیرش کنند و اگر تصویب نشود به گزینش دانشجو در سال ۱۴۰۰ نمی‌رسد.

سهمیه‌های آزمون دکتری

برای پذیرش در آزمون دوره دکتری سهمیه ایثارگران همانند سایر آزمون‌ها اجرایی می‌شود. بر این اساس جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه و همچنین همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند. مجموعا ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش به این سهمیه اختصاص می‌یابد.

بر اساس قوانین مذکور حدنصاب نمره ایثارگران (اعم از ایثارگران مشمول ظرفیت ۲۵ درصدی یا ۵ درصدی) حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته‌شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل و حدنصاب نمره رزمندگان ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته‌شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل است.

سهمیه مربیان دیگر سهمیه مختص آزمون دوره دکتری است. بر این اساس ۱۰ درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) در هر کدرشته محل به مربیان رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی) دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی  اختصاص می‌یابد. متقاضیان این سهیمه به‌شرط کسب حداقل ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته‌شده در گزینش آزاد پذیرش می‌شوند.

آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۰ با حضور ۱۸۴ هزار و ۲۱۳ نفر در روز جمعه ۱۵ اسفندماه برگزار می‌شود. قرار است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تعداد حوزه‌ها حتی در شهرهای قرمز کرونایی نیز برگزار شود. این آزمون در ۵ گروه آزمایشی علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و زبان‌های خارجه برگزار می‌شود. داوطلبان در زمان ورود به حوزه‌های امتحانی باید ماسک سه‌لایه بدون فیلتر به همراه داشته باشند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

59 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بدون نام
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

پس برای چی الکی آزمون برگزار می کنید.وقت خودتون و ما رو می گیرید بخدا،یدفعه ای نام قبول شدگان رو از اساتید بی سوادتون بگیرید دیگه…

داوطلب دکترا
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۳:۴۱ ق٫ظ

کنکور به تنهایی میتونه ملاک استعداد و توانایی یه داوطلب باشه . همه دنیا میدونن که تو ایران استاد با سواد خیلی کمه . بهتره بگم یک سری عقده ای که نمیتونن دانشجوی باهوش رو ببینن و دلشون هم به حال مملکت و پیشرفت کشور نسوخته بلکه اتفاقا برعکس از خداشونه ملت تو لجن زار تنبلی و جهل باقی بمونن . وقتی میشنن با این استادا مشورت میکنن که مصاحبع چه طور باشه همین تصمیماتم اتخاذ میشه آخرش

بدون نام
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

کاملا موافقم

علیرضا نیکرو
اسفند ۹, ۱۳۹۹ ۳:۲۴ ب٫ظ

از سال ۱۴۰۰ سالی دو بار کنکور دکترا برگزار گردد
فروردین و مهر

الهام
اسفند ۹, ۱۳۹۹ ۹:۳۰ ق٫ظ

حالا دیگه ازین به بعد اونایی که ارشد جایی درس خوندن که دکترای رشته شونو نداره حق دکترا خوندن ندارن و اونایی هم که دکتراشونو داره یه چیزی سمبل میکنن و چون دانشجوی خود استادن پذیرش میشن. مگه استادای ما صلاحیت و ظرفیت اینو دارن آخه؟ مگه اینکه برا هر شهر یه تیم اساتید باشه که بازم این استاد میگه فلانی دانشجوی منه اون یکی میگه فلانی. اینجا استادا ظرفیت ندارن و این طرح رواج بی سوادیه. پارتی بازی محض

افتصاحی دیگر
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۷:۰۵ ب٫ظ

این طرح میشه مثل کنکور سال ۹۵ که من با رتبه ۵۶ و رزومه عالی و فارغ التحصیل دانشگاه طراز اول (علامه طباطبایی) یه رشته عادی قبول شدم یه نفر (که حتی دفاع نکرده بود از پایانه نامه ش) میشه قبولی یه جای تاپ. این طرح زمانی معتبره که اساتید جنبه پذیرش براساس علم داوطلب داشته باشن نه براساس رابطه بازی. الگوی خوبیه اما نه برای جامعه ما که اساتید فعلا جنبه چنین روشی رو ندارن. جامعه ما درگیر پارتی بازی شده و تنهد روشی که میتونه اعمال سلیقه هارو تا حدی کم کنه روش فعله (اینو من میگم که ۳ بار رتبه ۲ رقمی اوردم و یه بار وزارت بهداشت قبول شدم. حتی توی مصاحبه هم با برخی از اساتید در مورد بعضی موضوعات بحث علمی کردم)

صنم
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۸:۱۲ ب٫ظ

یه امسال که بدون حد نصاب دانشگاه‌ها سنجش قبولیا رو اعلام کرد
جلسه و استادی نیست اینو نزنه تو سر ما که شیوه پذیرش غلطه و باید خود استاد انتخاب کنه
و تمام تلاششون میکنن ثابت کنن ما که ورودی امسالیم من با رتبه ۱ و دوتا همکلاسیم با رتبه های ۶ و ۸ هیچی حالیمون نیست
چرا چون سلیقه اساتید نبودیم و نتونستن نورچشمی خودشونو بیارن
و متاسفانه امسال شرایط همه دانشگاه‌ها اینه و انقد به وزارت علوم فشار آوردن که تو کنکور ۱۴۰۰ دوباره سلیقه اساتید اعمال شه و نورچشمی برن دانشگا
انشالله خدا کمک حال کسایی باشه که واقعا زحمت میکشن
انشالله گرفتار این سلیقه گرایی نشن و به چیزی که مستحقش هستن برسن

م
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۴ ب٫ظ

همه حرفا کاملا درسته
ولی ۵۶ که رتبه خوبی نیست
حداقل رشته بنده برای قبولی روزانه زیر ۱۵-۲۰ میخواد روزانه تهران-یا بهشتی یا علامه یا تریبت مدرس که سطح یک هستن

سارا
اسفند ۹, ۱۳۹۹ ۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  م

رشته ها باهم متفاوتن
تو رشته های فنی ۵۶ خوبه
ولی مثلا تو رشته من نه
پس مقایسه نکنید

افتصاحی دیگر
اسفند ۹, ۱۳۹۹ ۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  م

از بین حدود ۶۰۰۰ داوطلب بودم. رتبه ۵۴ یه گرایش تاپ توی خوارزمی قبول شد چون ارشد اونجا بود. رتبه ۶۸ مدرس قبول شد چون … بعد مصاحبه که باهاش حرف زدم گنگ بود و میگفت کلا زبونش بند اومده (والله عینه حقیقته)
دوست عزیز، باور کنید اگه براساس تایید گروه بشه امسال کاملا به نفع منه چون میدونم چجوریه اوضاع، اما اگه بخوایم نگاه (ارزیابی هزینه-فایده) و منصفانه به موضوع داشته باشیم، این روش بیشتر ضرر داره تا فایده. چون میدونم بعضی دوستان چی کشیدن. در اینکه باید رزومه قوی باشه و فرد بلحاظ علمی توانمند باشه شکی نیس. اما نباید همه رو با یه چوب زد (به بهانه اینکه همه قبولی های روش فعلی فاقد بار علمی هستن، روش رو کاملا عوض کرد). از طرفی ام روش فعلی مصوب مجلسه و تخطی از اون جرم محسوب میشه و پیگرد قانونی داره.
پیشنهادم اینه درگیر حاشیه نشید و ادامه بدید. هفته سرنوشت سازیه.

بوژان
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۵:۳۱ ب٫ظ

اینو باید بعد آزمون می گفت نه الان،

سمانه
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱:۳۴ ب٫ظ

اسم این سایتو باز گذاشت داوطلبان غرغر و دکترا

.......
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۴:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سمانه

آفرین دقیقا

.....
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱:۱۳ ب٫ظ

همچنان منتظر تعویقید؟
خخخخخخخخخ

Sina
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  .....

نه منتظر تعویض ایم ….

داوطلب دکتری
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

درود

این توضیحات ارایه شده توسط ایشان در مورد حدنصاب، بصورت تعمدی گمراه کننده است. اسم حدنصاب آورده شود، حد نصاب مصاحبه اعمال خواهند کرد و ضمن داشتن نمره ازمون عالی، بصورت کاملا مستقل داوطلب را از گردونه حذف خواهند کرد.
درحالیکه سهم پذیرش پنجاه به پنجاه است. این مسیله هنپاره مورد سواستفاده.ی برخی اساتید مصاحبه کننده بوده که امیدوارم با هشیاری داوطلبین، جلوی این عمل و انتقال همه‌چیز به دست اساتید، گرفته شود!
تحصیل حق دانشجو و تدریس حق استاد است.
اگر دانشجویان دانشگاهها ضعیف هستند، پس اساتید بخوبی عمل نکرده‌اند.
دانشجویی که رزومه خوب و رتبه نامتاسب دارد، باید متناسب با رزومه و آزمونش نمره نهایی بگیرد و همینطور دانشجویی که نمره عالی ازمون دارد و رزومه ضعیف، همانطور باید متناسب با وضعیتش نمره بگیرد و این دو داوطلب در فضای عادلانه مقایسه شوند و نتیجه اعلام شود
حذف یکطرفه‌ی دانشجویان توسط حدنصاب دوم، به دور از عدالت آموزشی و اخلاقی است.

دوستان، صدایمان به تنهایی به آنها که نمیرسد. باید همصدا شویم.

هاله
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۳:۲۶ ب٫ظ

من شنیدم قانون باید توسط مجلس تصویب شود که البته قبلا تصویب شده اما اگر شورای انقلاب فرهنگی اینطور تصمیم گرفت ما چیکار می تونیم بکنیم؟ یعنی باید به چه کسی بگیم؟

داوطلب مهندسی
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  هاله

سلام
شورای انقلاب فرهنگی فقط میتونه پیشنهاد بده، باز باید مجلس تصویب کنه.
البته حساب کتاب نداره. چون اغلب با هم مرتبط هستند، دانشگاه اعمال میکنن تا میای شکایت کنی و جواب بگیری، بیشتر از یکسال طول میکشه. اینم پیگیری عدالت! باید از پیش سرصدا کرد و اجازه نداد به اون مرحله برسه

وحید رضا
اسفند ۹, ۱۳۹۹ ۱:۴۹ ق٫ظ

کاملا صحیح و کامل بیان فرمودید

دکتری۳
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

سلام
نه به دکترایی که باعث مرگ هموطنی بشه
اگه با حضور در آزمون به پخش شدن ویروس کمک کرده و مرگ و رنج هموطن رو رقم بزنیم
آیا با وجدان آسوده میتونیم سر کلاس های دکتری شرکت کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لیلا
اسفند ۹, ۱۳۹۹ ۸:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری۳

خب نرو امتحان بده مگه مجبورت کردن؟

علی
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

تعویق تا پیک مسخره کرونا انگلیسی رد کنیم

امیر
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

شیوه برگزاری کنکور یعنی آزمودن قدرت حافظه افراد نه توانایی های پژوهشی، خلاقیت، توانایی حل مسئله که خیلی مهمتر از عامل حافظه در مرحله دکتری می باشد. در همه جای دنیا هم، استاد بر اساس نیاز پژوهشی دانشجو جذب می کند. اگر هم نیاز نیست چرا باید دانشجوی دکتری جذب بشود که بعدش هم تورم مدرک دکتری داشته باشیم. افرادی هستند علاقمند به پژوهش که سالهاست کار پژوهشی انجام می دهند ولی به دلیل اینکه کنکور حافظه افراد را می سنجد و افرادی که وسواسگونه همه چیز را حفظ می کنند رتبه بهتری می آورند از پذیرش دکتری عقب می مانند. احازه بدهیم افرادی دکتری بخوانند که واقعا علاقمند به کار پژوهش هستند.
از اساتید نقل قول شده است: دانشجویانی داشته ایم که رتبه های اول کنکوری هستند ولی قدرت نوشتن یک پروپوزال را ندارند و الان ۷ سال هست که نمی توانند پروژه تحقیقاتی خود را به اتمام برسانند.
این سیستم دکتری بر اساس نظر مشاوران روانشناسی میزان افسردگی و وسواس فکری را افزایش می دهد. تمامی دانشگاههای برتر دنیا بر اساس ایده پروپوزال و سوابق تحصیلی و مصاحبه دانشجوی دکتری می پذیرند.

ویکتاریون
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۵:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

خیلی حرف استاداتون رو باور نکنین البته. پیازداغش رو زیاد می کنن تا دست خودشون بازتر بشه. وانمود می کنن که کنکور تنها معیار گزینشه. همینا وقتی طرف رو توی مصاحبه قبول می کردن قدرت داوریشون کجا رفته بود؟ کسی که پایان نامه ارشدش رو خودش کار کرده باشه می تونه پروپوزال دکترای خوب بنویسه. و کسی که رتبه ی کنکورش خوبه و از فیلتر مصاحبه هم عبور کرده بعیده پایان نامه رو خودش ننوشته باشه.
ضمنا دانشجوی روزانه اگر کارش به سال هفتم بکشه اخراج میشه. (سال هفتم هستن تک و توک ولی منتظر اکسپت مقاله شون هستن نه درحال کلنجار با رساله).
اتفاقا استادا با دانشجوهایی که سفارشی و توی رودرواسی می گیرن، مشکل بیشتری دارن. منتها اونا رو روشون نمیشه بگن. وقتی می پرسی فلانی چرا دفاع نکرده میگن نمی دونیمو بلد نیستو رتبه کنکورشم خوب بوداااا…
از اون طرف، افراد علاقه مند به پژوهش اگر نتونن ۴۰، ۵۰ درصد تخصصی جواب بدن باید به اعتبار پژوهش هاشون شک کرد. هر رشته ای انقدر سوال تحلیلی رو داره دیگه. اتفاقا کنکور خلاقیت و حل مسئله رو بهتر از نصف این پژوهشا می سنجه.

شیلاتی
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۹:۵۷ ق٫ظ

سلام و خسته نباشید، لطفا تا بعداز ایام عید،به دلیل بحرانی بودن کرونا تعویق،ممنونم،موفق باشید.

تعویق
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  شیلاتی

لطفا تعویق

داوطلب
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  شیلاتی

چشم

...
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۹:۲۵ ق٫ظ

لطفا تعویق ازمون دکتری ۱۴۰۰

سلی
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۷:۴۶ ق٫ظ

لطفا سهمیه ها رو بردارین

۰۰۰۰۰
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سلی

عزیزم نگران نباش تو مصاحبه اینا رد میشن چون اساتید دید مثبتی نسبت به کسانی که سهمیه دارن ندارند

الهی به امید تو
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۷:۰۹ ق٫ظ

جو نده برا تعویق phdtest . انشالله ۱۵ برگزاره

گلی
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۶:۲۷ ق٫ظ

در هر صورت دست مافیا رو ک همچنان برای کنکور باز میزارن، چون ازمون اولیه تستی همچنان به قوت خود باقی می مونه طبق گفته ایشون، پس تغییر محسوسی نکرده

بوژان
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۴:۴۰ ق٫ظ

از نظر من همین مرحله مصاحبه رو بردارید بزارید کنکور مشخص کنه کی کجا قبول بشه. والا بخدا بعضی از همین اساتیدی که میخوان مصاحبه بگیرن خودشون درس های که تدریس می کنند رو به خوبی بلد نیستد.

ناشناس م
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۳:۴۳ ق٫ظ

سلام چه کسی میتوانیدباماسک۳لایه درآزمون دکتریدرچندساعت امتحان دهدعقلتون کجارفتس.ازهرشهری یاازیک شهرکسی زمینه ی بیماری نداردچطوری بااین ماسک هامی توان نفس کشیدباخودتون مشکل داریدجان تمام داوطلبان ازهمه چی مهمترهس توروخداسازمان سنجش امنیت جان داوطلبان مهم باشدنه مسائل دیگرجواب این مردم راچه میدهیدعزادارعیدبچه های کنکوردکتری لطفاوزارت علوم تعویق آزمون دکتری۱۴۰۰متشکرم

.....
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس م

ما که تو کنکور قبلی با دوتا ماسک چندساعت نشستیم سرجلسه آدم نبودیم؟
خداروشکر قبولم شدیم
چه بهونه هایی دارید

احمدرضا
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  .....

شما که قبول شدین یعنی اینقدر بیکار هستین که این وسط کامنت میزارین؟

.......
اسفند ۹, ۱۳۹۹ ۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  احمدرضا

دقیقا انقد بیکارم میام پیام‌های شمارو میخونم و میخندم
درضمن بگم بهشتی میخونم
ایشالله شماهم اگه دست از سر تعویق برداری بری سر درست قبول میشی و سال بعد میای کامنت بقیه رو میخونی

Mo.sanjari
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  .....

دوست عزیز شما ۴ ماه بعد امتحان دادید، بعدشم الان اگ دوماه صبر کنن با زدن واکسن نیاز به این همه بالا و پایین کردن ندارن

داوطلب دکترا
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  .....

اون موقع کرونای انگلیسی هم بوددد ؟؟؟؟؟شما اگر قبول شدی به مسائل مربوط شرایط خودتون بپردازید

.......
اسفند ۹, ۱۳۹۹ ۰:۵۱ ق٫ظ

دوست دارم به مسائل اینجام بپردازم
شما مشکلی داری؟
هفته بعد کنکوره چرا نمیری سر درست

حمید کرج تو کف دکتری
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۲:۱۹ ق٫ظ

اصلا منطقی نخواهد بود و با عدالت آموزشی منافات دارد…

احتمال دارد کسی با رتبه خوب مردود و کسی با رتبه بد قبول

پس رتبع کجا ارزش دارد؟؟ فقط فقط در دعوت به مصاحبه

باران
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۲:۱۵ ق٫ظ

چقدر مسخره
کلا روی هم رفته رشته منو ۱۶ نفر هرسال میگرفتن
دیگه بااین کارشون بدترش کردن که
فکر کنم دیگه هرسال ۵ نفر بیشتر قبول نشن
دانشگاهها هم که از خدا خواسته
عجبااااا

Sina
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۰:۵۹ ق٫ظ

تنها یکهفته باقی است تعویق آزمون تا شرایط ایمن و عبور از پیک بیماری کرونا در روز دهم اسفند همزمان با جلسه ستاد کرونا بهترین خروجی است شاید تغییر روند پذیرش دکتری برای حذف مافیای کنکور اهرم اصلی برگزاری است

مرصیه
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۰:۱۷ ق٫ظ

زود باش تعویق بندازین

رامین
اسفند ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۶ ب٫ظ

دکتر محمود علوی، رئیس مرکز بهداشت خوزستان، در مصاحبه با ایسنا گفته است که برای مهار کرونا این استان باید تعطیل و قرنطینه شود.
آقای علوی با اشاره به سهم بالای خوزستان از بیماران شناسایی‌شده مبتلا به گونه جش‌یافته در بریتانیا، گفته است: “جز با تعطیلی کامل استان خوزستان نمی‌توانیم وضعیت را کنترل کنیم.”
او گفته درخواست تعطیلی این استان در روزهای اخیر مطرح شده اما چنین تصمیمی باید در سطح کشوری گرفته شود و مقام‌های استان به تنهایی نمی‌توانند چنین تصمیمی بگیرد.

گلی
اسفند ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

خدا وکیلی خودتون با ماسک سه لایه میتونین نفس بکشین که ما پنج ساعت بپوشیم و تمرکزم داشته باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟ حداقل پیشنهادی بدین که با عقل جور در بیاد.

محسن
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  گلی

این متنی که در بالا نوشتن برای اصلاح حد نصاب از تحمل ماسک باید براتون بیشتر اهمیت داشت چون این حد نصابه که در نهایت باعث قبولیتون میشه

رز
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

من خوب متوجه نشدم منظورشونو
میشه توضیح بدین چی رو میخوان اصلاح کنن؟ چه تغییری ایجاد میشه؟ خوبه یا بد؟

داوطلب دکتری1400
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  رز

یعنی اینکه نفر اول هم بشی استاد شاید بگه من شما رو دانشجو خودم انتخاب نمیکنم.نفرات آخر که از قبل شناخت ازشون دارم رو قبول میکنم. ان شا الله که از سال ۱۴۰۱ این طرح جدید اجرا شه.

پری
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

همیشه همین بوده، پارسال هم که حدنصاب نبود، اساتید طوری نمره دادن که اونی که خودشون میخواد قبول بشه

ویکتاریون
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  رز

این چیزی که من برداشت کردم معنیش بازگشت به همون روال پیرارسال و قبل از اونه و فقط ظاهرش عوض میشه و رسمیت پیدا می کنه. قبلا دانشگاه ها یه حدنصاب مصاحبه تعیین می کردن و نمره ی هرکسی رو که نمی پسندیدن زیر اون حدنصاب می دادن تا مردود بشه. پارسال بهشون این اجازه رو ندادن، سعی کردن با نمره های خیلی بالا(چهل و بالاتر از ۵۰ نمره) و خیلی پایین( زیر ده) یا غیبت رد کردن گزینش یا حذف افراد رو تضمین کنن. اما چون ناچار بودن ظرفیت رو پر کنن، به هرحال یه عده از کسانی که مورد نظرشون نبودن قبول شدن و از اون روز دانشگاها یکریز دارن به این شرایط اعتراض می کنن. امسال قرار شد حدنصاب مصاحبه برگرده. فقط به نظر میاد دیگه به شکل عددی نیست. یعنی ممکنه نمره ی واقعی آدم رو توی کارنامه ثبت کنن بعد یه بخش اضافه کنن که مردود به علت عدم پذیرش توسط استاد. یا ناهمراستایی پروپوزال با اهداف گروه و از این دست مسائل.
باطنش همونه که بود. به نفع دانشگاه هاست و این امکان رو میده که ظرفیت رو خالی نگه دارن.

ابوذر زمان
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

سلام
وقتتون بخیر
پارسال بعد از ۱۲ سال فارغ التحصیلی و بازگشت به ایران کنکور دکتری دادم و رتبه ۲۴ در یکی از رشته های مهندسی شدم و تمام دانشگاههای کشور دعوت شدم که من فقط ۲ دانشگاه رفتم و هر ۲ رو قبول شدم اما به تبع انتخاب اول رو پذیرفتم.اما نکات مهم و واقعی جهت مصاحبه:
۱.همه اساتید از کتب یا جزوه های خودشون سوال میپرسن
۲. این واقعیته که به دانشجویان خودشون که توانمند هستند نمره بیشتر میدن اما نه بالای ۵۰ بلکه حداکثر ۴۰ که من دانشجوی یکی از این ۲ دانشگاه بودم.
۳. رتبه خوب به شدت تمام در نوع مصاحبه تاثیر گذار است.
۴. فیلد کاری استادان مصاحبه گر یا استادان گروه رو بخونید و شما هم در همون راستا اطلاعات بیشتر کسب کنید.
۵. به شدت اساتید به این موضوع که شما باید فلسفه علوم را بدونید تاکید دارن یعنی سطحی نگر نباشید و یا سوال رو با علت پاسخ بدید و یا اگر نمی دونید بهتر اون هست که اعلام عدم اگاهی بکنید.
این مسایل در دانشگاههای دولتی مرسوم هست درباره دانشگاه ازاد نظری ندارم.
در ضمن از هیچی نترسید و کاملا ریلکس باشید چون که تنش در شما قطعا به طرف مقابل هم سرایت می کنه و در نهایت شنا بازنده میشید.
کنکور پایان زندگی نیست…
به امید سلامتی همه داوطلبین و البته توام با موفقیت

ویکتاریون
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۴:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  ابوذر زمان

فکر کنم اون قسمت یه کاما کم گذاشتم. (چهل و بالاتر، از ۵۰ نمره). بالاتر از پنجاه به کسی نمیدن چون چندساله سقفش ۵۰ هست. ولی زمانی که حدنصاب بود به کسی ۴۵ و ۴۸ و ۴۹ نمی دادن. پارسال خیلی ها اومدن توی این سایت و همچین نمره هایی رو گزارش کردن که باعث تعجب بود. چون زمانی که حدنصاب بود به قبولیشون سی و خرده ای میدادن حداکثر. چون حدنصاب خود به خود بقیه رو مردود می کرد..
صرفا دارم تفاوت تکنیکی رو توضیح میدم که چه طور بود و نبود حدنصاب، نمره ها رو تحت تاثیر خودش قرار میده. به نظرم طرحشون اگر باعث شفافیت بیشتر کارنامه و واقعی شدن نمره ی رزومه بشه خوبه. حداقل آدم بدونه چرا مردود شده و دفعه ی بعد اون دانشگاه رو شرکت نکنه. یا تغییری که موردنظرشونه اعمال کنه برای قبولی.

فاطمه
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

دقیقا..
.حدنصاب ها وبالا ببرید حواهشا

جواد
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

هرجا ارشد خوندی دکترا همون جایی استاد خودم همین رو گفت

ویکتاریون
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

خب اینی که استادت گفته ساده ترین حالته و زیاد هم اتفاق می افته. ولی در عمل قضیه پیچیده تره، ممکنه دانشگاهت دکترای رشته ت رو نداشته باشه یا اون سالی که تو شرکت کردی پذیرش نکنه. یا ممکنه از یه دانشگاه بزرگ باشی که لااقل نصف دعوت شده ها هم دانشگاهیای خودتن و باید چندسال بری توی صف. ممکنه به هوای یه دانشگاه بهتر، دانشگاه خودت رو انتخاب اول نزنی و اونا هم به تلافی مردودت کنن.
پس اگر دانشگاه ارشد خودت دکترا داره، استاد خودت ظرفیت و نفوذ داره و توی دانشگاهت رقبای کمی داری، دکترا همونجایی.

...
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۹:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

ویکتوریان جان خیلی خوب مینویسی و توضیح میدی
یعنی واقعا باید چن سال تو صف بود؟؟

ویکتاریون
اسفند ۹, ۱۳۹۹ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  ...

اگر اصرار به انتخاب یک دانشگاه داشته باشی یا رشته ت رو فقط دو سه تا دانشگاه داشته باشن قشنگ باید بری توی صف. فرض کن سه نفر ظرفیت رشته س، ۴۰ نفر اومدن مصاحبه که ۱۵،۱۶ تاشون خروجی ارشد همون دانشگاهن و رزومه هاشون فرق عجیب غریبی نداره. اون موقع کاملا وابسته میشه به رقابت و حساب کتابای بین استادا. و این سیستمی که استاد جواد گفته همینطوری پیش میره.

سمیه
اسفند ۹, ۱۳۹۹ ۲:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  گلی

خواهر عزیزم این که با ماسک میشه پنج ساعت نشست بله چون م با ماسک ۱۲ ساعت کار میکنم اما اگر من خواهان تعویقم فقط به خاطر شرایط بحرانی در مناطقی مانندخوزستانه.خدا به همه کمک کنه.