موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعلام جزئیات پذیرش دکتری 1400 دانشگاه ادیان و مذاهب

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

داوطلبان پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب در سال 1400 از طریق آزمون اختصاصی تا 22 تیرماه فرصت دارند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران، برخاسته از حوزه علمیه، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت و گو با پیروان آن‌ها برای گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام براساس آموزه‌های اهل بیت علیهم السلام به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می‌نماید. این دانشگاه با فراهم آوردن امکان تحصیل در دوره‌های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد حضوری و آموزش الکترونیکی (مجازی) و دکتری تخصصی، اقدام به جذب و پرورش دانشجو در رشته‌هایی که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به اخذ مجوز نموده است می‌کند. از ویژگیهای منحصر به فرد این دانشگاه ضمن برخورداری از یکی از غنی‌ترین کتابخانه تخصصی کشور، دارای ارتباط گسترده بین المللی در بالاترین س طح و سفرهای بین المللی و تعامل و تفاهم با دانشگاه‌های مهم داخلی و خارجی است.

به منظور تأمین نیروی انسانی متخصص و متعهد مورد نیاز کشور، فراهم آوردن رقابت سالم برای راه‌یابی به مراکز آموزشی تحصیلات تکمیلی (دکتری تخصصی)، فراهم نمودن شرایط مناسب و یکسان برای شرکت کنندگان، شرایط و ضوابط آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های دکتری تخصصی) سال ۱۴۰۰ دانشگاه ادیان و مذاهب به شرح ذیل اعلام می‌گردد.

جدول زمانبندی مراحل آزمون اختصاصی دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب

شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان

شرایط عمومی:

۱. التزام عملی به احکام اسلام و تقید به ارزش های اسلامی

٢. اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی و التزام عملی به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت فقیه

۳. عدم سابقه فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی و عدم سابقه وابستگی یا گرایش به سازمان ها و تشکل های محارب و معاند نظام

۴. برخورداری از سلامت روحی، روانی و جسمی لازم

۵. عدم منع قانونی از لحاظ خدمت وظیفه (ویژه داوطلبان مرد)

۶. برخورداری از توانایی و استعداد فکری و تحصیلی لازم متناسب با رشته تحصیلی انتخاب شده

۷. تعهد اشتغال به تحصیل تا پایان دوره آموزشی

شرایط اختصاصی

۱. موفقیت در آزمون مرحله اول (کتبی) و مرحله دوم (مصاحبه)

۲. داشتن مدرک سطح سه حوزه‌های علمیه یا مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس دانشگاهی) به همراه مدرک دال بر داشتن سوابق حوزوی

تبصره: برای تمامی داوطلبان مرد داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و یا مجوز تحصیل همزمان حوزه و دانشگاه الزامی است.

اتباع خارجی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ادیان و مذاهب را دارند، نیازی به ثبت نام و شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه ندارند و می‌بایست با همراه داشتن مدرک تحصیلی پایه، سه قطعه عکس و پاسپورت معتبر خود به اداره سنجش و گزینش دانشگاه مراجعه نمایند.

نکات مهم:

۱. براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مدارک تحصیلی صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه‌های علمیه قم، اصفهان و خراسان با دبیرخانه حوزه های اهل سنت، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه که مدارج تحصیلی حوزوی دوره سطح سه ۳ را گذرانده اند و یا تا تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ از دوره سطح ۳ فارغ التحصیل می‌شوند، منحصرأ می‌توانند در هر یک از رشته‌های امتحانی گروه علوم انسانی ثبت نام و در آزمون آن شرکت نمایند. بدیهی است این دسته از داوطلبان باید تصویر مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط یکی از مدیریت‌های حوزه علمیه و با دبیرخانه حوزه های اهل سنت صادر گردیده است را در اختیار داشته باشند.

۲. ارائه گواهی مجوز تحصیل همزمان، صادره از مدیریت یکی از حوزه‌های علمیه قم، خراسان و اصفهان و با دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت، برای طلابی که پذیرش قطعی می‌شوند و دارای کارت معافیت دایم و یا پایان خدمت نظام وظیفه نیستند، در هنگام ثبت نام و یا حداکثر تا پایان نیم سال اول تحصیلی الزامی است.

تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون

۱. تاریخ ثبت نام از ۱۳۹۹/۱۲/۲۳ الی ۱۴۰۰/۰۴/۲۲

۲. آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره دکتری تخصصی) سال ۱۴۰۰، روز جمعه بیست و پنجم تیرماه سال ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد.

۳. زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون و محل برگزاری آزمون در شهر مقدس قم، یک هفته قبل از آزمون از طریق سایت دانشگاه ادیان و مذاهب اعلام خواهد شد.

اولین گام برای موفقیت در آزمون، انجام ثبت نام دقیق و کامل است.

شهریه تحصیلی

تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی غیر دولتی ادیان و مذاهب مستلزم پرداخت شهریه می‌باشد. نحوه محاسبه شهریه براساس قوانین و آیین نامه‌های ارسالی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود. 

میزان شهریه در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به شرح ذیل بوده است. داوطلبان توجه داشته باشند براساس ابلاغ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبات هیئت امناء دانشگاه ممکن است تا ۱۵ درصد افزایش داشته باشد.

  • شهریه ثابت هر ترم: ۵۲.۰۰۰،۰۰۰ ریال

  • شهریه هر واحد تخصصی: ۱۴.۰۰۰،۰۰۰ ریال (حداکثر ۱۸ واحد)

  • شهریه آزمون جامع دکتری: صد در صد تخفیف

  • شهریه هر واحد رساله: ۱۹.۰۰۰،۰۰۰ ریال (حداکثر ۱۸ واحد)

شرکت در آزمون جامع دکتری در دانشگاه ادیان و مذاهب هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت و همچنین مرکز آموزش زبان این دانشگاه در هر سال اقدام به برگزاری چند نوبت آزمون زبان‌های خارجی عربی (اشتمال) و انگلیسی (تافل) می‌نماید که دانشجویان ضمن شرکت و قبولی در این آزمون‌ها موفق به دریافت مدرک معتبر زبان می‌شوند.

تذکر: تمام دانشجویان دکتری تخصصی در طول تحصیل خود ملزم به ارائه مدرک معتبر زبان می‌باشند.

دفترچه راهنمای پذیرش دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب در سال 1400

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عرفان
تیر ۲۱, ۱۴۰۰ ۷:۲۷ ب٫ظ

با سلام، دفترچه دکترا ادیان و مذاهب را که نگاه کردم و قصد شرکت داشتم اما چند مورد بود که نتوانستم ۱- شرط سنی که به نظر من سنگ جلو پای مردم گذاشتن است ۲- فارغ التحصیل بودن از دانشگاه ادیان ۳ – ارتباط داشتن ارشد با دکترا . در ضنن یک چنین دانشگاهی نباید شهریه داشته باشه نا بیشتر علاقه مندان را جذب کنه. همچنین شرط َشاغل نیودن که یک مانع بزرگ است آیا دانشگاه تعهد میکنه که بعد از فراغت از درس کاری هست که آن شخص استخدام بشه. امیدوارم که روزی برسه که سنگ گذاشتن ها جلوی پای مردم به کمترین اندازه‌ برسه