موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعلام جزئیات سؤالات آزمون دکتری 1400

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

تعداد و مدت زمان پاسخگویی به سوالات عمومی و تخصصی آزمون دکتری 1400 اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، بر اساس اعلام سازمان سنجش، در جلسه آزمون دکتری برای درج پاسخ سوالات، به کلیه داوطلبان به همراه بسته حاوی دفترچه سوال و یک پاسخنامه داده خواهد شد که در مستطیل بالای پاسخنامه نام خانوادگی، نام، شماره داوطلب، کد و نام رشته امتحانی وی در آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال 1400 درج شده است.

داوطلب به محض دریافت بسته مربوط و قبل از باز کردن، ابتدا باید شماره داوطلبی و مشخصات مندرج بر روی آن را با شماره داوطلبی مندرج بر روی صندلی و همچنین مندرج در کارت شرکت در آزمون خود مقایسه کند تا مطمئن شود بین آنها هیچ اختلافی نیست و در صورت مشاهده تفاوت، فوراً موضوع را به نزدیکترین مراقب در جلسه آزمون اطلاع داده و پیگیری کند تا مشکل برطرف شود.

نحوه پاسخ دادن به سوالات آزمون دکتری 1400

داوطلب باید محل مخصوص جواب را که در پاسخنامه برای هر سوال در نظر می گیرد فقط به وسیله مداد سیاه نرم پررنگ (نه خودکار، نه مداد کپی و …). پر کند. برای هر پاسخ صحیح ۳ نمره مثبت و به منظور خنثی کردن پاسخ های حدسی و یا تصادفی برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی منظور خواهد شد.

دفترچه های آزمون، تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی به آنها

در جلسه آزمون به همه داوطلبان دو بسته نایلونی داده خواهد شد که بسته اول حاوی سوالات دروس تخصصی (دفترچه شماره ۱) همراه با پاسخنامه آزمون و بسته دوم حاوی سوالات آزمون دروس استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی عمومی (دفترچه شماره ۲) است که داوطلبان باید نسبت به پاسخگویی به سوالات هر یک از دفترچه ها در همان پاسخنامه اقدام کنند.

تعداد سئوالات آزمون تخصصی و مدت زمان پاسخگویی به آنها

تعداد سوالات عمومی و تخصصی آزمون دکتری 1400 و جزئیات زمان بندی پاسخگویی به سوالات دکتری 1400 به شرح تصویر زیر است:

سوالات آزمون دکتری 1400

دفترچه آزمون استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی عمومی شامل سوالات دروس استعداد تحصیلی (۳۰ سوال) و زبان انگلیسی عمومی (۳۰ سوال) است که همه داوطلبان باید در مدت ۹۰ دقیقه به آن پاسخ دهند.

دفترچه های سوال آزمون داوطلبان شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج شده است. این دفترچه ها دارای تنوع است و پاسخنامه و دفترچه سوالات دروس تخصصی در یک بسته نایلونی تحویل داوطلبان خواهد شد.

آزمون همه داوطلبان صبح روز جمعه 15 اسفندماه برگزار می شود. فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸ صبح آغاز می شود و درب های ورودی حوزه های امتحانی رأس ساعت ۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد، لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در سالنهای امتحانی ممانعت بعمل خواهد آمد.

با توجه به شرایط ویژه ناشی از بیماری کرونا، درب های حوزه های امتحانی از ساعت ۶:۳۰ صبح به روی داوطلبان باز خواهد شد.

داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر کارت شرکت در آزمون، باید کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاک کن، مداد تراش، سنجاق و ماسک نیز به همراه داشته باشند.

ممنوعیت های آزمونی

از آوردن وسایل اضافی مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، هر گونه نت و یادداشت، ماشین حساب، پیجر، تلفن همراه (حتی بصورت خاموش)، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند و … به جلسه امتحان اکیداً خودداری به عمل آید. به داوطلبان اکیداً توصیه می شود حتی از نت برداری و یادداشت کردن جواب پاسخ‌ها برای اطلاع خود جداً پرهیز کنند.

رد و بدل کردن هر وسیله (از قبیل لوازم التحریر و..). در جلسه آزمون و همچنین خارج کردن اوراق امتحانی (از قبیل کارت شرکت در آزمون، دفترچه سوال و پاسخنامه) از جلسه امتحان به عنوان تخلف تلقی و با فرد متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رفتار خواهد شد.

از ورود ماشین حساب به جلسه آزمون (از هر نوع آن) ممانعت بعمل خواهد آمد و چنانچه داوطلبی در جلسه آزمون ماشین حساب به همراه داشته باشد، اعم از اینکه از آن استفاده کند یا استفاده نکند متخلف شناخته شده و با وی برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رفتار خواهد شد.

خارج کردن اوراق امتحانی از قبیل پاسخنامه، دفترچه سوال و یا کارت شرکت در آزمون از جلسه امتحان تخلف محسوب می شود و با داوطلب متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری رفتار خواهد شد.

در ابتدای جلسه آزمون، یک برگ فرم نظرخواهی به داوطلبان داده خواهد شد، داوطلبان لازم است پس از دریافت فرم و درج شماره داوطلبی خود در محل مخصوص به صورت دقیق و خوانا، نسبت به پاسخگویی به سوالات آن در همان فرم و در مدت ۱۰ دقیقه اقدام کنند. این نظرات هیچگونه تأثیری در نتایج آزمون نخواهد داشت.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

21 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عارف
اسفند ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۰۰ ب٫ظ

سال قبل به خاطر همین کرونا نرفتم آزمون
گفتم ارزش نداره خودتو درگیر کنی
ولی امسال بازم همون شرایطه…

نسیم اهوازززز
اسفند ۱۴, ۱۳۹۹ ۵:۴۲ ب٫ظ

منم ازمون دکترا دارم بی انصافیه ک ب تعویع نداختن ما ک خوزستانیم شرایط داغونه…ازمونم شهر دیگریه

تعویق دکترا
اسفند ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۰۷ ق٫ظ

منم خوندم و ‌امید دارم ولی حماقت ی چیز دیگس

دوست عزیزی ک میگی بعضیا دنبال فرصتن ک بخونن و طبل تعویق کنکور رو ب صدا در میارن …
کسی ک میخواست بخونه تا حالاشم خونده بود کسی هم ک نخواد بخونه ی سال دیگه زمان بدن باز امروز و فردا میکنه و نمیخونه و فرصتها رو از دست میده

ما برا سلامتی میگیم تعویق …. بعد عید قطعا واکسن میاد و اوضاع بهتر میشه شاید شما تو خونتون پدر و مادر پیر و بیمار نداشته باشید ی سری از دوستان شرایطشون فرق داره و همچنین من

قطعا تو این دوران همه ب فکر سلامتی خودشون هستن پس کسی برا کسی دل نمیسوزونه ک بیم فلان جای کشور اوضاع وخیمه و جونهاش در خطر هستند نخیر ! همه جای کشور درگیرن بلکه همه جای جهان و مسلما همه افراد نگران خود و خانواده هاشون هستند و طالب تعویق کنکور …….

اندکی تفکر !!!!!

پیشکسوت
اسفند ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۱۹ ق٫ظ

سلام و عرض ادب
پارسال بعد از آزمون دکتری کرونا گرفتم یکماه درگیر بودم الانم سرفه دارم و هنوز که هنوزه عضلاتم درد میکنن …. بعد که خوب شدم تازه شده بودم آمبولانس امداد و نجات یکبار خواهرم و خواهرزادم ، دوبار پدرم و مادرم خلاصه چی بگم باور شاید نکنید همراه بیمار بودم مشکل خواهر و پدر و مادرم کرونا نبود جراحی چشم . کلیه . قلب …از اولین نسخه تا ترخیص و مراقبتهای منزل همراهیشون کردم همین هفته هم اسباب کشی داشتیم حسابی باید تمیز میکردیم تازه الان ساعت ۱بامداد پنجشنبه اس بنظرتون من تونستم درس بخونم؟؟؟
حالا همونا توقع رتبه خوب دارن همین بهم استرس زیادی میده خدایا خودم هیچ اونا رو نا امید نکن

الهام
اسفند ۱۴, ۱۳۹۹ ۰:۴۴ ق٫ظ

ان شاء الله هر کی تلاش کرده موفق بشه، من که امسال نتونستم بخونم، اما برای شما دوستان دعای خیر میکنم، موفق باشید

مریم ازاهوااااز
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸ ب٫ظ

خدایابه امیدتوامتحانمومیدم ایشالله نتیجه زحماتموببینم وبقیه کسانی که تلاش کردن شاهدنتیجه درخشانشون باشن

ارش
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۹:۳۰ ب٫ظ

منی ک درس خوندم برنامه داشتم اگر الان بگن برو وسط داعش تو سوریه کنکور دکتری بده میرم چون تلاش کردم اینه همش الکیه تعویق تعویق نخوندن
تعویق کنکور دکتری دو تا سود برای ادمایی نخوندن داره یک کارایی کسایی ک خوندن خودشون اذیت کردن کم میشه دوم خودشون فرصت خوندن پیدا میکنن

ندا
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  ارش

منم خوندم شاید خیلی هم بهتر از شما،ولی دوست ندارم یه عمر بخاطر امتحان دکتری ریه هام درگیر بشه یا بمیرم،تعویق دکتری

ندا
اسفند ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  ندا

سلام منم اماده امادم ولی نمی دونم بگم متاسفانه یا خوشبختانه باردار شدم، بخاطر همین باید از کنکور بگذرم، چون با این شرایط حاد ویروس و شهر قرمز بودن و اعلام وضعیت ویژه در خوزستان مجبورم نرم کنکور بدم که یه عمر پشیمونی واسم نداشته باشه. برای دوستانی که ازمون میدن آرزوی موفقیت دارم. اگر برگزار نشه و بمونه بعد عید، بهتر شاید تا اون موقع شرایط بهتر بشه.

رویا
اسفند ۱۴, ۱۳۹۹ ۴:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  ارش

گل گفتی

مریم
اسفند ۱۴, ۱۳۹۹ ۷:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ارش

من اگه از شما قرار بود مصاحبه بگیرم حتما با این نحوه تفکرت ردت میکردم.. رسیدن به هدف به هر طریقی؟!!!

حسن
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۴۲ ب٫ظ

مطمعن باشید قبل از ساعت ۸ صبح جمعه تعویق میشه

مجید
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۵:۰۶ ب٫ظ

تمام اونایی که راه افتادن دنبال تعویق کسانیرهستن که هیچی نخوندن و فقط بدنبال بهونه راهی برای وقت خریدن هستن. اگر من بچه خوزستانم نمیخوام کسی برام دلسوزی کنه. من ۲ ساله دارم درس میخونن ولی همین تعویقیا ۲ ساله به هر بهونه ای به من و امسال من ضربه زدن. تو رو قرآن دیگه به اینا گوش ندین و برگذار کنید. آزمون فراگیر استخدامی با ۵۰۰ هزار نفر برگذار شد و هیچ مشکلی هم پیش نیومد حالا آزمون دکتری با ۱۵۰ هزار و نفر و ۱۸۰ حوزه امتحانی که معلومه کوچکترین مشکلی پیش نمیاد. من میشناسم این آدمایی رو که دارن بر طبل تعویق میکوبن اینا بخاطر کرونا و خوزستان نیستن فقط درس نخوندن و دنبال زمان خریدن هستن. پارسال بدبخمتون کردین اگر امسال باز هم این کارو بکنید واگذارتون ب خدا. من الله توفیق

داوطلب
اسفند ۱۴, ۱۳۹۹ ۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  مجید

برادر ارجمند کرونای انگلیسی در کمتر از ۲۴ ساعت کار رو تموم می‌کنه. تعویق از نظر من بخاطر حفظ جون داوطلبین هستش و نه چیز دیگه ای.

مسعود
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۰ ق٫ظ

حدا اقل تعداد سوالات رو کم میکردید که مدت کمتری مجبور باشیم سر جلسه حاضر باشیم توو لین شرایط کرونایی

S
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

کلا مرغ سازمان سنجش یک پا داره
امروز صبح وزارت بهداشت پیام هشدار فرستاده ولی انگار سازمان سنجش هنوز بر برگزاری آزمون اصرار داده

متقاضی
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  S

بله منم پیام دریافت کردم از وزارت بهداشت

علی
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  متقاضی

عجیبه که هنوز شماره سربرگ هایی که با پیامک مزاحمت ایجاد میکنن ، رو بلاک نکردید!

محسن
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

هنوز امید به تعویق دارید !!

S
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

بله انشاالله و به امید خدا

مصطفی
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  S

امید ب خدا که برگزار بشه انشالله
درسنخوناش هم سال بعد تلاش مضاعف