موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

تأکید استاد دانشگاه تربیت مدرس بر لزوم کاهش سهم آزمون کتبی در پذیرش دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در رابطه با آزمون سازمان سنجش در پذیرش دانشجویان مقطع دکتری اظهار کرد: سهم آزمون سازمان سنجش در پذیرش دانشجویان دکتری باید بین ۲۵ تا ۵۰ درصد باشد.

دکتر علی اکبر آقا کوچک در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این روشی که در حال حاضر در پذیرش دانشجویان دکتری دنبال می‌شود، از پایه و اساس درست است، گفت: منتها ایراد ما در اجراست. چون تعداد متقاضیان افزایش یافته، در نتیجه سازمان سنجش یک امتحان عمومی برگزار می‌کند و دانشجو بر اساس نتیجه این آزمون تعدادی از دانشگاه‌ها را انتخاب می‌کند و سازمان سنجش بر اساس رتبه دانشجو، وی را برای انجام مصاحبه و آزمون مرحله دوم، به تعدادی از دانشگاه‌ها معرفی می‌کند. دانشگاه‌ها نیز می‌توانند از طریق مصاحبه و یا مصاحبه به علاوه امتحان کتبی، ارزیابی‌های خود را انجام دهند و دانشجویانی را که صلاحیت بیشتری دارند، پذیرش کنند. 

وی در ادامه افزود: این روش در پایه و مفهوم درست است ولی اشکالی که به آن وارد می‌شود، اینجاست که ممکن است زمانی که دانشجو برای انجام مصاحبه و آزمون به دانشگاه معرفی می‌شود، برخی از دانشگاه‌ها سلیقه‌ای عمل کنند. این ایراد باید با تذکر به دانشگاه‌ها حل شود.

وی ادامه داد: سازمان سنجش در سال‌های گذشته این اختیار را به دانشگاه‌ها می‌داد که دانشجویانی که معرفی شدند، یک حد نصابی را برای پذیرش نهایی داشته باشند ولی در یکی دو سال اخیر این سازمان، این حد نصاب را رعایت نمی‌کند و وقتی این نسبت رعایت نمی‌شود، ممکن است دانشجویانی پذیرش شوند که مورد پذیرش اساتید نیستند. در چنین شرایطی دانشجو به اجبار در موضوعی تحقیق می‌کند که علاقه‌ای ندارد و یا استاد به همکاری با این دانشجو علاقه‌ای ندارد. خیلی از اوقات چنین تحقیقی به نتیجه خوبی هم نمی‌رسد.

متاسفانه در کشور ما تعداد زیادی از دانشجویانی که دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را سپری می‌کنند، به دلیل رایگان بودن تحصیل در بسیاری از دانشگاه‌ها متقاضی پذیرش دوره دکتری می‌شوند. این در حالی است که دیگر کشورهای دنیا برای پذیرش دوره دکتری این تعداد دانشجو را ندارند.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: هیچ کدام از فرمول‌هایی که در دانشگاه‌های دنیا برای پذیرش دانشجویان دکتری استفاده می‌شود، دقیقا در دانشگاه‌های ایران قابل عمل نیست. چراکه یک سری از دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و اروپا شهریه‌های سنگینی دریافت می‌کنند ولی در ایران به جز یک سری دوره‌ها مانند پردیس، شهریه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌شود. علاوه بر این، مدل پذیرش در این دانشگاه‌ها با دانشگاه‌های کشور ما متفاوت است. در دانشگاه‌های آمریکا یک امتحان کلی زبان و هوش برگزار می‌شود و نمره این امتحان به علاوه کارنامه دانشجو به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود تا دانشگاه در نهایت انتخاب کند و به دانشجو پیشنهاد پذیرش دهد. در کشور ما به دلیل تعداد زیادی متقاضیان چاره‌ای جز این نیست که برای یکسان کردن، یک امتحان کلی از طریق سازمان سنجش برگزار شود و در این امتحان کلی، فقط مواد پایه‌ای رشته و استعداد تحصیلی و زبان متقاضی ارزیابی شود.

دکتر آقا کوچک در رابطه با آزمون سازمان سنجش عنوان کرد: وزن امتحانی که توسط سازمان  سنجش گرفته می‌شود، نباید زیاد باشد. کما اینکه در سال‌های گذشته این وزن متفاوت بوده است. بعضی سال‌ها ۵۰ درصد و بعضی سال‌ها کمتر یا بیشتر بوده است. اگر وزن این امتحان کلی که از طریق سازمان سنجش برگزار می‌شود، وزنی بیشتر از ۵۰ درصد نباشد، ایرادی ندارد. از آنجا که تعداد متقاضیان زیاد است، چاره‌ای جز برگزاری آزمون تستی نیست وگرنه اگر امتحان تشریحی برگزار شود، هم طراحی سوال‌ها و هم تصیحح سوال‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که سهم آزمون سازمان سنجش در پذیرش دانشجو حداکثر ۵۰ درصد باشد. اگر بیش از ۵۰ درصد باشد، مشکلات انتخاب دانشجو توسط دانشگاه را به همراه خواهد داشت.  ۵۰ درصد و یا ۷۵ درصد باقی مانده نیز دانشگاه از طریق مصاحبه، نگاه کردن به کارنامه تحصیلی دانشجو و یا مقالات و سابقه آموزشی وی مشخص شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

96 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
منصور
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۷:۰۰ ب٫ظ

سلام
اگر همین سهم ۵۰ درصدی نصقه و نیمه هم نبود امثال بنده الان دانشجوی دکترا نبودم.
من چندین بار قبل از این ۵۰ درصد شدن سهم آزمون ،کنکور دادم ولی علیرغم داشتن معدل و. رزومه قبول نمیشدم اما با این سهمیه آزمون فورا قبول شدم و الان هم دارم فارغ التحصیل میشم از بهترین دانشگاه.
اگر این سهم آزمون نباشه ، خیلی از شایسته ها باید با دکترا خداحافظی کنن.
من از نزدیک با دانشگاه و اساتید آشما هستم و خوب میدم که چقدر بی انصاف و خودخواه و دنبال روابط هستند/

ارمین
اسفند ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۳۷ ق٫ظ

با عرض سلام متاسفانه روند نامطلوب پذیرش در مقطع دکتری در ایران هیچ نمونه ای در هیچ جای دنیا نداره ( مگه دو سه تا کشور خاص اگر باشه البته ! ) اینکه کنکور بگیرن برای پذیرش دکترا چون داوطلب زیاده یا به بهونه دیگه حرفی ست نگم احمقانه بگم ناپخته به ثواب نزدیک ترست، نمونه هاشو داریم همه عزیزان می‌خواهند بعد اتمام مقطع دکتری هییت علمی شوند غافل از اینکه ظرفیت هییت علمی پر هست ! و ظرفیت هم خیلی …خیلی کمتر از اونی هست که بشه اصلا روش فکر کرد ! بعد از اتمام دکترا حداقل ۵ سال در گیری بعدش دنبال کار هستند دوستان که می‌بینند محیط کار تجربه و سابقه کار ی و کار بلدی میخواد نه هییت علمی! ( البته اینم از ضعف ما هست که صنعت ما غرب می‌ره دانشگاه ماه شرق می‌ره !) از این موارد که بگزریم خروجی این همه دکتر ا سالی ۲۰ تا ۴۰ هزار تا نیروی متخصص دکترا تا الان باید خیلی از مشکلات حداقل کمرنگ میشد که برعکس دریای خون شده ! اساتید دانشگاه با وجود این همه دانشجو و امکانات برای خروجی کاری منجمله مقاله دادن. میبینی که ۵۰ تا مقاله داره بعد هفت هشت سال hindex استاد (در بهترین حالت )رسیده به ۸ نهایت ۹.. یعنی مقالاتش مفتم نمی ارزیده ! خیلی افتضاح تر از اون دانشجو همون استاده بوده که بدون رزومه پژوهشی( نداشتن خروجی مقاله موثربا ایندکس مناسب یا نداشتن اصلا ایده مناسب ..) مناسب و صرفا با یک کنکور دکتری انتظار شکستن شاخ… ادامه نظر»

دکتری
اسفند ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  ارمین

به نظر من بیشتراز نود درصد دانشجوهای دکتری سر رایگان بودن وخوابگاه و عقب انداختن سربازی یا خیلیا سر اسم دکتری یاصرفا مدرک میان دکتری.خیلی کم پیدا میشه که واقعا طرف تز داره که اینا هم اکثرا مهاجرت میکنن.

اکبر
اسفند ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ب٫ظ

متاسفانه اساتید دانشگاه ایران در مصاحبه خییلیی پارتی بازی میکنن….اینو دیدم که دارم میگم.
به نظرم مابقی پارامترهای پذیرش دکتری مثل زبان، مقالاتو… را هم به دست سازمان سنجش باید سپرده شود. و کلا اساتید بیشتر از ۲۰ درصد نمره کل موثر نباشند.

زینب
اسفند ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

تاثیر نمره کتبی کم کنند که دستشون باز باشه هر چقدر خواستن پارتی بازی کنن!!! تو رو خدا اینقدر با داوطلبین کنکور دکتری بازی نکنید اگه ذره ای انسانیت تو وجودتون باقی مونده…ساکت شید تا همه چیز طبق روال پیش بره…

Atefeh
اسفند ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۳۷ ق٫ظ

همین تربیت مدرس ملاک انتخابش چیه؟؟
نسبت ب خیلی از دانشگاه های تهران ،کمتر کسی می‌ره سراغش
پارسال در رشته ی من تا رتبه ۳۰مجاز ب انتخاب مصاحبه تو این دانشگاه بودند. درصورتی ک اگر براش رزومه مهمه باید رتبه ی انتخابی و نمره حدنصاب مصاحبه رو تغییر بده.
مصاحبه هم معلوم نیست چیه یه نفر دکترا رو می‌شناختیم ازش ساده ترین فرمول رو پرسیدم بلد نبود.

سعید
اسفند ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۲۷ ق٫ظ

اصولی بخوایم نگاه کنیم اصلا چیزی به معنی واقعی دانشگاه در ایران نداریم که حالا بخوایم در مورد نحوه پذیرش در اون بحث و جدل کنیم! به نظرم علم آموزی آزاد و غیر رسمی بازده اش خیلی بالاتر از این سیستم عمر تلف کنه! من که خودم سخت پشیمونم از اینکه سال ها عمرم رو در این سیستم آموزشی متظاهر تلف کردم در حالی که می تونستم به طور آزاد صدها برابر دانش بیشتری کسب کنم و ثروت خوبی هم بدست بیارم. در این سیستم معیوب دانشجوی تحصیلات تکمیلی در حکم کارگری بی مزد برای استاد هستش. اگه زحمات دانشجویان تحصیلات تکمیلی رو از سوابق علمی اساتید فاکتور بگیریم تقریبا هیچ چیزی براشون نمی مونه. اساتید راهنما باید پا به پای دانشجوها در آزمایشگاهها فعالیت داشته باشند نه اینکه تو اتاقشون بشینن و داده و مقاله حاضر و آماده تحویل بگیرند! با اطمینان بهتون میگم که خیلی از اساتید دانشگاهی در ایران فقط اسم پروفسور رو به یدک می کشند و این حاصل این سیستم عقب افتاده و داغونه!

فائزه سادات مدرسی به آقای سعید
اسفند ۲۰, ۱۳۹۹ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

درود

مرضیه
اسفند ۲۰, ۱۳۹۹ ۸:۵۰ ب٫ظ

فائزه سادات مدرسی پارسال قبول نشدی

فائزه سادات مدرسی به مرضیه
اسفند ۲۳, ۱۳۹۹ ۶:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  مرضیه

سلام
بنده پارسال اصلا شرکت نکردم.

دانشجوی تازه دفاعیده
اسفند ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

دقیقااا. دانشگاه کارگر مفت میخواد اونم از بین بهترین ها. کاش دانشجوها میفهمیدن که باید یه روز از دانشگاه بیان بیرون و خیلی زودتر خودشون رو ازاد کنن. سره یه پروژه ارشد موهام سفید شد. لعنت به باعث و بانیش. استادی که ادعااااا داشت ولی به جز یه سری جلسات مزخرف که فقط من گزارش کار میدادم و اون فقط با گوشیش بازی میکرد هیچ کمکی بهم نکرد. تازه طلبکارم بود که هر مقاله ای ک میخواست بخونه میداد براش بخونیم و گزارش بدیم بهش. دانشجو دکتراها که دیگهههه کاملا حکم نوکر داشتن براش. حتی دانشجوها لیسانسو اونا به پروژشون میرسیدنو…

ستایش
اسفند ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۲۰ ق٫ظ

وای از دست اساتید…..
امروز کلیدا میاد؟

مهسا سادات
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

مثلا دوست خود من سال گذشته مقاله و مدرک زبان نداشت ولی راحت براش نمره مصاحبه دادن
وچون با استاد هم دوست شده بود خیلی راحت قبول شد

مهسا سادات
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۵ ب٫ظ

ای کاش نمره مقاله ومدرک زبان رو خود سازمان سنجش چک کنه
خیلی دانشگاه های تو این مرحله دستشون بازه والکی نمره میدن

دکتری
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۳۴ ب٫ظ

دوستان اگه کسی دنبال اپلای هست گفتم اینجا یک سری مواردو بگم که توی دام نیفتید.یک اینکه در صورتی که دانشجوی دکتری بشید و بعد پذیرش بگیرید بعد انصراف تا جریمه انصراف دکتری رو ندید مدارک قبلیتونو حتی اگه آزاد کرده باشید بهتون تحویل نمیده دانشگاه……دواینکه بعد اتمام دکتری حتی اگه قصد دارید مجدد ارشد بخونید توی کشور دیگه باید هزینه ی تحصیل دکتری رو هم بدید چون مدرک لیسانس میمونه دست دانشگاه به صورت گرو(حتی اگه آزاد شده باشه لیسانستون)…..برای تحصیل مجدد دکتری توی کشوردیگه هم به همین صورت هستش……سه اینکه اون قانون که درخواست بدید وزارت کار اگه کار پیدا نشد تعهدتون لغو ومدرک آزاد بشه برداشته شده.این یعنی علنا چیزی به اسم آموزش رایگان وجود نداره و فقط پول تحصیلو آخر میگیرن ازتون مگه اینکه برای دولت کارکنید که اونم پول تحصیلودولت میگیره ازتون وقتی شاغل بشید. (توی دانشگاههای خارج از کشورم بخش زیادی از هزینه تحصیلو میتونی به صورت وام آخر تحصیل پرداخت کنی و خب مدرک شنیدم در هر صورت اونور آزاد هستش بعدفراغت از تحصیل و سروکارتون فقط با وام و ضامن هستش البته اینومطمئن نیستم).تازه اونجا دانشجو دکتری حقوق هم میگیره….این یعنی با این همه سختگیری توی پذیرش و……یک جورایی داره سو استفاده میشه از دانشجو توی مقطع دکتری روزانه.لطفا برای آگاهی دیگران مطلبو نشر بدید.

محمد
اسفند ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

دمت گرم

محمد
اسفند ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

دانشگاه آزاد چطور؟ اونم مدرک آزاد نمی کنه؟

هایدی
اسفند ۲۰, ۱۳۹۹ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

من همین هفته پیش با همون قانون عدم کاریابی مدرکم کارشناسی و ارشدم رو آزاد کردم ، دانشنامه کارشناسی برام ارسال شد، درخواست دانشنامه ارشد هم دادم که قراره هفته دیگه برام ارسال بشه

دکتری
اسفند ۲۱, ۱۳۹۹ ۴:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  هایدی

شاید جدیدا قوانین تغییر کرده.ولی اینو مطمئنم دانشجوی دکتری بشید بخواید انصراف بدید باید جریمه رو بدید مگه اینکه یک دکتری دیگه روزانه توی ایران قبول بشید تا جریمه لغو بشه وگرنه وزارت علوم اجازه نمیده خارج بشید.حتی یک جایی خوندم دانشگاه دکتری مدرک لیسانس و ارشد رو حتی آزاد شده باشه گرو نگه میداره که مطمئن نیستم.چون ممکنه خیلیا تواین فکر باشن تو دانشگاه اپلای کنن که معمولا گیر میکنن سر همین جریمه.

یاسی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

جریمه فکر میکنم معادل شهریه شبانه باشه! جریمه بدیم جونمون آزاد :)

محمود
اسفند ۲۰, ۱۳۹۹ ۶:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

آفرین خوب گفتی

دانشجوی تازه دفاعیده
اسفند ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

کی گفته اون قانون برداشته شده برا ازاد کردن مدرک؟

ویکتاریون
اسفند ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

قانون سرجاشه. یه محدودیت ۶ ماهه ی بعد فارغ التحصیلی داره. چندسال هست که این محدودیت رو گذاشتن(۹۶ بود به نظرم). ایشون احتمالا دیرتر رفته.
فقط نمی دونم دکترا رو هم میشه با این روش آزاد کرد یا نه. چون یه کم تابلوئه که کاریابی نمی تونه برا مدرک دکترا کار پیدا کنه.

دکتری
اسفند ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

من پارسال افتادم دنبالش گفتن از چند ماه پیش قانون لغو تعهد برداشته شده حالا شاید دوباره درست شده.برای دکتری هم مطمئن باشید بعدانصراف باید جریمه بدید اینو اخیراپرسیدم مگه اینکه بعد انصراف داخل کشوردوباره دکتری روزانه قبول بشید.

دانشجو
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۲۹ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان عزیز
ببخشید سوالی داشتم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. می خواستم بدونم که اولا” اگر یک مقاله ای فقط یک نویسنده داشته باشه، شانسی برای پذیرش در مجلات معتبر داره؟ ژورنال ایرانی هم باشه مشکلی نیست. و دوم اینکه به نظر شما این مقاله میتونه در بحث مصاحبه دارای امتیاز و مورد قبول اساتید باشه؟

من
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

بله میتونه پذیرش بگیره اگرکار خوبی باشه..قاعدتا مقاله پژوهشی و همایشی البته کمتر امتیاز داره
معمولا توی دوره ارشد مقالات اسم دانشجو و استادا میاد

ویکتاریون
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

احتمال پذیرفته شدنش توی ژورنال خارجی بیشتر از ایرانیه فکر کنم. ایرانیا بیشتر به اسم استادی که مقاله رو فرستاده توجه میکنن.
تاثیرش توی مصاحبه هم حدس من اینه: اگر مقاله حاصل پروژه ای بوده که بیرون از دانشگاه کار کردی، تک نفره بودنش از نظر استادا قابل توجیهه. ولی اگر حاصل کاری توی دانشگاه بوده خب انتظار دارن اسم همکارشون رو ببینن. وگرنه ممکنه این تصور براشون ایجاد شه که شما آدمی هستی که تنها و برای خودش کار می کنه یا بدتر از اون فکر کنن که استادت رو دور زدی. به خصوص بعضی دانشگاه ها که فقط به مقاله ی مستخرج از پایان نامه نمره میدن و اونجا حتما باید اسم استادت باشه.
به نظر من اگر قراره فقط یه مقاله بدی اسم استاد رو هم بیار که بعدا بتونی از همون استاد توصیه نامه هم بگیری. اما اگر بیشتر از یه مقاله داری مشکلی نیست که تکنفره باشه.

مقاله
اسفند ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

سلام ببخشید من از پایان نامه دوتا مقاله در آوردم بعد خب تو اولی که نوشتم بدون اینکه از اساتید بپرسم اسم خودمو اول نوشتم بنظرتون کارم خیلی زشت بود؟

الیسا
اسفند ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مقاله

معمولا مقالات مستخرج از پایان نامه اسم دانشجو اول هست و اسم اساتید راهنما و بعد مشاور میاد.
توافقی هست و گویا باهم فرق دارن دانشگاه ها! بعضیام حتی خود دانشجو نویسنده مسئول هست..ولی اکثر جاها مسئول استاد میذارن بخاطر تجربه و البته کسب امتیاز برای خودشون

Graphic
اسفند ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مقاله

نه باید اسمت اول باشه، ولی نویسنده مسئول باید استاد راهنمات باشه وقتی می فرستی واسه مجله
دانشگاه ما که اینجوریه قانونش

سوال
اسفند ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

من نویسنده مسئول هم خودمو گذاشتم بدون اینکه بهشون بگم دیگه بدتر شد

الیسا
اسفند ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  سوال

نگران نباش..اگه داخلی باشه و برای استاد مهم باشه خیلی …مورد داشتیم خودشون تماس میگیرن با مجله و درخواست میدن که خودشون مسئول بشن :)

دانشجو
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

از هر دو عزیز ممنونم

هاله
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۵۴ ب٫ظ

از ۵۰ نمره مصاحبه ۱۰ نمره مربوط به سوابق تحصیلی(معدل و دانشگاه لیسانس و ارشد) ۱۰ نمره مربوط به مقاله و مدرک زبان و ۳۰ نمره مربوط به ارزیابی اساتیده. این ۳۰ نمره البته چارتی داره که شامل موارد زیادی میشه مثل سلام علیک و خوشرویی، متانت، دقت نظر، استدلال، علاقه،همسو بودن با زمینه تحقیقی و….
که همه میدونند وقتی این معیارهای کیفی تبدیل به نمره کمی بشه چه اتفاقی میفته. اتفاقا همین ۳۰ نمره باعث قبولی یا مردودی نهایی افراد میشه.
از مجلس تقاضا داریم طی قانونی بخش مصاحبه را حذف و نمره مربوط به مقاله و مدرک زبان و سوابق تحصیلی رو به سازمان سنجش بسپاره.
با اینکه در دستورالعمل وزارت علوم هر نوع مقاله نمره خاصی داره اما بنده به چشم خودم دیدم به مقاله چاپ شده نمره نداده اند اما به مقاله سابمیت نمره کامل داده اند. سلیقه اساتید سرنوشت داوطلبین رو تغییر میدهد

عابد امین
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۵۹ ب٫ظ

در مصاحبه هم دیدگاه فردی مصاحبه گران اعمال میشود من پارسال رتبه ۱۵ در رشته ژئو مورفولوژی شدم ظر فیت این رشته در روزانه بیش از سی نفر در دانشگاههای کشور بود مصاحبه خوبی هم در تمام دانشگاهها انجام دادم مطمئنم از خیلی ها بهتر بودم اما منو پذیرش نکردند چون شاید خیلی جوان نبودم و شاید خیلی زیبا نبودم و حتی شاید جنس مذکر بودم
متفق القول به علت اینکه مقاله نداشتم در مصاحبه نمره لازم رو به من ندادند و من قبول نشدم و تمکین کردم امامیخوام بدانم اونهائی که قبول شدند مقاله داشتند و نمره بالائی داشتند با یک تحقیق ساده میتوان دریافت فرد قبول شده با نمره خیلی پایین تر از من یا آشنای یکی از مصاحبه گران بوده و یا دانشجوی همان دانشگاه بوده این رسم مردانگی نیست

دکتری
اسفند ۲۰, ۱۳۹۹ ۸:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  عابد امین

من هم پارسال با رتبه ١٠ هیچ دانشگاهی پذیرش نشدم چون ارشدم رو دانشگاه ازاد خونده بودم واقعا بی انصافیه که رتبه٩٨ پذیرش شده و من نه

baran
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۴۷ ب٫ظ

کلا پذیرش مصاحبه بااساتیدی که بانهایت بی انصافی تاییدو رد میکنن نهایت حق کشی هستش کار مقبولی نیست…کاملا با کم شدن درصد آزمون مخالفمممم

مهری
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۳۸ ب٫ظ

مصاحبه همش پارتی بازیه.منم بعد ۱۰سال که از ارشدم گذشته امتحان دادم والا دنبال استادی نیستم رتبه تک رقمی کنکور هم دارم ولی مطمینم تو مصاحبه چون خیلی سال گذشته دانشگاه های خوب ردم میکنن

حسین
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهری

نگران نباشید دوست عزیز، اگه رزومه خوبی داشته باشید و قبلش با استادی صحبت کنید مشکلی پیش نمیاد. من خودم با گذشت ۱۴ سال از دوره ارشدم روزانه دانشگاه تهران در مقطع دکتری قبول شدم.

سمر
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۰۶ ب٫ظ

اقای محترم شما نگران چه هستید مگه جز اینه که میخاید دانشجوی باسواد رو جذب کنید خب دانشجوی باسواد بی شک از پس ازمون کتبیم بر میاد مگه اینکه بخواید سلیقه ایی تر از قبل عمل کنید لطفا کم به دنبال کاهش نمره ی ازمون کتبی باشید و کمتر تلاش کنید برای نادیده گرفتن تلاش دانشجوهایی که قبلا در دانشگاه های برند نبودن

مهرناز
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  سمر

باهاتون موافقم

سیسیل
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۰۸ ب٫ظ

من درونگرا هستم و پرحرف نیستم و در ۱۰ دقیقه نمی تونم توانایی های علمی خودم را پرزنت کنم
به نظر من مصاحبه باید حذف بشه و همه سهم بشه آزمون کتبی
اگر کسی خجالتی باشه و نتونه در ۱۰ دقیقه خودشو پرزنت کنه یعنی نباید دکتره قبول بشه؟
تازه ۱۰ دقیقه توانایی داوطلب را نشان نمی دهد

محمد
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سیسیل

خوب مگه میشه پس قراره چطور استادی بشی؟

سیسیل
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

من نمی خوام استاد شم
می خوام برای خودم دکتری بگیرم
می خوام راهی رو که شروع کردم تموم کنم
و با خودم حساب بی حساب بشم
کدوم استادی؟!

محمد
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سیسیل

خوب آخه انتهای این راه استادیه دیگه این همه زحمت و پژوهش باید یه نتیجه ای براتون داشته باشه. به نظرم با یک مشاور مشورت بگیرید و این ضعف کمی جبران کنید.
اگر هم به این صورت نیست توانایی ارائه یک مهارت برای پژوهشگر باید باشه که بتونه موضوعش در کلام ارائه بده
تمرین کنید حتما موفق می شوید

ویکتاریون
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  سیسیل

راستی ۱۰ دقیقه به نظرت زیاده یا کمه؟ ده دقیقه برای آدم خجالتی زیاده چون حرفاش رو خلاصه می کنه. به نظرم رسید شما داری میگی کمه. اگر به نظرت کمه دیگه مشکل خجالتی بودن نیست. زمانبندیه. در اون صورت خلاصه کردن رو تمرین کن. طوری که جوابت به هر سوال احتمالی بیشتر از دو دقیقه نشه مثلا.
لزوما هم ده دقیقه نیستن. ممکنه ۵ دقیقه طول بکشه ممکنه ۵۰ دقیقه طول بکشه.

ویکتاریون
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سیسیل

خب تا اینجای کار رو چه طور اومدی؟ بالاخره برای ارشد سمینار دادی یا حداقل دفاع کردی دیگه. ضمن اینکه هر شغلی رو انتخاب کنی بازم مصاحبه و جلسه داره. حالا یا رئیسه یا کارفرماس یا جفتش. پس اصلا این ترس از مصاحبه رو به حساب ویژگی های جذاب! درونگرایی* نذار و تاجایی که می تونی حلش کن. اگر کسی به شکل بیمارگونه خجالتی باشه دکترا براش دوره ی خوبی نیست. سر همه ی کلاس ها باید ارائه بدی، آزمون جامع شفاهی داری، دفاع پروپوزال داری، دو یا سه تا سمینار و پیش دفاع و دفاع اصلی رو داری. یعنی کل دوران به انواع پرزنت ها می گذره. علاوه بر اون بیشتر استادا کسی رو ترجیح میدن که بتونه توی تدریس باهاشون همکاری کنه. مصاحبه یه سری سوالای روتین داره مثل معرفی خودت. کارایی که کردی، موضوع انتخابی برای رساله و دلایلت برای ادامه تحصیل. جوابایی که برای اینا به ذهنت می رسه بنویس ولی حفظ نکن. تدریجا تکمیل و تکرارشون کن تا برات جا بیفته. اگر برای اونا جوابای خوبی داشته باشی اعتماد به نفست بالا میره و سوال های غیرمنتظره رو هم بهتر جواب میدی. استادا تجربه ی همه جور دانشجو رو دارن. رزومه ی شما رو هم زیر دستشون دارن. بنابراین اگر بخوان بی طرف باشن کسی رو به صرف درونگرایی مردود نمی کنن. شیفته ی آدم پرحرف هم نیستن. اما ممکنه انتخاب اول کسی که دنبال دستیار تدریس می گرده نباشی. * نمی دونم چرا اینقدر برای درونگرایی تبلیغ میشه و سعی می کنن به عنوان… ادامه نظر»

علی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  سیسیل

سلام بهت حق میدم حرفتون منطقیه.بعدشم دوستان استادی کجا بود بخدا افرادی میشناسم که دکترا دارن الان کارمندی هم قبولشون نمیکنن چون میگن فردا بیان اداره جای روسای اداراتو میگیرن

Hamid
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  سیسیل

دوست عزیز منم درونگرا هستم، ولی سرجلسه مصاحبه عین طلبکارا (البته محترمانه) و با تمام توان از رزومه م دفاع کردم، اگه مشکلی خاصی بود هم قبول میکردم. در نهایت هم اولویت اولم قبول شدم.
در کل این باور که چون من درونگرا هستم پس نمیتونم درست حرف بزنم رو ذهنت بیرون کن. شما کافیه قبل مصاحبه خودت رو برای شرایط و سوالات مختلف آماده کنی.

پسر زال جزیره سیسیل (اهل کرمانشاه)
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  سیسیل

کاملا با شما موافقم.

هایدی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سیسیل

دانشجوهای دکتری از قبل انتخاب شده ن، ربطی به پرزنت و جواب دادن به سوالات نداره

Hamid
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  هایدی

دوست عزیز شما اگه این ذهنیت رو داشته باشی، از همین الان تکلیفت مشخصه.
شما یا رزومه ضعیفت رو با این حرفا توجیه میکنی، یا اگه رزومه قوی هم داری نسبت به جلسه مصاحبه شناخت و تجربه کافی رو نداری.
الان به اندازه کافی وقت داری می تونی روی جفتش کار کنی…

سیسیل
اسفند ۲۳, ۱۳۹۹ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  Hamid

خیر
هم کتاب چاپی، هم مقالات ISC و هم طرح های پیشنهادی فراوانی دارم
ولی توان راضی و متقاعد کردن اساتید پرتوقع در ۱۰ دقیقه را ندارم

engineer electiric
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۱:۰۸ ب٫ظ

سلام لطفا یکی به این استادگمرامی بگه بخدا تا حالا کتک این ۵۰ درصد به ۵۰ درصذ خوردیم که در انتخاب دانشجو سلیقه ای هست حالا بیایم. کمتر حساب کننن. که دیگه دانشجو بابارعلمی بالا نمیره
بنده خودم سال گذشته برا مصاحبه رفتم. با یک مقاله. نمره پایان نامه معدل. ۱۴.۸۷
با انتخاب سلیقه ای.. اساتید از ۵۰۰۰ امتیازبه بنده ۵۰ دادند.. و ان ۵۰ هم برا حق الزحمه رفتن حالا بیان این کتبی ۵۰ درصو ببرن رو ۲۰ درصد خداد بدادمون برسه

مهرناز
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  engineer electiric

کدوم دانشگاه ارشد خوندید؟

رضا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

دوستان یادتونه برا تعویق، ….دو روز قبلش اعلام کردن ک وکالت برگزار میشه ۲۲، و منم نظر دادمیخوان با این کار مارو ساکت کنن بعدش ک ما ازمون دادیم به تعویق بندازنش. حالا میبینید دقیقا پیش بینی م درست شد؟؟؟،؟؟؟؟؟؟؟

خبر نامهم
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

جالبه بعد کنکور خوزستان قرنطینه شد! حالا این که کی بیمار شده باشه به سنجش ربطی نداره اون فقط دنبال پوله

الهام
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

بله کاملا با نظر رضا موافقم. و همینطور با خبر نامهم. دقیقا فردای کنکور یعنی ظهر شنبه خوزستان قرنطینه شد!!

salim
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

سلام دوستان
دوستان نمره آزمون جامع توی معدل تاثیر داره یا نه؟
و اینکه آزمون جامع چند واحد است؟

سپیده
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  salim

در آموزش عالی امتحان جامع (یا آزمون جامع) نوع خاصی از امتحان است که باید توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی در برخی از رشته‌ها و دوره‌های تحصیلی و همچنین در مقطع کارشناسی و در برخی از موسسات و ادارات داده شود. بر خلاف امتحانات نهایی، آزمون جامع به دروس خاص نیست بلکه بیشتر به اطلاعات بین یا چند زمینه مربوط می‌شود. در خصوص دوره‌های دکتری تخصصی، آزمون جامع پیش نیاز نوشتن پروپوزال می‌باشد . هر دانشجو حداکثر دو بار اجازه شرکت در امتحان جامع را دارد. پس از قبولی در امتحان جامع دانشجو می‌تواند نسبت به دفاع از پروپوزال اقدام نماید. با این تعاریف به نظر شما چند واحد است؟!

ویکتاریون
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  salim

تاثیر نداره. واحد هم نداره.

ایمان
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  salim

سلام.
آزمون جامع واحد محاسباتی نداره و در معدل هم حساب نمیشه

sasy
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

من با نظر این استاد عزیز موافقم باید سهم آزمون کتبی کمتر بشه مثلا بشه ۲۰ درصد بخدا زشته ما فوق لیسانس داریم چرا باید آزمون بدیم نخبه ی کشور ک احتیاج ب آزمون دادن نداره باید بدون کنکور پذریش بشه ….

علی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  sasy

مهندس جان مثلا ارشد هسی ! بدون ازمون نیس که یک ازمون کتبی هر دانشگاهی میگیره اونم از نوع تشریحی باید ۲۰ تا دانشگاه بری برای ازمون . از شما بعیده طرف این شخص را بگیری که چنین عقیده ای داره

engineer electiric
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  sasy

اقای نخبه وقتی با ۵۰ درصد اساتید سلیقه ای انتخاب میکنن وای بر حال ما مستقیم وارد مصاحبه بشن

baran
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  engineer electiric

دقیقاااا…با۵۰درصد استادا انقد سلیقه ای و با بی انصافی عمل میکنن چه برسه درصد بیشتر دستشون باشه!!!!

هاله
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  sasy

هر کس با مدرک ارشد یا حتی دکترا نخبه نیست. ای کاش حرمت این کلمه از بین نمی رفت. موضوع بعدی اینه که مشکل اساتید محترم با رتبه های تک رقمیه و نخبه های مورد نظر اونها معمولا رتبه های نجومی دارن

م
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

من مخالف تعویق دکتری بودم ولی خیلی عجیبه سه روز بعد دکتری، آزمون وکالت تعویق شد

خبرمهم
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  م

بله دستور من بود

Anonymous
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  خبرمهم

شما چ کاره هستین؟؟؟اعتماد به نفستون کاذب چیز بدیه حتما درمان کنید

خبر مهم
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  Anonymous

۹۵ درصد برگزار کنندگان از برگزاری رضایت داشتند همه چی خوب بود! آخه برای عید برنامه ریخته بودم برای همین به صلاح نبود به تعویق بیفتد

هستی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۰۲ ق٫ظ

درود،
یه سوالی همیشه ذهن من رو مشغول میکنه،
چه منطقی پشت این نوع استدلال هست که کنکور سراسری رو قبول دارن و با افتخار وصف ناشدنی خودشون رو جزو پذیرفته شادگان کنکور سراسری تو فلان دانشگاه میدونن( که البته به حق هم افتخار کردن داره)
ولی وقتی پای کنکور دکتری میرسه، کنکور رو چیز مزخرف و بی فایده ای با هزاران مشکل می دونن
آگه کنکور بد هست برای همه ی مقاطع بد باید باشه،
این یک بام و دو هوایی حیرت انگیزه،

Graphic
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۰۳ ق٫ظ

این اساتید بزرگوار با هم دیگه هم کل‌کل دارن حتی.
یعنی شانس من که دانشجوی همین دانشگاه بودم اگه استادم سر مصاحبه نباشه، از یه داوطلب غریبه هم حتی خیلی کمتر میشه.
چون اینا بعضی هاشون بدجوری با هم رقابت دارن و چوبشو دانشجوهاشون میخورن..

داوطلب
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

چه سالی دانشجو تربیت مدرس بودین؟؟
چه رشته ای؟؟
منم تربیت مدرسی م. دانشکده هنر…معماری.

Graphic
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

من ورودی ۹۶ بودم ۹۸ فارغ التحصیل شدم.
شما چی؟ چون گروه ما دکتری نداره گیر افتادیم دست این استادا!

داوطلب
اسفند ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  Graphic

من ورودی ۹۰ بودم،فارغ التحصیل ۹۲.
من دکتری سال ۹۳ به خاطر همین مسئله پارتی بازی قبول نشدم و به جای من کسی که پدرش هیات علمی دانشگاهمون بود قبول شد. سال ۹۵ هم قبول شدم ولی همونسال بچه دار شدم و چون باید رفت و آمد میکردم به تهران انصراف دادم. تا ببینم خدا امسال چی بخواد…
انشالله قبول میشید…قبول دارم اساتید دستشون بازه و این کار رو سخت می‌کنه. انشالله اگر به مصاحبه رفتید اساتید همسو ، مصاحبه گر تون باشند.

داوطلب
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۰:۲۳ ق٫ظ

من خودم چوب این پارتی بازیها رو خوردم. اگر حقمو نمی‌خوردند و همکلاسی خودمو که پدرش عضو هیات علمی دانشگاهمون بود برنمیداشتند، الان دو سال بود دکتریم تموم شده بود. ورودی۹۳،فارغ التحصیل۹۷. صدحیف و افسوس.

engineer electiric
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

بنده این کتک خوردم

داوطلب دکتری
اسفند ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹ ب٫ظ

جالب هست حداقل یکی از اساتید اذعان به اعمال سلیقه کرده. هرچند راه حلشون (تذکر به اساتید) کافی نیست.
به نظر من حد نصاب دوم نباید اعمال بشه. دوستان لطفا اعتراضات زیادی به حد نصاب دوم کنیم.
درضمن
من سال قبل توسط این استاد بزرگوار مصاحبه شدم. فکر کنم ده دوازده نفر اول دعوت بودیم تربیت مدرس.
البته مقبول واقع نشدم. و همینطور نمیدونم رقبام در چه حد بودن که من نفر ششم بودم و تا سه نفر قبول‌شدند. امیدوارم که لایق بوده باشند . با آرزوی موفقیت

Hamid
اسفند ۱۸, ۱۳۹۹ ۹:۴۶ ب٫ظ

حد نصاب سال قبل حذف شده بود ولی با کلی مصاحبه و نامه نگاری و … امسال داره اجرا میشه.
حالا سناریو جدیدتون شروع شده… کاهش سهم آزمون

معماری معاصر
اسفند ۱۸, ۱۳۹۹ ۸:۵۲ ب٫ظ

اینکه دانشگاه های تراز اول دنیا چقدر پذیرای اساتید ما هستن رو با اینکه چقدر پذیرای دانشجوهای ایرانی هستن مقایسه کنید
و پی ببرید که اختلاف سطح علمی دانشجوها در نقش دانشجو بودنشون با اساتید چقدره

با این حال این اساتید هستند که از پایین بودن سطح علمی دانشجوها شاکی هستن

البته همه متوجه شده ن که دلیل حقیقی اینکه دانشگاه ها و اساتید تلاش می کنن که خودشون به شکل غیر شفاف و بدون شاخص های قابل بازرسی دانشجو انتخاب کنن چیه

معماری معاصر
اسفند ۱۸, ۱۳۹۹ ۸:۴۵ ب٫ظ

اساتید دانشگاه های ما که در دنیا درجه یک هستن، ناراحت هستن از اینکه قول دکتری رو از قبل به کسانی می دن، ولی اون دانشجوها نمی تونن از نظر علمی رتبه بیارن و به مصاحبه ی فرمالیته دعوت بشن

بنابر این از دست این سیستم سازمان سنجش شاکی هستن

آرمین
اسفند ۱۸, ۱۳۹۹ ۸:۱۷ ب٫ظ

پذیرش باید استاد محور نباشد. ۱۰۰ درصد باید به آزمون سالم اختصاص داده شود. پس معنی سنجش چیست؟ معیار دو گانه ثابت و متغیر یعنی چه؟ قطعا عادلانه نیست. مسئله ساده است. مگر می شود فردی که رتبه بالا می آورد صلاحیت نداشته باشد و گزینش خود را به سلیقه دیگری بسپارد. استخدام که نمی کنیم. این عزیزان سرمایه های انسانی یک کشور هستند. قدرشان را بدانید. در بارگاه خداوند قضاوت خواهید شد.

مظلوم
اسفند ۱۸, ۱۳۹۹ ۸:۱۵ ب٫ظ

استاد دانشگاه تربیت مدرس بیجا کرده

داوطلب
اسفند ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مظلوم

زشته، این چه طرز صحبت کرده.

شماره ۸
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

خوب گفته

مریم ازاهوااااز
اسفند ۱۸, ۱۳۹۹ ۷:۵۲ ب٫ظ

من بارسومه دارم امتحان میدم همین امسال بااختلاف یک نفرردشدم تومصاحبه متاسفانه مصاحبه حق خوریه خسته شدم ازدست اساتیدمصاحبه گر…مثلاروزانه لرستان ۴نفرپذیرش داشت ۸۸نفردعوت شده بودن مصاحبه مشخصه دگه رقابت سنگینه خدابخیرکنه امسالو چون واقعابریدم دگه

شماره ۸
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۵۶ ق٫ظ

من هم با اختلاف یک نفر رد شدم ولی نمی‌گم حق خوری شده
بنظرم به نفر با رزومه بهتر قبول شده

شقایق
اسفند ۱۸, ۱۳۹۹ ۷:۴۵ ب٫ظ

شما شیر ما داوطلبین دکتری رو ندوش لازم نیست به فکر ما باشید. اگه به ما باشه ۱۰۰ درصد تاثیر آزمون سازمان سنجش رو میخوایم.

پسر زال جزیره سیسیل (اهل کرمانشاه)
اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

:)))))

علی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۹ ۶:۴۹ ب٫ظ

اینام شورشو دراوردن برادر و خواهرزاده و عموزاده خودشونو من دیدم قبول کردن بعد دم از عدالت میزنن و میگن میخوان دانشجو قویتری بگیرن . هیچ عدالتی نیس در ۹۰ درصد دانشگاههای معتبر

دانشجو
اسفند ۱۸, ۱۳۹۹ ۶:۴۶ ب٫ظ

لطفا ۷۵ درصد اختیار رو به ازمون سازمان سنجش بدهید چرا باید افرادی که هیچ رابطه و پارتی ندارند باوجود علاقه مندی به تحصیل و استعداد کنار گذاشته شوند؟
چرا نباید تحصیل رایگان داشته باشیم؟
این استاد دانشگاه چرا به جایی که طرفدار حقوق انسانی دانشجویان باشه این امکانات کم رو هم میخواد از ما سلب کنه؟
لطفا لطفا نگذارید حداقل در این مرحله حق کسی ضایع بشه
قصد جسارت ندارم اما متاسفانه بعضی از اساتید در دانشگاه های رده بالا خیلی پولی شدند
فقط به فکر منافع خود هستند
در مقاله ای که حتی کمکی نداشتند ووقتی نگذاشتند رو با هزینه دانشجوی بیچاره چاپ می کنند و حتی اصرار بر نفر اول بودن دارند
موقع پایان نامه هر پایان نامه ای رو قبول می کنند اما دریغ از یک راهنمایی حتی بعضی هاشون اطلاعات کاملی هم ندارند‌
مدام از هم بدگویی می کنند و واقعا جو رو بهم ریختند این افراد چگونه میخواهند فردی با صلاحیت را تربیت کنند؟

خدا رو خوش نمیاد این اختیار کامل رو بهم بدستشون بدهید.
اجازه بدهید افراد علاقه مندی که با علاقه مطالعه کردند و آزمون دادند وارد دانشگاه شوند و حقشون‌پایمال نشه

باهاتون قهرم
اسفند ۱۸, ۱۳۹۹ ۵:۴۹ ب٫ظ

هر کی میرسه صاحب نظر شده کشتینمون من که این آخرین بار کنکور میدم میدونم هم آزمون کتبی خوب میشم ولی وقتی به مصاحبه فکر میکنم کلا ناامید میشم حتی رتبه یک هم باشی استادی نخوادت از فضا سوال میاره روز مصاحبه که خودت رسما بگی باشه قبول من تنبلم

حمید کرج تو کف دکتری
اسفند ۱۸, ۱۳۹۹ ۵:۲۷ ب٫ظ

کل پذیرش دست دانشگاه است

من نمیدانم چرا اساتید مکرر درباره این موضوع صحبت میکنند؟؟

من حاضرم با کل اساتید مناظره کنم که

۱۰۰ درصد دسته دانشگاه است

فقط آزمون کتبی برای دعوت به مصاحبه است؟

که اون هم باز دسته دانشگاه است که حد نصاب اولیه طی میکنه

تمام

کلارا
اسفند ۱۸, ۱۳۹۹ ۵:۲۵ ب٫ظ

امیدوارم به زودی تاثیر آزمون سازمان سنجش حداقل به ۷۵ درصد برسه. به اساتید هیچ مربوط نیست. اونا کارشونو میکنن و حقوقشونو میگیرن. خیلی باید پرو باشن نظر هم بدن….

داوطلب دکتری1400
اسفند ۱۸, ۱۳۹۹ ۵:۰۲ ب٫ظ

باشه.بهشون میگم…