موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

مخالفت رئیس دانشگاه تهران با شیوه پذیرش فعلی دانشجویان دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر مخالف شیوه فعلی پذیرش دانشجویان دکتری هستیم و بایستی دانشگاه‌ها خودشان در این زمینه تصمیم گیری کنند.

محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شیوه پذیرش دانشجویان دکتری اظهار کرد: با شیوه فعلی پذیرش دانشجویان مقطع دکتری مخالف هستیم.

او افزود: شیوه پذیرش دانشجویان دکتری باید بر اساس رزومه انجام شود و آزمون و … در این بخش نباید زیاد مرسوم باشد.

نیلی تصریح کرد: امتحانات عمومی برای سطح ارزیابی دانش و سطح عمومی افراد امری لازم و ضروری است و در نهایت دانشگاه‌ها باید در پذیرش دانشجویان دکتر تصمیمات پایانی را بگیرند و باید گفت که شیوه فعلی مورد تایید ما نیست.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
moonlight
فروردین ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

این یعنی کنکور باشه برا مجاز شدن. بعد در مصاحبه تاثیر نداشته باشه.
محض اطلاع، جناب دکتر حتما در جریان هستن که بعضی موسسات در ایران رزومه سازی میکنن! اگه کلا رزومه رقابت کنه، کار این موسسات غیر قانونی که حتی در اینترنت بی پروا تبلیغ میکنن سکه تر خواهد شد. من این شیوه رو فقط وقتی قبول میکنم که اون موسسات نابود شن و همه با رزومه ی خودشون سنجش بشن، نه با مقالات و پایان نامه های نوشته و چاپ شده توسط اشخاص دیگر بنام داوطلب! چون در غیر اینصرت حق امثال من که با زحمت خودشون بالا اومدن بیش از بیش پایمال میشه.

احمد
فروردین ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  moonlight

سلام
تنها هدف آقایان بالا بردن آمار مقالات است و لاغیر آن هم به هر شکل ممکن.. می بینیم که حتی سیستم دانشگاهی ما قادر به ساختن واکسنی هر چند با تاثیر ۵۰% هم نیست اما آمار مقالات چاپ شده از همان دانشگاه ها رو بررسی کنید احتمالا جزء چند کشور اول دنیا باشبم.. التماس تفکر

داوطلب
فروردین ۲۸, ۱۴۰۰ ۲:۳۵ ق٫ظ

اگر سیستم و نظارت دقیقی بر عملکرد دانشگاه (اساتید) در مصاحبه وجود داشت، قطعا داوطلبان همین طرح مد نظر شما را با کمال میل پذیرا بودند چون داوطلبان دکترا دیگر جوانان ۱۹ ساله نیستند که ماهها از زندگی بزنند و برای کنکور بخوانند و شاید در کنکور هم با مشکل مواجه شوند یا خوب عمل کنند که از پیش نامعلوم است!

حالا ببینید در مصاحبه‌ها و حدنصابهای مصاحبه و با بی عدالتی و پارتی و رانت، چه بر سر ما آوردید که با ۳۳ سال سن، حاضرم یکسال برای سخت‌ترین کنکور بخوانم، ولی بطور کامل تحت ارزیابی دانشگاه نباشم!
این گلی‌ست که شما اول به وجهه و اعتبار خودتان زدید ,و سپس به جوانی هدر رفته و اعتماد ما!
کلاهتان را بالا بیاندازید، ترافیک سنگینی در اپلای … ایجاد کرده‌اید.

moonlight
فروردین ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

متاسفانه همینطوره که شما گفتید. :-(

احمد
فروردین ۲۸, ۱۴۰۰ ۲:۱۱ ق٫ظ

باید گفت : خسته نباشی دلاور.. کی از شما نظر خواست؟! آخه به قولی رئیس دانشگاه تهران! اینجور موارد رو حداقل به نظرسنجی بگذارید نه اینکه این رو هم بین چند نفر داخل مجموعه خودتون حل و فصل کنید و بعدها مانند سیستم های آموزشی و بهداشتی و اقتصادی بگید اینم اشتباه بود و مال پنجاه سال قبل و الان در اروپا و آمریکا هم منسوخ شده مثل جلو کشیدن ساعت تون.. تو رو خدا دیگه بسه این نوع تصمیم گیری های احساسی و بدون کارشناسی درست تا کی از دست شما خوبان باید بکشیم؟!

عرفان
فروردین ۲۸, ۱۴۰۰ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

خب اگه قرار باشه مثل اروپا و آمریکا باشه که برای همه مقاطع باید کنکور حذف شه ! کدوم دانشگاهی تو اروپا با کنکور دانشجوی دکتری میگیره؟
در مورد اینکه میگید کی از رئیس دانشگاه تهران نظر خواست هم گویا اینطوره که توی این تصمیم گیریهای کلان نظرسنجی میشه (طبق حرف شما) اما نظرسنجی از نمایندگان دانشگاههای مادر انجام میشه. مثل همین دانشگاه تهران. تقریباً کل سیستم آموزشی دانشگاهها رو دانشگاه های مادر میسازن. همه برنامه های درسی مصوب، تو دانشکده ها و گروه های این دانشگاه ها نوشته میشه. اکثر آیین نامه ها رو هم همین دانشگاه ها یا مینویسن یا نظر نهایی روشون میدن.