دکتری بدون آزمون 1400 دانشگاه جامع امام حسین

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه جامع امام حسین (ع) برای سال تحصیلی 1400-1401 از طریق آیین نامه استعداد درخشان، دانشجوی دکتری بدون آزمون می‌پذیرد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام بر اساس آیین‌نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری)» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره 67272/21 مورخ 93/04/18 و اصلاحیه آن به شماره 237200/21 مورخ 93/12/16، از میان دانش‌آموختگان و دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی (برای دوره کارشناسی‌ارشد) و کارشناسی‌ارشد (برای دوره دکتری) بدون آزمون سال تحصیلی 1401-1400 دانشجو می‌پذیرد.

مهلت ثبت‌نام اینترنتی دکتری بدون آزمون دانشگاه امام حسین

کلیه داوطلبان پذیرش بدون آزمون دکتری این دانشگاه باید از تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۴ لغایت ۱۴۰۰/۰۲/۱۲ به  سایت دانشگاه امام حسین مراجعه نمایید.

شرایط دکتری بدون کنکور دانشگاه امام حسین

دانش آموختگان و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه های داخل کشور و مورد تایید وزرات علوم، تحقیقات و فناوری می توانند با رعایت شرایط و نکات ذیل در فراخوان دکتری بدون آزمون دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام شرکت نمایند:

١. کلیه داوطلبان متعهد به انقلاب اسلامی و بسیجیان فرهیخته مجاز به شرکت در این فراخوان می باشند. (فراخوان سال ۱۴۰۰ مختص به آقایان می باشد)

٢. کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و مصاحبه، مطابق جداول ۱ تا ۳ آیین‌نامه الزامی است. داوطلبان حائز حداقل ۶۰ امتیاز آموزشی، پژوهشی و مصاحبه به ترتیب امتیاز، اولویت بندی می شوند.

٣. کسب حداقل نمره ۵۰ از آزمون زبان ( یا معادل آن در سایر آزمونهای مورد قبول دانشگاه) مطابق جدول (۴) تا قبل از آزمون جامع دکتری الزامی است.

۴. حداقل معدل قابل قبول مقطع کارشناسی رشته های علوم پایه و فنی مهندسی ۱۶ (با اعمال ضریب همترازی) و رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی و رفتاری ۱۶ (بدون اعمال ضریب همترازی) است.

۵. حداقل معدل قابل قبول مقطع کارشناسی ارشد ۱۷ است (بدون اعمال ضریب همترازی).

۶. داوطلبان باید حداکثر تا 1400/06/31 فارغ التحصیل شوند.

۷. داوطلبان با سنوات بیش از ۵ نیمسال در دوره کارشناسی ارشد، مجاز به شرکت در فراخوان پذیرش بدون آزمون دکتری این دانشگاه می باشند، اما نمره مربوطه را کسب نمی کنند.

۸. دانش آموختگان و دانشجویان کلیه دانشگاه های پیام نور، جامع علمی کاربردی، فنی و حرفه ای و مدارک دوره های مجازی، نیمه حضوری، غیر حضوری و آموزش محور مجاز به شرکت در فراخوان پذیرش بدون آزمون دکتری این دانشگاه نمی باشند.

۹. دانش آموختگان و دانشجویان اتباع خارجی و فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کشور مجاز به استفاده از مفاد دستورالعمل اجرایی این دانشگاه برای ورود به دوره دکتری بدون آزمون نیستند.

۱۰. بیش از ۲ سال از تاریخ دانش آموختگی مقطع کارشناسی ارشد متقاضی نگذشته باشد.

تذکرات مهم

١. اعضاء رسمی نیروهای مسلح می بایست مجوز ادامه تحصیل خود را از مرکز عملیات نیروی انسانی رده مربوطه اخذ و در زمان مصاحبه تحویل دانشگاه نمایند. (مجوز ادامه تحصیل به صورت تمام وقت از بالاترین مرجع سازمانی برای شاغلین سازمان های نیروهای مسلح)

۲. این طرح شامل دانش آموخته گان دوره های داخلی و معادل سازی (تطبیقی) نمی باشد.

٣. پذیرش بدون آزمون دوره دکتری رشته های مندرج در جدول 6 صرفا از رشته های کارشناسی ارشد مندرج در این جدول امکان پذیر است.

۴. متقاضی نباید در زمان ارایه تقاضای پذیرش، دانشجوی مقطع دکتری سایر مؤسسات و دانشگاه ها باشد.

۵. داوطلبان می توانند فقط متقاضی یک رشته باشند.

۶. با توجه به اینکه احتمال تغییر رشته های مشمول پذیرش بدون آزمون دوره دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ وجود دارد، لذا حذف رشته گرایش مورد تقاضای داوطلب هیچ گونه حقی برای وی ایجاد نمی کند.

۷. تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری، مجاز نیست.

۸. وجه پرداختی بابت بررسی پرونده بوده و در صورت نقص مدارک، عدم احراز شرایط اولیه یا عدم پذیرش مسترد نخواهد شد.

۹. تمامی داوطلبان می بایست واجد صلاحیت های عمومی بوده و در مراحل مصاحبه و آزمون شفاهی امتیاز لازم را کسب نمایند و دانشگاه در قبولی یا رد داوطلبان مخیر است

۱۰. پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.

۱۱. چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل وی جلو گیری می شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۱۲. هر گونه اطلاع رسانی به داوطلبان از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه صورت می پذیرد و دانشگاه هیچ مسئولیتی جهت اطلاع رسانی از طرق دیگر ندارد.

– لازم است متقاضیان از زمان ارائه درخواست تا اعلام نتایج نهایی (پس از تایید سازمان سنجش آموزش کشور)، کلیه اخبار و اطلاعیه های مربوط را از طریق وبگاه دانشگاه پیگیری نمایند.

– در صورت ضرورت، متقاضیان می توانند از طریق ایمیل پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

مدارک الکترونیکی لازم برای ثبت نام

١. یک قطعه عکس با فرمت و حداکثر حجم KB ۱۰۰.

۲. تصویر صفحه اول شناسنامه به انضمام تصویر کارت ملی؛ به صورت یک فایل یکپارچه

٣. صورتجلسه دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد (مخصوص داوطلبانی که از پایان نامه کارشناسی ارشد خود دفاع کرده اند اما هنوز درجه پایان نامه در ریزنمرات داوطلب ثبت نشده است).

۴. ریز نمرات دوره کارشناسی به فرمت به صورت یک فایل یکپارچه

۵. ریز نمرات دوره کارشناسی ارشد به فرمت به صورت یک فایل یکپارچه .

۶. فرم تایید رتبه های برتر تحصیلی (مخصوص داوطلبان رتبه اول تا سوم مقطع کارشناسی و رتبه اول و دوم مقطع کارشناسی ارشد با توجه به اطلاعات ردیف ۱ جدول ۱ و جدول ۵) 

۷. دو توصیه نامه که توسط استاد مقاطع قبلی متقاضی تکمیل شود.

۸. مدرک معتبر زبان (در صورت وجود)

۹. پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰ ریال (یکصد و پنجاه هزار تومان) که لازم است صرفا به صورت الکترونیکی از طریق درگاه پرداخت مندرج در وبگاه دانشگاه» واریز گردد.

تذکر: اصل مدارک و مستندات در روز مصاحبه به صورت فیزیکی تحویل گروه آموزشی مربوطه شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یا حسین شهید
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۳ ب٫ظ

با سلام و احترام مطلبی مبنی بر اسامی رشته های قابل پذیرش مشاهده نکردم لطفا راهنمایی بفرمایید.متشکر

فروغ
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۹:۴۶ ب٫ظ

سلام دوستان لطفا به سوالم جواب بدید
نتایج انتخاب رشته و اینکه به کدوم دانشگاه ها برا مصاحبه دعوت شدیم کی میاد؟؟

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  فروغ

سلام
گفتن اواخر اردیبهشت ماه اعلام میشه.

رحمت الله قراخانی
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۸:۳۰ ب٫ظ

خودم جز نیروهای رسمی نیروهای مسلح هستم آیا تاثیر در شرط معدل دارد؟

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

سلام
اگه منظورتون در مصاحبه است که بستگی به نظر اساتید مصاحبه کننده داره. اما برای دعوت به مصاحبه باید شرایط لازم ایین نامه دکتری بدون ازمون و فراخوان دانشگاه رو داشته باشید.

رحمت الله قراخانی
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۸:۲۹ ب٫ظ

تمامی دوره های آموزشی مقاله نویسی ،پایان نامه نویسی ،زبان فرانسه ،انگلیسی و تافل را شرکت کرده ام ومدارک معتبر از ناحیه بسیج دانشجویی گرفته ام آیا تاثیری در شرط معدل دارد؟

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۶ ب٫ظ

سلام
اگه منظورتون در مصاحبه است که بستگی به نظر اساتید مصاحبه کننده داره. اما برای دعوت به مصاحبه باید شرایط لازم ایین نامه دکتری بدون ازمون و فراخوان دانشگاه رو داشته باشید.

رحمت الله قراخانی
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۸:۲۶ ب٫ظ

سلام رزومه علمی از جهت چاپ کتاب ومقاله دارم اما معدل مقطع کارشناسی ارشد ۱۴٫۲۰می باشد امکان شرکت وجود دارد؟

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

سلام
باید حتما شرط معدل قیدشده در فراخوان رو داشته باشید تا بتونید ثبت نام کنید.