موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

برگزاری مصاحبه های دکتری 1400 دانشگاه یزد در خردادماه

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

برگزاری مصاحبه های آزمون دکتری ۱۴۰۰ دانشگاه یزد از ۱۱خرداد آغاز خواهد شد.

زمان مصاحبه دکتری دانشگ اه یزد

به گزارش پی اچ دی تست، مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه یزد در بازه زمانی ۱۱ خرداد تا ۳۱ خرداد است و بر اساس بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و مصاحبه، ارزیابی تخصصی انجام می‍شود.مصاحبه دکتری دانشگاه یزد

ثبت نام مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه یزد

داوطلبان حائز شرایط برای شرکت در مرحله ارزیابی تخصصی، لازم است نسبت به ثبت نام الکترونیکی در سامانه گلستان به نشانی http://golestan.yazd.ac.ir اقدام نمایند، در غیر این صورت از مصاحبه محروم خواهند شد.

در راستای اجرای این مرحله موارد ذیل به اطلاع داوطلبان گرامی رسانده میشود:

الف) داوطلبان محترم باید فرم «مشخصات فردی» را از وبسایت دانشگاه بخش اطلاعیه‌ها دریافت و پس از تکمیل، همراه با تصویر مدارک مندرج در بند «ب» این اطلاعیه از تاریخ ۴خرداد ۱۴۰۰ تا حداکثر دو روز قبل از اولین تاریخ اعلام شده جهت انجام مصاحبه، با مراجعه به سامانه آموزشی گلستان دانشگاه یزد به آدرس https://golestan.yazd.ac.ir با مطالعه فایل راهنمای مربوط، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

شرکت در مصاحبه رشته های مختلف دانشگاه یزد، مشروط به ثبتنام قطعی و دریافت گواهی انجام ثبت نام در این سامانه است.

تذکر مهم: داوطلبان محترم حداکثر تا یک روز قبل از روز مصاحبه باید تمام مدارک مذکور در بند ب این اطلاعیه را به صورت الکترونیکی به همراه فایل الکترونیکی پایاننامه کارشناسی ارشد (یا فایل تصویبنامه پیشنهادیه برای دانشجویان سال آخر) به نشانی الکترونیکی اعلام شده مندرج در جدول برنامه زمانبندی مصاحبه ایمیل نمایند.

مصاحبه دکتری دانشگاه یزد به صورت غیر حضوری (مجازی) از طریق نرم افزار Adobe Connect به صورت تصویری با لینک اختصاصی گروه‌ها / دانشکده‌ها برگزار می شود. بنابراین لازم است داوطلبین امکانات لازم شامل کامپیوتر (مجهز به دوربین، میکروفن و اینترنت پرسرعت) در روز مصاحبه فراهم نمایند. 

داوطلبین کدرشته های مختلف باید با هماهنگی قبلی و بر اساس جدول زمانبندی ارزیابی تخصصی که در زیر آمده است جهت انجام مصاحبه تخصصی اقدام نمایند. 

جدول برنامه زمان بندی مصاحبه کدرشته محلهای مختلف دارای پذیرش دانشجوی دکتری در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱

ب) مدارک مورد نیاز هر داوطلب جهت تشکیل پرونده به شرح زیر است:

۱- تصویر شناسنامه و کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه ای داوطلب با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی سازمان سنجش.

۲- یک قطعه عکس ۳*۴

۳- تصویر مدارک (گواهی موقت) کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات مربوط به هر یک از این مقاطع.

تبصره ۱: آن دسته از معرفیشدگانی که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ناپیوسته هستند علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته میبایست مدرک کاردانی را نیز ارائه نمایند. ضمناً معدل کارشناسی برای این دسته از داوطلبان میانگین وزنی معدلهای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته است.

تبصره ۲: برای دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی ارشد، گواهی تایید شده دانشگاه محل تحصیل مبنی بر فارغ التحصیل شدن تا تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ با ذکر معدل (مطابق فرم مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون و یا فرم مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی) الزامی است.

تبصره ۳: معرفی شدگانی که به دلائلی قادر به ارائه مدارک مندرج در این بند نیستند، لازم است گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدارک را ایمیل نمایند.

۴- فرم تکمیل شده شماره ۱ «مشخصات فردی» داوطلب که در وبسایت دانشگاه یزد قرار دارد به همراه مدارک درخواستی ذکر شده در این فرم.

۵- کلیه مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی از جمله:

  • مقالات علمی – پژوهشی (داخی و خارجی) مرتبط با رشته تحصیلی
  • گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران
  • برگزیدگی در جشنوارههای علمی معتبر
  • مقالات چاپ شده در ک نفرانس‌های معتبر (داخلی – خارجی)
  • طرح پژوهشی برون دانشگاهی خاتمه یافته به همراه نامه تاییدیه حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه مبدأ
  • تالیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی
  • برگزیدگی المپیادهای علمی – دانشجویی
  • مدرک زبان معتبر

توجه: ارسال کلیه مدارک ذکر شده، سوابق آموزشی – پژوهشی، افتخارات علمی، سوابق کاری و افتخارات حرفه ای (تکمیل شده در فرم) الزامی است و در صورت‌عدم ارائه، امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

جهت اطلاع داوطلبان از نحوه محاسبه امتیازات آموزشی پژوهشی به جدول نحوه بررسی سوابق علمی و مصاحبه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱مراجعه نمایید.

۶- واریز مبلغ ۱/۰۰۰/۰۰۰ریال (یک میلیون ریال) (این مبلغ در مراحل ثبت نام و بارگذاری مستندات در سیستم گلستان باید با استفاده از کارتهای عضو شتاب به صورت الکترونیکی در وجه دانشگاه یزد پرداخت شود.)

* داوطلبانی که برای مصاحبه به چند کد رشته معرفی گردیده اند بدون توجه به تعداد کد رشته‌ها میبایست مبلغ مربوط به تنها یک مصاحبه را پرداخت نمایند.

* مبلغ مذکور غیر قابل استرداد است.

۷- تصویر کارنامه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۴۰۰

۸- فایل الکترونیکی پایان نامه کارشناسی ارشد (تصویب نامه پروپوزال برای دانشجویان سال آخر) و حتی الامکان دو توصیه نامه از استادان مقطع کارشناسی ارشد.

۹- تصویر گواهی به تایید بالاترین مقام مسئول دانشگاه محل خدمت برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی پذیرفته شده با استفاده از سهمیه مربیان تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (دولتی و غیر دولتی) و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی امکان بهره مندی از سهمیه را دارا هستند.

تذکر ۱: مربیان (اعم از رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی یا پیمانی) در صورتی میتوانند در دوره روزانه یا شهریهپرداز ادامه تحصیل دهند که دانشگاه محل خدمت آن‌ها موافقت نماید و گواهی مربوطه را ارائه نمایند.

تذکر ۲: مربیان پیمانی مشمول استفاده از سهمیه مربیان نیستند.

تذکر ۳: مربیان دانشگاه آزاد باید معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیأت علمی آن دانشگاه را بارگذاری نمایند.

۱۰- ارائه مدرکی که نشانگر تایید سهمیه رزمندگان یا ایثارگران باشد، برای آن دسته از داوطلبان که بر اساس استفاده از سهمیه رزمندگان جهت مصاحبه دعوت شده اند.

۱۱- معرفی شدگان مرد باید از لحاظ وضعیت نظام وظیفه، با توجه به بند «مقررات وظیفه عمومی» یکی از شرایط مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون را دارا باشند.

تذکر ۱: سطح و کیفیت آشنایی با زبان انگلیسی در امتیاز و پذیرش داوطلبان مقطع دکتری مؤثر است. لذا درخواست میشود کلیه داوطلبان هرگونه مدرک در این خصوص را ارسال نمایند (اختیاری).

تذکر ۲: لازم است کلیه داوطلبان مدارک را با نام شماره ردیف ذخیره نموده و به نشانی اعلام شده ایمیل نمایند. به عنوان مثال: «تصویر شناسنامه و کارت ملی: شماره «۱»«عکس: شماره ۲»

ج) شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان:

۱- احراز کلیه شرایط مندرج در دفترچه شماره ۱ و ۲ سازمان سنجش آموزش کشور الزامی است.

۲- داوطلب باید در تمامی مراحل ارزیابی تخصصی اعلام شده (اعم از آزمون کتبی، مصاحبه و…) شرکت نماید.

۳- آن دسته از داوطلبانی که در مرحله ارزیابی تخصصی شرکت و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰قرار گیرند، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری سال ۱۴۰۱نخواهند بود.

۴- کلیه داوطلبانی که در کد رشته محلهای انتخابی، دارای حد نصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مرحله دوم آزمون (مصاحبه علمی) هستند و تمایل به شرکت در این مرحله را دارند، لازم است از تاریخ ۱۴۰۰/۲/۲۸ لغایت ۱۴۰۰/۴/۱۰نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی مندرج در سایت سازمان سنجش و ارسال آن به سازمان و دریافت کد رهگیری اقدام کنند. داوطلبانی که در این خصوص اقدام ننمایند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

تذکر مهم: در صورت احراز هرگونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحلهای از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه کار وی جلوگیری و پیگیری قانونی به عمل خواهد آمد.

د) اعلام نتایج توسط دانشگاه

پس از انجام مصاحبه تخصصی با تمامی داوطلبان و بررسی دقیق سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلبان مذکور، نتایج بر اساس نمره آزمون سازمان سنجش آموزش کشور، سوابق آموزشی و پژوهشی (٪۲۰) و نمره مصاحبه (٪۳۰) محاسبه و به سازمان سنجش اعلام میگردد.

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه یزد کی است؟

همه جزئیات لازم درخصوص مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه یزد در متن این مطلب آورده شده است.

فرم صلاحیت عمومی دکتری چیست؟

همه داوطلبانی که تمایل به شرکت در مصاحبه دکترا 1400 سراسری و قبولی در این مقطع تحصیلی دارند، لازم است نسبت به تکمیل فرم صلاحیت عمومی در سایت سازمان سنجش اقدام کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص فرم صلاحیت عمومی دکتری کلیک کنید.

چگونه از زمان بندی و سایر جزئیات مصاحبه دکترا دیگر دانشگاه‎ها مطلع شوم؟

پی اچ دی تست به صورت روزانه اطلاعیه‌های مصاحبه دکتری دانشگاه‌ها را درج می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه مصاحبه دکتری مراجعه نمایید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

24 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پژمان کشاورز
خرداد ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

با سلام و عرض ادب و خسته نباشید خدمت دوستان کسی بوده که رشته عمران آب و سازه های هیدرولیکی مقطع دکتری یزد مصاحبه داده باشه …مصاحبه چطور بوده ..آیا امیدی هست…سوال خاصی پرسیدن …یا معمول..ممنون و تشکر

مهسا
خرداد ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

مدارک

مهسا
خرداد ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

سلام.کسی تونسته ندارم رو بفرسته؟
لطفاً راهنمایی کنید

زهرا
خرداد ۱۱, ۱۴۰۰ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام وقتتون بخیر
https://yazd.ac.ir/upload/modules/iContent2/Files/15346.pdf اطلاعیه نحوه ثبتنام
مدارک هم آدرس ایمیل داده شده در جدول زمان بندی دانشگاه جهت ارسال مستندات https://yazd.ac.ir/4006-124-4765

مینا
خرداد ۹, ۱۴۰۰ ۹:۰۵ ق٫ظ

سلام وقت بخیر چطور باید وارد سایت گلستان شد و مدارک خواسته شده رو فرستاد
فایل الکترونیکی رو اگر نداشته باشیم چکار باید بکنیم؟

زهرا
خرداد ۸, ۱۴۰۰ ۵:۱۴ ب٫ظ

سلام وقت بخیر کسی تونسته مدارک بارگذاری کنه؟

آروین
خرداد ۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

سلام چرا گزینه‌ای برای ارسال مدارک و ثبت‌نام مصاحبه دکتری وجود نداره. اگه کسی تونسته ثبت‌نام کنه لطفا خبر بده

زهرا
خرداد ۷, ۱۴۰۰ ۹:۵۹ ق٫ظ

سلام کسی تونسته مدارکش بارگزاری کنه؟ گزینه ای برای تکمیل پرونده یا پرداخت هزینه داخل کارتابل نیست!!!!

عاطفه
خرداد ۷, ۱۴۰۰ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام اگر تونستید مدارک رو بارگزاری کنید به منم خبر بدین لطفاً.ممنونم

عاطفه
خرداد ۶, ۱۴۰۰ ۵:۱۳ ب٫ظ

سلام برای بارگذاری مدارک برای مصاحبه دکتری از کدوم قسمت باید انجام بدیم چرا لینک نداره؟

مرضیه
خرداد ۶, ۱۴۰۰ ۵:۰۹ ب٫ظ

سلان دوستان کسی هست بدونه مدارک را کجای سایت دانشگاه یزد باید بارگزاری کنیم؟ آیا باید ایمیل کنیم یا روی سایت دانشگاه بارگزاری کنیم؟
۰۴۰۰۰ را قیل لز شماره داوطلبی بگیرید و شماره ملی اینها گذر واژه و نام کاربریتونند

مهسا
خرداد ۶, ۱۴۰۰ ۸:۵۵ ق٫ظ

سلام چطور باید برای مصاحبه ثبت نام کنیم؟تو سایت گلستان که چیزی برای مصاحبه نیست

فاطمههه
خرداد ۵, ۱۴۰۰ ۷:۴۳ ب٫ظ

چرا یوزر پس نمدن

فرید
خرداد ۳, ۱۴۰۰ ۲:۰۴ ب٫ظ

سلام .دوستان عزیز لطفا اگر توانستید مدارک را برای مصاحبه بار گذاری کنید .به اطلاع برسانید تا بقیه هم بتوانیم اقدام کنیم .ممنون

مسیح
خرداد ۳, ۱۴۰۰ ۱:۰۹ ب٫ظ

سلام به همگی. من امروز با تحصیلات تکمیلی دانشگاه صحبت کردم گفتن اطلاعیه جدید رو گذاشتن داخل سایت اما الان که نگاه کردم هنوز چیزی نگذاشتن. اما احتمالا تا فردا انجام میشه.

نفس
خرداد ۳, ۱۴۰۰ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مسیح

ممنون آقا مسیح

مرجان
خرداد ۳, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

سلام.چرا داخل سایت گزینه ای برا ثبت نام مصاحبه نزدن باید چکا کنیم

مسیح
خرداد ۲, ۱۴۰۰ ۷:۴۸ ب٫ظ

سلام. داخل اطلاعیه اعلام کردین از طریق سامانه گلستان ثبت نام انجام شه اما نگفتین با چه نام کاربری و گذرواژه ای؟ لطفا پاسخ بدین

طیبه
خرداد ۲, ۱۴۰۰ ۶:۰۲ ب٫ظ

من تماس گرفتم گفتن تو دو سه روز اینده اعلام می کنیم که چطوری ثبت نام کنید تو سایت دانشگاه میزنیم

نفس
خرداد ۲, ۱۴۰۰ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  طیبه

سلام خیلی ممنونم طیبه جااان لطف کردی عزیزم ایشالله موفقیتت

مهسا
خرداد ۲, ۱۴۰۰ ۸:۳۹ ق٫ظ

سلام چگونه باید ثبت نام کنید .وارد سایت گلستان که میشویم گزینه ی برای مصاحبه نزدن

نفس
خرداد ۲, ۱۴۰۰ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

مهسا جان خود دانشگاه زنگ دی؟
من هرچی زنگ میزنم کسی جوابگو نیس خبری هم از سایتش نیس که چطور ثبت نام کنیم

نفس
خرداد ۱, ۱۴۰۰ ۴:۰۲ ب٫ظ

سلام سایت محترم و دوستان گرامی در سایت زمان ثبت نام و یوزر و پس ورد که باید وارد بشیم‌رو نیاورده‌که با چی وارد بشیم لطفا جواب بدین ممنونم چون تلفنهای دانشگاه جواب نداد

علی
خرداد ۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  نفس

فقط اطلاعیه صادر کرده اند مثل هم کجا ثبت نام کنیم و چطوری خبری نیست