موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

برگزاری مجازی مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه علم و صنعت

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت جزئیات برگزاری مصاحبه دکتری در این دانشگاه را تشریح کرد.

ابوالفضل واحدی در گفتگو با خبرگزاری مهر، در تشریح جزییات آزمون مرحله دوم دکتری ۱۴۰۰ در دانشگاه علم و صنعت و همچنین میزان ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری نسبت به سال گذشته تغییر خاصی نکرده و تقریبا مشابه ظرفیت سال گذشته است؛ منتها ۲ گرایش به رشته گرایش های دانشگاه در مقطع دکترای اضافه شده که یکی طراحی صنعتی و دیگری دکترای گرایش فناوری ماهواره است. 

این مقام مسئول دانشگاه علم و صنعت میزان ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در سال ۱۴۰۰ را ۳۱۰ نفر اعلام کرد.

واحدی افزود: با توجه به شرایط حادی که در حال حاضر در کشور و به ویژه در تهران وجود دارد، بنا داریم مصاحبه را به صورت غیرحضوری برگزار کنیم. قبل از زمان برگزاری مصاحبه به داوطلبان اعلام خواهیم کرد که مدارک خود را به صورت الکترونیکی بارگذاری کنند.

وی با بیان این مطلب که مصاحبه دکتری ۱۴۰۰ از طریق سامانه «سامیا» دانشگاه برگزار خواهد شد، گفت: زمان برگزاری هنوز مشخص نیست و باید برای تعیین بازه زمانی هماهنگی با دانشکده ها انجام دهیم و در واقع براساس بازه زمانی که سازمان سنجش اعلام می کند متعاقبا اعلام خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت در ادامه درباره حدنصاب قبولی داوطلبان در مرحله اول آزمون گفت: درباره حد نصاب مرحله اول، سازمان سنجش با دانشگاه ها هماهنگ می کند که به طور مثال چند برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت شوند و این موضوع مربوط به خود دانشگاه ها است. اگر به طور مثال ۵ یا ۶ برابر ظرفیت اعلام شود در این شرایط، داوطلبان بیشتری می آیند و امکان مقایسه بهتری برای دانشگاه وجود دارد ولی اگر تعداد خیلی زیاد باشد، مشکلاتی در اجرا به وجود می آید و افراد با نمرات پایین تری خواهند آمد.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: در دانشگاه علم و صنعت طی یک هماهنگی با دانشکده ها، بسته به اقبالی که به رشته ها وجود دارد میزان ظرفیت دعوت به مصاحبه مشخص خواهد شد. در چنین شرایطی ممکن است در برخی رشته گرایش ها، ۲ برابر ظرفیت دعوت می شوند و یا در رشته دیگر یا ۴ برابر دعوت خواهند شد.

واحدی همچنین درباره حد نصاب نمره قبولی داوطلبان در آزمون مصاحبه نیز گفت: مرحله دوم گروه ها و دانشکده ها به دنبال این هستند که داوطلبانی که واجد شرایط لازم به لحاظ مهارت، دانشی، برنامه ریزی و زمینه های علمی متناسب با آن رشته گرایش هستند، انتخاب شوند.  میزان حد نصاب در مرحله دوم، در واقع تابعی است از وضعیت داوطلبانی که به مصاحبه دعوت می شوند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

10 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الناز
خرداد ۳, ۱۴۰۰ ۹:۴۶ ب٫ظ

سلام بچه های دانشکده شیمی که نوشته کدملی رو بدون صفر وارد کنید یعنی چی؟
من اول کدملیم اصلا صفر نداره
اما هرچی که میزنم میگه گذرواژه یا نام کاربری اشتباس!!
باید کد ملی رو به چه فرمتی وارد کنیم، خط تیره لازمه یا نه؟

سیب
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

دانشگاه علم و صنعت فقط دانشجوهای خودشو برمیداره…حداقلش اینه که پارسال تو رشته نانوشیمی همینکارو کرد…امیدوارم امسال اینکارو نکنن.

محمد محمودیان
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۰ ۶:۱۷ ب٫ظ

سلام وعرض ادب
به نظر شما با رتبه ۵٨ و تراز ۳۴۰۰ و داشتن یک مقاله در رشته مهندسی عمران گرایش ژئوتکنیک احتمال قبولی نهایی روزانه هست؟

دانشور
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۰ ۵:۴۵ ب٫ظ

سلام دوستان مدارکی که باید برای مصاحبه بارگذاری کرد چیه که آماده کنیم ممنون

مهندسی کامپیوتر
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰ ۰:۵۶ ق٫ظ

دوستانی که مصاحبه دانشگاه امیر کبیر و علم و صنعت رفتن یا اطلاعاتی دارن ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنن مخصوصا برای گرایش شبکه و رایانش اگر شناختی رو اساتید و گروه دارن .
تشکر فراوان

مرتضی
اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

رتبه اتون چنده ؟

داوطلب دکتری
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰ ۴:۲۴ ب٫ظ

درود
بر چه اساس قانونی ، دانشگاهها من جمله عزیزان علم و صنعت مجاز به تعیین حدنصاب مرحله دوم هستند؟

مهسا
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰ ۰:۲۶ ق٫ظ

سلام
در دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰ این مورد ذکر شده.

امیدواران
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۶:۱۶ ب٫ظ

سلام بر اعضای محترم و باتجربه طاعات قبول
با این وضعیت کاهش ظرفیت که پیش آمده به نظرتان در رشته ای مثل مدیریت دولتی باتراز ۴۹۰۰ رتبه ی حدود ۳۵ اصلا می شه به روزانه ی شهرستان ها امید وار بودیا فقط رتبه های زیر بیست دعوت می شوند؟؟
نظرتان چیست

مهسا
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰ ۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  امیدواران

سلام
بله میشه امیدوار بود. دانشگاه ها چند برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه میکنن تا دستشون برای انتخاب دانشجوهایی که رزومه و توانمندی بالاتری دارند (فارغ از نتیجه ازمون کتبی) باز باشه.