موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

توقف پذیرش دانشجو در دانشگاه های بدون استاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: موسساتی که بدون داشتن استاد اقدام به گرفتن دانشجو کرده‌اند، به‌زودی دچار توقف پذیرش خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، در نشست رؤسای دانشگاه‌های مجری طرح ساماندهی آموزش عالی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل این وزارت برگزار شد، عبدالرضا باقری، گفت: با توجه به الحاق تعدادی از مؤسسات به دانشگاه‌های معین لازم است که برنامه راهبردی این دانشگاه‌ها بازنگری شود و ساختار و تشکیلات این دانشگاه‌ها نیز نیاز به بازنگری دارد.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه مرکزی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در این راستا می‌توانند از تجربیات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) استفاده کنند، اظهار داشت: تمام فرآیندهای مورد نیاز در دستورالعمل الحاقی آمده و با مصوبه شورای عالی گسترش این مؤسسات به عنوان واحدهای ذیل دانشگاه‌ها می‌توانند فعالیت نمایند.

جلوگیری از رشد کمی مؤسسات؛ از اهداف اصلی طرح ساماندهی

در ادامه این نشست غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جلوگیری از رشد کمی مؤسسات را از اهداف اصلی طرح ساماندهی آموزش عالی دانست.

وی افزود: در طرح ساماندهی آموزش عالی، چهار هدف مهم داریم که جلوگیری از رشد کمی مؤسسات از مهم‌ترین اهداف این طرح به شمار می‌رود. ایجاد زمینه برای ارتقای کیفی، ایجاد زمینه برای اینکه مؤسسات تابعه دارای مأموریت تخصصی شوند و در نهایت مدیریت این مؤسسات تحت نظر مدیریت دانشگاه جامع انجام گیرد از دیگر اهداف طرح ساماندهی آموزش عالی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هر مؤسسه الحاقی در یک گروه علمی تخصصی باید فعالیت داشته باشد، تصریح کرد: نمی‌توان همه رشته‌ها را حفظ کرد و در عین حال دنبال ارتقای کیفی بود، لذا با این تعریف مؤسسات به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند؛ یک گروه موسساتی که تخصصی هستند که در گروه‌های تخصصی کشاورزی، علوم پایه یا فنی مهندسی فعالیت دارند و ممکن است برخی از آنها به ندرت رشته خارج از گروه تخصصی‌شان داشته باشند و دسته دوم موسساتی که ضعیف هستند و ساماندهی آنها سخت‌تر است زیرا از هر چهار گروه رشته دارند در حالی که باید از یک گروه اصلی رشته داشته باشند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در ادامه سخنان خود افزود: موسساتی که در مکان‌های استیجاری به سر می‌برند اگر نتوانند در بازه زمانی به ملک دائم بروند دچار توقف پذیرش خواهند شد و یا موسساتی که بدون داشتن استاد اقدام به گرفتن دانشجو کرده‌اند نیز به‌زودی دچار توقف پذیرش خواهند شد.

طرح ساماندهی آموزش عالی یک مسئولیت اجتماعی جدید برای دانشگاه‌های معین ایجاد می‌کند

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم نیز در این نشست، با بیان اینکه طرح ساماندهی آموزش عالی یک مسئولیت اجتماعی جدید برای دانشگاه‌های معین ایجاد می‌کند، اظهار داشت: در خصوص افزایش رشته‌های جدید باید این نکته ذکر شود که تمامی درخواست‌ها در شورای عالی گسترش با نگاه مثبت بررسی خواهد شد و مؤسسات الحاقی باید دلگرم باشند که با کمک دانشگاه‌های جامع خواهند توانست در خصوص رشته‌های جدید، مقاطع بالاتر و پذیرش دانشجو اقدام کنند.

همچنین در این نشست رؤسای دانشگاه‌های صنعتی شیراز، سمنان، بین المللی امام خمینی، بجنورد، حکیم سبزواری، محقق اردبیلی، بیرجند، ولی عصر رفسنجان و معاون آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان که جزو دانشگاه‌هایی محسوب می‌شوند که مراکز کوچک اقماری به آنها ملحق شده‌اند، در خصوص چگونگی الحاق واحدهای آموزش عالی و نحوه عملکرد دانشگاه پس از الحاق گزارشی ارائه کردند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها