شروع مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه ایلام از نیمه خرداد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

زمان برگزاری مصاحبه آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ دانشگاه ایلام اعلام شد.

ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه ایلام

به گزارش پی اچ دی تست، بر اساس اعلام این دانشگاه، با توجه به شرایط خاص به وجود آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا، جلسه (آزمون شفاهی) مصاحبه کلیه رشته /گرایش‌های این دانشگاه ایلام به صورت غیرحضوری (مجازی) از تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۵ لغایت ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ از طریق سامانه آموزش الکترونیک دانشگاه (lms) برگزار خواهد شد.مصاحبه دکتری دانشگاه ایلام

ضروری است داوطلبان محترم با مراجعه به اطلاعیه‌های مربوطه از زمان، ساعت و نرم‌افزار برگزاری جلسه مصاحبه اطلاع حاصل نمایند.

دانشگاه مسئولیتی برای اطلاع رسانی ثبت نام و برگزاری جلسه آزمون شفاهی (مصاحبه) از طرق دیگر ندارد و عدم ثبت نام و حضور مجازی داوطلب در روز برگزاری جلسه آزمون مصاحبه به منزله انصراف وی از درخواست پذیرش خواهد بود و امکان برگزاری مجدد جلسه مقدور نخواهد بود.

داوطلبان محترم برای ثبت نام و شرکت در مرحله دوم (بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و مصاحبه علمی آزمون نیمه متمرکز دوره‌های دکتری این دانشگاه ضروری است مطالب این اطلاعیه را با دقت مطالعه کرده و با آگاهی کامل نسبت به تهیه و آماده‌سازی و ارسال مدارک لازم، در زمان مناسب اقدام نمایند.

به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹، این مرحله از آزمون به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد. بنابراین لازم است داوطلبان آمادگی لازم را برای شرکت در آزمون مجازی در بازه زمانی ۲۳ خرداد لغایت ۱۵ تیرماه فراهم نمایند.

لازم است داوطلبان کلیه مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه) و نسخه کامل مدارک و سوابق آموزشی و پژوهشی ارسال شده به ایمیل گروه‌ها را در زمان مصاحبه در دسترس داشته باشد و همچنین در روز مصاحبه امکانات مورد استفاده در تماس مجازی همچون: سیستم رایانه‌ای دارای دوربین، اسپیکر و میکروفن قوی و خط اینترنتی پرسرعت در اختیار داشته باشند.

شرایط و ضوابط ثبت نام داوطلبان

تنها افراد شرکت کننده در مرحله اول (آزمون سازمان سنجش) که حد نصاب اعلام شده توسط دانشگاه را کسب کرده باشند، می‌توانند در مرحله دوم شرکت نمایند. به عبارت دیگر منحصراً داوطلبانی می‌توانند نسبت به مراجعه به دانشگاه‌ها برای انجام مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی اقدام نمایند که کدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج نموده و حد نصاب نمره علمی لازم را مطابق کارنامه کسب کرده باشند. اگر داوطلبی حد نصاب کد رشته محلی را کسب نموده ولی در زمان مقرر اقدام به انتخاب رشته و درج آن کد رشته محل در فرم انتخاب رشته اینترنتی نکرده باشد، امکان شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی برای وی میسر نخواهد بود.

شرکت داوطلبان در این مرحله براساس اطلاعات و مستندات ارایه شده، انجام می‌شود. چنانچه داوطلبی واجد شرایط و ضوابط موجود در دفترچه‌های آزمون نیمه متمرکز سازمان سنجش نباشد و یا هرگونه مغایرتی در اطلاعات و اصالت مدرک وی وجود داشته باشد مسئولیت عواقب ناشی از آن بر عهده خود داوطلب می‌باشد.

سهمیه مربیان

داوطلبان دارای سهمیه مربی موظف به ارائه گواهی (های) معتبر در این خصوص هستند. براساس نامه سازمان سنجش آموزش کشور، مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی آن دانشگاه می‌توانند از سهمیه مورد نظر برخوردار شوند. لازم به توضیح است منحصرا مربیانی که واجد شرایط و ضوایط وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور باشند، مجاز به استفاده از سهمیه مربی هستند.

این دسته از داوطلبان ملزم به ارائه مدارک زیر می‌باشند:

  • فرم تایید شده مخصوص استفاده سهمیه «مربی» (فرم سهمیه مربیان)
  • اولین حکم استخدام رسمی آزمایشی ممهور توسط هیات ممیزه مرکزی یا هیات ممیزه منصوب وزارت علوم، تخقیقات و فناوری در دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی ذیربط
  • آخرین حکم استخدامی دانشگاه یا موسسه ذیربط
  • تأییدیه صلاحیت عمومی داوطلب، صادره از هیات مرکزی گزینش استاد وزارت علوم، تحقیقات و
  • فناوری یا معرفی‌نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی (ویژه مربیان دانشگاه آزاد اسلامی)

دوره‌های نوبت دوم

پذیرش این داوطلبان مشروط به پرداخت شهریه در هر رشته -گرایش به شرح جدول شهریه است لذا مقتضی‌ست داوطلبانی که توانایی پرداخت شهریه را ندارند از ثبت نام و شرکت در مصاحبه نوبت دوم خودداری نمایند.

داوطلبان این دوره‌ها ملزم هستند برای ثبت نام و شرکت در مرحله ارزیابی تخصصی دانشگاه، فرم مخصوص تعهد پرداخت شهریه/هزینه تحصیل را تکمیل و ارسال نمایند. در غیر این صورت مجاز به ثبت‌نام یرای شرکت در مرحله دوم در کد رشته محل‌های دوره‌های نوبت دوم نخواهند بود.

مراحل ثبت نام داوطلبان دکترا 1400

مرحله اول: عضویت در گروه واتساپی گروه آموزشی مربوطه پس از ارتباط با مدیران گروههای آموزشی شماره همراه مدیران گروههای آموزشی در جدول زمان‌بندی جهت ورود به گروه واتسابی و اطلاع از ساعت دقیق مصاحبه مجازی درج شده است. داوطلبان پس از ارتباط با مدیران گروهها، می‌توانند در گروه واتساپی عضو شوند.

مرحله دوم: ارسال کلیه مدارک لازم به ایمیل گروههای آموزشی تا پایان روز سه شنبه مورخ ۱۹ خرداد. کلیه داوطلبان ملزم به ارسال مدارک به ایمیل گروههای آموزشی هستند.

مرحله سوم: شرکت در جلسه مصاحبه مجازی در تاریخ و ساعت تعیین شده در جدول زمانبندی مصاحبه. اطلاعات مربوط به آدرس لینک اتاق مجازی و فایل آموزشی چگونگی ورود به اتاق مجازی مساحبه از طریق تماس با مدیران گروه قابل حصول است.

زمان مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه ایلام

مصاحبه دکتری به صورت غیرحضوری (مجازی) براساس تاریخ‌های اعلام شده در جدول زمان‌بندی مصاحبه دکتری دانشگاه برگزار خواهد شد. برای اطلاع از تاریخ مصاحبه رشته‌های دانشگاه به (جدول زمان بندی) مراجعه نمایید.

بدیهی است پس از انقضای مهلت مقرر برای شرکت در مرحله بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی (مصاحبه)، بررسی مدارک و یا هر روش دیگر مطابق آئین‌نامه مربوط، هیچ‌گونه تقاضایی قابل پذیرش نمی‌باشد. لذا به داوطلبان توصیه می‌شود که در مهلت تعیین شده جهت حضور در جلسه مصاحبه اقدام نمایند. عدم ارسال مدارک به ایمیل وعدم حضور در جلسه مصاحبه مجازی در موعد مقرر به منزله انصراف داوطلب از پذیرش در کد رشته محل یا کد رشته محل‌های انتخابی مربوط تلقی می‌گردد.

چنانچه تغییراتی در تاریخ برگزاری مصاحبه صورت گیرد، مراتب به صورت تلفنی (یا با ارسال پیامک) توسط گروه‌های آموزشی به اطلاع داوطلبان رسانده خواهد شد.

نکات مهم

یادآوری می‌شود که لازم است اصل مدرکی که معدل مندرج در کارنامه آزمون در آن وجود دارد در مدارک ارسالی به ایمیل مدیران گروه موجود باشد. بدیهی است در غیر اینصورت به عنوان داوطلب دارای مغایرت معدل شناخته شده و ضمن‌عدم انجام مراحل مصاحبه، با وی مطابق مقررات رفتار خواهد شد.

پذیرفته شدگانی که در دستگاه های دولتی استخدام هستند باید برای ثبت نام (شروع به تحصیل) مدارک لازم مبنی بر موافقت با تحصیل را ارائه نمایند.

مرحله دوم (مصاحبه) برای هر داوطلب صرفا یکبار و به صورت هماهنگ برای تمامی داوطلبان انجام می‌شود. عدم شرکت داوطلب در مصاحبه مجازی مرحله دوم به منزله انصراف وی تلقی شده و برگزاری مجدد آزمون مرحله دوم امکان‌پذیر نیست.

گزینش نهایی داوطلبان در هر کد رشته محل براساس ضوابط مندرج در دفترچه‌های راهنمای این آزمون و حد نصاب تعیین شده توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در هر کد رشته محل و با توجه به اولویت کد رشته محل‌هایی که برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی معرفی شده‌اند، صورت خواهد گرفت.

تبصره: اقدامات لازم در خصوص بررسی صلاحیت عمومی براساس اطلاعیه‌های سازمان سنجش آموزش کشور، برای داوطلبان الزامی است.

داوطلبانی که در ردیف پذیرفته شدگان قرار گیرند، پذیرش آن‌ها بصورت مشروط بوده و پذیرش نهایی و قطعی منوط به تایید صلاحیت عمومی آن‌ها از سوی دبیرخانه گزینش دانشجو خواهد بود.

شرکت در تمامی مراحل ارزیابی تخصصی برای تمامی متقاضیان جهت پذیرش نهایی الزامی می‌باشد.

چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی و اشتغال به تحصیل، مشخص شود که داوطلب دارای یکی از شرایط ورود به دوره دکتری مذکور در اطلاعیه‌های سازمان سنجش و این اطلاعیه نبوده است، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل او جلوگیری می‌گردد و مطابق مقررات به تحصیل وی خاتمه داده می‌شود.

مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه ایلام

هزینه ثبت نام، بررسی مدارک و شرکت در هر جلسه مصاحبه علمی مربوط یه کد رشته (های) انتخابی داوطلب مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال (صد هزار تومان) است که بایستی به شماره حساب دانشگاه ایلام واریز گردد و فیش پرداختی آن به همراه مدارک ایمیل گردد.

مدارک مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه ایلام

 

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه ایلام کی است؟

همه جزئیات لازم درخصوص مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه ایلام در متن این مطلب آورده شده است.

فرم صلاحیت عمومی دکتری چیست؟

همه داوطلبانی که تمایل به شرکت در مصاحبه دکترا 1400 سراسری و قبولی در این مقطع تحصیلی دارند، لازم است نسبت به تکمیل فرم صلاحیت عمومی در سایت سازمان سنجش اقدام کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص فرم صلاحیت عمومی دکتری کلیک کنید.

چگونه از زمان بندی و سایر جزئیات مصاحبه دکترا دیگر دانشگاه‎ها مطلع شوم؟

پی اچ دی تست به صورت روزانه اطلاعیه‌های مصاحبه دکتری دانشگاه‌ها را درج می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه مصاحبه دکتری مراجعه نمایید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها