موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

شروع مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه سمنان از 10 خرداد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جزئیات برگزاری مصاحبه آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی سال 1400 دانشگاه سمنان اعلام شد.

ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه سمنان

به گزارش پی اچ دی تست، داوطلبانی که برای آنها کارنامه مرحله اول (سنجش علمی) توسط سازمان سنجش آموزش کشور صادر شده است و حدنصاب علمی لازم دانشگاه سمنان را کسب کرده اند می توانند از ساعت ۸:۰۰ صبح روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۴ تا ۴۸ ساعت قبل از شروع مصاحبه هر رشته محل با مراجعه به سامانه مصاحبه مجازی به نشانی (Srm.semnan.ac.ir/phdinterview) نسبت به ثبت نام برای ارزیابی تخصصی (مرحله دوم) اقدام نمایند.

زمان مصاحبه دکتری 1400

مصاحبه دکتری دانشگاه سمنان از 10 خرداد ماه آغاز خواهد شد.

تاریخ های انجام مصاحبه دکتری در هر کدرشته محل به شرح جدول شماره ۱ می باشد.

زمانبندی مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه سمنان

 

شایان ذکر است حدنصاب لازم برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگر ۷۰ درصد و برای داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و مربیان حائز شرایط، ۸۰ درصد حد نصاب اعلام شده برای داوطلبان آزاد می باشد.

شیوه نامه انجام مصاحبه علمیمصاحبه دکتری دانشگاه سمنان

با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری کرونا و نظر به شیوه نامه اجرایی مرحله دوم آزمون، مصاحبه از داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه سمنان به صورت غیر حضوری (مجازی) تحت سامانه آموزش مجازی دانشگاه برگزار خواهد شد، لذا داوطلبان ملزم هستند تا ۴۸ ساعت قبل از شروع اولین روز مصاحبه هر رشته گرایش نسبت به ثبت نام در سامانه مصاحبه مجازی و بارگذاری سوابق آموزشی و پژوهشی خود اقدام نمایند.

پس از ثبت نام و ارسال مدارک و پرداخت هزینه مصاحبه، تمامی فرآیندهای وضعیت بررسی مدارک، تاریخ، زمان مصاحبه و نوبت دهی توسط داوطلب قابل مشاهده و پیگیری می باشد و از طریق همین سامانه داوطلب می تواند وارد جلسه مصاحبه مجازی خود شود.

تذکر:

۱- چون مصاحبه به صورت غیر حضوری (مجازی) است لازم است داوطلب امکانات لازم شامل کامپیوتر مجهز به دوربین، میکروفون و بلندگو و اینترنت با سرعت مناسب را در زمان مصاحبه فراهم نماید.

۲- جلسات مجازی تست با پشتیبان های فناوری اطلاعات در سامانه مصاحبه مجازی برای استفاده داوطلبان محترم فراهم شده است.

۳- اصل مدارک و مستندات آموزشی و پژوهشی که در سامانه بارگذاری می شوند باید در هنگام مصاحبه در دسترس داوطلب باشند.

١- نحوه تشکیل پرونده عبارت است از:  تکمیل فرم شماره ۱ که در بخش ارسال مدارک سامانه مصاحبه از لینک “پیوست” قابل دانلود و بارگذاری می باشد.

۲- نحوه ارزیابی تخصصی داوطلبان شامل ارزیابی سوابق علمی، پژوهشی و آموزشی به شرح زیر می باشد: 

الف) سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری حداکثر ۲۰ نمره (پژوهشی و فناوری ۱۵ نمره، آموزشی ۵ نمره)

ب) مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ نمره)

ج) بندهای مربوط به هر بخش و حداکثر امتیاز هر بند و نحوه امتیاز دهی مطابق فرم شماره ۲ می باشد.

٣- کلیه داوطلبانی که در کدر شته محل های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مرحله دوم آزمون (مصاحبه علمی) می باشند و تمایل به شرکت در این مرحله دارند لازم است از تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۸ لغایت ۱۴۰۰/۰۴/۱۰ نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری مندرج در سایت سازمان سنجش و ارسال آن به سازمان و دریافت کد پیگیری اقدام کنند. بدیهی است داوطلبانی که در این خصوص اقدام ننمایند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه سمنان

مدارکی که باید در سامانه مصاحبه دکتری بارگذاری شوند:

الف) تکمیل فرم شماره ۱ 

ب) شناسنامه و کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه ای معرفی شده با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی سازمان

ج) کارنامه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۴۰۰

د) مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و ریزنمرات هر دو مقطع

ه) صفحه عنوان پایان نامه، فهرست مطالب پایان نامه و چکیده پایان نامه (فارسی و انگلیسی)

تبصره ۱- آن دسته از داوطلبان که فارغ التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می باشند علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته می بایست مدرک کاردانی را نیز ارائه نمایند.

تبصره ۲- داوطلبانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای بوده و حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل می شوند (گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مطابق فرم مندرج در صفحه ۷۰ دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مذکور و یا فرم مندرج در صفحه ۱۷۵ راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی). 

و) توصیه نامه علمی از دو عضو هیأت علمی دانشگاه (های) محل تحصیل که یکی از آنها باید از سوی استاد راهنمای دوره کارشناسی ارشد داوطلب صادر گردد.

ز) مستندات سوابق پژوهشی 

ح) واریز وجه غیر قابل استرداد به مبلغ ۱/۲۶۰/۰۰۰ ریال بابت هزینه هر مصاحبه به حساب دانشگاه سمنان از طریق درگاه الکترونیکی سامانه گلستان.

ط) حکم کارگزینی برای داوطلبان حائز شرایط سهمیه مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که به تایید بالاترین مقام مسئول رسیده باشد.

تبصره ۳: مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی آن دانشگاه امکان بهره مندی از سهمیه مربیان را دارا می باشند.

تذکر ۲: تمامی مدارک فوق بایستی در سامانه مصاحبه دکتری بارگذاری شوند و در صورت پذیرفته شدن نهایی باید اصل آنها را در زمان مراجعه حضوری برای ثبت نام در دانشگاه، به همراه داشته باشید.

 شرایط اختصاصی دانشگاه سمنان

۱- مرحله دوم (ارزیابی تخصصی) آزمون نیمه متمرکز دکتری در سال ۱۴۰۰ در دانشگاه سمنان براساس مصاحبه علمی انجام خواهد شد.

۲- پذیرش دانشجو با توجه به ظرفیت پذیرش اعلام شده در هر کد رشته محل و سهمیه پذیرش مربوط برحسب نمره نهایی داوطلب بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور می باشد.

۳- مرحله دوم (مصاحبه) برای هر داوطلب صرفا یک بار انجام می شود و عدم حضور داوطلب در جلسه مصاحبه مجازی در وقت مقرر تعیین شده توسط دانشکده، به منزله انصراف داوطلب تلقی می شود.

تذکر ۳: آن دسته از داوطلبانی که در مرحله ارزیابی تخصصی شرکت و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ قرار گیرند، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ نخواهند بود.

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه سمنان کی است؟

همه جزئیات لازم درخصوص مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه سمنان در متن این مطلب آورده شده است.

فرم صلاحیت عمومی دکتری چیست؟

همه داوطلبانی که تمایل به شرکت در مصاحبه دکترا 1400 سراسری و قبولی در این مقطع تحصیلی دارند، لازم است نسبت به تکمیل فرم صلاحیت عمومی در سایت سازمان سنجش اقدام کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص فرم صلاحیت عمومی دکتری کلیک کنید.

چگونه از زمان بندی و سایر جزئیات مصاحبه دکترا دیگر دانشگاه‎ها مطلع شوم؟

پی اچ دی تست به صورت روزانه اطلاعیه‌های مصاحبه دکتری دانشگاه‌ها را درج می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه مصاحبه دکتری مراجعه نمایید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها