اعلام جزئیات مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه صنعتی شریف

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جزئیات برگزاری مصاحبه آزمون دکتری 1400 دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه صنعتی شریف طبق مواد مندرج در این اطلاعیه برای سال ۱۴۰۰ در رشته های: مهندسی عمران، مهندسی صنایع، ریاضی، علوم کامپیوتر، شیمی، فیزیک، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی نفت، مهندسی مواد، مهندسی مکانیک، مهندسی دریا، مهندسی هسته ای، مهندسی سیستم های انرژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی هوافضا، فلسفه علم، نانوفناوری، مدیریت، و علوم اقتصادی دانشجو می پذیرد.

ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور و به جهت تسهیل و تسریع بررسی پرونده ها، لازم است کلیه داوطلبین در سامانه پذیرش دانشگاه صنعتی شریف به آدرس https://admission.edu.sharif.eduجهت ثبت نام و ورود اطلاعات لازم در سامانه، طبق راهنما، ثبتن ام نمایند.

** زمان باز شدن سامانه ثبت نام از تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ لغایت ۱۴۰۰/۰۳/۰۹میباشد، و به هیچ وجه مهلت ثبت نام تمدید نخواهد شد.مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف

جهت دعوت به مصاحبه، داوطلبین موظف هستند در تاریخ های مقرر نسبت به ثبت نام الکترونیکی در سامانه مذکور اقدام نمایند، درغیر این صورت از انجام مصاحبه محروم خواهند شد.

مدارک ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف

الف) مدارکی که داوطلبان لازم است از طریق سامانه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه بارگذاری نمایند به شرح زیر است:

۱- پرداخت آنلاین وجه ثبت نام آزمون.

۲- عکس پرسنلی جدید داوطلب که نباید قدیمی‌تر از شش ماه اخیر باشد. (بارگذاری این فیلد اجباری است).

۳- تصویر کارت ملی. (بارگذاری این فیلد اجباری است).

۴- تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا مدرکی جهت مشخص‌سازی وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد

توجه: داوطلبان مرد شاغل به تحصیل در صورت نداشتن مدرک فوق، میتوانند فرم مخصوص معدل برای دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد را بارگذاری نمایند (فرم در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری سازمان سنجش سال ۱۴۰۰صفحه ۱۷۵ وجود دارد که باید توسط دانشگاه محل تحصیل تکمیل گردیده و سپس توسط داوطلب بارگذاری گردد.)

۵- دانشنامه یا گواهی موقت دوره کارشناسی که در آن معدل دوره قید شده باشد. (بارگذاری این فیلد اجباری است).

توجه: داوطلبان مرد در صورت نداشتن مدرک فوق، می توانند نامه اعلام اتمام معافیت تحصیلی دوره کارشناسی به سازمان نظام وظیفه را ارائه نمایند.

۶- دانشنامه یا گواهی موقت کارشناسی ارشد با ذکر معدل کل و برای دانشجویان شاغل به تحصیل فرم مخصوص معدل (فرم در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری سازمان سنجش سال ۱۴۰۰ صفحه ۱۷۵ وجود دارد که توسط دانشگاه محل تحصیل باید تکمیل گردیده و سپس توسط داوطلب بارگذاری گردد.) (بارگذاری این فیلد اجباری است).

توجه: داوطلبان مرد فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در صورت نداشتن مدرک فوق، میتوانند نامه اعلام اتمام معافیت تحصیلی دوره کارشناسی ارشد به سازمان نظام وظیفه را ارائه نمایند. لازم است داوطلب معدل خود را در ذیل نامه ذکر و امضا نماید.

۷- کارنامه مقطع کارشناسی. (بارگذاری این فیلد اجباری است).

۸- کارنامه مقطع کارشناسی ارشد. (بارگذاری این فیلد اجباری است).

۹- مقالات چاپ شده در مجلات (در صورت وجود).

قابل توجه: ارزیابی پژوهشی داوطلبان تنها بر مبنای دو مقاله از بهترین مقالات چاپ شده و یا پذیرفته شده در مجلات علمی- ترویجی، علمی-پژوهشی و معتبر بین المللی و دو مقاله از بهترین مقالات ارائه شده در کنفرانس های ملی و یا بین المللی انجام می گردد.

لذا لازم است داوطلبان در صورت داشتن چندین مقاله کنفرانسی، یا مجله های علمی – ترویجی، علمی – پژوهشی یا معتبر بین المللی حداکثر دو مورد از مقالات کنفرانس و دو مقاله از انتشارات مجله‌ای را به انتخاب خودشان در سامانه دکتری وارد نمایند.

بدیهی است در صورت ورود اطلاعات بیش از دو مقاله در مجله و دو مقاله ارائه شده در کنفرانس (جمعاً چهار مورد) در این قسمت، مابقی موارد بررسی نخواهد شد.

۱۰- چکیده پایان نامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد.

۱۱- توصیه نامه: درخواست توصیه نامه به صورت الکترونیکی می‌باشد.

۱۲- کارنامه آزمون زبان انگلیسی (در صورت وجود).

۱۳- کارنامه اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ (بارگذاری این فیلد اجباری است).

۱۴- مدارک مربوط به سوابق و افتخارات علمی و پژوهشی (از قبیل گواهی رتبه آزمون سراسری کارشناسی و کارشناسی ارشد، گواهی رتبه تحصیلی دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد، گواهی رتبه در مسابقات علمی بین المللی معتبر و کسب مقام در جشنواره خوارزمی،) افتخارات حرفه‌ای و …

۱۵- لازم است کلیه داوطلبان هر گونه مدرک یا گواهی مرتبط با وضعیتهای خاص (شاهد و ایثارگر و مربی و …) را ارسال نمایند تا مطابق آیین نامه های جاری در مورد پرونده ایشان اقدام لازم صورت گیرد. بدیهی است در صورت‌ عدم ارسال مدارک لازم، هرگونه تجدیدنظر پس از اعلام نتایج در مورد پرونده داوطلبان امکان پذیر نخواهد بود.

سهمیه مربیان: روگرفت حکم رسمی اشتغال به کار در دانشگاه‌ها برای مربیان هیأت علمی و روگرفت حکم کارگزینی برای کارکنان دولت الزامی است.

سهمیه ایثارگر و رزمنده: روگرفت کارت ایثارگری و یا گواهی معتبر از ارگان ذیربط برای این گونه داوطلبان الزامی است.

ثبت نام و فعال‌سازی حساب کاربری

پس از ورود به سامانه ثبت نام به آدرس، https://admission.edu.sharif.eduدر منوی ورود، گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید.

سیستم از شما میخواهد که آدرس پست الکترونیکی و رمز عبور خود را وارد و ثبت نام نمایید. برای ادامه ثبت نام لازم است به آدرس پست الکترونیکی خود مراجعه کرده (در حالات خاص احتمال دارد پیام ارسالی در فولدرهایی مانند Junk Mail، Bulk Mail یا Spam قرار گیرد.) و برای فعال کردن حساب کاربری خود روی لینک ارسال شده مورد نظر کلیک نمایید تا حساب کاربری شما فعال گردد.

سپس مجدد پست الکترونیکی و کلمه عبور را وارد نموده تا وارد سامانه ثبت نام شوید. در منوی ثبت نام آزمون نیمه متمرکز دکتری کد ملی و شماره داوطلبی خود را وارد نموده و با زدن دکمه ثبت نام وارد صفحه اطلاعات خود میشوید.

تکمیل فرم‌ها و ارسال مدارک الکترونیکی ثبت نام

۱- فرم تقاضانامه ثبت نام: اطلاعات فردی در این قسمت وارد شده است، فقط قسمت‌هایی که ستارهدار هستند را تکمیل و مدارک خواسته شده را بارگذاری نمایید.

۲- سوابق تحصیلی: با کلیک بر روی گزینه «بارگذاری مدرک» اطلاعات مقاطع مختلف تحصیلی خود را در این بخش وارد کنید. اعلام اطلاعات مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد الزامی است.

۳- سوابق پژوهشی: در کادر نوع پژوهش، عناوین مدارک مشخص شده است. برای بارگذاری مدارک مختلف باید هر دفعه نوع سابقه را انتخاب و پس از درج سال انتشار، نام نشریه/کنفرانس/کتاب و نام مولفین و سمت هرکدام (مثلا استاد راهنما یا دانشجوی همکار و …) به ترتیب درج نام آن‌ها در مقاله و توضیحات مربوطه (که مثلا مقاله مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد بوده) سپس فایل مربوط به پژوهش (با فرمت PDF) را انتخاب و دکمه ذخیره را کلیک نمایید. برای مقالات کنفرانس چنانچه گواهی ارائه مقاله موجود باشد، آن را نیز قبل از کلیک بر روی دکمه ذخیره وارد نمایید.

۴- سایر مدارک: در کادر عنوان مدرک، عناوین مدارک مختلف مشخص شده است. برای بارگذاری مدارک مختلف باید هر دفعه نوع سابقه را انتخاب و پس از درج سال صدور، مرجع صادر کننده، نمره یا رتبه و توضیحات مربوطه، سپس فایل مربوطه (با فرمت PDF) را انتخاب و دکمه ذخیره را کلیک نمایید.

توجه: سطح و کیفیت آشنایی با زبان انگلیسی در پذیرش داوطلبان دوره دکتری مؤثر است. لذا درخواست می شود کلیه داوطلبان هر گونه مدرک در این خصوص را در این بخش در پرونده خود درج نمایند.

(مدرک زبان قابل قبول: MSRT (MCHE) ،IELTS ،TOLIMO ،TOEFL)

۵- اطلاعات تکمیلی: در کادرهای مشخص شده سوالات مطرح شده را با دقت پاسخ دهید.

ضمنأ در صورتیکه دانشکده مربوطه فرمی تکمیلی داشته باشد، بایستی فرم مزبور را از سایت فوق دانلود و پس از تکمیل، در قسمت فرم دانشکده (در انتهای بخش اطلاعات تکمیلی) فرم پر شده را انتخاب و سپس بر روی دکمه ذخیره کلیک نمایید.

۶- توصیه نامه: برای درخواست جهت توصیه نامه، شما میتوانید مشخصات حد اقل دو و حداکثر چهار توصیه کننده را وارد نمایید.

سپس ایمیلی از جانب سایت برای توصیه کننده ارسال میگردد و توصیه کننده میتواند از طریق لینک ارسال شده، توصیه نامه خود را ثبت نماید. در صورتی که توصیه کننده، فرم مذکور را تکمیل و ارسال نماید شما ایمیلی مبنی بر تکمیل توصیه نامه از توصیه کننده، دریافت می نمایید.

حداقل ۲ توصیه نامه میبایست ارائه گردد. ارسال یک توصیه نامه توسط استاد راهنمای پایان نامه کارشناسی ارشد (برای دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد را با پایان نامه به پایان رسانده اند) الزامی است.

– قابل توجه داوطلبان کد رشته محل های مهندسی شیمی و مهندسی نفت: توصیه نامه علمی در پذیرش این داوطلبان مؤثر نمیباشد. بنابراین داوطلبان این کد رشته محل‌ها نباید قسمت توصیه نامه در سامانه را تکمیل نمایند.

۷- پرداخت هزینه ثبت نام آزمون نیمه متمرکز دکتری به صورت الکترونیکی و نهایی کردن ثبت نام: هزینه ثبت نام جهت شرکت در مرحله ارزیابی تخصصی (سوابق آموزشی، پژوهشی و مصاحبه حضوری) در این دانشگاه، مبلغ ۱/۳۰۰/۰۰۰ ریال می باشد.

– تنها روش پرداخت هزینه ثبت نام به صورت «پرداخت اینترنتی» در مرحله نهایی از طریق سایت پذیرش دانشگاه صنعتی شریف می باشد و به صورت دیگر قابل پرداخت نمی باشد.

– برای پرداخت اینترنتی می توانید از تمامی کارتهای عضو شبکه شتاب استفاده نمایید.

– در صورتیکه داوطلبی برای چند کد رشته محل معرفی شده باشد، صرفاً هزینه یک ثبت نام از ایشان دریافت می گردد.

– در صورت ثبت نام نهایی، مبلغ پرداختی به هیچ وجه قابل عودت نمیباشد.

اعلام نوع جلسه مصاحبه: برای تمامی دانشکده ها و مراکز این دانشگاه نحوه مصاحبه بصورت مجازی می باشد.

نهایی کردن ثبت نام: پس از تکمیل درخواست و پرداخت هزینه ثبـت نـام، روی دکمـه نهـایی کـردن ثبـت نـام کلیـک نماییـد، صفحه ای با عنوان قوانین و مقررات باز می شود پس از مطالعه دقیق و تایید موارد فوق، درخواست شما ارسال و نهایی می گردد.

پس از نهایی کردن ثبت نام دیگر امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد، فقط قابل مشاهده میباشد.

نحوه برگزاری جلسه مصاحبه دکتری

قابل ذکر است در تمامی دانشکده ها و مراکز این دانشگاه مصاحبه به صورت مجازی می باشد و امکان مصاحبه به صورت حضوری وجود ندارد. در اینصورت داوطلب لازم است امکانات لازم را شامل کامپیوتر (مجهز به دوربین webcam) و اینترنت در روز مصاحبه فراهم نماید.

اطلاعات و دستورالعمل مربوط به برگزاری جلسات مصاحبه غیر حضوری از طریق سایت grad.sharif.edu به داوطلبانی که ثبت نام خود را در سایت ثبت نام دکتری این دانشگاه نهایی نمایند، اطلاع رسانی خواهد شد.

زمان مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه صنعتی شریف

نحوه و زمان برگزاری جلسات مصاحبه در دانشکده‌های مختلف بشرح زیر است:

به اطلاع کلیه داوطلبان محترم آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۴۰۰ می رساند، تاریخ مصاحبه در دانشکده‌ها و مراکز دانشگاه صنعتی شریف به شرح زیر اعلام میگردد:

  • تمامی دانشکده‌ها و گروه‌ها (فنی و مهندسی، مدیریت و اقتصاد، شیمی، فیزیک و علوم ریاضی) در روزهای و شنبه ۱۴۰۰/۰۳/۲۲ و یکشنبه ۱۴۰۰/۰۳/۲۳

  • پژوهشکده علوم و فناوری نانو روز دوشنبه ۱۴۰۰/۰۳/۲۴

نام دانشکده نحوه مصاحبه روز مصاحبه
مهندسی برق مجازی شنبه و یکشنبه 22 و 23 خرداد 1400
مهندسی مکانیک مجازی شنبه و یکشنبه 22 و 23 خرداد 1400
مهندسی شیمی و نفت مجازی شنبه و یکشنبه 22 و 23 خرداد 1400
مهندسی عمران مجازی شنبه و یکشنبه 22 و 23 خرداد 1400
مهندسی کامپیوتر مجازی شنبه و یکشنبه 22 و 23 خرداد 1400
مهندسی مواد مجازی شنبه و یکشنبه 22 و 23 خرداد 1400
مهندسی هوافضا مجازی شنبه و یکشنبه 22 و 23 خرداد 1400
مهندسی انرژی مجازی شنبه و یکشنبه 22 و 23 خرداد 1400
مهندسی صنایع مجازی شنبه و یکشنبه 22 و 23 خرداد 1400
مدیریت و اقتصاد مجازی شنبه و یکشنبه 22 و 23 خرداد 1400
شیمی مجازی شنبه و یکشنبه 22 و 23 خرداد 1400
فیزیک مجازی شنبه و یکشنبه 22 و 23 خرداد 1400
علوم ریاضی مجازی شنبه و یکشنبه 22 و 23 خرداد 1400
فلسفه علم مجازی شنبه 22خرداد 1400
علوم و فناوری نانو مجازی دوشنبه و سه شنبه 24 و 25 خرداد 1400

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه صنعتی شریف کی است؟

همه جزئیات لازم درخصوص مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه صنعتی شریف در متن این مطلب آورده شده است.

فرم صلاحیت عمومی دکتری چیست؟

همه داوطلبانی که تمایل به شرکت در مصاحبه دکترا 1400 سراسری و قبولی در این مقطع تحصیلی دارند، لازم است نسبت به تکمیل فرم صلاحیت عمومی در سایت سازمان سنجش اقدام کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص فرم صلاحیت عمومی دکتری کلیک کنید.

چگونه از زمان بندی و سایر جزئیات مصاحبه دکترا دیگر دانشگاه‎ها مطلع شوم؟

پی اچ دی تست به صورت روزانه اطلاعیه‌های مصاحبه دکتری دانشگاه‌ها را درج می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه مصاحبه دکتری مراجعه نمایید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها