موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

شروع مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه علوم کشاورزی گرگان از 17 خرداد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

برنامه زمانی، نحوه ثبت نام و دیگر جزئیات برگزاری مصاحبه آزمون دکتری سال 1400 دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، داوطلبان می ­بایست در صورت احراز تمامی شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه­ های شماره (۱) و (۲) آزمون نیمه­ متمرکز دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰، مطالب این اطلاعیه را با دقت مطالعه کرده و با اطلاع از شرایط و ضوابط دانشگاه نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک به صورت الکترونیکی در سامانه ثبت­ نام و مصاحبه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان (https://interview.gau.ac.ir) اقدام نمایند.

با توجه به شرایط خاص جامعه و شیوع بیماری کووید ۱۹، مرحله دوم آزمون دکتری به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد. لازم است داوطلبان آمادگی و برنامه ریزی لازم برای شرکت در جلسات غیرحضوری (مجازی) مصاحبه در بازه ۱۷ تا ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۰ را فراهم نمایند.

لازم است داوطلبان بر اساس جدول زمانی که در اطلاعیه شماره ۲ اعلام خواهد شد، نسبت به ورود آزمایشی به اتاق مصاحبه و بررسی وضعیت صدا و تصویر اقدام نموده و از امکان ورود خود در روز برگزاری مصاحبه علمی اطمینان حاصل نمایند. همچنین توصیه می ­شود داوطلبان در روز مصاحبه حتما امکانات مورد نیاز تماس مجازی (شامل سیستم رایانه­ ای دارای دوربین، اسپیکر و میکروفون قوی) و خط اینترنتی پرسرعت در اختیار داشته باشند.

تاکید می ­شود داوطلب کلیه مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه) و نسخه کامل کلیه مدارک و سوابق آموزشی و پژوهشی بارگذاری شده در سامانه ثبت نام و مصاحبه را در روز برگزاری مصاحبه در دسترس خود داشته باشد تا در صورت درخواست تیم مصاحبه ­کننده در اختیار آنها قرار داده شود.

شرایط و نحوه پذیرش دکتری

احراز تمامی شرایط، ضوابط و توضیحات در دفترچه شماره ۱ و ۲ آزمون نیمه­ متمرکز دکتری سازمان سنجش سال۱۴۰۰ و مندرجات این اطلاعیه و اطلاعیه­ های بعدی این دانشگاه برای داوطلبان الزامی است). چنانچه داوطلبی واجد شرایط و ضوابط نباشد و یا هرگونه مغایرتی در اطلاعات و اصالت مدارک وی وجود داشته باشد، مسئولیت عواقب ناشی از آن برعهده داوطلب است و حتی در صورت قبولی، در هر مرحله­ ای از پذیرش و یا تحصیل، قبولی وی ملغی و مطابق قوانین و مقررات رفتار خواهد شد.مصاحبه دکتری دانشگاه گرگان

۱- دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی که مدرک مذکور مورد تایید شورای عالی انقلای فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

تبصره (۱): متقاضیانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ارشد و یا دکتری حرفه‌ای بوده و حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل می‌شوند، با ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ (صفحه ۷۰ راهنمای ثبت نام و صفحه ۱۷۵ دفترچه راهنمای انتخاب رشته) می توانند در آزمون شرکت نمایند.

تبصره (۲): رشته امتحانی انتخابی داوطلبان می­ بایست (مطابق ستون مربوط به رشته­ های مرتبط، جدول رشته­ ها و مواد امتحانی آزمون (جداول شماره ۳ تا ۹ دفترچه راهنمای ثبت­ نام)) متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد آنان باشد.

۲) شرکت در آزمون متمرکز (برگزارشده توسط سازمان سنجش) و دارابودن حدنصاب امتیاز قابل قبول دانشگاه از آن آزمون

۳) ثبت ­نام در سامانه آزمون دکتری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به شرح مندرج در بخش نحوه ثبت ­نام و شرکت در جلسه ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش علمی

توضیح ۱: اسامی پذیرفته­ شدگان نهایی با احتساب ۵۰ درصد نمره آزمون متمرکز و ۵۰ درصد نمره ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش علمی (مرحله دوم)، تایید صلاحیت عمومی و براساس اولویت انتخابی توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

توضیح ۲: ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش علمی (مرحله دوم) شامل ۲۰ امتیاز آموزشی، پژوهشی و فناوری و ۳۰ امتیاز مصاحبه علمی و سنجش علمی است.

نکات مهم

۱- بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، کلیه داوطلبانی که در کد رشته محل‌های انتخابی دارای حد نصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی هستند، می‌بایست به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه، از تاریخ اول خرداد ماه ۱۴۰۰ لغایت ۱۰ تیرماه ۱۴۰۰ ضمن پرداخت مبلغ هشتصد و هشتاد هزار (۸۸۰/۰۰۰) ریال به صورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت دارند.  بدیهی است داوطلبانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام ننمایند از مراحل گزینش نهایی حذف خواهندشد.

۲- مقررات وظیفه عمومی برای متقاضیان به شرح اطلاعات مندرج در صفحه ۱۸ و ۱۹ دفترچه شماره ۱ (راهنمای ثبت نام آزمون دکتری سال۱۴۰۰ سازمان سنجش آموزش کشور) می باشد.

۳- تحصیل در دوره دکتری تمام وقت است و پذیرفته ­شدگان ملزم به رعایت قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ادامه تحصیل می باشند.

۴- کلیه پذیرفته ­شدگان در مقطع دکتری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تا قبل از ارزیابی جامع بایستی نمره زبان معتبر ارائه نمایند.

۵- بر اساس توضیحات صفحات۲۰، ۲۱ و ۲۲ دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون

  • ۲۵ درصد از ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل به رزمندگان و ایثارگران (همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر، آزادگان، همسر و فرزندان آنان و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان)، به شرط کسب حدنصاب نمره علمی اختصاص می یابد.

  • ۵ درصد از ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل نیز به جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه به شرط کسب حدنصاب علمی اختصاص می بابد.

  • در صورتی که سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران به وسیله داوطلبان مشمول سهمیه فوق تکمیل نشود، خالی مانده آن، ابتدا به مشمولین سهمیه ۵ درصد یا یثارگران که شرایط و حد نصاب لازم را داشته باشند، تخصیص یافته و اگر باز هم این ظرفیت خالی بماند، باقیمانده آن به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می یابد.

  • براساس قوانین مذکور، حدنصاب نمره ایثارگران، ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل و حد نصاب نمره رزمندگان، ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل در هر یک از مراحل آزمون می باشد.

۶- براساس قانون «برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب مجلس شورای اسلامی»، ده درصد ظرفیت اعلام شده مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) در هر کد رشته محل برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، به شرط کسب حداقل ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد اختصاص می یابد. حد نصاب نمره در تمامی مراحل آزمون لحاظ می شود.

  • ارائه اصل گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌ دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نموده‌اند. لازم به تاکید است مربیان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می‌بایست واجد شرایط مطابق توضیحات صفحه ۲۲ دفترچه راهنمای انتخاب رشته باشند.

تبصره: مربیان دانشگاه آزاداسلامی تنها با معرفی‌نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات‌علمی این دانشگاه امکان بهره‌مندی از این سهمیه را دارا می‌باشند.

  • داوطلب دارای سهمیه مربی در صورتی می­ تواند ادامه تحصیل دهد که دانشگاه محل خدمت وی موافقت نماید و موافقت دانشگاه محل خدمت می­ بایست قبل از ثبت نام در آزمون اعلام شود.

داوطلبان پذیرفته شده با استفاده از سهمیه مربی (مازاد بر ظرفیت) در کلیه دوره­ های روزانه و غیرروزانه ملزم به پرداخت شهریه می­ باشند و پرداخت این شهریه در صورت نیاز دانشگاه محل خدمت به تخصص ایشان با رعایت آیین ­نامه­ های داخلی و امکان انجام تعهدات پس از فارغ التحصیلی، حداکثر به مدت چهار و نیم سال براساس مصوبه هیات امنا برعهده دانشگاه محل خدمت و در غیر اینصورت برعهده مربی می ­باشد.

۷- جلسه بررسی ارزیابی آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش علمی برای هر داوطلب صرفا یکبار و به صورت غیرحضوری برگزار می­شود و عدم شرکت داوطلبان در تاریخ تعیین شده، به منزله انصراف آنان از ادامه تحصیل در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تلقی می­ شود.

۸- داوطلبان جهت شرکت در جلسه بررسی سوابق و مصاحبه ضروری است نسبت به بارگذاری مدارک لازم و نیز پرداخت وجه ثبت نام در سامانه آزمون اقدام نموده و از تایید پرونده ثبت­ نامی خود اطمینان حاصل نمایند. ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی، تصویر کارنامه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال۱۴۰۰، اصل مدارک کارشناسی (و کاردانی در صورت وجود) و کارشناسی ارشد، تصویر ریزنمرات تحصیلی مربوطه و کارت ورود به جلسه مصاحبه در زمان مصاحبه برخط، برای شرکت در جلسه الزامی است.

توضیح: برای کسب امتیازات مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی، ارائه مستندات از قبیل توصیه ­نامه علمی از حداقل دو تن از استادان زمان تحصیل، سوابق تدریس، طرح­ های پژوهشی انجام شده، مقالات چاپ یا پذیرش شده و نیز شرح مختصری از زمینه تحقیقاتی مورد علاقه با توجه به سوابق پژوهشی، مدرک زبان و سایر موارد از طریق بارگذاری در سامانه آزمون دکتری دانشگاه ضروری است.

۹- شاغلان خدمت در وزارتخانه­ ها، سازمان­ ها و نهادهای دولتی در صورت قبولی در آزمون و قبل از ثبت­ نام، می­بایست موافقت کتبی محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و به هنگام ثبت نام ارائه نمایند.

تبصره: شاغلان و متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش باید مجوز مربوطه را از سازمان آموزش و پرورش استان محل خدمت خود اخذ و به هنگام ثبت نام ارائه نمایند.

نحوه ثبت نام مصاحبه دکتری

از قسمت «ورود داوطلبان به سامانه» در بالای صفحه در سامانه https://interview.gau.ac.ir می ­توانید وارد صفحه ثبت­ نام شده و با کد ملی و شماره پرونده سازمان سنجش (کد هفت رقمی) یا شماره داوطلبی (کد شش رقمی) به این سامانه وارد شوید.

  1. پس از ورود به سامانه کد رشته محّل مورد نظر را انتخاب نمایید.

  2. نسبت به پرداخت الکترونیکی هزینه ثبت ­نام به مبلغ (۱۰۰ هزار تومان) اقدام نموده و کد سفارش (یک عدد شش رقمی است و از سامانه پرداخت آنلاین دریافت می کنید) را در محل مربوط درج نموده و فرم را ذخیره کنید.

تبصره: اگر در بیش از یک کد رشته محّل معرفی شده باشید، می توانید چند کد رشته را انتخاب نمایید ولی برای هر کد رشته بایستی مبلغ جداگانه واریز شود. برای کد رشته محل­ هایی که دارای گرایش مشابه هستند و فقط نوع دوره (روزانه- نوبت دوم) آن­ها متفاوت است، یک پرداخت انجام شود.

  1. تمامی داوطلبان می­ بایست از تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۳ تا ۱۴۰۰/۰۳/۰۹ نسبت به تکمیل پرونده الکترونیکی و ارسال آن از طریق سامانه https://interview.gau.ac.ir اقدام نمایند. مصاحبه فقط از کسانی به عمل خواهد آمد که مدارک را در زمان اعلامی به صورت کامل در سامانه بارگذاری کرده باشند.

  2. داوطلبان باید پس از بارگذاری کامل مدارک و مستندات، پرونده الکترونیکی را جهت بررسی و ارزیابی در گروه­های آموزشی تأیید نمایند.

  3. مدارک مورد نیاز که داوطلبان باید در سامانه بارگذاری کنند، عبارتند از:

  • تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملّی
  • تصویر مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و ریز نمرات هر دو مقطع

تبصره ۱: آن دسته از دواطلبان که فارغ التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می باشند، علاوه بر تصویرمدرک کارشناسی ناپیوسته می­ بایست تصویرمدرک کاردانی را نیز ارائه نمایند.

تبصره ۲: دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان جهت دریافت ریز نمرات غیر قابل استناد دوره کارشناسی و یا کارشناسی ارشد خود می توانند درخواست خود را شامل اطلاعات کامل نام و نام خانوادگی، مقطع و رشته مورد نظر و شماره دانشجویی خود را به آدرس پست الکترونیکی gorzinm@gau.ac.ir‌ ارسال نمایند. نسخه الکترونیکی ریز نمرات از طریق ایمیل به آدرس درخواست کننده ارسال خواهد شد.

تبصره ۳: آن دسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ در مقطع کارشناسی ارشد فارغ ­التحصیل خواهند شد، می­بایست اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه محلّ تحصیل، مربوط به معدل واحدهای گذرانده را ارسال نمایند.

تبصره ۴: دانشجویان کارشناسی ارشد سال آخر دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، لازم است گواهی معدل را تکمیل و تصویر آن را به آدرس پست الکترونیکی edu@gau.ac.ir ارسال نمایند. گواهی معدل پس از مهر و امضا به همان آدرس پست الکترونیکی ارسال خواهد شد.

  • بارگذاری مقالات، ترجمه، تالیف کتاب و سایر فعالیت­های پژوهشی.

زمان مصاحبه دکتری

برنامه زمان­ بندی مرحله دوم آزمون نیمه­ متمرکز دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به شرح زیر است:

عنوان

زمان

ثبت نام اینترنتی در مرحله دوم آزمون

سوم خرداد لغایت نهم خرداد

انتشار اطلاعیه شماره ۲ در خصوص زمان­ بندی و نحوه انجام مصاحبه علمی

دهم خرداد

ورود آزمایشی به اتاق مصاحبه و بررسی وضعیت صدا و تصویر

۱۱ تا ۱۲ خرداد

(بر اساس جدول مربوطه و بر حسب رشته)

بازه زمانی انجام مصاحبه

۱۷ تا  ۲۴ خردادماه

(بر اساس جدول مربوطه و بر حسب رشته)

 

پس از ثبت مدارک در سامانه ثبت نام، و تا قبل از موعد مصاحبه، از طریق اطلاعات تماس ثبت شده در سامانه با داوطلبان تماس تلفنی گرفته خواهد شد. در این تماس نام کاربری، رمز عبور و ساعت دقیق شرکت در جلسه مجازی مصاحبه به اطلاع  خواهد رسید.

این امکان وجود دارد که زمان دقیق شروع جلسه بخاطر مشکلات گریزناپذیر و پیش ­بینی نشده در همان بازه اطلاع ­رسانی شده تغییر کند. بنابراین به داوطلبان توصیه می­ شود در تمام بازه زمانی تعیین شده برای مصاحبه آمادگی داشته باشند.

به منظور آزمایش ورود به جلسه مصاحبه و اطمینان از کیفیت صدا و تصویر در جلسه، از داوطلبان دعوت می ­شود طبق جدول زیر در جلسه آزمایشی قبل از مصاحبه شرکت نمایند. در جلسه آزمایشی بصورت مهمان (Guest) با نام کاربری دلخواه وارد شوید.

رشته-گرایش تحصیلی

زمان برگزاری جلسه آزمایشی مصاحبه

لینک جلسه

زمین شناسی – تکتونیک

دوشنبه 17 خردادماه ساعت 11 تا 12

Adobe22.gu.ac.ir/tectonic

ریاضی محض – آنالیز   و

ریاضی محض – جبر

دوشنبه 17 خردادماه ساعت 12 تا 13

Adobe22.gu.ac.ir/math

فیتوشیمی

سه شنبه 18 خردادماه ساعت 11 تا 12

Adobe22.gu.ac.ir/phytochem

زیست شناسی – فیزیولوژی گیاهی

سه شنبه 18 خردادماه ساعت 12 تا 13

Adobe22.gu.ac.ir/bio

نحوه برگزاری مصاحبه دکترا

مصاحبه در کلیه رشته گرایش­ های دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به صورت غیر حضوری و از طریق نرم­ افزار Adobe Connect انجام خواهد شد. لذا ضروری است داوطلبان موارد و ملزومات ذیل را پیش از مصاحبه در دسترس داشته باشند.

  • یک دستگاه کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز یا یک عدد گوشی موبایل

  • یک عدد هدست با کیفیت مناسب (استفاده از میکروفن و اسپیکر به دلیل امکان برگشت صدا ترجیحا مورد تایید نمی­باشد).

  • اینترنت پرسرعت ADSL با پهنای باند حداقل kbps ۱۰۲۴

  • قبل از اتصال به جلسه مصاحبه باید نرم ­افزار­های مورد نیاز زیر بر روی سیستم شما نصب شده باشد.

  • نصب مرورگر کروم یا موزیلا (آخرین ورژن).

  • نصب آخرین نسخه فلش پلیرAdobe Flash Player ۳.۳

  • نصب نرم ­افزارAdobe Connect 

ورود به جلسه مجازی

در قسمت نوار آدرس، آدرس جلسه را وارد نمایید. سپس نام و نام خانوادگی را در قسمت Guest  وارد نمایید و بر روی دکمه Enter Room کلیک کنید تا وارد جلسه مصاحبه شوید. بعد از ورود به جلسه باید میکروفون و دوربین را فعال نمایید.

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان کی است؟

همه جزئیات لازم درخصوص مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در متن این مطلب آورده شده است.

فرم صلاحیت عمومی دکتری چیست؟

همه داوطلبانی که تمایل به شرکت در مصاحبه دکترا 1400 سراسری و قبولی در این مقطع تحصیلی دارند، لازم است نسبت به تکمیل فرم صلاحیت عمومی در سایت سازمان سنجش اقدام کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص فرم صلاحیت عمومی دکتری کلیک کنید.

چگونه از زمان بندی و سایر جزئیات مصاحبه دکترا دیگر دانشگاه‎ها مطلع شوم؟

پی اچ دی تست به صورت روزانه اطلاعیه‌های مصاحبه دکتری دانشگاه‌ها را درج می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه مصاحبه دکتری مراجعه نمایید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها