موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پذیرش ۱۲ هزار دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد در سال جاری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مصاحبه‌های دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در حالی آغاز شده که قرار است حدود ۱۲ هزار نفر وارد دوره دکتری این دانشگاه شوند.

به گزارش خبرگزاری آنا، مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد با دعوت ۳۱ هزار نفر در سه واحدها استان تهران آغاز شده است و تا روز ۱۷ تیرماه ادامه دارد.

همانطور که از قبل اعلام شده مصاحبه‌ها به صورت مجازی و در سامانه دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود، داوطلبان قبل از ورود به جلسه مصاحبه باید تعدادی نرم‌افزار مورد نیاز نصب کنند.

مصاحبه‌های دوره دکتری باآزمون، بدون آزمون یا همان استعدادهای درخشان و متقاضیان واحدهای کیش، ارس و امارات به صورت همزمان برگزاری می‌شود.

موسی اکرمی یکی از اساتید حاضر در جلسه مصاحبه درباره سطح علمی داوطلبان می‌گوید: داوطلبان خیلی خوب هستند، اما عده ای هم ضعیف هستند اتفاقاً آنهایی که وضعیت علمی ایشان خوب است از سطح زبان مناسبی برخوردارند.

وی در پاسخ به اینکه چه سوالاتی بیشتر از داوطلبان پرسیده می شود، ادامه می‌دهد: اکثر سوالات تخصصی هستند و درباره علایق داوطلبان، دانش رشته و سوابق علمی آموزشی، رشته دوره کارشناسی ارشد از داوطلبان است.

اکرمی درباره انجام مصاحبه‌ها به صورت مجازی بیان می‌کند: زیرساخت‌های لازم باید فراهم شود اما تلفیق مصاحبه مجازی و حضوری مطلوب به نظر می‌رسد.

اینترنت اصلی‌ترین مشکل مصاحبه مجازی دکتری

محمد رضا سیرفی دیگر عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی که مدیر گروه تخصصی رشته روانشناسی سلامت نیز هست می‌گوید: به دلیل بروز بیماری کرونا مصاحبه‌ها مجازی برگزار می‌شود. بیشترین مشکلی که در مصاحبه‌ها مشاهده می‌شود مربوط به اینترنت است برخی از داوطلبان به اینترنت مناسب دسترسی ندارند.

وی ادامه می‌دهد: تلاش می‌کنیم بهترین مصاحبه‌ها را انجام دهیم تا هم حق دانشگاه که پذیرش بهترین دانشجوست و هم حق داوطلبان که مدتهاست برای ورود به دانشگاه زحمت می‌کشند رعایت شود.

سیرفی نیز درباره سوالاتی که از داوطلبان پرسیده می‌شود، می گوید: سوالات تخصصی درباره رشته تخصصی، آمار و روش تحقیق، پایان‌نامه از داوطلبان پرسیده می‌شود.

وی موافق برگزاری حضوری جلسات مصاحبه است چراکه معتقد است اینگونه می‌توان توانایی واقعی داوطلبان نظیر قدرت بیان، زبان بدن و غیره را بهتر درک کرد.

برگزاری کلاس‌های آمادگی مصاحبه

حسن احدی که از اساتید پیشکسوت دانشگاه آزاد اسلامی است، در گفت‌وگو با خبرنگار آنا می‌گوید: اکنون که در شرایط کرونایی به سر می‌بریم چاره‌ای جز مصاحبه‌ مجازی نداریم اما مصاحبه حضوری ارزش بالاتری دارد، ‌امیدوارم به‌زودی شرایط عادی شود تا بتوانیم به شرایط مصاحبه حضوری بازگردیم.

وی همچنین پیشنهاد برگزاری کلاس‌های آمادگی مصاحبه می‌دهد تا داوطلبان شرایط برابری در مصاحبه داشته باشند. به گفته احدی؛ داوطلبان مناطق دورافتاده همانند داوطلبان تهرانی از امکانات تحصیلی استاندارد برخوردار نیستند.

در این میان برخی از اساتید نسبت به انتخاب گروه‌بندی‌های مصاحبه انتقاد دارند و می‌گویند که اختیار انتخاب اعضای هیئت علمی باید به واحدهای دانشگاهی واگذار شود تا اساتید نقاط مختلف کشور بتوانند در مصاحبه حاضر شوند. به نظر می‌رسد اساتید بدون توجه به شرایط بیماری کرونا چنین درخواستی را عنوان می‌کنند.

با پایان مصاحبه‌های دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی ۱۱ هزار و ۵۳۸ نفر وارد این دانشگاه می‌شوند و عالی‌ترین مقطع تحصیلی خود را در دانشگاه آزاد اسلامی می‌گذرانند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

61 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سهیلا
تیر ۱۷, ۱۴۰۰ ۴:۰۶ ب٫ظ

سلام و درود .دوستان عزیز بنده دیروز مصاحبه دانشگاه هزاد دادم‌رشته برنامه ریزی درسی.پاسخ دهیم الحمدلله خوب بود ولی متاسفانه گفتند فایل مدارک اپلود نشده براشون.آیا الان راهی هست دوباره براشون ارسال کنم و امتیازات رو بگیرم.رشته های دیگه قبول کردند که دوباره ارسال کنند حتی دانشگاه های سراسری.ولی اینجا گفتند پرونده بسته شده.ممنون میشم راهنمایی کنید.

کامران
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

در پاسخ خانم دیانا
منم شنیدم به والله قسم که دانشجویان دانشگاه سراسری همه سهمیه این…
پشت سر میگن سهمیه ای ها…
حالا خوبه باز آزادیا محک میخورن بندگان خدا…

ساراناز
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

کی گفته که همه دانشجویان دانشگاه دولتی سهمیه ای هستند. من خودم کارشناسی و ارشدمو بهترین دانشگاههای دولتی ایران درس خوندم و دوره ارشد هیچ کدوم از بچه های کلاسمون سهمیه نداشتند. الانم که دارم دکتری دولتی میخونم هیچ کداممان سهمیه ای نیستیم. و در مورد محک خوردن بچه ها برای پذیرش دکتری باید بگم که دانشگاه دولتی فوق العاده سختگیر هستند. در مورد دانشگاه ازاد هم بچه ها چندان محکی نمی خورند من میشناسم آدمی رو که برا کنکور دکتری هیچی درس نخوند و دانشگاه آزاد قبول شد. من خودم یک ترم یکی از بهترین دانشگاه آزادهای ایران درس خوندم ولی خب از تدریس و شیوه علمیش راضی نبودم و انصراف دادم و مجددا برای دانشگاه دولتی شرکت کردم و الان که دارم این دانشگاه رو با سطح علمی اساتید و شیوه تدریس دانشگاه آزاد مقایسه می کنم با خودم میگم خدا رو شکر که از اونجا انصراف دادم.

بهروز
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۷:۴۱ ب٫ظ

اخه بحث اونجایی جالب میشه که اگر دانشگاه های پولی نبود الان هفتاد درصد ادما بی سواد بودن و هرگز رنگ دانشگاه رو نمی دیدن، چون به هیچ عنوان نمی تونستن دانشگاه دولتی قبول بشن ولی الان پول بده مدرک بگیر…

معصومه
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۵:۰۶ ب٫ظ

به نظر میاد دوستانی که دارند توهین میکنند برای مصاحبه دانشگاه ازاد عملکرد خوبی نداشتند و ناراحت این هستند که چرا بااینکه میخواهند اینقدر هزینه کنند ولی دانشگاه ازاد اونها رو نمیپذیره برای همین هم گارد گرفتند و توهین میکنند
بهتره جای توهین بار علمیتون بیشتر کنید دوستان عزیز اینکه ناراحتی نداره امسال نه سال بعد انشالله شما هم دانشگاه ازاد پذیرفته خواهید شد

بهرام
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  معصومه

درخت هرچه پربارتر سربه زیرتر و سنگینتر …. این دوستان فقط باد دارند … انشالله که دوستان دولتی هم موفق باشند…

معصومه
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهرام

بله درست ، ما مثل بعضیها توهین نمیکنیم
کاملا مشخص هست که مصاحبه دانشگاه ازاد رو نتونستند و امیدی به قبولیشون نیست که اینطور توهین میکنند
وگرنه هیچ دانشجو یا داوطلبی که به لحاظ اجتماعی رشد داشته باشه توهین و بی احترامی نمیکنه

Pouya
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۴:۳۳ ب٫ظ

سلام دوستان. کسى میدونه نتیجه مصاحبه ها کى معلوم میشه؟

سعید
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۳:۰۲ ب٫ظ

ادم با این حجم از حسادت!!!!!
مگه داریم…!!!!!!!!!!!!!!

سعید
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۲:۴۹ ب٫ظ

خانم دیانا واقعا شما دانشگاه سراسری الان دکترای مدیریت میخونی!!!!!!
واقعا من یکی که تاسف خوردم…

محمود
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

برادر و خواهر خودشیفته از دانشگاه تهران، جای شما رو که تنگ نکردن!!!! دیدت رو یک ذره باز کن حسود نباش!!!! خوبه روزی دست خداست دست شما نیست واقعا وگرنه همه رو از گرسنگی تشنگی هلاک میکردی خودخواه!!! دانشگاه تهرانم دانشجوهاش هیچی تو بارشون نیست دیدم که میگم…

احسان
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمود

یعنی وجود دانشگا آزاد خوبه و هیچ مشکلی رو ایجاد نکرده؟!!!

معصومه
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمود

درسته موافقم

معصومه
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۵:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  معصومه

منظورم صحبتهای محمود هست که موافقم
بله دانشگاه ازاد خیلی هم گزینه مناسبی هست برای کسانی که مشکل مالی ندارند

محمود
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

چقد حسادت اینجا موج میزنه!!!!!!

دیانا
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۹:۰۸ ق٫ظ

سلام به همه دوستان مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد، من طرف سخنم مسئولین دانشگاه بودن نه بچه ها که این همه هزینه میکنن. از طرف دیگه اساتید ما در دانشگاه های دولتی برای یک واحد تدریس در دانشگاه آزاد انقدرررر پول دریافت میکنن که تدریس در این دانشگاه براشون اغوا کننده اس… نه اینکه چون سطح خوبی داره، ببخشید اونا سود خودشون رو میبرن و جالبه چیزای خوبی هم راجع به شماها نمیگن …. بماند.
دوست ما در دکترا که شبانه میخونه خودش میگفت اصلا برای شهریه دست تو جیبم نمیکنم، با کمک کردن به بچه های دانشگاه آزاد هزینه ترم ها دراومده… گفتم که بدونید دید قشر فرهیخته به شماها اینه و نگذارید این طور باشه..
از طرف دیگه چون بردارم هیات علمی دانشگاه علوم تحقیقاته، دیدم که تماس میگیرن باهاش و میگن اینا نباید بیفتن نمره بده… در حالیکه در دانشگاه دولتی این حرف به استاااااد … اصلاااا محااااله
با تشکر دانشجوی دکترا مدیریت دانشگاه تهران

دانشجوی ترم سه دکتری
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  دیانا

خانم دیانا بهتره اگر هم قصد جمع و جور کردن توهینت رو داری عاقلانه تر جواب بدی. اینکه اساتید دانشگاه دولتی راجع به دانشگاه آزادیا چی میگن اصلا مهم نیست چون همه جور دانشجویی وجود داره چه درسخون چه کسانی که برای مدرک فقط میان و یا هر دلیلی که برای خودشون محترمه و بما ربطی نداره و این موضوع محدود به دانشگاه آزاد هم نیست، توی همون دانشگاه دولتی هم به چشم خودم دیدم مدیرعامل شرکتمون پول داد و صندلی خرید و شد دانشجوی دکترا!!! پس قبل تعمیم دادن و توجیهات من درآوردی، کمی فکر کن و بدون حسادت و تعصب کامنت بذار دانشجوی دکترای مدیریت!!!!

معصومه
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۴:۵۴ ب٫ظ

درسته میفرمایید دوست عزیز دقیقا خاطرم هست که در رابطه با صندلی خریدن که گفتین اگر یادت بیاد اونایی که صندلی دانشگاه دولتی برای رشته پزشکی خریدن و وقتی بقیه پول ندادن و مانع از ادامه تحصیلشون شدن اواسط تحصیل صداش دراومد خیلی هم خبرش غوغا به پا کرد و همه هم دانشگاه دولتی بودن
داوطلبین دانشگاه ازاد در خیلی از رشته های تحصیلی حتی مصاحبه سخت‌تری از دانشگاه دولتی دادن

معصومه
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۴:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  دیانا

در طول دوره ارشد خودم شاهد این بودم که یک دانشجوی ارشد ازاد داشت پایان نامه دکتری یک دانشجوی دولتی انجام میداد و نمره خیلی بالایی هم گرفت اصلا چرا بحث دانشگاه پیش میکشی هر دانشگاهی عملکرد خود دانشجو و استاد مهمه همه جا خوب و بد هست همه جا هم باسواد و بیسواد هست چقدر به خودت مینازی ترمز بکش لطفا

Iaw
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۱:۴۲ ق٫ظ

کلا مگه دولتی چند‌نفر بر میداره همه با انواع سهمیه ها وارد میشن
همون دولتی بقیه صندلی هاشو آزاد حساب میکنه با شهریه هم تراز دانشگاه آزاد
کلا دیسیپرین آزاد خیلی بالاتر از دولتی
بنده هم ۶سال هر ترم معدل الف دانشگاه بودم وبا معدل ۱۹/۷۹فارغ التحصیل شدم
خدا شاهده هیچ وقت به فکر دانشگاه دولتی نبودم

معصومه
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  Iaw

لایک داری گلم موافقم با صحبت هاتون

معصومه
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۷:۳۴ ب٫ظ

حد نصاب مصاحبه هست یا حذف شده؟

مهدی
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۵:۱۵ ب٫ظ

زمان اعلام نتایج کِی هست؟

معصومه
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

شنیدم نیمه دوم شهریور ماه نتیجه نهایی میاد

SHEYDA
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۵:۱۴ ب٫ظ

یعنی کمتر از نصف تمام کسانی که شرکت کردن!!
این خیلی بی انصافی….

Mehrzad
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۵:۰۸ ب٫ظ

بوی پول به مشام می رسد !!!

دیانا
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۵:۰۸ ب٫ظ

آخه چه خبره
دوازده هزاااار دانشجوی دکترا دانشگاه آزاد؟؟ کارخانه مدرک سازیه مگه؟ دانشگاه ازاد چون پول میگیره همینطوووور دانشجو میگیره. خدا شاهده دانشگاه علوم تحقیقات به یکی از دوستای من که نمیخواست دکترا بخونه قشنگ التماس میکردن بیا بی کنکور بخون…
به شخصه با تمام احترامی که برای شخص دانشجویان دانشگاه ازاد دارم، اما مدرکشون از نظرم واقعااااا ” م ت ع ب ر” نیست.
با تشکر دانشجوی دکترای مدیریت دانشگاه تهران

دانشجو۲
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  دیانا

اره همینا فردا با همین مدرکشون جای منو شما رو میگیرن. بازم خداروشکر بخش خصوصی در امانه ازینها.
البته به نظرم چند سال دیگه مدرکشون رو باید بزارن در کوزه
اینده روشنه :)

Boss
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو۲

مطمئن باش کسی که تو دانشگاه ازاد داره فقط ترمی ۲۰ تومن شهریه میده لنگ جایگاه تو نیست ، هههه چه اعتماد به نفسی !!!
دو دستی بچسب ، تو اگه از خودت مطمئن باشی ، نباید نگران این باشی کسی بیاد جاتو بگیره

معصومه
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  Boss

دقیقا موافقم کسانی که دانشگاه ازاد برای مقطع دکتری انتخاب میکنند قطعا مالی تأمین هستند و نیازی ندارن جایگاه کسی رو بگیرند و نود و نه درصد خودشون شاغل هستند

Mehrzad
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو۲

بوی پول در مقطع دکتری آزاد به مشام میرسه!!!
دوستان به جای حمله به همدیگه کمی فکر کنند ببینند حقیقت امر چیه؟
حقیقت ماجرا از این قراره واسه متولیان امر در دانشگاه آزاد این امر مبرهن شده گه چون دیگر از دوره های مقطع کارشناسی آنها استقبالی نمیشه و یا با کمبود مشتری مواجه شدن حالا طمع کردن برای جذب دانشجو دکتری
برای متولیان این دانشگاه کیفیت آموزشی ابدا اهمیتی نداره کا مثلا بگن استاد داشته باشیم یا نه فقط پول و درآمد و اینکه بتونن این مجموعه ناقص الخلقه میراث هاشمی و جاسبی رو سرپا نگهدارن مگه به قول خودشون نمیگن اولین بخش خصوصی موفق!!!!!!!!
پس دوستان طرفدار دانشگاه آزاد اینقدر الکی عصبی نشید !!!

Mehrzad
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  Mehrzad

مطلبی دیدم که اساتید دولتی میان آزاد هم تدریس میکنند
دوستان دانشگاه آزاد از لا علاجیش از اونها دعوت میکنه بخدا اگر کمی دوروبرش مثلا استاد حتی بدلی ببینه با قراردتد نصفه نیمه اونو دعوت میکنه که استاد دولتی دعوت نکنه فقط کافیه گیرشون بیاد اگر نه اینکه مثلا متولیان آزاد دنبال کیفیت آموزشی هستند بدونید سخت در اشتباه هستید در ثانی مگر چقدر پول توی جیب همون استادای دولتی مدعو میذارن
دانشگاه آزاد توی حقوق دادن به کارکنان و هیات علمیش مونده حالا بیاد به استاد مدعوش پول بده حرفایی می زنن بعضی دوستان مگر خبر از تجمعاتشون جلوی مجلس واس حقوقاشون ندارین؟!!

Mehrzad
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  Mehrzad

بله در اکثر کشورهای اروپایی مقطع عالی مثل دکتری شهریه پردازه ولی کاروبارشون حساب و کتاب داره
مثل اینحا یلخه ای کار نمیکن بیان روی هوا اعلام کنن ۱۲۰۰۰ دانشجو میخایم جذب کنیم و بیان چرتکه بندازن چقدر گیرشون میاد!!!!

معصومه
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۵:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  Mehrzad

میدونی چی به ذهنم میرسه اینکه شما برای دانشگاه ازاد مصاحبه خوبی ندادید و ناراحت این هستید که چرا با این که میخواهید این همه هزینه کنید ولی دانشگاه ازاد شما رو نمیپذیره به همین دلیل هم گارد گرفتین و توهین میکنید

دانشجوی ترم سه دکتری
تیر ۱۰, ۱۴۰۰ ۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  Mehrzad

خطاب به آیدی مهرزاد
خانم شما خودت انقدر عصبی هستی که داری عذر بدتر از گناه میاری صرفا برای توجیه خطای اظهاریت!! کدوم عقل سلیمی میاد بابت استاد تمام دانشگاه دولتی هزینه چندبرابری پرداخت کنه و نخواد از استاد متفرقه استفاده کنه؟! اگر شما خبر نداری دلیل نباشه که همچین چیزی نباشه!!! دکتر فرهنگی برای سومین ترم متوالی داره دانشگاه آزاد واحد تهران شمال تدریس میکنه اونهم از آمریکا و تنها بخاطر تسویه حساب سه برابری انتهای هر ترم، میدونی دکتر فرهنگی کیه؟! بگم از دکتر مصلی نژاد یا اساتید برند و مطرح دانشگاه های دولتی که دانشگاه های آزاد تدریس میکنن؟نکنه اونها هم رودربایستی دارن با دانشگاه آزاد؟! والا تا بوده ما شنیدیم دانشگاه دولتی فقط اسم داره و خیلی اساتید دولتی طبق گفته خودشون بخاطر حقوق های معوقه قید اونجارو میزنن. شما بجای تعصب بیجا کمی اطلاعاتت رو به روز کن تا مضحکه خاص و عام نشه گفتار خنده دارت.

Mehrzad
تیر ۱۰, ۱۴۰۰ ۸:۱۸ ب٫ظ

حالا شما چند تا استاد ولو موقت آوردن و فعلا تدریس کنن اونجایی که شما اسم آوردید
موقت است جانم موقت همین که واسشون بازارش داغ بشه یواش یواش عذرشون میخان تا با پول کمتری چار نفر دیگه رو به کار بگیرن
بگذارید مثال بزنم استاد ایرج گلدوزیان در رشته حقوق رو شاید دوستان بشناسنشون این بنده خدا رو در چند واحد برای مقطع عالی حضرات متولی آزاد دعوت کردند در چند واحد دانشگاهیشون برای جذب مقطع ارشد و دکتری یواش یواش که بازارشون گرم شد دیگه خبری از ایشان نشد و استاد علی البدل که چه عرض کنم استاد هیچ تموم جایگزین کردند اینهارو بنده به عنوان کسی که داحل این سبستم از نزدیک مشاهده گر بوده میگه حالا فرمایش میکنند که اطلاعاتمون رو به روز کنیم .

بارانا
مرداد ۶, ۱۴۰۰ ۸:۴۳ ب٫ظ

خطاب به ایدی دانشجوی ترم سه دکتری :اتفاقا سطح علمی دانشگاه دولتی خیلی بالاست. من خودم یه نصفه ترم دانشگاه ازاد بودم که اساتیدش هم همه استخدام دانشگاه ازاد بودند و دانشجوهای دانشگاه ازاد هم هیچ فعالیت علمی انجام نمی دادند. دانشگاه دولتی اگه اسم داده حداقل بچه هاش یه تکونی به خودشون میدن. احتمالا از اونایی هستی که دانشگاه دولتی قبول نشدی و عقده دانشگاه دولتی داری و داری در مقابل حرف حق جبهه می گیری و تعصب بیجا نسبت به دانشگاه ازاد داری

معصومه
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  Mehrzad

چطور دانشگاه دولتی دوازده هزار نفر بگیره حرفی نیست اگر دانشگاه ازاد همینقدر بگیره به فکر پول دراوردنه
عجب استدلال غیرموجهی
خسته نباشید

Mehrzad
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۵:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  معصومه

بزرگترین مشکل دانشگاه آزاد برای مقاطع عالی نبود زیر ساختهای لازم هست از قبیل
۱ استاد
۲کتاب و کتابخانه
۳آزمایشگاه
۴ ساپورت مالی لازم

حالا بعضی از دوستان هی بیان مغلطه کنند
عزیزان بعد از حداقل ۴۰ سال از تاسیس این دانشگاه الان بایستی یکی از قویترین و با ارزش ترین دانشگاههای نه داخل بلکه سطح منطقه باشه
اما آن چیزی که ما الان شاهدش هستیم رها شدن برخی ساختمانهای بدون کاربرد در اکثر شهرهاست
چرا چون از همون ابتدا متولیانش به دنبتل علم نبودند دنبال چاپ مدرک بودند بدون غرض ورزی اندکی با تامل به کارنامه دانشگاه آزاد نگاه کنید به جای مغلطه
متولیان دانشگاه آزاد از همان اول به کجا پاسخگو بودند ؟ این همه سرمایه مالی و فکری در کجاست که کسی آنرا نمی بیند
ما که بحثمون برسر آجر و سیمان و ساختمان که نیست برسر خروجی و عمل یک دانشگاه هست .

سپیده
تیر ۱۵, ۱۴۰۰ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  Mehrzad

کاملا مخالفم با شما‌
من دکترای ازاد میخونم و ترم پایانی هستم هیچ کدوم از حرفای شما و دیانای بزرگوار رو قبول ندارم. منم در دانشگاه سراسری تدریس داشتم و برای نمره گرفتن بهم زنگ میزدن حتی پیشنهاد پول هم میشد.از شما که برای مقطع دکترا قراره ادامه تحصیل بدید چنین بیاناتی بسیار بعیده. نمیدونم دانشگاه ازاد چه هیزم تری به عده ای فروخته که انقدر مورد هجمه هست. الحمدلله که شهریه شبانه و ازاد و پردیس در یک اندازه ست. در ثانی من دانشجوی ازاد هم کلی دانشجوی کارشناسی و ارشد برا تدریس خصوصی داشتم. خیلی بی انصافیه همه چیز رو ادم یکجور ببینه و به یک شکل.

ساراناز
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  Mehrzad

با شما موافقم خانم mehrzad

دانشجو
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  دیانا

با احترام شما در ابتدا ادبیات و املا و هجی کلمات رو بیشتر تمرین کنید بعد در مورد مععععتبر بودن مدرک شما یا دانشجوی زحمتکش دانشگاه آزاد که با اختلاف چند نمره توو این دانشگاه مشغول تحصیل هست صحبت خواهیم کرد

معصومه
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

موافقم
دانشجویان دانشگاه ازاد در همان ازمون کتبی شرکت کردند که دانشگاه دولتی ازمون دادند و مصاحبه هاشون هم سختتر از دانشگاه دولتی نباشه برابری میکنه دلیل نمیشه چون شهریه پرداخت میکنند مدرکشون زیر سوال بره خیلیها شاغل هستند و درامد خوبی دارند ترجیح میدن دانشگاه ازاد شهر خودشون باشند تا دولتی شهر دیگه و چهارسال عذاب رفت و آمد کاش یاد بگیریم دیگران رو قضاوت نکنیم و احترام بگذاریم

احسان
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  معصومه

والا خروجی دانشگا ازاد خیلی راضی کننده نیست… یکمی نگا متعصبانه رو بذاریم کنار… من ب چشم داده سازی و پایان نامه کپی کردن دانشجوهای ازاد رو دارم میبینم

معصومه
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

من هم به چشم دیدم که چطور کسی که با رعلمی مناسبی نداره با سهمیه و با درصد منفی اومده دولتی و پایان نامه اش رو همون دانشجوی دانشگاه ازاد انجام داده چقدر به خودتون دانشگاهتون مینازین همه جا و در همه سطوح دانشگاه ها دانشجو و استاد باسواد و بی سواد هست هیچ کدوم مطلق خوب نیستن قرار نیست تعمیم بدیم به همه و توهین کنیم
براتون خوشاینده یکی بهتون بگه دانشجوهای دانشگاه دولتی چون توان مالی ندارند اینقدر سخت رقابت میکنند که جایگاهی تقریبا رایگان دریافت کنند؟
هر انسانی در هر جایگاهی محترمه حالا یکی رو دیدی قرار نیست همه اینطوری باشن و به خودت اجازه توهین به همه رو بدی

ف
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  دیانا

سلام من خودم ۲ مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رو دانشگاههای سراسری تهران خوندم کارشناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا تهران الان متقاضی دکتری هستم دو سال پیش با رتبه ۳۰ در دکتری قبول شدم و مصاحبه دانشگاههای سراسری سطح تهران دعوت شدم در سال های قبل هم سابقه بوده که رتبه های بالا مانند ۲۶و ۲۴ و ۳۵ و ۴۴ در دانشگاه های سراسری پذیرش شدند با امید فراوان مصاحبه ها رو شرکت کردم و رزومه خولی هم داشتم و استعداد درخشان هم بودم و معدل بسیار خوب و بالا داشتم، اما خیلی روند مصاحبه ها جالب نبود مثلا دانشگاه الزهرا که دانشگاه خودم در ارشد بود بعد اینکه کلی دانشجو برای مصاحبه دعوت کردند و از همه هم هزینه جلسه مصاحبه گرفتند و از چند هفته قبلتر فقط در حال پر کردن فرم ها بودیم و حتی باید ۳ پروپوزال هم ارائه میدادیم و همه اینها را انجام دادیم و تعداد بالا هم شرکت کردند و حتی با بعضی دانشگاههای دیگه هم روز مصاحبه یکی بود و خیلی ها الزهرا رو به سایر دانشگاهها ترجیح داده بودند . بعد دو ماه انتظار برای جواب مصاحبه ها، دانشگاه الزهرا اعلام کرد که آن سال هیچ کس را پذیرش نمیکنیم چون دانشگاه برنامه ریزی متفاوتی داره و کسی رو مناسب پذیرش ندیده !!!!!!!!!!!!! همه از رتبه ۱ تا حدود ۱۰۰ در مصاحبه بودند ، یعنی هیچ کس مناسب نبود!!! چرا قبل از پرداخت پولها و دعوت به مصاحبه و گرفتن وقت همه اعلام نکردند که دانشگاه برنامه… ادامه نظر»

معصومه
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ف

احسنت
دقیقا مهم نیست تو چه دانشگاهی درس بخونی مهم اینه با چه خروجی و عملکردی مدرکت بگیری
معمولا میگن تحصیل ذهن انسان رو بازتر میکنه ولیکن برخی دوستانی که توهین میکنن انگار ذهنشون بسته تر شده جای پیشرفت پسرفت داشتن
شایدم حسادت میکنند که فارغ التحصیلات دانشگاه ازاد چیزی کمتر از اونا ندارن بلکه جایگاه علمی و کاری بهتری هم دارند

Boss
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  دیانا

من دانشجوی ممتاز علوم تحقیقاتم و کلی مقاله چاپ شده و کتاب تالیف شده دارم
پس چرا التماس منو نکردن ؟؟؟
من نمیدونم چرا هرکی دولتی درس میخونه فکر میکنه شاهکار کرده ، شما فقط چون توان شهریه دادن ندارید نرفتید ازاد بخونید همین……

معصومه
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  Boss

با صحبتهای شما موافقم

بارانا
مرداد ۶, ۱۴۰۰ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  Boss

خطاب به ایدیBoss:
اونایی که به قول شما توان پرداخت شهریه دانشگاه آزاد رو ندارند ولی تلاش و کوشش بالایی دارند که زحمت می کشند و دانشگاه دولتی خوب قبول میشن. مثل بچه های دانشگاه ازاد نیستند که بدون تلاش و با پول میرن دانشگاه و توی دانشگاه هم به فکر همه چیز هستند به غیر از درس خوندن

ali
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  دیانا

من خودم ارشد دانشگاه شریف بودم و دکتر دارم ازاد میخونم و تمام اساتید ما از دانشگاه شریف و تهران هستن الانم تمام دانشجویان دانشگاه ازاد شاغل هستن تا سراسری

هاشمی
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  دیانا

باسلام
من ارشدم را از دانشگاه آزاد گرفتم و خیلی هم زحمت کشیدم آن طور که شما می فرمایید نیست .
موفق باشید

ژیار
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  دیانا

سلام دوست عزیز همه رو به یک چشم نبینید ، من ام برای دولتی و هم برای آزاد مصاحبه دادم ولی خدا شاهده اگر علوم و تحقیقات قبول بشم به دانشگاه تهران ترجیح میدم چون سیستم دانشگاه دولتی شده ارباب و رعیتی من اینو با تمام وجودم تجربه کردم و به دانشجو به چشم یک کارگر که فقط مقاله تولید کنه و کتاب بنویسه و اساتید هم ارتباء بگیرند با زحمات دانشجویان ، بعدشم دولتی حد نصاب مصاحبه رو فکر میکنی چرا گذاشته تا اساتید با دست باز جوری نمره بدن که هر چی توانمند هست و نمره کل آزمونش بالا هم باشه ولی از دانشجوهای خودشون نباشه طوری نمره ی مصاحبه رو تنظیم می‌کنند که هرگز به حد نصاب نرسه ولی دانشجوی ضعیف خودشون با ارباب و بذل و بخشش نمره ی مصاحبه نمره ی بالای ۴۵ از ۵۰ بگیره . بعدشم لطفا به پایگاه های داده ایی مراجعه کنید و ببینید بر اساس مقالات و کیفیت مقالات مخصوصا در رشته های فنی رتبه و جایگاه علوم و تحقیقات در مقایسه با خیلی از دانشگاه های دولتی بالاتر که چه عرض کنم اصلا قابل قیاس نیست ، به زودی در چند رشته ی فنی و مهندسی و پژوهش های مرتبط با رشته های بین رشته ایی ، علوم و تحقیقات در منطقه خواهد درخشید اینو سال ۱۴۰۰ به شما گفتم تا چند سال دیگه دوباره به حرف من برسید . نکته ی آخر اکسر اعضای هئیت علمی دانشگاه های دولتی پا به سن گذاشته اند اون ها رو با… ادامه نظر»

سمیرا
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  دیانا

عزیزم من تو دانشگاه آزاد و پیان نور درس خوندم قول میدم کارایی بیشتری نسبت به شما داشته باشم چون من اول رفتم محیط کار و بعد شروع به ددس خوندن کردم و امکانات زیادی هم در اختیار نداشتم. این اشتباه ایرانیاس که مدرک را اولی تر از تجربه میدونن. ضمنا شاید ورودی به دانشگاه های غیردولتی آسانتر باشه ولی کسی که انگیزه های قوی داشته باشه براش فرق نمیکنه همونجور که میبینیم خیلی ها هم از دانشگاه های معتبر بیسواد بیرون میان.

ژیار
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  دیانا

خدمت دوستان عرض کنم اکثر دانشگاه های دولتی پردیس زدند اونم دو نوع داخلی و بین المللی !! با شهریه های دقیقا همانند دانشگاه آزاد و هم مقدار!!

دانشجوی ترم سه دکتری
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  دیانا

دوست عزیز، توهم دانشگاه دولتی داری شما. من خودم معدل ارشدم نوزده و هشتاده با پایان نامه بیست، الان ترم سه دکتری آزاد هستم با معدل نوزده و نود. زحمت میکشم برای نمراتم و چون امثال شما با سهمیه و رانت و پارتی جای امثال من رو توی دانشگاه دولتی گرفتید، دارم ترمی چهارده میلیون میدم به دانشگاه آزاد و ناراحت هم نیستم البته. چون اساتید شما دارن بهمون درس میدن نظیر دکتر فرهنگی. پس از شما نه تنها عقب نیستیم که خیلی هم جلوتریم. یاد بگیر توی این دنیا کسی جای دیگری رو تنگ نکرده.

ساراناز
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

خطاب به دانشجوی ترم سه دکتری:
کی گفته که همه دانشجویان دانشگاه دولتی با رانت و سهمیه رفتند دانشگاه دولتی. من خودم درس خوندم و سه تا مقطع کارشناسی، ارشد و دکترامو بهترین دانشگاههای دولتی خوندم و دارم میخونم. پدرم هم یه کارمند بازنشسته ساده بود با یه حقوق ناچیز. نه رانتی داشتم و نه پارتی.

مریم
تیر ۱۰, ۱۴۰۰ ۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  دیانا

دانشجوی دکتری مدیریت تهران، اولا نیاز به این حجم از معرفی نبود چون شما از هرکجا که باشی نظرت به اندازه نظر بقیه مهمه. دوم اینکه شما که زحمت کشیدی بااین دقت نوشتی ” م ت ع ب ر” یه خورده بیشتر دقت میکردی و مینویشتی “م ع ت ب ر”. با تشکر متقاضی دانشگاه آزاد دکتری استعداد درخشان و معدل الف در تمام مقاطع تحصیلی و معلم نمونه ی کشوری. اینارو گفتم که فکر نکنی متفاوتی. هرکسی واسه خودش کسیه و نظر استاداتم واسه خودت مهمه.

رزی
تیر ۱۹, ۱۴۰۰ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  دیانا

خانم دکتر دیانای عزیز:
چیزی که شما متعبر نمیدونی در اصل معتبره!

ساراناز
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  دیانا

۸۰ درصد اونایی که دانشگاه آزاد درس میخونند شاغلند و فقط برای ارتقای پایه حقوقیشون آمدند تا یک مدرک بگیرند و تمام. و دانشجویان غیر شاغل دانشگاه دولتی و آزاد بنظر من گروهی هستند که بهشون خیلی ظلم میشه به خاط عدم اشتغال

هادی
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۵:۰۶ ب٫ظ

سلام ، شانس قبولی در رشته معماری از طریق استعدادهای درخشان زیاد هست ؟؟ امتیاز بنده ۳۹۲۰ هست و تبریز اولین اولویتم هست که حدنصاب امتیتازش ۱۰۰۰ هست ، لطفا اگر کسی اطلاع داره در این مورد بگه ممنون