موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

کاهش داوطلبان دکتری در آینده نزدیک

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: در آینده نزدیک اکثر دانشگاه‌های کشور با کمبود داوطلب ورود به دوره‌های دکتری روبرو می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، غلامحسین رحیمی در اولین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایران گفت: هر سال که می‌گذرد بخش پژوهش دوره‌های آموزشی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و اهتمام به پژوهش افزایش می‌یابد و نشان می‌دهد که با وجود شیوع کرونا باید برنامه‌هایی داشته باشیم که پژوهش آسیب نبیند و فزونی یابد و در عرصه کمیت و کیفیت و دستاورد رشد کند.

رحیمی در این کنفرانس ملی که به صورت مجازی و به میزبانی پارک علم و فناوری مازندران در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه در آینده نزدیک اکثر دانشگاه‌های کشور با کمبود داوطلب ورود به دوره‌های دکتری روبرو می‌شوند، اظهار داشت: باید بخشی از پژوهشگران دانشگاهی دوره‌های دکتری به ویژه در دانشگاه‌های استانی به شیوه‌های دیگر تامین شوند و لذا ما نمی‌توانیم به طور مرتب روی متقاضیان نامحدود دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد حساب کنیم.

لزوم تقویت دوره‌های پسادکتری و دستیار پژوهشی

به گفته وی، باید دوره‌های پسادکتری و دستیار پژوهشی را تقویت کنیم و دپارتمان‌های مهندس مکانیک باید برنامه‌های جدی داشته باشند تا دوره‌های پسادکتری و دستیار پژوهشی را جایگزین دوره‌های دکتری کنند و این امر اعتباراتی می‌خواهد که باید بخشی از آن توسط دانشگاه‌ها و بخشی از سوی صندوق‌ها و نهادهای حمایتی مانند بنیاد نخبگان و صندوق حمایت از پژوهشگران تامین شود یا از طریق اعتبارات پژوهشی ۴۰ درصد که از طریق عقد قرارداد بین دستگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها تامین می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در ادامه تصریح کرد: اساتید ما باید موضوعاتی را برای پروپوزال‌ها جهت جذب پسادکتری پیشنهاد کنند که دستگاهی که بودجه را تامین می‌کند آن موضوع را بپذیرد و هر دانشگاهی که وسیع‌تر وارد این عرصه شود امکانات بیشتری جذب خواهد کرد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پشت کنکوری با رزومه و انگیزه عالی!
خرداد ۲۰, ۱۴۰۰ ۳:۳۶ ب٫ظ

پدرمونو درآوردید بااین شیوه های جذب ناعادلانه تون! زندگی و جوونی مردم پشت دیوار دانشگاههاتون به فنا رفت! میخواهید کاهش پیدا نکنه؟!

مهرو
خرداد ۲۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

وقتی با ناحقی تمام در مصاحبه رفتار می‌کنید و گردن هیات علمی های قدیمی رو روزبه‌روز کلفت‌تر، طبعا این اتفاق میفته. عجیب نیست.

عرفان
خرداد ۲۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

نظر وقتی اهمیت نداره چه نظری، کی استفاده کنه .
شما کار را به‌دست کاردان بدهید و خودنان کنار بکشید

Mehrzad
خرداد ۲۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  عرفان

دکترا رو هم کردن مثل لیسانس چرت و پرت هم میگن شما از همینا که دانش آموخته دکتری شدن چه استفاده ای از توان و تخصصشون کردین !!!

رضا
خرداد ۲۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

حالا ببینم با این طرحای یه شبه تون چه گلی به این مملکت می زنید

نا شناس
خرداد ۲۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

یعنی واقعا چی بگیم به اینااااا
ماهارو با رتبه تک رقمی رد میکنن بعد میگن با کمبود دکترا مواجه ایییییییم….
ای خداااااااااا خودت حالشون رو خوب کن

فائزه سادات مدرسی
خرداد ۶, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

طی این سالها با حق ناحق کردن و کولی بازی‌ تونستن به این هدفشون برسن و این نتیجه چندان عجیب هم نیست.

مهرو
خرداد ۲۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

کاملا موافقم.