پارسه
موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

جایگزینی دوره شهریه‌پرداز به جای دوره‌های شبانه، نوبت دوم و پردیس خودگردان

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در آئین نامه  جدید «یکپارچه‌سازی پذیرش دانشجوی شهریه‌پرداز در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی» مدرک تحصیلی دانشجویان شهریه پرداز مشابه دانشجویان روزانه صادر می‌شود. این آیین نامه به تازگی تدوین شده و برای تصویب به شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از راهبردهای ارتقای کیفیت در آموزش عالی، یکپارچه سازی پذیرش دانشجویان شهریه پرداز در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی (حذف تدریجی پردیس‌های خودگردان و پذیرش دانشجو به دو صورت آزاد و شهریه پرداز) است.

با توجه به تنوّع پذیرش دانشجویان شهریه پرداز توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات دولتی در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از دوره نوبت دوم، دوره شبانه و پردیس‌های خودگردان، از طریق آزمون‌های متمرکز سازمان سنجش آموزش کشور و مزایا و معایبی که بر آن مترتب بوده، لازم است بازنگری کاملی در آئین نامه‌ها و مقرّرات قبلی انجام شده و یک آئین نامه کامل و جدید با عنوان «یکپارچه سازی پذیرش دانشجوی شهریه پرداز در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی» تدوین و در شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی تصویب شود.

لازم به ذکر است به استناد اصل ۳۰ قانون اساسی: «دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد.»

ویژگی‌ها و سرفصل‌های آئین نامه «یکپارچه سازی پذیرش دانشجویان شهریه پرداز»

با توجه معایب و مشکلات فوق‌الذکر، ویژگی‌ها و سرفصل‌های آئین نامه «یکپارچه سازی پذیرش دانشجویان شهریه پرداز» که پس از این برای تصویب به شورا ارائه خواهد شد، به شرح زیر است:

پذیرش در تمام مقاطع تحصیلی فقط به دو صورت روزانه و شهریه پرداز

پذیرش در کلیه مقاطع تحصیلی فقط به دو صورت روزانه (با تعهد تحصیل رایگان) و شهریه پرداز (جایگزین دوره‌های شبانه، نوبت دوم و پردیس خودگردان) انجام می‌شود.

پذیرش دانشجوی شهریه پرداز صرفاً در دانشگاه‌ها / مؤسسات دولتی امکان پذیر است که دارای هیئت امنا قانونی با سابقه فعالیت آموزشی و پژوهشی معتبر در اجرای دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی است.

پذیرش دانشجویان شهریه پرداز در هر دانشگاه / مؤسسه و در همه مقاطع تحصیلی صرفاً پس از تصویب هیئت امنا دانشگاه / مؤسسه امکان پذیر است. شهریه این دسته از دانشجویان در هر مقطع تحصیلی توسط هیئت امنا دانشگاه / مؤسسه تعیین می‌گردد.

پذیرش دانشجوی شهریه پرداز در رشته محل‌هایی امکان پذیر است که دانشگاه / مؤسسه در آن رشته محل دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی است. در هرسال تحصیلی پذیرش دانشجوی شهریه پرداز در یک رشته محل صرفاً زمانی امکانپذیر است که پذیرش دانشجوی روزانه در آن سال تحصیلی در آن رشته محل انجام شود.

کیفیت، سطح و عمق آموزش دانشجویان شهریه پرداز نباید با دانشجویان روزانه تفاوتی داشته باشد و صرفاً یک استاندارد آموزشی باید در دانشگاه حاکم باشد. بر این اساس دانشگاه / مؤسسه باید کلیه کلاس‌ها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی دانشجویان شهریه پرداز را همراه با دانشجویان روزانه برگزار نماید.

مدرک تحصیلی شهریه پرداز مشابه دانشجویان روزانه

مدرک تحصیلی دانشجویان شهریه پرداز مشابه دانشجویان روزانه صادر می‌شود.

پذیرش دانشجویان شهریه پرداز همانند دانشجویان روزانه بر اساس قوانین و مقرّرات سنجش و پذیرش و با کد رشته محل مستقل صورت می‌پذیرد.

تبصره: به تشخیص هیئت امنا دانشگاه / مؤسسه امکان برگزاری کل و یا بخشی از کلاس‌ها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی دانشجویان شهریه پرداز به مدت دو سال از تصویب آئین نامه به صورت مستقل و جداگانه وجود دارد.

در این صورت دانشگاه باید ضمن حفظ کیفیت، سطح و عمق آموزش این دسته از دانشجویان در مشابهت با دانشجویان روزانه، نسبت به تأمین کلیه امکانات آموزشی، علمی و پژوهشی (هیئت علمی، کتابخانه، تجهیزات و سایر ملزومات در زمینه رشته‌های مربوط) اقدام نماید.

در صورت برآورده نشدن شاخص‌های کیفی آموزشی به تأیید مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت عتف، از تداوم پذیرش دانشجوی شهریه پرداز در دانشگاه / مؤسسه جلوگیری به عمل می‌آید.

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

66 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حیدری
شهریور ۱۹, ۱۴۰۲ ۷:۱۳ ق٫ظ

باسلام
مساله اصلی یاد گرفتن و پاس کردن واحدهای درسی تحت استاندارد همون دانشگاه هستش ،تبعیض و تفاوت قایل شدن در اعتبار مدرک هایی که از یک دانشگاه گرفته میشود واقعا بی عدالتی محض هستش، مگه دانشجوی شبانه‌ ویا پردیس بدون آموزش ویا بدون پاس کردن واحدها مدرک میگیرد.

مهراب
بهمن ۱۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۳ ب٫ظ

سلام بر همگان
آیاطرح یکپارچه سازی به افزایش کیفیت آموزشی منجر خواهد شد؟

زهرا
شهریور ۱۷, ۱۴۰۰ ۳:۱۶ ب٫ظ

دانشگاه ازاد رو قبول ندارم بی نظم بی برنامه و اون نظمی که در دانشگاه دولتی هست اونجا نیست از همه مهمتر هیئت علمی قوی نداره و نمره هم واقعی نیست

ثمین
مرداد ۲۵, ۱۴۰۰ ۲:۴۳ ق٫ظ

چه مسخره است .دانشگاه آزاد رو هم بیارید یکپارچه کنید خب چرا این همه شکاف وجود دارد

مرتضی
مرداد ۱۶, ۱۴۰۰ ۴:۴۷ ب٫ظ

سلام
چون واقعیتش این است که ملت و داوطلبین به پردیس ها و بین اللملی ها کمتر میرفتند و رغبت داشتند آمده اند یه حد میانه و وسطی تعیین کرده اند که جماعت بیایند و ثبت نام کنند بخاطر آن است و الی چیز خاصی نیست . چون واقعا دیگه ارزش نداره برویم و شش، هفت سال عمرمان رو هدر بدهند چون قانونگذار خودشان هستند و مجری هم خودشان و اینکه دانشگاهها بدون دانشجو در چند سال آینده نمانند و خالی از دانشجو نباشند آمده اند این قانون را اجرا می کنند . و علنا ریشه به تیشه دانشگاه ازاد می زنند دیگر با این وضع همه میخواهند عوض دانشگاه آزاد در سراسری درس بخوانند . بااین حساب دانشگاه آزاد چاره ای نداره جز اینکه الان در مقطع کاردانی و کارشناسی که دانشجو نداره دانشگاه آزاد مونده مقطع ارشد و دکتری باید هزینه های پذیرش اش را کاهش بدهد تا جذب دانشجو نماید والی با مشکل مواجه خواهد شد همانطوری که الان هم در پرداخت حقوق کارمندانش با مشکل مواجه است.

تیلور
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

من داوطللب پردیس کیش هستم ، کجا داوطلب کمه ؟ اونقدر ریخته که نگو از همه جای کشور !!!! باورم نمیشه بعد دوبار اطلاع رسانی سریع ظرفیت پر شد(۵۰۰۰ نفر )سر مصاحبه دانشجو داوطلب از دانشگاه کرمان فردوسی مشهد تهران امیرکبیر زیاد بود …البته مثل من آزادی مثل اینکه کم بود ، کیفیت پردیس کیش دانشگاه تهران مثال زدنیه مخصوصا وقتیکه دانشجو خارجی کنارت باشه ‌‌‌و از تجارب تحصیلی هم استفاده کنید !
دانشگاه آزاد که اسمش روشه آزاد از هر قید بندی ، نه استاد درست حسابی داره نه انگیزه !!! نه امکانات خاصی !
بیخودی پول می‌گرفتو میگیره ، انشالله قبول بشم .

محمد
مرداد ۱۶, ۱۴۰۰ ۹:۳۹ ق٫ظ

همه به خاطر این که تو مدرک، پردیس خودگردان درج می شد نمی رفتن دانشگاه های پردیس ولی این با این طرح همه شهریه پرداز رو به آزاد ترجیح میدن.

تیلور
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

مگه کسی آزاد هم می‌ره ! من خودم مقطع ارشد هیچ جا قبول نشدم رفتم آزاد علوم تحقیقات ( با یکی دو درس منفی !)
پردیس که فکر کردم پولیه قبول میشه اصلا مجاز نشدم !

پریسا
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  تیلور

حتما رشتت درپیته

محمد
مرداد ۱۶, ۱۴۰۰ ۹:۳۷ ق٫ظ

طرح خیلی خوبیه
مدرک شهریه پرداز با روزانه باید یکی بشه. درستش هم همینه.

هستی
مرداد ۱۵, ۱۴۰۰ ۶:۰۸ ب٫ظ

یعنی در نهایت پردیس خودگردان با روزانه تفاوتی نمیکنه؟؟!! پس همه چیز با پول حل میشه!!متاسفم با این سیستم آموزشی

مرتضی
مرداد ۱۶, ۱۴۰۰ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  هستی

سلام
نه فرقی نمیکنه اصلا از قدیم هم فرقی نمیکرد. منتهی اینکه اصلا سیستمی در کار نیست . اساتید مقاطع تحصیلات تکمیلی فقط برای بالا بردن رزومه علمی خود و اینکه با هر مقاله و پذیرش اش بودجه ای را از دانشگاه دریافت میکنند هستش و لاغیر. بحث سیستم و غیره نداریم الان تجارت و بازار آزاد است و منبع درآمد. کسی بفکر این حرفها یگه نیست .

فاطمه
مرداد ۱۵, ۱۴۰۰ ۵:۱۶ ب٫ظ

همین الانم شبانه مدرکش با روزانه فرقی نداره. اصلا تو مدرک قید نمی شه شبانه. کلاسهاشونم مشترکه. ولی پردیس تو مدرک مهر پردیس می خوره

علی
مرداد ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

نظرتان در مورد رشته حقوق دانشگاه امام صادق چی هست

باران
مرداد ۱۳, ۱۴۰۰ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

با سلام و احترام
اگر شما موفق بشوید که آزمون فوق العاده سخت ابتدای که خود دانشگاه برگزار میکنه پیرامون دروس فقهی و الهیات و اعتقادی و فلسفی و غیره رو طی کنید و به مرحله دوم مصاحبه خود دانشگاه راه پیدا کنید که بیشتر اعتقادی هست . بعد از اون بهترین دانشگاهی که بشه برای رشته حقوق و الهیات و رشته های مرتبط با اون در ایران تحصیل کرد دانشگاه امام صادق ع هست.
به چند دلیل: سطح بسیار بالای اساتید(عمدتا در کنار تحصیلات اکادمیک فقیه و روحانی هم هستند و مسلط به چند زبان) . سطح بسیار بالای هم کلاسی ها . تسلط شما در هنگام فارغ التحصیلی حداقل به دو زبان انگلیسی و عربی . تسلط شما به سطح ۵ فقه و دروس حوزوی . اعتبار بسیار بالای این دانشگاه در کشور در بین دولتی ها و نهادهای خاص کلا انشاالله اگر اینجا قبول شدید بدونید جز معدود نخبگان رشته خودتون هستید در رشته که پذیرفته میشوید و البته اینکه قطعا شما از بعد اعتقادی و وطن پرستی در سطح بسیار بالایی قرار دارید . موفق باشید.

امیروس
مرداد ۱۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  باران

میشه لطف کنید بفرمایید با چه معیاری بعد اعتقاد و وطن پرستی هر فرد رو می سنجید؟

حسن
مرداد ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

هیچی بابا فقط اسم رو عوض کردن به جای اینکه ساختار رو اصلاح کنن فقط اسامی رو تغییر میدن و انتظار دارن تحولی ایجاد بشه

Graphic
مرداد ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

گفته مدرکشون مشابه مدرک روزانه صادر میشه

یکتا
مرداد ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

البته امکاناتشون هم یکی میشه

ویکتاریون
مرداد ۱۲, ۱۴۰۰ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  یکتا

امکانات روزانه توی رشته های غیر آزمایشگاهی اغلب شامل شوفاژ و کولر گازی چل پنجاه سال پیش به علاوه ی پروژکتوره که رندوم کار می کنه.
کاش پردیسیا امکاناتشون بیشتر باشه بیارن تقسیم کنیم.

Graphic
مرداد ۱۲, ۱۴۰۰ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

دقیقا کلاسم اومد جلو چشام با این کامنتت:)))
مخصوصا پروژکتور چقد رو مخ بود همش!

یکتا
مرداد ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

در هرصورت خیلی متفاوت نیست

مارال
مرداد ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

روانشناسی پردیس علامه در کل بهتره یا روانشناسی علوم تحقیقات آزاد ؟ چرا

امیدوار
مرداد ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مارال

با این شرایط قطعاً علامه، من خودم دانشجوی دکتری پردیس علامه هستم…تنها مشکل من اسمش بود که با این دستورالعمل جدید اون هم ظاهرا حل شد…چو.ن کیفیت و اساتید همان روزانه هستند و حتی اساتید از برخی از کلاس های بچه های دوره های شهریه ای به نسبت روزانه رضایت بیشتری دارند.

زمانه
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  امیدوار

اساتید ما هم سر کلاس همینو میگن !

مدیریت بازرگانی
مرداد ۱۱, ۱۴۰۰ ۴:۵۳ ب٫ظ

مگه تا الان شبانه و پردیس شهریه پرداز نبودن که حالا شهریه پرداز شدن ؟؟؟

Graphic
مرداد ۱۱, ۱۴۰۰ ۶:۰۳ ب٫ظ

فرقش اینه که با این طرح دیگه روزانه و پردیسو همه‌ی اینا هیچ فرقی با هم ندارن از لحاظ ارزش و اعتبار
و شهریه بیشتری احتمالا میگیرن نسبت به شبانه
از هر راهی دارن تحصیلات پولی رو گسترش میدن خب خیلی‌ها بخاطر اعتبار مدرکش سمت پردیس نمیرفتن دیگه.
با در نظر گرفتن این امتیاز مشتری بیشتری جذب میکنن

moonlight
مرداد ۱۱, ۱۴۰۰ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

پیش به سوی بیعدالتی آموزشی! :-/

مدیریت بازرگانی (بازاریابی)
مرداد ۱۳, ۱۴۰۰ ۹:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  Graphic

دقیقا همینه

مدیریت بازرگانی (بازاریابی)
مرداد ۱۳, ۱۴۰۰ ۹:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  Graphic

دقیقا همینه Graphic!
بنده هم همین رو می خواستم بگم، میخوان با این تغییر دانشجوی بیشتری بگیرن و پول بیشتری کسب کنند

ارش
مرداد ۱۵, ۱۴۰۰ ۶:۰۴ ب٫ظ

چرا بیخود جو سازی شعار سازی میکنید ، چرا الکی ازرو حسادت حرفی میزنید که قابل دفاع نیست ، چون مثلاً شما روزانه می‌خونید. با سواد تری ؟ تو کار موفق تری ؟ جاتو تنگ کردند ؟ یکم تعقل یکم احترام قبل نظر دادن رعایت کنید ، من روزانه دانشگاه تهران میخونم دانشجوی پردیس هست کنار ما هم به لحاظ کاری و تجربه ما هر جا دچار مشکل میشیم در کار از این عزیزان کمک میگیریم ، به لحاظ علمی که به روز سرآمد هستند ، حالا ما رتبه بهتری شدیم پول نمیدیم ، اونا پولشو میدند و از امکانات استفاده میکنند ، !!!! هر جا دنیا هم برین هیچ فرقی بین پردیس روزانه …نیست فقط برند دانشگاه میشناسن

Mehrzad
مرداد ۱۵, ۱۴۰۰ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ارش

یک ضرب المثلی هست در مورد کار جمعی و فکر جمعی نداشتن ایرانیان که گفته میشه اگه دو نفر ایرانی از یک فرد سوم دیگری پولی طلب داشته باشن اونقدر سر این موضوع باهم اختلاف پیدا میکنن که نمیتونن طلبشونو بگیرن
حالادوستان عزیز اگر شماها نخبگان این مملکتید و هدفتون هم توسعه و پیشرفت و تعتلی اون هستش با علم و عمل و مدارا وتعامل دیگر این بحث های بیهوده برای چیه ؟!!!

Graphic
مرداد ۱۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  Mehrzad

جناب آرش
لطفا اول دقت کنید به حرفم بعد نقد کنید! من گفتم ما که روزانه خوندیم سواد بیشتری داریم!؟ چه حسادتی؟! آهان پردیسا پولدارن ما حسودیمون میشه؟:|
اتفاقا خودم با رتبه ۳۰ و خورده‌ای امسال روزانه دانشگاه ارشدم مجاز نشدم شبانه هم نداره فقط پردیس داره
در صورتی که تا دو سال پیش تا رتبه حدودا ۱۰۰ هم مجاز میشدن همه‌جا و قبول هم شدن روزانه!
منم بخاطر همین قضیه مهر پردیس انتخابش نکردم هرچند که واقعا زورمم میومد بخوام شهریه بدم..
حالا جالبه تراز شبانه خیلی از دانشگاه‌های تهران با روزانه یکیه!
من حرفم اینه که این آقایون دنبال پولن فقط، دیدن پردیس اونقدری طرفدار نداره اومدن این کارو پیشنهاد دادن! با همون اساتید همون دانشگاه یه اسم شبانه یا پردیس گذاشتن که کسب درآمد بشه این واقعا بی عدالتیه یعنی بخون اگه تونستی رتبه یه رقمی بیار قبول شو اگه نتونستی هم باز راه داره وارد اون دانشگاه بشی ولی فقط واسه کسی که پول داره! خب اگه خودتونم قبول دارین که با روزانه‌ها یکی‌اند و میخاین مدرکشونو یکی کنید دیگه چرا انقدر پول میگیرین!

ارش
مرداد ۱۶, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

بیخود باعث ایجاد اختلاف بین دانشجویان نشید ( پردیس روزانه ) ، بحث پول مالی شهریه همه اینا مشکلاتی دارند و معایب که به جاش باید بحث بشه ؛ اما داخل پردیس هستند دانشجویانی که ماشین خودشو فروخته شهریه داده و چون انگیزه داشته و خوب خونده و موفق هست ( تونسته محصولی ثبت اختراع کنه و برند سازی کنه و الان بابت همون اختراع تحاریسازی کرده نه در ایران بلکه آلمان ! ) یه سری به سایت پردیس کیش دانشگاه تهران بزنید با وجود اینکه تعداد رشته های پرطرفدار کمی داره و میزان پذیرش دانشجو خیلی کمتر از بقیه واحد های دیگه هست. اما دو تا مقاله نیچر دادند و یا در سطح جشنواره ها خوب عمل کردند یا رشته طراحی صنعتی استاد از دانشگاه دلف آمریکا ایتالیا آوردند …یا دوره مشترک با آلمان دارند دانشجو از آلمان دارند. ( سطح آموزش ی بخوای نخوای بالا هست حال دانشجو باید زحمت بکشه ) در مورد اینکه میگید پردیس طرفدار نداره ( بی پایه اساس حرف زدن ها ) رشته مهندسی سیستم …. کلا کنکور ۳۰۰ نفر داوطلب داره مقطع تحصیلات تکمیلی همین رشته به صورت آزاد پردیس دانشگاه تهران ۱۶۰ نفر شرکت کردند ، نکته دوم ثبت نام پردیس دانشگاه تهران ( کیش ) ۵۱۰۰ نفر داوطلب داشته که فقط ۱۴ درصد پذیرش داشته همه پردیس بقیه دانشگاه معروف تهران که پردیس سریع پر میشه مخصوصا علوم پزشکی ( طرفدار خیلی زیاد داره خیلی ) اگه چیزی طرفدار نداشته باشه دغدغه ای دیگه براش نیست ! احترام بزاریم به… ادامه نظر»

ویکتاریون
مرداد ۱۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ارش

خب مسئله دقیقا همون تنگ بودن جا! ست. قبل از هرگونه خارجی بازی، بهتره به زمینه نگاه کنین. اول اینکه درسته توی مدارک اونا نوشته نمیشه که دانشجو پولی بوده یا نه. ولی خودشون توی رزومه صدجا اشاره می کنن که فاند از فلان جا، فلوشیپ از فلانجا، اسکالرشیپ از جای دیگه. جایزه ی فلان برای پروژه ی بهمان در قالب کمک هزینه. و چون خارج هست، کل این ادعاها قابل بررسیه. کارفرمایی که براش مهم باشه می تونه تک تکش رو استعلام کنه. مشکل بعدی بازارکار مریض کشور ماست. همکلاسی های پردیس شما همه شون آدمای با تجربه ن که فقط برای ارتقای شغلی درس می خونن؟ خوش به حالتون، چون سوای اینکه توی درس ها به شما کمک می کنن، رقیب شغلی شما هم محسوب نمیشن. ولی درصدی از دانشجوهای شهریه پرداز هم صرفا بچه پولدارهایی هستن که هر گوشه از پروژه شون رو یکی انجام داده و هرتیکه از رزومه شون با خرج زیاد به دست اومده. دانشجوی روزانه ای که تنها امیدش برای گرفتن موقعیت شغلی، همین مدرک روزانه بوده، تنها مزیتش رو از دست میده. راه آسونی هم برای تفکیک رزومه ی اصل از ساختگی وجود نداره که کارفرما بره سراغش. همه چیز برابر میشه و این افراد به لطف روابط و نفوذ خانوادگی قوی تری که دارن همون اندک موقعیت های باقی مونده رو تصاحب می کنن. پس می بینین که دلایل واقعی برای نگرانی وجود داره و الکی به حسادت ربطش ندین. دوستی دارم که بعد از یکسال از ارشد پردیس انصراف داده… ادامه نظر»

محسن
مرداد ۱۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

درود بر شما و تحلیل زیبات

ارش
مرداد ۱۶, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

چرا بیخود جو سازی میکنید وقتی اطلاعات آدرس غلط میدین ، من همکاری دارم که پردیس خونده ، به لحاظ علمی در سطح خوبی به سر میبره ،شرکت خصوصی ( دانش بنیان داریم ) نه نیاز به ارتقای شغلی داره و نه مدرک که بخواد به وسیله اون از رابطه ای یا مزیا استفاده کنه صرفا جهت افزودن بار علمی داره میخونه ( رتبه ۵ دکترا ) روزانه تهران قبول نشد. چون هدف استفاده از سطح آموزش و برند دانشگاه تهران بود پردیس رفت ، خود بنده پردیس ارشد خوندم الان دارم دکترا روزانه میخونم ( یعنی من صرفا ارتقای شغلی مهم بوده !!!!!! خوب معلومه نه برای ارتقای شغلی هزار تا دانشگاه هست خیلی راحت تر میشه قبول شد .) سر کلاس ارشد دو تا از همکلاسی ها پردیس بودند الان اپلای کردند دانشگاه دلف هلند میخونند! ( دنبال ارتقای شغلی هستند خخخخخ) ، به لحاظ مالی هم که اینقدر پول پول میکنید شهریه پردیس از دانشگاه آزاد در مقاطع دکترا پایین تره ! تو محیط کار هم نگاه به پردیس غیر پردیس بودن نمیکنن آخرش نگاه به برند دانشگاه میکنن ! و سواد عملی ! نکته بعدی هیچ وقت یه دانشگاه مثل دانشگاه تهران نمیاد به خاطر پول برند خودشو خراب کنه و دانشجو بی کیفیت بگیره ( حالا بقیه دانشگاه رو نمی‌دونم !) پردیس دانشگاه شریف ( واحد تهران ) طرف عشق برق شریف داشته رتبه ش شده ۵۵۰ نتونسته بره روزانه رفته پردیس ثبت نام کرده ( یعنی نمی تونسته دانشگاه های دیگه روزانه تهران بره… ادامه نظر»

Graphic
مرداد ۱۶, ۱۴۰۰ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ارش

خیلی با تعصب صحبت میکنید که این باعث بروز خشم هم شده توی کامنتات، حرف از احترام میزنی خب حداقل به نظر مخالفتون احترام بذارید!
به جای اینکه ظرفیت‌هارو بذارن واسه شبانه و پردیس روزانش کنن چرا انقدر سخت میکنن شرایطو هرروز از ظرفیت روزانه داره کم میشه به اینا اضافه میشه! شما یه سری به کامنت های همین سایت بزنید متوجه میشید که دید جامعه علمی به پردیس چجوریه کی گفته برای شغل پیدا کردن محدودیت ندارن؟ والا اگه نداشت من پردیس هم انتخاب میکردم امسال! من تحقیق کردم در این مورد با اساتید همون دانشگاه خودم صحبت کردم که یکیشون اتفاقا معاون مالی دانشگاه هم هست خودشون به زبون آوردن که برای هیات علمی شدن محدودیت دارن
همین حرف خودت که گفتی طرف عشق دانشگاه فلان داره پردیس میره خب منم حرفم همینه یعنی با پول اوکی میشه دیگه می‌تونی بخری همون مدرکی رو که یکی دیگه خودشو کشته واسش

یه داوطلب
مرداد ۱۶, ۱۴۰۰ ۴:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

ول کن بابا
طرف خودش میخواد بره پردیس، داره سعی می کنه برا پردیس اعتبار بخره.
مثل این میمونه یکی که میخواد پراید بخره کلی از فواید پراید بگه. یا اون یکی که گوشت گرون شده بود اومده بود می گفت خدا رو شکر که گرون شد و از مضرات گوشت می گفت. خود دانشگاه ها اعتبار پردیس رو اصلا قبول ندارن. اونایی که باید بفهمن می فهمن

ارش
مرداد ۱۶, ۱۴۰۰ ۸:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  یه داوطلب

نیازی به خریدن اعتبار نیست ، به جاش از اعتبارش هزینه میکنیم ، انشالله با تصویب این طرح مشکل حجم زیادی از دانشجویان این کشور که به حق مظلوم واقع شدند حل میشود . الباقی ایرادات مملکت بزارید بقیه حل کنند . موفق باشید ،مهم حرف من و تو نیست مهم اجرایی شدن این طرح که باید هم اجرا بشه که میشه انشااله

ارش
مرداد ۱۶, ۱۴۰۰ ۸:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

اما در مورد حرفهای شما ،من نمی دونم کی گفته برای شغل پیدا کردن محدودیت دارند این جک کی گفته که الان بخندیم ! اصلا شما کار نداشته باشی نمی تونی شهریه پردیس بدی ! این همه دانشجو روزانه دکترا هستند چون کار پیدا نکردند الان شدن معلم خصوصی یا تو سایت ها ساعتی تدریس میکنند ، تقصیر پردیس هاست !!!!این چه حرفیه آخه ! موقعیت شغلی به توانایی سوادت عملی برمیگرده نه مدرک صرفا ( تو محیط کار برند دانشگاه میبنین تازه اگه ببینن! مدرک دانشگاه سطح ( حتی پردیس ) از دانشگاه روزانه سطح دو یا شهرستان معلومه بهتره چون مسکن فلان استاد بهش درس داده ! وگرنه طرف مگه کم عقله که بره پردیس بخونه آخر نتونه تو کارش موفق بشه ! پس این همه دانشجو پردیس بیکار الاف خوش گذرونن! برای هیبت علمی هم که فقط باید پارتی داشته باشی ( اگه با یه مدرک روزانه تونستی هیبت علمی بشی حتما اعلام کن ماهم شیرینی پخش کنیم ) همه می‌دونن جریان هیبت علمی شدن چیه ! اگه درس می‌خونی که هیبت علمی بشی معلومه مسیر اشتباه اومدی !

Graphic
مرداد ۱۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  ارش

حالا چرا انقدر عصبی شدی؟! :| این حرف درمورد محدودیت پردیس برای هیات علمی رو اساتید دانشگام و استاد راهنمام گفتن که عضو هیئت ممیزه‌ست و مشاورمم توی همین داوران انتخاب برای هیات علمی شدنه و قطعاً از شما که دانشجوی دکتری تهران اونم روزانه هستی!! بهتر میدونه اینارو.
اگه به نظرت مهر پردیس هیچ تاثیری برای کار پیدا کردن نداره پس چرا انقد طرفدار این طرح شدی؟ چرا اون مهر پردیس پس داشت اذیتت میکرد؟

ویکتاریون
مرداد ۱۶, ۱۴۰۰ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ارش

آقاجان از کیفیت و پول پرستی دانشگاهی که دارم توش درس می خونم که برای من خالی نبند. بله داخل کشور برنده و نون قدمتش رو می خوره. همین. ما فقط گفتیم این کار خوبی نیست که دانشگاه تلاش و رقابت سخت یه عده رو ندیده بگیره و یه عده رو هم به اسم مدرک زیادی تلکه کنه. و دقیقا کسایی که زیادی پولدار نیستن رو ترغیب کنه با زدن از خرج زندگیشون بیان پردیس. مطالبی که در مورد فاند گفتم هم واضح بود و خودت رو نزن به اون راه. من درباره ی نحوه ی گرفتنش نگفتم، درباره ثبت کردنش توی رزومه گفتم. می تونی زحمت بکشی رزومه ی محققای پستداک و مدرسان جوان دانشگاه های خارجی رو نگاه کنی. کامل می نویسن اکثرشون. شما با همه کارفرماهای ایران و خارج کار کردی؟ برای بعضی ها این چیزا مهمه و برای بعضی ها نیست. هیچ وقت نگو هیچ کس. اینا هم مثل همه ی بخش های رزومه، وجوه تمایز هستن که برای غربالگری و اولویت بندی متقاضی ها در بازارهای رقابتی استفاده میشن. میگن یکی داشت مسجد می ساخت، بهلول رد شد گفت چرا مسجد می سازی؟ اونم گفت فقط و فقط برای رضای خدا، فرداش بهلول اسم خودش رو به عنوان سازنده نوشت سردر مسجد. صدای اعتراض طرف شهر رو برداشت که آی من سازنده م. بهلول گفت اگر برای رضای خدا بوده چرا داری اسم خودت رو جار می زنی؟ حالا شما و دوستانتون(شامل اون ۳۰ تا، دو تای هلند، رتبه ۵ و رتبه ۵۵۰) اگر انقدر… ادامه نظر»

Graphic
مرداد ۱۶, ۱۴۰۰ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

مثال های به جایی بودن هر دو کامنت یه داوطلب و ویکتاریون

ارش
مرداد ۱۶, ۱۴۰۰ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

من هدف و روی سخنم با شخص تو نیست که بخوام قانعت کنم یا نه ( مطالبی در حد اراجیف سرهم بندی کردی منم ج دادم ) وگرنه هدف شخص تو که نیستی ،حالا اگه بهت فشار اومده خوب جای دیگه خالی کن وگرنه با اراجیف نمی تونی مانع از توسعه حق طلبی بشی که ،البته شاید انگیزه داری جهت تخریب یا شارژ میشی از جایی نمی دونم ! ) اینکه ما و امثال ما به چه نیاز داریم و نداریم خوب به کسی مربوط نیست ! مطالب واضح روشنه هم فاند هم اپلای و هم سایر موارد با به سرچ ساده میشه فهمید ! نیازی به داد بیداد فرافکنی ادبیات خاص لمپنی م تایید چند نفر نیست ،مهم واقعیته حالا سر تو برف فرو بره مثل کبک ایراد شخصیه ! در مورد کار در خارج که اطلاعات هست ، هر شرکتی یه سری تخصص خاص خودشو میخواد تو سایت سفارت ( مثلاً آلمان ) اطلاع رسانی کرده ( اصلا بحث روزانه شبانه پردیس نیست خخخخخ ) ،نکته دیگه که همه تایید میکنن هر چقدر سطح تحصیلات بره بالا کار پیدا کردن سخت تر میشه در خارج چون پرداخت حقوق مزایا سخت تر میشه ( مگر افرادی که استاد دانشگاه میشن یا پروژه تحقیقاتی بر میدارند ) دنیا که فقط ما نیسم ت از همه جا پذیرش میشن ارزیابی، محیط کار داخل هم مشخصه شرایط خوبی نداره اما انشالله درست میشه ! به عرضه خودت بستگی داره و سایر شرایط اما قرار نیست چون روزانه خوندی و رتبه خوب گرفتی… ادامه نظر»

Graphic
مرداد ۱۶, ۱۴۰۰ ۹:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ارش

در واقع هیچ جوابی برای کامنت‌ها نداشتی توی کل صحبتت فقط دنبال عوض کردن بحث اصلی بودی که بتونی از هوشِ خاص و تلاش و نخبه بودن پردیس‌ها بگی!!

ویکتاریون
مرداد ۱۶, ۱۴۰۰ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ارش

اصلا جوانمردانه بازی نمی کنی. حکایت رو که با فحش مستقیم دیس بک نمیدن:| اینکه امثال شما به چی نیاز دارین نیازمند بحثه وقتی خودتون رو بی نیاز نشون میدین. تحصیل دکترا چنتا انگیزه ی مشخص داره که فوق سری هم نیستن. ببین با خخخ کردن نمی تونی از زیر مسئله در بری. من رزومه ی خارج رو با کار خارج مقایسه کردم. رزومه ی وطن رو با کار وطن. درباره ی اپلای حرف نزدم که میکشیش وسط و بحث رو منحرف می کنی. اونا اصلا برند یک و برند دو و فلان اینجا رو به حساب نمیارن که توی اپلای بخوان پردیس و روزانه ش رو لحاظ کنن تازه. (برند یک توی بهترین رشته هاش می افته رنک ۴۰۰ تا ۵۰۰ تایمز مثلا) تیکه ی دوم پیامت قابل خوندن تره. خودت داری میگی روزانه، روزانه که به حقوق استاد خلاصه نمیشه. همه ی اینا تسهیلات روزانه س، با رقابت به دست اومده. چیز مازادی نیست دیگه شما باید قاعدتا پول بدی همه ش رو در کنار مدرکت بخری اگر لازم داری. عدالت عدالت چیه راه انداختی؟ خرج این امکانات رو برای روزانه دولت میده. شما از جیب مبارک میدی. دیگه ببخشید راحت قبول شدین امتحانم می خواین راحت بگیرن ازتون؟ خوبه والا. هرچند جاهایی که جدا هست همین کارو هم می کنن. چه حمایتی برای امتحان لازم دارین؟ خودت داری میگی همون استاد روزانه داره بهت درس میده. خب ازش یادبگیر. من همونطور که اون پردیسی های نخبه و استعداد درخشانی که تو معرفی می کنی ندیدم، دانشجوی روزانه… ادامه نظر»

ارش
مرداد ۱۷, ۱۴۰۰ ۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

من جوابتو کامل و روشن واضح دادم ، سعی کن برای پاسخی که همفکری می‌کنی با دوستانت و تهش میشه یه جواب خام ،بیشتر وقت صرف کنی ! من متناسب با لحن و نحوه جوابت ج دادم ( البته هدف شما نیستی !) دفاع از مظلومیت دانشجویان زحمت کش پردیس هست که به ناحق برچسب های زشت زننده بهشون زده میشه ! حالا چون خودم دکترا روزانه میخونم و ارشد پردیس بودم بگم ( خر من که از پل گذشت بقیه به من چه ! ) نمی توانم بیخیال باشم ،واقعیت با اون چیزی که گفته میشه اینجا خیلی فرق داره ! همه حرفا ها و حدیث ها رو این جا سعی کردم ج بدم با اطلاعات درست و طبق تجربه شخصی و دوستانم ( نه مثل شما قضاوت کنم یا اونقدر حق به جانب باشم تصمیم هم بگیرم ،) شما گویا خیلی ذهنت درگیر خارج رفتنه یا اینجور بحثها که از اصل بحث غافل شدی ! هر کسی می‌تونه با زحمت به هر جایی برسه ،فرق اینجاست که ما باید یاد بگیریم استدلال هامون بی پایه اساس از سر عقده گشایی نباشه ( مثلاً اینکه خارج خوندن حداقل شایستگی میخواد که مورد قبول وزارت علوم باشه بزار یه نمونه بهت بگم کشور آلمان قطب صنعتی اروپا همه دانشگاهشو ( حداقل بالای ۹۷ درصدشو وزارت علوم قبول داره ،خیلی از عزیزان از دانشگاه آزاد واحد های نه چندان مطرح ارشد دکترا دارن آلمان میخونن ،جالب از نظر شما و با استدلال شما میشه اینطور برداشت کرد که همین عزیزان در… ادامه نظر»

جاوید
مرداد ۱۷, ۱۴۰۰ ۹:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

خانم عزیز
گویا فقط می‌خوایین ج بدین که فقط یه چیزی گفته باشین
،کامنت ها خوندن خیلی پرت دارید حرف میزنید
من خودم دانشجو پردیس علامه هستم ، کجا راحت قبول شدیم ، من رتبه ۱۲ کنکور دکتری رفتم پردیس علامه ( به دلایل زیاد ) ، کلا استاد سر کلاس برای فرقی نمیکنه چه جوری قبول شدی ،درسشو میده و امتحان میگیره و داستان خاص خودشو داره ( پروژه مقاله …) ! آموزش و ارزیابی یکسان هست ! و باید مدرک هم یکسان صادر بشه با ارزش یکسان ! درستشم همینه ! در مورد خارج اپلای هم … که واقعا گفته هاتون که جای جواب دادن نداره ! متاسف هستم از این دید گاه شما !

حمید
مرداد ۱۷, ۱۴۰۰ ۹:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  جاوید

طرف دانشگاه ازادیه، یا به زور مصیب دانشگاه روزانه قبول شده ! حالا چون قبول داشته داره آسمون به زمین میبافه که چون من روزانه میخونم دانشگاه ماله منه! واسه ماس !
یه قانون درست دارن ثبت اجرایی میکنن ، جای حمایت ،تخریب میکنن ،،! ممنون

ویکتاریون
مرداد ۱۷, ۱۴۰۰ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  جاوید

وقتی هیچکدومتون فرق انتقاد به سیاستگذاری با انتقاد به افراد رو متوجه نمیشین دیگه حرفی نمی مونه. شمایی که می گی کامنت ها رو خوندم یا نخوندی یا متوجه نشدی و فقط داری یارکشی می کنی. وگرنه می بینی که آقای ارش اتهام زنی رو شروع کرده و جواب اولیه ی من هم چیز دیگه س. بقیه رو هم هرچی پرت و پلا گفته از همون دست جواب شنیده. کلوخ انداز را پاداش سنگ است بالاخره. همین که همه تون دارین اپلای اپلای می کنین یعنی کامنت من رو متوجه نمیشین. من از اپلای حرف نزدم اصلا. یا وقتی میگی آموزش یکسانه و مدرک یکسان باشه، خب رفیقت اون بالا داره میگه چرا بابت امتحان ازشون حمایت نمیشه؟ الان به نظر خودت این دو تا حرف ضد هم نیست؟ یا الان دوستت معرکه گرفته که از دانشگاه آزاد جای رنک اپلای می کنن، بر منکرش لعنت، من کجا غیر این گفتم. اتفاقا این نقض برندبرند کردن خودشه. منتها ادعا کرده همه ی بچه پولدارها میرن خارج و همه توی پردیس نخبه و سختکوشن. من گفتم بچه پولدارهایی که عرضه دارن میرن خارج. و این شامل فارغ التحصیل همون دانشگاه آزاد شهر کوچیک هم میشه. توی پردیس هم همه جور آدم هست، من گفتم بخشیش اون مدلی اند. و این قانون در نهایت به نفع همون بخش تموم میشه فقط. به حال رتبه ۱۲ خیلی فرق نمی کنه. حالا این که ارش با هوچی گری انقدر حرف توی حرف میاره که یه رتبه ۱۲ انسانی رو توی تحلیل متن ها گیر… ادامه نظر»

سعیده ( داوطلب دکترا )
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۸:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

درود
فکر میکنم نظرات شما از رو غرض ورزی هست ، و کامنت ها پاسخ ها رو بدقت مطالعه نمی کنید ، یا گزینشی برداشت میکنید ، به هر روی واقعا قانون خوبیه امیدواریم هر چه زود تر اجرایی بشه و تبعیض نابجا پایان یابد .

خاموشی مطلق
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۸:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

اسمون رسیمون بافتن نداره ! با این قانون هم کیفیت حفظ میشه هم مدارک پردیس مثل روزانه میشه هم این همه دانشجو پردیس به حقشون میرسند! این حرفا دیگه چیه ! پولی ،خریدن ،گیر انداختن ‌…..این همه در گیری برای چیه ! واقعا بیکارید ، تحلیل متن می‌کنی ! اونم اینجا ! خدا قوت دلاور

آرمین
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۸:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

خطاب به ویکتاریون
من دانشجوی پردیسی هستم کنکور دادم منتها رتبه پذیرش روزانه در کل کشور ۳ نفر اون دانشگاه مد نظر من بود که من ۶ شدم ، حالا رفتم پردیس اون دانشگاه ،دارم زحمت میکشم دو شیفت کار میکنم که هزینه دانشگاه خودمو بدم که از اساتید دانشگاه استفاده کنم و کیفیت آموزش اون دانشگاه ، چرا چونکه استاد صاحب نظر تو تخصص من فقط تو این دانشگاه بود ! حالا من که دوشیفت کار میکنم با بد بختی پولشو در میارم خیلی بهتر از شما قدر دانشگاه آموزش می‌دونم ! بچه شهرستان هم هستم ،بچه پولدار نیستم ! با پولی که در میارم نه می‌خوام مدرک بخرم و نه جای کسی تنگ کنم ! خواهشاً رو صحبتاتون قبل از بیان فکر کنید !!! از این قانون حمایت میکنم و خوشحالم صدای ما شنیده شد

ویکتاریون
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  آرمین

آرمین تو رو خدا دونه دونه نیاین بگین ما رتبه ی تک رقمی هستیم و سخت داریم کار می کنیم، توی کامنت اولم گفتم (بخشی). هر جوابی هم به ارش سابق(آرش فعلی) دادم، درباره ی اون بخش هست و افرادی که مثل ایشون مدام با تبلیغ برند دارن روی دانشگاه ها رو زیادتر می کنن. قانون با توجه به شرایط اکثریت باید درست دربیاد و شما در اکثریت نیستین، توی دکترای رشته های خاصی این وضعیت هست. تک و توک ممکنه توی ارشدا هم باشه که رتبه تک رقمی محدودیت انتخاب داره و میاد پردیس. ولی این قانون برای تمام مقاطع وضع شده. و اکثریت شرایط شما رو ندارن. من روزایی که بچه های پردیس وارد دانشکده ی کارشناسیمون می شدن رو یادم نمیره. تقابل ماشین های مدل بالاشون با سرویس شلوغ و کمی فرسوده ی دانشگاه باب این عکس هایی بود که تضاد طبقاتی رو نشون میدن. بعدش چی شد؟ استاد باکیفیت و معروف! یکی از درس های مهم ورداشت حدود یک سوم کلاس رو انداخت. میگفت اینا خودشون پروژه شون رو انجام ندادن. حالا کارها هم معمولی بود. مثل کارهای بیشتر ما بود و شاید یه عده از اون هایی که افتاده بودن واقعا خودشون زحمت کشیده بودن، ولی رفتار یه عده ی دیگه این تصور رو در استاده ایجاد کرده بود. حالا یکی کردن مدرک باعث نمیشه این تقابلا و سوء رفتارهای طرفین کمتر بشه. فقط تشدیدشون می کنه. و پرخاشگرهایی مثل ارش رو تحویل میده که وقتی از دانشگاه دراومدن پزمدرک رو به پز پولشون اضافه… ادامه نظر»

آرش
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۸:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

گویا مجددا از رو ناچاری دارید ج میدی !!!!
خوب کامنت منو نخوندی بگزریم من گفتم که ارزیابی یکسان و امتحان که از گرفته میشه امکانات خاصی نمی‌دهند ( یعنی نه دسترسی به آزمایشگاه داریم نه حتی یه خوابگاه مناسب حتی فضای مطالعه مناسب ( بعضی پردیس زیر پله اجاره میکنند !) و فضای آموزش مناسب شاهد نیستیم !اما خیلی اساتید زحمت میکشن و آموزش به نحو احسنت ارائه میکنند با این شرایط سخت ؛ که با تصویب این قانون این مشکل حل میشه

Graphic
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  آرش

سلام آرش
چرا انقدر اسم عوض میکنی؟ سعیده، خاموشی مطلق، آرمین.. با اسم‌های مختلف پشت هم کامنت گذاشتی که چیو ثابت کنی؟!
همشون با فاصله زمانی حدودا ۱۰دقیقه‌ای
و یه نکنه جالب دیگه! همشون قبل و بعد از علائم نگارشی فاصله گذاشتن!! فکر نکنم هر ۴نفرتون با هم این مشکل نگارشی رو داشته باشید!

Graphic
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  Graphic

حتی حمید و جاوید هم همین مشکل شما رو دارن!:))

زمانه
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  Graphic

امیدوارم هر چی زودتر عملی بشه این طرح ، تا مدرک ما همانند روزانه اعتبار پیدا کنه

مهدی
مرداد ۱۹, ۱۴۰۰ ۹:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  Graphic

افرین

ارس
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

گرافیک، چه دقتی دارید.
آففففرین. دقیقا.

ویکتاریون
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  آرش

بعد تو واقعا فکر نمی کنی باید به دانشگاه به خاطر کمبود امکاناتش اعتراض کنی نه مدرکش؟ اون بالا نگفتی که تو و دوستانت عاشق برند و کیفیت بالای آموزش در دانشگاه تهران هستین؟ خب اگر دسترسی به آزمایشگاه ندارین چرا داری از کیفیت دانشگاه تعریف می کنی؟ با یه مدرک مشابه گرفتن مشکل آزمایشگاهت حل میشه؟ خوابگاه رو که طبیعیه باید براش هزینه کنی، واقعا دوره ی پردیس برای دانشجویی که دنبال خوابگاه می گرده تعریف نشده. از اول برای کسی بوده که به راحتی پول کرایه یا حتی خرید خونه در شهر مقصد ( و مورد داشتیم اقامت ۶ ماهه در هتل) رو داره بده. منتها یه عده گول اسم دانشگاه رو می خورن و از زندگیشون براش می زنن و ناراحتن که چرا خوابگاه نمیده. فکر می کنی با قانون جدید خوابگاه میدن؟ پس بند آخر خبر بعدی همین سایت( اختصاص۵۰ درصد)، رو بخون: “دانشگاه‌ها تعهدی برای استفاده دانشجویان شهریه پرداز از امکانات یارانه‌ای نظیر خوابگاه، سلف، وام دانشجویی و … ندارند.” بعدا بیا به من فحش بده. فکر می کنی وقتی ما ازشون کارگاه خواستیم و حتی یه سری وسایل رو خودمون تهیه کردیم بهمون زیرپله( البته پاگرد پله ی پشت بام) رو ندادن عوض کارگاه؟ نه که نخوان امکانات بدن، واقعا پول ندارن، قبل از کرونا توی تامین بودجه ی سلف مونده بودن. فکر کردی از این به بعد چه کار می کنه؟ توی کلاسی که ۱۵ نفر به زور جا میشن ۲۵ نفر جا میده. یا مثلا همون مقدار آزمایشگاهی رو که داره یه… ادامه نظر»

Graphic
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

الان به روزانه هم به زور خوابگاه میدن و حتی کد روزانه فاقد خوابگاه هم اضافه کردن دانشگاه در رشته خودم ظرفیت روزانه با خوابگاه و روزانه‌ی فاقد خوابگاه مساویه!

saidehoradipour
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

پردیس خودگردان یه مفهوم جا نیافته من در آوردی هست ،منتها با تصویب این قانون همه کم کاستی ها جبران میشه بالاخره دست اندرکاران یه تکونی دادند ، منتظریم هر چه زودتر با نگاه برابر در مدرک امکانات همانند روزانه ها ، با پردیسی ها با غیرت رفتار بشه

Graphic
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  saidehoradipour

الان داری سعی میکنی این غلط نگارشی رو رایج نشون بدی؟:)) باشه.

ویکتاریون
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

از وقتی دانشجو هستم فریلنس کار می کنم و چند وقته یه کار پاره وقت هم دارم. کارفرمای کار پاره وقتم دانشگاه هست. توی فاصله ی ارشد و دکترا کار فول تایم داشتم و الان هم می تونستم تظاهر کنم که دارم و توی تایم استراحتش که همون حدود ۱۱ بود کامنت می ذارم. چون ما بَرده نیستیم که وسط کار بهمون استراحت ندن. و این رو هرکس یه هفته توی عمرش کار کرده باشه باید بدونه. برای کار کردن سراغ محیط های بیمار نمیرم که بخوان حقم رو بخورن. وضع مالیم بدک نیست.که یعنی متوسطه و ترکیبش با متوقع نبودن تا الان جواب داده. حرص پول ندارم که مثل پردیسی های مورد اشاره ت- و نه همه شون، تاکید می کنم- ثانیه به ثانیه ی عمرم دنبالش بیفتم. و قرار نیست پولام رو دودستی تقدیم پردیس کنم. برای اطلاع رسانی اینجا نیستم ولی از پاسخگویی! به افراد پرمدعا و خالی بند و مظلوم نما لذت خاصی می برم. اگر هر سه تاش در یک نفر جمع شده باشه که چه بهتر. سوال و نظر دیگه ای راجع به امورات شخصی من داری تعارف نکنا! به نظرت تحلیل متن خیلی پیچیده س و فقط مثال های جزوه ها و سوال امتحان رو میشه تحلیل کرد؟ خب همین اخلاقا رو داری که سر از پردیس در میاری. هرچیزی که به چشمت میخوره رو بدون فشارِ فراوان باید بتونی تحلیل کنی. خب با این سخن آخری که بیان داشتی، اجازه بده در دانشجوی دکترا بودنت تردید کنم. هر داوطلب دکترایی می دونه… ادامه نظر»