موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

داوطلبان دکتری 1400 چشم به راه تکمیل ظرفیت

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری 1400 می‌تواند فرصتی دوباره برای کسانی باشد که با اعمال حدنصاب مرحله دوم آزمون از قبولی در این مقطع بازمانده‌اند.

به گزارش پی اچ دی تست، مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری وزارت علوم در شرایطی حذف شد که برخی داوطلبان خواستار برگزاری آن بودند. حذف تکمیل ظرفیت دکترا از سال ۹۸ بر اساس مصوبه جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی صورت گرفت، اما هیچ‌گاه دلایل محکمی برای آن ارائه نشد.

این در حالی بود که هم در سال 98 و هم در سال 99، وزارت بهداشت اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت در مقطع دکتری تخصصی نمود.

همچنین، علیرغم اعلام حذف تکمیل ظرفیت از مقاطع تحصیلات تکمیلی، در سال 98 تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت علوم نیز برگزار شد. علاوه بر این، در سال 99، با توجه به شیوع کرونا و تصویب ستاد کرونا، پذیرش کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی جایگزین تکمیل ظرفیت ارشد شد تا فرصتی جهت ورود به مقطع کارشناسی ارشد برای داوطلبانی فراهم شود که کرونا مانعی برایشان جهت شرکت یا قبولی در آزمون ارشد شده بود.

با این وجود، همچنان داوطلبان دوره دکتری تخصصی وزارت علوم از برگزاری تکمیل ظرفیت بی‌بهره ماندند.

حد نصاب مصاحبه؛ دلیلی محکم برای برگزاری تکمیل ظرفیت

در سال ۱۴۰۰ نیز برخی داوطلبان خواستار برگزاری تکمیل ظرفیت هستند. در کنار بیماری کرونا که هنوز دامنگیر بسیاری از مردم است، یکی از مهم‌ترین دلایل داوطلبان این است که در سال ۱۴۰۰ با اعمال حدنصاب مرحله دوم جهت قبولی در دوره دکتری، بسیاری با رتبه و تراز خوب در آزمون کتبی در نهایت از پذیرش نهایی بازماندند. البته طبیعتا این موضوع منجر به خالی ماندن بخشی از ظرفیت مقطع دکتری دانشگاه‌ها نیز ممکن است شده باشد.

گفتنی است در سال 99 موضوع اعمال حدنصاب مصاحبه دکتری به طور رسمی لغو شد. اما در سال 1400 برای اولین بار، تعیین حدنصاب برای مرحله دوم آزمون دکتری شکلی رسمی و قانونی به خود گرفت و اعلام شد که:

بر اساس مصوبه جلسه ۱۳۷ تاریخ ۶ آبان ۱۳۹۹ شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند برای نمره مرحله دوم آزمون که شامل مجموع نمرات سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری و مصاحبه و هم چنین طرح‌واره (در رشته محل‌های پژوهش محور) است، حدنصاب نمره برای هر کد رشته محل تعیین کنند و سازمان سنجش آموزش کشور مکلف است در پذیرش نهایی حدنصاب مذکور را اعمال کند.

تکمیل ظرفیت دکتری فرصتی دوباره برای استعدادهای برتر

علاوه بر این، کنکور دکتری همچون بسیاری از آزمون‌های دیگر همواره با درصدی از خطا در تشخیص داوطلبان برتر همراه است. هرگز نمی‌توان با 100 درصد اطمینان گفت که مصاحبه‌هایی که گاه 5 دقیقه هم طول نمی‌کشد می‌تواند بهترین داوطلبان را بدون هیچ خطایی انتخاب کند و تمامی داوطلبان ردشده در آزمون، استعداد لازم برای تحصیل در این دوره تحصیلی را ندارند. پذیرش تکمیل ظرفیت دکتری باعث می‌شود فرصت دوباره‌ای برای دانشجویان مستعدی فراهم آید که در اثر اشتباهات ارزیابان از گردونه پذیرش حذف شده‌اند.

ظرفیت‌های خالی در پذیرش‌های شهریه‌پرداز

موضوع قابل تامل دیگر بالا رفتن شهریه دوره‌های شهریه‌پرداز در مقطع دکتری است که تبدیل به عاملی برای خالی ماندن ظرفیت این دوره‌ها شده است. با توجه به این که پذیرش در دوره‌های غیرروزانه منجر به محرومیت از آزمون دکتری سال بعد نمی‌شود، برخی داوطلبان پس از این پذیرش در این دوره‌ها به دلایل مختلفی ازجمله هزینه بالای تحصیل از ثبت‌نام منصرف می‌شوند و بنابراین ظرفیت خالی ایجاد می‌شود. مورد دیگر این که ممکن است برخی داوطلبان هم در دانشگاه‌های سراسری و هم دانشگاه آزاد پذیرش شوند و در نهایت یک رشته‌محل را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. این ظرفیت خالی می‌تواند فرصتی برای داوطلبانی باشد که علاقه‌مند به تحصیل در این دوره‌ها هستند.

نظر شما چیست؟

خوشبختانه امسال سازمان سنجش، پس از اعلام نتایج صحبتی درخصوص نبود تکمیل ظرفیت مطرح نکرده است. بنابراین، امید است با توجه با موارد یادشده تصمیم جدیدی در این باره اتخاذ شود و برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری مجددا در دستور کار سازمان سنجش قرار گیرد. کما این که با تغییر تصمیم درخصوص اعمال حدنصاب مصاحبه دکتری، می‌توان به تغییر تصمیم درخصوص تکمیل ظرفیت دکتری نیز امیدوار بود. 

در بخش نظرات این مطلب منتظر شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

144 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
zhina
بهمن ۱۷, ۱۴۰۰ ۰:۴۲ ق٫ظ

ازمسولین محترم تقاضا داریم تکمیل ظرفیت روبرای دانشویان دکتری لحاظ کنن لطف

Mahsa
بهمن ۱۶, ۱۴۰۰ ۰:۴۵ ق٫ظ

اینکه برای کسایی که دانشگاهای دیگه درس خوندن هم ارزش قائل بشن، درسته ما ها بدون کنکور رفتیم یا با پول اما الکی مدرک نگرفتیم درس خوندیم، دانشگاهذهای غیر انتفاعی هم که از قبولی تو کنکور سراسری دانشجو میگیره چرا اجازه شرکت به ماها رو نمیدن

فاطمه
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۲:۵۰ ق٫ظ

لطفا مطالبه داوطلبان دکتری ۱۴۰۰ جهت داشتن تکمیل ظرفیت را به سازمان سنجش انتقال دهید

###
مهر ۲۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

لطفا عطف به ما سبق شود.
برای سال ۹۹ هم همین طور

صدای مردم
مهر ۱۷, ۱۴۰۰ ۲:۰۲ ب٫ظ

از مسئولین سایت خوب phdtest هم میخوایم که اگر شد مصاحبه ای ترتیب بدن و از مسئولین پیگیر باشن. البته صرفا سوال نپرسن بلکه بگن که دانشجویان زیادی تقاضادارن و اگه بشه خوبه!

سما
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  صدای مردم

دوستان اینجا همه انتقاد میکنن کارزار تشکیل بشه چرا یکی تشکیل نمیده همه هماهنگ بشیم صدامون، به گوش مسئولین برسه.

مدیریت مالی ۲
مهر ۱۷, ۱۴۰۰ ۰:۴۰ ق٫ظ

سلام و درود بر همه دوستان، بویژه مدیران پرتلاش سایت Phd و تبریک به مناسبت دهمین سالگرد راه اندازی این سایت پر محتوا.
اول: اینکه از مدیران سایت phd درخواست دارم در صورت امکان، این صفحه و عنوان مربوط به آن را به صورت روزانه یا چند روز یک بار به عنوان اولین تیتر اخبار و اطلاعیه های صفحه نخست سایت درج نمایند تا دوستانی که به این سایت سر می زنند نیز همیاری نمایند.
دوم: از سایرین داوطلبان علی الخصوص متقاضیان تکمیل ظرفیت خواهشمندم راهکار مشخصی مانند پویش ها و کارزارها و صفحات فعال مجازی مانند فارس من ، کارزار من و غیره را از طریق همین صفحه هماهنگ و اطلاع رسانی نمایند.
سوم در صورت امکان چه مدیران سایت چه داوطلبان از طرق تماس تلفنی یا حضوری و به صورت تقاضا یا مصاحبه پیگیر شوند و نتایج پیگیری ها را در این صفحه اطلاع رسانی نمایند.
یا تشکر از همه

Fatemeh
مهر ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

موافقیم جهت برگزاری امسال تکمیل ظرفیت. چه زمانی اطلاع رسانی میکنند ؟؟

سما
مهر ۶, ۱۴۰۰ ۷:۰۰ ب٫ظ

خواهشا دوستان سریع پیگیری کنید. هر کاری میشه کرد همه لطفا همکاری کنید

داوطلب
مهر ۶, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

دوستان اگر موافق هستید گروهی جهت رسیدگی به این موضوع تشکیل دهیم تا بهتر پیگیری کنیم

دکتری
مهر ۸, ۱۴۰۰ ۸:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

بله خیلی عالی میشه

مونا
مهر ۵, ۱۴۰۰ ۳:۴۴ ب٫ظ

خبری از تکمیل ظرفیت نشد ؟

سما
مهر ۴, ۱۴۰۰ ۵:۴۰ ب٫ظ

تکمیل ظرفیت

مریم
مهر ۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

تکمیل

رضا
مهر ۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

سلام. من هم مانند بسیاری از علاقه مندان، منتظر اعلام تکمیل ظرفیت سال ۱۴۰۰ دکتری غیر پزشکی هستم

داوطلب
مهر ۳, ۱۴۰۰ ۲:۲۴ ب٫ظ

تکمیل

جاسم
مهر ۳, ۱۴۰۰ ۸:۲۹ ق٫ظ

تکمیل ظرفیت امسال هم منتفی است

توکل به خدا
مهر ۲, ۱۴۰۰ ۱:۳۱ ب٫ظ

تکمیل…

م ا
مهر ۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۳ ب٫ظ

آخرین پست پیج اینستا همین سایت در مورد تغییرات مجوعه امتحانی ارشد آزمون ۱۴۰۱ بود.
بنده این رو در نظرات این پست درج کردم.

درخواست افزایش ظرفیت دکتری ۱۴۰۰ درجهت جذب رتبه های برتر پذیرفته نشده در همین امسال و ایجاد امتیاز ویژه برای این افراد همچنین تکمیل ظرفیت برای همه داوطلبین پذیرفته نشده

اگر دوستا تمایل دارند همه با هم هماهنگ باشیم. لطفا در همین قسمت این موضوع را بنویسیند.

م ا
مهر ۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  م ا

عجب حتی یک نفر هم دنبال نتیجه نبود، همه فقط پایه اه و ناله و غر زدن هستن
شاد باشید عزیزان
حالا که با رتبه تک رقمی و رزومه خوب قبولمون نکردن
دیگه تو این یه سال اینده از این بهتر که نمیشیم
ولی حاضر نشدید با هم متحد بشیم حلش کنیم
مثلا سال اینده میخواهید رتبه صفر رقمی بگیرید

سما
مهر ۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  م ا

سلام من که کاملا موافقم دوستان نمیدونم چرا همکاری نمیکننننن برام عجیبه

مونا
مهر ۲, ۱۴۰۰ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  سما

خب کجا باید همکاری کنیم نه گروهی زدید نه چیزی

م ا
مهر ۲, ۱۴۰۰ ۸:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مونا

اینستا

م ا
شهریور ۳۱, ۱۴۰۰ ۹:۴۴ ب٫ظ

همه اینجا مینویسند کاشکی بشه
پس زودتر کاری بکنید
درد دل میکنن
…..
و میرن
هیچ کسی پایه عمل و نتیجه گرفتن نبست گویا

رضا
مهر ۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  م ا

دقیقا. اهل عمل کسی نیست. خوب اینجوری به جایی نمیرسیم

م ا
مهر ۱, ۱۴۰۰ ۷:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دوستانی که تمایل به همکاری در این زمینه دارند، لطفا در قسمت نظرات اخرین پست اینستای همین پیج اعلام امادگی برای پیگیری تکمیل ظرفیت داشته باشند. با تایپ کلمه تکمیل

رضا
مهر ۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  م ا

دوستان. دوستمون درست می‌فرمایند، واقعا سخته برای یکسال دیگه برای آزمون مطالعه کنیم خواهشا همه همکاری کنیم چرا همکاری نمی‌کنید بخدا کاش جواب نمیده

مونا
شهریور ۳۱, ۱۴۰۰ ۳:۱۸ ب٫ظ

سلام
اگر امسال تکمیل ظرفیت برگزار شه واقعا عالی میشه من خودم رتبه خوبی گرفتم وبا سه چهارتا مقاله هنوز تو شوکم که چرا قبول نشدم دوتا ازدانشگاه هاهم فقط بخاطر حدنصاب مسخره قبول نشدم امیدوارم که بابرگزاری تکمیل ظرفیت ماهم به حقمون برسیم

م ا
شهریور ۳۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

البته با یک بار صحبت کردن و پیگیری نکردن اتفاقی نمی افته
باید هفته اینده چندین تجمع داشته باشیم و ان شاالله قبل از دیر شدن و برگزاری بیشتر کلاس ها به نتیجه برسیم.

رضا
شهریور ۳۱, ۱۴۰۰ ۹:۲۵ ق٫ظ

دوستان گویا وزیر علوم روز سوم مهر ساعت‌۹‌صبح به دانشگاه شریف میرن نظرتون چیه همه گی جمع بشیم در مورد تکمیل ظرفیت درخواست بدیم به ایشون

م ا
شهریور ۳۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

خیلی خوبه اگر دوشنبه بود من میتونستم بیام ولی شنبه احتمال داره نتونم بیام ولی نامه رو میتونم تنظیم کنم برای دوستانی که میتونن تشریف ببرن
جز مواردی مه در پست های قبلی ذکر کردم اگر موردی بود؛ دوستان پست رو کپی کنند و اضافه کنند تا از نظر دستور زبان و … نامه رو تنظیم کنم.

م ا
شهریور ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۷ ب٫ظ

و به دوستانی که می شناسید اطلاع بدید.
۱. چون دانشگاه های برتر ظرفیتشان را پر کرده اند و رتبه های خوب پشت در این دانشگاه ها بعضا با اختلاف یک نفر مانده اند. ایجاد ظرفیت جدید برای کمک به رتبه های برتر و دادن امتیاز ویژه به رتبه هایی که در امتحانی سراسری و بدون کمک و پارتی بازی و سلیقه و با وجود مراقبت های ویژه از امتحان رتبه های برتری کسب کرده اند و نه به کمک سلیقه اساتید محترم و بعضا آشنایی آن ها با دانشجویان خود
۲. ایجاد فرصت تکمیل ظرفیت برای همه
۳. اعتراض به نحوه گزینش دانشجو و در دوره دکتری
۴. …..
۵……
لطفا تکمیل کنید و به اطلاع دیگران برسانید.

م ا
شهریور ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

۴. مجازی بودن مصاحبه و قطعی اینترنت باعث از دست دادن تمرکز داوطلبین شده و بسیاری از عدم پذیرش ها ناشی از این موضوع هستند.

علی
شهریور ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  م ا

دقیقا یک روز مشخص کنیم تعداد خیلی زیاد هماهنگ بشیم حضوری حرفمون رو بزنیم همراهش نامه هم باشه تا دیر نشده

م ا
شهریور ۳۱, ۱۴۰۰ ۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دوشنبه

علی
شهریور ۳۰, ۱۴۰۰ ۹:۴۴ ب٫ظ

زمانی این‌ برقراره همه با هم اعتراضمون، یک صدا به همه برسونیم. الان زمان ای کاش نیست یک روزی اعلام کنیم مراجعه حضوری به وزارت علوم، یا سنجش یا مجلس مراجعه کنیم

معصومه
شهریور ۳۰, ۱۴۰۰ ۹:۲۹ ب٫ظ

کاش دوباره تکمیل ظرفیت کنن برای دکترا

نیکا
شهریور ۳۰, ۱۴۰۰ ۵:۵۴ ب٫ظ

تو را بخدا بچه ها یه کاری کنیممم به حقمون برسم

نازنین
شهریور ۳۰, ۱۴۰۰ ۶:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  نیکا

راست میگه، عمرمون یکسال هدر میره

نازنین
شهریور ۲۹, ۱۴۰۰ ۹:۱۳ ب٫ظ

از هر طریقی نماینده مجلس و شخص ریس جمهور هم شدم اقدام کنیم حتی چه بهتر میشه حضوری بریم سازمان سنجش اعتراض بدیم

م ا
شهریور ۲۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

این هم نظر خوبیه یا جلوی مجلس یا وزارت علوم یا سازمان سنجش
اگر روز دوشنبه باشه من میتونم بیام
فقط کافیه ما افراد با شرایط خودمون رو سریعتر شناسایی کنیم و با همدلی و هماهنگی کار رو پیش ببریم
لطفا اگر کسی قلم یا بیان خوبی داره اعلام کنه
یا به هر طریقی میشه مثلا تشکیل گروه یا … با هم هماهنگ بشیم
اگر از شروع ترم زمان زیادی بگذره دانشگاه ها ممکنه نپذیرند

نازنین
شهریور ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  م ا

دقیقا. هر چه زودتر بهتر تعدادمون، زیاد بشه عالی کاش همه متحد باشیم. بریم جلوی مجلس همزمان نامه هم بنویسیم تا ترم نگذره بهتره

نازنین
شهریور ۲۹, ۱۴۰۰ ۹:۱۲ ب٫ظ

دوستان لطفا سریع اقدام کنید که نتیجه بده هر تصمیمی میگیرید زودتر

محسن
شهریور ۲۹, ۱۴۰۰ ۷:۲۴ ب٫ظ

من نمیدونم چرا هر چی سختگیری و کاهش ظرفیت هست برای سراسری هاست که خیلی محدود برمیدارن ولی با آزاد و بقیه کاری ندارن، یعنی دکتری آزاد با نیاز کشور و اقتصاد و این جور چیزها کاری نداره

م ا
شهریور ۲۹, ۱۴۰۰ ۴:۱۷ ب٫ظ

دوستان معلمان اعتراض کردند و امروز شخص رییس جمهور وارد عمل شدند؛ پس تا دیر نشده ما هم میتونیم با وزیر و رییس جمهور برای همین امسال و رتبه های برتری که قبول نشدند صحبت کنیم.فقط باید یه لیدر داشته باشیم که قلم خوبی داره و به لحاظ کلامی خوب میتونه دفاع کنه. و بقیه هم کمکش کنیم و این موضوع رو همین امسال به نتیجه برسونیم. زندگی هزارتا چرخ و اما و اگر داره ممکنه سال اینده به هر دلیلی مثلا یک بیماری ساده موقع کنکور نتونیم دیگه این رتبه ها رو کسب کنیم.

امیر
شهریور ۲۹, ۱۴۰۰ ۶:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  م ا

لطفا پس سریع اقدام بشه همه متحد باشیم هر چه زودتر بهتر حقمون دفاع بشه

م ا
شهریور ۲۹, ۱۴۰۰ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

لطفا یه نفر که قلم خوبی داره یا میتونه لیدر باشه، اعلام کنه. و همه با هم هماهنگ بشیم. همیشه پیروزی در اتحاد و همبستگی است.

محسن
شهریور ۲۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

نظرات را خواندم،واقعا دوستان چه تجربیات تلخی داشتند.

افسانه
شهریور ۲۹, ۱۴۰۰ ۱:۵۰ ق٫ظ

با ۴ تا اختلاف اون جایی که میخواستم قبول نشدم ، امیدوارم تکمیل ظرفیت باشه

حدیث
شهریور ۲۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  افسانه

درد بزرگتر من فقط با یه نفر فاصله داشتم

آزاده
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

خواهش میکنم تکمیل ظرفیت باشه وافعا مصاحبه کوتاه بود و استرس داشتیم

م ا
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۸ ب٫ظ

موازی با مجلس با وزیر هم صحبت بشه

امیر
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۳:۳۹ ب٫ظ

دوستان ی نامه تشکیل بدید ببرنش مجلس برای تکمیل ظرفیت. اکثرا با رتبه های خوب رد شدیم. هر چی زودتر انجام بشه بهتره.

م ا
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

بهتره بگیم اضافه شدن ظرفیت چون تقریبا همه کسانیکه دانشگاه خوب قبول بشن ثبت نام میکنن
اگر نامه ای نوشته باشه باید ایجاد ظرفیت برای رتبه ها برتر که جایی قبول نشد به اضافه تکمیل ظرفیت برای همه رو درش ذکر کرد.

امیر
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  م ا

هر چه سریع اقدام بشه بهتره، من شنیدم سال بعد ظرفیتا کم میشه

م ا
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

فکر کنم هم زمان باید وزیر جدید رو هم در جریان گذاشت
سخن وزیر هم تاثیر بالایی دارد

م ا
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

همچنین به صورت موازی با وزیر جدید مکاتبه بشه خیلی خوب هست

مظلوم
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۳:۱۱ ب٫ظ

انشاالله که برگزار بشه چون حق خیلیها مثل من ضایع شد من فقط یک دانشگاه رفتم مصاحبه و مطمئن بودم قبول میشم و نمی دونستم اون دانشگاه گزینش عقیدتی داره اساتید هم بالاترین حد نصاب علمی را به من دادند ولی متأسفانه تو گزینش عقیدتی ردم کردند
واقعا این انصاف نبود

م محمدی
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۹:۵۷ ق٫ظ

این حد نصاب مصاحبه ها رو گذاشتن هیچ کس با سهمیه قبول نشه

محمدرضا
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  م محمدی

من بدون سهمیه رتبه تک رقمی بودم و قبول نشدم

م ا
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

من هم

محسن
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۸:۳۰ ق٫ظ

سلام آقا بنده مصاحبه ندادم رتبه ام ۱۴۱ برق قدرت شدم تقاضا دارم که می‌خوام مصاحبه بدم ..چکار کنم

بهزاد
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۹:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام رتبه من ۳۶ شد برق قدرت مصاحبه هم ۶ تا دانشگاه رفتم هیچ جا قبول نشدم واقعا متاسفم برای این سیستم آموزشی غلط. با این اساتید محترم بی سواد

اکرم
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۷:۱۵ ق٫ظ

انشالله. منم تو کنکور دکتری رتبه ۲۸ شدم ولی متاسفانه هیچ جا پذیرفته نشدم. از سازمان سنجش خواهش می کنم که تکمیل ظرفیت دکتری رو برگزار کنند.ممنون از شما

نیما
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۰:۵۴ ق٫ظ

یکم بعید هست چنین اتفاقی بیوفته.
مجددا فرایند مصاحبه رو باید اجرا کنن مخصوص سراسری
ولی این احتمال هست که آزاد بخواد این کار بر حسب نمره کارنامه داوطلب انجام بده
چون فرایند مصاحبه کمی زمان بر و وقت گیر هست برای دانشگاه‌ها و دسته دانشگاه آزاد بیشتر باز هست چون یک بار بصورت کلی مصاحبه انجام شد .
شما نمی‌تونید که مصاحبه روزانه گیلان رفته باشید و بخواین با اون امتیاز برای روزانه تهران تکمیل ظرفیت کنید که در واقع بی‌خود هست و فقط کسایی قبول می‌شن که همون دانشگاه مصاحبه دادن و ۱ یا ۲ نفر جا موندن

م ا
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  نیما

خوب معلومه که هر کسی میخواد همونجایی که مصاحبه رفته پذیرفته بشه و تکمیل ظرفیت هم از بین کسانی هست که همون دانشگاه رفتن مصاحبه

ویکتاریون
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  م ا

م ا
تکمیل ظرفیت سراسری زمانی که وجود داشت اینطوری نبود. دوباره دفترچه انتخاب رشته براش منتشر می شد. از بین دانشگاه هایی که ظرفیت داشتن انتخاب می کردی و مجددا مصاحبه شرکت می کردی. کاری به نمره ی مصاحبه ی قبلیت نداشتن.
ولی آزاد مصاحبه مجدد نمی گرفت.

م ا
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

ممنون از راهنماییتون چه جالب بوده نمیدونستم

امیر
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۳ ب٫ظ

سلام دوستان لطفا در سایت سنجش ارسال درخواست ، درخواست تکمیل ظرفیت مطرح کنید

م ا
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

چطوری؟

امیر
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  م ا

سایت سنجش وارد میشید، سیستم پاسخگویی در بخش ارسال درخواست

م ا
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

سپاس از شما

آرزو
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

برگزار نکنین این همه دکتر میخواییم چیکار بسه دیگ

امین
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

ما قبول شدیم ولی یادت به پارسال خودمون بیفته

عیسی شیخی زاده
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۴ ب٫ظ

با سلام . امیدواریم که سازمان سنجش حق دانشجویان مستعد دوره دکتری رو برگرداند و با تکمیل ظرفیت مرهمی باشد بر زخم این عزیزان

zeynali.jabbar
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۹ ب٫ظ

ما همچنان منتظر اعلام تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۰هستیم

ستاره
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۹:۱۱ ب٫ظ

http://farsnews.ir/my/c/95237
دوستان لطفا از کمپین حقوق دانشجویان دکتری حمایت کنید باتشکر

یه داوطلب
شهریور ۲۹, ۱۴۰۰ ۹:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  ستاره

چرا یه لینک دیگه گذاشتی؟
واقعا برا اون دانشگاه متاسفم که توی متقلب رو به عنوان دانشجوی دکترا پذیرش کرده

شاهین فر
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۹:۱۱ ب٫ظ

من رتبه ام شده ۶۸ و اخرین رتبه ی قبولی ۶۷ بود … ایا ممکنه که شانس بیشتری برای قبولی در تکمیل طرفیت داشته باشم ؟

جلیل
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۸:۲۰ ب٫ظ

سلام
بتده رتبه ۲۰ ،داشتن دوکتاب، مدرک زبان mart
Isi,سوابق تحصیل در یکی ازدانشگاه دولتی تهران
در هیچیک از دانشگاهها حتی شبانه پذیرفته نشدم
سراغ دارم یکی از دوستان من در رتبه یک شیمی پذیرفت نشد.
این حق کشی ها تا کی؟؟!!

م ا
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  جلیل

من هم رتبم تک رقمی بود
اصلا نمی دونم چه دلیلی داره که در عرض چند دقیقه
حول حول چندتا سوال میپرسن در حالیکه ما نشستیم سر یه ازمون با مراقب و …و همین سوالات رو به خوبی جواب دادیم. یعنی اون امتحان بی اعتبار بوده؛ پس چرا باید امتحان بدیم.
خوب از اول افراد دلخواهشون رو قبول کنند.
تازه من سوالاتشون رو هم جواب دادم.
در امتحان رسمی به اون سختی رتبه تک رقمی بشی بعد در عرض چند دقیقه ناامید بشی.
من اینقدر از پذیرشم مطمین بودم که برنامه کل زندگیم رو بر اون اساس چیدم و بعد که نتایج اومد به حد مرگ حالم بد شد. مغزم باور نمیکرد.
بعد رتبه ان رقمی قبول شده

محمدرضا
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  جلیل

منم با رتبه ۴ قبول نشدم

پانته‌آ
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۶:۲۹ ب٫ظ

اگر این کار رو کردند پس عدالت رو رعایت کنند و عطف به ماسبق هم بفرمایند! از سال ۹۸ شروع به جذب رتبه های پایین که شرایط تکمیل ظرفیت را داشتند، بکنند! در سال ۹۸ با من تماس گرفتند که گفتند اسم شما رو هم می خوایم به سنجش اعلام کنیم علاقه دارید یا نه؟ و من گفتم بله و بعدش کلا هیچ خبری نشد و خودم که چند ماه بعد تماس گرفتم فرمودند تکمیل ظرفیت امسال کنسل شد.

آتوسا
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۸:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  پانته‌آ

دقیقا درست ما داوطلب ۹۸ بودیم گفتند به هیچ عنوان تکمیل ظرفیت برگذار نمی کنیم .حتی یک آقایی بودند به نام آریان( رشته کامپیوتر) می گفتند ورودی های ما با تکمیل طرفیت مخالف هستند حتی از ورودی خودشان امضا گرفته بودندو آن لیست را به رئیس دانشگاه آزاد داده بود ودر آخر هم گفت تا چندین سال دیگر هم تکمیل ظرفیت برگذار نخواهد شد

م ا
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  آتوسا

چرا اخه چی از ایشون کم میشده؟

آتوسا
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  م ا

می گفتند چون هرکس باید به اندازه تلاشش نتیجه بگیره و حتی این پیش بینی رو می کردند که تا ابد تکمیل ظرفیت برگذار نخواهد شد و ظرفیت ها سال به سال کاهش پیدا می کند ببینیم چنین می شود ….‌‌‌‌‌‌

م ا
شهریور ۲۹, ۱۴۰۰ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  آتوسا

اتفاقا اعتراض ما به این هستش که قبولی در دوره دکتری سلیقه ای است و به تلاش بستگی نداره. نمونه اش این همه رتبه تک رقمی که از قبول نشدنمون در شوک هستیم. و نمونه بی تلاش ها افرادی هستن که بدون لیاقت کافی و به دلایل غیرقابل قبول جای ما رو گرفتن. بدون مقاله، بدون دفاع با رتبه ان رقمی. احتمالا ایشون هم از همین دسته بودند ترسیدن یه ادم لایق جاشون رو بگیره

علی
شهریور ۲۹, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  آتوسا

چرا مخالف تکمیل ظرفیت بودن؟

ل
مهر ۱۱, ۱۴۰۰ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  آتوسا

منم یادم هست
لطفا اگر تکمیل ظرفیت گذاشتند عطف به ماسبق کنند.

م ا
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۶:۱۴ ب٫ظ

بهتر نیست یک کارزار اعتراض به نحوه مصاحبه امسال داشته باشیم.
و قبول نشدن رتبه های تک رقمی
با هدف کمک به رتبه های تک رقمی امسال و نتیجه در همین امسال

م ا
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۵:۲۱ ب٫ظ

رتبه من تک رقمی و با تراز بسیار عالی بود. در انتخاب اولم با اختلاف یک نفر پذیرفته نشدم. مصاحبه در انتخاب های بعدی من میدان جنگ و دعوا بود که چرا دانشگاه ما رو اول انتخاب نکردی بالا توضیح بده. پس لیاقت دانشگاه ما رو نداری که انتخاب اولم نبوده. چون دانشجوی خوبی هستی انتخاب اولا رو قبول میشی و یک فرصت از ما میسوزه.
من نفهمیدم که این چه منطقی هستم فرصت سوختن یا چرا ما انتخاب اولا نبودیم یعنی چی؟؟؟؟
و چرا اصلا؟؟؟
شما تراز شریف رو داشته باشی اول جای دیگه رو مثلاً انتخاب میکنی؟؟؟
واقعا مسخره و خنده دار نیست؟؟
به این جرم نمره ترازی که در امتحان رسمی سازمان سنجش اوردم رو کم کردن تا تراز بسیار بسیار بسیار پایین تر من بتونه رتبش بهتر بشه و قبول بشه
یک مصاحبه چند دقیقه ای برای رد رتبه های برتر و جایگزین کردن رتبه های افتضاح
چون این رتبه افتضاح نمیتوانسته دانشگاه بهتری قبول بشه و مجبور بوده انتخاب اولش این باشه
جرم رتبه تک رقمی در دکتری جرم بزرگیست که هر ساله صاحبش را از پذیرش توسط اساتید بیمنطق بی نصیب میکند.

فاطمه
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  م ا

سلام‌و‌وقت بخیر، حرف شما کاملا متین و‌بجاست بنده هم‌‌ با رتبه تک‌رقمی در مرحله‌مصاحبه تنها با یک اختلاف حذف شدم و این واقعا ناعادلانه بود من هم ترازی بالا با رتبه‌ای خوب داشتم و‌بقول شما اونقدر از اونطرف کم کرده بودن ک مثلا حد نصاب بیاد پایین در مورد یک دانشگاه برتر هم ک بهتره نام نبرم اصلا تراز کل من از حد نصاب دانشگاه بالاتر بود باز هم رد زده بودند، بعد میگن چرا ما فرار مغزها رو داریم، آیا‌غیر از اینه ک اینجا برامون جایگاهی نیست

م ا
شهریور ۲۹, ۱۴۰۰ ۸:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

دقیقا
یکی از دانشگاهها دانشجوی خودشون با رتبه ۵۰ بدون مقاله و بدون دفاع رو قبول کردن من رو با رتبه تک رقمی از بیخ رد کردن
هیچ سوال علمی هم نپرسیدن فقط گفتن به چه حقی دانشگاه ما انتخاب چهارمت هست؟ چرا ما رو کم نگاه کردی

ملیکا
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۴:۵۷ ب٫ظ

سلام. دوستان توروخدا سازمان سنجش درخواست بزنید برای تکمیل ظرفیت خواهشا نزارید حقمون، تضعیف بشه. مطمئنن جواب میده

بنت الهدی حیدری
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۴:۴۹ ب٫ظ

من به شخصه نمره کتبی خوبی اوردم اما زمان مصاحبه سیستم مشکل داشت وخیلی سخت وبا کلی قطع و وصل شدن تماس بعد از ۴ساعت برقرار شد که این روی مصاحبه خیلی تاثیر گذاشت و الان هم ۹نفر تا آخرین قبولی فاصله دارم

ندا
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۴:۴۶ ب٫ظ

باسلام،عالی میشود

یه داوطلب
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۴:۴۵ ب٫ظ

به نظرم همه داوطلبین موافق تکمیل ظرفیت هستن. چون حتی اگه یه نفرم مخالف باشه تو تکمیل ظرفیت شرکت نمی کنه. همونطور که در متن هم اشاره شده، تعدادی از ظرفیت های شهریه پرداز خالی مونده که با اجرای تکمیل ظرفیت، هم دانشگاه به درآمد میرسه و هم یه تعداد وارد مرحله دکترا میشن.
اگر هم تکمیل ظرفیت اجرا نمیشه لااقل افرادی که در دوره های غیر روزانه قبول میشن و ثبت نام نمی کنن، مانند دوره روزانه از آزمون سال بعد محروم شوند تا اینطوری هم ظرفیت دانشگاه خالی نمونه و هم آنهایی که واقعا میخوان دوره های غیر روزانه رو شرکت نمایند بتوانند وارد دانشگاه شوند.

شمیم
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۴:۱۲ ب٫ظ

باسلام وخسته نباشید انشاءالله این اتفاق رخ دهدچون در حق خیلی اجحاف شده به این دلیل مجاز به انتخاب رشته دانشگاه روزانه وازاد بشه ولی متاسفانه درمصاحبه نمره پایین بگیری امید به خدا تجدید نظر شود ممنون از مسئولیت محترم

نیما
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۳:۳۷ ب٫ظ

سلام دوستان ایا کسایی که روزانه قبول شدن هم میتونن تو تکمیل ظرفیت شرکت کنن؟مثلا یه شهر دیگه رو برای دانشگاه انتخاب کنن و مصاحبه بدن؟

محسن فرامرزپور
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۳:۲۹ ب٫ظ

خیلی عالی میشه اگه تکمیل ظرفیت دکتری اعمال شود

smaneh smaat
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۲:۰۸ ب٫ظ

حتما موافقیم با رتبه ی خیلی خوبی متاسفانه نه آزاد آوردم نه دولتی و همش بخاطر انتخاب های ناشیانه و نداشتن تجربه بود واقعا تکمیل ظرفیت بزارن برای آزاد حداقل

رضا نجفی
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  smaneh smaat

باسلام و احترام

بنده با رتبه ۱۶ فقط دانشگاه آزاد تهران مرکز پذیرفته شدم و عمراً ثبت نام کنم .

مصاحبه دو دانشگاه برتر کشور در رشته فلسفه عالی بودم (یکی از اساتید روز مصاحبه زمان کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی شاگردش بودم، بعداز مصاحبه با ایشان تماس گرفتم ،گفتند جز نفرات برتر بودید)
فقط رزومه نداشتم

متاسفم برا این سیستم و سنجش شان
خدا لعنتشون کنه فقط وفقط پول

یه داوطلب
شهریور ۲۹, ۱۴۰۰ ۹:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضا نجفی

اگه نمی خواستی ثبت نام کنی برا چی مصاحبه دادی؟؟
اینکارت باعث میشه یکی دیگه که واقعا می خواد ثبت نام کنه جا بمونه
خدا رو شکر که پذیرفته نشدی

سهیلا
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۲:۰۷ ب٫ظ

باسلام .من‌هم به عنوان داوطلب دکتری امیدوارم با تکمیل ظرفیت موافقت بشه . انشالله

توکل به خدا
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۵۴ ب٫ظ

باعرض سلام وخسته نباشید تکمیل ظرفیت دکتری تصمیم درست ومعقول وعادلانه ای است لطفا پیگیر باشید تا این تصمیم نهایی بشود انشاالله

سهیلا رجایی
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

سلام من هم نفر دوم رفتار حرکتی شدم با تراز ۷۵۰۰ با رزومه قوی رد شدم ایکاش امید دوباره ای باشه

مدیریت ۱
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا رجایی

کجا مصاحبه رفتید؟؟

امسال خیلی اوضاع مصاحبه بد بود

باران
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا رجایی

سلام واقعا با رتبه ۲ حیفه آدم مصاحبه رد بشه!
حداقل آزاد علوم تحقیقات ای کاش قبول می شدید.
انشاالله تکیمل ظرفیت پذیرش بشید بهترین دانشگاه.

سحر
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

تکمیل ظرفیت برا سراسری فکر نکنم باشه.برا دانشگا ازاده.
مثلا سراسری عمرا بیاد اونی که شبانه گرفته رو تبدیل به روزانه کنه.وقتی داره پول میگیره

مهدی
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام وقت بخیر بنده بارتبه دو شبانه دانشگاه هنر پذیرفته شدم و دوباره کنکور دادم رتبه یک راکسب کردم این بار مردود شدم!!!!
به نظر شما اگر تکمیل ظرفیت بزنند بنده قبول میشوم؟
با توجه به اینکه هنوز دانشجوی شبانه هستم وانصراف ندادم

یه داوطلب
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

زیاد فکر نکن، ضرر داره!
قرار نیست شبانه تبدیل به روزانه بشه. قراره ظرفیت خالی شبانه ها پر بشن. چون یه تعداد شبانه قبول شده اند و ثبت نام نکرده اند. و البته پردیس.

محمد
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

سلام، وقت بخیر، واقعا بجا و منطقی است و باید اتفاق بیفتد

نیکا
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

وای تورا بخدا تکمیل طرفیت بزارین ماهم قبول بشیم
من نحدنصاب گرفتم دو نفر جلوم یعنی میشه قبول شم ای خداا

سمی
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  نیکا

بازم دو نفر قابل هضم تره. اگه جای من بودی که سه نفر میگرفتن و تو نفر چهارم شدی و مردود …… واقعا خیلی درد داره . البته حالا باید منتظر باشیم ببینیم چه دانشگاه هایی و چه رشته هایی اعلام ظرفیت میزنن

سهیلا
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  نیکا

باسلام .ببخشیدشما چطور متوجه شدید دونفر قبل از شما قبول شدن ؟

باران
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

سلام
در کارنامه نهایی سازمان سنجش تراز و رتبه رو میزنن و آمار آخرین قبولی هر واحد رو.

سهیلا
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  باران

ممنونم دوست عزیز

مری
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

اگر تکمیل ظرفیت اجرا شه‌ چه زمانی اعلام می کنند؟

علی
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

با سلام، بنده محقق، مولف، مخترع و … هستم رزومه کاملی هم دارم اما متاسفانه در مصاحبه رد شدم آن هم فقط بخاطر اینکه ارشدم از دانشگاه آزاد گرفتم.
واقعا این انصاف نیست و همینجور کارها انگیزه انسان میگیره و در نهایت باعث فرار مغزها از کشور شده و این میشه وضعیت مملکت ما . . .
کاش کمی تفکر و تعقل در کارها و آینده نگری در مورد عواقب تصمیماتی که میگیریم باشه
خدا خودش وضعیتمون بخیر کنه
والسلام

باران
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

با سلام
البته در مورد شما صدق میکند و ما پذیرش شده از آزاد و پیام نور در ارشد و دکتری امسال بسیار داشتیم . انشاالله در تکمیل ظرفیت پذیرش بشوید . موفق باشید.

سارا
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  باران

سلام منم مشکل اون دوستمون رو دارم چون پیام نور بودم ردم کردند راحت هم گفتند بالاخره لیسانس یا فوق باید از یک دانشگاه درست باشه متاسفانه بی عدالتی بیداد میکنه شاید شما شانس اوردید و قبول شدید

رضا نجفی
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

ببخشید دوست عزیز
قبول ندارم
چراکه بنده کارشناسی دانشگاه تهران و ارشد علامه طباطبایی بودم
رتبه ام ۱۶ شدم
اما فقط دانشگاه آزاد پذیرفته شدم

مریم
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

منتظر هستم حتما در تکمیل ظرفیت قبول میشم

علیرضا
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

سلام ببخشیدتکمیل ظرفیت دکترابرای کسانیکه انتخاب رشته کردن ولی مصاحبه نرفتن هم برگزارمیشه باتشکر

یه داوطلب
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

دوست عزیز این چه سوالیه آخه؟
تکمیل ظرفیت برای افرادی هست که حد نصاب موسسه را آورده اند اما در مرحله نهایی پذیرفته نشده اند. به نظرت فردی که اصلا حد نصاب موسسه را نیاورده برا چی باید تو مرحله تکمیل ظرفیت باشه؟؟

علیرضا
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۲:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  یه داوطلب

شما متوجه سوال من نشدین من گفتم بعضی جاهاروآوردم نصاب ودعوت به مصاحبه شدم ولی سرجلسه مصاحبه نرفتم وغایب بودم همین دیگه این همه توبیخ داره شماسوال بنده روخوب متوجه شیدبعدش سرزنشم کنیدباتشکر

محمد شجاعی کارشناس حقوقی.
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

سلام. وقت بخیر. برقرار شدن تکمیل ظرفیت دکتری وزارت علوم در این مقطع و دوره های روزانه و شهریه پرداز غیر روزانه و دانشگاه ازاد اسلامی برای داوطلبانی که یا بازمانده اند و یا موفق به ورود به این مقطع نشده اند تصمیم بسیار منطقی و عالی می باشد که عدالت هم برقرار خواهد شد و علاقمندان به تحصیل در این دوره بسیار زیبنده و معقول هست. و همچنین تکمیل ظرفیت برای بدون ازمون. ایشالله باشد تا اینکه تصمیم اجرایی شود. و بنده هم بتوانم به این مقطع ورود کنم و بسیار علاقمند به تحصیل این دوره هستم. داوطلب و شرکت کننده ازمون ۱۴۰۰

محمد
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

با سلام الان مطلبی از جای موثقی اومده یا امیدواری بیهوده است ؟

سمیرا
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

اجرایی شدن این طرح برای کسانی که به دلیل نظرات شخصی اساتید رد شدن فرصت خیلی خوبی خواهد بود.

سمی
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

چندان فرقی نداره چون مگه دوباره مصاحبه با همون اساتید نیست؟

یه داوطلب
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  سمی

خیر مصاحبه نیست
برای اطلاعات بیشتر می توانید معنی و مفهوم تکمیل ظرفیت و فرایند آن را مطالعه فرمائید.

مریم
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

امیدوارم تکمیل ظرفیت داشته باشیم.واقعا امتیاز مصاحبه مجازی نمیتونه دلیل محکمی برای انتخاب یا رد شدن داوطلبان باشه.

سمی
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

خدا بکنه تکمیل ظرفیت بیاد.چون ما میلیمتری مردود شدیم

شهلا
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

امیدوارم ک تکمیل ظرفیت صورت بگیره.ما همچنان منتظریم

.
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

منتظر تکمیل ظرفیت هستیم

مهران
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

استدلال قوی ، کارشناسانه و منطقی بود.بخصوص در مورد دانشگاه آزاد و شهریه پرداز.
منتظر اعلام تکمیل ظرفیت دکتری هستیم.

drik
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۱ ق٫ظ

خدا کنه برگزار شه .سنجش نباید ایقد اختیار بده به دانشگاه ها ک به دانشجوی خودشون ک رتبه دورقمیه جوری نمره مصاحبه میدن ک با اختلاف تمام تک رقمی هارو پشت سر میزاره و نفر اول مصاحبه میشه در صورتی ک هنوز دفاع هم نکرده و مقاله ای هم نداره. این بلا سرم اومده ک دارم میگم

یه داوطلب
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  drik

سر خیلی ها اومده متاسفانه

آرش شاهین
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۱ ق٫ظ

سلام
امیدوارم که تکمیل ظرفیت داشته باشیم

علیرضا
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

امیدوارم شاهد این اتفاق باشیم. من منکر حق دانشگاه و استادان در انتخاب دانشجوی دکتری نیستم، بشرط آنکه حق تساوی برای همه داوطلبان قائل شوند. نه اینکه داوطلبی مثل خود من با رتبه زیر ۱۰ و ۲۵ سال سابقه کار مرتبط و آکادمیک و تدریس در دانشگاه
به خاطر اعمال حد نصاب کلا از گردونه رقابت حذف شود و داوطلب دیگری با رتبه خیلی بالاتر صرفا بدلیل آشنایی قبول.

مریم
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

باسلام
واقعا مصاحبه مجازی برای انتخاب دانشجوی دکتری روایی لازم رو نداره و خیلی ها به دلیل همین نوع سنجش از قبولی باز موندن.
عدالت آموزشی در تکمیل ظرفیته.
امیدواریم مسوولین مربوطه، به این مهم توجه کنند.

Amirhossein
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

من شک ندارم این اتفاق اگر بیفته قبول میشم

الی
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۷ ق٫ظ

انشالله تکمیل ظرفیت بزارن شاید ماهم قبول شیم چون بی انصافی بود باین رتبه رد شدیم

F
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  الی

انشاءا…وزیرجدید به این موضوع رسیدگی خواهند کرد امیدوارم