اعلام جزئیات وام شهریه دکتری وزارت بهداشت 1400

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جزئیات وام شهریه دانشجویان مقطع دکتری رشته های وزارت بهداشت در سال 1400 اعلام شد.

بهروز رحیمی در گفتگو با خبرگزاری مهر با تشریح جزئیات وام‌های اعطایی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: امسال با دقت نظر و تلاش فراوان جایگاه ویژه دانشجویان علوم پزشکی را در نظر گرفتیم و نسبت به اخذ مصوبه هیأت امنا جهت افزایش تسهیلات اعطایی اقدام کردیم.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که از لحاظ شرایط اقتصادی، تحریم‌ها و شیوع کرونا در کشور ایجاد شده است، تلاش بسیاری صورت گرفت تا صندوق رفاه دانشجویان بتواند سهم کوچکی در رفع مشکلات دانشجویان داشته باشد و به لطف خدا این تلاش‌ها با حمایت‌های دولت و مجلس به ثمر نشست و امسال شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای در مبالغ وام‌های دانشجویی نسبت به سال‌های گذشته بوده‌ایم.

ابلاغ اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان وام به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیان اینکه برای وام‌های صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، در نیمسال تحصیلی اول سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بالغ بر سه هزار میلیارد ریال (۳۰۰ میلیارد تومان) به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ اعتبار شد، افزود: پرداخت این مبلغ در نیمسال اول تحصیلی سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

وام تحصیلی دانشجویان مجرد و متاهل بزرگترین وام تحصیلی صندوق رفاه وزارت بهداشت

رحیمی با اشاره به مبالغ «وام‌های تحصیلی دانشجویان مجرد و متاهل» در سال تحصیلی جاری گفت: وام تحصیلی بزرگترین وام اعطایی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت است که به تمام دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تعلق می‌گیرد و برای تسهیل در روند تحصیل دانشجویان است. وام تحصیلی برای دانشجویان متاهل به میزان دو برابر دانشجویان مجرد خواهد بود.

وی افزود: سرانه وام تحصیلی برای دانشجویان مجرد در هر ماه مبلغ ۳۵۰ هزار تومان و برای دانشجویان متاهل این مبلغ ۷۰۰ هزار تومان است و دانشجویان می‌توانند در طول یک سال تحصیلی (۱۰ ماه) هر ماه به صورت قرض‌الحسنه دریافت کنند. این سرانه برای دانشجویان مجرد در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۹۰ هزار تومان و سابق بر آن ۱۳۰ هزار تومان بوده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت یادآور شد: وام‌های تحصیلی در دو ترم ابلاغ می‌شود که بعد از دریافت مدارک و ارسال اسناد توسط دانشگاه در کمتر از ۳ روز کاری تسهیلات به حساب دانشجو پرداخت خواهد شد و ابلاغ نیمسال دوم در بهمن ماه صورت خواهد گرفت.

رشد قابل توجه وام ضروری برای دانشجویان عادی و تحصیلات تکمیلی

این مقام مسؤول در خصوص مبلغ وام ضروری اظهار داشت: وام ضروری در سال ۹۸ حدود ۶۰۰ هزار تومان بود و دانشجو تنها یک بار در طول تحصیلی می‌توانست از این وام استفاده کند، اما اکنون این وام به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای دانشجویان در مقاطع عادی و ۳ میلیون تومان برای دانشجویان در مقاطع تکمیلی رسیده است و دانشجویان بر حسب مقاطع تحصیلی از ۳ تا ۵ نوبت می‌توانند این وام را دریافت کنند.

وی با اشاره به جزئیات وام شهریه دانشجویان علوم پزشکی گفت: سقف وام قابل اعطا به تناسب شهریه در هر مقطع متفاوت است. این مبلغ برای دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته تا سقف ۵ میلیون تومان در چهار نوبت، دانشجویان کارشناسی پیوسته تا سقف ۱۰ میلیون تومان در هشت نوبت، کارشناسی ارشد ناپیوسته تا سقف ۱۶ میلیون تومان در چهار نوبت و دانشجویان دوره دکتری تا سقف ۲۰ میلیون تومان در هشت نوبت خواهد بود و دانشجویان شهریه پرداز می‌توانند این وام را دریافت کنند.

رحیمی در خصوص میزان تخصیص اعتبار برای ازدواج دانشجویان و همچنین دانشجویان متاهل دارای فرزند گفت: برای دانشجویانی که تصمیم به تشکیل خانواده دارند وام ازدواج با مبلغ ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که اگر زوجین هر دو دانشجوی دانشگاه‌های علوم پزشکی باشند به هر دو نفر تعلق خواهد گرفت.

اعطای «تسهیلات تولد فرزند» برای اولین بار از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت

وی یادآور شد: با توجه به اینکه برخی از دانشجویان در طول تحصیل صاحب فرزند می‌شوند، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برای اولین بار، برای این دسته از دانشجویان تسهیلاتی تحت عنوان «تسهیلات تولد فرزند» پرداخت می‌کند که این مبلغ برای هر فرزند ۳ میلیون تومان است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در خصوص میزان تسهیلات در حوزه وام ودیعه مسکن وزارت بهداشت، با بیان این‌که رشد قابل توجهی در این خصوص داشته‌ایم، گفت: این وام برای استان تهران مبلغ ۶۰ میلیون تومان است که با مشارکت دانشگاه‌ها تا ۹۰ میلیون تومان قابل پرداخت است.

وی افزود: وام ودیعه مسکن در دانشگاه‌های علوم پزشکی مراکز استان مبلغ ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرستان‌ها مبلغ ۴۰ میلیون تومان است.

رحیمی درباره تسهیلات اعطایی به دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی گفت: صندوق رفاه وزارت بهداشت به دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی (کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی) به میزان ۱.۵ برابر دانشجویان عادی تسهیلات پرداخت خواهد کرد.

وی گفت: در راستای اجرای بند ج تبصره ۹ قانون بودجه کشور، مازاد هزینه تحصیل دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت بهداشت مشغول به تحصیل هستند توسط صندوق رفاه وزارت بهداشت پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت یادآور شد: بازپرداخت این تسهیلات پس از فراغت از تحصیل و در اقساط ۴۸ ماهه است. البته درصدد هستیم که در صورت کسب منابع لازم و موافقت هیئت امنا و با توجه به افزایش مبلغ وام‌های پرداختی میزان بازپرداخت اقساط را از ۴۸ ماه به ۶۰ ماه افزایش دهیم.

جدول وام‌های دانشجویان علوم پزشکی در مهرماه سال ۱۴۰۰

ردیفنوع واممبلغتوضیحات
۱وام‌های تحصیلی دانشجویان مجرد و متاهل

وام تحصیلی دانشجویان مجرد: هر ماه ۳۵۰ هزار تومان
وام تحصیلی دانشجویان متاهل: هر ماه ۷۰۰ هزار تومان

دانشجویان می‌توانند در طول یک سال تحصیلی (۱۰ ماه) هر ماه به صورت قرض‌الحسنه دریافت کنند
۲وام ضروری دانشجویان در مقاطع عادی و دانشجویان در مقاطع تکمیلی

وام ضروری در مقاطع عادی: یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
وام ضروری در مقاطع تحصیلات تکمیلی: ۳ میلیون تومان

دانشجویان بر حسب مقاطع تحصیلی ۳ تا ۵ نوبت می‌توانند وام ضروری را دریافت کنند
۳وام شهریه دانشجویان علوم پزشکی

وام شهریه کاردانی و کارشناسی ناپیوسته تا سقف ۵ میلیون تومان در ۴ نوبت
وام شهریه کارشناسی پیوسته تا سقف ۱۰ میلیون تومان در ۸ نوبت
وام شهریه کارشناسی ارشد تا سقف ۱۶ میلیون تومان در ۴ نوبت
وام شهریه دکتری تا سقف ۲۰ میلیون تومان در ۸ نوبت

وام شهریه دانشجویان علوم پزشکی قابل اعطا به تناسب شهریه در هر مقطع متفاوت است. دانشجویان شهریه پرداز می‌توانند این وام را دریافت کنند.
۴تسهیلات تولد فرزنداعطای تسهیلات تولد فرزند: برای هر فرزند ۳ میلیون توماناعطای وام برای اولین بار از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت
۵

وام ودیعه مسکن دانشجویان علوم پزشکی

– وام ودیعه مسکن در استان تهران: ۶۰ میلیون تومان و امکان افزایش با مشارکت دانشگاه‌ها تا ۹۰ میلیون تومان
– وام ودیعه مسکن در دانشگاه‌های علوم پزشکی مراکز استان: ۵۰ میلیون تومان
– وام ودیعه مسکن در دانشگاه‌های علوم پزشکی در سایر شهرستان‌ها: ۴۰ میلیون تومان

رشد قابل توجه وام ودیعه مسکن صندوق رفاه وزارت بهداشت نسبت به سال گذشته

ثبت‌نام
باخبرم کن!

18 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
milad
مهر ۱۱, ۱۴۰۰ ۹:۳۲ ق٫ظ

من دیروز ظهر تونستم باهاشون تماس بگیرم، گفتن این هفته اعلام میکنیم ولی روز دقیقشو نگفتن

مهر
مهر ۱۰, ۱۴۰۰ ۶:۵۹ ب٫ظ

سنجش پزشکی همیشه بی نظم بوده

سمانه پرستاری
مهر ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

واقعاااا کاش جدا از پژوهشی اعلام میکردن. از پژوهشیه که اینقد طولانی شده

milad
مهر ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

حتی دریغ از یک اطلاعیه در سایت سنجش پزشکی و یا پاسخگویی به تماس های تلفنی….

ناشناس
مهر ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

چرا نتایج نمیاااااااااااااااااااد!!!!! مردیییییم از استرس.

شاهان
مهر ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۱ ق٫ظ

سلام، یه پیگیری برای نتایج دکترا کنید. هر چی تماس میگیریم هیچ پاسخی نمیدن. مگه چند نفر دعوت به مصاحبه شدن،این همه طول دادن؟!!

milad
مهر ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

سلام و ادب
phdtest لطفا شما یک پیگیری در رابطه با نتایج دکتری وزارت بهداشت بکنید، جواب درست حسابی که به ما نمیدن

داوطلب
مهر ۱۰, ۱۴۰۰ ۹:۵۳ ق٫ظ

سازمان سنجش ، دکترای وزارت علوم رو برگزار میکنه با ۱۸۰ هزار نفر داوطلب و بیش از ۲۰۰ دانشگاه و هزاران مصاحبه ولی به راحتی مشخص میکنه که فلان تاریخ حدودا نتایج اعلام خواهد شد.بعد سنجش پزشکی کلا ده هزار نفر داوطلب رو زجرکش میکنه تا نتایج رو اعلام کنه و هیچ تاریخ دقیقی رو هم اعلام نمیکنه.

محمد
مهر ۱۰, ۱۴۰۰ ۰:۴۸ ق٫ظ

دوستان حقوق دانشجوهای دکتری دانشگاه های علوم پزشکی چقدره؟

داوطلب
مهر ۱۰, ۱۴۰۰ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

مجرد ۲۵۰۰ و متاهل ۳۰۰۰ .این حداقل هستش و در بعضی دانشگاه ها ۵۰۰ تومن بیشتر از این مبلغ هم داده میشه.

محمد
مهر ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

خیلی ممنون ، لطف کردید

دکتر
مهر ۱۰, ۱۴۰۰ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

۳۶۰۰ مجرد و ۴۱۰۰ متاهل، و هر سال هم ۱۰۰ تومن افزوده میشه

محمد
مهر ۱۰, ۱۴۰۰ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

خیلی ممنون دکتر عزیز

مصطفی
مهر ۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۳ ب٫ظ

نتایج اعلام کنید دیگه خسته شدیم والا اینقدر سایت چک کردیم، تو این شرایط کرونایی استرس خوب نیست واسمون! سکته میزنیم خونمون گردن شماست ا.. از ما گفتن بود..

حسین
مهر ۹, ۱۴۰۰ ۷:۵۶ ب٫ظ

دقیقا ۳ ماهه امتحان دادیم. چقدر ما باید استرس بکشیم. این چه زندگی هست

نانی
مهر ۹, ۱۴۰۰ ۷:۰۳ ب٫ظ

پس کی نتایج میاد واقعا خسته شدیم از انتظار

زینب
مهر ۱۰, ۱۴۰۰ ۵:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  نانی

یه جایی اعلام شده بود ۱۵ مهر نتایج اعلام میشع

داوطلب دکترا
مهر ۹, ۱۴۰۰ ۴:۰۳ ب٫ظ

هنوز نتایج رو ندادن وام اعلام میکنن؟
فازشون چیه؟