موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

آغاز آموزش حضوری دانشگاه آزاد با اولویت دانشجویان تحصیلات تکمیلی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

آموزش حضوری دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۵ آبان و با توجه به رنگ‌بندی‎های کرونایی و اولویت دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد آغاز خواهد شد.

محمد مهدی طهرانچی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به آخرین آمار واکسیناسیون دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر بین ۶۰ تا ۶۵ درصد دانشجویان واکسن دریافت کرده‌اند.

وی درباره نحوه شناسایی دانشجویانی که واکسن دریافت کرده‌اند نیز افزود: ما بر اساس کد ملی که به وزارت بهداشت ارائه کرده‌ایم، می‌دانیم چه تعداد از دانشجویان واکسینه شده و چه تعداد از دانشجویان هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از مجموع دانشجویان دکتری تخصصی حدود ۴۰ درصد یک دوز و ۵۹ درصد دو دوز را دریافت کرده‌اند. دانشجویان دکترای حرفه‌ای نیز به صورت کامل یک دوز و دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند چیزی که ما کسری داریم عمدتاً دانشجویان کارشناسی هستند که ۱۸ درصد هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند. امیدواریم در فرصت باقی مانده آنها نیز واکسینه شوند.

وی درباره واکسیناسیون اساتید دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: بر اساس آخرین آمار از مجموع هیأت علمی و اساتید حق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر از مجموع اساتید ۲ دوز و ۲۶ هزار نفر فقط دوز اول را دریافت کرده‌اند.

طهرانچی درباره آغاز آموزش حضوری از ۱۵ آبان در دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: امیدواریم تعداد شهرهای قرمز زیاد نشود، آموزش حضوری در دانشگاه آزاد اول از شهرهای آبی شروع می‌شود و قرار است دستورالعملی صادر کنیم که بر اساس آن اول آموزش حضوری در شهرهای آبی شروع شود و سپس شهرهای زرد اقدام به آموزش حضوری خواهند کرد، باید این موضوع را مدیریت کنیم.

وی افزود: همچنین باید از شروع آموزش حضوری در شهرهای نارنجی و قرمز مقداری پرهیز کنیم بنابراین در مرحله اول آموزش حضوری از شهرهای آبی به صورت کامل در تمام مقاطع آغاز می‌شود و در شهرهای زرد اولویت آموزش حضوری با دانشجویان تحصیلات تکمیلی خواهد بود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

10 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
آبان ۹, ۱۴۰۰ ۴:۰۱ ب٫ظ

سلام, خسته نباشید دوستان , راهم دوره به دانشگاه واول ترم میخواستم مرخصی بگیرم ولی چون گفتند غیر حضوریه نظرم عوض شد ومرخصی نگرفتم وکلاسم رو میرم واگر قرار بود که حضوری بشه همون اول ترم باید میگفتند که کساتی که راهشون دوره یک فکری برای خودشون بکنند ولی الان زمان خوبی نیست برای حضوری چون خیلیا راهشون دوره وباید برای خوابگاه وهزینه رفت وآمد پیش بینی داشته باشند من که سخت مخالفم با حضوری و بهتره امسال تا پیان سال غیر حضوری باشه

عمران سازه
آبان ۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

مشخصه که هیچ تفکری پشت این تصمیم نیستش
چون مخصوصا در تحصیلات تکمیلی خیلی ها در شهر های دیگه دانشجو هستن و ممکنه یک شهری ابی یا زرد باشه ولی دانشجویانش مال شهرهای نارنجی و یا قرمز باشن که خطر بیماری رو وارد این شهر ها میکنن

Anonymous
آبان ۵, ۱۴۰۰ ۸:۱۹ ب٫ظ

ما که از شهرستان باید بیایم سرکلاس تکلیفمون چیه با این بیماری؟!؟!؟!

باران
آبان ۶, ۱۴۰۰ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  Anonymous

شهر مقصد دارای اهمیت هست. یعنی شما شهر آبی هستی اما شهر محل تحصیل قرمز باشه کلاسها مجازی ادامه پیدا میکنه . اما قطعا شهر آبی به آبی مثل گذشته هست و هیچ خطری دانشجویان رو تهدید نخواهد کرد. موفق باشید.

علی
آبان ۷, ۱۴۰۰ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  باران

باسلام دوستان توجه بفرمایین که متاسفانه تلقی عمومی از کرونا خیلی ساده شده. در شهر آبی هم تهدید کرونا به صورت جدی وجود داره و این رنگ بندی ها استانداردهای خیلی دقیقی رو در بر نمیگیره. بنابراین، مواردی مثل اینکه واکسن زده باشیم و ماسک بزنیم و در نتیجه قطعا کرونا سراغمون نمیاد خیلی برداشت صحیحی نیست. چون، برای رسیدن به سطح ایمنی قابل قبول، لازم هست بخشی از کل جمعیت و نه فقط افراد یک گروه سنی خاص (۱۲ سال به بالا) کامل واکسینه بشه و آمارها، کاهش کرونا رو در قالب مرگ و ابتلا به طور معناداری نشون بدن. به علاوه، زمانی که داریم وارد پیک بعدی میشیم و بار ویروس در سطح جامعه افزایش پیدا میکنه، شرکت در مجامع عمومی خصوصا کلاس ها برای مدت های بالای ۳۰ دقیقه به صورتی که تهویه لازم (که اغلب دانشگاه ها نمیتونن استانداردها در این زمینه رو تامین بکنن) بسیار خطرناک هست و ریسک ابتلا حتی برای افرادی که واکسن زدن رو افزایش میده. در آخر، جابه جایی هم مساله هست. فقط رنگ مبدا و مقصد مهم نیست، ممکنه در بین این دو نقطه فرد جدا از اینکه شاید از وسیله حمل و نقل عمومی استفاده بکنه، در شهرهای قرمز و نارنجی توقف داشته باشه، که خودش احتمال اینکه ابتلا ایجاد بشه و به دنبال اون یک کلاس درگیر کرونا بشه افزایش پیدا میکنه. بنابراین، نگاه خوشبینانه به بازگشایی ها تهدیدات بسیار جدیدی رو ایجاد میکنه و همون روال آزمون و خطا پیش میره که در اون دانشجویان و کادر… ادامه نظر»

باران
آبان ۷, ۱۴۰۰ ۷:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

با سلام و احترام
جناب آقای علی
شما آمار کلی رو دقیق مطالعه بفرمایید تنها ۸ درصد تا ایمنی کامل جمعیتی فاصله داریم و اگر ۷۵ درصد جامعه واکسینه بشوند ایمنی به حداکثر خودش میرسه و دیگه لازم به وسواس نیست و میتونن مردم به روال عادی برگردن، در ایالات متحده روزی ۲۱۰۰ نفر میمیرن اما اونها به حالت نرمال برگشتن و ایران هم باید به روال طبیعی برگرده و خدارو شکر مردم فهیم ما متوجه حساسیت واکسیناسیون شدن و تنها ۸ ملیون تا واکسیناسیون ایمنی کامل مانده و این آمار رسمی هست و تا امروز ۸۳ ملیون دوز واکسن تزریق شده و تا دو هفته دیگر ۷۵ درصد دانشجویان دودوز واکیسیناسیونشون تکمیل خواهد شد و دیگر با ماسک احتمال آسیب زیر ۵ درصد هست و قطعا عاقلانه نیست ادامه روند به شکل گذشته. البته بحثی نیست آمار رسمی موجوده و طبق پیش بینی متفکران و ستاد کرونا تصمیم گیری صورت خواهد پذیرفت . موفق باشید.

متین
آبان ۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  باران

طبق پیش بینی متفکران؟ ما تو سیستم متفکر داریم؟ اون وقت وضعمون اینطوریه؟ شما واقعا جهان بینی جالبی دارید

بی نام
آبان ۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

هزینه اقامت و رفت و برگشتمون رو تضمین کنین.جای ما هم واسه آزمون جامع وقت بذارین اون زمان ما دانشجوهای دکترا حرفی نداریم حضوری بشه.

قبولی مدیریت دولتی
آبان ۵, ۱۴۰۰ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

دقیقا

باران
آبان ۶, ۱۴۰۰ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این نظر دیگه واقعا تعجب بر انگیز بود!!
این همه سال دانشجویان با کلی تلاش آرزوی قبولی داشتن در دانشگاه ها در مقطع دکتری از هر جای ایران بود خودشون به کلاس ها میرسوندن . بعد الان برعکس شده دانشجو انتظار داره هزینه رفت و امد و اسکانش هم بدن!!
واقعا کرونا خیلی افکار رو روشن کرد!! خدارو شکر تا امروز ۵ آبان ۸۳ ملیون دوز واکسن تزریق شده و تنها ده درصد تا تکمیل روند امنیت اجتماعی در برابر بیماری باقی مونده که دقیقا طبق پیش بینی ها میشه هفته سوم آبان ماه. و بعد انشاالله روند طبیعی به جامعه بر خواهد گشت.