موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

ابلاغ بخشنامه حضوری شدن آموزش در همه مقاطع به دانشگاه ها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی وزارت علوم در بخشنامه ای به همه دانشگاه‌ها جزئیات حضوری شدن نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

به گزارش مهر، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم در بخشنامه ای به رؤسای شورای استانی آموزش عالی کشور حضوری شدن نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را اعلام کرد.

متن کامل این بخشنامه به شرح زیر است:

با عنایت به مصوبه نشست ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان در تاریخ ۲۰ دی ۱۴۰۰ در خصوص حضوری شدن آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و نیز حاصل مذاکرات به‌عمل‌ آمده در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با حضور مقام عالی وزارت در روز ۲۳ دی ۱۴۰۰ مستدعی است هماهنگی لازم برای اقدامات مرتبط با در نظر گرفتن همه شرایط و الزامات اختصاصی آن دانشگاه، مؤسسه آموزش عالی در اجرای مصوبه زیر صورت پذیرد:

مصوبه: همه کلاس‌های آموزشی دانشجویان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در تمامی مقاطع تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به‌صورت حضوری برگزار شود.

تبصره یک: بر اساس شرایط هر دانشگاه، مؤسسه آموزش عالی به‌ ترتیب و در صورت لزوم، ۱) آموزش حضوری دانشجویان تحصیلات تکمیلی (دکتری تخصصی و کارشناسی‌ارشد، دکتری حرفه‌ای)، ۲) آموزش دروس عملی برنامه‌های درسی (آزمایشگاه، کارگاه، درمانگاه و نظایر این‌ها)، ۳) آموزش حضوری دانشجویان کارشناسی، کاردانی به‌صورت کاملاً حضوری در اولویت باشد.

تبصره دو: در اجرای هر چه مؤثرتر مصوبه، بر اساس هماهنگی با مراجع استانی به‌ویژه استانداری و بر اساس آخرین تصمیمات مراجع ذی‌صلاح تصمیم‌گیری و اقدام شود.

تبصره سه: تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی استان در صورت لزوم استفاده از آموزش‌های الکترونیکی در قالب ترکیب متناسب آن با آموزش حضوری، الزاماً باید مطابق با نظام‌نامه یادگیری الکترونیکی و تحت نظارت شورای آموزش عالی استان اقدام کنند.

تبصره چهار: در هر حالت مراعات کامل پروتکل‌های بهداشتی به‌منظور حفظ سلامت دانشجویان و دانشگاهیان الزامی است.

بخشنامه حضوری شدن دانشگاه ها

ثبت‌نام
باخبرم کن!

25 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدف
اسفند ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۶ ب٫ظ

تورو خدا مسئولین گوش بدین دانشجو دکترا برای درس تئوری چرا مسافت طی کنه اخه چرا محض رضای خدا این چه کاریه من فقط ۱ ترمم مونده له خاطر ماه رمضون هم شده دکترا مجازی باشه من شاغلم مجبورم پول درارم کارشناسی ها رو حضوری کنید ولی ارشد و دکترا انصافاً هیچ نیازی به کلاس نیست دانشجوی دکترا یا ارشد هزینه هر سفرش یک میلیونه خدارو خوش میاد به خدا اگه کیفیت داشته باشه چون مطالبی که را همیشه تو مجازی بهتر جواب میده

سمانه
بهمن ۱۳, ۱۴۰۰ ۶:۳۱ ب٫ظ

من که حقیقتا از حضوری شدن کلاسها و کنار زدن پروتکلها میترسم و امیدوارم هیچوقت کلاسهای حضوری شکل نگیره

؟
دی ۳۰, ۱۴۰۰ ۱:۰۲ ق٫ظ

چرا دانشگاه پیام نور جدا ازین قاعده است؟ چرا باید پیامنور غیرحضوری اعلام کنه کلاس هارووو؟ چرا هرکی به هرکیه؟ نظر دانشجوها مهم نیست؟

دانشجوی ترم ۵ کارشناسیه دانشگاه دولتیه رده بالا
دی ۳۰, ۱۴۰۰ ۰:۵۸ ق٫ظ

ایشالله که تا بهمن ۱۴۰۱ حضوری نشه فقط همین

هادی داوطلب دکترا
دی ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

سلام حضوری شدن کلاس ها برا اکثر دانشجویان دکترا در برخی رشته بخصوص رشته های انسانی بخاطر شاغل بودن و مشکلات مرخصی و مسافت دور اکثر دانشجویان و حضور نصف و یا کمتر دانشجویان سر کلاس غیر ممکن می باشد و یکی از مزایای مجازی بودن کلاس ها حضور اکثر دانشجویان در کلاس و گوش دادندمکرر به رکورد کلاسها جهت رفع اشکال می باشد خواهشم از مسئولین است که بصورت یطرفه قضاوت نکنند. و نظر دانشجویان رو در این خصوص جویا باشند

حاج حسن
دی ۲۹, ۱۴۰۰ ۶:۵۲ ق٫ظ

اولا طبق آیین نامه دوره دکتری، دانشجوی دکتری حق کارکردن ندارد و تمام وقت باید در اختیار دانشگاه باشد.
ثانیا مشکل اصلی متوجه دوره کارشناسی است چون خبرها حکایت از این دارد که متاسفانه یک عده با گرفتن پول به جای دانشجویان در امتحان شرکت میکنند. مشکل اینه که این دامشجوی دچار حماقت براش مهم نیست فردا یک بی سواده که الفبای کارشو نمیدونه و به راحتی نمیتونه تو ازمونهای تخصصی رشته اش مثل گرفتن پروانه اشتغال درست عمل کنه و هزینه بی کار موندنش رو دوش جامعه است.

پوری
دی ۳۰, ۱۴۰۰ ۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  حاج حسن

با سلام.
آقای هادی کیفیت کلاس های حضوری و بحث و تبادل نظر و ارتباط اساتید با دانشجو، در کلاس های حضوری و مجازی حداقل در مقطع دکتری قابل قیاس نیست
مطمئن هستم شما این را تصدیق میکنید
در ارتباط با رفت و آمد، خوب کسی مجبور به انتخاب دانشگاه های خیلی دور از محل زندگی و کار نیست و اساسا قبل از کرونا داوطلبین چه شرایطی برای انتخاب دانشگاه داشتند(البته ممکن است در خیلی از شهرهای کوچک و حتی بزرگ بعضی از رشته های دانشگاهی نباشد و داوطلب برای ادامه تحصیل مجبور به حضور در شهر دیگری باشد)

در دوره دکتری از بین چهار نفری که هستیم(دانشگاه شهید بهشتی) دو نفر شاغل و دارای مسئولیت هستند ولی حقیقتا با کلاس همراه بوده و از تجربیات کاری خود در ارتباط با مطالب درسی عمیقا استفاده می‌کنند(دانشگاه شهیدبهشتی جزء معدود دانشگاه هایی بود که تقریبا دو ماه از ترم پاییز کلاس ها بصورت حضوری برگزار شد) بنابراین صرف عدم شاغل بودن هم صحبت درستی نیست بنظرم

امیدوارم همه با تن سالم رو به آینده ای روشن تر و موفق تر گام برداریم

الهام
اسفند ۲۳, ۱۴۰۰ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  پوری

اگر چهار یا پنج سال پیش دانشگاه قبول میشدن که بالاخره مجبور بودن حضوری برن دیگه بحث آنلاین اونموقع نبود بعد الان همه همه جا هستن تو شلوغی مترو سر کار با همکارا تو اتوبوس وسط بازار برای خرید، فقط دانشگاه این وسط زیاده، اگر کسی بخواد کار کنه و درس بخونه میتونه هماهنگ بشه من خودم ۵ سال پیش هم کار میکردم هم میرفتم سر کار، بالاخره که کرونا تموم میشه، من که حضوری رو ترجیح میدم، به نظرم باید حضوری باشه

.
دی ۳۰, ۱۴۰۰ ۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  حاج حسن

هیچ کس به خاطر یاد نگرفتن درس های تعوری مزخرف دانشگاه دچار بی کاری نمیشه بی کاری از جای دیگر نشات میگیره برادر در ضمن تدریس مجازی اثرش از تدریس حضوری بسیار بیشتره

حاج حسن
دی ۳۰, ۱۴۰۰ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  .

در مهندسی عمران بخشی از آینده شغلی (آزمونهای استخدامی، آزمون نظارت، اجرا و بخصوص طراحی) مرتبط با آزمونهای تستی و بخشی از این مزخرفات پول ساز هست. بنابراین اگر می خواهید که اساسا به مصاحبه دعوت بشید اول باید همین خزئولات رو مسلط باشید. البته که در کارهای اجرایی سابقه، شبکه سازی و شناخت افراد مهم تر هست.

داوطلببب
دی ۳۰, ۱۴۰۰ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  حاج حسن

دانشجو دکتری کار نکنه که باید از گشنگی بمیره
پس دکتری مختص طبقه مرفه جامعه باید باشه!
تو این شرایط اقتصادی همه باید کار کنن تا خانواده بتونه زندگی کنه

دانشجو
بهمن ۳, ۱۴۰۰ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  حاج حسن

با این شرایط اقتصادی! دانشجوی دکتری از کجا مخارجش رو تامین کنه؟ همه از یک رایط اقتصادی برخوردار نیستند.

حاج حسن
دی ۲۹, ۱۴۰۰ ۹:۱۳ ق٫ظ

ضمنا این آیین نامه بیشتر ” صدور بخش نامه دائمی آموزش فجازی حتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ ” است تا لزوم حضوری شدن دانشگاه.

به دوست ارجمندم حاج حسن
دی ۲۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  حاج حسن

سلام و عرض احترام خدمت شما و دوستان گرامی
آیین نامه خیلی موارد دیگر هم گفته اما آیا تمام و کمال چه از طرف دانشگاه و چه از طرف دانشجو رعایت میشود؟ فرمودید که دانشجویان دکترا حق کار کردن ندارند. به نظرتان دانشگاه در چه جایگاهی است که برای امرار معاش ما تعیین و تکلیف نماید؟ بله در آیین نامه گفته شده یک دانشجوی دکترا باید تمام وقت در خدمت دانشگاه باشد اما این در صورتی است که متقابلا دانشگاه به او خدمات عرضه کند. این دانشجو بدون حقوق چگونه میتواند زندگی اش را بچرخاند؟ پس نباید در مقابل یک سری قوانین نادرست و غیر اصولی که سالهاست پابرجاست کوتاه آمد. مورد حضوری شدن بحث دیگریست که دیر یا زود اتفاق می افتد، آنچه مهم است مشکل بنیادی است که وجود دارد

حاج حسن
دی ۲۹, ۱۴۰۰ ۱:۳۱ ب٫ظ

ببینید قانون با ایده آل دو چیز متفاوت اند. قانونا دانشجوی دکتری نباید شاغل باشد و چون این بخشی از آیین نامه است؛ افرادی که وارد دوره دکتری می شوند قانونا مظف به رعایت آیین نامه هستند. اگر کسی با آیین نامه یا قانون فعلی مشکل داره باید به جایی بره که قانون متفاوتی داشته باشه مثل تقریبا همه کشور های دیگه که دانشجوی دکتری یک شغل با درآمد معقول هست.

داوطلب دکتری
بهمن ۲, ۱۴۰۰ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  حاج حسن

درود. بالاتر پاسخ شمارا به درستی دادند. صحبت شما همانند آن فردیست که گفت : ((هر کی دوست نداره جمع کنه از اینجا بره! )). این چه صحبتی هست که میفرمایید!!؟؟ ضمنا قانون با ایده آل فرق داره هم این نیست که قانون ضد ایده آل باشه. قانون باید همخوانی با حقوق و اوضاع فرهنگی و مصالح طیفها باشه. وگرنه قانون نیست.دیکتاتوریه. روح قانون همینه. ما کمتر از شما واقف به قانون نیستیم. صحبت اون دوستمون هم درست بود. قانونی که کاربردی و درست نیست، باید مقابلش ایستاد و عوضش کرد. حالا این خصیصه در شما نیست و میفرمایید ما بریم جایی که قانونش متفاوت باشه، امریست دیگر! نه برادر، ما مطیع قانونهای هر کی به هرکی نیستیم. می مانیم و تلاش میکنیم تصحیح کنیم/ تا جایی که از دستمان بر بیاد. با آرزوی موفقیت. البته اغلب اساتید این شرایط را درک می کنند و هوای دانشجوهارو دارند.

حاج حسن
دی ۲۷, ۱۴۰۰ ۶:۵۵ ب٫ظ

شریف سالانه ۱۰۰ میلیارد تومن فقط یارانه برای سلف دانشگاه میده.
سوال اینه که آیا حضوری شدن اقتصادی است؟

” پول بهتر است یا ثروت؟”

حاج حسن پریم
دی ۲۷, ۱۴۰۰ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  حاج حسن

تبصره یک و دو: ما مسئولیتی نمی پذیریم. هر دانشگاهی کاملا مختار است هر طور صلاح میداند با هماهنگی استان اقدام کند و تنبیه و مسئولیت عواقب احتمالی با دانشگاهی است که به کیفیت آموزش و حضوری شدن موافق باشد. در عین حال ما گفتیم حضوری شدن الزامی است و بنابراین به نگرانی رئیس جمهور در مورد موج بی سوادی مطلق بی تفاوت نیستیم.

تبصره ۴: اینجا سوئیس است و برایمان مهم نیست که قبل از کرونا هم یک نفر در اتاق ۴ نفره ۱۰ متری کف خواب برای لااقل یک ترم داشتیم و برخی دانشگاهها بخصوص امیرکبیر مشکل جدی خوابگاه دارند که سالها مورد بی توجهی بوده است. باز تکرار میکنیم مسئولیت این تصمیم و عواقب آن متوجه مدیر بی برنامه ای است که برخلاف پروتکل ها دانشگاه را باز کند.

داوطلببب
دی ۳۰, ۱۴۰۰ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  حاج حسن

خوب ثروت از پول بیشتره دیگه!

حاج حسن
بهمن ۲, ۱۴۰۰ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلببب

با توجه به ارزش زمانی پول موافقم:)

شاید بی ربط اما
دی ۲۷, ۱۴۰۰ ۵:۳۹ ب٫ظ

امیدوارم فکری هم برای اوضاع خوابگاه ها کرده باشند. چهار پنج نفر در یه اتاق فوق العاده کوچک و بدون تهویه یعنی: کرونا بخواب ما هستیم. خوابگاه هایی که بسیار آلوده و چرک است و در شان انسان نیست. نام خوابگاهی در استان مازندران که بنده در مدت تحصیل آنجا بودم را نمیارم ولی کاش مسئولی به این فاجعه رسیدگی نماید. چرا اغلب خوابگاه های دخترانه حالت سوئیت مانند و نوساز باید باشد ولی پسران نه…. بنده قبول دارم که این اتاق ها خود به خود که به این وضع دچار نشده اند اما گناه دانشجوی تازه ورود چیست که به ناچاری باید این محیط را بپذیرد؟ برخی مسائل را اصلا نمیتوان بیان کرد که از گفتنش شرم دارم. کاش مسئولی صدای ما را بشنود. شرایط محیطی قطعا در عملکرد و شخصیت یک دانشجو تاثیر دارد، دانشجوی دکترا که بماند. قبول و سازگاری با شرایط تا یک زمانی خوبست و من هم قبول دارم اما وقتی این شرایط تبدیل به یک شرایط عادی و یک عادت در یک جامعه شود این دیگر پذیرفتنی نیست. بی تفاوتی را نسل به نسل انتقال ندهیم. یا علی مدد

Sasy
دی ۲۷, ۱۴۰۰ ۴:۵۶ ب٫ظ

پس با این حساب آزمون دکتری هم قطعا به تعویق نخواهد افتاد و کمپین زدنم فایده نداره ایشالا با قدرت تمام در آزمون شرکت می کنم

موتور هوندا تک چرخ زاده اصل
دی ۲۷, ۱۴۰۰ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  Sasy

تعویق فقط یه متخصص داشت اونم بچه های ۹۹ میدونن کی بود. این کارا از جدیدا بر نمیاد. بشین درستو بخون.

مهران
دی ۲۸, ۱۴۰۰ ۱:۱۳ ب٫ظ

شما قبول نشدین؟

میترا
بهمن ۲, ۱۴۰۰ ۵:۱۸ ب٫ظ

تو و رجب بودید . یادش بخیر
هنوز قبول نشدی ؟؟؟؟