موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

بازنگری و بروزرسانی فرایندهای اجرای آزمون‌های تحصیلی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در حال حاضر نیاز داریم تا تمام فرایندهای اجرای آزمون‌های تحصیلی را بروزرسانی کنیم و هم‌اکنون برنامه آن در دست تدوین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، عبدالرسول پورعباس معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست رؤسای دانشگاه‌های کشور گفت: سازمان سنجش در دوره جدید فعالیت خود می‌کوشد تا با دقت افزون‌تر نسبت به گذشته و استفاده از روش‌های نوین بهترین دانش آموزان را در مقطع کارشناسی و بهترین دانشجویان را برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر به دانشگاه‌ها معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان سنجش به طور متوسط هر ساله ۴۵ آزمون سراسری برگزار می‌کند و اکثریت این سازمان و آزمون‌ها در نیمه دوم سال هستند گفت: از دانشگاه‌ها تقاضا داریم در برگزاری آزمون‌ها به این سازمان کمک کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه در دوره اول فعالیت خود در این سازمان نسبت به ایجاد روش‌های نوین و الکترونیکی کردن فرآیندهای آزمون اقدام کرده بود گفت: در حال حاضر نیز نیاز داریم تا تمام فرایندهای اجرای آزمون‌های تحصیلی را بروزرسانی کنیم و هم‌اکنون برنامه آن در دست تدوین است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

11 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حاج حسن
بهمن ۳, ۱۴۰۰ ۶:۴۲ ق٫ظ

تا وقتی بازی بچرخ و بشین (بازی صندلی ها) ادامه داره کنکورم هست. مگه روزی بیاد که کسی علاقه ای به درس خوندن تو شریف یا رشته های پزشکی نداشته باشه که البته دور نییست.

بی نام
دی ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۸ ب٫ظ

متاسفانه مساله ی نظارت بر آزمون‌ها محدود به فرایندهای الکترونیکی نمی شود. این که سر جلسه چه اتفاقی می تواند بیفتد اصلا از کنترل خارج است و نیاز به نظارت بیشتر دارد. به خصوص که در آزمون دکتری مثلا وقتی در رشته ای ۴ نفر ظرفیت هست این مساله حساس تر می شود. یعنی بعضی از مسائل و احتمالات را حتی روندهای الکترونیک هم حل نمی کند. امیدوار به نظارت فیزیکی دقیق تری هستیم.

Sasy
دی ۲۵, ۱۴۰۰ ۳:۵۰ ب٫ظ

بنظر من آزمون دکترا و سایر آزمون ها باید بصورت آنلاین برگزار بشه

محسن
دی ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

متاسفانه از تغییر و تحولات اخیر در سازمان سنجش بوی خوبی به شمام نمی رسد.یک سازمان تخصصی و حرفه ای بازیچه شد

فرامرز
دی ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۷ ب٫ظ

به جای حذف آزمون ها که از قرن قبل بوده هنوز به فکر تدوین آزمون می باشند. قرن حاضر قرن ایده پروری است نه برگزاری آزمون. متام بر شما که هنوز دنبال آزمون هستید.

ابوالفضل
دی ۲۴, ۱۴۰۰ ۹:۲۸ ب٫ظ

انصافا با وجود اومیکرون حتی یک نفر هم تو سالن برگذاری آزمون داشته باشه میتونه همرو مبتلا کنه

داوطلب دکتری
دی ۲۵, ۱۴۰۰ ۸:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

واقعا درست گفتید، ای کاش آزمون دکترا هم مثل بقیه آزمون ها بیفته در فصل بهار که سرماخوردگی و آنفولانزا و کرونا خیلی کمتر است و استرس داوطلبها سر جلسه به مراتب بسیار کمتر میشه.

دکتری 1401
دی ۲۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۹ ق٫ظ

سلام میشه کمپین راه بندازید برای تعویق ازمون دکتری ؟؟ وقت کم هست ؟؟؟

داوطلب دکتری
دی ۲۶, ۱۴۰۰ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری 1401

بعید میدونم موافقت کنن ولی منم با کمپین موافقم.

ا
دی ۲۸, ۱۴۰۰ ۰:۲۵ ق٫ظ

بعیده تعویق بشه

داوطلببب
دی ۲۷, ۱۴۰۰ ۲:۵۸ ق٫ظ

من پارسال شرکت نکردم چون سرما خورده بودم
با ماسک واقعا نمیشد. تمرکز همه رو هم بهم میزدم
دیگه گفتم حق الناس میشه بدتره من که با سردرد و آبریزش بینی موفق نخواهم شد چند نفر دیگه رو هم اذیت میکنم. دیگه نرفتم