موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پرداخت حقوق به پژوهشگران دکتری همچنان در انتظار تخصیص بودجه

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

نقی زاده گفت: مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق به پژوهشگران دکتری اختصاص داده شده، اما هیچ مبلغی از آن به حساب وزارت علوم واریز نشده است.

رضا نقی زاده عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت از پرداخت حقوق به پژوهشگران دکتری گفت: پرداخت حقوق به پژوهشگران دکتری از محل فروش اموال دولت بوده که مبلغ آن ۵۰ میلیارد تومان است.

پژوهانه اعتبار مالی تخصیص داده شده به مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌هاست که مبلغ آن هر ساله مطابق آئین نامه تصویب شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعیین می‌شود و هدف آن ارتقای کیفیت پژوهش‌های اساتید و رساله‌های دانشجویان در جهت نیاز‌های اساسی کشور، گسترش تولید و حل مشکلات جامعه، تحقق اهداف و نیاز‌های کشور و.. است که به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی اختصاص داده می‌شود. سازمان برنامه و بودجه ۸۰ درصد منابع را به اولویت‌ها اختصاص می‌دهند و با پیگیری چند ماهه مسئولان وزارت علوم این موضوع هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است. 

نقی زاده تاکید کرد که تا الان هیچ مبلغی برای پرداخت حقوق به پژوهشگران دکتری به حساب وزارت علوم واریز نشده است و اگر دولت پیگیری‌های لازم در این زمینه را انجام دهد سازمان برنامه و بودجه می‌تواند مبلغ مورد نظر را پرداخت کند.

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری می‌گوید که هیچ نهادی تاریخ دقیقی برای پرداخت مبلغ حقوق پژوهشگران دکتری به وزارت علوم اعلام نکرده است و در این زمینه باید دید که دولت چه فعالیت‌هایی جهت فروش اموال خود انجام داده است تا بتواند این مبلغ را واریز کند و گفتنی است که تاکنون هیچ مبلغی در این زمینه پرداخت نشده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
داوطلب دکتری
دی ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۳ ب٫ظ

۵۰ میلیارد تومان پول یک آدم ثروتمند معمول هم نیست. ۵۰ میلیارد ندارن به دانشجوهای دکتری!!!! آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه به این وضع. چقدر تحقیرآمیز هست رفتارشون.

عدالت
دی ۱۸, ۱۴۰۰ ۴:۱۵ ب٫ظ

اینا حق دارن پول نمیدن مشکل از ماست که با این وضع درس میخونیم باید همینجور مثه یکی دوسال اخیر رشد علمی کاهش پیدا کنه که دیگه دم از رتبه یک رشدعلمی در منطقه نزنن یا باید مثه دوستامون اپلای میکردیم که دانشگاه‌های در پیت عزیزان غم صندلی خالی بیشتری بخورن

دانشجوی دکتری بیکار
دی ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

چند ساله که دارن وعده و وعید میدن…یکمم عمل کنید بد نیست!!! کجای دنیا از دانشجوی دکتری کار میکشن بدون کمک هزینه تحصیلی؟!!! دانشگاه ما پول ی برگه آچار هم نداده بعد میخوان به دانشجو حقوق هم بدن؟! منکه بعید میدونم با این وضع اقتصادی کشور از پول خبری باشه.

مری
دی ۱۶, ۱۴۰۰ ۹:۰۵ ب٫ظ

خواهشا به بچه های دکتری حقوق پرداخت شه. دانشجو میشناسم پول نداره دندونش را پر کنه بخدا ظلمه.

مانلی
دی ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  مری

امروز دقیقا داشتم به این فکر میکردم که خدایا چجوری دندونمو درست کنم.
به خاطر مشکل معده که توی آزمایشگاه پیدا کردم اسید معدم اونقدر زیاد میشد که دایما رفلکس معده داشتم و حالا دندونام دارن میریزن خود به خود.
و من دانشجوی دکتری دانشگاه دولتی و روزانه باید الان غم دندونمو بخورم که پولشو از کجا بیارم.
و جالبه دانشگاه گرگان گرنت دانشجویه دکتریش فقط ۳ میلیون تومنه.
خودتون قضاوت کنید که با ۳ میلیون توی رشته ی بیوتکنولوژی چه کاری میشه کرد؟

دانشجوی خسته
دی ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مانلی

دقیقا ! با این شرایط به سختی میشه زندگی کرد
دانشجوی دکتری علوم پایه بخصوص رشته میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی وزارت علوم حجم کاری خیلی زیاد در آزمایشگاه داره ، بیشتر از دانشجوهای وزارت بهداشت فعالیت داره اما وزارت علوم هیچ حمایتی از دانشجوی دکتری نداره حتی پول برخی مواد رو دانشجو تامین می کنه، درحالیکه دانشجویان وزارت بهداشت حقوق و امتیاز بسیار زیادی دارند! کاش عدالت بود…

دانشجوی خسته
دی ۱۴, ۱۴۰۰ ۸:۴۶ ب٫ظ

والا ما که دانشجوی روزانه دانشگاه تهران هستیم استاد میگه باید پول مواد آزمایشگاه رو خودتون تامین کنید یا بگردید حامی برای طرحتون پیدا کنید در صورتی که موضوع تز رو هم خودش انتخاب کرده گویا ما دانشجوی دکتری خدنگ اساتید هستیم تحقیق کنیم مقاله بنویسیم زحمت بکشیم آخرش هم باید از جیب خودمون خرج کنیم!

سوال
دی ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

سلام. بنده چند سوال داشتم. الان به فرض که این طرح اجرایی شود. آیا این طرح یه جورایی همون گرنت حساب نمیشه که آنهم دست اساتید است؟ چرا اسمش را حقوق گذاشتن وقتیکه مستقیما و بدون اما و معما در جیب دانشجو نمی رود؟ یعنی یک دانشجوی دکترا و کلا دانشجویان دکترا مگر کاری غیر از پژوهش و ریسرچ دارن انجام میدن؟ حالا عده ای آمدند گفتند که یک دانشجوی دکترا دانشگاه آزاد خودش دارد به دانشگاه حقوق میدهد و این شاید منطقی نباشد که دانشگاه بخواهد به آنها حقوقی بدهد. در این مورد حداقل بنده نمیتوانم اظهارنظری بکنم ولی دانشجویان دولتی روزانه چطور؟ دیگه این حرفا چیست که در راستای نیازهای رساله باشد و…
طرف پوستش کنده شده آزمون جامع رو هم اوکی کرده دیگه بعد از حداقل هجده سال تحصیل، به نامِ دانشجوی دکترا بودنش هم که شده یه دستمزد ناچیزی باید بگیره دیگه.
البته باز خدا خیرشان دهد. انشالله که این طرح اجرا بشود که حداقل از نبودش بهترست. قطعا کمک کننده خواهد بود