موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید چمران اهواز ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

فراخوان پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه شهید چمران اهواز برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه شهید چمران اهواز در راستای اجرای سیاست‌های حمایت و هدایت از دانشجویان برتر و به استناد آیین نامه دکتری بدون آزمون و مطابق با شیوه نامه خود از بین دانش آموختگان و دانشجویان برتر دوره کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت عتف برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ برای دوره روزانه مقطع دکترای تخصصی به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون و با رعایت شرایط زیر دانشجو می‌پذیرد.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه چمران اهواز

متقاضیان پذیرش بدون کنکور در مقطع دکتری این دانشگاه باید شرایط زیر را داشته باشند:

– داشتن میانگین کل ۱۶ در دوره کارشناسی و میانگین کل ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد (تعدیل معدل در هر یک از دوره‌های مذکور با اعمال ضریب همترازی دانشگاه‌ها در رشته مربوطه طبق نظر گروه آموزشی امکان‌پذیر است).

– بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد.

– کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی داوطلبان پذیرش بدون آزمون دکتری الزامی است.

تبصره ۱: دانشگاه شهید چمران اهواز از دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور آزاد اسلامی، غیر دولتی – غیرانتفاعی و پردیس‌های بین الملل (خودگردان) و جامع علمی کاربردی برای پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره دکتری پذیرش نمی‌نماید.

نکات مهم و قابل توجه متقاضیان:

– پذیرش افراد مشمول این آیین نامه در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکان‌پذیر است.

– احتمال تغییر در رشته گرایش‌های مندرج در فراخوان، حذف و یا اضافه شدن وجود دارد. لذا در صورت حذف احتمالی رشته – گرایش حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌گردد.

– تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این آیین نامه مجاز نیست.

– به تقاضاهای ناقص و مخدوش ترتیب اثر داده نخواهد شد.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه چمران اهواز

داوطلبان واجد شرایط لازم است نسبت به ارسال مدارک زیر اقدام کنند:

۱- تکمیل فرم درخواست استفاده از سهمیه پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتریشرایط دکتری بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه چمران اهواز

۲- ریزنمرات تأیید شده دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد

۳- فتوکپی صفحه نتیجه ارزشیابی پایان نامه و چکیده پایان نامه دوره کارشناسی ارشد (برای دانشجویان فارغ التحصیل)

۴- تکمیل فرم مشخصات تفصیلی از فعالیتهای آموزشی و پژوهشی متقاضی و ارائه مستندات در کلیه موارد ضروری است.

۵- یک نسخه از مقالات چاپ شده یا پذیرش قطعی رسمی با ذکر دقیق تاریخ و شماره چاپ

۶- ارائه سایر مدارک امتیازآور برای داوطلب بر اساس شیوه نامه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه شهید چمران اهواز

۷- فتوکپی از تمامی صفحات شناسنامه

۸- فتوکپی کارت ملی

۹- ارائه گواهی مبنی بر بلامانع بودن ادامه تحصیل به لحاظ خدمت سربازی داوطلبین مرد

۱۰- فتوکپی دانشنامه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد یا تأییدیه مدرک تحصیلی

۱۱- معرفی نامه علمی از استادان دوره کارشناسی ارشد (پس از دعوت به مصاحبه)

۱۲- تصویر نمره آزمون زبان انگلیسی (در صورت داشتن)

۱۳- اصل فیش بانکی واریزی به مبلغ ۱/۵۰۰/۰۰۰ (غیر قابل استرداد) به حساب دانشگاه شهید چمران اهواز

تذکر مهم: مدارک ارسالی و وجه واریزی به هیچ عنوان مسترد نخواهند شد.

تسهیلات

پذیرفته شدگان نهایی بدون آزمون علاوه بر دریافت گواهی پذیرش بدون آزمون در صورت احراز شرایط می‌توانند مطابق ماده هشت شیوه نامه عضوگیری استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز به مدت یک سال به عضویت افتخاری این دفتر در آمده و از کارگاه‌های متنوع، تسهیلات و جوایز اعضای دفتر بهره‌مند شوند.

عین ماده هشت عضوگیری جهت بهره برداری در ذیل آورده شده است:

ماده ۸: دانشجویانی که از طریق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان به مقطع دکتری راه می‌یابند می‌توانند با ارایه درخواست کتبی و پس از بررسی و تایید دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه در سال اول تحصیل به عضویت دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه در آیند.

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه چمران اهواز

متقاضیان باید مدارک خود را حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۷ صرفا از طریق سامانه به آدرس https://derakhshan.scu.ac.ir/phdend ارسال نمایند.

– دانشجویانی که در ارزیابی اولیه امتیازات لازم را کسب نمایند از طریق گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها جهت انجام مصاحبه دعوت خواهند شد.

– نتایج ارزیابی‌ها و لیست اولیه پذیرفته پس از بررسی مدارک و مصاحبه با واجدین شرایط توسط دانشگاه شهید چمران اهواز و از طریق وبگاه دانشگاه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه اعلام خواهد شد.

– پس از قبولی در مصاحبه و پذیرش توسط گروه تخصصی مربوطه، اسامی پذیرفته شدگان به همراه فرم‌های ارزشیابی جهت تأیید نهایی به سازمان سنجش و آموزش ارسال خواهند شد. تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه هیچ گونه حقی برای داوطلب قبل از تایید توسط سازمان سنجش آموزش کشور ایجاد نخواهد کرد. 

رشته های دکتری دانشگاه شهید چمران اهواز ۱۴۰۲

رشته‌های دارای پذیرش دکتری بدون کنکور (استعدادهای درخشان) دانشگاه چمران اهواز برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ از طریق لینک زیر قابل مشاهده است:

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه چمران اهواز

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه چمران اهواز چیست؟

همه جزییات پذیرش دکتری بدون کنکور دانشگاه چمران اهواز در متن همین مقاله آمده است.

لیست رشته های دکتری بدون کنکور دانشگاه شهید چمران اهواز چیست؟

فهرست رشته های دارای پذیرش دکترا استعداد درخشان را می‌توانید از لینکی که در همین مقاله قرار دارد دریافت کنید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

27 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ملیحه ضیاییان حسینیان
بهمن ۲۹, ۱۴۰۲ ۹:۱۳ ق٫ظ

با سلام وعرض ادب من در کنکور دکتری زیست شناسی قبول شده ام سه سال پیش
امکان ثبت نام مجدد وجود داره با تشکر

نریمان
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۲:۵۷ ب٫ظ

قانون اینکه فقط از دانشگاه های دولتی باشه واقعا درست نیست…شما رزومه چک کنید بهترین بردارید

چادا
اسفند ۱۴, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

سلام
کارشناسی دانشگاه غیردولتی و ارشد دولتی میتونه ثبت نام کنه؟

معترض
خرداد ۱, ۱۴۰۱ ۴:۰۹ ب٫ظ

ظلم فقط اینه
درس بخونی بعد برات این پیام بیاد دم مصاحبه
باسلام
به اطلاع پذیرفته شدگان دکترای تخصصی رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی پژوهش محور که کد ۱۸۷۳ را انتخاب کرده اند می رساند، شرط شرکت در مصاحبه، داشتن طرح پژوهشی تقاضا محور مصوب از یک سازمان است. در غیر اینصورت برای شرکت در مصاحبه نام نویسی و مراجعه نفرمایید.

گروه روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز

داوطلب دکتری
اسفند ۹, ۱۴۰۰ ۳:۱۷ ب٫ظ

سلام امکان تمدید مهلت ثبت نام هست؟

فاطمه
بهمن ۳۰, ۱۴۰۰ ۳:۲۴ ب٫ظ

سلام
من ارشدم علوم تحقیقات اهواز بودم با معدل ۱۸ و بومی خوزستان هستم، این که هر دانشگاهی فقط دانشجوی خودش برداره یعنی مساوی با زوال و تباهی علم و عدالت و حق هیچگونه ادعای فرهیختگی نخواهند داشت، توی دانش اموختن هم اگر تبعیض باشه دیگه میشه وای به روزی که بگندد نمک!!! مبارک خودتون باشه

FLD
بهمن ۳۰, ۱۴۰۰ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام از هر دانشگاهی هر استانی میتونن شرکت کنند فقط دانشگاه دولتی باشن روزانه و شبانه هم فرقی نداره

Maasi
بهمن ۳۰, ۱۴۰۰ ۱:۱۱ ب٫ظ

واقعا ارشد دانشگاه آزاد رو چرا قبول نمیکننننن؟؟؟؟ قابل توجه دانشگاه چمران و اساتید گرامیش تراز علمی رشته ای مثل ژنتیک در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران به مراااااتب از چمران اهواز بالاتره و هیئت علمیش قوی تر از چمرانه.

رضارضایی
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۹:۵۷ ق٫ظ

سلام
در چه رشته هایی؟

مهسا
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضارضایی

سلام
فهرست رشته های دارای پذیرش توی متن اطلاعیه درج شده

علی
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۰:۲۶ ق٫ظ

تا وقتی در دانشگاههای کشور، نژاد پرستی دانشگاهی وجود داشته باشه هیچ وقت این مملکت و تکنولوژی این مملکت درست نمیشه، چون هیچ سازمانی با صنعت و صنعت با ارگانی هماهنگ نیست و نسبت به هم فخر میفروشن، کسی که در دانشگاهی چه آزاد یا غیرانتفاعی، یا پیام نور نفر اول تا سوم یا معدل بالای هفده یا هجده شده باشه، مطمئن استعدادی داره،و غیر قابل چشم پوشی هست، و ممکنه خیلی از استعدادها تلف بشه، و ناشناخته باقی بمونه و یا نابود بشه

باران
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

با سلام
آفرین بر شما . کاملا درست عنوان کردید. متاسفانه خود اساتید دانشجوها رو اینگونه پرورش دادن.
من الان ترم دوم دکتری جامعه شناسی هستم و همه دانش آموخته علامه و باهنر و تهران در کلاس من در کل دوران زندگی تا این حد رفتارها و ادبیات دور از ارزش ها و اخلاقیات ندیدم و در صدد انصراف هستم . واقعا سطح دانشجویان مدیریت کجا جامعه شناسی کجا . ارشدم مدیریت بود و واقعا با اینکه در اون زمان هم به هرحال دانشجوی بی اخلاق بود اما دیگه در این سطح من شاهد نبودم.

نریمان
بهمن ۲۶, ۱۴۰۰ ۶:۱۱ ب٫ظ

دوستان سلام
من شاغل تمام وقت هستم
آیا در صورت قبولی میشه با توجه به تایم کاری کلاس ها رو شرکت کرد ؟
آیا برم دانشگاه آزاد بهتره ؟ یا اونم کلاس هاش وسط هفته س ؟

با سلام
بهمن ۲۶, ۱۴۰۰ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  نریمان

به طور کلی نمیشود برای کسی نسخه پیچید و بگوییم شرایطی که فرمودید شدنی نیست یا مثلا اگر این راه را بروید حتما مناسب شماست چون آن کسی که تصمیم گیرنده نهایی است خود شمائید. صرفا جهت تبادل نظر مطالبی را خدمتتان عرض میکنم و اگر دوستان مطلع دیگر هم می توانند نکاتی بفرمایند شاید نظرات بنده و دیگر عزیزان مفید واقع شود (مواردی که هم که می گویم مربوط به دانشگاه های دولتی است و آزاد را به طور دقیق اطلاعی ندارم). خدمت شما عرض شود که وقتی شما در یک مصاحبه ای پذیرفته می شوید یعنی آنکه استادان شرایط شما را به عنوان یک دانشجوی شاغل تمام وقت قبول کرده اند و بنابراین با صلاحدید استاد درس مربوطه، شاید بتوانید گاهی اوقات در برخی کلاس ها حضور نداشته باشید. فکر میکنم غالب دانشجویان این روزها دیگر یک شغل چه به صورت پاره وقت و یا چه تمام وقت دارند و خیلی مسئله ی غیر قابل درکی برای دانشگاه ها نباشد. البته هستند دانشگاه های بخصوص سطح بالا که پایشان را در یک کفش میکنند و می گویند ما یا دانشجو نمیگیریم یا اگر بگیریم باید تمام وقت در اختیار ما باشد (بدون پرداخت هیچ حقوقی به دانشجو هیچ چیز دیگر که…، این بحثش مجزاست). روزهایی که در هفته کلاس دارید را کسی نمی تواند به طور دقیق بگوید چون ممکن است کسی مثل من فقط دو درس در طول ترم داشته باشد و فقط روزهای شنبه و دوشنبه کلاس برود، یا مثلا یک نفر دیگر سه درس داشته… ادامه نظر»

ویکتاریون
بهمن ۲۶, ۱۴۰۰ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  نریمان

سلام.
الان زوده برای همچین سوالی، زمان مصاحبه باید ببینی کجاها شانس داری. بعضی وقت ها توی دولتی اگر تعداد ورودی کم باشه مثلا دو سه نفر، و برنامه ی استادا هم منعطف باشه، حاضر میشن با دانشجوی شاغل یا راه دور همکاری کنن و کلاسا رو بندازن توی یک یا دو روز پشت سر هم( ولی آخر هفته نمی ندازن. اگر تعدادتون زیاد باشه و فقط یه نفر شاغل تمام وقت باشه هم بعیده به خاطرش برنامه رو عوض کنن.)

در هر صورت لازم میشه که مرخصی ساعتی بگیری. زیاد هم رایج نیست که نیان کلاسا رو. دانشجوهای دکترا خیلی اهل رقابت و عقب نیفتادن هستن. بخوای یه هفته در میون نری سر کلاس، ممکنه بی خبر بمونی از خیلی مسائل.

باران
بهمن ۲۶, ۱۴۰۰ ۳:۲۷ ب٫ظ

به نام خدا
با سلام و احترام
دوستان که مطلع هستند مثل خانم مهسا ممنون میشم راهنمایی کنند.
برای شرکت در آزمون دکتری استعداددرخشان
(من پارسال رتبه ۱ رشته خودم شدم اما چون کیش بود،رشته قبولی با کنکور رو که تهران بود انتخاب کردم و الان ترم دوم و در حال تحصیل هستم)پارسال علوم اجتماعی رو کنکور دادم تهران قبول شدم و استعداددرخشان مدیریت کیش قبول شدم.
**سوالم این هست **
آیا امکان اینکه همزمان دو دفترچه استعداددرخشان بخرم و در دو رشته که هماهنگ با رشته ارشد هست شرکت کنم مانعی نداره؟
یعنی دو دفترچه مجزا برای دو رشته؟ و بعد مصاحبه ها هر کدام تهران بودن شرکت کنم؟
ممنون میشم راهنمای بفرمایید. متشکرم.

بی نام
بهمن ۲۶, ۱۴۰۰ ۶:۲۴ ق٫ظ

سلام. وقت بخیر. ریزنمرات کارشناسی رو چطوری باید بگیریم؟ دانشگاه کارشناسی که میگه محرمانه است نمیدن و دانشگاه ارشد هم ندارن ریز نمرات کارشناسی رو.
میشه لطفا راهنمایی کنید.

با سلام
بهمن ۲۶, ۱۴۰۰ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

برای دریافت ریزنمرات کافیست از طریق سایت دانشگاه کارشناسی تان وارد سامانه گلستان شوید و از آنجا دریافت نمایید. اگر هم احیانا نتوانستید وارد شوید، با کارشناسان مقطع قبل تماس بگیرید، راهنمایی می کنند.

FLD
بهمن ۳۰, ۱۴۰۰ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

سلام دانشگاه کارشناسی قسمت اموزش موظف هست که ریزنمرات تون رو بده

ویکتاریون
اسفند ۱, ۱۴۰۰ ۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  FLD

آموزش ریزنمرات رسمی به دانشجوی روزانه نمیده مگر اینکه مدرکش رو آزاد کرده باشه.
ولی دانشگاه های داخل براشون غیررسمی کافیه که اکثرا هم میگن خودتون از سایت پرینت کنین.

حمزه حقانی اصل
بهمن ۲۵, ۱۴۰۰ ۸:۱۹ ب٫ظ

ببخشید هم مقطع کارشناسی و هم ارشد باید دولتی باشد یا فقط ارشد ؟

رها
بهمن ۲۵, ۱۴۰۰ ۴:۴۶ ب٫ظ

سلام یعنی کسی معدل کارشناسیش زیر ۱۶ باشه باید از دکتری محروم بشه ظلم نیست به نظرتون

ستاره
بهمن ۲۵, ۱۴۰۰ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  رها

کنکور بده شماچه رویی دارید به خدا! معدلتون پایینه کنکورم میخواید ندید دکترا هم میخواید برید؟

نبی الله
بهمن ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  رها

نه خب بقیه دانشگاها میتونی بری با رتبه خوب حتی تهران هم میشه رفت

ستاره
بهمن ۲۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  رها

تراز میشه معدلتون مثل کنکورهای سنجش

ویکتاریون
بهمن ۲۶, ۱۴۰۰ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  رها

سلام. نه ظلم نیست چون این دکترای ” استعداد درخشانه”. معدل زیر ۱۶ جزو ده درصد برتر ورودیشون نبوده قاعدتا. توی رشته های فنی دانشگاه های سطح یک هم دیگه لااقل معدل رتبه اول ها بالای ۱۶ میشه.

ویکتاریون
بهمن ۲۶, ۱۴۰۰ ۸:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

تازه ضریب همترازی هم هست که تا حدی بالا می بره معدل رو.