موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

تقویم آزمون تولیمو 1401 (زمان برگزاری آزمون تولیمو ۱۴۰۱)

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

زمان بندی برگزاری آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو در سال ۱۴۰۱ اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، متن اطلاعیه سازمان سنجش درخصوص تاریخ و نحوه برگزاری آزمون (الکترونیکی) زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو (Tolimo) دوره‌های ۱۷۹ الی ۱۸۹ به شرح زیر است:

دوره ­های ۱۷۹ الی ۲۰۱ آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو، به روش الکترونیکی، مطابق جداول ذیل برگزار خواهد شد. آن­ دسته از افرادی که متقاضی شرکت در آزمون هستند، می­توانند در زمان مقرر که از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان اعلام می­گردد، نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

تقویم برگزاری آزمون تولیمو ۱۴۰۱

ماه

شماره دوره

روزهای سه شنبه

فروردین

179

1401/01/23

اردیبهشت

180

1401/02/06

181

1401/02/20

خرداد

182

1401/03/10

183

1401/03/24

تیر

184

1401/04/14

185

1401/04/28

مرداد

186

1401/05/11

187

1401/05/25

شهریور

188

1401/06/08

189

1401/06/22

جدول زمان بندی برگزاری آزمون تولیمو در نیمه دوم سال ۱۴۰۱

یادآوری 1: متقاضیان لازم است منحصراً به مرکزی که در زمان ثبت‌نام آن را انتخاب نموده‌اند، مراجعه نمایند و در سایر مراکز از آنها آزمون به­ عمل نخواهد آمد. (اسامی مراکز در سامانه ثبت نام اعلام شده است)

یادآوری 2: متقاضیان برای شرکت در جلسه آزمون می­بایست ساعت: 7:30 صبح روز آزمون، به مرکز برگزاری که در زمان ثبت­ نام انتخاب نموده­ اند مراجعه نمایند. شروع فرآیند آزمون در ساعت 8:00 صبح روز برگزاری خواهد بود و متقاضیان می­بایست نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون در محل حوزه امتحانی مربوطه حضور داشته باشند. عدم حضور به­ موقع تا فرآیند آزمون و تأخیر بیش از ۱۵ دقیقه منجر به لغو آزمون متقاضی خواهد شد.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون تولیمو ۱۴۰۱

از آنجائی که آزمون به ­صورت الکترونیکی و از طریق رایانه برگزار می­گردد، برای متقاضیان کارت ورود به جلسه آزمون پیش­ بینی نشده­ است و نیازی به ارائه کارت شرکت در جلسه آزمون در این روش نمی‌باشد. 

متقاضیان می­بایست با کارت شناسایی معتبر شامل (کارت ملی هوشمند، شناسنامه عکس­دار جدید یا گذرنامه) به حوزه امتحانی ذیربط مراجعه نمایند.

آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (Tolimo)، شامل دو مرحله تستی و تشریحی است، که متقاضیان باید توسط رایانه (کامپیوتر)، پاسخ سؤالات تستی و همچنین متن مربوط به پاسخ سؤال تشریحی را، تایپ و ثبت نمایند.

بخش‌ها، تعداد سؤالات و مدت زمان پاسخگویی به آنها

بخش‌های تستی

شامل 105 سؤال می‌باشد، و متقاضیان باید جمعاً در مدت 80 دقیقه به سؤالات پاسخ دهند.

بخش اول: ساختار و بیان نوشتاری (Structure and Written Expression)

تعداد سؤالات 35 سوال (15 سؤال تکمیل جمله و 20 سؤال شناسایی خطا)، مدت پاسخگویی 22 دقیقه

بخش دوم: درک مطلب شفاهی – شنیداری (Listening Comprehension)

تعداد سؤالات 35 سوال (قسمت A (20 گفتگوی کوتاه): 20 سؤال؛ قسمت B (2 گفتگوی طولانی): 8 سؤال؛ قسمت C (3 سخنرانی): 7 سؤال)، مدت پاسخگویی 18 دقیقه.

سؤالات بخش شنیداری (درک مطلب شفاهی) به­ صورت مستقل برای هر متقاضی از طریق هدست پخش خواهد شد و متقاضیان باید با توجه به متن سؤال که از هدست پخش می‌شود، نسبت به انتخاب یکی از چهار گزینه‌ای که در رابطه با سؤال مربوط به این بخش (درک مطلب شفاهی) است، اقدام نمایند. متقاضیان باید توجه داشته باشند، متن سؤالات شنیداری فقط یک‌بار پخش می‌شود و قابل تکرار نیست، لذا لازم است تمام حواس و دقت خود را برای شنیدن صوت منتشره به کار ببندند، تا ضرری متوجه آنان نشود.

بخش سوم: خواندن و درک مطلب (Reading Comprehension)

تعداد سؤالات 35 سوال، مدت پاسخگویی 40 دقیقه

بخش تشریحی: نوشتاری (Writing)

شامل یک سؤال می­باشد که متقاضیان باید در مدت 30 دقیقه از طریق رایانه (کامپیوتر) به سؤال مربوط پاسخ دهند. متقاضیان در این قسمت می‌بایست از مهارت تایپ جملات با کیبورد برخوردار باشند.

شرایط شرکت در آزمون تولیمو

1- همراه داشتن ماسک ساده سه لایه (بدون فیلتر) برای متقاضیان الزامی است. مراکز آزمون موظف هستند از ورود متقاضیان به سالن آزمون، بدون ماسک خودداری نماید.

2- متقاضیان می­بایست کارت شناسایی معتبر شامل: (کارت ملی هوشمند، شناسنامه عکس­دار جدید یا گذرنامه) همراه داشته باشند.

3– متقاضیان باید از آوردن هرگونه وسایل اضافی شامل: نوشت افزار (خودکار، خودنویس، اتود، روانویس، کاغذ یاداشت و …)، کیف یا ساک دستی، کتاب، جزوه، ماشین حساب، تلفن همراه و … اکیداً خودداری نمایند. ممکن است محلی برای نگهداری این وسایل در حوزه‌های امتحانی پیش‌بینی نشده باشد، لذا حوزه‌های امتحانی مسئولیتی در قبال نگهداری از این وسایل ندارند.

4- صحبت کردن با سایر متقاضیان یا رد و بدل کردن هر نوع وسیله از قبیل لوازم‌التحریر، نت (یادداشت)، … در جلسه امتحان به عنوان تقلب و تخلف محسوب می‌شود و با متقاضی متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری رفتار خواهد شد.

5- همراه داشتن هرگونه وسایل غیرمجاز شامل دستگاه­های ارتباط الکترونیکی، تلفن همراه ولو بصورت خاموش، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند، هندزفری و یا ماشین حساب در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری، موجب محرومیت از گزینش در آزمون می­شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

10 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ali
مهر ۶, ۱۴۰۱ ۳:۲۰ ب٫ظ

این آزمون انگار هزینه نداره، وگرنه باید ذکر می شد؟؟؟ برای سال ۱۴۰۱ چقدر باید به سولفیم؟

الهه
اسفند ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۴ ب٫ظ

با سلام. ممنون می شم یکی منو راهنمایی کنه. من می خوام
ازمون تولیمو اردیبهشت، ۱۸۰ و ۱۸۱ را باهم ثبت نام کنم. امکانش هست و آیا باید برای هردو ازمون هزینه جدا بپرد ازم یا اینکه یه پرداخت برای هر دو آزمون کافیه. و اینکه آیا من می تونم ۲۱ اسفند که ثبت نام شروع می شه برای اردیبهشت ماه ثبت نام کنم یا باید همون اردیبهشت ثبت نام کنم.

مارال
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۹:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  الهه

فرصت ثبت نام آزمونها تا ۱۸۱ به پایان رسیده آنقدر سریع ثبت نام انجام میشه که بعد از ۴۵ دقیقه از شروع نتوانستم حوزه شهرخودم را انتخاب کنم و مجبور شدم حوزه تهران را انتخاب کنم و منتظر فرصتم تا دوباره اون رو تغیر بدم

محمدرضا
اسفند ۸, ۱۴۰۰ ۳:۴۶ ب٫ظ

کاش میشدتوخونه امتحان بدیم

علی@
اسفند ۸, ۱۴۰۰ ۲:۳۰ ب٫ظ

سلام.
هر یک از دوستانی که در ازمون شرکت کرده میشه لطفا راهنمایی کنید که وقتی زمان پاسخ گویی به یک بخش تموم میشه ما از پاسخ گویی به بقیه سوالات ان بخش بخاطر پایان زمان باز می مانیم یعنی ادامه سوالات قفل میشه یا مثل امتحانات دیگه زمان بندی در اختیار خودمون هست.

........
اسفند ۸, ۱۴۰۰ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی@

بله آزمون بعد پایان زمان هر بخش قفل می شود
و اینکه زمان هر بخش به نظرم خیلی کمه

علی@
اسفند ۸, ۱۴۰۰ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ........

ممنونم

سپهر
اسفند ۸, ۱۴۰۰ ۲:۰۳ ب٫ظ

از کجا بدونم چه حوزه هایی برگزار کننده هستند؟
آیا این آزمون ها در تمام حوزه ها برگزار می شود یا ممکن است برفرض آزمون فروردین در یزد برگزار نشود ولی آزمون اردیبهشت ماه برگزار شود؟
لطفا راهنماییم کنید.

مهسا
اسفند ۱۲, ۱۴۰۰ ۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  سپهر

سلام
حوزه های برگزاری هر ازمون موقع ثبت نام مشخص میشه و الان نمیشه چیزی گفت متاسفانه. بله ممکنه یک دوره در یک حوزه نباشه یا باشه و در دوره بعد بالعکس.

مارال
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۹:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

امکان تغیر حوزه تا روز امتحان چگونه است؟