موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

دکتری بدون آزمون پردیس کیش دانشگاه تهران ۱۴۰۱

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جزئیات پذیرش دکتری بدون آزمون پردیس کیش دانشگاه تهران در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ اعلام شد.

زمان ثبت نام دکتری پردیس کیش دانشگاه تهران

به گزارش پی اچ دی تست، بنا بر اعلام این دانشگاه، متقاضیان شرکت در آزمون اختصاصی دکتری تخصصی از طریق شیوه نامه اختصاصی (بررسی پیشینه تحصیلی) پردیس کیش دانشگاه دانشگاه تهران چنانچه شرایط مندرج در شیوه نامه، را دارند، می‌توانند از روز شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ تا پایان روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۲۲ جهت انجام مراحل ثبت نام الکترونیکی در رشته مورد علاقه و بارگذاری مدارک و اطلاعات لازم، به سامانه ems1.ut.ac.ir مراجعه نمایند.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون پردیس کیش دانشگاه تهران ۱۴۰۱

شرایط عمومی ثبت نام به شرح زیر است:

۱- تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

۲- نداشتن سوء پیشینه کیفری به تشخیص مراجع ذی صلاح.

۳- نداشتن منع قانونی ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی.

۴- داشتن سلامت جسمانی متناسب با رشته‌ی مورد تقاضا.

شرایط اختصاصی دکتری بدون کنکور پردیس کیش دانشگاه تهران

۱- دارا بودن مدرک رسمی کارشناسی ارشد اعم از پیوسته یا ناپیوسته و دکترای حرفه ای از دانشگاه های داخل یا خارج مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

توجه: انطباق و معادل‌سازی مدارک تحصیلی دانش آموختگان خارج از کشور بر عهده مراجع ذیصلاح وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد.

تبصره: متقاضیان با مدرک تحصیلی معادل کارشناسی ارشد، مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

۲- رشته مورد تقاضای داوطلب باید با رشته فارغ التحصیلی مقطع قبلی، مطابق با جداول دفترچه ثبت نام شماره ۱ سازمان سنجش مطابقت داشته باشد، در غیر این صورت داوطلب مجاز به شرکت در مصاحبه ناست.

۳- داشتن حداقل میانگین کل ۱۴ از ۲۰ در مقطع کارشناسی ارشد. (بدون نمره پایان نامه).

وضعیت نظام وظیفه:

۱- دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه، معافیت دائم (کفالت، پزشکی، …) و یا معافیت تحصیلی. (مطابق با دفترچه راهنمای آزمون دکتری)

تذکر: اعطای معافیت تحصیلی به مشمولینی که دارای غیبت و یا فرصت اعزام به خدمت آنان به پایان رسیده است، امکان پذیر نیست.

سهمیه ایثارگران:

سهمیه ها، مطابق با دفترچه ی راهنمای آزمون ورودی دکتری سال ۱۴۰۱ سازمان سنجش آموزش کشور، اعمال می‌شود.

ویژگی های تحصیل در دوره دکتری پردیس کیش دانشگاه تهران ۱۴۰۱

۱- مدرک دانش آموختگی پردیس بین المللی کیش، مدرک رسمی دانشگاه تهران است. 

۲- محتوای آموزشی هر رشته و تعداد واحدهای آن، مطابق آخرین برنامه درسی مصوب است. 

۳- محل تحصیل: جزیره کیش پردیس بین المللی کیش است.

۴- تحصیل در دوره دکتری تمام وقت است و داوطلبان شاغل پذیرفته شده، صرفاً با ارائه موافقت نامه رسمی از سوی سازمان متبوع، مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل می‌باشند. در غیر این صورت از ثبت نام و ادامه تحصیل آنان، ممانعت به عمل خواهد آمد.

۵- برنامه ریزی تشکیل کلاس‌ها، برای تمامی روزهای هفته انجام می‌شود و پذیرفته شدگان، ملزم به شرکت در کلاس‌ها هستند.

۶- دانشگاه هیچ تعهدی برای تامین خوابگاه ندارد.

۷- تقویم آموزشی پردیس‌های بین المللی کیش، مطابق تقویم آموزشی دانشگاه است.

۸- انتقال یا مهمانی پذیرفته شدگان این پردیس‌ها به سایر پردیس/ دانشکده‌ها و سایر دانشگاه ها، ممنوع است.

مقررات زبان عمومی:

۱- ارائه اصل مدرک قبولی زبان عمومی برای آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نمره زبان را با شرایط مندرج در جدول زیر کسب نموده اند، هنگام ثبت نام الزامی است.

تبصره ۱: اعتبار مدرک زبان از تاریخ برگزاری آزمون به مدت ۲ سال است.

۲- پذیرفته شدگان فاقد مدرک زبان عمومی، موظف به کسب نمره قبولی در آزمون زبان (طبق جدول زیر) تا قبل از آزمون جامع (مطابق با آیین نامه آموزشی) هستند، در غیر این صورت به هیچ عنوان مجوز شرکت در آزمون جامع و ادامه تحصیل را نخواهند داشت.

حد نصاب لازم نمره زبان عمومی در هر یک از آزمون‌های معتبر به شرح جدول ذیل می‌باشد:

مدارک ثبت نام دکتری بدون کنکور پردیس دانشگاه تهران ۱۴۰۱

جهت شرکت در آزمون اختصاصی دوره دکتری پردیس بین المللی کیش، لازم است در مهلت تعیین شده به سامانه جامع آموزش به آدرس: ems1.ut.ac.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک مورد نیاز به شرح زیر اقدام نمایند.

۱- عکس ۳×۴ پرسنلی

۲- تمام صفحات شناسنامه

۳- کارت ملی

۴- فرم اطلاعات فردی

۵- گواهی پایان تحصیلات و ریز نمرات تایید شده مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد.

۶- گواهی صورت جلسه دفاعیه پایان نامه کارشناسی ارشد با درج نمره و درجه پایان نامه.

۷- گواهی اشتغال به تحصیل مبنی بر دفاع از پایان نامه تا تاریخ ۱۴۰۱/۴۱/۳۱ با ذکر معدل (برای دانشجویان ترم آخر کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه ای).

۸- مقالات علمی- پژوهشی (مستخرج از پایان نامه)، چاپ شده یا دارای پذیرش چاپ (در مجلات مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) و دیگر مدارک و سوابق پژوهشی مرتبط با حوزه تخصصی مانند مقالات علمی پژوهشی، کتاب (تالیف، ترجمه)، مقالات همایش (ملی، بین المللی)، اکتشاف، اختراع، برگزیدگی المپیادهای علمی، آثار هنری (مختص رشته‌های هنر)، تشویق نامه‌های علمی (ملی، بین المللی) و سایر فعالیت‌های پژوهشی.

۹- لازم است کلیه مدارک و مستندات مندرج در این شیوه نامه در مهلت مقرر در سامانه جامع آموزش دانشگاه بارگذاری شود. مدارکی که خارج از مهلت مقرر صورت فیزیکی ارائه شوند، ترتیب اثر داده نخواهد شد و امتیازی تعلق نمیگیرد.

تبصره: نقص مدرک، بارگذاری مدارک غیر مرتبط، یا وجود هر گونه مغایرت در مدارک بارگذاری شده، در هر مرحله از پذیرش یا تحصیل، به لغو قبولی می انجامد و شهریه پرداختی، مسترد نخواهد شد.

تذکر مهم: عدم تکمیل فرآیند ثبت نام و یا ثبت نام اشتباه در سایر آزمونهای مندرج در سامانه جامع آموزش منجر به محرومیت از شرکت در آزمون اختصاصی می‌شود.

هزینه ثبت نام

** واریز مبلغ ۱/۹۵۰/۰۰۰ ریال (یکصدو نود و پنج هزار تومان) بابت ثبت نام در هر کد رشته از طریق درگاه الکترونیکی و دریافت کد رهگیری. (وجه پرداختی در صورت انصراف یاعدم پذیرش مسترد نمیگردد).

فرآیند پذیرش دکترا پردیس کیش دانشگاه تهران

۱- بررسی سوابق علمی- پژوهشی و افتخارات علمی توسط کمیته پذیرش، بر اساس جدول ارزیابی تخصصی مصاحبه دکتری.

۲- اعلام اسامی واجدین شرایط جهت انجام مصاحبه در هر یک از رشته‌های مورد پذیرش، تا ۷ برابر ظرفیت پذیرش بر اساس بالاترین امتیاز کسب شده.

۳- شرکت داوطلبان در جلسه مصاحبه (حضوری یا الکترونیکی) بر اساس زمان‌بندی اعلام شده توسط پردیس.

تبصره: ورود هر یک از داوطلبان در مراحل مختلف آزمون، حقی برای پذیرش آنان ایجاد نمیکند.

۴- کسب حداقل امتیاز نهایی ارزیابی تخصصی ۴۰ از ۱۰۰ برای قبولی نهایی داوطلب بر اساس ظرفیت اعلام شده الزامی است.

۵- ارزیابی سوابق آموزشی – پژوهشی و تخصصی داوطلبان بر اساس شیوه نامه اجرایی پذیرش دکتری انجام می‌شود. به مدارکی که خارج از مهلت مقرر ارائه شود، امتیازی تعلق نمیگیرد.

۶- در صورت قبولی داوطلب در چند رشته، ثبت نام و ادامه تحصیل، صرفاً در یک رشته با انتخاب پذیرفته شده امکان پذیر است.

رشته های دکترا بدون آزمون ۱۴۰۱ پردیس کیش دانشگاه تهران

۱- بر اساس مقررات تحصیل همزمان در دو رشته/ مقطع ممنوع است و هر زمان مشخص شود دانشجو، تحصیل همزمان داشته است از ادامه تحصیل محروم خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب می‌گردد.

۲- مسؤولیت صحت مدارک ارائه شده، بر عهده داوطلب می‌باشد.

۳- ارائه کلیه مستندات لازم (تصویر و اصل مدارک تحصیلی، ریزنمرات و واریز شهریه تحصیلی) پس از اعلام نتیجه نهایی و پذیرش دانشجو، الزامی است.

۴- ثبت نام و شروع به تحصیل پذیرفته شدگان، مشروط است و قطعی شدن آن منوط به تائید صلاحیت عمومی از سوی هیأت مرکزی گزینش دانشجو است.

تبصره: چنانچه فرد پذیرفته شده به تشخیص دانشگاه، دارای شرایط و ضوابط پذیرش شناخته نشود، در هر مرحله از تحصیل که باشد قبولی وی، کان لم یکن خواهد شد.

۵- در رشته‌هایی که محدودیت پذیرش رشته مقطع قبلی وجود ندارد، به تشخیص گروه آموزشی، دانشجو ملزم به گذراندن تعدادی از دروس اصلی مقطع قبلی (دروس جبرانی،) مطابق با آخرین برنامه درسی مصوب رشته است.

۶- در صورت شرکت داوطلبان در هر یک از دوره های یاد شده، مصاحبه به صورت جداگانه انجام میگیرد. در صورت قبولی نهایی داوطلب در بیش از یک دوره، ثبت نام نهایی بر اساس انتخاب وی صرفاً در یک رشته، امکان پذیر است.

۷- برگزاری دوره در هر یک از رشته‌های مورد پذیرش، منوط به حد نصاب رسیدن تعداد دانشجو در آن رشته است.

رشته های دکتری پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۱

 

ثبت نام دکتری پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران (به زبان انگلیسی)

جزئیات ثبت نام الکترونیکی متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکترای تخصصی بین الملل (به زبان انگلیسی) از طریق شیوه نامه اختصاصی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به شرح زیر است:

۱- تابعیت جمهوری اسلامی ایران و نداشتن سوء پیشینه کیفری به تشخیص مراجع ذی صلاح.

۲- نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر خدمت وظیفه عمومی.

۳- داشتن سلامت جسمانی متناسب با رشتۀ مورد تقاضا. (مطابق با دفترچۀ راهنمای آزمون دکتری نیمه متمرکز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور)

۴- دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه، معافیت دائم (کفالت، پزشکی، … و یا معافیت تحصیلی (مطابق دفترچۀ راهنمای آزمون دکتری)

تذکر: اعطای معافیت تحصیلی به مشمولینی که دارای غیبت میباشند و یا فرصت اعزام به خدمت آنان به پایان رسیده است امکان‌پذیر نیست.

داوطلبان غیر ایرانی:

۱- دارای گذرنامه خارجی معتبر با اعتبار حداقل ۶ماه.

۲- داشتن کارت اقامت معتبر.

۳- داشتن شرایط و ضوابط لازم بر اساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایرانی.

۴- دارای مدارک هویتی معتبر اتباع کشورهای مقیم در ایران با توجه به آخرین بخشنامۀ سازمان امور دانشجویان غیرایرانی وزارت متبوع.

شرایط اختصاصی دکتری پردیس کیش دانشگاه تهران (به زبان انگلیسی)

۱- دارا بودن مدرک رسمی کارشناسی ارشد اعم از پیوسته یا ناپیوسته و دکترای حرفه‌ای از دانشگاه‌های داخل یا خارج کشور که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

۲- رشته مورد تقاضای داوطلب باید با رشته فارغالتحصیلی مقطع قبلی، مطابق با جداول دفترچه ثبت نام شماره ۱سازمان سنجش مطابقت داشته باشد، در غیر این صورت داوطلب مجاز به شرکت در مصاحبه ناست.

۳- داشتن حداقل میانگین معدل کل ۱۴ از ۲۰ در مقطع کارشناسی ارشد. (بدون نمره پایان نامه)

۴- تحصیل در دوره دکتری تمام وقت است و داوطلبان شاغل پذیرفته شده، صرفاً با ارائه موافقت نامۀ رسمی از سوی سازمان متبوع مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل می‌باشند. در غیر این صورت از ثبت نام و ادامه تحصیل آنان، ممانعت به عمل خواهد آمد.

۵- دارا بودن حداقل نمره زبان انگلیسی مطابق جدول زیر:

*اعتبار مدرک زبان از تاریخ برگزاری آزمون به مدت ۲ سال است.

وضعیت نظام وظیفه:

دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه، معافیت دائم )کفالت، پزشکی، … و یا معافیت تحصیلی. (مطابق با دفترچۀ راهنمای آزمون دکتری)

تذکر: اعطای معافیت تحصیلی به مشمولینی که دارای غیبت می‌باشند و یا فرصت اعزام به خدمت آنان به پایان رسیده است امکان پذیر نیست.

سهمیه ایثارگران:

سهمیه ها، مطابق با دفترچه ی راهنمای آزمون ورودی دکتری سال ۱۴۰۱ سازمان سنجش آموزش کشور، اعمال می شود.

ویژگی های دوره:

۱- مدرک دانش آموختگی پردیس بین المللی کیش، مدرک رسمی دانشگاه تهران است.

۲- محتوای آموزشی هررشته و تعداد واحدهای آن، مطابق آخرین برنامه درسی مصوب است.

۳- محل تحصیل: جزیره کیش پردیس بین المللی کیش.

۴- تحصیل در دوره‌های بین الملل تابع آیین نامه‌ها و مقررات آموزشی دانشگاه تهران است.

۵- تقویم آموزشی پردیس بین المللی کیش، مطابق تقویم آموزشی دانشگاه است.

۶- انتقال یا مهمانی پذیرفته شدگان این دوره‌ها به سایر واحدهای دانشگاه و دیگر دانشگاه ها، ممنوع است.

مدارک لازم جهت ثبت نام:

۱- عکس پرسنلی ۳×۴

۲- تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی برای داوطلبان ایرانی

۳- گذرنامه یا کارت اقامت معتبر برای داوطلبان خارجی

۴- فرم تکمیل شده پذیرش برای داوطلبان خارجی

۵- فرم تکمیل شده مشخصات فردی.

۶- گواهی پایان تحصیلات و ریز نمرات تایید شده مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد.

۷- گواهی صورتجلسه دفاعیه پایان نامه کارشناسی ارشد با درج نمره و درجه پایان نامه.

۸- گواهی اشتغال به تحصیل مبنی بر دفاع از پایان نامه تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳۱ با ذکر معدل (برای دانشجویان ترم آخر کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه ای).

۹- ارزیابی سوابق آموزشی – پژوهشی و تخصصی داوطلبان بر اساس شیوه نامه اجرایی پذیرش دکتری انجام می‌شود. به مدارکی که خارج از مهلت مقرر ارائه شود، امتیازی تعلق نمیگیرد.

** واریز مبلغ ۱/۹۵۰/۰۰۰ ریال (یکصد و نود و پنج هزار تومان) بابت ثبت نام در هر کد رشته از طریق درگاه الکترونیکی و دریافت کد رهگیری (وجه پرداختی در صورت انصراف یاعدم پذیرش مسترد نمی گردد).

فرآیند پذیرش:

۱- بررسی سوابق علمی- پژوهشی و افتخارات علمی توسط کمیته پذیرش، بر اساس جدول ارزیابی تخصصی مصاحبه دکتری.

۲- اعلام اسامی واجدین شرایط جهت انجام مصاحبه در هر یک از رشته‌های مورد پذیرش، تا ۷ برابر ظرفیت پذیرش بر اساس بالاترین امتیاز کسب شده.

۳- شرکت داوطلبان در جلسه مصاحبه (حضوری) بر اساس زمان بندی اعلام شده توسط پردیس.

تبصره: ورود هر یک از داوطلبان در مراحل مختلف آزمون، حقی برای پذیرش آنان ایجاد نمیکند.

۴- کسب حداقل امتیاز نهایی ارزیابی تخصصی ۴۰از ۱۰۰برای قبولی نهایی داوطلب بر اساس ظرفیت اعلام شده الزامی است.

۵- ارزیابی سوابق آموزشی – پژوهشی و تخصصی داوطلبان بر اساس شیوه نامه اجرایی پذیرش دکتری انجام می‌شود. به مدارکی که خارج از مهلت مقرر ارائه شود، امتیازی تعلق نمی‌گیرد.

۶- در صورت قبولی داوطلب در چند رشته، ثبت نام و ادامه تحصیل، صرفاً در یک رشته با انتخاب پذیرفته شده امکان‌پذیر است.

نکات مهم:

۱- بر اساس مقررات تحصیل همزمان در دو رشته/ مقطع ممنوع است و هر زمان مشخص شود دانشجو، تحصیل همزمان داشته است از ادامه تحصیل محروم خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب می‌گردد. 

۲- مسؤولیت صحت مدارک ارائه شده، بر عهده داوطلب است.

۳- ثبت نام و شروع به تحصیل پس از اعلام نتایج مشروط است و قطعی شدن آن برای پذیرفته شدگان ایرانی پس از تائید صلاحیت عمومی از سوی هیأت مرکزی گزینش دانشجو و برای پذیرفته شدگان خارجی با اخذ مجوز از سازمان امور دانشجویان وزارت عتف صورت می‌پذیرد. (متن دفترچه)

۴- در رشته‌هایی که محدودیت پذیرش رشته مقطع قبلی وجود ندارد، به تشخیص گروه آموزشی، دانشجو ملزم به گذراندن تعدادی از دروس اصلی مقطع قبلی (دروس جبرانی)، مطابق با آخرین برنامه درسی مصوب رشته است.

۵- شرکت همزمان در آزمون‌های اختصاصی دوره دکتری تخصصی و دوره دکتری بین الملل بلامانع است. در صورت شرکت داوطلبان در هر یک از دوره‌های یاد شده، مصاحبه به صورت جداگانه انجام میگیرد. در صورت قبولی نهایی داوطلب در بیش از یک دوره، ثبت نام نهایی بر اساس انتخاب وی صرفاً در یک رشته، امکان‌پذیر است.

۶- برگزاری دوره در هر یک از رشته های مورد پذیرش، منوط به حد نصاب رسیدن تعداد دانشجو در آن رشته است.

رشته / گرایش‌های آزمون اختصاصی دکتری تخصصی بین المللی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲

ردیف نام رشته تحصیلی / گرایش رشته های مرتبط که فارغ التحصیلان آن میتوانند در این مجموعه امتحانی شرکت کنند
1آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی تربیت بدنی و علوم ورزشی (تمامی گرایش ها)
2آموزش زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی، زبانشناسی همگانی
3بیوانفورماتیک تمامی رشته ها
4حسابداری حسابداری، مدیریت مالی و علوم مالی، مدیریت (تمامی گرایش‌ها)، اقتصاد (تمامی گرایش‌ها)
5حقوق بین الملل عمومیحقوق (تمامی گرایش‌ها)، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فقه و حقوق جزا، فقه و حقوق خصوصی، فقه و حقوق خانواده، داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی حقوق و گرایش‌های مرتبط میباشند، در صورت داشتن مدرک کارشناسی ارشد غیرمرتبط نیز میتوانند در این مجموعه امتحانی شرکت کنند.
6روان شناسیعلوم تربیتی (تمامی رشته ها و گرایش‌ها)، روانشناسی (تمامی رشته ها و گرایش‌ها)، بهداشت و درمان (پزشکی عمومی، پرستاری)، توانبخشی (علوم پزشکی)، مشاوره و راهنمایی، مشاوره (تمامی گرایش‌ها)، سنجش و اندازه گیری، توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی گرایش مشاوره
7روانشناسی سلامتعلوم تربیتی (تمامی ها و گرایش ها)، روانشناسی (تمامی رشته ها و گرایش ها)، گفتار درمانی – توانبخشی (علوم پزشکی)
8روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی
9طراحی صنعتی تمامی فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد رشته طراحی صنعتی
10علوم کامپیوتر گرایش محاسبات نرم و هوش مصنوعی تمامی رشته ها
11کارآفرینی تمامی رشته ها
12مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت بازاریابی تمامی رشته ها
13مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت سیاستگذاری بازرگانی تمامی رشته ها
14مدیریت دولتی گرایش تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی تمامی رشته ها
15معماریمهندسی معماری (تمامی رشته ها و گرایش ها)، فناوری معماری (گرایش های بیونیک و دیجیتال)، معماری و انرژی، بازسازی پس از سانحه، مطالعات معماری
16مهندسی صنایع گرایش بهینه سازی سیستم ها تمامی رشته ها

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها