موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

افزایش ۵ تا ۳۹ درصدی شهریه دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۱

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد گفت: حداقل میزان افزایش شهریه در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ از ۵ درصد شروع می شود و بنا به شرایط منطقه ای و وضعیت رشته ها تا ۳۹ درصد افزایش خواهد یافت.

محسن امینی در گفتگو با خبرگزاری مهر، درباره میزان افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: با توجه به تصویب بودجه دانشگاه برای سال تحصیلی جاری و نیز علی رغم اعلام افزایش شهریه ۲۰ تا ۴۰ درصدی از طرف وزارت علوم تحقیقات و فناوری، در دانشگاه آزاد اسلامی با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه در برخی واحدهای مستقر در شهرهای کم برخوردار حداقل میزان افزایش شهریه در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ کمتر از میزان اعلام شده از ۵ درصد شروع می‌شود و بنا به شرایط منطقه‌ای و وضعیت رشته‌ها تا ۳۹ درصد افزایش خواهیم داشت.

میزان افزایش شهریه در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد افزود: البته در برخی رشته محل‌های خاص ممکن است میزان افزایش شهریه طبق شرایط خاصی اعمال شود. افزایش شهریه در مقاطع مختلف، متفاوت بوده و در مقاطع کاردانی و کارشناسی یک کف و سقفی دارد و برای مقاطع ارشد و دکتری نیز کف و سقف دیگری مشخص شده است.

معیارهای افزایش شهریه؛ از هزینه تمام شده رشته تحصیلی تا میزان تقاضا

امینی با اشاره به اینکه در یک مدل پویا، میزان شهریه براساس محل تحصیل دانشجو و رشته‌های مختلف تحصیلی متفاوت تعیین شده است، افزود: میزان دریافت شهریه از یک سو به نوع واحد و منطقه‌ای که خدمات ارائه می‌دهد (سطح واحد) و از سوی دیگر به هزینه تمام شده رشته و میزان تقاضای رشته تحصیلی بستگی دارد.

شهریه در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد یکسان نیست

امینی ضمن تاکید بر اینکه در تلاش هستیم که در تعیین شهریه، عدالت آموزشی رعایت شود، تصریح کرد: اینطور نیست که شهریه یک دانشجو در واحد علوم تحقیقات با شهریه دانشجوی دیگری در یک واحد دوردست یکسان باشد.

میزان دریافت شهریه به رتبه واحدها بستگی دارد

این مقام مسئول دانشگاه آزاد ضمن اعلام اینکه کلیه واحدهای دانشگاه آزاد در ۲۶ رتبه و در ۱۳ دسته تقسیم کردیم، گفت: براساس این رتبه بندی، عملکرد واحدهای دانشگاهی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، اقتصادی، فناوری و … ارزیابی می‌شود و میزان دریافت شهریه براساس این رتبه بندی در واحدها متفاوت است. به طور مثال واحد علوم تحقیقات، واحد تهران مرکز و برخی دیگر از واحدهای تهران و تعدادی از واحدهای مراکز استان‌ها در رتبه یک قرار دارند.

وی افزود: براساس نظام رتبه بندی ۲۶ گانه دانشگاه آزاد اسلامی، عملکرد مالی واحدها و مراکز در سه حوزه درآمد (شامل تعداد دانشجو، فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه و بهره‌وری اقتصاد واحد)، دستیابی به هدف (شامل صرفه جویی در هزینه‌های غیر ضرور و اقدامات درآمد افزایی از محل فناوری و دانش بنیان و…) و برنامه‌ریزی مالی (شامل میزان درصد رشد پیش بینی شده در بودجه و درصد تحقق آن) تقسیم بندی می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه این دانشگاه آزاد نوع رشته تحصیلی و تقاضا را از دیگر معیارهای دریافت شهریه عنوان کرد و گفت: به طور مثال شهریه رشته مدیریت، حسابداری و حقوق با رشته جغرافیا، تاریخ و فلسفه قطعاً متفاوت خواهد بود؛ چرا که نوع هزینه‌ها، اساتید و ارائه خدمات در این رشته‌ها با یکدیگر متفاوت است. یا مثلاً شهریه رشته‌های علوم پایه نسبت به فنی و مهندسی از جمله کامپیوتر، برق و عمران پایین‌تر محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال برنامه ریزی هستیم که علی رغم افزایش حقوق و دستمزد قابل توجه سال جاری و بقیه هزینه‌های اجتناب ناپذیر بالاخص بعد از حضوری شدن دانشگاه، با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی منطقه‌ای به ویژه در مناطق کمتر برخوردار بر اساس مدل عدالت محور فوق و موارد جذب بیشتر دانشجو، با یک توزیع منطقی نرخ افزایش شهریه مؤثر دانشگاه را با میانگین ۲۵ درصد داشته باشیم تا بتوانیم آن موارد را پوشش دهیم.

امینی ادامه داد: همچنین ۵ تا ۶ درصد هم از روش‌های مؤثر جذب مثل طرح پویش اشتغال که یک قراردادی بین دانشگاه، صنعت و دانشجو است و اشتغال دانشجو را در زمان تحصیل و حتی پس از فارغ التحصیلی تامین می‌کند و یا رشته‌های مهارتی که نیاز جامعه بوده و به شدت به دنبال توسعه آن هستیم، تامین کنیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

88 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا ر
مهر ۸, ۱۴۰۱ ۹:۱۶ ق٫ظ

شهریه دکتری ازاد ورامین شده ۳۰ میلیون تومان؟ من در ترم نگارش رساله هستم. بدهی هم ندارم. چخبره . دانشگاه ازاد چکار می کنه ؟ صاحب نداره؟

امیر علی حسینی
شهریور ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

سلام به همه دوستان
نظرتون در مورد کارشناس ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور چیه ؟
من از ارشد حقوق خصوصی آزاد تبریز قبول شدم ولی بخاطر هزینه بالای شهریه اش نمیتونم ثبت نام کنم .
لطفاً نظرتون رو بگید .

شاهرود
مهر ۴, ۱۴۰۱ ۲:۴۱ ب٫ظ

سلام
حتما برو پیام نور.
من لیسانس پیام نور شهر خودمون بودم. ارشد دانشگاه تهران قبول شدم، با اینکه نمیتونستم هی از شهرمون خارج بشم رفتم تهران ثبت نام کردم بعد از دو هفته دیدم واقعا نمیشه و انصراف دادم. ولی چون انتخاب واحد کرده بودم از کنکور سال بعد هم محروم شدم. ولی سوال کردم گفتن دو ماه دیگه می تونی فراگیر پیام نور شرکت کنی و همین امسال دوباره ارشد رو شروع کنی. پیام نور تهران جنوب قبول شدم و با معدل هفده ارشد رو گرفتم و امسال که دکتری قبول شدم میخواستم بازم برم پیام نور که گفتن دیگه برا دکتری باید حتما سر کلاس بیای. ولی چون دانشگاه آزاد شهر خودمون هم رشته ام رو داره همینجا ثبت نام کردم برا دکتری.
خلاصه یه درصد هم شک نکن که اگه واقعا به رشته ات علاقه داری پیام نور هم از نظر بی دردسر بودنش و هم از نظر اینکه سطح علمیت رو خیلی بالا میبره بهترین دانشگاه کشوره.

بارانا
مهر ۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  شاهرود

خطاب به شاهرود
حالا چه فرقی میکرد، دانشگاه تهران که ارزشش بیشتر بود. همون دانشگاه تهران می رفتی میخوندی. ارشد دانشگاه تهران قبول شدی و رفتی انصراف دادی و دوباره رفتی ارشد پیام نور تهران جنوب خوندی. این دو تا چه فرقی با هم داشتند؟؟؟

دکتری مدیریت صنعتی
شهریور ۲۵, ۱۴۰۱ ۱:۱۱ ب٫ظ

پذیرفته شده گرامی با سلام
به‌ اطلاع می‌رساند چنانچه مدارک بارگذاری شده شما مورد تایید قرار گرفته و شماره دائم دانشجویی خود (۱۴رقمی) را دریافت و نسبت به پرداخت شهریه خود اقدام نموده‌اید، دانشکده مربوطه از روز یکشنبه مورخ ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ نسبت به انتخاب واحد شما اقدام خواهد نمود. همچنین جدول زمان‌بندی ارائه اصل مدارک فیزیکی لازم برای تشکیل پرونده نیز متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
معاونت آموزشی و مهارتی واحد علوم و تحقیقات

مرادی
شهریور ۲۵, ۱۴۰۱ ۲:۲۲ ق٫ظ

انتخاب واحد دکترای ورودی ۱۴۰۱چه زما نیست؟؟؟؟!!! اینهمه برنامه ریزی باید مورد ستایش دانشگاههای خارج قرار گیرد

تحصیلات
شهریور ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  مرادی

سلام
واحد علوم و تحقیقات پیامک فرستاده که از یکشنبه البته بایستی شهریه علی الحساب پرداخت شده باشه.

مهدی
شهریور ۲۱, ۱۴۰۱ ۷:۳۳ ب٫ظ

کسی از انتخاب واحد خبر داره؟

باران
شهریور ۲۱, ۱۴۰۱ ۵:۱۳ ب٫ظ

با سلام و احترام خدمت همه دانشجویان
بعد از پنج ماه انتظار اعلام‌نتایج استعداد درخشان و شوک اولیه مردودی بعد از پیگیری ها از طریق اساتید تیم مصاحبه اعلام‌کردن کلا در رشته مدیریت برنامه ریزی فرهنگی دانشجویی امسال پذیرش نخواهد شد به دلیل اختلاف بین سازمان مرکزی و وزارت علوم!!! یعنی رشته حیاتی مدیریت فرهنگی کلا حذف!! اون از داستان حذف رشته در سال ۹۷ از کنکور اینم حذف کلی پذیرش دانشجو واقعا تاسف آوره این حجم از ناهماهنگی!! به لطف پرودگار منکه با آزمون پارسال رشته دیگری علوم‌تحقیقات پذیرش شدم و نگرانی ندارم، در حال حاضرم ترم سوم انتخاب واحدم انجام شد!
اما اون عده از فارغ التحصیلان این رشته چه گناهی کردن که الان ۱ سال از تحصیل باز بمونن!!
اگر قرار بر اختلاف برای چی استعداد ثبت نام انجام میشه بعد مصاحبه و آخرم دانشجو بیچاره هیچی به هیچی!!
جز تاسف هیچی نمیشه گفت

مرادی
شهریور ۲۱, ۱۴۰۱ ۱:۲۷ ق٫ظ

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری ترم مهر ۱۴۰۱ چه زمانیست

مجتبی
شهریور ۲۰, ۱۴۰۱ ۸:۳۰ ب٫ظ

پول جمع کرده بودم زن بگیرم. اما شهریه اینقدر رفته بالا منصرف شدم. هر چی جمع کردم باید بدم شهریه دانشگاه. با این حرکت دانشگاه منو از افتادن به یه عمر مسیر دیگه نجات داد. ممنونم. خیلی

Mehrzad
شهریور ۲۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

پس چرخ دانشگاه آزاد چطوری باید بچرخه !!

الهیار
شهریور ۲۰, ۱۴۰۱ ۶:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  Mehrzad

الان شما مدعی دانشگاه آزاد هستین؟ یا خیلی پولدارین؟

علیرضا
شهریور ۲۰, ۱۴۰۱ ۷:۵۱ ق٫ظ

سلام،واقعا مسخرست هم نا عدالتی و پارتی بازی توی مراحل مصاحبه و هم این همه شهریه و عمر و جوانی رو واسه مدرک دانشگاه آزاد دادن ،تازه مابقی هزینه های روزمره هم روش،با این همه هزینه و سخت گیری مخصوصا مقطع دکتری کلی از جونی و انرژی آدم رو میگیرن آخر هم معلوم نیست کی و چه زمان فارغ التحصیل بشیم و تا ۵ ، ۶ سال دیگه چه آینده ای خواهیم داشت.واقعا تاسف داره

علی
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۶:۴۳ ب٫ظ

سلام خدمت همه دوستان عزیز شما که میدونید دانشگاه آزاد هزینه اش خیلی بالا است چرا ثبت نام می کنید و چرا توی مصاحبه شرکت می کنید و جای دیگران را می گیرید

بی مسولیتی مسئولان
شهریور ۲۰, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کاربر علی ، این رویه ای که دانشگاه آزاد امسال وسال گذشته بکار گرفته نتیجه بی بر نامه گی خود مسئولین هست نه دانشجو. اگر مسئولین قبل از مصاحبه ، شهریه قطعی رو اعلام میکردند احتمالا تعدادی برای مصاحبه نمی‌رفتند. مسئولین دانشگاه آزاد ، برای جبران هزینه ها وغیره ، عمدا شهریه نهایی را به موقع اعلام نمی کنند که دانشجویان بیشتری ثبت نام کنند . دانشگاههای دولتی هم به نحو دیگری حق خوری دانشجویان مستعد را می کنند. دلیل اصلی که تعدادی زیادی از دانشجویان مستعد به دانشگاه راه پیدا نمی کنند ****خود دانشگاه***** ، و***مسئولین تصمیم گیرنده ****هست.

مدیریت آموزشی
شهریور ۲۰, ۱۴۰۱ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

دقیقا فرمایش شما متینه، اگر راست میگن شهریه را با افزایش همون اول اعلام بکنند،در ثانی می تونند مانند سابق تکمیل ظرفیت بذارند، اینا با عدم تکمیل ظرفیت از بیرون دانشجوی خودشان را می آورند،متوجه هستید که چی میگم؟

طرماح
شهریور ۲۰, ۱۴۰۱ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

و باز هم یک مدعی پر مدعای دیگر.
الان جای شما رو کی گرفته؟ مطمئن باشید اگر امثال من نبودن باز هم شما جایگاهی نداشتید.
متاسفانه جوری صحبت می کنید که برخلاف میلمون باید جواب یدیم!

الهیار
شهریور ۲۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من جای تو بودم درس می خوندم که قبولیم منوط به شرکت کردن افراد توانا نباشه.جهت اطلاعت در رشته من نمره نهایی آخرین فرد قبول (نفر پنچم) در واحد تهران مرکزی حدود ۵۰۰۰ بود. یعنی هیچ شانسی برای امثال شما که چشم به شرکت نکردن داوطلب کاردرست دوخته اید وجود نداره. پس درس بخون

عرفان
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۵:۵۷ ب٫ظ

به نظر من اگه کسی اینقدر علاقه به درس خواندن داره برای گرفتن دکترا به کشورهایی بره که هم خرج با هزینه داتشگاه آزاد برایش تمام میشه، موظور همه خرج ها.

علی
شهریور ۲۱, ۱۴۰۱ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان

آخه کدوم کشور با ۱۵۰ میلیون میشه دکترا گرفت؟؟؟
درسته برای خیلیا این پول زیادیه تو ایران ولی یه سرچ ساده بزنید دکتری اگر با پول خودتون بخواهید بخونید در هر کشور ی دست کم سالی ۴۰۰۰۰دلار برابر یک میلیارد و دویست میلیون تومان حداقل باید پرداخت که ۴ سال حداقلش میشه نزدیک ۵ میلیارد تومان !!
پس منطقی باشیم دکتری مفته تو ایران ولی اگر درامد مردم را کنار هزینه دانشگاه قرار بدیم خیلیا براشون سخته پرداخت چنین هزینه ای

علی
شهریور ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام دوست عزیز
الان تو خود ترکیه اگه زبانشون رو بلد باشی از دانشگاه آزاد خیلی ارزونتره به شرطی که ساکن شهرهای مرزی باشی تا هزینه رفت و آمدت چند برابر دانشگاه آزاد نشه
دانشگاه های بین الملی خیلی گرون در میاد و به صرفه نیست
در کل با توجه به مشکلات و درد سرهای رفت و آمد و کیفیت مدرک همون دانشگاه آزاد برای ادامه تحصیل منطقی تره

رادین
مهر ۲, ۱۴۰۱ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

این شروطی که شما گذاشتین چند درصد محتمل هست آخه؟هم زبان ترکی استانبولی بلد باشی هم لب مرز باشی،عمومیت نداره این شرایط ، از همه مهمتر دانشگاههای ترکیه ارزش وقت گذاشتن ندارند اگه قرار به رفتن باشه برای تحصیل دانشگاه درست و حسابی باید رفت وگرنه وقتت حروم میشه

مرادی
شهریور ۲۵, ۱۴۰۱ ۲:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  عرفان

موافقم

M
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۵:۵۵ ب٫ظ

سلام .لطفا هزینه دوره دکتری رشته برنامه ریزی درسی را بفرمایید

بی پول اگر رستم زال است ...
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۱:۳۰ ب٫ظ

جالبه سه بار sms داده بیا شهریه رو بریز اما یبار نگفته “ضمن تبریک و خوش آمد گویی” البته انتظاری نی

با این شهریه دانشجو کی وقت کنه درس بخونه باید دو سه شیفت کار کنه تا پول شهریه و خرج دانشگاه در بیاد.

Mammad
شهریور ۲۰, ۱۴۰۱ ۶:۲۴ ب٫ظ

یه چیزی برات مینویسم فک کن اس ام اسه:
«ضمن تبریک و خوش آمد گویی قبولی شما را دانشگاه تبریک و تهنیت عرض مینماییم».
حالا برو شهریه ات رو بده.
چقدر کار راه بندازم من:)))

مهدی
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۱:۱۱ ب٫ظ

دوستان الان که دانشگاه آزاد خودش انتخاب واحد رو انجام داده، دوباره شهریه اضافه شده، ولی باز هم این مبلغ اضافه شده رو جزو شهریه ثابت نوشته نه متغیر، حالا این مبلغ اضافه شده رو هم باید الان پرداخت کنیم یا تا آخر ترم وقت داریم ؟ البته همه درس های این ترم جبرانی هستند

مالک
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

شما چه رشته ای هستید ؟
برای ما هنوز انجام نداده

مهدی
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۸:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مالک

رشته عمران هستم

شهرام
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام
وقت بخیر
چه رشته و چه دانشگاهی ؟
برای ما علوم و تحقیقات چیزی هنوز انتخاب نشده است؟
با تشکر

مهدی
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  شهرام

رشته عمران، همه کلاس ها هم تو یه روز هست از ظهر تا شب

مهدی
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  شهرام

علوم تحقیقات هم هستم

مرادی
شهریور ۲۵, ۱۴۰۱ ۲:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

جماب قبولی جدید هستین… تبریکـ.. کی باید انتخاب واحد کنیم

دانشجوی خسته از بی عدالتی
شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ ۸:۴۲ ب٫ظ

متاسفانه وبا کمال تعجب ، دانشگاه آزاد سال گذشته ، ابتدای سال تحصیلی ، شهریه را علی الحساب اعلام کرد اما با کمال تعجب ، موقع امتحانات میان ترم، َشهریه قطعی را با افزاش سرسام آوری اعلام کرد ، کارکنان آموزش هم با دانشجویان تماس گرفتند که مابقی شهریه راپرداخت کنید در غیر این صورت حذف ترم!! به اعتراض دانشجویان هم توجه نکردند .
مطمئنا امسال هم همین کار را خواهند کار را انجام می دهند.

مری
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۱:۰۴ ق٫ظ

به عنوان یکی از فارغ التحصیلان دکتری مخابرات دانشگاه علوم تحقیقات میگم! !!! اگر کار دارید و دوس دارید بخونید برید و اگر کار ندارید به هیچچچچ وجه. دانشگاه آزاد هیچکس پاسخگو ظلم مدیرانش نیست . دوستان دکتری من هفت سال طول کشید و حتما بایست دو تا مقاله حداقل کیو ۲ و ایمپکت دار تحویل میدادی تا اجازه دفاع و فارغ التحصیلی را بدن!!!! دانشگاه سراسری با یک مقاله هم کافی بود. سر مقاله دوم کلی بهم ریختم تا بعد از شش ماه اکسپت شد. وقتی میگفتم دفاع کردم کلی هزینه کردم مدرکم را بدید میگفتن به جهنم برو مقاله دوم را بیار. حالا هم شنیدم سه تا شده خدا ازشون نگذره. راستی من استخدام بودم در سازمان فنی مطرح ( قبل دکتری استخدام شدم ) ولی الکی برای هیات علمی درخواست دادم، دانشگاه دور افتاده آزاد هم منو قبول نکرد و یک نفر را گرفت که بدبخت تربیت مدرس خونده بود با حقوق کم!!!!! وقتتون را تلف نکنید برید سرکار و سریع ازدواج کنید تا ارشد کافی هست هیچ مزایایی هم سر کار بهتون نمیدن بدتر دشمنی میکنن اوضاع خیلی افتضاح شده قدر جوانیتون را بدونید. کار، ازدواج بخدا درس خوندن توی این کشور آب در هاون کوبیدن هست الان ۳۸ سالمه با تنهایی و کلی افسردگی دارم ادامه میدم فقط خدا را شکر دستم توی جیبم هست .

فیزیک
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مری

صد در صد با شما موافق هستم ،، من هم به خاطر هزینه های کمر شکن دوره دکترا، بعد از دو ترم نیمه کاره رها کردم

دانشجوی خسته از بی عدالتی
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مری

با سلام ، دوستان وعزیزانی که تمایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری در رشته های فنی ومهندسی وهمین طور علوم پایه دانشگاه ازاد را
دارند میانگین مدت تحصیل آنها با توجه به قوانین دست و پاگیر، شش سال خواهد بود . داشتن سه مقاله پژوهشی ، پیش دفاع از پایان نامه( اساتید خارج از دانشگاه هم برای بررسی پایان نامه در جلسه پیش دفاع حضور دارندکه عمدتا ایراداتی از پایان نامه خواهند گرفت ومجددا مجبور به تمدید پایان نامه هستید ) وهمین طور توانایی پرداخت هزینه سنین دانشگاه.
*** عزیزان قبل ثبت نام با ورودی های سال های قبل مشورت کنید***

ندا
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۱:۰۵ ق٫ظ

اصلاً عجیبه. از آموزشیار خارج میشی و بعد دوباره وارد میشی میزان بدهیت افزایش پیدا میکنه!!!

ME
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  ندا

برای من اول زده بود ۸/۵ ریختم بعد دوباره دو روز بعد رفتم زد ۷/۵ تا حالا ۱۶/۵ شده فک کنم بازم ادامه داره

مدیریت دولتی
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ME

ببخشید چه رشته ای هستید شما ؟

ME
شهریور ۲۱, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

مدیریت فناوری علوم تحقیقات

سامانی
شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ ۶:۴۵ ب٫ظ

سلام، امسال خیلی قیمت ها زیاد شده، نیاز به رسیدگی داره

Candidate
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  سامانی

کاملا موافقم زندگی این شکلی حق ما دوره های سختی کشیده نیست

محمد
شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ ۵:۳۳ ب٫ظ

دانشگاه آزاد واحد دزفول از سال ۹۸ تا ۱۴۰۱معوقات کارکنانش راپرداخت نکرده حقوق با تاخیر ودرچند قسط پرداخت می شود میلیاردها تومان موجودی صندوق پس اندازکارکنان معلوم نیست کجا هزینه شده بیمه ناقص رد می شود هزینه بیمه تکمیلی از حقوق کارکنان کسر ولی به بیمه ملت پرداخت نمی شود درنتیجه کارکنان ازخدمات بیمه تکمیلی محرومند وبسیاری مشکلات دیگر لطفا مسئولین رسیدگی کنند

محمد
شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ ۱:۲۹ ب٫ظ

پول ندارید دکتری نروید همه که نباید دکتری بگیرند من سال ۹۹ تهرانجنوب دکتری مدیریت صنعتی قبول شدم اصلا ثبت نام نکردم چون مدرکش اعتبار نداره پول برایش خرج کنم اخرش چی قراره بشه من ۳۲ سالمه الان بیکارم معافیت پزشکی هم دارم جایی استخدامم نمی کنند چه دولتی و چه خصوصی

ل
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

مدرکش که اعتبار داره، ولی هزینه زیاده.
با همین مدرک آمریکا هم بری استخدام میکنه، پس نگو اعتبار نداره.

مهران
شهریور ۲۲, ۱۴۰۱ ۲:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  ل

جدی؟ یعنی با مدرک دکترای دانشگاه آزاد می‌تونی تو آمریکا استاد دانشگاه بشی؟

Chemist
شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ ۱:۱۱ ب٫ظ

دانشگاه آزاد خیلی هم خوبه آخه خوب نمره میدن

علی
شهریور ۲۱, ۱۴۰۱ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  Chemist

اتفاقا نمره پایین تر میدن که باز مجبور شی بیافتی و شهریه بدی

یاسر
شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ ۱:۰۹ ب٫ظ

من که خیلی از دانشگاه آزاد راضیم قبلا دانشگاه دولتی بودم ۲ بار مشروط شدم اخراجم کردن اما الان که اومدم دانشگاه آزاد هر چقد بخوام میتونم مشروط بشم اخراجی در کار نیست

الف. ج
شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

این شیوه فقط میگه که دانشگاه برابر با پول . چه کسانی مجوز میدن همانهایی که بچه هاشون توی خارج کشور دارن تحصیل میکنند و خونه هاشون توی ولنجک و زعفرانیه هت. چه کسی به فکر مردم ایرانه اخرش ایران هم میشه مثل ورود طالبان

مجتبی
شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ ۹:۲۲ ق٫ظ

واقعا چخبره از کجا بیاریم این همه پول؟

تنها راه اینه کارزار تشکیل بدیم و همه متحد بشن

الی
مهر ۸, ۱۴۰۱ ۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  مجتبی

بنظرم کارزار برای مخالفت جهت افزایش شهریه بدیم اخه چه خبره ۲۱میلیون شهریه ی ثابت فنی مهندسی

بی سهمیه ی بی پول
شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ ۱:۴۲ ق٫ظ

دانشگاه دولتی که فقط سهمیه های دولتی را برای مقطع دکتری پذیرش میکنه. تکلیف ماها که سهمیه نداریم، به علم آموزی علاقه مندیم و پول دانشگاه آزاد را نداریم، کی باید روشن کنه؟ کجای کار ماها اشتباه بوده؟ بابا خجالت بکشید با نحوه مدیریت علمی تون

.ن.ا
شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

تکلیف شما و امثال شما و من این میریم دانشگاه ازاد درس میخونیم هرترم کلی پول به حساب دانشگاه ازاد واریز میکنیم بعد دانشگاه ازاد هم زحمت میکشه هرترم یک قانون جدید میذاره و فرایند فارغ التحصیلی رو تقریبا غیر ممکن میکنه ک شهریه بیشتری بدیم و ترم های بیشتری بمونیم . مثلا قانون سه مقاله علمی پژوهشی و بازار سیاه چاپ مقاله و … سامانه جالب وادافا که دقیقا مثل ازمون گواهینامه رانندگی . اسمش روش جلسه پیش دفاع ولی از قلب نتیجه مشخص(رد) و دانشجو بیخود فقط هزینه و وقت میذاره .دور بعد -دور بعد …… . و از همه جالب تر فراخوان هیئت علمی که میگن ااااااا دانشگاه ازاد فارغ التحصیل شدین خیر فقط دانشگاه سراسری .
گویی که دانشگاه ازاد برای این کشور نیست و مدیر و اداره کننده اش از این مملکت نیست و مشخص نیست مجوز فعالیت از کجا داره که اینگونه ترد شده با دانشجویانش برخورد میشه .
خلاصه ….. این سناربو علمی این کشور

حسامی
شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

والله به شخصه نه سهمیه داشتم و نه پارتی. ارشد و لیسانس هم دانشگاه دولتی خیلی معمولی بودم، همچنین شاغل و متاهل. ولی خدا رو شکر دکتری یکی از دانشگاههای دولتی خوب کشور (روزانه) قبول شدم. این رو گفتم که این ذهنیت رو نداشته باشید که الزاما سهمیه دارها یا بند پ دارها قبول میشن؛ شما رتبه خوب بیار، یه رزومه معمولی داشته باش و با آمادگی کامل همه مصاحبه ها رو شرکت کنید، شک نکن یکی از دانشگاههای دولتی قبول خواهی شد. واقعا ستمه این همه پول رو بریزی به حساب دانشگاه آزاد برای آینده ای مبهم.
موفق باشید.

مرادی
شهریور ۲۲, ۱۴۰۱ ۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  حسامی

میشه لطفا رتبه و رشته و دانشگاهتون روبفرمایید

مرادی
شهریور ۲۲, ۱۴۰۱ ۱:۰۷ ق٫ظ

بنظرم دانشگاه ازاد کارامدتز دولتی هاست

بارانا
شهریور ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرادی

اتفاقا دانشگاه دولتی دانشجو رو زرنگ و پر تلاش بار میاره. ولی ازاد هیچی. اگه شاغل هستید برید ازاد بخونید وگرنه اصلا آزاد خوندن به درد نمیخوره اونم با این اوضاع اقتصادی.

ali
شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ ۱:۲۴ ق٫ظ

فعلا که فقط دانشجو سرکیسه میکنند دوسال به خاطر کرنا رنگ دانشگاه را کسی ندیده و هیچ هزینه استهلاکی واسه دانشگاه نداشته اما هزینه از دانشجو گرفتند و هیچ مشغولی جواب تو نبوده نیست بده از این همه هزینه آخر سر دانشجو بیکار سر خورده یا باید بده هندوانه باور شه ولی تر نقلی های بیسواد خودشون فوری جذب پست های کلیدی میشوند

حمید
شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ ۰:۴۲ ق٫ظ

اینجوری باشه قطعا بنده انصراف میدم نخواستیم دکترا! گ دانشگاه آزاد پوست میکنه

سعید
شهریور ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۷ ب٫ظ

یه عده میرن میگن خدا میرسونه اون وسط گیر میکنن

رسولی
شهریور ۱۷, ۱۴۰۱ ۸:۵۷ ب٫ظ

باید انصراف بدیم تا قحطی بشه دانشگاه آزاد تا بلکه اینقدر بی انصاف نباشن

دانشجوی انصرافی دکتری
شهریور ۱۷, ۱۴۰۱ ۸:۵۳ ب٫ظ

انصراف از مقطع دکتری
جمع بندی انصراف از مقطع دکتری به دلایل افزایش شهریه ۵۰٪ رشته مدیریت دانشگاه آزاد :
ترم اول : شهریه ثابت ۱۳،۵۰۰،۰۰۰ + شهریه متغیر دروس کارشناسی ارشد ۳،۰۰۰،۰۰۰ برای ۱۰ واحد جمع کل : ۱۶،۵۰۰،۰۰۰
ترم دوم : شهریه ثابت ۱۳،۵۰۰،۰۰۰ + ۱۰ واحد دروس اصلی به ازای هر درس ۱،۵۰۰،۰۰۰ معادل ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ جمع کل ۲۸،۵۰۰،۰۰۰
ترم سوم : شهریه ثابت ۱۳،۵۰۰،۰۰۰ + ۸ واحد دروس تخصصی به ازای هر درس ۱،۵۰۰،۰۰۰ معادل ۱۲،۰۰۰،۰۰۰ جمع کل ۲۶،۵۰۰،۰۰۰
ترم چهارم : آزمون جامع فقط شهریه ثابت ۱۳،۵۰۰،۰۰۰
ترم پنجم : اخذ ۶ واحد پایان نامه به ازای هر واحد ۵،۲۵۰،۰۰۰ معادل ۳۱،۵۰۰،۰۰۰ بعلاوه شهریه ثابت ۱۳،۵۰۰،۰۰۰ جمع کل : ۴۵،۰۰۰،۰۰۰
ترم ششم : اخذ ۶ واحد پایان نامه به ازای هر واحد ۵،۲۵۰،۰۰۰ معادل ۳۱،۵۰۰،۰۰۰ بعلاوه شهریه ثابت ۱۳،۵۰۰،۰۰۰ جمع کل : ۴۵،۰۰۰،۰۰۰
ترم هفتم : اخذ ۶ واحد پایان نامه به ازای هر واحد ۵،۲۵۰،۰۰۰ معادل ۳۱،۵۰۰،۰۰۰ بعلاوه شهریه ثابت ۱۳،۵۰۰،۰۰۰ جمع کل : ۴۵،۰۰۰،۰۰۰
ترم هشتم : تمدید پایان نامه پرداخت نصف شهریه ثابت ۶،۷۵۰،۰۰۰۰
دوستان با این محاسبات موافق هستید یا خیر ؟
شهریه ثابت رشته مدیریت ۱۳،۵۰۰،۰۰۰
هر واحد اصلی و تخصصی ۱،۵۰۰،۰۰۰
هر واحد پایان نامه ۵،۲۵۰،۰۰۰
جمع کل ۴ ساله در صورت اتمام بدون هزینه های جانبی چاپ مقاله ، ترجمه ، …. :
۲۲۶،۷۵۰،۰۰۰ تومان

مدیریت آموزشی
شهریور ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

برای ما که گفتند شهریه متغیر برای هر واحد یک میلیون، حالا شما این مبالغ را از کجا و چه جوری استخراج کرده اید ،خدا داند، شهریه ثابت ۱۳و پانصد واریز کردیم

دانشجوی انصرافی دکتری
شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ ۰:۴۴ ق٫ظ

کدام واحد دانشگاهی ؟

مدیریت آموزشی
شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ ۴:۱۰ ب٫ظ

تبریز

دانشجوی دکتری انصرافی
شهریور ۱۷, ۱۴۰۱ ۷:۴۷ ب٫ظ

متاسفانه راهی جز انصراف نیست .

احسان
شهریور ۱۷, ۱۴۰۱ ۷:۰۳ ب٫ظ

خدا لعنت شون کنه. من ارشد روانشناسی دانشگاه آزاد اصفهان هستم. ترم سوم الان ۱۱ میلیون پول دادم علی الحساب. این چه وضعیه آخه

م
شهریور ۱۷, ۱۴۰۱ ۶:۵۰ ب٫ظ

سلام اخه دانشگاه ازاد چی داره که اینهمه شهریه میگیرن واقعا من که چیزی نمیبینم بی سوادترین دانشجویان رو داره بار میاره روزبه روزم شهریه بالا میره چخبرتونه

فاطمه آقا محمدیان شعرباف
شهریور ۱۷, ۱۴۰۱ ۵:۳۶ ب٫ظ

سلام .خواهشا اینقدر در صد .درصد نکنین
درست وصحیح بگین شهریه ثابت امسال چقدر هست
شهریه متغیر چقدر
ما زنگ می زنیم جواب کامل نمیدن یا میگن صداتونو ندارین
شما به دانشجو حق بدین باید ببینه آیا میتونه پر داخت کنه.
بریم ثبت نام کنیم بعد پول رو هم بر نمی گردونن

دانشگاه آزادی
شهریور ۱۷, ۱۴۰۱ ۵:۱۶ ب٫ظ

چرا کسی نیست به این خراب شده دانشگاه ازاد رسیدگی کنه ۳۸ درصد چه خبره مگه چه خدماتی میدن

Roya
شهریور ۱۷, ۱۴۰۱ ۵:۱۰ ب٫ظ

چقدر ساده از افزایش ۳۰ یا ۴۰ درصدی شهریه ها میگن، چقدر ساده… و مایی که سکوت تنها راه انتخابیمون شده. دوستان واقعن راه دیگه ای نیست جز سکوت؟ امضایی، اعتراضی، حرفی؟؟؟؟ بیاین تلاش کنیم در موردش و کاری کنیم.

mgh970@
شهریور ۱۷, ۱۴۰۱ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  Roya

درود بر شما
چه راهی هست که به کاهش شهریه کمک کند؟ هیچ
دانشگاه آزاد تابع هیچ قانونی نیست؛ البته قانون درستی هم برای حمایت از ما درکار نخواهد بود.

Roya
شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ ۹:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  mgh970@

بله درست میگین شوربختانه، اما اگر امکان داره کارزاری لااقل راه بندازیم و امضا جمع کنیم. چون واقعن از بدترین حالت تصورم هزینه‌هاش بیشتره.

گرانجام
شهریور ۱۷, ۱۴۰۱ ۵:۰۵ ب٫ظ

من اول براى ثبت نام دکترى تا تهران رفتم پشیمون شدم و حتى چندین بار زنگ زدن ضمن تبریک گفتن مدارکتو بیار گفتن قرار نیست افزایش داشته باشیم ولی متاسفانه ٣٨ که هیچ بالای ۵٠ درصد گرون کردن

شیما
شهریور ۱۷, ۱۴۰۱ ۶:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  گرانجام

وای دقیقا به من گفتن اگه ۲۰ درصد افزایش پیدا کنخ ترمی احتمالا ۲۳ میلیون دو سال آخرم که رسالش ۳۰ میلیون
منم ثبت نام نکردم چرا کسی اعتراض نمیکنه

@mgh970
شهریور ۱۷, ۱۴۰۱ ۷:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  گرانجام

سلام خدمت همگی
بنده ترم سوم دکتری هستم واحد علوم‌و‌تحقیقات تهران و واقعا از تحصیل در دانشگاه آزاد پشیمان و در شرف انصراف هستم، درسته که شهریه زیادی رو پرداخت میکنیم، اما جدای از شهریه بالا، آینده درستی رو هم پیش‌رو نداریم.

احسان
شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ ۹:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  @mgh970

سلام
بنده امسال دکترا این واحد قبول شدم. جسارتا شما چه رشته ای تحصیل میکنید. در این مدت چقد راضی بودین.

مهندس
شهریور ۱۷, ۱۴۰۱ ۵:۰۴ ب٫ظ

چرا انقدر گرون میکنن

صانعی
شهریور ۱۷, ۱۴۰۱ ۹:۴۰ ق٫ظ

جالبه یه خبر اومده بود که گرانترین شهریه دکتری دانشگاه تهران ترمی ۱۸ تا ۲۳ تومن است (خبر انلاین ۱۴ شهریور) حالا برای این دانشگاه چه خواهند گفت. بیش از ۵۰ درصد در مقطع دکتری افزایش داشته است. خیلی گرانترین شهریه و رکوردار گینس

شیما
شهریور ۱۷, ۱۴۰۱ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  صانعی

دو سال آخری که رساله داری ۳۰ به بالا میشه حالا خدا میدونه تا سه سال دیگه چقد میشه

برادر
شهریور ۱۷, ۱۴۰۱ ۶:۴۱ ق٫ظ

بیشتر از ۵۰ در صد اضافی شده میگن ۳۸

مدیریت آموزشی
شهریور ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  برادر

سلام، چند روز پیش برای دکتری دانشگاه آزاد می خواستم ثبت نام بکنم ،حدود ۱۰ نفر دیگه با بنده برای ثبت نام بودند ،بهشون گفتم بیایید اعتراض کنیم ولی دیدم همگی برای واریز شهریه داوطلب هستند و به نوبت ایستاده اند، گفتم ثبت نام نکنیم تا مجبور باشند افزایش بیشتری اعمال نکنند ولی کو گوش شنوا، برادر از ماست که بر ماست!

طرماح
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ ۶:۳۷ ب٫ظ

حقیقتاً از ماست که بر ماست. تازه بعضی از این داوطلبان محترم به ما اتهام میزنن که انگیزه ندارید و هدف ندارید. برید بهتره.

بابا
شهریور ۲۲, ۱۴۰۱ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  طرماح

خود کرده را تدبیر نیست؟ هست . تقریبا به طور ۱۰۰ درصد مشخص است که نه تنها مدرک دکتری دانشگاه آزاد بلکه در شرایط فعلی دنبال مدرک دکترارفتن با هر انگیزه ای و هر دانشگاهی اتلاف عمر ذیقیمت است پس بهتر است برگردیم و به همان ارشد و یا لیسانس بسنده کنیم و دنبال حرفه آزاد باشیم و این فشار بی مورد را از روح و روان خود برداریم

صابر
شهریور ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

سلام دوست عزیز اونها الان خونشان گرمه با پیشوند «دکتر» به وجد امدن ولی وقتی وارد معرکه شدن اونوقت می فهمن که چکار کردن !