موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

هزینه دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

برای شرکت در فراخوان دکتری بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه‌ آزاد لازم است هزینه ثبت نام بپردازید. همچنین پس از قبولی در مقطع دکتری با استفاده از آیین نامه استعداد درخشان لازم است شهریه تحصیل را پرداخت کنید.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه آزاد جهت پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری هر ساله فراخوانی منتشر می‌کند. در این فراخوان شرایط و نحوه ثبت نام متقاضیان اعلام می‌شود.

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

ثبت‌نام داوطلبان دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد هم‌زمان با ثبت‌نام متقاضیان پذیرش با آزمون در سایت معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد و نتیجه اولیه و نهایی این پذیرش نیز از طریق سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اعلام می‌شود.

در شیوه بدون آزمون، ثبت‌نام با انتخاب رشته‌محل‌ها همراه است؛ داوطلبان باید در هنگام ثبت‌نام مدارک خواسته‌شده را در سایت بارگذاری کنند تا پس از بررسی مدارک آنان، امکان و یا عدم امکان حضورشان در مصاحبه با انتشار کارنامه نتایج مشخص شود.

پس از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد، داوطلبان در مصاحبه حضور پیدا می‌کنند. در شیوه‌ بدون آزمون تنها مصاحبه برگزار می‌شود و لازم نیست داوطلبان در آزمون کتبی شرکت کنند. زمان مصاحبه‌ها از طریق سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود. پذیرش در شیوه‌ بدون آزمون دانشگاه آزاد با تأثیر صددرصدی مصاحبه همراه است.

هزینه ثبت نام دکتری بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه آزاد

جهت ثبت نام در سامانه ثبت نام و انتخاب رشته دکتری استعداد درخشان این دانشگاه لازم است علاوه بر بارگذاری مدارک لازم (شامل اسکن یک قطعه عکس ۳ در ۴ و ریزنمرات مقطع کارشناسی ارشد) نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام به صورت آنلاین اقدام کنید.

هزینه ثبت نام هر سال در فراخوان اعلام می‌شود. هزینه ثبت نام متقاضیان پذیرش بدون کنکور دکترا آزاد در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۸۵هزار تومان اعلام شده است.

طول دوره دکتری دانشگاه آزاد

مدت مجاز تحصیل در دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد حداقل شش نیمسال و حداکثر هشت نیمسال تحصیلی است. هر نیمسال شامل هجده هفته (دو هفته آموزشی و دو هفته ارزشیابی پایان نیمسال) است.

در صورتی که دانشجو در مدت ۸ ترم فارغ‌التحصیل نشود، واحد دانشگاهی می‌تواند به پیشنهاد استاد راهنما مدت تحصیل را حداکثر تا دو ترم افزایش دهد. در صورتی که در این مدت دانشجو فارغ التحصیل نشود، پرونده‌اش به کمیسیون موارد خاص ارجاع می‌شود.

شهریه دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

شهریه تحصیل داوطلبانی که بدون کنکور در مقطع دکتری دانشگاه آزاد پذیرفته می‌شوند تفاوتی با شهریه داوطلبانی که از طریق آزمون پذیرفته می‌شوند ندارد.

شهریه دکتری دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲ هنوز مشخص نشده است. اما محدود شهریه در سال گذشته به شرح جدول زیر بوده است:

میزان شهریه دکتری دانشگاه آزاد 1401 – 1402
گروه آموزشیحداقل مبلغحداکثر مبلغ
علوم انسانی18 میلیون تومان20 میلیون و 500 هزار تومان
فنی مهندسی20 میلیون و 460 هزار تومان21 میلیون و 300 هزار تومان
علوم پایه18 میلیون و 500 هزار تومان20 میلیون و 500 هزار تومان
علوم پزشکی18 میلیون تومان19 میلیون و 500 هزار تومان
هنر19 میلیون و 500 هزار تومان22 میلیون تومان

شرایط وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد چیست؟

در مطلب وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد جزییات مربوطه ارائه شده است.

شهریه دکتری دانشگاه آزاد علوم تحقیقات چقدر است؟

برای کسب اطلاعات درخصوص شهریه دکتری دانشگاه آزاد کلیک کنید.

آیا تفاوتی بین شهریه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ برای داوطلبان آزمون و داوطلبان بدون آزمون استعداد درخشان وجود دارد؟

خیر، تفاوتی بین شهریه دانشجویانی که از طریق کنکور در مقطع دکتری دانشگاه آزاد پذیرفته می‌شوند با کسانی که از طریق تسهیلات استعداد درخشان پذیرفته می‌شوند نیست. تنها تفاوت در نحوه پذیرش است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها