موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پاسخ معاون آموزشی دانشگاه تهران به عدم اجرای بخشنامه آزمون بسندگی زبان

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره اجرای آزمون بسندگی زبان دانشجویان دکتری، گفت: اجرای مستقیم این آئین‌نامه مشکلاتی داشت و با مذاکراتی که با وزارت علوم داشتیم و پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته امیدواریم تا پایان نیم سال دوم 1402-1401 این دستورالعمل نهایی و اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: زمانی که آئین‌نامه آزمون بسندگی زبان را دریافت کردیم مکاتبه‌‌ای با وزارت علوم داشتیم و اشکالاتی را که به نظرمان می‌رسید را با آنها درمیان گذاشتیم. 

برای مشاهده آیین نامه بسندگی زبان دکتری کلیک کنید.

وی افزود: ۸-۷ محور را به وزارت علوم توضیح دادیم و عنوان کردیم که به این دلایل اجرای مستقیم آئین‌نامه آزمون بسندگی زبان مشکلاتی دارد و با مذاکرات انجام شده وزارتخانه به ما اعلام کرد که دانشگاه‌ درمورد این آئین‌نامه می‌تواند شرایطی را در نظر بگیرد که البته ذکر شده این شرایط نافی هیچکدام از مفاد این آئین‌نامه و تبصره‌ها نباشد. 

معاون آموزشی دانشگاه تهران در ادامه یادآور شد: در دانشگاه تهران به این سمت فکر می‌کنیم برای استادی که می‌خواد گواهی بسندگی آزمون زبان بگیرد صحیح نیست که شرط و شروط خاصی بگذاریم؛ ولی می‌خواهیم شرط و شروطی برای دانشجویی که می‌خواهد گواهی بسندگی زبان بگیرد را در نظر بگیریم. 

کمره‌ای خاطرنشان کرد: ما از دانشجویان، نمره زبان به صورت شرکت در آزمون تافل و آیتلس نمی‌خواهیم. ولی استادی که بخواهد امتحان زبان دانش بسندگی بدهد را باید به چه نحو احراز کنیم که این فرد دانش و بسندگی در زبان را دارد یا خیر؟ استاد نمی‌تواند بدون احراز صلاحیت گواهی دریافت کند. 

وی در پایان گفت: شرایطی را پیش‌بینی می‌کنیم تا در دستورالعملی که می‌آوریم دانشجو واجد شرایط باشد تا بتواند گواهی بسندگی زبان را بگیرد. در حال حاضر دستورالعمل آماده شده ولی هنوز به اجرا نگذاشته‌ایم و منتظر هستیم با پایان نیم سال دوم ۱۴۰۲-۱۴۰۱ که عملاً آموزش دوره دانشجویان تمام می‌شود و تا امتحان جامع فرصت داریم ان‌شاءالله با موافقت وزارت علوم دستورالعمل را نهایی می‌کنیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۵:۳۲ ق٫ظ

با این حساب فاتحه دانش زبانی در دانشگاه هم خوانده شد و یک قدم به بیسوادی بیشتر نزدیک شدیم. به نظر می‌رسد اول باید تسلط زبانی اساتید را بررسی کرد، دانشجو پیشکش.

مهدیه
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام دوست عزیز فاتحه هیچ چیز خوانده نمیشه بلکه فقط استرس دانشجو کم میشه. چون زبان در کشور شده منبع درآمد زایی و آزمونهای که استاندارد نیستن پس همه به فال نیک بگیرن.

باران
خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

سلام
آفرین با شما کاملا موافق هستم خانم مهدیه
واقعا در کشور ما چه دلیلی داره دانشجو از آزمون جامع عقب بیوفته به خاطر نمره زبان انگلیسی که به هیچ دردش نمیخوره در کل دوره تحصیل مگر ریسرچ برای رساله
دانشجوی ممتاز به خاطر یک نمره کمتر نمره زبان نتونسته آزمون جامع شرکت کنه در صورتی که تمام نمرات ترمیک زبانش ۲۰ و ۱۸ بوده در کل دوره تحصیلی
آخر آزمون جامع که تماما دروس تخصصی و مشترک تخصصی هست و توضیخات پیرامون موضوع رساله چه ارتباطی به نمره یک آزمون مافیای داره؟!!
یه چیزی یاد گرفتن فقط تکرار میکنن
بچه ۹ ساله نیتیو انگلیسی بلده چون در ایالات متحده زندگی کرده آیا با سواده!!
مگر ما داریم در دانشگاه بین المللی دو یا سه زبانه تحصیل میکنیم که ملاکمون نمره زبان برای سنجش سواد باشه!!
مافیای کنکور و آزمون زبان بهشون برخورده

مهدیه
خرداد ۲۲, ۱۴۰۲ ۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  باران

سلام بلاخره یک روز ظلم یه جای به پایان می رسه دانشگاه تهران هربار آزمون غیراستاندارد برگزار می کنه سیصد هزار تومان بعد کلی متقاضی داره این تجارت نیست پس اسمش چی است متقاضی ها دارن برای نمره زبان آسیب می بینند هیچکس عین خیالش نیست فعلا خدا را شکر رسانه ی شده و دانشگاهها ملزم هستن که بزودی اجرا کنند.

خادمی
خرداد ۱۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۸ ب٫ظ

سلام و احترام. بسندگی چجوری انجام میشه؟ ازمونه؟؟

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۳:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  خادمی

سلام
لینک زیر آیین نامه جدید زبان دکتری با عنوان بسندگی زبان هستش. میتونید جزییاتشو ببینید:
https://phdtest.ir/1401/11/%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%AF%D8%B1%DA%A9-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C/

مهدیه
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  خادمی

بله به آزمونهای زبان که دانشگاهها در مقطع دکتری برای ورود به آزمون جامع برگزار می کنند و در حال حاضر وزارت علوم به انحصارش در دانشگاه‌ها داره پایان می ده چون داشتند خون دانشجو رو تو شیشه می‌کردن بخاطر درآمدزایی