موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

تجربیات مصاحبه دکتری ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

بخش نظرات این مطلب به تبادل نظر و به اشتراک گذاری تجربه مصاحبه آزمون دکتری و دکتری بدون کنکور استعداد درخشان ۱۴۰۲ اختصاص یافته است.

به گزارش پی اچ دی تست، زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ از خرداد تا اوایل مردادماه سال جاری است. داوطلبان دعوت‌شده به مصاحبه دکتری دانشگاه‌های مختلف مطابق با زمان‌بندی اعلام‌شده از سوی دانشگاه‌ها لازم است در مصاحبه دکتری به صورت حضوری شرکت کنند.مصاحبه دکتری

ثبت تجربه داوطلبان مصاحبه دکتری به ایشان کمک می‌کند تا درخصوص اتفاقات رخ‌داده در جلسه با هم تبادل نظر کنند و همچنین منبعی ارزشمند برای سایر داوطلبان سال جاری و سال‌های آتی است.

از شما دعوت می‌کنیم در بخش نظرات این مطلب به تبادل نظر و ثبت تجربیات خود از مصاحبه دکتری بپردازید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

675 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
soha
شهریور ۴, ۱۴۰۲ ۹:۴۰ ب٫ظ

دوستان مشخص نشده کی دقیقا جواب میاد ؟

نارسیس
مرداد ۲۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

از متأخرین کسی هست تاریخ مصاحبشو در راه خدا اعلام کنه

ابوالفضل
مرداد ۲۱, ۱۴۰۲ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  نارسیس

سلام از صبح دارم تمام صفحه هارو بالا و پایین میکنم شاید متوجه بشم از چه زمانی شروع میشه که تکلیف خودمون بدونم . با این شرایط نتایج احتمالا تا ۲۸ مرداد که شنبه باشه باید اعلام بشه

نارسیس
مرداد ۲۱, ۱۴۰۲ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

خب دوستی گفتند که ۲۸ مصاحبه شونه که

گلناز..
مرداد ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  نارسیس

من دیدم نوشته بودند فقط امروزه و ۲۵هست و آزاد هم گفته تا ۲۷نتایج میفرسته سنجش.
احتمالا بعد ان اعلام بشه نتایج

Forbiden
مرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۵:۱۰ ب٫ظ

سلام خدمت دوستان گرامی
سر جلسه مصاحبه نظر کلی اساتید خیلی مثبت بود ( رزومه خوبی دارم و شاغل هستم) و خیلی شفاف به من گفتن که ما شما رو انتخاب میکنیم و اون دانشگاه انتخاب اول من هست. کسی از دوستان تجربه مشابه داره و اینکه ممکنه بعدا نظرشون عوض بشه؟

رسول
مرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  Forbiden

با سلام
انشالله خیره و بستگی به شرکت کنندگان دیگر و همچنین نمره آزمون هم داره

Forbiden
مرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

ممنون از پاسختون
رتبه من ۱۰ بود و واقعیت اینه که شرکت کننده های دیگه رتبشون پایین تر بود و خیلی ها ناراضی بودن در حدی بود که به من گفتن رفتی بیرون از اتاق به بقیه نگو که ما به شما گفتیم که قبولتون میکنیم.

رسول
مرداد ۲۱, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  Forbiden

پس دیگه استرس نداشته باشید با این تفاسیر حتما قبولید، البته من هم شرایطم تقریبا مشابه شما بود و با رتبه ۱۲ و یک مقاله isi و سابقه شغلی عالی به اذعان اساتید به نظرم مصاحبه خوب بود هرچند قول قطعی ندادند ولی نکته جالب این بود که آخرای مصاحبه مدیر گروه چند دقیقه ای اومد داخل و نشست و بعد رفت، برای بقیه این اتفاق رخ نداد. من بعد از هفت سال از ارشد و ۱۷ سال از لیسانسم گذشته تصمیم به این راه گرفتم و برام جذابه ولی همه چیز نیست

Forbiden
مرداد ۲۱, ۱۴۰۲ ۷:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

دقیقا من هم ۱۰ سال هست که ارشدم گرفتم ولی شاغل بودنم مرتبط با رشته تحصیلی و زمینه کاری اساتید بود.
ولی دقیقا دکترا همه چیز نیست.

منتظر
شهریور ۴, ۱۴۰۲ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  Forbiden

سلام چه رشته ای بودید ؟ آزاد ؟

عماد
مرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۹:۱۳ ق٫ظ

دوستان یک سوال داشتم از خدمتتون، اگر بعد مصاحبه با یکی از اساتید که حاضر در جلسه بوده و ازت مصاحبه گرفته صحبت کنی و اینکه برای دانشگاه سه نفر ظرفیت باشه و استاد بگه که حدنصاب گرفتی ولی در اولویت های یک تا سه قرار نگرفتی و در رده های پایین تری قرار داری به فرض تراز و رتبه بالاتر آزمون کتبی احتمال داره که جزو قبولی ها بشی ممنون از همه عزیزان و برای همتون دعای خیر دارم.

یا امام رضا
مرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  عماد

بستگی داره حدنصاب مثلا چند دادند.شاید جوری حدنصاب به شما داده باشند که حتی با رتبه خوب هم به اون سه تای اول نرسید.اما اگر تفاوت چندانی در دادن نمره حدنصاب نباشه ،امکانش هست وقتی ترازو رتبه خوب شما،که از بقیه بالاتر بودین کمکتون کنه و با جمع آن ،شماهم قبول بشید.
باید ببینید تفاوت ترازعلمی رتبه شما با رقباتون چقدر بوده آیا اونقدر بالا بوده که کمک کنه با حدنصاب معمول هم از آن سه نفر اول که میگیدجلو بیندازه.
امیدوارم متوجه منظورم شده باشین.
موفق باشید بسپارید به خدا،ان شالله که قبول بشید.

عماد
مرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  یا امام رضا

ممنون و تشکر از پاسخ شما دوست گرامی

ویکتاریون
مرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۵:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  عماد

میشه ولی باید اختلاف ترازت زیاد باشه با بقیه‌. در نظر بگیر که نمره ی مصاحبه در ۲۰۰ ضرب میشه. به یه نفر چهل بدن( که یکی دو ساله چهل و بالاتر رایج شده)، معادل با تراز هشت هزار ( حدود تراز رتبه یک بعضی رشته ها) میشه.

عماد
مرداد ۱۸, ۱۴۰۲ ۷:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

مرسی عالی بود از توضیح کارشناسانه شما عزیز خیلی کامل بود موفق باشید.من هم تکلیفم روشن شد با این اوصاف

داوطلب
مرداد ۱۸, ۱۴۰۲ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

رشته دانشگاهی شما چیه ویکتاریون دانا؟:)

منتظر
شهریور ۴, ۱۴۰۲ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

پس با ابن تفاسیر و صحبت های جنابعالی نمره مصاحبه خیلی مهمتر از نمره کتبی هست ؟ راحت با بدست آوردن نمره خوب مصاحبه میتونیم در دانشگاه آزاد رو قبول بشیم ؟

سارا
مرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۰:۰۲ ق٫ظ

سلام. امکانش هست که بعد از مصاحبه از دانشگاه با دانشجو تماس نگیرن اما در نهایت در همون دانشگاه پذیرفته بشه؟

فریبا
مرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۳:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

سوال بنده هم هست…دوستی هست تجربه داشته باشه یا حتما باید تماس گرفته بشه؟

گلرخ
مرداد ۱۸, ۱۴۰۲ ۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام بله هست،تا بوده همین بوده برای خیلی ها،(اکثرا)
تماسی گرفته نمیشه و قبول میشن.
موفق باشید

منابع آب
مرداد ۹, ۱۴۰۲ ۹:۲۷ ق٫ظ

سلام وقت بخیر
اگه قبول شده باشیم با معرف هایی که برای تایید صلاحیت عمومی معرفی کردیم تماس میگیرن؟ پارسال تماس گرفتن؟ کسی تجربه ای داره؟

احمد
مرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  منابع آب

مگه با شما تماس گرفتند؟

منابع آب
مرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

نه برای خودم سوال هست که آیا سال های قبل با معرف ها تماس گرفتند یا نه

نارسیس
مرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۸:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  منابع آب

شما منابع آب هستید ؟
من سازه های آبی هستم

منابع آب
مرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  نارسیس

بله

نارسیس
مرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  منابع آب

موفق باشید دوست عزیز

منابع آب
مرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  نارسیس

ممنونم همچنین شما

ghazale
تیر ۳۰, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

سلام وقت همگی بخیر
دوستان اکر کسی برای استعداد درخشان مرحله اول قبول بشه ممکنه سنجش نتیجه رد کنه و تایید نهایی نشه؟

لیلای تنها
تیر ۲۹, ۱۴۰۲ ۰:۳۰ ق٫ظ

در پاسخ به دوستان …
مرسی دوستان ولی تا آخر مرداد واقعا برای من یک عمر هست. با اینکه میدونم دکتری تو ایران بخصوص رشته های انسانی آینده ای درخشان نداره اما واقعا استرس دارم. آینده م به این قبولی گره خورده.

لیلای تنها
تیر ۲۸, ۱۴۰۲ ۰:۴۸ ق٫ظ

سلام
کسی میدونه نتیجه نهایی آزمون دکتری چه زمانی اعلام میشه؟ قبلا گفته شده بود شهریور ؟

نارسیس
تیر ۲۸, ۱۴۰۲ ۳:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  لیلای تنها

سلام معمولا این دو سه سال اخیر بین ۲۴تا ۲۹ مرداد اومده

دکتر
تیر ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  لیلای تنها

سلام سال گذشته شهریور اعلام شد

علی
تیر ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

نخیر ۲۷ مرداد اعلام شد

نارسیس
تیر ۲۸, ۱۴۰۲ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

۲۷ مرداد بود

نگار
تیر ۲۴, ۱۴۰۲ ۳:۲۳ ب٫ظ

سلام دوستان کسی لز دانشگاه الزهرا بوده که باهاش تماس گرفته باشن ؟

دکتری روزانه
تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

سلام
با شما تماس گرفتن؟

نگار
تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۲:۴۱ ب٫ظ

با شما چطور ؟

.
تیر ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

جواباتون جالبه

Mahsa
تیر ۲۴, ۱۴۰۲ ۳:۱۰ ب٫ظ

سلام ویکتاریون من نیاز شدید به راهنمایی دارم:( سر دو راهی بدی موندم من قرار بود روی موضوعی کار کنم که ادامه کارهای خودمه ولی الان استاد راهنمام میگه دوره رو عوض کن بیا رو دوره جدیدتر من یه پیش پروپوزالی نوشتم که اون رویکرده یه چیزی بود که این استاد خوشش اومد و گفت این رویکردی که داری میگی رو قراره ۳ سال دیگه رشته‌ای به این اسم به دانشگاه اضافه بشه همه کاراش انجام شده (قبلا هم بهش اشاره کرده بود) درواقع خارج از کشور این رشته هست ولی توی ایران هنوز نه. ولی گفت معاصر (تا قبل از انقلاب) رو با این رویکرد بررسی کن ما فردا نیرو هیات علمی میخوایم توی این زمینه تخصص داشته باشه. درصورتی که من تا الان کلی کار کردم روی همون دوره ی قدیمی و استاد ارشدمم مخالف صد در صد تغییر دوره‌ست میگه کسی روی این دوره حرفی واسه گفتن نداره و تو میشی متخصص این قضیه.. اینو توی مصاحبه دانشگاه تهران دکتر آژند هم بهم گفته بود.. الان نمی‌دونم باید چیکار کنم از نظر علاقه هم اگه بخوام همه چیزو کنار بذارم باید بگم دوره جدید رو ترجیح میدم. ولی به همین کاری که تا الان کردم هم خیلی علاقه دارم! ولی موقعیت کاری در آینده برام مهم‌تره نمیدونم به کدوم سمت برم! از طرفی میگم همون رویکرد(یا نمیدونم اسمشو چی بذارم..) رو خب توی همون دوره ی قدیم بررسی کنم دیگه اینطوری هم کارمو ادامه دادم هم اون قضیه که بحث جدیدیه وارد کارم شده البته اون قضیه… ادامه نظر»

ویکتاریون
تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  Mahsa

سلام.
چشم انداز کلی رشته تون چه طوریه؟ فقط موقعیت شغلی ایران منظورم نیست. سمت و سوی مقالات و موقعیت های تحصیلی_ کاری خارج. می دونم گفتی نمی خوای بری، ولی می خوام ببینم در کل کدومش آینده دار تره؟
و اینکه اگر بخوای دوره ی جدید رو کار کنی، این خطر وجود داره که متخصص هیچ چیز نباشی در پایان دکترات؟ یعنی ممکنه یه دونه رساله ی دکترا برای متخصص شدن در دوره ی جدید کافی نباشه و در تضاد با رزومه ی قبلیت قرار بگیره؟ کسانی که ارشدشون رو معاصر کار کردن، توی این فیلد خیلی ازت جلوترن؟

Mahsa
تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

درمورد معاصر من مطالعه خاصی نداشتم هیچوقت زیاد هم در جریانش نیستم ولی درمورد زمینه کاری خودم خارج از کشور فعاله این موضوع‌ها اونجا از نظر شغلی نمیدونم ولی تحصیلی اوکیه
یعنی اون فعالیتهام دیگه جزو رزومه‌ به حساب نمیاد چون متفاوت میشه موضوعم؟ درواقع تاثیری نداره دیگه، اینکه پرش داشته باشه کارام یهو ازین شاخه به اون شاخه بشه اصلا چیز جالبی نیست نه؟ یعنی شاید بشه همون که گفتی تهش متخصص هیچی نباشم!

ویکتاریون
تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  Mahsa

اگر همین زمینه ای که تا الان کار کردی، به طور کلی جای پیشرفت داره، با این توضیحاتی که دادی به نظر منم تغییرش نده. تغییر فیلد نسبت به ارشد لزوما بد نیست. ولی دلیلی که میگی شاید کافی نباشه. تمام دوستان من که از ایران رفتن، صرف نظر از هر موضوعی که توی ارشد داشتن الان توی دو تا فیلد خاص متمرکز شدن و برای اپلای هم مجبور شدن مهارت های مربوط به اون زمینه ها رو یاد بگیرن. چون موضوعات خودشون ظرفیت کار بیشتر نداشت. یا خود من تا حدی نسبت به موضوع ارشدم کارم تغییر کرده چون به نظرم رسید اون روش جواب مناسبی به سوال هایی که من دارم نمیده که باعث شد دوستش نداشته باشم. ( به اینکه ممکنه آخر و عاقبت نداشته باشه فکر نکردم راستش و الان به خودم فحش می دم. پشیمون نیستما اما کار خودم رو سخت کردم.) ولی برای تو هیچ کدوم از این حالت ها نیست. اگر شبیه موضوع خودت خارج هم هست، معنیش اینه که از دانشگاه های اینجا هم حذف نمیشه و امکان توسعه داره. و میگی کارت رو دوست داری. و منتاسب باهاش پروپوزال هم داده بودی. پس کفّه ی ترازو به نفع موضوع فعلیت سنگینی می کنه. در مورد اینکه پرش توی رزومه به وجود میاد، نظر شخصی من اینه که استادایی که رزومه ی یکدست دارن وجهه شون هم به عنوان محقق و هم مدرّس بهتره. توی فرایند جذب شاید تا الان خیلی جدی نبوده قضیه، ما استادایی می بینیم که هر مقاله شون… ادامه نظر»

Mahsa
تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

اوهوم مثل اینکه کلا همه‌چییی خیلی هرکی به هرکی تر ازین حرفهاست:/
آره خدارو شکر تا آخر تابستون وقت داده که دوباره پیش پروپوزال رو بدم و باید توی این یکی دو ماه بیشتر تحقیق کنم و به نظرم درست میگی روی همون موضوع خودم بمونم بهتره سعی کنم یه جور خوبی وصلش کنم به اون قضیه تا یه جایی راه داره…
اصلا دوست ندارم عقب هم بیوفتم اینجوری کلا روحیه‌ام تضعیف میشه:/
وای دقیقا ترسم از اینه که کارم از ارشدم پایین‌تر بشه این خیلی بده! استادی هست که کمکم کنه ولی وقتی اجازه ندارم حتی مشاور بگیرم چقدر می‌تونم از بقیه درخواست کمک کنم یه حدی داره دیگه!
مرسییی از راهنمایی‌هات مثل همیشه کلی کمکم کردی بهتر بتونم تصمیم بگیرم

باران
تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  Mahsa

با عرض سلام و ادب خدمت شما دوست عزیز
من هیچ دیدی نسبت به موضوعاتی که فرمودین ندارم. چون از رشته شما هیچ اطلاعی ندارم.
فقط به یک موضوع هم میتونی فکر کنی. چون این رویکرد توی رشته ما جواب میده. البته درمورد دوره ها نیست. دو تا موضوع مورد علاقه من بوده که دارم تلفیق میکنم هر دو تا رو توی یک موضوع گسترده تر. و هر دو موضوع هم توی ایران کار نشده و یک موضوع دیگه هم توی جهان تازه داره مطرح میشه و روی تئوری مطلب دارن کار میکنند‌. گفتم به شما هم پیشنهاد بدم شاید یک ایده جدید به ذهن شما رسید و شاید هم این رویکرد توی رشته شما جا نداشته باشه.
اونم این که چرا دو دوره رو با هم کار نمیکنین؟ مقایسه بین دو دوره یا هرچیزی که بتونه دو دوره رو با هم کار کنین..
باز هم نمیدونم توی رشته شما کار درستی هست این موضوع یا نه. ولی به عنوان پیشنهاد گفتم مطرح کنم.
موفق باشید‌.

Mahsa
تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  باران

سلام اتفاقا خیلی هم دنبال تطبیق هستن به طور کلی بخاطر رشته‌‌مون
ولی این دو تا دوره مقایسه‌شون منطقی نیست خیلی متفاوت از هم هستن اینکه بخوام قرن ۴ رو با دوره مثلا پهلوی مقایسه کنم! هیچ جوره به هم مرتبط نمیشه، در این حد استادم می‌خواد تغییر بدم:)
ممنونم از راهنمایی تون
همچنین

Mahsa
تیر ۲۴, ۱۴۰۲ ۲:۰۳ ب٫ظ

سلام یه سوال
واسه هیات علمی‌ شدن حتما باید متاهل باشیم؟ دانشگاه‌های دولتی تهران.

قابل توجه علاقه مندان دکتری و هیات علمی شدن
تیر ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  Mahsa

سلام خیر در زمان بررسی و مصاحبه فقط یک امتیاز در صلاحیت عمومی نه اختصاصی!!

Mahsa
تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

آهان مطمئنید؟ ممنون

بیوتکنو
تیر ۲۷, ۱۴۰۲ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  Mahsa

بله خواهش پاسختون روی نظر خودم دادم

بیوتکنو
تیر ۲۷, ۱۴۰۲ ۹:۰۵ ب٫ظ

بله
هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۲۹۲ مورخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در خصوص ابلاغیه مورخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ رئیس جمهور به شرح زیر مصوب کرد:
در بررسی صلاحیت عمومی متقاضیان عضویت هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، در ازای تأهل ۵ امتیاز و در صورت داشتن هر فرزند ۳ امتیاز به امتیازات صلاحیت عمومی افزوده می‌شود.
همچنین براساس این مصوبه در صورت تساوی امتیازات طبق فرم بررسی صلاحیت عمومی، اولویت با فرد متأهل است.

Mahsa
تیر ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  بیوتکنو

خیلی ممنونم از توضیح‌تون

بیوتکنو
تیر ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  Mahsa

خواهش موفق باشید

حیدر
تیر ۲۱, ۱۴۰۲ ۲:۰۲ ب٫ظ

سلام دوستان روانشناسی تربیتی کیا امروز آزاد مرکزی مصاحبه داشتن؟؟ چطور بود؟؟

مهسا
تیر ۲۲, ۱۴۰۲ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  حیدر

سلام گروه روانشناسی بالینی بودم روند مصاحبه بگونه ای بود که چهار استاد خانم مصاحبه را انجام میدادن سوالات تماما تخصصی بود اما سوالی درخصوص تعداد مقالات، تالیفات و حتی نمره زبان از بنده نپرسیدن و این موضوع برایم سوال برانگیز بود…

حیدر
تیر ۲۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنون .موفق باشین.

مریم
تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  حیدر

من امروز مصاحبه روانشناسی تربیتی تهران مرکزی بودم .سه تا استاد مرد و یک خانم .بسیار رفتارشان استرس آور بود چندین سوال تخصصی سخت و پشت سر هم.از روانشناسی عمومی و شخصیت که به چندتا پاسخ ندادم .کلا خیلی راضی نبودم

سرگردان
تیر ۲۰, ۱۴۰۲ ۸:۰۰ ب٫ظ

سلام
دانشگاه علامه برای کیا پیام داده در رابطه با نحوه انجام مصاحبه و کسی متوجه تفاوت اون با پیام های قبلی شده؟

فاطمه
تیر ۲۲, ۱۴۰۲ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  سرگردان

من مصاحبه اش نرفتم‌ولی پیام نظر سنجی برام اومد

نگار
تیر ۲۰, ۱۴۰۲ ۵:۳۸ ب٫ظ

سلام
دوستان کسی اینجا آیا هست که دانشگاه شهید مطهری تهران روانشناسی خونده باشه؟ آیا سطح علمی قابل قبولی داره؟ فقط سطح علمی لطفا؟ از فضای مذهبی دانشگاه مطلع هستم.

فاطمه
تیر ۲۰, ۱۴۰۲ ۵:۲۸ ب٫ظ

سلام دوستان من امسال دکتری. شانسم برای دانشگاه های تهران پنجاه پنجاهه وسهرستان زدم و مطمئنا قبولم
ایا در صورت قبولی میشه دوباره کنکور داد و اگه رتبه بهتر شه انصراف؟ممنون میشم راهنمایی کنید کسی با این شرایط هست الان

علی
تیر ۲۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام
اگه طبق روال پارسال باشه، شما میتونید شرکت کنید و در صورت قبولی، در دانشگاه جدید مشغول تحصیل بشید

فاطمه
تیر ۲۲, ۱۴۰۲ ۷:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ممنونم شما کسی رو می شناسید همچین شرایطی داشته باشه؟!

علی
تیر ۲۳, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

خواهش میکنم
در دفترچه کنکور امسال اومده بود که دانشجوهای دانشگاه دولتی میتوانند در کنکور امسال شرکت کنند

میثم
تیر ۲۰, ۱۴۰۲ ۴:۲۳ ب٫ظ

سلام برای رشته علوم شناختی پژوهشگاه دانش های بنیادی آیا معتبر است؟ یا دانشگاه های مثل شریف و امیر کبیر یا بهشتی؟
چون در دفترچه مهندسی پزشکی رشته ای تحت عنوان علوم اعصاب شناختی آورده است

حکی
تیر ۲۰, ۱۴۰۲ ۹:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

سلام قطعاً علوم شناختی پژوهشگاه دانش های بنیادی! پایه گذار این رشته در ایران است و برخی فارغ التحصیلاش امریگا هستند بعد بهشتی پروفسور حسین استکی این رشته رو در ایران پایه گذاری گردن و در نیچر مقاله دارند حال حاضر هیات علمی یهشتی هستند

Sami
تیر ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

حالا که دارم نگاه می کنم جواب سوالات تو مصاحبه درست دادم اون استاد راهنما اشتباه می کرد متاسفانه خخخخخخخ

عسل
تیر ۱۸, ۱۴۰۲ ۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  Sami

بله برای من هم پیش اومد.
چند نفر از اساتید گروه روانشناسی علامه اشتباهات عجیبی داشتند.

d.kazemifard
تیر ۱۹, ۱۴۰۲ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

درود و ادب و احترام شایسته
البته خیلی از اساتید به اشتباه جواب هارو به شما میگن، تا میزان دانش شمارو بسنجند و میزان اعتماد شما به دانسته هاتون

محدثه
تیر ۱۷, ۱۴۰۲ ۸:۲۴ ب٫ظ

سلام وقت بخیر بچه ها دکتری بدون آزمون دانشگاه اصفهان یا تهران اطلاع دارید کی نتایج قبول شدگان اعلام میکنند؟

لیلای تنها
تیر ۱۷, ۱۴۰۲ ۳:۱۸ ب٫ظ

سلام به همگی
دوستان یه سوال خیلی خیلی مهم دارم. آیا دانشگاه های تهران به طور کلی برای دکترا خوندن معتبر هستند؟ چون من یک دانشگاه غیردولتی ولی روزانه باهام تماس گرفتند و اینجور که فهمیدم گویا قبول شدم.من خودم شهرستانم ولی فاصله تا تهران زیاد نیست نهایت ۶ ساعت.

ویکتاریون
تیر ۱۷, ۱۴۰۲ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  لیلای تنها

سلام. دوره ی روزانه فقط مربوط به دانشگاه های دولتی میشه. دانشگاه های غیر دولتی( آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی ها) همه شون شهریه پردازن.
اگر اعتبارش رو برای هیئت علمی شدن می پرسی، به شهر نیست، به سطح بندی دانشگاه هاست که از طرف وزارت علوم صورت می گیره. برای هیئت علمی شدن توی سطح یک ها مدرک سطح یک لازم داری.( به استثناها کاری ندارم.) برای بقیه باید شرایط اختصاصی فراخوانشون رو نگاه کنی، یا بپرسی.

لیلی
تیر ۱۷, ۱۴۰۲ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

سلام دوست عزیز .. میشه یکم در مورد مدرک سطح یک توضیح بدید ؟ منظورتون دانشگاههای دولتی تهران هست بطور کلی ؟ یا چند دانشگاه خاص ؟ و اینکه در مورد مدرک پردیس البرز دانشگاه تهران به لحاظ هیات علمی شدن و اعتبارش اطلاعی دارید ؟

لیلای تنها
تیر ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

ممنونم از پاسخگوییتون

رها
تیر ۱۷, ۱۴۰۲ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  لیلای تنها

دانشگاه غیر دولتی روزانه؟ شما مطمئن هستید تحصیلات دانشگاهی دارید؟

لیلای تنها
تیر ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  رها

نه والا خخخخ شما چی مطمئنی؟

یه کنکوری
تیر ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  لیلای تنها

دلم نیومد پیام عزیزان رو بی پاسخ بذارم بله دانشگاه روزانه غیردولتی داریم دانشگاه علم و فرهنگ یه دانشگاه غیرانتفاعی هستش که برای رشته تکوین سلولی اگه رشته رو اشتباه نگم به صورت مشترک با پژوهشگاه رویان دانشجو بدون شهریه قبول میکنه و روزانه حساب میشه.

ویکتاریون
تیر ۱۸, ۱۴۰۲ ۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  یه کنکوری

یه کنکوری مرسی جالب بود. نمی دونستم. و با دونستنش سوال نفر قبلی خیلی واضح تر میشه. لیلای تنها شما وقتی دانشگاه مقصدت انقدر حالت استثنایی داره، بهتر بود کم دقیق تر اشاره کنی که فقط کسی که می دونه جواب بده و اگر محدودیت داشتی اصلا جای عمومی مطرحش نمی کردی بهتر بود به نظرم. توی کل دفترچه ی انتخاب رشته، اگر از قلم ننداخته باشم، فقط همین کد رشته ای که یه کنکوری اشاره کرده این حالت رو داره به علاوه ی کل رشته های دانشگاه امام صادق. اگر ۲۹۴۷یا همون کدرشته ی مشترک رویان_جهاد_ علم و فرهنگ بوده که فکر کنم خوب باشه، البته رشته ی من نیست ولی لااقل پژوهشگاه رویان توی رسانه ها خوشنامه و این که گرنت دارن خب خیلی باارزشه. ولی نهایتا فقط هم رشته ای های خودت می تونن نظر بدن. ضمنا خوابگاه رو اگر لازم داری باید چک کنی و اینکه وضعیت رشته های پژوهش محور برای هیئت علمی چه طوره، فقط با پژوهشگاه ها می تونن کار کنن بعدا یا جای دیگه هم میشه؟ اگر هم دانشگاه امام صادق هست که از دانشجوی آینده ش انتظار نمیره بیاد از بقیه درباره ی اعتبار و شانس استخدامش سوال کنه. اون سطح بندی هم کلا بلاموضوع میشه دیگه. جفتشون هم قاعدتا از پردیس البرز بهترن. چون اونا خودشون پول و امکانات دارن ولی برای پردیس ها باید خرج کنی و امکانات خاصی هم ندارن. در مورد مدرک پردیس می دونم که ظاهرش فرق داره با مدرک روزانه/ شبانه، از تفاوت اعتبارش بی… ادامه نظر»

لیلای تنها
تیر ۱۹, ۱۴۰۲ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

سلام ویکتوریان
ممنونم از پاسخ کامل و جامع شما. پول پردیس ندارم. یا دولتی یا همون بورس.

حکی
تیر ۱۹, ۱۴۰۲ ۹:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  لیلای تنها

در خصوص هیات علمی شدن اینارو در نظر داشته باشید ۱. سن هیات علمی با مدرک دکتری ۴۵ سال بیشتر نمیتونید باشید! ۲.دانشگاههای تهران و مطرح تاثیر گذارند اما قطعی نیست چون تعداد فارغ التحصیلای این دانشگاها بیشتر از ظرفیتهاست ولی چند ساله هیات علمی یک رویاست بیشتر اگر آگهی جذب بیاد بسیار محدود و دانشگاههای شهرستانهای کوچک ولی با رقابت شدید برای یگ جایگاه شاید ۱۰ الی ۱۵ نفر میان مصاحبه برای ۱ نفر ظرفیت بعد گیر هر سه مقطع باید دولتی روزانه باشید نمیدونم اختصاصی صرفاً روی فلان موضوع کار کرده باشید ۳.با نگاه هیات علمی دکتری خوندن اشتباهه شرایط مهیا نشود افسرده میشوید ۴.اخبار سرچ کنید درنت حتی برخی از کد رشته ها که دیگه دانشجو نمیاد در حال حذف شدن هستند بررسی کنید!!برای نمونه چندتا خبراش مربوط به امسال از نت گرفتم حتی دانشگاه تهران: الف:معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حدود یک‌هزار و ۱۰۰ کد رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد که هیچ شغلی برای آن وجود نداشت، از دفترچه کنکور حذف شد. ب:زلفی گل گفت: این روند آغاز شده و امسال بیش از ۱۰۰۰ رشته را که متقاضی نداشت حذف کردیم و رشته های جدید منطبق بر دانش روز و نیازهای جامعه را طراحی کردیم‌. تلاش می کنیم برخی از این رشته ها به صورت فرادانشکده‌ای تدریس و پیگیری شوند که امور مربوط به آن در دست اقدام است. ت:رئیس دانشگاه تهران گفت: شاید در مورد حدود ۱۰ رشته به سمت حذف برویم. برخی از این رشته‌ها گروه علمی و هیات علمی… ادامه نظر»

لیلای تنها
تیر ۱۹, ۱۴۰۲ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  یه کنکوری

ممنونم یک کنکوری عزیز
معما رو حل کردی برای دوستان

یه کنکوری
تیر ۱۹, ۱۴۰۲ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  لیلای تنها

خواهش میکنم عزیز ان شالله که هرجا خیرت هست قبول بشی

حکی
تیر ۱۹, ۱۴۰۲ ۹:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  لیلای تنها

سلام بله دانشگاه علم و فرهنگ و مرکز پژوهشهای بنیادی جزو تاپ ترینها اولی در رشته های سلولی تکوین جانوری و دومی علوم شناختی هستند و روزانه غیر دولتی بدون پرداخت هزینه هستند مرکز پژوهشها زیر نظر اساتید شهید بهشتی و تهران و علم و فرهنگ رویان بالاخص پروفسور بهاروند چهره بین المللی

رضا
تیر ۱۷, ۱۴۰۲ ۳:۱۰ ب٫ظ

سلام
دوستان کسی مصاحبه دکتری بدون آزمون دانشگاه ازاد بین المللی کیش رفته
سخت میگیرن

صدف
تیر ۱۷, ۱۴۰۲ ۱:۳۰ ب٫ظ

امسال تکمیل ظرفیت هم هست

گلناز
تیر ۱۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  صدف

نه دیگه تکمیل ظرفیت دکتری صورت نمیگیره،چند سال هست که تکمیل ظرفیت از دوره دکتری برداشته شده.

عسل
تیر ۱۷, ۱۴۰۲ ۱:۰۰ ب٫ظ

سلام
این‌جا چند نفر محبت کردن و از تجربهٔ قبولیشون در سال‌های گذشته نوشتن، ای کاش قبولی های دیگه هم محبت کنن مختصر از شرایط و قبولیشون بگن. خیلی خیلی امیددهنده‌ست.

Mahsa
تیر ۱۷, ۱۴۰۲ ۶:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

سلام من دانشجوی دکتری دانشگاه هنر هستم.
نکته‌ای که می‌توانم بگم اینه که لازم نیست از قبل حتما بشناسنتون تا شانس قبولی داشته باشید
من هیچ شناختی از اساتید این دانشگاه نداشتم و برای اولین بار بود که باهاشون صحبت کردم.
توی مصاحبه به سؤالاتشون جواب دادم جز یک سوال که جوابشو نمی‌دونستم و همونجا پرسیدم جوابشو چون حس کردم جا داره که بپرسم..
انتخاب دومم بود
ازم پرسیدن به نظرت انتخاب اول(دانشگاه ارشدم) قبول میشی یا نه که گفتم اصلا نمی‌دونم چی میشه.
اینکه زمینه پژوهش‌هام و موضوع پیشنهادیم در راستای سلایق اون اساتید بود خیلی تاثیر گذاشت.
بعد از مصاحبه هم تا روز اعلام نتایج از طریق سنجش، هیچ خبری از هیچ دانشگاهی نشد و خودمم اصلا پیگیری نکردم
نمره مصاحبه‌ جایی که قبول شدم، نمره کامل بوده.
رزومه هم مقاله علمی پژوهشی و کنفرانسی داشتم
مدرک زبان نداشتم اما به سوالات زبان کامل پاسخ دادم.
خلاصه اینکه اگه انتخاب اول‌تون نیست یا به سوالی نتونستید جواب بدید یا مدرک زبان هنوز ندارید چیز نگران کننده‌ای نیست کلیت اون مصاحبه و رزومه و هم‌راستا بودن زمینه پژوهش‌تون با استاد مهمه

Mahsa
تیر ۱۷, ۱۴۰۲ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

البته بنا به دلایلی نشد با اون استادی که زمینه کاریش بهم نزدیک بود کار کنم و کلا الان دانشجو بهش نمیدن.. استادی که راهنمامم شد هیچ ربطی به کارام نداره و تک و تنها بدون هیییچ کمکی باید کار کنم:/ ولی خب زمان انتخاب حضورش تاثیر زیادی داشت.

عسل
تیر ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  Mahsa

خیلی محبت کردید. ممنونم که زمان گذاشتید. همیشه موفق باشید و بهترین‌ها براتون رقم بخوره :*

Mahsa
تیر ۱۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

ممنونم همچنین

ویکتاریون
تیر ۱۸, ۱۴۰۲ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  Mahsa

سلام.
به عنوان مشاور نمی تونی انتخابش کنی؟ دانشکده ی ما استادایی که این شرایط رو دارن معمولا مشاور می تونن بشن.

Mahsa
تیر ۱۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

سلام ویکتاریون نه متاسفانه حق انتخاب به ما ندادن واسه انتخاب استاد راهنما, و این استادی هم که راهنمام شده کلا هیچ استادی رو قبول نمیکنه و میگه باید تک استادی باشی!! دیکتاتوری محض شده دانشکده و مخصوصا گروه ما. گفتم حداقل اجازه بدین استاد ارشدم بشه مشاورم
ولی مشکل داره کلا با مشاور داشتن!

ویکتاریون
تیر ۱۹, ۱۴۰۲ ۸:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  Mahsa

نمی ذارن آدم دو دقیقه به خاطر دکترا اومدنش خوشحال بمونه. :|

Mahsa
تیر ۱۹, ۱۴۰۲ ۹:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

آره بخدا همش حرص خوردیم!:))

پژمان
تیر ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

در مصاحبه اصل بر صداقت است! صادق باشید! اگر بخواید عذرمیخوام بپیچانید به راحتی متوجه میشن

احسان
تیر ۱۶, ۱۴۰۲ ۱:۳۹ ب٫ظ

سلام به همه دوستان
شاید تجربه من برای شما مفید باشه
شایدم کمک کرد ازاسترستون کم کرد
من با ۴۰ سال سن دکتری دردانشگاه روزانه پذیرفته شدم
لیسانس دانشگاه آزادسال ۸۳
ارشد سال ۱۴۰۰ اونم دانشگاه آزاد
رتبه کنکور ۱۵
مدرک زبانم نداشتم
ولی مصاحبه مسلط وپایان نامه قوی داشتم
آرزوی موفقیت برای همه که تلاش کردن

دکتر بوق
تیر ۱۶, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

سلام دوستان با تمام وجود درکتون میکنم
پارسال مثل شما روز شماری نه لحظه شماری میکردم
الان ترم دو هستم با خودم میگم کاش پارسال زبان خونده بودم چون مدرک زبان ندارم و ترم اینده امتحان جامع و ….خلاصه از دور قشنگه استاد راهنما هم همش فکر خودش و اصولا دست نیافتنی… نه اجازه کار داریم نه درآمد و همه در سودای مهاجرت ولی خب بازم حس خوبی داره… فیلم ببینید همش تا وقت بگذره میفهمم آدم دست و دلش به کاری نمیره موفق باشید

شبنم
تیر ۱۶, ۱۴۰۲ ۸:۱۹ ق٫ظ

سلام دوستان.عیدتون مبارک.
دوستان شما اطلاع دارین که در مصاحبه عقیدتی دانشگاه شاهد،ایا در اخر جلسه از همه مصاحبه شوندگان به نوعی تعهد میگیرن که به قوانین دانشگاه پایبند باشن و … یا فقط تعداد خاصی؟

امیر
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

سلام خدمت دوستان گرامی و عیدتون مبارک
سوالی خدمتتون داشتم، کسانی که از طریق استعدادهای درخشان برای دکتری ثبت نام کرده اند؛ بعد از مصاحبه در صورت قبولی با شخص تماس می گیرند؟ و اگر تماسی با فرد گرفته نشود به منزله عدم قبولی است؟

علی
تیر ۱۶, ۱۴۰۲ ۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام
دوست عزیز نتایج استعدادهای درخشان بوسیله سایت هر دانشگاه مشخص میشه… بهمین خاطر از اوایل مرداد ماه به سایت دانشکده مربوطه مرتب سر بزنید…

امیر
تیر ۱۶, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

متوجه شدم، بسیار متشکرم

صدف
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۵:۳۴ ب٫ظ

چرا سخت میگیرن به جوونا اونایی که واقعا رتبه وخونه اشون به اون دانشگاه میخوره چرا نمیگیرن چرا اذیت می کنند جوونا رو همه بی انگیزه همه دارن مهاجرت می کنند

رضایی
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  صدف

دقیقا
رتبه تک رقمی شدم و رزومه ام معقول و خوب نسبت به رقبام در یک سطح،بعد به خاطر شرایطم انتخاب اولم زدم شهرستان .
اما اینقدر استرس دارم این روزها که چی میشه نکنه قبول نشم بعد این همه زحمت و وقت گذاشتن و .‌.‌

خاطره
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۱:۱۸ ق٫ظ

دلم گرفته بود گفتم بنویسم.
خیلی برای این راه تلاش کردم و هرکاری ازم برمی اومد در راستای رسیدن به هدفم انجام دادم…
این روزها
هرروز اندازه هزار روز میگذره
هر لحظه دارم جلسات مصاحبه تو ذهنم مرور میکنم.
مدام دارم میگم یعنی چی میشه.
به کارهای روزمره و زندگی میپردازم اما باز ته ذهنم همش درگیر مصاحبه هاست که چی میشه.دغدغه این روزهام شده اضافه بر دغدغه هایی که بود و تمام نمیشن…
کاش راهی بود بعد مصاحبه میفهمیدیم الان اساتید چه نظری داشتند.
نمیدونم بقیه هم همین جوری اند.
برای آرامش هم انرژی مثبت بفرستیم و دعا کنیم.

M
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  خاطره

منم دقیقا مثل شما هستم، کاش زودتر نتایج مصاحبه رو اعلام میکردن، تمام عمرمون در انتظار گذشت، میخوام درس بخونم، نمیتونم، این فکر و خیال اینکه نتیجه چی میشه، تمرکز منو گرفته.

باران
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  خاطره

سلام دوست گرامی
منم مثل شما هستم
واقعا روزها سخت میگذره. اما چاره ای نیست جز صبر
بهترین راه پرت کردن حواسه. مسافرت رفتن. مهمونی رفتن‌. خرید رفتن. کتاب خوندن. مقاله نوشتن و …
باید خودمونو مشغول کنیم.
ایشاالله بهترین نتیجه براتون رقم میخوره.

ایران
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  خاطره

سلام دوست عزیز، فقط در جوابتون میتونم بگم،
نذار یه غم، هزار تا نعمت رو از یادت ببره.

خاطره
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ایران

نذار یه غم هزار تا نعمت را از یادت ببره
چه جمله تامل برانگیزی….
ممنون بخاطر کامنتتون.
نمیدونم دست خودم نیست واقعا خیلی ذهنم درگیرشه.
ممنون از بقیه دوستان بخاطر کامنتهایی که جوابم دادین.
ان شالله خدا به هممون تحمل و صبر و امید بده و در نهایت انتظار، شیرینی قبولی بچسبه بعد این همه زحمت و دوییدن و خون دل خوردن.
ممنون باران عزیز بخاطر کامنتتون.بله درست میگین.

مجید
تیر ۱۶, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  خاطره

سلام و عرض ادب ، به قول حاج آقا قرائتی ، شد شد ، نشد نشد؛ الهی خداوند بهترینها رو براتون رقم بزنه و هرآنچه آرزوی شماست تقدیرتون باشه. الهی آمین.

خاطره
تیر ۱۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  مجید

سلام،آمین ،ممنون همچنین برای شما

علی
تیر ۱۴, ۱۴۰۲ ۴:۲۲ ب٫ظ

نیازی نیست بگویم درس خواندن در این زمانه انگیزه قوی می خواهد ولی در صورت عدم موفقیت لطمه ای که می زند نیز به همان اندازه سنگینتر می شود .کسی موفق است که بتواند این استرس را مدیریت کند.

خسته
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا …سنگین و …
خدا بشه همون چیزیکه باید بشه
مدیریت و این چیزا نوشتنش آسونه انجام دادنش و در موقعیت قرار گرفتنش سخت…الهی که خدا همراهمون باشه

علی
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دوست عزیزم و سایر دوستانم…
عید همگیتون مبارک
یه مطلبی میخواستم بگم که مطمئنم همگی عزیزان بیشتر از من به اون اعتقاد دارن… اونهم اینه که :
امکان ندارد که با تلاش و کوشش موفقیت حاصل نشود… تلاش کنید و توکل کنید بر خدا…
قطعا شاهد خواهید بود که یکی یکی پله های ترقی را طی خواهید کرد…
به عدم موفقیت فکر نکنید، چون وسوسه شیطان می باشد…
این چند روزه باقی مانده هم سعی کنید اگر مدرک زبان ندارید، دنبال مدرک زبان باشید، که برای آزمون جامع بهش نیاز دارید…
به امید موفقیت همگی عزیزان

گلناز
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۹:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ممنون بخاطر کامنت امید بخش شما.

ساسان
تیر ۱۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۲ ق٫ظ

سلام دوستان،
من کارشناسی پیام نور بودم و ارشد آزاد،
دکتری هم پارسال روزانه علامه قبول شدم.
امیدتون به خدا باشه و برای مصاحبه آماده شید،
بجای اینکه نگران اساتید باشید با خدا میونتون رو خوب کنید، از قعر چاه به اوج میرسوندتون:
تدبیر کند بنده و تقدیر نداند
تدبیر به تقدیر خداوند نماند
یا علی

ستاره
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  ساسان

علی یارتون باشه.
میشه دعامون کنید با همون قلبی که برای خودتون با خدا میونتون را خوب کردین،چقدر کامنتتون به دل نشست.
ممنون که نوشتین

Sara
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۹:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  ساسان

سلام. شما رشتتون چیه؟

داوطلب دکتری
تیر ۱۴, ۱۴۰۲ ۱:۵۵ ق٫ظ

سلام دوستان توصیه نامه استاد راهنما چه میزان روی قبولی داوطلب تاثیر داره؟

علی
تیر ۱۴, ۱۴۰۲ ۹:۱۹ ق٫ظ

سلام… خیلی کم… به گونه ای که حتی برخی دانشگاهها توصیه نامه رو بعنوان مدرک نخواسته اند…

بهار
تیر ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

بچه ها تو این روزها دعا کنید روزانه مشهد بیارم واقعا آزاد پواسون ندارم

یا امام رضا
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

یادم میمونه بهار عزیز،دعای خدا براتون باشه.ان شالله خیرتون در همین خواستتون باشه.
ان شالله امام رضا کمکتون کنه.
رفتید حرم برای منم دعا کنید.

یا امام رضا
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

ان شالله بیاین روزی اینجا بنویسین که قبول شدین.

لیلا
تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ۶:۱۹ ب٫ظ

سلام کسی از دوستان سال گذشته دانشگاه ازاد تهران مرکز برای مصاحبه رفته ممنون میشم راهنمایی کنید

محیا
تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ۳:۴۱ ب٫ظ

سلام دوستان من شاگرد اول مقطع کارشناسی تا دکتری بودم تو هیچ مراحلی مشکلی نداشتم ولی همین الان که اینو مینویسم برای پیش دفاع دکتری اشک خون میریزم یک ماهه خودمو قرنطینه کردم و اخر هم نمیذارن انجام بدم چند روز پیش هم علمی کاربردی گفت مدرس از دانشگاه ازاد نمیخواد توروخدا گوش کنید مثل من با این همه توانایی بدبخت نکنید و نخونید باور کنید من کلی زحمت میکشم روزی ۹ ساعت رو رساله کار میکنم باور کنید همه این مسیر برای شما اتفاق میوفته این اشتباهو نکنید

Alfred
تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ۴:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  محیا

درود بر شما وقتتون بخیر، می تونم کمی با شما مشورت کنم؟

ثدا
تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ۵:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  محیا

دقیقا درسته الان همکاری‌های ما با مدرک دکتری روزانه تهران دارن درس میدن دانشگاه آزاد حق التدریسی دانشگاه آزاد قرار بیرونشون کنه تا دانشحوهای دکتری آزاد بیان تدریس کنند یعنی دکتری چه ملی چه آزاد فایده ندارد ملیم هرچی رتبه بیاری دانشجوهای ارشدش داره میگیره یعنی این آزمون ها الکیه کاشکی سازمان سنجش این قضیه رو پیگیری کنند

Sara
تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  محیا

چرا؟

Erf
تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ۸:۵۱ ق٫ظ

سلام دوستان ، کسی تجربه قبولی و دفاع کردن از ارشد رو داره؟ من خیلی می ترسم قبول شم و نتونم دفاع کنم . حقیقت داره که دانشگاه مبدا در صورت قبولی کمک می کنن برای دفاع ؟

ماریا
تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  Erf

سلام
پارسال وقتی قبول شدم دفاع نکرده بودم.و مشکلاتی در روند دفاع برام پیش اومد اما خدا خیرشون بده استاد راهنما و کارکنان دانشگاه خیلی کمکم کردن تا بتونم دفاع کنم

Erf
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  ماریا

من الان فصل سوم هستم ، پس امید داشته باشم ؟ که اگه قبول شدم اجازه دفاع بدن؟

Daneshjoo
تیر ۱۶, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  Erf

سلام، با مدیرگروه و آموزش دانشکده صحبت کنید، دفاعتون رو انجام بدین، اصلاحات پایان نامه رو بعدا انجام بدید.

مصطفی
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

سلام برای دکتری دانشگاه آزاد، در سایت مربوطه هیچ خبری نیست. چطور باید متوجه جزییات و … بشیم؟

ابراهیمی
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

وزارت علوم و حتی شورای انصلاب فرهنگی باید بصورت اورژانسی به وضعیت دانشگاهها و نحوه پذیر دانشجو در مقطع دکتری رسیدگی کند .چون با وضعیت فعلی تمام سیاست ها یعنی کشک تمام قوانین و آئین نامه ها یعنی کشک تمام مقررات یعنی کشک تمام شایسته سالاری و پذیر دانشجو بر اساس شایستگی های علمی یعنی کشک آزمون کتبی یعنی کشک سازمان سنجش آموزش کشور کشک چون اساتید در دانشگاهها هر کاری میخوان انجام میدن و هرکس را که دلشان بخواد حتی اگر آزمون کتب ا عالی اش افتضاح باشد قبولش میکنند و برعکس هم صدق میکند. پس یک فکری بحال پذیرش دانشجو در مقطع دکتری بکنید تا دیر نشده

ویکتاریون
تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  ابراهیمی

شورای عالی انقلاب فرهنگی طرفدار حذف کنکوره. ایده ی حذف کنکور ارشد هم از اونجا مطرح شد.
و همین شورا بود که با مصوبه ی خودش رای دیوان رو بی اثر کرد و حدنصاب مصاحبه رو برگردوند. وگرنه مصوبه ی وزارت علوم با رای دیوان باطل شده بود.
برای وزارت علوم هم موضوعاتی مثل نحوه ی انتخاب دانشجوی دکترا در جهتی تغییر می کنه که درآمدی براش داشته باشه که اونم با روش استادمحور بیشتر ممکنه.
بنابراین چرا فکر می کنی این نهادها به نفع فانتزی شایسته سالاری! مداخله می کنن؟

خسته
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  ابراهیمی

حرف دل بود….

Sara
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۸:۴۵ ب٫ظ

سلام دوستان
آیا درسته که میگن شهریه پردیس هر ترم ۳۵میلیون هست؟کسی از میزان شهریه پردیس بین الملل خبر داره؟
ممنون میشم اگر اطلاعی دارید راهنمایی کنید

P.h.D Candidate
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۹:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  Sara

بستگی داره پردیس کدوم دانشگاه تشریف ببرین
حد اقل از ۱۸میلیون شروع میشه به بالا

Sara
تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  P.h.D Candidate

دانشگاه علامه.رشته های روانشناسی

رها
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۸:۴۱ ب٫ظ

دوستان یه سوال
ممنون میشم اگر تجربه ش رو دارید پاسخ بدید
اگر با فارغ التحصیلیت ۸.۹ سال فاصله باشه و دانشگاه آزادی باشی و با ۱۲ تا مقاله isi و اسکپوس و کتاب و بتونی رتبه خوب بیاری شانس قبولی در دانشگاه های روزانه تهران رو داری؟

داوطلب ۱۴۰۲
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  رها

صد البته

گلناز
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  رها

رتبه یک تا سه یا بنا به رشتتون یک تا ده شو که این بهانه هم نداشته باشند که رتبتون خوب نیست.
بعد روی سرشون میذارنتون با این رزومه عالی.دوازده تا isi,خیلی عالیه.مطمینا رقباتون این رزومه را ندارند.هرچند کنکور شاید بگن تاثیر کمتری داره و مهم مصاحبه است اما کنکور سکوی پرتابیه برای اینکه دعوت به مصاحبه بشین پس اونم مهمه.
با اعتماد به نفس از همین الان برای کنکور بخونید،با زبان و یک درس تخصصی شروع کنید.
سوالات این ده سال را نگاه کنید نکات مهمش را از تو کتاب منابع رشتتون بخونید
اگر در کنار تخصصی زبان و استعداد هم بتونید خوب بزنید رتبه میشید.
برای شروع منابع و انتخاب کتابها حتما از کسی هم رشتتون یا تو سایت ها کمک بگیرید بعد با منابع کنکور رشتتون این نه ماه را روزی پنج،شش ساعتم بخونید رتبه خوبی میارین.
نیازی نیست همه چیز و هر کتابی بخونید فقط اون منابعی که لازمه پیدا کنید و بخونید
موفق باشید.

رها
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۸:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  گلناز

ممنون گلناز عزیز
راستش دارم برای رتبه ۱ تلاش میکنم
همه تلاشمو میکنم حالا تا خدا چی بخواد
قبلا هم روزانه شهرستان قبول شدم ولی نمیتونم شهرستان برم
و تلاشم همه این چند سال برای این بوده که رزومه خوبی داشته باشم که تهران روزانه قبول بشم
چون واقعا از پس هزینه ش بر نمیام
مرسی که بهم دل گرمی دادین
راستش خیلی خوشبین نبودم ولی تلاش میکردم الان یکم امیدوار شدم
امیدوارم همه دوستان و شما و همه افرادی که تلاش میکنن واقعا نتیجه زحماتشون رو ببینن و به اهدافشون برسن

R
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  رها

سلام، رها جان چه رشته ایی هستی؟ مشارکت در نوشتن مقاله میکنی با حقوق و دستمزد؟

رها
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  R

سلام. مهندسی صنایع
فعلا تا کتابم به پایان نرسه خیر .فعلا کار مقاله دیگه دست نمیگیرم تا شهریور

گلناز
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  رها

ان شالله.خواهش میکنم،خوشحالم کامنتم خوندین امیدوارم کمکی بوده باشه،امیدتون همیشه به خدا باشه.هروقت کم آوردین یادتون بیاد که خدا این مسیر را الان براتون چیده و در این شرایط قرارتون داده پس ادامه بدین و راه پیش رو را با قدرت برید جلو.
بله تلاش کنید و امیدوار باشین حتما با توکل به خدا میشه،چون رزومه کامل هست،قبلا هم روزانه شهرستان قبول شدین یعنی صلاحیت گرفتن حدنصاب را داشتین . حالا میمونه رتبه برای تهران روزانه ،که براش تلاش کنید.
حتما زبان را بخونید و مدرک بگیرین و حتما در کنکور وقت بذارین براش ،این دو درس زبان استعداد رتبه ساز هستند ،یکی از اونها را باید خوب بزنید،البته در کنار تخصصی خوب.
حتما برید دانشگاه تهران و یا دوستانی که در رشتتون رتبه شدند تجربه بگیرین.
البته من به تجربه خودم میگم که رتبه تک رقمی آوردم به لطف خدا،و آن اینه که در کنکور اصلا غلط نزنید یا شانسی،اگر ده سوال مثلا برفرض فقط صحیح بزنید از بقیه جلوترین تا اونی که شانسی یا نامطمئن هستین هم بزنید.اول جلسه عهد کنید باخودتون فقط اون سوالی جواب میدم که بنظرم با قطعیت صحیح باشه این جوری حتما رتبه میشید.
اگر منابع درست انتخاب کردین همون را چندین بار بخونید و مهم هم هست سوالات این ده یازده سال قبل هست که پیداکنید با پاسخ تشریحی بخونیدو این مدت فقط متمرکز کارتون باشید همین.
امیدوارم روزی با دل خوش بنویسیدکه قبول شدین تهران.و از تجربیات شما بقیه استفاده کنند.
موفق باشید.

رها
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  گلناز

ممنون عزیزم محبت دارین
چشم حتما مواردی که اشاره کردین انجام میدم
ان شاالله به امید خدا

زهرا
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۶:۵۸ ب٫ظ

سلام دوستان درصورت قبولی در استعداد درخشان و پردیس خودگردان کدام اولویت دارد در قبولی ؟ ممکنه سازمان سنجش به خاطر قبولی در پردیس، استعداد رو تایید نکنه؟

یه کنکوری
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

جواب هر کدام جدا میاد ممکنه هر دو رو قبول بشی

حمید
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۶:۰۳ ب٫ظ

با سلام، دوستان کسی تغییر گرایش داده تو آزمون که مصاحبه رفته باشه؟ من تغییر گرایش داشتم و رتبه خوبی هم داشتم، مصاحبه هم به نظرم خوب بود ولی بازم ته دلم قرص نیست. تازه دو مقطع قبل هم دانشگاه آزاد بودم. یه مقاله isi هم داشتم

رسول
تیر ۱۴, ۱۴۰۲ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

پارامترهای تاثیر گذارتر بیشتری هم هستند

سارا
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۵:۴۶ ب٫ظ

سلام دوستان، در مصاحبه‌ی استعداد درخشان دانشگاه تهران، قبل از مصاحبه وضعیت مدارک در سامانه “مشروط به تایید گروه” درج شده بود، اما بعد از مصاحبه وضعیت مدارک به “تایید شده” تغییر کرد، به‌نظرتون امیدی هست؟

یه کنکوری
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

این حالت برای همه به همین صورت هست و دلیلی بر قبولی نیست

ریاضی
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

خانم سارا شما استعداد درخشانی هستین؟ فرم صلاحیت عمومی پر کردین؟
لازمه که پر کنیم ؟

سارا
تیر ۱۶, ۱۴۰۲ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ریاضی

سلام، نه لازم نیست، اگر قبول بشید بعدا ….

ریاضی
تیر ۱۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

ممنونم خانم سارا

Mas
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۳:۱۶ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر
از کجا زمان و‌مکان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد با و بدون آزمون  رو متوجه بشیم؟ در سایت خود دانشگاه‌ها چیزی در این باره نوشته نشده
ممنون میشم راهنمایی کنید

ناصر
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  Mas

سلام منم همین سوال پرسیدم متاسفانه کسی جواب نداد. داخل سایت هم چیزی نزده

مهدی
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  Mas

میزنند تا۱۵ تیر

سارا
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  Mas

نیمه ی تیر ماه اعلام‌میشه.

منابع آب
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۵:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  Mas

فکر میکنم توی همون سایتی که انتخاب رشته انجام دادید azmoon.org که اخبار دانشگاه آزاد رو اعلام میکنه، باید چک کنید گفتن نیمه تیر اعلام میشه.

دریا
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  Mas

سلام سوال منم همینه

گلرخ
تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  Mas

الان خبرش را گذاشتند در پیج اینستا و همین صفحه برید بخونید.

ماریا
تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  Mas

b2n.ir/t93560

✅ انتشار اطلاعیه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

زمان و محل مصاحبه داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۲، متقاضیان پذیرش دکتری استعداد درخشان و داوطلبان مرحله تکمیل ظرفیت واحدهای بین‌الملل دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ اعلام شد.

متن کامل اطلاعیه:
https://phdtest.ir/?p=188601

آخرین اخبار مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد
https://t.me/joinchat/BBL_7jv5yCTw1CwARMbkGA

mina
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۳:۱۵ ب٫ظ

سلام دوستان ممنون میشم پاسخ بدید
نتیایج نهایی قبولی استعداد درخشان دکتری بدون آزمون از سایت سازمان سنجش اعلام میشه؟

علیرضا
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  mina

سلام.
بله، از سایت سازمان سنجش

mina
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

ممنونم، اصلا اطلاع ندارم نتایج نهایی دکتری استعداد درخشان به چه صورت اعلام میشود

سارا
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  mina

نه از طریق سایت دانشگاه مربوطه

mina
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

ببخشید ازقبل اطلاع میدن که قبول نهایی شدید؟ مطمئن هستید که از خود دانشگاه مربوط اعلام میشه؟

سارا
تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  mina

بله همیشه به همین صورته، سایت دانشگاه مربوطه رو چک کنید اسامی اعلام میشن.

Zahra
تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  mina

سلام
بنظرم سایت استعدادهای درخشان دانشگاه مربوطه را چک کنید

mina
تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  Zahra

ممنونم

زهرا
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

سلام دوستان بنده یک سال تمام برای دکتری درس خواندم ولی قبول نشدم لطفا کسانی که قبول شدند بفرمایند که کدام منابع را مطالعه فرمودند و نتیجه گرفتند ،ممتونم

ندا
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

فقط نمونه سوال بخون تو حوزه خودت البته امسال ازمونش مثل همیشه نبود جدید تربود تخصصی خیلی سخته ترشده ضریبش رفته بالا باید بیشتر بخوانید منابع درست و برنامه ریزی خیلی مهمه

ندا
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

من دوماه خودم خوندم ولی راضیم بازم از رتبه ام

داوطلب
تیر ۱۰, ۱۴۰۲ ۱:۲۲ ب٫ظ

همش الکیه

؟
تیر ۱۰, ۱۴۰۲ ۴:۲۸ ق٫ظ

سلام خدمت دوستان گرامی شاید سوالم عجیب باشه ولی واقعا جوابشو نمیدونم کسی هم نبود که ازش بپرسم من امسال بار اول هست که مصاحبه شرکت میکنم.میخواستم بپرسم پوشش مناسب برای خانمها چه لباسی هست؟ حتما باید لباسی شبیه به لباس فرم اداره باشه و خیلی رسمی ؟ یا اینکه اگه مانتوی ساده و بلند مشکی با شلوار جین پوشید مشکلی نداره خیلی خیلی ممنون میشم اگه جواب بدید

مریم
تیر ۱۰, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  ؟

سلام عزیزم پوشش پوشیده ای بود ایناکه گفتی

؟
تیر ۱۰, ۱۴۰۲ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

خیلی ممنونم عزیزم که جواب دادین

دکتری روزانه
تیر ۱۰, ۱۴۰۲ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ؟

سلام
من با مانتو مشکی ساده (کوتاه نبود ولی بلند هم محسوب نمی شد)، شلوار جین و کتونی رفتم مصاحبه، اکثرا هم دیدم خانم ها زیاد رسمی لباس نپوشیدن…

؟
تیر ۱۰, ۱۴۰۲ ۳:۱۸ ب٫ظ

خیلی متشکرم عزیزم برای راهنمایی

ویکتاریون
تیر ۱۰, ۱۴۰۲ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  ؟

همینا که گفتین خوبه. مانتو هم لازم نیست مشکی یا زیاد بلند باشه.
الان حتی توی مصاحبه ی جذب هم داوطلبا مثل سابق خودشون رو اذیت نمی کنن.

؟
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۳:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

خیلی متشکر از پاسخگوییتون

مهدی
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ؟

سلام،،، من الان دانشجوی دکترا هستم.پارسال که برا مصاحبه رفته بودم چند مورد رو یاد آور بشم. ۱- پوشش خوب و مرتب و منظم.نه حجاب کامل ۲-گفتار متین و ملایم. ۳-عدم استرس، در صورت ندانستن پاسخ سوالات بفرمایید الان حضور ذهن ندارم.بعد مصاحبه حتما دراین خصوص مطالعه خواهم کرد. ۴_ حتما مقاله داخلی،isc یا isi داشته باشین. ۵-کتاب تالیفی یا ترجمه داشته باشین ۶- مدرک انگلیسی هم داشته باشین. خوبه،ولی الزامی نیست. ۷-خودتون رو عقل کل یا مسلط کامل به مطلب نشان ندهید و بر گفته ی خو بیش از حد تاکید نکنید.چون اونا کارشون مصاحبه و استاد کامل دانشگاه هستند. آنها افرادی میخواهند که قابلیت انتقاد و کار علمی باشند،نه فرد عصبی و خودخواه.منعطف باشید.به نظر و دیدگاه آنها احترام بگذارید. ۷-اخلاق خوب و تبسم ملایم نشان از ارتباط خوب می‌باشد. ۸-دستان خود را به هم گره نزنید ،لم ندهید.پای خود را روی پای دیگری ندارید.دستان باز نشان از اعتماد به نفس می‌باشد. ۹-بتوانید در چند سطر خودتان را به انگلیسی معرفی کنید. ۱۰-بتوانید متن پایان نامه خود را به انگلیسی بگویید ۱۱-بتوانید به انگلیسی خلاصه پایان نامه خود را حداقل در نیم صفحه بگویید. ۱۲-بتوانید خلاصه مقالات و کتاب خودتان را بگویید. ۱۳-در خصوص یک عنوان درسی ،تخصصی ،تسلط کامل داشته باشید.به عنوان مثال در رشته مدیریت ،میپرسن به کدام مبحث مدیریت تسلط دارین،،از همون مبحث سوال میکنند.***خیلی مهم ** ۱۴-آخرین کتابی که خوندید چی هست؟سوال میشه ۱۵-چند تن از مولفان و اساتید برجسته داخل و خارج از کشور را بدانید…سوال میشود. ۱۶- چند صفحه انگلیسی ،یایک کتاب… ادامه نظر»

Zahra
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۸:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام تشکر فراوان از موارد مفیدی که ذکر کردید.

مصطفی
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

درود بر شما. واقعا عالی بود

رضا
تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

ممنون عالی بود

؟
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۲:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام خیلی ممنون بابت وقتی که اختصاص دادید و این نکات خیلی مفید رو یادآور شدید واقعا کمک کننده بود

ماریا
تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  ؟

قطعا رسمی بهتره و کمک کننده هست. یکی از داورها شخصا به خودم گفتن پارسال. اینکه پوشش مهمه.مانتو شلواز اداری بهترین گزینه هست

؟
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۲:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  ماریا

ممنون بابت راهنمایی

به ویکتاریون و سایر دوستان
تیر ۹, ۱۴۰۲ ۸:۵۸ ب٫ظ

سلام
خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید
من فقط یه دانشگاه در شهر محل زندگیم برای مصاحبه رفتم و به علت مشکلات مالی نتونستم جای دیگه برم.
الان به همون دلیل مسئله مالی هم نمیتونم فرم صلاحیت عمومی رو پر کنم. بنظرتون میشه بعد از اینکه جوابها اومد و معلوم شد قبول شدم این فرم رو پر کنم؟ اگه فرم رو پر نکنم واقعا من رو از پذیرش نهایی حذف میکنند؟
لطفا راهنمایی بفرمایید
ممنونم

F
تیر ۹, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

فرم صلاحیت باید حتما پر بشه

ویکتاریون
تیر ۱۰, ۱۴۰۲ ۰:۲۰ ق٫ظ

سلام. نمی دونم‌. واقعیت اینه که سنجش برای بررسی صلاحیت نیاز به اون فرم نداره. ولی اینکه شماره داوطلبی هایی که فرم ندادن رو همون اول از محاسبه کنار بذارن رو نمی دونم‌.

مهسا
تیر ۱۰, ۱۴۰۲ ۱:۲۴ ق٫ظ

سلام
حتما این فرم رو پر کنید. در صورتی که تکمیلش نکنید طبیعتا از مراحل گزینش نهایی حذف میشید

ریاضی
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۴:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

خانم مهسا در مورد استعداد درخشان بدون آزمون هم میشه لطفا بفرمایید:که فرم را الان باید پر کنند یا بعد قبولی.
چون انگار میگن استعداد درخشان بدون آزمون که به مصاحبه رفتنند نیازی به پر کردن نیست تا زمانی که قبول بشند ،در صورت قبولی باید پر کنند؟
درسته؟
میشه خواهش کنم بفرمایید

به همه
تیر ۹, ۱۴۰۲ ۶:۴۸ ب٫ظ

سلام دوستان
کسی هست پارسال فرم صلاحیت عمومی رو پرنکرده باشه ولی قبول شده باشه؟

................
تیر ۱۰, ۱۴۰۲ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  به همه

نه حتما باید پر کنید ،هرجور شده پولش را تهیه کنید و ثبت نام کنید،الکی شانس قبولی و یک سال عمرتون را به این که پرداخت نکنم ،هدر ندین.
یک سال عمر و تلاش و بعد افسوس کاش پولش جور میکردم پر میکردم ،بعدا اذیتتون میکنه….
اما اگر فک میکنید که رتبه و تراز و مصاحبه بدی داشتین میتونید خودتون فکر کنید بعد تصمیم بگیرین.
اگر حتی پنجاه پنجاه هم باشه قبولیتون به نظر من ریسک نکنید.
البته فک کنم خودتون بهترین تصمیم را با توجه به شرایطتتون بتونید بگیرین،کامنت ماهم بعنوان یه نکته گوشه ذهنتون داشته باشین بعد تصمیم عاقلانه بگیرین.
موفق باشید.

دانشجو
تیر ۹, ۱۴۰۲ ۵:۳۷ ب٫ظ

سلام دوستان
از دوستان عزیز مخصوصا ویکتاریون سوالی داشتم اگه لطف کنند و پاسخ بدهند ممنون میشم.
چطور می‌تونم اولویت سومم را با الویت دومم عوض کنم؟
چون میترسم انتخاب دومم رو قبول بشم و نتونم برم انتخاب سومم.
چیکار کنم راهنماییم می‌کنید؟
ممنون میشم

علی
تیر ۹, ۱۴۰۲ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام… هیچ راهی ندارید
مگر اینکه اولویت دومتون رو نروید که حذف شود تا اولویت سومتون به این طریق جلو بیفته

ویکتاریون
تیر ۱۰, ۱۴۰۲ ۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام. جواب علی درسته. فقط می تونین اولویت دوم رو حذف کنین. یا با شرکت نکردن در مصاحبه، یا با تماس با دانشگاه و اعلام انصراف از ادامه ی کار یا با درخواست به سنجش، اگر امسال این امکان رو بذاره. معلوم نیست هنوز.

دانشجو
تیر ۹, ۱۴۰۲ ۵:۳۴ ب٫ظ

سلام دوستان
از دوستان عزیز مخصوصا ویکتاریون سوالی داشتم اگه لطف کنند و پاسخ بدهند ممنون میشم.

علی
تیر ۹, ۱۴۰۲ ۳:۴۴ ب٫ظ

سلام دوستان
وقت همگی بخیر
دانشگاه تبریز نتایج قبولی های دکترای استعدادهای درخشان رو اعلام کرده
کسی خبر داره اسامی استعدادهای درخشان به این سرعت داده میشه یا اینکه لین دانشگاه فقط زود اعلام کرده

رستا
تیر ۹, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

سلام.اگه دانشگاهی نتایج مصاحبه رو فرستاده باشه، میشه تغییراتی اعمال کنن؟ مثل حذف اسم و …

دکتری روزانه
تیر ۹, ۱۴۰۲ ۹:۳۳ ق٫ظ

سلام دوستان
شاید سوالم بی ربط به این فروم باشه، ولی شنیدم دانشگاه علم و صنعت رشته های مهندسی امتحانات پایان ترم و آزمون جامع سختی داره و بعضی ها رو توی این مرحله اخراج کرده، اطلاعی دارید درسته یا نه؟

علی
تیر ۹, ۱۴۰۲ ۳:۴۶ ب٫ظ

سلام
کلا امتحان جامع آزمون ساده ای نیست
دانشگاههای تهران همشون سخت میگیرند اما اگر بخوانید هیچ ترسی نداشته باشید
من در رابطه با دانشگاه امیر کبیر شنیده بودم که امتحان جامع سختی برگزار میکنه

دکتری روزانه
تیر ۱۰, ۱۴۰۲ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ممنونم از پاسختون
می دونم که کلا آزمون سختیه… ولی اینکه دانشگاهی مثل علم و صنعت اکثرشون گفتن آزمون جامع خیلی سخت هست، یه کم من رو نگران کرد…

شیرازی
تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ۸:۰۷ ق٫ظ

سلام
من دانشجوی دکتری امیرکبیر هستم و پارسال آزمون جامع دادم.
فرمت آزمون جامع اینجوری بود که دو مرحله کتبی و شفاهی داشت.

در مرحله کتبی سه درس رو با هماهنگی استاد راهنما انتخاب کردم بعد موقع آزمون کتبی، هرکدوم از اساتید یه مقاله به زبان انگلیسی بهمون دادن که هر کدوم فقط یک ساعت وقت داشت و هرکدوم حدود ۱۰ تا سوال داده بودن که سوالات یکی از اساتید هم انگلیسی بود.

بعد از قبولی در آزمون کتبی، حدود یک ماه بعد از اعلام نتایج، آزمون شفاهی بود که اساتید هم از نحوه ادامه فعالیتهای پژوهشی برای پروپوزال سوال پرسیدند و هم از جوابهایی که در آزمون کتبی داده بودیم.
برگه جواب آزمون کتبی رو با خودشون آورده بودن و درخصوص جوابهایی که داده بودم سوال پرسیدن

امیدوارم این اطلاعات براتون مفید باشه

Sara
تیر ۸, ۱۴۰۲ ۶:۲۱ ب٫ظ

شهریه دریافتی یک ترم یا کل دوره پردیس خودگردان.دانشگاه علامه

Sara
تیر ۸, ۱۴۰۲ ۶:۲۰ ب٫ظ

سلام
کسی میدونه شهریه دریافتی رشته روانشناسی دانشگاه علامه چقدرهست؟

Amhl
تیر ۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۲ ب٫ظ

سلام
دوستان در مورد حذف اولویتها کسی خبر داره؟

Phdtest لطفا این صفحه تجربیات مصاحبه رو بیار تو صفحه اول (سنجاق کن بالای صفحه) که همه بتونن ببینند ممنون

ندا
تیر ۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  Amhl

الان من رتبه ام ۸۰شده خیلی بده به نظرتون

داوطلب دکتری
تیر ۸, ۱۴۰۲ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

چه رشته ای و باچه ظرفیتی هستین؟
ترازتون چنده؟
تعداد شرکت کنندگان و میزان پذیرش چقدر هست؟
آزاد میخواین یا سراسری؟

همه اینا مهمند که بشه نظر داد هشتاد خوبه یا بد؟

داوطلب دکتری
تیر ۸, ۱۴۰۲ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

اهان متوجه شدم پایین کامنت گذاشته بودین.
باید دید دانشگاه مدنظر چند نفر اومدند مصاحبه،چه رتبه هایی اومدند اونحا،اگر رتبه های بهتر با رزومه و مصاحبه مشابه اومدند پس شما رو الویت بعدتر میذارند.
اما اگر مثلا اونایی که اومدند مصاحبه تراز رتبه های نزدیک یا بدتر شما داشته باشند شما در الویتین.انشالله که بهترین خیر رقم بخوره براتون

ندا
تیر ۸, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

رشته مهندسی پزشکی
۵۰۰نفرشرکت کننده شاید بیشتر که فقط تا۳۸۰خورده ای مجاز شدن
من تراز۱۸۰۰شد همه شهرها مجاز شدم به جز تهران روزانه
علم وصنعت نوبت دوم آوردم نرفتم

ندا
تیر ۸, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

رتبه ها رو اصلا نگاه نمی کردن ۱۲نفربودیم
بیشتر روی دانشجو های خودشون مانور داشتن اونایی که بدون آزمون بود استعداد درخشان

ندا
تیر ۸, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۳ ب٫ظ

امتحانمون فوق العاده سخت شده بود با سال های قبل خیلی تفاوت داشت

Mona
تیر ۷, ۱۴۰۲ ۹:۲۴ ب٫ظ

سلام. من با تراز ۱۶۰۰ مصاحبه رفتم. تراز دانشگاه مد نظرم ۱۰۰۰ بود. در انتها با توجه به رزومه و سوال‌هایی که پرسیدن، اساتید گفتن ما خیلی راضی هستیم ولی رتبه ات جالب نیست و احتمال قبولیت ۵۰ ۵۰ هستش. با این وجود امیدوار باشم خودم که چشم اب نمیخوره

علی
تیر ۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  Mona

با سلام عرض کنم که شرایط مشابهی را من پارسال داشتم نمره حد نصاب را گرفتم ولی با یک رتبه اختلاف رد شدم امیدوارم شما امسال قبول شوید احیانا خدای نکرده رد شدید با رزومه خوبی که دارید با تلاش سال آینده در دانشگاه مدنظرتان قبول می شوید

ندا
تیر ۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  Mona

الان من رتبه ام ۸۰شده خیلی بده یعنی

داوطلب دکتری
تیر ۷, ۱۴۰۲ ۷:۲۳ ب٫ظ

ویکتاریون گرامی یه سوالی داشتم ازشما و دیگر دوستان اگر اطلاع دارند
برای استعداد درخشان که بدون کنکور رفتند مصاحبه،اونها هم باید فرم صلاحیت عمومی را پر کنند؟

ویکتاریون
تیر ۷, ۱۴۰۲ ۸:۲۴ ب٫ظ

تا جایی که می دونم سال های گذشته بعد از قبولی فرم پر می کردن.

داوطلب دکتری
تیر ۸, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

ممنون که جوابم دادین.

ریاضی
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

یعنی باید صبر کنیم که نتایج قبولی بعد مصاحبه بیاد بعد فرم را پر کنیم درسته؟
الان لازم نیست آره؟

ویکتاریون
تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ریاضی

الان اصلا مگر فرم به شما داده شده؟ چون فرم با آزمون که لینکش از کارنامه س.

ریاضی به ویکتاریون گرامی
تیر ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

نه فرم داده نشده ،همین سوال منم هست که الان باید چیکار کنیم،پولش پرداخت کنیم ؟ اونم چه جوری؟یا چه جوریه،برام نامفهوم بود باید چیکار کنم.
به سنجش هم تو صندوق پاسخگویی پیغام گذاشتم اما جوابم ندادند.
نمیدونم باید چیکار کنم؟ تجربه ای ندارم کسی هم نیست اطرافم که بپرسم.
مدام هم سوال میپرسم و میگم کسی استعداد درخشانی هست کمکم کنه،کسی جوابی نمیده!
لطفا اگر متوجه شدین خواهش میکنم بیاین من را هم راهنمایی کنید چون تا بیستم این ماه فک کنم وقت هست.
ممنون

ویکتاریون
تیر ۱۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

من چیزی که می دونستم رو گفتم‌. سال های قبل استعداد درخشان های همین سایت گفته بودن بعد از قبولی.
اساسا وقتی جایی برای ثبت اطلاعات به شما معرفی نشده دلیلی نداره که نگران باشین.
استعداد درخشان هایی که کنکور نمیدن حتی از این مسائلی که مربوط به کنکور هست خبر هم ندارن و پیگیر نمیشن.

ریاضی به ویکتاریون گرامی
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

ممنون که جوابم دادین،آره از بقیه میپرسیدم نمیدونستند.
نمیدونم استرس گرفته بودم گفتم بپرسم.
ممنون از کامنتتون.لطف کردین.

داوطلب دکتری
تیر ۷, ۱۴۰۲ ۲:۰۳ ب٫ظ

سلام دوستان پژوهشگر برتر بودن و رتبه داشتن در دوره کارشناسی ویا برگزاری کارگاه تخصصی امتیازی هم برای قبولی در دوره دکتری داره؟

ریاضی
تیر ۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

سلام دوستان
شما میدونید
استعداد درخشان بدون آزمون که رفتند مصاحبه،
باید فرم صلاحیت عمومی پر کنند؟

داوطلب دکتری
تیر ۷, ۱۴۰۲ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  ریاضی

درصورت قبولی دانشگاه فرمی به دانشجو میده که همون صلاحیت عمومی هست و بعد از پر کردن فرم و ارسال به سازمان سنجش نتیجه نهایی اعلام میشه

Sara
تیر ۷, ۱۴۰۲ ۷:۴۶ ق٫ظ

سلام به همه دوستان
لطفا اگه کسی تجربه ای درمورد دانشگاه علامه رشته روانشناسی کودکان استثنایی داره بیان کنه.ممنونم میشم

سوسن
تیر ۷, ۱۴۰۲ ۲:۵۳ ق٫ظ

سلام دوستان،
ممکنه مثلا رتبه ۲ به مصاحبه دانشگاهی نره، ولی دانشگاهی بخوادش و براش نمره ای در نظر بگیره و قبول شه؟

داوطلب
تیر ۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سوسن

مگه میشه بدون مصاحبه بخوانش!!بغیر اینکه اون فرد استعداد درخشان هم بوده و مدارکش قبلا دست اساتید فرستاده باشه و اساتید کامل بشناسنش دانشجوشون بوده باشه برای همون دانشگاه باشه.اما در هرحال چه استعدادچه غیر،این غیرقانونی و بی عدالتی است که بدون اینکه بره مصاحبه پذیرشش کنن.هرچند که با این اوصاف مصاحبه هم لابد میرفته قبولش میکردند.

ویکتاریون
تیر ۷, ۱۴۰۲ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سوسن

نه کسی رو که مصاحبه شون هم حاضر نیست بره برای چی بخوان؟غیبت رد می کنن.
فقط پیش اومده که کسی دو تا گرایش دعوت شده باشه با اساتید یکسان، برای گرایش پرطرفدارتر بره مصاحبه، ولی بعد از هماهنگی با خودش برای گرایش کم طرفدارتر قبولش کنن. اونم خیلی کم اتفاق افتاده. و بیشتر برای بدون کنکور.

بهمنی
تیر ۶, ۱۴۰۲ ۸:۰۸ ب٫ظ

سلام دوستان ایا کسی تجربه مصاحبه دانشگاه ازاد اهواز رشته مدیریت اموزشی رو داشته لطفا راهنمایی کنید
من امسال فارغ التحصیل شدم بعداز ۱۷سال شروع به ادامه تحصیل کارشناسی ارشد کردم وبلافاصله ازمون دکتری دادم رشته کارشناسی م زبان انگلیسی بود یک مقاله از پایان نامه استخراج کردم لطفا راهنماییم کنید چکار کنم خیلی دوست دارم قبول شم‌ حتما قبول بشم ؟
سپاس

درخشش
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  بهمنی

حتما قبول میشید آزاد اهواز،اگر ظرفیت پذیرشش هم خوب باشه.
نگران نباشید.اگر الویت اولتون هست.زبانتونم هم حتما خوب هست که لیسانستون بوده.
مقاله ام که دارید.قانعشون کنید اگر پرسیدند که از زبان اومدید مدیریت آموزشی یعنی برای این تغییر رشته دلیل و انگیزه کافی داشته باشید مثلا علاقه مندی یا حوزه کاری و….مهمتر اینکه به پایان نامه خیلی مسلط باشیدبشینید همه نکاتش را بخونید چون میپرسند،و نکات کلی رشته ارشدتون چه درسایی برای کنکور داشتین اونا رو ورق بزنید نکات کلیدی و شاخصی که دارین را نگاه کنید .
،مهم اینه که جلسه مصاحبه با اعتماد به نفس و متین پاسخگو باشید،سوالی نمیدونستید بگید حضور ذهن ندارم الان اما حتما در اولین فرصت در این مورد بیشتر مطالعه میکنم.
انگیزه و هدف مشخص داشته باشید و
نهایتا قانع بشن و مطمئن که میتونید هزینه را پرداخت کنید.
موفق باشید.

م
تیر ۶, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

دوستان روانشناسی بالینی کسی پردیس ارس تبریز شرکت کرده؟ لطفا جواب بدین…

علی
تیر ۶, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

با سلام خدمت دوستان عزیز و گرامی بنده امسال در مصاحبه دکتری تخصصی در یک رشته فنی در دانشگاه اصفهان دعوت شدم رتبه خوبی هم داشتم ( ۱۲ ) و بهه دانشگاه تهران و امیرکبیر هم دعوت شدم اما به دلایلی آن دو دانشگاه رو نرفتم مصاحبه بدم و فقط دانشگاه اصفهان رو رفتم از ارشد من هشت سال میگذره و در یک شرکت بزرگ در صنایع مادر شاغل هم هستم و متاهل و یک فرزند هم دارم. یک مقاله isi هم داشتم ، محیط مصاحبه خیلی خوب بود و استرسی نداشتم اصلا اساتید هم بیشتر در سوابق تحصیلی و شغلی من جستجو کردند و یک سوال آسان علمی ولی نکته دار هم پرسیدند و چکیده پایان نامه ارشد رو گفتند به انگلیسی بگو، واقعیت من دو مقطع قبل رو دانشگاه آزاد خوندم و در دکتری تغییر گرایش هم در رشته خودم داشتم. در مجموع برداشتم از مصاحبه خوب بود و نکته جالب این بود که در مصاحبه هیچ کدام از شرکت کنندگان مدیر گروه حضور نداشت و فقط در انتهای مصاحبه بنده در حد یک دقیقه آمد داخل اتاق و نشست احوالپرسی داشت و بعد خارج شد. در انتها هم یکی از اساتید گفت سوابق عالی مخصوصا در شغلت داری، نتیجه اینکه خواستم بگم در مصاحبه ها هیچوقت استرس نداشته باشید و نتیجه مهم نیست حتی من اگر قبول نشوم هم برای خودم مهم بود که تا این مرحله آمده ام و پس از سالها اشتیاق ادامه تحصیل در من خاموش نشده و نخواهد شد. به امید موفقیت برای… ادامه نظر»

ایدا
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

چکیده به انگلیسی گفتن خودش کار بسیار سختی

م
تیر ۶, ۱۴۰۲ ۸:۳۵ ق٫ظ

سلام وقتتون بخیر، دوستان کسی پردیس ارس تبریز روانشناسی بالینی شرکت کرده؟ گفتن اول یه آزمون کتبی میگیرن قبول شدین دعوت به مصاحبه میشین کسی سال قبل پردیس ارس تبریز شرکت کرده؟ ممنون میشم اطلاعات بدین…

م
تیر ۶, ۱۴۰۲ ۷:۱۹ ق٫ظ

سلام دوستان وقتتون بخیر، دوستان کسی پردیس ارس تبریز روانشناسی بالینی شرکت کرده؟ گفتن اول یه آزمون میگیریم و اگه قبول شدین دعوت به مصاحبه میشید کسی پارسال این دانشگاه شرکت کرده؟ ممنون میشم اگه اطلاعاتی دارین به منم بگید.

گمنام
تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۹:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  م

بعد از یکسال تلاش جواب مصاحبه من منفی بود خیلی سخته هضمش در حالی که روز بعد مصاحبه بهم گفته بودن قبولی.

زهرا
تیر ۶, ۱۴۰۲ ۷:۰۹ ق٫ظ

کاش دوستان وقتی در مورد دانشگاهی نظر میدن، رشته رو هم حتماً قید کنن، که باعث نشه الآن یا در آینده، به کلی هرکس میخواد اون دانشگاه بره مصاحبه ناامید بشه! چون گروه با گروه واقعاً فرق می‌کنه.
البته حق دارید اگر مصاحبه خوب نبوده حس بدی داشته باشید، همونطور که خودمم داشتم، امید بیخودی دادن هم خوب نیست، ولی باید حواسمون به تأثیر حرفمون باشه که برداشتی واقع‌بینانه رو طرح کنه. با احترام…

صحرا
تیر ۶, ۱۴۰۲ ۱:۰۹ ق٫ظ

سلام دوستان به عنوان کسی که دوسال پیش قبول شد میگم، اصلا امیدی نداشتم و خیلی هم زمان نزاشته بودم و انقدر بیخیال بودم ومیدونستم که قبول نمیشم مصاحبه هارو بااعتمادبنفس حاضر شدم الباه بجز دوتای اول که کلاهنگ کردم انقدر عجیب بود اما بعدش دستم اومد وتوسبک هم بودن،ازمن فقط سوالات تخصصی،زبان و درباره رساله سوال کردن ووقتی نتایج اومد ودیدم قبول شدم دولتی،خیلی عجیب بود.درضمن شاغل هم هستم و توی صحبتامم گفتم،امااشاره کردم نیمه وقته و تایمم رو میتونم تنظیم کنم و وقتی پرسیدن چرامیخوای بخونی گفتم باوجودی که شغل دارم عاشق تحصیلم ،نه تنها اثر بدگذاشت بلکه برای بعضیاشون جذاب هم بود، یکی ازهمون افراد ترم یک استادم شد و نمره یک درس سخت رو بهم ۲۰ داد وگفت یادمه که تومصاحبه گفتی شاغلی امااینکه انقدرتلاش میکنی بجای ۱۸بهت ۲۰میدم. درحالی که کارشناسی علامه بودم و بالاتر از ۱۶ به خودم ندیده بودم،اینکه دکتری ۲۰بگیرم عجیب غریب بود.اما بنظرم شدنیه، فقط شبیه بقیه دانشجوها که ازمصاحبه خیلی میترسن رفتارنکنید و بدونید توی اون جمع مثل دوره های قبلی دانشگاهیتون هم استادای باحال هست هم یخ و سرد. مقاله کنفرانسی هم لحظه اخربرای من خیلی کارسازبود و راحت پذیرش میشه. اونموقع دوس داشتم یکی تجربه ای داشت و باجزئیات برام میگفت،سعی کردم ریز براتون بنویسم ، ازته دل امیدوارم موفق بشید چون تااینجاکه اومدید مستحقشید⚘️

خسته
تیر ۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  صحرا

ممنون که تجربیاتتون نوشتین

ساره
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

سلام. وقت بخیر دوستان من حد نصاب دانشگاه رو نیاوردم، ولی سهمیه ۵ درصد دارم، آیا دیگه قبول نمیشم یا اینکه با سهمیه احتمال قبولیم هست؟تو رو خدا جواب بدید. چون توی دفترچه نوشته ظرفیت پذیرش سهمیه ۵و ۲۵ درصد با سهمیه آزاد جدا هست، تو رو خدا اگه کسی تجربه با سهمیه داشته، به من اطلاع بده.

مینااا
تیر ۶, ۱۴۰۲ ۸:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  ساره

سلام. شما با سهمیه خودتون سنجیده میشین.
در صورتی که ظرفیت ۲۵درصدی خالی بمونه میرسه به ۵درصد.اگر مصاحبه و روزمه خوبی داشتید امکان قبولی دارید. حساب و کتاب تراز و نمره نهایی ام با سنجش.
باید تا اواخر مرداد صبور باشید تا نتیجه نهایی بیاد.

ساره
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مینااا

دانشگاه حد نصاب رو ۱۹ گذاشته، به من ۱۷ دادند، نمیدونم دیگه رد هستم یا نه

ویکتاریون
تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  ساره

به نظرم اگر اینطوری نمره دادن دیگه روی این دانشگاه حساب نکنین. چون سهمیه رو سازمان سنجش اِعمال می کنه و سنجش برای نمره های زیرحدنصاب اصلا حساب و کتابی انجام نمیده.
البته قصد ندارم ناامیدتون کنم و اینم که گفتم حدسه بیشتر. مطمئن نیستم‌.

داوطلب
تیر ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  ساره

مگه جوابا اومده که شما نمره ۱۷را میدونید!!
از کجا نمره ای که تو مصاحبه بهتون دادند را فهمیدید،خب اگر استادی بهتون گفته که حدنصاب نیاوردین و نمره را بهتون گفتند ایشون بهترین راهنما برای پاسخ سوالتون هستند چون از چند و چون سنجش و حدنصاب و اینا بهتر خبرردارند.چیزی که ما میدونیم اینه:
حدنصاب را وقتی نیارید وارد چرخه رقابت با افرادی که حدنصاب آوردند نمیشید.که سنجش بخواد سهمیه را اعمال کنه و تو حساب کتابش بیاید.
اون دانشگاه دیگه حدنصاب بهتون نداده چه تو سهمیه باشین چه آزاد باشید.
کسانی که حدنصاب را بیارند بعد سنجش با نمره علمی کنکور حساب کتاب میکنه و جمع میبنده و نتایج اعلام میکنه.اگر رتبه تراز خوبی داشته باشه اون داوطلب که با آوردن حدنصاب میتونه ظرفیت آن رشته را پر کنه و قبول بشه برحسب امتیازش.
حالا ان شالله اونجوری نباشه که ما برحسب نظرات و تجربیات میگیم و در نهایت قبول بشید.

ark
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۸:۳۸ ب٫ظ

سلام به نظر من هیچ معلوم نیست چی به چی ولی بدترین مصاحبه برای علامه و استاد اونجا بود

عسل
تیر ۶, ۱۴۰۲ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  ark

گروه روان‌شناسی علامه هم افتضااااااااااح بودن

داوطلب ناراحت
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۷:۲۲ ب٫ظ

متاسفانه دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی تهران و علامه طباطبایی نسبت به داوطلبان سوگیری دارد. برای مثال دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه‌های سطح الف را قبول دارد. دانشگاه علامه طباطبایی هم همین طور. در ضمن دانشگاه ‌‌‌‌های ذکر شده حتی اگر بیشترین امتیاز مصاحبه را بیاورید و آن دانشگاه را در دفترچه اولویت اول نزده باشید به اساتید بر می‌خورد و دانشجو را به این دلیل رد می‌کنند. دانشگاه تهران هم پارتی بازی کرد و برای دانشجویان ارشد خودش امتیاز قائل هست و تا دانشجویان ارشد خودش باشد حتی اگر دانشجوی دیگری از دانشگاه های دولتی دیگری باشد و رزومه بسیار قوی داشته باشد. باز هم دانشجوی ضعیف ارشد خودش را بر می دارد تا بعد هم سریع تر هیئت علمی شود. متأسفانه این بی عدالتی در دوره دکتری تخصصی و مصاحبه وجود دارد و سوگیری‌های شخصی و تبعیض‌ها و ناعدالتی‌ها در این دانشگاه‌ها برای دکتری از طریق کنکور و دکتری استعداد درخشان ‌‌‌‌‌‌است.

شبنم
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۹:۳۹ ب٫ظ

سلام. من هم رشته شما نیستم، اما دقیقا بهشتی همینطور بود.. اولویت بسیار مهم بود. و اینکه بعضی از اساتید داوطلبی رو از قبل پذیرفته بودن

Bi
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۹:۴۲ ب٫ظ

دقیقا درست می فرمایید دانشگاه فردوسی مشهد و سمنان هم همین گونه بود میرفتی با بی میلی مصاحبه می کردن انگارفقط می خوان تمام بشه بره چون از قبل دانشجو خودشون انتخاب کردن کاشکی مصاحبه ها مثل تهران متمرکز میشد اینقدر بی عدالتی نبود خودشون حالا مثلاً تو صنعت چه گلی کاشتن که با غرور نگاه می کنند اومدی استادشدی با پایان نامه های تکراری کپی که هیچ کدوم اجرایی نشدن

عسل
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۶:۱۵ ب٫ظ

سلام
تجربهٔ مصاحبهٔ روان‌شناسی دانشگاه‌های مختلف رو در کامنت‌های پایین‌تر نوشتم. در مصاحبهٔ دانشگاه شهید بهشتی به تازگی شرکت کردم (با کنکور: روان‌شناسی سلامت و روان‌شناسی/ استعداد درخشان: روان‌شناسی)، جو خوب و محترمانه‌ای داشت. تقریبا اکثر شرکت‌کننده‌ها گفتن که هیچ سؤال علمی ازشون نشد. از من خواستن خودم رو معرفی کنم. طرح دکتریم رو پرسیدن. پرسیدن اگر امسال قبول نشم، چه می‌کنم؟ در مورد روش تحقیق پایان‌نامم پرسیدن و دو سؤال آماری مرتبط با روشم. در مورد طرح و پایان نامم پرسیدن که بیشتر با روان‌شناسی بالینی مرتبطه یا سلامت و در مورد مدل‌های روان‌شناسی سلامت پرسیدن. اولویت‌هام رو در انتخاب رشتهٔ سنجش پرسیدن و این‌که در کدام دانشگاه‌ها دعوت به مصاحبه شدم. سه گروه متفاوت مصاحبه می‌کردند و در هر گروه سه استاد بودند. از بعضی‌ها خواستن که معرفی خودشون، چکیدهٔ پایان‌نامشون یا طرح دکتریشون رو به انگلیسی بگن. روی روش تحقیق پایان‌نامتون کاملا باید مسلط می‌بودید. از بعضی‌ها پرسیدند که قراره چی به این دانشگاه اضافه کنید؟
اساتید خیلی محترمانه برخورد میکنن.
اگر خوندید و به کارتون اومد دعا کنید و انرژی بفرستید دانشگاه خیلی خوبی که خیره قبول بشم و اتفاقات خیری رقم بخوره. موفق باشید.

لیلای تنها
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۵:۳۸ ب٫ظ

سلام دوستان
به نظرتون تا به امروز دانشگاه ها فرم مصاحبه و نمرات مصاحبه را به سازمان سنجش تحویل دادند؟
آخه من فرم صلاحیت عمومی را هنوز تحویل ندادم. امروز برام پیام اومد که نسبت به فرم صلاحیت اقدام کنید. ممکنه مثلا دکترا قبو ل شده باشم که پیام دادن؟ میشه ارتباط داد؟ کسی هست که این پیام براش اومده باشه؟

عسل
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  لیلای تنها

سلام
خیر همهٔ دانشگاه‌ها تحویل ندادند. دانشگاه شهیدبهشتی تا همین امروز مصاحبه بوده.
پیام هم ربطی به قبولی نداره.

تنها
تیر ۶, ۱۴۰۲ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

اوکی اوکی

ویکتاریون
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  لیلای تنها

نه ربطی نداره. چون بر فرض که دانشگاهی نمرات خودش رو فرستاده باشه هم سنجش هنوز کار پردازش رو شروع نکرده. باید صبر کنه تا همه ی دانشگاه ها نتایج رو بفرستن، بعد.

تنها
تیر ۶, ۱۴۰۲ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

بازم سپاااااس

افشین
تیر ۶, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  لیلای تنها

پیام رو برای تمام کسانی که هنوز فرم رو پر نکردن، فرستادن
من در هیچ مصاحبه ای شرکت نکردم و برام پیام اومد

تنها
تیر ۶, ۱۴۰۲ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  افشین

ممنون . الکی امیدوار شدم خخخخخخخ

ناصر
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۵:۱۷ ب٫ظ

سلام دوستان
کسی خبر داره زمان مصاحبه دانشگاه آزاد چه روزی برگزار میشه؟

Ali
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۵:۱۷ ب٫ظ

بنده سال قبل مصاحبه دادم و قبول شدم بنظرم فوق العاده سخت بود و پنج نفر توی یک اتاق نشسته بودند و اول بهت میگند خودت رو مختصرا معرفی کن و وقتی گفتم به انگلیسی صحبت کنم حساب کار دستشون اومد و گفتند خیر بعد از اینکه معرفی کردم گفتند کجا شاغلید وقتی شغلم رو گفتم پیرامون شغلم سوال پرسیدند و کم کم رفتند سراغ سوالات تخصصی و در آخر سر هم درخصوص پایان نامه سوال کردند و هم یک متن انگلیسی دادن گفتند بخون و برداشتت رو به ما بگو که خداروشکر پرقدرت همه سوالات رو جواب دادم و جزو سه نفر قبولی شدم

شیمی
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  Ali

سلام در مورد شاغل بودنتون مشکل نداشتن؟

الی
تیر ۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

سلام من زبان ام خوب نیست یعنی انقد تاثیر داره که قبول نشم

Saeed
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۵:۱۳ ب٫ظ

ب عنوان کسی که ترم هشت دکتراس دارم میگم واقعا حال ندارید نخونید
تو این مسیر بارها لب انصراف رفتم و برگشتم
اساتید راهنما هیچ تایمی برای شما ندارن
خودتونید که تو رینگ دفاع باید جواب بدید
دیروز یکی از هم ورودی های خودم داشت گزارش تز میداد جوری تخریبش کردن که الان بیس چهار ساعته نخوابیده
آخرشم ی مدرک میگیرید که نمی‌دونید واقعا به دردتون میخوره یا ن

Hesam
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  Saeed

واقعاً درود بر شرفت، کاملاً صحیح گفتی

مریم
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۱:۵۸ ب٫ظ

باسلام … انشاالله به امید موفقیت همه…
برای بررسی اولیه وضعیت مصاحبه از مدیر گروه چند دانشگاه پیگیری کردم عمدتا گفتند باید منتظر بمانیم تا نتایج نهایی… ایا دوستان توانستند از طریق دانشگاه نمره مصاحبه خودشان را پیگیری کنند؟! بعنی نمی شود حداقل بدانیم نتیجه و شرایط مصاحبه در چه حد است؟!

گلاره
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۵:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

نه بغیر اینکه یا خودشون زنگ بزنن،یا اینکه پارتی چیزی آشنایی داشته باشین.وگرنه کاری از ما بدون پارتی برنمیاد جزززز صبرررررررررو صبورررری و خون دل خوردن تا شهریور که چی میشه آخر داستان
به امید موفقیت همگی

داوطلب ۱۴۰۲
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

بله همینطور هست و اصولا اطلاعی نمیدن تا شیوه ی اعلام نتایج سازمان سنجش زیر سوال نرود
بنده با اینکه تمام اساتید دانشگاه های مختلفی که به مصاحبه رفتم رو به واسطه تحقیقات و جلسات و همایش ها میشناختم اما مستقیم پرسیدن به نوعی جسارت هست چون اساتید هم اجازه ی گفتن رو ندارند و ندیدم به کسی تا حالا نتیجه رو گفته باشن و تا شهریور باید صبر کرد که میدونم برای هممون استرس زیادی به همراه خواهد داشت

مریم
تیر ۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب ۱۴۰۲

بإسلام … سپاس فراوان از دوستان

ابی
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۹:۵۴ ب٫ظ

دوستان عیزی شب همگی بخیر و خوشی دعا می کنم که بهترینها براتون رقم بخوره انشاالله
دوستان پاسخ می فرماید اگه در جلسه مصاحبه اساتید راضی باشند و بگین که ما حدااکثر نمره را به شما اختصاص دادیم و میمونه شرایط دیگر رقیبان شما منظور این اساتید چیه

گندی
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ابی

یعنی ما نمره کامل به شمادادبم حدنصاب را،حالا ببینیم بقیه که حدنصاب آوردند با نمره تراز و رتبشون چی میشه درنهایت.
یعنی شما در رقابت با کسانی قرار میگیرین که حدنصاب را آوردند.بعد سنجش با رتبه و تراز کنکورتون نتیجه را شهریور اعلام میکنه.اگر رتبتونم از رقبا بالا تر بوده پس برین چمدون ببندین که با این حرف اساتید و نمره بالا مصاحبه قبولین.

داوطلب دکتری
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۹:۳۴ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز به نظرشما با دومقاله پژوهشی و نمره عالی پایان نامه امکان قبولی هست؟ البته تمام سوالات مصاحبه رو نتونستم جواب بدم، حدود پنجاه درصد سوالات جواب دادم.

داوطلب ۱۴۰۲
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۶ ق٫ظ

سلام بستگی به رتبه ی شما
و رزومه و مصاحبه ی رقبای شما داره
امکان داره ولی نمیشه قطعی گفت

Khh
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

نگران نباشید کلا سوالاتی که می پرسن همه کامل جواب نمیدن شما باید دعا کنید اساتید دانشجو نداشته باشه یا از دانشجویان خودشون کسی نباشه که جایگزین کنند متاسفانه روند بدی پیدا کرده اساتید ملی میان و دانشجویان خودشون میگیرن حتی اگه رتبه اش خراب باشه یا اصلا تو آزمون شرکت نکردن وفقط از طریق معدل و…‌‌‌
رتبه اتون هم بی تاثیر نیست

داوطلب دکتری
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  Khh

متشکرم

رایان
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۹:۰۲ ب٫ظ

سلام
امکانش هست همون روز مصاحبه اساتید به دانشجو بگن ما شما رو انتخاب می کنیم و خیلی قاطع این موضوع بگن.

ویکتاریون
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  رایان

سلام.حتی اگر این رو بگن بهتره بعدش از مدیر گروه پیگیری کنی.
چون اگر سر مصاحبه ی خودتون باشه که ممکنه افراد بعد از شما هم مناسب تشخیص داده بشن.
و اگر پایان روز باشه، بازم ممکنه ظرف چند روز بعدش بازنگری هایی صورت بگیره. تا وقتی نتایج رو برای سنجش نفرستادن می تونن تغییرش بدن.

رایان
تیر ۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

سلام
دقیقا سر جلسه مصاحبه با قطعیت گفتن که شما رو انتخاب میکنیم و اینم بگم که اون دانشگاه اولویت اولم بود. از طرفی بعد از من ۴ نفر دیگه بودن که دونفرشون هم شبانه بودن.

بی نام
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۷:۴۱ ب٫ظ

این همه زحمت درس بخون رتبه بیار ومصاحبه برو که آخر برن دانشجو خودشون بگیرن

بی نام
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۷:۴۰ ب٫ظ

کاشکی امتحان تمام مصاحبه های ملی هم متمرکز بود که این همه بی عدالتی نباشه که استاد فقط دانشجو خودشو بگیره و سلیقه ای عمل کنه واقعا

گندم
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۵:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

حرف حق

به حسینی و ...
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۱:۱۳ ق٫ظ

اونوقت نباید به دانشگاه روزانه قبلی جریمه پرداخت کرد؟

حسین حسینی
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۲:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  به حسینی و ...

اگه پذیرش دانشگاه جدید روزانه باشه جریمه فکر کنم نمیگیرن

به حسینی و ...
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین حسینی

مگه شما از دانشگاه قبلی تون انصراف ندادید تا در دانشگاه جدید پذیرفته بشین؟ اطلاع دقیق درباره پرداخت یا عدم پرداخت جریمه ندارید؟ خیلی ممنونم

حسین حسینی
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  به حسینی و ...

من بعد از یک ماه از ترم اول انصراف دادم. بدون جریمه انصراف دادم.نامه انصراف گرفتم. قانون هم نوشته اگه دوباره روزانه پذیرفته بشین نیازی به جریمه نیست. و میگن با نامه انصراف باید ثبت نام جدید انجام بشه. انشاالله مشکلی پیش نیاد

Mahsa
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۰:۴۶ ق٫ظ

سلام ویکتاریون خوبی؟
میشه یکم در مورد طرح پژوهشی بهم بگی که کلا چیه کار در چه حد باید باشه و پول میده دانشگاه یا نه.. از لحاظ رزومه ارزش وقت گذاشتن داره؟
معاونت پژوهشی دانشگاه بهم این پیشنهاد رو داده و گفته موضوع هم میدم ولی من چیزی ازین قضیه نمیدونم

ویکتاریون
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  Mahsa

سلام. مرسی، خودت خوبی؟
راستش من از طرح خبر ندارم. یعنی چیزی نداشتن که بهمون پیشنهاد بدن.
منتها یه همکاری دیگه با دانشگاه داشتم که ناتموم موند. چون یهو وسطش فهمیدن با این انتظاراتی که دارن، زمان و نیروی انسانی مورد نیاز و هزینه های پروژه خیلی بیشتر از چیزیه که برآورد کرده بودن:))
البته پول ما رو طبق توافق تا جایی که کار کرده بودیم دادن و اذیت نکردن. فقط بدیش اینه که چون نصفه مونده الان مدرکی ازش ندارم.
به نظرم اگر مشخص باشه که پروژه چیه و کسایی که تعریفش کردن گیج نباشن، ارزش داره. اکثرا خیلی سخت نیستن. نمونه هاشون رو می تونی توی کتابخونه ببینی. بعضی هاشون بیشتر از یه تکلیف کلاسیِ دو سه ماهه کار نبردن.ضمنا بعیده طرح پژوهشی ناتموم بمونه. مثل اون کار ما نیست. اونجا افراد زیادی مشارکت داشتن.
منتها اگر استاد راهنمات معلوم شده باهاش یه مشورتی بکن. خودشون از وضع دانشگاه و به خصوص وضع مالیش بهتر خبر دارن.
مثلا استاد راهنمای دوستم گفته بود این پروژه به جایی نمی رسه. ولی ما چون موضوعش رو دوست داشتیم، گوش ندادیم:|
فکر کنم توی همین سایت کسایی هستن که سابقه ی انجام طرح پژوهشی دارن. باز اونا بهتر می تونن بگن.

Mahsa
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

منم خوبم مرسیی
آهان چه بد نصفه موند اتفاقا یادمه گفته بودی یه کاری داری با دانشگاه میکنی فکر کردم از همین طرح پژوهشی‌ها باشه.. ولی آره این چیزی که معاون پژوهشی دانشگاه بهم گفت فکر نکنم کار بزرگی باشه و خب معاون پژوهش کل دانشگاست دیگه و مدیر گروه، یعنی از استاد راهنمام بیشتر در جریان نیست؟ از اونم میپرسم پس باشه:)
کلا که وضع مالی دانشگاه افتضاحه تاحالا دانشگاه انقدر فقیر ندیده بودم:))
مرسی از راهنماییت دوستان دیگه هم اگه کسی تجربه‌ای داره لطفا بگه ممنون

ایران
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  Mahsa

سلام، دوست عزیز ، من توصیه استاد خودم رو در این مورد بهت میگم . ” از طریق مراکز دانش بنیان ، میتونی طرح پژوهشی رو که مورد تایید استادت و مورد علاقه خودت هست انجام بدی. البته این مراکز اگر کارت خوب پیش بره و توجیه علمی واقتصادی داشته باشه . امکان پرداخت دستمزد و اعطای لوح تقدیر و چاپ مقاله در مجلات معتبر و… هست .

Mahsa
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ایران

از طریق مراکز دانش بنیان یعنی چی؟ چون دانشگاه اینم مشخص کرده که برای کجا میخواد کار کنم
ممنون از راهنمایی‌تون

جواد
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۶ ب٫ظ

سلام دوستان ایا دانشگاهی میتونه علاو بر اینکه در دفترچه انتخاب رشته ظرفیت داره ولی دانشجو نگیره دعوت به مصاحبه شدم ولی داشکده گفته نمره مصاحبه همتون کمتر از حد نصاب دانشکده رد شده و احتمال داره امسال دانشجو نگیریم.ایا امکان داره؟

ویکتاریون
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

بله می تونن.

سعید
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

سلام
دو سال پیش رشته عربی اهواز چمران فقط یک دانشجو گرفت، وسهمیه اش ۵ نفر بود.
میگفت بقیه ضعیف بودن وپذیرش نشدند.

داریوش
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۴:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

سلام این به این معناست که فقط به یک نفر بالاتر حدنصاب دادند احتمالا

Salah
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

نه بابا الکی میگن دانشجوهای خودشون میگیرن

Salah
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

مگه طرف اینقدر رتبه اش خوب باشه که نتونن همچین حرفی بزنن

فهیمه
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۹:۵۷ ب٫ظ

سلام دوستان
در مورد پذیرش از طریق استعدادهای درخشان و دعوت به مصاحبه کسی تجربه ای داره؟ پذیرش به چه نحوی ست؟

داوطلب
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۴:۴۶ ب٫ظ

سلام دوستان. میگم مدیر گروهی که استقبال کنه از موضوع دکتری داوطلب و توی جلسه مصاحبه اظهار کنه به علاقه مندی به موضوع و جلسه مصاحبه رو جوری مدیریت کنه که به بیشترین سوالات جواب بدین و تایید کنه و هی تشویق کنه داوطلب رو و مهم تر از اینا به ایمیل داوطلب بعد از مصاحبه درخصوص اجرای طرح پژوهشی جواب بده و بگه از علاقه مندی من به پژوهش بسیار متشکر هست و خوشحال و قبول کرده طرح پژوهشی رو باهاش اجرا کنه (تو ایمیل مطرح کردم که جدای از نتیجه نهایی دکتری مایلم این طرح رو اجرا کنم باهاتون) امکانش چقدره بهم امتیاز بالا داده باشن یا مدیر گروه از سهمیه خودش برای جذب دانشجوش استفاده کنه که قبول شم؟ رتبم ۱۶ شده و اولویت اولم این دانشگاه هست.

Zahra
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام
بسیار عالی بله به نظر من که امکانش بالاست که به شما امتیاز خوبی در مصاحبه داده باشند و امیدوارم بعد از اعلام نتایج جزو یکی از پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه مورد علاقه تون باشید.
فقط بهتون پیشنهاد میکنم حالا که مدیر گروه ایمیل رو جواب میده بهشون ایمیل بزنید و بگین باعث افتخارم هست که بتونم به عنوان دانشجوی دکتری با شما کار کنم و بهشون بگین اگر امکانش هست فرصت یک تماس تلفنی را به شما بدهند.
با یک تماس میتوانید از این موضوع مطلع شوید که آیا اسم شما رو رد کردند یا خیر و هم اینکه درمورد طرح تون بیشتر و کاملتر صحبت کنید و مجددا خودتون را مشتاق نشان بدید.
البته من از تجربیات شخصیم گفتم، امیدوارم موفق باشید.

داوطلب
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  Zahra

خیلی ممنون از پاسختون..
منم گفتم اگر ممکنه یه وقت حضوری بهم بدن گفتن دارن میرن ماموریت خارج از کشور تا ۳ ماه. به صورت ایمیلی با من درارتباط هستند و منتظر پروپوزال من هستن.
گفتن طرح من موضوع به روزی هست و اطمینان دارن کار خوبی میشه.
ایشاالله نتیجه نهایی با حسی که الان دارم یکسان باشه.

شبنم
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۴:۰۸ ب٫ظ

سلام. دوستانی که تجربه مورد مشابه دارن لطفا راهنمایی کنن..
دانشگاهی با من تماس گرفتن که نفر اول شدم و با توجه به تراز و امتیاز مصاحبه م قبولیم در اون دانشگاه قطعیه. آیا مصاحبه دانشگاهی که انتخاب بعدیم بوده برم یا دیگه از همین الان مشخصه نتیجه دانشگاه بعدی بی تأثیره؟

داریوش
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  شبنم

اگر گفتن قبولی شما قطعی هست نگران نباشید. دانشجوی اونجا اگر بودید که تقریبا اوکیه.

شبنم
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۸:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  داریوش

دانشجوشون نبودم.. پس کار درستیه که برای اولویت بعدی مصاحبه نرم؟

نجمه
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  شبنم

مصاحبه اتون خوب‌بود تمام سوالات کامل جواب دادیدواینکه دانشگاهی که انتخاب کردید اولویت اولشون بوده

شبنم
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۹:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  نجمه

دانشگاهی که تماس گرفتن و گفتن بالاترین نمره مصاحبه رو گرفتم انتخاب چهارمم بود، الان نمیدونم مصاحبه انتخاب پنجمم رو برم یا دیگه نیازی نیست..

نجمه
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  شبنم

نه نیازی نیست برین دیگه
شما همه سوالاتشون جواب دادید

داریوش
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  شبنم

اگر اولویت اول بودید که اصلا نیاز نبود بتون بگن. چون‌حتی اگر در اولویت های بعدی قبول بشید خود ب خود اولویت اول ملاکه. اما چون الان بحث اولویت چهارم را دارید طبیعی است که بتون بگن. چون ممکنه اولویت های قبلی قبول بشید. فقط در صورتی که گفتن قبول قطعی هستید نیازی به مصاحبه مجدد نیست. جهت احتیاط هم به نظرم بشون بگید من دیگه اولویت های بعدی هم نرفتم و نیازی نیست بروید.

نجمه
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  داریوش

یعنی اگه مصاحبه دانشگاه اولویت اول قبول بشیم نمیگن بهمون بیشتر همون اونایی که اولویت دوم و سوم هستند زنگ میزنن

داریوش
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  نجمه

معمولا و منطقا بله. لزومی نداره بگن وقتی بدونن اولویت اول هستید و قبول شدید‌ معمولا برای اولویت های بعدی میگن که دانشجو بدونه و مصاحبه نرود. البته بعضی دانشگاه ها هم حتی اولویت اول رو هم ممکنه بگن ولی برخی قانونی تر عمل میکنن و نمیگن. میگن سنجش باید بگه. اینها تجارب زیسته است و حتمی و قطعی نیست

نجمه
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۶:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  داریوش

ممنون

نارسیس
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  شبنم

منم اولویت سوم رو رفتم بعد یک هفته زنگ زدند
دیگه اول و دوم رو نرفتم
نه دانشگاه خودمم بود نه استان خودم

Zahra
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  شبنم

سلام
بنظرم جهت احتیاط مصاحبه اولویت پنجم را هم شرکت کنید و ریسک نکنید.

نارسیس
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  Zahra

بعضی از دانشگاه ها بعد از مصاحبه تماس میگیرند و به دانشجو اطلاع میدهند که قبول شده است. ممکن است دانشجو بیش از یک اولویت را قبول شود که اولویت بالاتر ملاک پذیرش نهایی است. البته هدف استاد میتواند این باشد که دانشجوی با کیفیت را از مصاحبه های بعدی سایر دانشگاه ها منصرف کند و به ایشان اطمینان دهد که در آن دانشگاه پذیرش شده است.

الی
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

ممنون میشم راهنمایی کنین دوستان

قاسم
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  الی

روز مصاحبه بهترین خودت باش همین.

الی
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

سلام دوستان کسی تجربه مصاحبه دانشگاه ارومیه داره؟ رشته اقتصاد

قاسم
تیر ۲, ۱۴۰۲ ۱:۱۴ ق٫ظ

ببینید بیایید خودمون کشف کنیم. فرض کنید مجموع ظرفیت دکتری در رشته شما در کل دانشگاههای کشور ۱۰۰ دانشجو است. سازمان سنجش چند برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه میکنه مثلاً فرض کنید ۴۰۰ نفر دعوت به مصاحبه میشوند. اگر مصاحبه نبود اون وقت شما ۴۰۰ نفر داشتید و ۱۰۰ تا صندلی. مثل کنکور لیسانس که شما نمره کسب میکنید فقط از امتحان و بعد پذیرش میشوید براساس انتخاب های خودتون. یعنی اولویت های یک برداشته میشه و نگاه میکنند که در محلی که اولویت اول هست چقدر رقابت وجود دارد اگر بیشتر از تعداد ظرفیت باشه به رتبه و نمره نگاه میکنند. توی کارشناسی وقتی شما رتبه یک کنکور هم باشی و اولویت اول مثلاً دانشگاه xxx غیرمادر زده باشی همون جا قبول میشی چون در اون دانشگاه شما رتبه بالاتر رو داری. حالا..در دکتری شما مصاحبه هم میشی و نمره مصاحبه میاد و نمره شما رو تعدیل میکنه و بهتره بگم تکمیل. اینجا اگر قرار بود عادی باشه شرایط مجدد مثل کنکور کارشناسی نفرات انتخاب میشدند. ولی این وسط یک موضوع هست. اینکه رتبه اول یک رشته رو هم دانشگاه مثلاً شریف نمره خوب مصاحبه میده و هم دانشگاه تهران و….به شرط اینکه دعوت به مصاحبه بشه و بره…اگر اساتید به همه نمره میدادند اون وقت یک جوری ظرفیت دانشگاهها کامل پر میشد مثل کارشناسی ولی اینجا اساتید میگند فقط به اون که شرایط خوب داره نمره میدهیم و نه لزوماً به همه. برای همین اگر اساتید انتخاب های خوب زیادی داشته باشند یکجور باید اطمینان حاصل کنند دانشجو… ادامه نظر»

قاسم
تیر ۲, ۱۴۰۲ ۱:۰۴ ق٫ظ

سلام دوستان. ببینید اگر اخبار را مرور کنید در سال ۱۴۰۱ دانشگاه شریف و امیرکبیر به عنوان دو دانشگاه مادر ظرفیت خودشون برای دکتری را پر نکردند. به این صورت که استاد در جلسات حضور داشته و دانشجوی قوی از نظر خودش پیدا نکرده است. پس عملاً در فرایند ثبت نمره ورود نکرده است. بنابراین به نظر میرسد اگر اساتید در یک دانشگاه شما را نخواهند به شما نمره نخواهند داد حتی اگر از نظر خودت خیلی خوب باشی و مصاحبه خوبی داشته باشی. البته اگه خوب باشی باید یک استاد شما رو بخواد. حالا میرسیم سر اینکه شما دوتا اولویت یک و ۲ داری و هر دوجا مصاحبه دادی. از یک طرف گفته نمیشه که قطعاً قبول هستی. از طرفی فرض کنید شما توی اولویت ۱ توی انتخاب اساتید بودی و نمره خوبی گرفتی. توی اولویت دوم حالا اساتید میخواهند به شما نمره خوب بدهند. اینجا ممکن است نمره ازمون شما در اولویت اول باعث بشه شما مجموع نمره خوبی نداشته باشی و اولویت اول قبول نشی. یادمون باشه که مجموع نمره ملاک است. مصاحبه و ازمون. بله پیش هم میاد که شما در اولویت اول قبول بشی و اون وقت اولویت دوم که فکر میکرده شما رو میگیره دستش خالی میمونه و البته پر هم نمیشه چون ظاهراً لیست رزورو پر نمیکنند. یعنی یک دانشجو که مثلاً توی ۴ تا دانشگاه شرایط خوبی داره و اساتید انتخاب میکنند اون وقت چون یک جا بیشتر نمیتونه بره عملاً ۳ تا صندلی را خالی نگه میداره. برای اینکه این مشکل… ادامه نظر»

حسینی
تیر ۲, ۱۴۰۲ ۰:۰۰ ق٫ظ

سلام عزیزان وقت بخیر. وقتی از دکتری روزانه انصراف دادیم و دوباره در دانشگاه روزانه پذیرفته شدیم. برای ثبت نام دانشگاه جدید فقط نامه انصراف(شماره نامه انصراف) کفایت میکنه؟ یعنی با این نامه دانشگاه جدید درخواست مدارک رو از دانشگاه قبلی میکنه؟ ممنون میشم پاسخ دهید

.......
تیر ۲, ۱۴۰۲ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

پس شما هم شرایط من رو دارین، منم خیلی فکرم درگیره و به دلایلی ترجیح میدم دیگه جایی که الان هستم نباشم. بله مدارک رو به ما نمیدن، منم همین رو متوجه شدم که با نامه انصراف باید ثبت نام کرد.

علی
تیر ۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

سلام دوستان
در رابطه با سیکل جذب دکترا امروز با یکی از مدیر گروه ها مفصل صحبت کردم
خلاصه فرایند بدین صورت است که هر دانشگاهی یک نمره ای بابت جذب دانشجو لاحظ می کند، هر چند نفر از داوطلبین که بتوانند نمره مد نظر را کسب کنند، می تواندد در رنکینگ سازمان سنجش حضور داشته باشند. پس این احتمال وجود دارد که یک دانشگاهی هیچ دانشجویی را نپذیرد و یا اینکه بیش از ظرفیت پذیرش به سازمان سنجش معرفی کند.
در اینجا سازمان سنجش بر اساس اولویتهای دانشجو و نیز نمره مکتسبه آن دانشجو از دانشگاههایی که مصاحبه قبول شده عملیات تایید نهایی را انجام می دهد. لذا با توجه به این سیکل حتی امکان دارد استادی شمار را بخواهد و نمره بالا دهد ولی سایر اساتید نظر عکس داشته باشند و شمارا نخواهند و بدین ترتیب شما قبول نهایی نشود و بالعکس.

آوا
تیر ۱, ۱۴۰۲ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اگه استادی بخوادت، حتما پذیرش میشی، ب اساتید دیگه ربطی نداره، چون اونا دانشجوی خودشون نمره میدن، هر استادی ظرفیت خودش داره

داریوش
تیر ۱, ۱۴۰۲ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

از سال ۹۹ به بعد قانونی امد که ظرفیت اعلام شده توسط دانشگاه حتما و الزاما باید پر بشه. یعنی اگر ۵ نفر ظرفیت تعریف شده فلان دانشگاه حتما باید پر شه. و دانشگاه نمیتونه ظرفیت کمتر یا بیشتر پذیرش کنه. علت سوال کردن درباره اولویت ها در اکثر مصاحبه ها هم همینه. اگر دانشجویی را بخوان میخوان بفهمند اولویت اولش بوده یانه. چون ممکنه اولویت های قبلی قبول بشه. برای همین اگر احساس کنن که اولویت های قبلی قبول میشه نمره بش نمیدن تا اونی ک میخوان را جایگزین کنند. نکته آخر اینکه دانشگاه از رتبه فرد ، رزومه فرد و حتی مصاحبه اش در دانشگاه قبلی هم تاحدودی اطلاع داره چون مصاحبه تغییرات عمیق نمیکنه وقتی ببینن مصاحبه خودشون خوب عمل کرده یکی. دانشگاه های دیگر هم در همین حدود هست کمی بهتر یا ضعیف تر. رتبه و رزومه ک دقیق دارند

شبنم
تیر ۱, ۱۴۰۲ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  داریوش

سلام. خب ممکنه دانشگاهی که اولویت اول یا دوم بوده دانشجوی خودشون را داشته باشن و اصلا به نفرات جدید نمره قبولی ندن. از طرفی دانشگاه های اولویت بعدی بگن خب به احتمال زیاد این داوطلب در دو اولویت اول پذیرفته میشه و به دانشگاه ما نمیرسه پس بهش نمره ندیم! اینجوری هیچ دانشگاهی قبول نمیشه که! خیلی ریسکه!

داریوش
تیر ۱, ۱۴۰۲ ۷:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  شبنم

چرا قبول نشه.مورد اول ک گفتید مصداق این هست. وقتی دانشجوی خودشان هست و عملکرد رزومه و… خوب بوده و اولویت اول زده. چرا قبول نشه. اولویت های بعدی رو قبول نمیشه. علت سوال کردن از اولویت در مصاحبه هم همینه.

شبنم
تیر ۱, ۱۴۰۲ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  داریوش

داوطلبی که دانشجوی هیچکدوم از دانشگاه هایی که انتخاب کرده نیست، مصاحبه ها هم که خوب پیش برن بازم ممکنه انتخاب نشه چون اولویت با دانشجوهای خود اون دانشگاه هست. بعد دانشگاه هایی که اولویت پایین تر انتخاب کرده تصورشون این هست که این داوطلب در اولویت اول یا دوم پذیرفته میشه و به دانشگاه اونها نمیرسه. بنابراین دانشگاه های اولویت پایین تر هم انتخابش نمیکنن. و اینطوری میشه که گاهی داوطلب با رتبه خوب هیچ جا قبول نمیشه

داریوش
تیر ۱, ۱۴۰۲ ۸:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  شبنم

بله متوجه ام. اولویت معمولا با دانشجویان خودشان هست اما دانشجویان خوب خودشان نه هر دانشجویی. نکته آخر اینکه اینها احتمالات است و قطعی نیست. بهرحال بوده کسانی ک از جاهای مختلف پذیرش شدن و دانشجوی خودی پذیرش نشدی. نسبی هست نه مطلق و حتمی.

ویکتاریون
تیر ۱, ۱۴۰۲ ۶:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  داریوش

از ۹۹ نیست. فقط ۹۹ و با حذف حدنصاب این اتفاق افتاد.
وقتی حدنصاب وجود داره یعنی ظرفیت می تونه خالی بمونه.

داریوش
تیر ۱, ۱۴۰۲ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

بله. تا وقتی حدنصاب هست ظرفیت میتونه پر نشه‌ قانون مربوط به ۹۹ هست. اللن دیکه نیس درسته

قاسم
تیر ۲, ۱۴۰۲ ۶:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  داریوش

سلام برید چک کنید دانشگاه شریف و امیرکبیر سال ۱۴۰۱ اصلا ظرفیت را پرنکردند.

داریوش
تیر ۲, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  قاسم

سلام. در پیام بالا گفته شده که این قانون مربوط ب ۹۹ هست و اللن دیگه می‌شود ظرفیت را پر نکرد. پیام را دقیق بخوانید متوجه میشید که تایید کردیم که می‌توانند ظرفیت را پر نکنند چون حدنصاب وجود داره. وقتی حدنصاب ندن وارد رقابت نمیشه کسی.

رایان
تیر ۱, ۱۴۰۲ ۸:۲۳ ق٫ظ

باسلام و آرزوی موفقیت برای همه دوستان
لطفا اگر کسی تجربه مصاحبه دکتری شیمی فیزیک داره راهنمایی کنه

شبنم
خرداد ۳۱, ۱۴۰۲ ۳:۵۹ ب٫ظ

دوستان کسی درباره پذیرش دانشگاه شاهد خبر داره؟ بعد از مصاحبه علمی چقدر طول میکشه نتیجه علمی بیاد و معرفی بشیم واسه مصاحبه عقیدتی؟

...
خرداد ۳۱, ۱۴۰۲ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  شبنم

معمولا نهایت بعد دو هفته،سال قبل بعد حدودا ده روز بود که نتایج زدند و گفتند برید برای عقیدتی

شبنم
خرداد ۳۱, ۱۴۰۲ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ...

ممنونم

................
تیر ۱, ۱۴۰۲ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  شبنم

برید نگاه کنید نتیجه ها گذاشتند