موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه اردکان ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

داوطلبان پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان مقطع دکتری دانشگاه اردکان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تا پایان خرداد فرصت دارند ثبت نام کنند.

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه اردکان

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه اردکان مطابق آیین نامه دکتری بدون آزمون در رشته روانشناسی برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اقدام به پذیرش دانشجو (بدون آزمون-سهمیه استعدادهای درخشان) در مقطع دکتری از بین دانش آموختگان و دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد با لحاظ نمودن شرایط زیر می‌نماید.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه اردکان

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام دکتری بدون کنکور این دانشگاه به شرح زیر است:

۱ – شرایط عمومی:

  • اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

  • متعهد به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران

  • نداشتن ممنوعیت تحصیل به تشخیص مراجع ذیصلاح

۲- شرایط اختصاصی:

دانشجویان و یا دانش آموختگان دوره آموزشی- پژوهشی مقطع کارشناسی ارشد در صورت احراز شرایط زیر می‌توانند تقاضای خود را برای ورود به دوره دکتری بدون آزمون به دانشگاه اردکان ارائه دهند.

۱- برای فارغ التحصیلان تا اول مهر ۱۴۰۲ بیش از ۲ سال از تاریخ فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد نگذشته باشد؛ یعنی داوطلبانی که قبل از مهرماه ۱۴۰۰ دانش آموخته شده اند، مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

۲- برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند. 

۳- حداقل معدل قابل قبول مقطع کارشناسی ۱۶ باشد.

۴- حداقل معدل قابل قبول مقطع کارشناسی ارشد ۱۷ (بدون اعمال ضریب همترازی) است.

۵ داشتن حداقل یکی از شرایط زیر:

۱‐ یک مقاله پذیرفته یا چاپ شده در یکی از مجلات علمی- پژوهشی معتبر داخلی یا خارجی و یا مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد که مجلات پذیرش دهنده مقالات مذکور نباید در فهرست نشریات نامعتبر، کم اعتبار و یا جعلی (به تشخیص معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه) باشند.

۲‐ یک ثبت اختراع با داوری و تأیید نهایی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

۳‐ رتبه اول تا سوم انفرادی یا اول گروهی در جشنواره های علمی معتبر ملی و بین المللی

۴‐ رتبه اول تا پانزدهم المپیاد علمی دانشجویی کشوری

۶‐ متقاضیانی که مقطع کارشناسی ارشد خود را در دوره های روزانه یا نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی گذرانده‌اند و دارای رتبه‌های اول، دوم یا سوم در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود هستند.

ظرفیت پذیرش

ظرفیت پذیرش روزانه بدون آزمون حداکثر به اندازه ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه است (عدد غیرصحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل می‌گردد) که مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون دانشگاه است و دانشگاه در رد یا قبول تقاضای داوطلبات از اختیارات لازم برخوردار است و ملزم به تکمیل ظرفیت دوره دکتری خود نیست.

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه اردکان

کلیه متقاضیان پذیرش بدون آزمون باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ فرم‌های پیوست را به همراه مدارک مورد نیاز ذیل، تکمیل و پس از تکمیل از طریق پست پیشتاز به دانشگاه اردکان به نشانی دانشگاه اردکان ارسال نمایند تا فرایند بررسی آغاز گردد و به تقاضاهای دریافت شده بعد از این تاریخ رسیدگی نمی‌شود. داوطلبان رسید پستی را نزد خود نگاه دارند. درج عبارت «مربوط به پذیرش بدون آزمون دکتری» بر روی پاکت الزامی است.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه اردکان ۱۴۰۲

۱- فرم تکمیل شده شماره ۱ (درخواست پذیرش بدون آزمون)

۲- فرم شماره ۲ پیوست در صورتی که در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد رتبه های برتر (۲۰ ٪ برتر) در رشته و ورودی خود کسب کرده اند.

۳- تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه و کارت ملی

۴- تصویر گواهینامه فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی با ذکر معدل کل به همراه ریزنمرات

۵- تصویر گواهینامه فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ارشد (برای دانشجویان فارغ التحصیل) به همراه ریزنمرات

۶- تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت یا دفترچه آماده به خدمت معتبر برای داوطلبان مرد

۷- تصویر صفحه اول پایان نامه، صورتجلسه دفاع و چکیده پایان نامه

۸- مستندات کلیه فعالیت‌های پژوهشی به همراه رزومه علمی مشتمل بر مقالات علمی-پژوهشی داخلی و خارجی، علمی ترویجی، کنفرانسی، کتاب و غیره

۹- تصویر معرفی نامه علمی از استادان دوران تحصیل برای بررسی صلاحیت علمی داوطلب

۱۰- هر گونه مستندات مربوط به مدرک زبان انگلیسی اعم از MCHE ،IELTS ،TOLIMO،TOEFL  و غیره 

۱۱. فیش واریز حق ثبت نام به شرح زیر:

کلیه متقاضیان پذیرش بدون آزمون سایر دانشگاه‌ها لازم است مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰ ریال (یک میلیون و پانصد هزار ریال) و دانشجویان یا فارغ التحصیلان دانشگاه اردکان مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰ ریال (یک میلیون ریال) را ب هحساب درآمدهای اختصاصی دانشگاه اردکان  نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز نموده و فیش واریزی را به همراه مدارک فوق ارسال نمایند.

توضیحات مهم

۱- ارائه درخواست و دارا بودن شرایط لازم به هیچ عنوان به معنی پذیرش نیست و نیازمند طی تمام مراحل گزینش می‌باشد.

۲- پذیرش بدون آزمون مقطع دکتری، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه انجام می‌پذیرد.

۳- رشته تحصیلی مورد تقاضا برای دوره دکتری بدون آزمون باید با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد متقاضی مرتبط باشد. تشخیص این موضوع به عهده گروه آموزشی مربوط است.

۴- پذیرش دانشجویان ممتاز مشمول این آئی ننامه در دوره روزانه، به صورت رایگان و بدون دریافت شهریه خواهد بود. لذا دانشجویانی که از طریق این تسهیلات در این دانشگاه پذیرفته شوند، درصورتی که اقدام به ثبت نام نموده و شروع به تحصیل نمایند، در صورت انصراف ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان در نیمسال های ثبت نام شده خواهند بود.

۵- انتقالی، میهمانی و تغییر رشته افراد پذیرفته شده بر اساس آئین نامه پذیرش بدون آزمون دکتری مجاز نیست.

۶- دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، پیام نور، جامع علمی کاربردی و دارندگان مدارک دوره‌های مجازی، نیمه حضوری، غیر حضوری و آموزش محور و دانش آموختگان و دانشجویان اتباع خارجی و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های خارج از کشور مجاز به شرکت در فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دکتری دانشگاه اردکان نمی‌باشند.

۷-. اتباع غیر ایرانی «مقیم ایران» ورودی مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تسهیلات این آئین نامه بهره‌مند شوند.

۸-  متقاضی نباید در زمان ارائه تقاضای پذیرش دانشجوی مقطع دکتری سایر مؤسسات و دانشگاه‌ها باشد.

۹- وجه پرداختی بابت بررسی پرونده بوده و در صورت نقص مدارک‌ عدم احراز شرایط اولیه یاعدم پذیرش مسترد نخواهد شد.

۱۰- چنانچه در هر مرحله از ثبت نام بررسی مدارک، مصاحبه و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل وی جلوگیری می‌شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۱۱- اسامی پذیرفته شدگان همراه با مدارک و مستندات مربوط برای تطبیق شرایط و اعلام پذیرفته شدگان نهائی، به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

۱۲- ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تائید سازمان سنجش، منوط به تائید دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور است، بنابراین دانشگاه اردکان از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان پذیرفته شده تا دریافت این تائیدیه معذور است.

۱۳- زمان دعوت به مصاحبه، اعلام نتایج پذیرش اولیه و اسامی پذیرفته شدگان نهایی طی اطلاعیه‌های آتی اعلام خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها